Μητέρα μου…Εσύ

   Στην εκδήλωση αγάπης προς τη μητέρα την οποία διοργάνωσε σήμερα 15-5-2022 ο Δήμος Ν.Ιωνίας σε συνεργασία με φορείς του δήμου στο Συνεδριακό   Κέντρο, είχαμε τη χαρά να συμμετέχουμε σαν σχολείο.

1652622288299πανω

Τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας συμμετείχαν στην εκδήλωση με τρία ομαδικά έργα ζωγραφικής

και το νηπιαγωγείο μας βραβεύτηκε για το έργο του τμ.Πρωινού 3 » Μαμά μου»

 

1652622984182 2

1652622368525

1652623005602 3

1652622311082ταμπλω

 

 

 

 

ΣΥΝΟΡΑ Η ΦΙΛΙΑ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΕΙ(Εκπαιδευτικό πρόγραμμα)

         

                                                Εισαγωγή

Το νηπιαγωγείο μας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2021-2022 αποφάσισε να υλοποιήσει ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα διαπολιτισμικού χαρακτήρα σε συνεργασία με το νηπιαγωγείο “Οικολογικό Νηπιαγωγείο Παιδική Πολιτεία Νάγια’’ ,το οποίο βρίσκεται στο δήμο Αθηένου Λάρνακας στην Κύπρο.

 Σκοπός του προγράμματος είναι η ανάπτυξη της συνεργασίας και των δεσμών φιλίας ανάμεσα στις δύο σχολικές κοινότητες,όπως επίσης και η ανάπτυξη της διαπολιτισμικής επικοινωνίας και ικανότητας.

 Στο πρόγραμμα συμμετέχουν οι μαθητές/τριες του τμήματος Πρωινό 1(18 παιδιά).Συντονίστρια του προγράμματος είναι η νηπιαγωγός Τσώνου Αλεξάνδρα και συμμετέχουν οι νηπιαγωγοί Σακελλαρίου Αλίκη και Ιωαννίδου Ελισσάβετ.Συντονίστρια του προγράμματος του νηπιαγωγείου της Κύπρου:Δέσπω Γαβριηλίδου.

Μια μικρή παρουσίαση του προγράμματος:

images σημαιες 1

ΤΙΤΛΟΣ: «ΣΥΝΟΡΑ Η ΦΙΛΙΑ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΕΙ»

Θέμα –ενότητες

  Είναι ένα πρόγραμμα διαπολιτισμικού χαρακτήρα, το οποίο μέσα από την αξιοποίηση των εργαλείων ΤΠΕ έχει σαν σκοπό την ανάπτυξη δεσμών φιλίας και εποικοδομητικής συνεργασίας μεταξύ των μελών της σχολικής κοινότητας των δύο χωρών: Ελλάδας- Κύπρου. Δύο σχολεία ελληνόφωνα που συνομιλούν. Δύο διαφορετικά κράτη, με κοινά στοιχεία στη γλώσσα, παιδιά της ίδιας ηλικίας που ζουν σε διαφορετική συνθήκη (τα παιδιά στην Κύπρο ζουν στην πράσινη γραμμή και το νηπιαγωγείο τους είναι οικολογικό).

 Διαστάσεις του θέματος που θα προσπαθήσουμε να προσεγγίσουμε είναι οι πολιτισμικές συνήθειες των λαών , η τοπική ιστορία, η πολιτιστική κληρονομιά, η οικολογία.

 

Παιδαγωγικοί στόχοι του προγράμματος:

 1. Καλλιέργεια δεξιοτήτων επικοινωνίας και συνεργασίας μέσα από την υλοποίηση εργαλείων ΤΠΕ.

2.Συμπερίληψη και δυνατότητα εμπλοκής όλων των παιδιών .

3. Καλλιέργεια του αισθήματος σεβασμού και αποδοχής των ομοιοτήτων και των διαφορών και κατανόηση του πολιτισμικά διαφορετικού.

4. Γνωριμία με την ιστορία του κάθε τόπου, τα ήθη, τα έθιμα, την κουλτούρα.

5. Ανάπτυξη συνεργασίας με φορείς της τοπικής κοινωνίας ( δήμος, σύλλογος γονέων, ΜΜΕ, ανθρώπους της τέχνης και του πολιτισμού).

6.Καλλιέργεια συναισθηματικών και κοινωνικών δεξιοτήτων.

7.Να κατανοήσουν την έννοια του πολίτη του κόσμου, του ενεργού πολίτη, να ενώσουν τις φωνές τους και να γίνουν πρεσβευτές της ειρήνης, της φιλίας , της ενότητας.

Το πρόγραμμα συνδέεται με όλα τα γνωστικά αντικείμενα του ΑΠΣ 

 

Μεθοδολογία Υλοποίησης-Συνεργασίες με άλλους φορείς

– Σύγχρονη, ασύγχρονη και δια ζώσης διδασκαλία

– Συνδιδασκαλία μέσω webex

– Διαθεματική προσέγγιση

-Μαθητοκεντρική διαδικασία και βιωματική μάθηση.

– Συνεργατική μάθηση που ενθαρρύνει την ενεργή συμμετοχή και αλληλεπίδραση των ομάδων μεταξύ τους.

  Συνεργασία με το Ιδιωτικό Οικολογικό Νηπιαγωγείο Παιδική Πολιτεία Νάγια (στην Κύπρο), τους γονείς,το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων, το Δήμο Ν.Ιωνίας και το δήμο Αθηένου Λάρνακας,με συγγραφείς της περιοχής μας και της Κύπρου.

Χρονική εξέλιξη προγράμματος

1ος μήνας(Οκτώβριος):

 Γνωριμία των παιδιών με το νησί της Κύπρου. Συζήτηση , προτάσεις για τίτλο και μορφή προγράμματος. Δημιουργία ιστογράμματος.

 

1280px Flag of Cyprus.svg 1

 

 

 Ενημέρωση των γονέων για το πρόγραμμα.

 Πρώτη γνωριμία των παιδιών μέσω σχολικής αλληλογραφίας(τα παιδιά των δύο νηπιαγωγείων ζωγραφίζουν όπως φαντάζονται τους νέους τους φίλους και ανταλλάσουν τις ζωγραφιές τους)

 Αποστολή από το νηπιαγωγείο της Κύπρου βιβλίων-δώρο για τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας με το αρκουδάκι Ρεμετίνιο .

 

 

1643460246954δεμα 1

 

1643460308709δεμα 1

1647278075348 1

 

 

1643534166781ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ 1

 

 

 Σύνδεση μέσα από την εκπαιδευτική πλατφόρμα webex με το νηπιαγωγείο της Κύπρου για να γνωριστούμε διαδικτυακά .Όλα τα παιδιά τραγουδούν το τραγούδι αγάπης- φιλίας του Ρεμετίνιο.

 

1643534201378ΚΑΡΔΙΑ 1

 

1643534239873ΚΑΡΔΙΑ 2

 

 

 

2ος μήνας(Νοέμβριος):

Ενημέρωση δημάρχου Αθηένου για το πρόγραμμα.

Κοινό μάθημα γυμναστικής των δύο νηπιαγωγείων μέσω της πλατφόρμας webex.

1643534353430ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ 1

 

1643534323638ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ 1

 

Τα παιδιά των δύο νηπιγωγείων ανταλλάσουν βραχιολάκια της φιλίας και ζωγραφιές.

1643460526524κοριτσι 1

1643460580371βραχιολια 1

1643460621339βραχιολια 1

1643534272207ΧΕΡΙΑ 1

 

 

 

 Αποστολή και ανταλλαγή video (τα παιδιά της Κύπρου χορεύουν συρτάκι και τα παιδιά της Ν.Ιωνίας σε ρυθμούς κυπριακών τραγουδιών).

 

3ος μήνας (Δεκέμβριος):

Κοινό μάθημα αγγλικών μέσω πλατφόρμας webex.

Διαδικτυακή σύνδεση για να πούμε τα παραδοσιακά κάλαντα των δύο χωρών.

Ενημέρωση του Δήμου Νέας Ιωνίας για το πρόγραμμα.

Αποστολή ημερολογίων,καρτών για χριστουγεννιάτικες ευχές και δώρων μέσω ταχυδρομείου και email.

1643460710534ταχυδρομος 1

1647110223414 1

1643460649892καρτα 1

1643460929447ημερολογιο 1

1643461014173καραβι 1

 

4ος μήνας(Ιανουάριος):

 Διαδικτυακές αφηγήσεις.

 

1643460749527αφισα 1

Αποστολή βιβλίων από τη συγγραφέα Άννα Ττόουλου Ζαχαρίου για τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας.

1643460796377βιβλια 1

1643460829758αφιερωση 1

 

1643460869478παιδια 1

 

 Σύνδεση μέσα από την πλατφόρμα webex με το νηπιαγωγείο της Κύπρου ,όπου η εικονογράφος του βιβλίου “Η Πεταλούδα που έκλεισε τον υπολογιστή” Ρένα Αρτεμίου μας μιλά για το βιβλίο,την συγγραφέα του, την εικονογράφηση του βιβλίου ,μας αποκαλύπτει τα μυστικά της δουλειάς της ,τη διαδικασία της δημιουργίας του και δίνει μια μικρή συνέντευξη στα παιδιά.Κατασκευή της πεταλούδας από τα παιδιά.

1647110098135 1

1647110135052 1

 

1647109994567 1

1647110169320 1

 

1647110031563

 

 

5ος μήνας(Φεβρουάριος):

 Κοινό διαδικτυακό μάθημα γυμναστικής μετά από επιθυμία των παιδιών. Το νηπιαγωγείο της Κύπρου έστειλε λάστιχα γυμναστικής-δώρο για τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας.

 

1646999731079λαστιχα 1

1648751223799λαστιχα

 

1648751269105γυμναστικη

 

 

 Διαδικτυακές αφηγήσεις.

 Αποστολή δώρου- παραμυθιού “Τα μπαλόνια της φιλίας”από το νηπιαγωγείο μας στο νηπιαγωγείο της Κύπρου, πρόσκληση του συγγραφέα του βιβλίου Γ.Κατσέλη στο σχολείο μας.

 

 

1646995310409βιβλιο 1

 

 Παρουσίαση και διαδικτυακή συζήτηση σχετικά με το παραμύθι με τη συμμετοχή των δύο νηπιαγωγείων και του συγγραφέα Γ.Κατσέλη.

 

1646995594439γκ 1

1646995610046λιδια 1

 

Το νηπιαγωγείο της Κύπρου μας στέλνει το Γελαστό του μπαλόνι!

1646995687007γελαστο 1

 

1646995371085καρτα 1

 

 

 

 Τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας ζωγραφίζουν μια εικόνα από το παραμύθι και την παρουσιάζουν στα παιδιά της Κύπρου. Η φωτογραφία της ζωγραφιάς μας ταξιδεύει στην Κύπρο,ενημερώνεται για την δράση η Επίτροπος για τα Δικαιώματα των παιδιών στην Κύπρο και ακολουθεί ανάρτηση για την δράση στο site της Επιτρόπου για τα Δικαιώματα των παιδιών στην  Κύπρο.

 

1646995722327ταξη 1

1646995706913ομαδικη 1

 

 

 

1646995672522μπαλονια 1

 

1646995572520παιχνιδι 1

1646995421579σχολειο 1

1646995448767τροφη 1

 

1646995504548νερο 1

1646995537508φιλια 1

1646995557367αγαπη 2

1646995392762αγαπη 1

 

1

 

1648748461573επιτρ.2 1

 

 

 6ος μήνας(Μάρτιος):

  Προγραμματισμός της επίσκεψης μιας ομάδας γονέων- παιδιών και των υπεύθυνων εκπαιδευτικών του προγράμματος στο νηπιαγωγείο στην Κύπρο τον μήνα Απρίλιο για την Αδελφοποίηση των δύο σχολείων.

 

1648146595706αδελφοποιηση αφισσα 1

 

 

7ος μήνας (Απρίλιος) :

Πρόσκληση για την Αδελφοποίηση των δύο σχολείων

1648146547084αδελφοποιηση προσκληση 1

 

 Διαδικτυακή σύνδεση του νηπιαγωγείου μας με το νηπιαγωγείο της Κύπρου για να ανταλλάξουμε ευχές για το Πάσχα.Αποστολή κάρτας που ζωγράφισαν τα παιδιά (μέσω messenger).

 

1650107935361ΚΑΡΤΑ ΠΑΣΧΑ

 

 

Τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας παρουσιάζουν στα παιδιά της Κύπρου τα Κάλαντα του Λαζάρου και τα έθιμα  για το Σάββατο του Λαζάρου .Τα κορίτσια ντύνονται Λαζαρίνες και τα αγόρια έχουν ετοιμάσει τα Λαζαράκια. Στην δράση  αυτή συμμετέχουν και τα νήπια του τμήματος Πρωινό 3 .Τα παιδιά συνδεύει η μουσικός Εύη Χλωρού.

 

 

 

1651484342027λαζαρος 1

 

 

                                                     ΔΥΟ ΣΧΟΛΕΙΑ-ΜΙΑ ΑΓΚΑΛΙΑ

1651207166913

 

  Την Κυριακή 17-4-2022 η αποστολή μας ξεκινά για το πρώτο της ταξίδι στην Κύπρο.

 Στο αεροδρόμιο της Λάρνακας  μας υποδέχονται τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί του Οικολογικού Νηπιαγωγείου Παιδική Πολιτεία Νάγια και οι αγκαλιές ανοίγουν!

 Γίνεται η πρώτη γνωριμία των μελών των δύο σχολικών κοινοτήτων.

1651207256889

1651207313883

Ακολουθεί επίσκεψη στο Περιβόλι του Αγίου Λαζάρου,όπου τα μέλη των δύο σχολικών κοινοτήτων έχουν την ευκαιρία να γνωριστούν καλύτερα και τα παιδιά να μιλήσουν , να παίξουν με τους φίλους τους στην παιδική χαρά,να φάνε μαζί πρωινό και να περιηγηθούν στο ζωολογικό κήπο και στους άλλους χώρους του μοναστηριού.

1651207377643

 

 

1651207836196 11651207657041

 

 

  Το απόγευμα της ίδιας μέρας γίνεται η εκδήλωση για την  Αδελφοποίηση των δύο σχολείων στην αίθουσα εκδηλώσεων του Γυμνασίου Αθηένου  και ακολουθεί δείπνο  στο χωριό με παραδοσιακά κυπριακά φαγητά.

 

1652027496515

 

 

1651207950937

 

Την Δευτέρα 18-4-2022 μια ευχάριστη έκπληξη μας περιμένει!Ένα ανοιχτό λεωφορείο μας παραλαμβάνει από το ξενοδοχείο για μια βόλτα στην πόλη της Λάρνακας και στη συνέχεια μας μεταφέρει στο νηπιαγωγείο,όπου οι φίλοι μας στην Αθηένου μας καλωσορίζουν στο νηπιαγωγείο τους!

 

20220418 093945

 

ανοιχτο

 

20220418 100019

 

1651208359758

 

 

 Ακολουθεί μια μικρή βόλτα με τα πόδια  για  γνωρίσουμε τα σημαντικά σημεία και εκκλησίες του τόπου τους.

 

1651208226915

 

1651208117572

1652115798012

Στη συνέχεια όλοι μαζί πηγαίνουμε στο πάρκο , όπου ο γυμναστής  Α.Πιερής έχει οργανώσει αθλοπαιδιές για μικρούς και μεγάλους!Εκεί μας επισκέπτεται και ο Δήμαρχος Κ.Καρεκλας για να παίξει μαζί μας και να ανταλλάξουμε δώρα! Και για να δροσιστούμε, στο τέλος έχουμε κέρασμα παγωτό χρυσόμηλο και όχι μόνο!

1652027650343

 

1652031579547

 

Το απόγευμα της ίδιας μέρας μας περιμένει στη Λάρνακα ένα μικρό καραβάκι για μια μικρή βόλτα στη θάλασσα , για να θαυμάσουμε το ηλιοβασίλεμα!

 

20220418 192200 06

 

1652031685058

Την Τρίτη 19-4-2022 τα παιδιά επισκέπτονται μία φάρμα εκτροφής αγελάδων.Παρακολουθούν από κοντά τα ζώα και μαθαίνουν για την εκτροφή τους,τη διαβίωσή τους, την παραγωγή του γάλατος,την αποθήκευση της τροφής τους, την καθαριότητά τους, την επεξεργασία των αποβλήτων τους.

 

1652115636889

 

1652115698363

1652115753841

 Ακολουθεί επίσκεψη στο σπίτι (μουσείο ) του πάτερ Καλλίνικου,όπου εκεί δύο κυρίες εθελόντριες μας περιμένουν , για να μας δείξουν πώς παρασκευάζεται το χαλούμι και η ανιαρή και μετά να μας κεράσουν παραδοσιακά εδέσματα.

1652115836800

1652115896557

1652115928725

1652116095480

1652115983929

1652116026495

 

20220419 112337

20220419 111827

 

20220419 114537

 

Επιστρέφοντας στο νηπιαγωγείο μια ακόμη έκπληξη περιμένει τους μικρούς φίλους!Ο αγαπημένος φωτογράφος μας Χ.Φουρλής έχει ετοιμάσει παζλ με τις φωτογραφίες των δύο σχολείων και προσκαλεί τα παιδιά να το συναρμολογήσουν στην αυλή του νηπιαγωγείου.

1652290835739

1652290876504

 

  Στη συνέχεια τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας μοιράζουν στους φίλους τους τις ζωγραφιές που τους έχουν ετοιμάσει  και τα υπόλοιπα δώρα που έχουν φέρει από την Ελλάδα και οι αγκαλιές ανοίγουν αυτή τη φορά για τον αποχαιρετισμό και με την ευχή ν΄ανταμώσουμε γρήγορα ξανά!

20220419 124009

1651206876168

1651206960265

 

Η τελευταία μέρα παραμονής μας στην Κύπρο κλείνει με μια επίσκεψη-ξενάγηση στην πόλη της Λευκωσίας,δείπνο και παιχνίδι σε παιδότοπο.

 

20220418 185844

 

8ος μήνας (Μάϊος)

   Το πάζλ των δύο σχολείων ταξιδεύει στο νηπιαγωγείο μας για να έχουν την ευκαιρία να το συναρμολογήσουν και να παίζουν με αυτό όλα τα παιδιά του τμήματος και του σχολείου.

1652372674592ΠΑΖΛ ΤΑΜΠΕΛΑ

1651912643721

1652372885968παζλ ηλ.

1652372919925παζλ ολο

1652372570168ΠΑΖΛ ΚΥΡΙΕς

 Ένα κολάζ με θέμα το νησί της Κύπρου κατασκευάζεται με πολύ αγάπη από τα παιδιά για να σταλεί διαδικτυακά στους φίλους τους στην Κύπρο.

 

.jpg

 

1653407595196κολαζ

 

9ος  μήνας  (Ιούνιος):

  Παρουσίαση του προγράμματος στην Σχολική κοινότητα στην εκδήλωση για την λήξη του σχολικού έτους.

1653814937899προσκληση

 

 Η εκδήλωση πραγματοποιείται στο Συνεδριακό Κέντρο του Δήμου Ν.Ιωνίας. Στην εκδήλωση παρευρέθηκε η Δήμαρχος Ν.Ιωνίας κα.Δέσποινα Θωμαϊδου , η Δ/ντρια του Οικολογικού Νηιαγωγείου Παιδική Πολιτεία Νάγια  κα.Δέσπω Γαβριηλίδου, ο συγγραφέας Γ.Κατσέλης ,καθώς και όλοι οι γονείς και τα παιδιά της σχολικής μας μονάδας.Στην εκδήλωση συμμετέχουν η μουσικός κα.Εύη Χλωρού και χορωδία από το 2ο Δημοτικό σχολείο Ν.Ιωνίας. Ο δήμαρχος Αθηένου Κ.Καρεκλάς  χαιρετίζει την εκδήλωση μέσω ενός βίντεο που μας έστειλε.

 

1655119164517

 

1655119280786

1655119230117

1655119251260

1655119315079

1655119389579 1

1655119453921

1655119480141

1655119582674ποιημα

 

1655119624537χοροσ

1655119693455

 

1655119613854

1655119553230ληξη

1655119707573τελος

1655119516463

1655119725526ολοι

 

 

 

 

 

 

 

 

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2022-23

11ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ Ν. ΙΩΝΙΑΣ

ΤΑΧ. Δ/ΝΣΗ: ΣΟΛΩΝΟΣ 38 -14231

ΤΗΛ.: 2102759728

MAIL: mail@11nip-n-ionias.att.sch.gr

Αναπλ. Προϊσταμένη : Μπαμίχα Βικτώρια

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΕΓΓΡΑΦΩΝ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΥΣ 2022-2023

ΠΡΟΘΕΣΜΙΑ ΕΓΓΡΑΦΩΝ: 1 έως 20 Μαρτίου 2022

ΩΡΕΣ ΕΓΓΡΑΦΩΝ: 11:00 – 12:30

Λαμβάνοντας υπόψη την περ. α’ της παρ. 4 του άρθρου 6, του ΠΔ 79/2017 (Α΄ 109) όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 44 του ν. 4777/2021 (Α΄ 25) οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια Νηπιαγωγεία Γενικής Παιδείας, για το σχολικό έτος 2022-2023 θα πραγματοποιηθούν από 1 έως 20 Μαρτίου 2022. Εγγραφές μετά την 20η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση του/της Διευθυντή/τριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, όπως τούτο ορίζεται στην παρ. 6 του άρθρου 6 του ΠΔ 79/2017 (Α΄109).

Σύμφωνα με το άρθρο 1 της υπ’ αρ. πρωτ. 53128/Δ1/2020/8-5-2020 (Β΄ 1767) ΚΥΑ των Υπουργών Παιδείας και Θρησκευμάτων και Επικρατείας αρμόδιο για θέματα Ψηφιακής Διακυβέρνησης οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια νηπιαγωγεία γενικής παιδείας γίνονται μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov. gr) με υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης εγγραφής.

Την Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής υποβάλλουν οι γονείς/κηδεμόνες για το Νηπιαγωγείο που ανήκει το νήπιο-προνήπιο, βάσει της διεύθυνσης κατοικίας τους , σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://protieggrafi.services.gov.gr/

Στα Νηπιαγωγεία, για το σχολικό έτος 2022-2023, θα φοιτήσουν μαθητές/τριες που έχουν συμπληρώσει τη νόμιμη ηλικία εγγραφής, όπως αυτή ορίζεται στις σχετικές διατάξεις του άρθρου 34 του ν. 4704/2020 (Α’ 133). Σύμφωνα με αυτές, στα Νηπιαγωγεία εγγράφονται μαθητές/τριες που την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν την ηλικία των τεσσάρων (4) ετών. Συγκεκριμένα, εγγράφονται στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2022-23, μαθητές/τριες γεννημένοι/ες το 2018 και τα Νηπιαγωγεία υποχρεούνται να δεχτούν όλες τις αιτήσεις νηπίων και προνηπίων που έχουν γεννηθεί κατά τη διάρκεια του έτους αυτού.

Α. ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΓΓΡΑΦΩΝ

Η εγγραφή πρoνηπίου στο δεύτερο έτος του Νηπιαγωγείου γίνεται αυτεπάγγελτα, σύμφωνα με την παρ. 5 του αρθρ. 6 του ΠΔ 79/2017 (Α’ 109).

Νήπια που δεν έχουν εγγραφεί και φοιτήσει στο νηπιαγωγείο και έχουν συμπληρώσει την ηλικία των 6 ετών (την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής) εγγράφονται στο δημοτικό με απόφαση του οικείου Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, που εκδίδεται ύστερα από σύμφωνη γνώμη του οικείου ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. ή του οικείου Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου Νηπιαγωγών, διαφορετικά εγγράφονται στο νηπιαγωγείο, (παρ. 1β του άρθρου 204 του ν. 4610/2019 (Α΄70)). Παιδιά που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής της παραγράφου 8 του άρθρου 6, του Π.Δ. 79/2017 (Α΄ 109), εγγράφονται υποχρεωτικώς στο δημοτικό.

Β. ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΑΙΤΗΣΗ ΕΓΓΡΑΦΗΣ

Ι. ΑΙΤΗΣΗ ΓΟΝΕΩΝ/ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ-ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΗΣ

Σύμφωνα με το άρθρο 2 της υπ’ αρ. πρωτ. 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767) ΚΥΑ των Υπουργών Παιδείας και Θρησκευμάτων και Επικρατείας αρμόδιο για θέματα Ψηφιακής Διακυβέρνησης, για την εγγραφή του νηπίου/προνηπίου οι γονείς/ κηδεμόνες πρέπει να ακολουθήσουν τα εξής βήματα:

Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με την χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).

Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/) και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.

Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (προαιρετικά) και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.

Για την υποβολή της αίτησης οι γονείς/κηδεμόνες συμπληρώνουν διαδοχικά τα ακόλουθα (παρ. 2 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β’ 1767):

α) τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου για το οποίο αιτούνται την εγγραφή. Το σύστημα διαλειτουργεί με το Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και παρέχει στους γονείς/κηδεμόνες κατάλογο των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή τους μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα. Τα στοιχεία των τέκνων είναι συμπληρωμένα και οι γονείς/κηδεμόνες επιλέγουν το/τα τέκνο/α για το/τα οποίο/α επιθυμούν να υποβάλουν αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο ο κατάλογος δεν περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμούν να εγγράψουν, έχουν τη δυνατότητα να εισάγουν μόνοι τους τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου και να τεκμηριώσουν τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας, είτε με ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή,

β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας τους, την οποία τεκμηριώνουν αναρτώντας σε ψηφιακή μορφή εγγράφου σχετικό αποδεικτικό, όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο, ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,

γ) τα στοιχεία άλλου/ων τέκνου/ων, που φοιτά/ούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, εφόσον υπάρχει/χουν και για το/τα οποίο/α θα χρειαστεί να προσκομίσει Βεβαίωση Φοίτησης από τον/την Διευθυντή/τρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας.

δ) εάν επιθυμούν τη φοίτηση του νηπίου/προνηπίου στο Προαιρετικό Ολοήμερο πρόγραμμα ή/και στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής,

ε) τα στοιχεία των συνοδών των νηπίων/προνηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρηση τους από τη σχολική μονάδα ενώ παράλληλα επιλέγουν τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου/προνηπίου».

Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δοθεί στο ότι τα δικαιολογητικά για τα (γ) και (δ) προσκομίζονται στη σχολική μονάδα εντός της προσθεμίας που ορίζει ο/η Διευθυντής/τρια- Προϊστάμενος/η του Νηπιαγωγείου. Πριν την οριστική υποβολή της αίτησης, (παρ 3 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767) οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από την ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) για τα παραστατικά που θα απαιτηθεί να προσκομίσουν κατά την επίσκεψή τους στη σχολική μονάδα. Σε αυτά τα παραστατικά, πέρα από τα (γ) και (δ) εφόσον τα έχει αιτηθεί, περιλαμβάνονται :

α) η αίτηση εγγραφής και τα δικαιολογητικά για το προαιρετικό ολοήμερο πρόγραμμα ή/και το τμήμα πρόωρης υποδοχής

β) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, σύμφωνα με τη με αρ. πρωτ. Φ.6/1094/80261/Δ1/20-5-2015 Εγκύκλιο (Α.Δ.Υ.Μ.)

γ) Βιβλιάριο υγείας του/της μαθητή/τριας, ή άλλου στοιχείου, από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών. (παρ. 4, του άρθρου 6 του Π.Δ 79/2017 (Α΄ 109), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 4 α του άρθρου 44 του ν.4777/2021 (Α΄ 25).

δ) Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. εφόσον υπάρχει, σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ΕΕΑ.

Πριν την τελική υποβολή της αίτησης (οριστικοποίηση) απαιτείται η έγγραφη συναίνεση του έτερου γονέα/κηδεμόνα με υπεύθυνη δήλωση του.

Μετά την υποβολή της αίτησης, (παρ. 5 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767), οι γονείς/κηδεμόνες λαμβάνουν ενημερώσεις στο κινητό τηλέφωνο που έχουν δηλώσει κατά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησής τους για την πορεία της. Εφόσον απαιτηθούν διορθώσεις η αίτησή τους επιστρέφεται από το Νηπιαγωγείο στους γονείς/ κηδεμόνες προκειμένου να γίνουν οι διορθώσεις και να ολοκληρωθεί η υποβολή της μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr). Έπειτα από τις σχετικές διορθώσεις, η αίτηση γίνεται αποδεκτή.

Σε περιπτώσεις γονέων/κηδεμόνων που αδυνατούν να κάνουν χρήση της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr), η αίτηση μπορεί να υποβληθεί με παρουσία στο Νηπιαγωγείο (παρ 7 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767). Για τον σκοπό αυτό ο/η Διευθυντής/τρια – Προϊστάμενος/η του νηπιαγωγείου εισέρχεται στην ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) και καταχωρίζει την αίτηση σύμφωνα με τα δικαιολογητικά που του προσκομίζουν οι γονείς/κηδεμόνες.

Για την υποστήριξη μαθητών/τριών, των οποίων οι γονείς/κηδεμόνες ανήκουν σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες όπως: πολύτεκνοι / τρίτεκνοι / μονογονεϊκές οικογένειες, γονείς με χρόνιες παθήσεις ή ενταγμένοι σε πρόγραμμα απεξάρτησης ή φυλακισμένοι καθώς και πολίτες τρίτων χωρών που διαμένουν σε κέντρα ή σε δομές φιλοξενίας του ελληνικού κράτους ή της Ύπατης Αρμοστείας του Ο.Η.Ε., δίνεται η δυνατότητα καταχώρισης αίτησης, με όσα στοιχεία είναι διαθέσιμα από τον γονέα/κηδεμόνα (παρ. 7 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767).

Επισημαίνεται ότι η αποδοχή της αίτησης δε συνεπάγεται απαραίτητα φοίτηση του νηπίου/προνηπίου στη δηλωθείσα σχολική μονάδα. Η σχολική μονάδα φοίτησης του νηπίου/προνηπίου θα καθοριστεί μετά το πέρας της διαδικασίας υποβολής των αιτήσεων και αφού η αρμόδια Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κατανείμει τις αιτήσεις σύμφωνα με τις διαθέσιμες θέσεις κάθε Νηπιαγωγείου.

Γ. ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΟ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΠΡΟΩΡΗΣ ΥΠΟΔΟΧΗΣ

Στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα και στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής των Νηπιαγωγείων του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου εγγράφονται οι μαθητές/τριες κατόπιν σχετικής αίτησης-δήλωσης των γονέων/κηδεμόνων τους.

Οι Διευθυντές/τριες και οι Προϊστάμενοι/ες των Νηπιαγωγείων κάνουν δεκτές όλες ανεξαιρέτως τις αιτήσεις των γονέων/κηδεμόνων για φοίτηση των μαθητών/τριών στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα χωρίς προϋποθέσεις, σύμφωνα με όσα ορίζονται στη με αριθ. πρωτ. Φ7/124668/ΦΔ/Δ1/18-9-2020, σχετική εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ.

Προϋποθέσεις συμμετοχής μαθητών στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής (7:45-8:30):

1. Στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής δικαίωμα συμμετοχής έχουν νήπια/προνήπια τα οποία είναι εγγεγραμμένα και φοιτούν στο προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα.

2. Ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του Τμήματος Πρόωρης Υποδοχής είναι τα πέντε (5) νήπια/προνήπια.

3. Ο χρόνος προσέλευσης στο συγκεκριμένο τμήμα είναι 7:45-8:00.

4. Η αποχώρηση των μαθητών/τριών του Προαιρετικού Ολοήμερου Προγράμματος πραγματοποιείται στις 16:00 σύμφωνα με το Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.

Πρόωρη αποχώρηση νηπίων/προνηπίων από το Ολοήμερο Πρόγραμμα δεν προβλέπεται.

Δ. ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΡΙΩΝ ΠΟΥ ΠΡΟΕΡΧΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΧΩΡΕΣ ΤΟΥ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ

1. Σύμφωνα με την παρ. 9, του αρ. 6, του Π.Δ 79/2017 (Α΄109) οι προερχόμενοι από σχολεία του εξωτερικού, Έλληνες ή αλλοδαποί μαθητές/ριες εγγράφονται στο Νηπιαγωγείο σύμφωνα με τη διαδικασία εγγραφών του κεφαλαίου Α’ και τα δικαιολογητικά του κεφαλαίου Β’ της παρούσας εγκυκλίου, εφόσον έχουν τη νόμιμη ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο.

2. Σύμφωνα με την παρ. 9, του αρ. 6, του Π.Δ 79/2017 (Α΄ 109), οι αλλοδαποί μαθητές/τριες μπορούν να εγγραφούν αφού προσκομίσουν ληξιαρχική πράξη γέννησης ή ομοειδές πιστοποιητικό επίσημα μεταφρασμένα από πιστοποιημένο δικηγόρο για το σκοπό αυτό.

3. Σε περίπτωση κατά την οποία η εγγραφή του ανήλικου αλλοδαπού νηπίου λαμβάνει χώρα με ελλιπή δικαιολογητικά, σύμφωνα με τις παρ. 7 και 8 του άρθρου 21 του ν. 4251/2014 (Α΄ 80), το νηπιαγωγείο συνεργάζεται με τους γονείς/κηδεμόνες του μαθητή για τη συμπλήρωση αυτών. Ειδικότερα, το νηπιαγωγείο: α) Ενημερώνει τους γονείς/κηδεμόνες σχετικά με τις ελλείψεις στα έγγραφα και παρατείνει την προθεσμία προσκόμισής τους σε κάθε περίπτωση όχι πέραν του τριμήνου, β) Υποδεικνύει τους φορείς, όπως αυτοί ορίζονται από σχετικές εγκυκλίους, στους οποίους μπορεί να απευθυνθεί ο ενδιαφερόμενος για τη συμπλήρωση των δικαιολογητικών και υποστηρίζει κατά το δυνατόν τη σχετική διαδικασία, γ) Ενημερώνει πάραυτα τον οικείο Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για το σύνολο των σχετικών εκκρεμοτήτων, ο οποίος είναι αρμόδιος για την οριστική διευθέτηση του ζητήματος σε συνεργασία με όλους τους αρμόδιους φορείς και αρχές της πολιτείας.

4. Σημειώνεται ότι οι αλλοδαποί μαθητές/τριες εγγράφονται οποτεδήποτε μέσα στο διδακτικό έτος ενώ τα ανήλικα τέκνα υπηκόων τρίτων χωρών μπορούν να εγγραφούν, έστω κι αν δεν έχει ρυθμιστεί η νόμιμη διαμονή τους στη χώρα.

5. Η εγγραφή των μαθητών/τριών που προέρχονται από χώρες του εξωτερικού στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα γίνεται χωρίς προϋποθέσεις.

Ε. ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ ΕΥΑΛΩΤΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΟΜΑΔΩΝ

A. Για την εγγραφή και την υποστήριξη της σχολικής φοίτησης μαθητών/τριών που ανήκουν σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, ισχύουν: οι παρ. 4, 11 & 12, του άρθρου 6 του Π.Δ. 79/2017 (Α΄ 109), και η με αρ. 180644/Γ1/26-11-2013 Εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ.

Επισημαίνεται ότι:

1. Οι Διευθυντές/τριες-Προϊστάμενοι/ες των Νηπιαγωγείων ενθαρρύνουν την προσέλευση μαθητών/τριών ευάλωτων κοινωνικών ομάδων στο σχολείο, αναζητούν τα παιδιά αυτών των ομάδων που μένουν στην περιοχή τους και φροντίζουν για την εγγραφή και τη φοίτησή τους, όπως προβλέπουν οι σχετικές διατάξεις για την υποχρεωτική φοίτηση.

2. Στο Νηπιαγωγείο, τα παιδιά ευάλωτων κοινωνικών ομάδων γίνονται δεκτά ανεξάρτητα από το εάν είναι εγγεγραμμένα σε Μητρώα ή Δημοτολόγια. Για την εγγραφή τους, μεριμνούν οι Διευθυντές/τριες- Προϊστάμενοι/ες των Νηπιαγωγείων.

Παρακαλούμε προκειμένου να αποφευχθεί ο συνωστισμός στο χώρο του Νηπιαγωγείου, είναι προτιμότερο να συγνκεντρώνετε όλα τα διακαιολογητικά που απαιτούνται και να τα προσκομίζετε κατά την προσέλευσή σας σε αυτό, ύστερα από προγραμματισμένο ραντεβού.

Τηλέφωνο: 2102759728

Η αναπλ. Προϊσταμένη

Μπαμίχα Βικτώρια

ΠΙΝΑΚΑΣ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΩΝ ΟΡΙΩΝ ΕΓΓΡΑΦΗΣ ΜΑΘΗΤΩΝ

 

ΟΔΟΣ

ΤΜΗΜΑ ΟΔΟΥ

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ

ΑΙΟΛΙΑΣ

ΟΛΟΚΛΗΡΗ

ΑΜΙΣΟΥ

ΟΛΟΚΛΗΡΗ

ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΕΩΣ

ΟΛΟΚΛΗΡΗ

ΒΑΪΝΔΗΡΙΟΥ

ΟΛΟΚΛΗΡΗ

ΔΕΛΜΗΣΟΥ

ΟΛΟΚΛΗΡΗ

ΔΟΥΚΑΡΗ Δ.

Από 1-27 μόνο μονοί αριθμοί

ΕΛ ΑΛΑΜΕΙΝ

Αρχή μέχρι 7 μόνο μονοί αριθμοί

ΕΠΤΑΠΥΡΓΙΟΥ

ΟΛΟΚΛΗΡΗ

ΕΠΤΑΠΥΡΓΟΥ

ΟΛΟΚΛΗΡΗ

ΘΕΙΡΩΝ

ΟΛΟΚΛΗΡΗ

ΘΥΑΤΕΙΡΩΝ

ΟΛΟΚΛΗΡΗ

ΚΑΡΑΪΣΚΑΚΗ Γ.

ΟΛΟΚΛΗΡΗ

ΚΗΦΙΣΟΥ

Από 2 μέχρι 30 Α μόνο ζυγοί(δεν έχει μονούς αρ.)

Είσοδος οικιών από ΣΑΓΓΑΡΙΟΥ

ΚΙΟΥΤΑΧΕΙΑΣ

ΟΛΟΚΛΗΡΗ

ΚΟΥΝΤΟΥΡΙΩΤΟΥ

ΟΛΟΚΛΗΡΗ

ΚΡΗΤΗΣ

Από 1 μέχρι 15 μονοί & από 2 μέχρι 48 ζυγοί

ΛΕΥΚΗΣ

μόνο ζυγοί αριθμοί

ΛΕΩΦ. ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ

Από 143 μέχρι 191 μόνο μονοί

Όχι ζυγοί, στη λεωφόρο

ΛΥΚΟΥΡΓΟΥ

Από 1 μέχρι 53 μονοί & από 2 μέχρι 64 ζυγοί

ΜΕΝΕΜΕΝΗΣ

ΟΛΟΚΛΗΡΗ

ΜΟΝΕΜΒΑΣΙΑΣ

Από 1 μέχρι 47 μονοί & από 2 μέχρι 38 ζυγοί

Πάροδος ΜΟΝΕΜΒΑΣΙΑΣ

ΟΛΟΚΛΗΡΗ

ΠΑΠΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ

Δεν υφίσταται όμορη οδός της Σαγγαρίου

ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΥ

Μόνο μονοί (δεν υπάρχουν ζυγοί) από 13 μέχρι τέλος

Σύνορα με Ν. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑ

ΡΗΓΑΣ ΦΕΡΑΙΟΥ

ΟΛΟΚΛΗΡΗ

ΣΑΓΓΑΡΙΟΥ

ΟΛΟΚΛΗΡΗ

ΣΕΒΑΣΤΕΙΑΣ

Από 1 μέχρι 59 μονοί & από 2 μέχρι 60 ζυγοί

ΣΜΥΡΝΗΣ

Μόνο το 2 ζυγός αριθμός

ΣΟΛΩΝΟΣ

ΟΛΟΚΛΗΡΗ

ΧΡΗΣΤΙΔΗ Μ.

ΟΛΟΚΛΗΡΗ