ΔΑΝΕΙΣΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΔΑΝΕΙΣΤΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ
Αγαπητοί γονείς,
για το παιδί της σύγχρονης κοινωνίας, όπου κυριαρχεί ο γραπτός λόγος, θεωρείται απαραίτητη η απόκτηση της αναγνωστικής ικανότητας.
Για το λόγο αυτό, βασική θέση στο Πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου έχει η δανειστική βιβλιοθήκη. Σκοπός της δανειστικής βιβλιοθήκης είναι να αναπτύξουν τα παιδιά καλή σχέση με το βιβλίο. Για να πετύχουμε όμως το σκοπό αυτό, απαιτείται η στενή συνεργασία σχολείου-οικογένειας. Είναι δηλαδή απαραίτητο κάποιο πρόσωπο της οικογένειας ασχοληθεί έστω και για λίγο χρόνο με την ανάγνωση και το σχολιασμό του βιβλίου.

ΤΙ ΠΕΤΥΧΑΙΝΟΥΜΕ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΔΑΝΕΙΣΜΟ

Τα παιδιά γίνονται υπεύθυνοι αναγνώστες και δανειστές.
Δίνεται η ευκαιρία να μπουν τα βιβλία και στα σπίτια των μη προνομιούχων παιδιών.
Απαλλάσσονται οι γονείς από τα έξοδα συνεχούς αγοράς βιβλίων, αφού όλοι έχουν τη δυνατότητα να δανείζονται όσα βιβλία θέλουν.
Μοιράζονται αναγνωστικές εμπειρίες με τους γονείς, με τα αδερφάκια, τους παππούδες, με όσα οφέλη συνεπάγεται αυτό.
Ασχολούνται όσο χρόνο θέλουν με το βιβλίο, να το πιάσουν, να ξεχαστούν μαζί του, να ονειρευτούν, να το αγαπήσουν.
Μαθαίνουν να θεωρούν την ενασχόλησή τους με το βιβλίο ως ένα φυσικό τρόπο διάθεσης του προσωπικού τους χρόνου.
Η ανάγνωση ιστοριών σε παιδιά, από ενηλίκους του περιβάλλοντός τους, εκτός από μια ευχάριστη δραστηριότητα, προωθεί τα παιδιά στο βιβλίο και επηρεάζει τη μελλοντική τους πορεία ως μαθητές.

ΚΑΝΟΝΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΔΑΝΕΙΣΤΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ
Ο δανεισμός των βιβλίων θα γίνεται κάθε Παρασκευή και η επιστροφή κάθε Δευτέρα.
Όποιο παιδί δεν επιστρέψει το βιβλίο που δανείστηκε, δεν μπορεί να δανειστεί κάποιο άλλο.
Κάθε παιδί είναι υπεύθυνο για το βιβλίο που δανείστηκε και θα πρέπει να προσέχει, ώστε το βιβλίο να μη λερωθεί, να μη σχιστεί, να μη μουντζουρωθεί. Σας παρακαλούμε ιδιαίτερα να προσέχετε τα βιβλία που έχουν κάποια παραθυράκια και ανοιγοκλείνουν, καθώς επίσης στα βιβλία που στο τέλος έχουν κάποιες εργασίες για τα παιδιά, να μη σημειώνουν τίποτα.
Σε περίπτωση καταστροφής του βιβλίου, ο γονέας είναι υποχρεωμένος να το αντικαταστήσει.
Τέλος μαζί με το βιβλίο που έχει επιλέξει κάθε παιδί μόνο του, σας δίνουμε κι ένα έντυπο, το οποίο πρέπει να συμπληρώσει το παιδί στο σπίτι με τη δική σας βέβαια καθοδήγηση. Επίσης, ζητάμε από το παιδί να ζωγραφίσει στο ίδιο έντυπο, ότι του άρεσε περισσότερο από το βιβλίο που διαβάσατε μαζί. Έτσι μπορούμε κι εμείς να καταλάβουμε κατά πόσο το παιδί ασχολήθηκε και κατά πόσο κατανόησε το περιεχόμενο του βιβλίου.
Ελπίζουμε ότι σ’ αυτή μας την προσπάθεια θα σας έχουμε βοηθούς. Σας παρακαλούμε να επιστρέφετε κάθε Δευτέρα τα βιβλία, στην ίδια κατάσταση στην οποία τα πήρατε, και μέσα στο φάκελο που έχει το κάθε παιδί, ώστε να μπορέσει να λειτουργήσει η βιβλιοθήκη μας ομαλά μέχρι το τέλος της σχολικής χρονιάς.

Βοηθήστε τα παιδιά σας να αγαπήσουν το βιβλίο.
Φροντίστε ώστε στο σπίτι να υπάρχουν πολλά βιβλία και γραφική ύλη
Φροντίζετε ώστε τα παιδιά σας να έχουν τα δικά τους βιβλία και το δικό τους έντυπο υλικό.
Προσφέρετε πολλές ευκαιρίες για αναγνωστικές εμπειρίες εντός και εκτός σπιτιού.
Καλλιεργείτε στο σπίτι θετικό κλίμα απέναντι στην ανάγνωση, διαβάζοντας οι ίδιοι βιβλία.
Να διαβάζετε συχνά βιβλία στα παιδιά σας και με τα παιδιά σας.
Να δείχνετε με το δάχτυλο τη γραμματοσειρά που διαβάζετε.
Να επιβραβεύετε συχνά τα παιδιά.
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΕΝΟΣ ΠΑΡΑΜΥΘΙΟΥ Ή ΜΙΑΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ
Πριν την ανάγνωση
Δείξτε στα παιδιά το εξώφυλλο του βιβλίου και ζητήστε τους να προβλέψουν το περιεχόμενο(για τι πράγμα νομίζεις ότι μιλάει αυτό το βιβλίο;)
Προτρέψτε τα, να διαβάσουν τον τίτλο του βιβλίου ή να αναγνωρίσουν σε αυτόν γνωστές τους λέξεις ή γράμματα.
Παροτρύνετε τα παιδιά να μιλήσουν για τις δικές τους εμπειρίες, οι οποίες σχετίζονται με την υπόθεση του βιβλίου (π.χ. Εσύ έχεις δει αλεπού;)
Κατά τη διάρκεια της ανάγνωσης
Παροτρύνετε τα παιδιά να σχολιάζουν την ιστορία καθώς την ακούν (π.χ. Τι λέτε να έγινε; Τι είπαν ο κόρακας με την αλεπού;)
Αναλύστε ότι είναι απαραίτητο, έννοιες και λέξεις του κειμένου που δεν καταλαβαίνουν.
Απευθύνετε πότε-πότε ερωτήσεις, για να ελέγξετε κατά πόσο τα παιδιά κατανοούν το νόημα της ιστορίας.
Ζητήστε από τα παιδιά να προβλέψουν σε ορισμένα σημεία της ιστορίας τι θα συμβεί αργότερα (τι λέτε ότι θα γίνει;)
Μετά την ανάγνωση
Επαναλάβετε στοιχεία της ιστορίας (σκηνικό :που διαδραματίστηκε η ιστορία;, στόχο;, τι ήθελε η αλεπού να πετύχει;)
Βοηθήστε τα παιδιά να συσχετίσουν τα γεγονότα που αφορούσαν τους βασικούς πρωταγωνιστές της ιστορίας, με παρόμοια γεγονότα τις δικής τους ζωής.
Να υποβάλλουν ερωτήσεις σχετικές με το περιεχόμενο του βιβλίου.
Να ζωγραφίσουν εικόνες σχετικές με το κείμενο , να «εξερευνήσουν» γράμματα και λέξεις ή να αντιγράψουν μερικές απ’ αυτές.
Να συνθέσουν μια παρόμοια δικιά τους ιστορία.

ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2010-2011, Η ΔΑΝΕΙΣΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΘΑ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 25/11/2010!

ΜΕΡΙΚΑ ΑΠΟ ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΠΟΥ ΑΓΑΠΑΜΕ!

Ηλιοπούλου, Μ. (2004), Παραμύθια και ιστορίες για όλο το χρόνο, ΜΑΛΛΙΑΡΗΣ-ΠΑΙΔΕΙΑ
Γεωργέλλη, Κλ. (2004) Το μαύρο μικρό καλαμαράκι και οι φίλοι του, ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ
Ριμπέρο, Κ. (2004) Όταν ο παππούς φεύγει…ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ
Κολ, Μπ. (1993) η μαμά γέννησε ένα αυγό, ΠΑΤΑΚΗΣ
Ρόμπι, Χ (2003) Αντίο Ποντικούλη, ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ
ΣΕΙΡΑ : Ο μικρός παντογνώστης : Από το δέντρο στο τραπέζι ,ΕΡΕΥΝΗΤΕΣ
ΣΕΙΡΑ : Ο μικρός παντογνώστης :Από το χορτάρι στο βούτυρο,ΕΡΕΥΝΗΤΕΣ
ΣΕΙΡΑ : Ο μικρός παντογνώστης :Από την άμμο στο γυαλί, ΕΡΕΥΝΗΤΕΣ
ΣΕΙΡΑ : Ο μικρός παντογνώστης :Από το πρόβατο στο σκούφο, ΕΡΕΥΝΗΤΕΣ
ΣΕΙΡΑ : Ο μικρός παντογνώστης :Από το κακάο στη σοκολάτα, ΕΡΕΥΝΗΤΕΣ
ΣΕΙΡΑ : Ο μικρός παντογνώστης : Από την αγελάδα στο παπούτσι, ΕΡΕΥΝΗΤΕΣ
ΣΕΙΡΑ : Ο μικρός παντογνώστης: Από το βαμβάκι στο παντελόνι , ΕΡΕΥΝΗΤΕΣ
ΣΕΙΡΑ : Ο μικρός παντογνώστης :Από το ξύλο στο χαρτί, ΕΡΕΥΝΗΤΕΣ
ΣΕΙΡΑ : Ο μικρός παντογνώστης :Από το σπόρο στο ψωμί, ΕΡΕΥΝΗΤΕΣ
Solotareff, Gr. (2002) Φθινοπωρινές ιστορίες, ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ
Μπουλώτης , Χρ. ( 2001 ) Η ακρίδα με τα κόκκινα γοβάκια, ΜΙΝΩΑΣ
Σηφακάκη, Ι. (2005) Τα…μαγικά και κατακόκκινα παπούτσια της Παυλίνας,ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ
Τριβιζάς, Ευ. (2000) Η φάλαινα που τρώει τον πόλεμο, ΜΙΝΩΑΣ
Μπουλώτης , Χρ.(1999) Ο Τομ Τιριτομ και η πολιτεία που ήταν χωρισμένη στα δύο, ΠΑΤΑΚΗΣ
Βλαχοπούλου, Στ. (2002) Το καμμένο δάσος
Τριβιζάς, Ευ. Η μάγισσα Φρικαντέλα
Κοντολέων, Μ (2003), Οι κάλτσες με τα δώρα, ΠΑΤΑΚΗΣ
Μυράτ, Γ. (2004) Ήταν τρείς μάγοι…σοφοί και βασιλιάδες, ΚΑΣΤΑΝΙΩΤΗΣ
Κοντολέων, Μ (1998) Ο χιονάνθρωπος που δεν ήθελε να λιώσει, ΠΑΤΑΚΗΣ
Λίστερ, Μ. (2000) Ο άρχοντας του χειμώνα και η νεράιδα του καλοκαιριού, ΑΜΜΟΣ
Πασσιά, Α.-Μανδηλαράς, Φ (1998) Το ψαράκι που ξεγέλασε το χειμώνα, ΦΥΤΡΑΚΗΣ
Τριβιζάς, Ευ. (1980) Ο ταύρος που έπαιζε πίπιζα, ΚΕΔΡΟΣ
Ζαραμπούκα, Σ. (1992) Ορχήστρα ποντικάτα, ΠΑΤΑΚΗΣ
Τσιλιμένη, Τ.(2000) Για όλα φταίει ο κουραμπιές, ΚΑΣΤΑΝΙΩΤΗΣ
Στιρ, Ντ.(2003) Το δεντράκι των Χριστουγέννων, ΠΑΤΑΚΗΣ
Ρόκα, Ν. (2005) Το σώμα σου, από την κορφή…ως τα νύχια, ΚΕΔΡΟΣ
Βελετά-Βασιλειάδου, Μ.(2005) Ο Αργύρης το ποντικάκι και η συμμορία της κυρίας Βρομίτσας, ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ
Molina, Chr.(2002) Ο βασιλιάς των γουρουνιών, ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ
Τριβιζάς, Ευ.(2001) Δόνα Τερηδόνα και το μυστικό της γαμήλιας τούρτας, ΚΑΛΕΝΤΗΣ
Παπαγιάννη, Μ.(2004) Ποιός είναι ο αρχηγός?, ΠΑΤΑΚΗΣ
Μπουλώτης , Χρ.(2004) Ο καλύτερός μου φίλος, ΠΑΤΑΚΗΣ
Αντρέε, Ζ.-Καμπάν, Β (2002) Η αγάπη είναι μια χούφτα μέλι, ΑΓΚΥΡΑ
Μιχαλοπούλου, Α.(2004) Οι περιπέτειες της Αεροπλανούλας, ΠΑΤΑΚΗΣ
Βελετά-Βασιλειάδου, Μ.(2002) Η παράξενη Φα-Φάλαινα, ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ
Σταματοπούλου, Ι.(2005) Η μαγική νύχτα, ΚΕΔΡΟΣ
Σταματοπούλου, Ι.(2005) Η μάγισσα Αμπουλίνα, ΚΕΔΡΟΣ
Σταματοπούλου, Ι.(2005) Η λευκή Μόλι, ΚΕΔΡΟΣ
Κοντολέων, Μ (2006) Παραμύθια από τόπους της Μεσογείου, ΠΑΤΑΚΗΣ
Τριβιζάς, Ευ.(2002) Οι τρεις αποκριάτικες κορδέλες, ΠΑΤΑΚΗΣ
Σαρρή, Ζ. (2000) Ο Αρλεκίνος, ΠΑΤΑΚΗΣ
Μπουλώτης , Χρ.(2006) Η κυρία Μίνα και η Άνοιξη, ΛΙΒΑΝΗΣ
Βελετά-Βασιλειάδου, Μ.(2001) Η Ειρήνη στη χώρα του Τράκα Τρούκα, ΑΓΚΥΡΑ
Αμπαριώτη, Α.(2004) Εγώ, ένα αθώο ψεμματάκι είπα, ΚΕΔΡΟΣ
Krings, A. (2002) Ήρα η ψείρα, ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ
Krings, A. (2002) Βούλα η λιβελούλα, ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ
Krings, A. (2002) Λίτσα η πασχαλίτσα, ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ
Krings, A. (2002) Ούπι το κουνούπι, ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ
Krings, A. (2002) Σούλα η μελισσούλα, ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ
Δικαίου, Ε.(2005) Η μαρουδίτσα που έφερε την πασχαλιά, ΠΑΤΑΚΗΣ
Ψαραύτη, Λ.(2003) Η μαμά γέννησε μωρό, ΑΓΚΥΡΑ
Βελετά-Βασιλειάδου, Μ.(2002) Το σκαντζοχοιράκι με τα κατσαρά μαλλιά, ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ
Βέλθουις,Μ. (1993) Ο ερωτευμένος βάτραχος, ΠΑΤΑΚΗΣ
Βαρβαρούση, Λ. (2002) Προσοχή! Το πρόβατο…δαγκώνει, ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ
Μακ Κι, Ντ. (1996) Έλμερ, ο παρδαλός ελέφαντας, ΠΑΤΑΚΗΣ
Τριβιζάς, Ευ.(2002) Το παπάκι που δεν του αρέσανε τα ποδαράκια του, ΚΕΔΡΟΣ
Χρηστίδη, Λ. (2002) Η λευκή και η μαύρη σοκολάτα, ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ
Γκόντουιν, Σ. (1999) Γυρίζει, γυρίζει η γη, ΠΑΤΑΚΗΣ
Bαλάση, Ζ.(2001) Η βασιλοπούλα που ζητούσε το φεγγάρι, ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ
Κοντολέων, Α (2000) Ένας πλανήτης στο πλυντήριο, ΠΑΤΑΚΗΣ
Μαντούβαλου, Σ.(2005) Οι φορεσιές του φεγγαριού
Κοντολέων, Μ (2000) Η γη, το σπίτι μου.Έξι παραμύθια για το περιβάλλον, ΕΣΤΙΑ
Ζαραμπούκα, Σ. (2008) Φυσικά σ’αγαπώ, ΚΕΔΡΟΣ
Βελετά-Βασιλειάδου, Μ.(2005) Το νεφοσυννεφάκι, ΜΙΚΡΗ ΜΙΛΗΤΟΣ
Βλαχοπούλου, Στ. (2002) Ο τρομαγμένος σκαντζόχοιρος, ΚΕΔΡΟΣ
Βλαχοπούλου, Στ. (2002) Το πράσινο εργοστάσιο,.Συνάντηση μ’ενα ελάφι, ΚΕΔΡΟΣ
Κάσσαρης, Δ. (2004) Οι χοντρές κυρίες, ΚΕΔΡΟΣ
Τσιλιμένη, Τ.(1995) Πως ένα βιβλίο έγινε χαρταετός, ΚΑΣΤΑΝΙΩΤΗΣ
Μάστορη, Β.(2002) Γιατί η θάλασσα είναι αλμυρή?Σειρά: Απορίες παιδιών. Θάλασσα.ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ
Βαρβαρούση, Λ. (2005) Ένα ψάρι που δεν ήξερε να κολυμπάει, ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ



Σελίδες

Κατηγορίες

Σύνδεσμοι

Μεταπληροφορίες

Ημερολόγιο

Ιούνιος 2018
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Μαρ    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  

Πιο πρόσφατα Άρθρα