Ο κύκλος του νερού και η υδροδυναμική του

Με αφορμή τις βροχές των τελευταίων ημερών ξεκίνησε  συζήτηση για το θέμα του νερού και της βροχής. Μέσα από ερωταπαντήσεις και καταιγισμό ιδεών εκφράστηκαν  οι απόψεις και οι γνώσεις των παιδιών για το φαινόμενο καθώς και οι απορίες τους .

…..και όλα αυτά τα καταγράψαμε σε έναν εννοιολογικό  χάρτη

Βρήκαμε  στην βιβλιοθήκη της τάξης  σχετικά βιβλία και αφού τα τοποθετήσαμε στο τραπεζάκι της «γνώσης» ,τα παιδιά τα ξεφύλλισαν και τα «διάβασαν» με ιδιαίτερο ενδιαφέρον.

Με ιδιαίτερη προσοχή παρατήρησαν και τις αναρτημένες εικόνες σχετικές με το θέμα και σχολίαζαν.

IMG 7869.IMG 7657.

IMG 7864.

Ακούσαμε το ηχητικό απόσπασμα από το έργο του Σταμάτη Σπανουδάκη : «οι σταγόνες της βροχής».

IMG 7663.IMG 7670.

 

Αποτυπώσαμε στο χαρτί τις σταγόνες της βροχής ,έτσι όπως τις φανταστήκαμε ,ακούγοντας το τραγούδι.

IMG 7721.IMG 7725.

IMG 7728.IMG 7734.

 

 

 

Ντυθήκαμε σταγόνες της βροχής και ακούγοντας την μελωδία του Σπανουδάκη αφεθήκαμε στους ήχους της .

Τα παιδιά πραγματικά το απόλαυσαν  !!!

IMG 7708.IMG 7742.

IMG 7750.IMG 7757.

 

παρακολουθήσαμε σχετικά βιντεάκια  όπως : «το ταξίδι του νερού» και «ο κύκλος του νερού» …..και αποτυπώσαμε στο χαρτί το ταξίδι του με διάφορες τεχνικές ( χρήση μαρκαδόρων )

IMG 7772.IMG 7778.

 

 

IMG 7781.IMG 7794.

 

 

 

ζωγραφική με τέμπερες και πινέλα

IMG 7807.IMG 7813.

 

IMG 7818.

 

 

Τα παιδιά δημιούργησαν  μακέτα που  έχει ως θέμα τον κύκλο του νερού . Χωριστήκαμε σε ομάδες όπου η κάθε μια ανέλαβε ένα κομμάτι του έργου: «το ταξίδι του νερού».

Κάποιοι δημιούργησαν το ποτάμι,κάποιοι τη  θάλασσα

 

IMG 7844.IMG 7839.

 

 

 

IMG 7832.

 

Δημιουργία βουνών

IMG 7852.

Δημιουργία του ήλιου και των σύννεφων και της βροχής

IMG 7854.IMG 7876.

 

IMG 7855.

…και έτοιμη η μακέτα « Το ταξίδι του Νερού»

IMG 7885.

Διάφορα φύλλα εργασίας σχετικά με το θέμα μας

IMG 7931.IMG 7934.

 

IMG 7937.IMG 8353.

 

τα παιδιά  βάζουν σε σειρά  τις εικόνες με τον κύκλο του νερού και τις αντιστοιχούν με τους αριθμούς.

IMG 8361.IMG 8369.

 

 

Τα παιδιά κάνουν την αντιστοίχηση εικόνων του κύκλου του νερού με τις ανάλογες ονομασίες τους για εμπέδωση της γνώσης τους.

IMG 8381.IMG 8392.

 

IMG 8401.IMG 8403.

 

 

Tα παιδιά εκφράζονται δημιουργικά και  ζωγραφίζουν σε ομάδες κάθε μια φάση του κύκλου του νερού .

IMG 8577.IMG 8578.

 

IMG 8579.IMG 8647.

IMG 8582.

Εμπνέονται από τον πίνακα του Γάλλου ζωγράφου  Gustave Caillebotte με θέμα τη βροχή και απεικονίζουν το έργο τέχνης ….

IMG 8412.IMG 8506.

 

Μιλήσαμε για τη δύναμη του νερού και προσπαθήσαμε να κατασκευάσουμε ένα φράγμα.

IMG 8555.IMG 8562.

IMG 8564.IMG 8570.

IMG 8587.

 

Ασχοληθήκαμε με τη μεταβολή του νερού και τις ιδιότητές του .Πραγματοποιήσαμε  πειράματα προκειμένου να ελέγξουμε κατά πόσο ισχύουν οι «υποθέσεις» των μαθητών μας.Κάναμε, λοιπόν, υποθέσεις και προσπαθήσαμε πριν να πραγματοποιήσουμε τα πειράματα, να «μαντέψουμε» ποια από τα απλά υλικά που έχουμε στη διάθεση μας, διαλύονται στο νερό ή όχι.

Στη συνέχεια κάνουμε το πείραμα ….. Απλά υλικά όπως καφές, ζάχαρη, αλάτι, , άμμος, χαλίκι,ξύλα,ρύζι κτλ ανακαλύπτουμε εάν διαλύονται ή όχι.

IMG 8591.IMG 8593.

 

 

IMG 8595.IMG 8598.

 

Αφού πραγματοποιήσαμε το πείραμα ,η ολομέλεια της τάξης κατέγραψε τα αποτελέσματα του πειράματος σε πίνακα διπλής εισόδου και το αναρτήσαμε στην τάξη.

Η ομάδα της τάξης συνεργάστηκε με τον ίδιο τρόπο στην πραγματοποίηση του πειράματος για την Βαρύτητα των υλικών μέσα στο νερό.

IMG 8437.IMG 8453.

IMG 8456.IMG 8494.

 

IMG 8504.IMG 8528.

 

IMG 8530.IMG 8531.

   Τα παιδιά ανακαλύπτουν τι είδους φυσικό φαινόμενο είναι η πήξη και η τήξη του νερού….

IMG 8651.IMG 8653.

 

IMG 8655.IMG 8658.

 

IMG 8743.IMG 8745.

 

 

 

 

 

 

Τα παιδιά αφού συζήτησαν για τον κύκλο του νερού, δημιούργησαν ένα παζλ στο οποίο περιγράφεται κατά χρονική

ακολουθία, ο κύκλος του νερού

IMG 8660.IMG 8665.

 

IMG 8666.IMG 8671.

 

 

 

Το ζωγράφισαν, το έκοψαν και στη συνέχεια το συναρμολόγησαν

IMG 8706.IMG 8707.

IMG 8712.

 

Προγραμματίσαμε το Bee-Bot μας προκειμένου να κάνει τη διαδρομή του κύκλου του νερού..με τις κατάλληλες κινήσεις( μπροστά, πίσω, στρίβω δεξιά-αριστερά),  STEM-Ρομποτική

IMG 8675.IMG 8680.

 

 

 

IMG 8692.IMG 8697.

 

 

IMG 8699.IMG 8703.