ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΑΣ!
Στο Νηπιαγωγείου μας, πραγματοποιήσαμε πρόγραμμα Κυκλοφοριακής Αγωγής, προσαρμοσμένο για την προσχολική ηλικία, με σκοπό την καλλιέργεια της οδικής συμπεριφοράς, τη διαμόρφωση κυκλοφοριακής συνείδησης επάνω στο ζήτημα της οδικής ασφάλειας αλλά και την καλλιέργεια ορθής νοοτροπίας και συμπεριφοράς.
“ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ, ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ,
ΠΑΝΤΑ ΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΩ
ΚΑΙ ΤΟΝ Κ.Ο.Κ ΝΑ ΤΟΝ ΤΗΡΩ!!!”
Είδαμε βίντεο στο you tube για να γνωρίσουμε τα σήματα οδικής κυκλοφορίας. Έτσι μάθαμε να διαχωρίζουμε ανάλογα με το σχήμα και το χρώμα των σημάτων τον κίνδυνο, την απαγόρευση, την υποχρέωση και την πληροφορία που μας δίνουν.
Παίξαμε παιχνίδια εξάσκησης και εμπέδωσης για τον διαχωρισμό των σημάτων, καθώς επίσης και παιχνίδια μνήμης και παιχνίδια σε ζευγάρια.
Κατασκευάσαμε τα δικά μας σήματα και παίξαμε με αυτά.
Εντάξαμε τα μαθηματικά με πολλές δραστηριότητες όπως απαρίθμηση, ταξινόμηση, σειροθέτηση και αντιστοιχίες.
Για την ενίσχυση της δεξιότητας του προφορικού λόγου φτιάξαμε δικές μας ιστορίες με τα σήματα και τι παρουσιάσαμε στους συμμαθητές μας.
Διαβάσαμε βιβλία όπως: «Καλώς τον κύριο Κ.Ο.Κ» και «ο φίλος μας ο Κ.Ο.Κ»
Μάθαμε να διασχίζουμε τον δρόμο με ασφάλεια μέσα από τις συμβουλές του κυρίου ΚΟΚ με συγκεκριμένα βήματα
και κινήσεις.
Γνωρίσαμε τα φανάρια των πεζών και των οχημάτων και μάθαμε να τα ξεχωρίζουμε.
Δουλέψαμε με την λέξη ΦΑΝΑΡΙ. Την αναγνωρίσαμε, την γράψαμε, την συμπληρώσαμε κρύβοντας συλλαβές .
Κατασκευάσαμε τα δικά μας φανάρια και τα εντάξαμε στο παιχνίδι μας!
Μάθαμε το τραγούδι «Ο Σταμάτης και ο Γρηγόρης»
Κλείσαμε το πρόγραμμα μας με την επίσκεψη αστυνομικού από το αστυνομικό τμήμα Χρυσού που μας έδειξε μέσα από βίντεο και παραδείγματα τους κανόνες οδικής συμπεριφοράς και τους κινδύνους που διατρέχουμε όταν τους παραβαίνουμε.
ΟΧΙ ΣΤΗ ΒΙΑ-ΝΑΙ ΣΤΗ ΦΙΛΙΑ!!
Όλη την χρονιά με πολλές δράσεις ‘δηλώσαμε’ την αντίθεση μας στη βία, στις επιθετικές συμπεριφορές και στον σχολικό εκφοβισμό! Η ομάδα μας δέθηκε με ισχυρούς δεσμούς και θελήσαμε να φωνάξουμε το σύνθημα μας δυνατά! Τι καλύτερο από το να το γράψουμε στον τοίχο του σχολείου μας;;
Με ομαδική δουλειά, την βοήθεια των μαμάδων μας και φυσικά με πολύ κέφι και όρεξη για δημιουργία …. τα καταφέραμε !!
ΠΑΣΧΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΑΣ
Η προετοιμασία μας για το Άγιο Πάσχα στο σχολείο μας άρχισε νωρίς. Ασχοληθήκαμε με όλες τις πτυχές της σπουδαίας αυτής γιορτής.
Γνωρίσαμε την ιστορία του Πάσχα και τα πάθη του Χριστού μέσα από βιβλία και βιντεάκια και δουλέψαμε την αλληλουχία των γεγονότων της Μεγάλης Εβδομάδας. Κατασκευάσαμε έναν Σταυρό με τις εικόνες από την εβδομάδα των Παθών.
Διαβάσαμε πολλές πασχαλιάτικες ιστορίες και κάναμε πολλές κατασκευές.
Μάθαμε για τις ευχές του Πάσχα και κάναμε πασχαλιάτικες κάρτες για να τις προσφέρουμε στους αγαπημένους μας.
Εννοείται πως βάψαμε αβγά και φτιάξαμε καλαθάκια!
Μιλήσαμε για τα έθιμα του Πάσχα και είδαμε φωτογραφίες και βίντεο από όλη την Ελλάδα.
Ένα από αυτά και το έθιμο του Λαζάρου.
Δεν θα μπορούσαν φυσικά να λείπουν τα πασχαλινά παιχνίδια..
Εκκλησιαστήκαμε και μάθαμε πολλά πράγματα για τον ναό του χωριού μας.
Την τελευταία μέρα πριν τις διακοπές του Πάσχα πήραμε τα καλαθάκια μας, τα λαζαράκια μας και είπαμε τα κάλαντα του Λαζάρου στου γονείς μας! Ευχηθήκαμε σε όλους ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ και ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ !!
ΤΑΞΙΔΙΑ, ΚΟΝΤΙΝΑ Ή ΜΑΚΡΙΝΑ ΠΗΓΑΙΝΩ, ΠΗΓΑΙΝΩ ΠΟΙΟ ΜΕΣΟ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΝΑ ΔΙΑΛΕΞΩ;
Ξεκινήσαμε το πρόγραμμα μας για τα μέσα μεταφοράς διαχωρίζοντας τα μεταφορικά μέσα σε μέσα του αέρα, της θάλασσας και της στεριάς. Είδαμε φωτογραφίες και βίντεο, τα ομαδοποιήσαμε, τα ζωγραφίσαμε και φτιάξαμε όλοι μαζί μία ομαδική εργασία.
Μετά αρχίσαμε να μελετάμε ξεχωριστά κάθε ομάδα.
Η πρώτη κατηγορία που μας απασχόλησε ήταν τα μέσα μεταφοράς του αέρα. Μετά από συζήτηση αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με τα αεροπλάνα, τα ελικόπτερα, τα αερόστατα και τα υδροπλάνα.
Για κάθε μεταφορικό μέσο που μας απασχολούσε ξεκινούσαμε πάντα από την ιστορία της εφεύρεσης του και την εξέλιξη του στον χρόνο. Έτσι τα παιδιά βλέπανε τις διαφορές τους στις εποχές αλλά και κατά πόσο η τεχνολογία και η εξέλιξη επηρέασε την ανάπτυξη των μηχανών.
Μάθαμε να γράφουμε τις λέξεις και φτιάξαμε κατασκευές και ζωγραφιές.
Γνωρίσαμε και απαντήσαμε στα αινίγματα των μέσων μεταφοράς .
Παίξαμε βιωματικά παιχνίδια και παιχνίδια ρόλων, είδαμε βίντεο, μάθαμε σχετικά τραγούδια και κάναμε ασκήσεις μαθηματικών και γλώσσας.
Μέτα τα μεταφορικά του αέρα περάσαμε στα μέσα της θάλασσας. Μιλήσαμε για τα πλοία, τις βάρκες και τα υποβρύχια.
Για το τέλος αφήσαμε τα μέσα μεταφοράς της στεριάς από τα οποία μας απασχόλησαν τα τρένα, τα αυτοκίνητα και τα ποδήλατα.
Κατασκευάσαμε ένα μεγάλο αυτοκίνητο από χαρτόκουτα και τα παιδιά «έκαναν βόλτες» στην αυλή μας.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΗΣ 2ας ΤΑΞΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΝΕΟΧΩΡΙΟΥ
Επισκέφτηκαν το σχολείο μας τα παιδιά της 2ας τάξης του Δημοτικού σχολείου Νεοχωρίου με την δασκάλα τους την κα Μαρία, προκειμένου να επικοινωνήσουν το πρόγραμμα τους με θέμα “η εφημερίδα της τάξης μας”.
Μας παρουσίασαν την εφημερίδα που δημιουργήσαν με τον τίτλο “ΤΑ ΑΝΥΣΗΧΑ ΔΕΥΤΕΡΑΚΙΑ” και μας εξήγησαν πως φτάσανε στο τελικό αποτέλεσμα. Μας διάβασαν τα άρθρα της που αφορούσαν σε ζώα, συνταγές, αινίγματα και κατασκευές και τα παιδιά μας ενθουσιάστηκαν Φυσικά ακολούθησε κέρασμα και παιχνίδι στην αυλή!
Την επόμενη κιόλας μέρα ανταποδώσαμε την επίσκεψη μετά από πρόσκληση φυσικά! Τα δευτεράκια μας έδειξαν την γωνιά της Άνοιξης που δημιούργησαν και μας ξενάγησαν στον χώρο. Ήταν μια τέλεια ευκαιρία για εμάς να δούμε από κοντά το δημοτικό σχολείο!
ΜΕΓΑΛΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ – ΣΧΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ
Το πρόγραμμα για τους ζωγράφους έφτασε στο τέλος του και μας άφησε μια όμορφη γεύση δημιουργίας και γνώσης!
Ασχοληθήκαμε αρχικά με τον αγαπημένο μας Βασίλι Καντίνσκι και τους ομόκεντρους κύκλους του.
αλλά και με άλλα έργα του με διάφορα σχήματα ..
Συνεχίσαμε με τον Πωλ Κλέε, τα τετράγωνα και το “κάστρο” του..
Σειρά είχε ο Πιέτ Μοντριάν από τον οποίο μάθαμε τα ορθογώνια
‘Ηρθε ο Πωλ Σεζάν μαζί με τις απόκριες και μας έφερε τους ρόμβους του αρλεκίνου!
Ο Ανρί Ματίς μας γνώρισε το ελικοειδές σχήμα με το σαλιγκάρι του
Ο σπουδαίος Πάμπλο Πικάσο με τα παράξενα πρόσωπα του!
Μιλήσαμε για τον πουαντιγισμό και δοκιμάσαμε να ζωγραφίσουμε κι εμείς με τελίτσες!
Δουλέψαμε με την “ατέρμονη γραμμή” ή αλλιώς μονοκοντυλιά και το διασκεδάσαμε πολύ!
Εννοείται ότι αναφερθήκαμε και στην ιδιαίτερη Φρίντα Κάλο και τα παιδιά την αγάπησαν και συγκινήθηκαν από την ιστορία της.
Φτιάξαμε τα εξώφυλλα του βιβλίου μας και τα έργα μας βρήκαν την θέση τους! Το ταξίδι μας στον κόσμο της τέχνης έφτασε στο τέλος του και οι μικροί ζωγράφοι είναι πανέτοιμοι για το επόμενο!
ΕΘΝΙΚΗ ΕΠΕΤΕΙΟΣ ΤΗΣ 25ης ΜΑΡΤΙΟΥ 1821
Για τον εορτασμό της εθνικής μας επετείου στο σχολείο μας μάθαμε πολλά πράγματα και κάναμε πολλές κατασκευές. Τραγουδήσαμε, χορέψαμε και παίξαμε.
Ετοιμάσαμε το σκηνικό της γιορτής μας με τις δικές μας κατασκευές και υποδεχτήκαμε τους γονείς και τους συγγενείς μας για να μας καμαρώσουν!
Πραγματικά όλοι συγκινήθηκαν με τους παραδοσιακούς χορούς και τα ποιήματα μας!
Η παρέλαση ανήμερα της εθνικής επετείου έγινε με επιτυχία και όλοι το χάρηκαν!
Προηγήθηκε φυσικά εκκλησιασμός και κατάθεση στεφάνου.
ΑΠΟΚΡΙΕΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΑΣ!!
Οι απόκριες έφτασαν στο τέλος τους και μας άφησαν αίσθημα χαράς και δημιουργίας!
Τα παιδιά μας το ευχαριστήθηκαν και το χάρηκαν! Κάναμε και μάθαμε πολλά πράγματα.
Διαβάσαμε την ιστορία του Αρλεκίνου της Ζωρς Σαρή και κατασκευάσαμε έναν ομαδικό αρλεκίνο. Γνωρίσαμε έργα μεγάλων ζωγράφων με θέμα τους αρλεκίνους και τους κλόουν.
Μάθαμε τον ρόμβο. Φτιάξαμε κλόουν με τα ονόματα μας και πολλά άλλα.
Έτσι έφτασε η τσικνοπέμπτη! Το μεγάλο πάρτι! Γίναμε όλοι μασκαράδες και παίξαμε πολλά παιχνίδια. Έγινε παρουσίαση των στολών μας, χορέψαμε, παίξαμε με μπαλόνια και φυσικά το … τσικνίσαμε!
Ακολούθησε η κατασκευή των χαρταετών μας! Τους πετάξαμε όσο πιο ψηλά μπορούσαμε και ταξιδέψαμε..
Φτιάξαμε τα πιο τρελά καπέλα με πολύ φαντασία και ντυθήκαμε καρναβάλια για τελευταία φορά!
«ΣΠΙΤΙ ΜΟΥ ΣΠΙΤΑΚΙ ΜΟΥ, ΣΠΙΤΟΚΑΛΥΒΑΚΙ ΜΟΥ»
Το «σπίτι» είναι ένα θέμα που πραγματικά αγγίζει τα παιδιά του νηπιαγωγείου. Είναι η πρώτη τους ζωγραφιά, το πρώτο πράγμα για το οποίο μιλάνε στο σχολείο. Η οικογένεια και το σπίτι τους. Έτσι όταν ξεκινήσαμε να μιλάμε για τα σπίτια έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον και είχαν πολλά να πουν και να μάθουν.
Ξεκινήσαμε μιλώντας φυσικά για το δικό μας σπίτι, τι κάνουμε σ αυτό, πόσοι άνθρωποι μένουν μέσα, πόσα δωμάτια έχει, πόσους ορόφους και γενικά γιατί χρειαζόμαστε το σπίτι.
Ζωγραφίσαμε το σπίτι μας και την δική μας οικογένεια. Νιώσαμε τυχεροί που έχουμε σπίτι..
Άραγε πως ζουν αυτοί οι άνθρωποι που δεν έχουν σπίτι; Tι σκέφτονται και τι ονειρεύονται οι άστεγοι;
Μάθαμε τα μέρη του σπιτιού, τα δωμάτια και κάναμε αντιστοιχίσεις, μετρήσεις και σειροθετήσεις. Ζωγραφίσαμε ομαδικά τα δωμάτια ενός σπιτιού και φτιάξαμε σπιτάκια από τουβλάκια στη γωνιά του οικοδομικού υλικού.
Γνωρίσαμε τα είδη των σπιτιών ανάλογα με τους ορόφους και το μέγεθος και μάθαμε τις ονομασίες τους.
Ασχοληθήκαμε με τα σπίτια του κόσμου και μάθαμε πληροφορίες για τα υλικά από τα οποία είναι φτιαγμένα, για τον τρόπο που χτίζονται και είδαμε σχετικά βιντεάκια. Κάναμε κατασκευές και γράψαμε τις ονομασίες τους.
Στο πλαίσιο του προγράμματος επισκέφτηκε το σχολείο μας η πολιτικός μηχανικός Σοφία Παναγιωτίδου και μας εξήγησε τι κάνει ένας πολιτικός μηχανικός και πως φτιάχνεται ένα σπίτι από τα θεμέλια. Μας έδειξε τα υλικά, τον τρόπο και τα μηχανήματα που χρειάζονται.
Όλοι δοκιμάσαμε τον εξοπλισμό του μηχανικού και μετρήσαμε την τάξη μας!
Είδαμε πως ξεκίνησαν όλα.. τα πρώτα σπίτια των ανθρώπων σε σπηλιές, οι πρώτοι οικισμοί και τα σπίτια στην αρχαιότητα.
Μιλήσαμε για την Θεά του σπιτιού από την μυθολογία την θεά Εστία και μάθαμε την ιστορία και τα σύμβολα της.
Φτιάξαμε τα δικά μας οικολογικά σπιτάκια με χάρτινα κουτιά από γάλα και χυμό και κατασκευάσαμε μακέτα του χωριού μας! Τα παιδιά έπαιξαν βάζοντας αυτοκίνητα και φιγούρες στη μακέτα μας.
Το πρόγραμμα έκλεισε καλλιτεχνικά. Είδαμε έργα μεγάλων ζωγράφων με θέμα τα σπίτια και γνωρίσαμε κάποια πράγματα για αυτούς. Κάναμε αναπαράσταση κάποιων έργων με διάφορες τεχνικές και περάσαμε όμορφα δημιουργώντας.