Στα πλαίσια των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, δασκάλες και παιδιά, θέσαμε ερωτήματα, ερευνήσαμε, παίξαμε και ήρθαμε σε επαφή με καινούργιες έννοιες και φαινόμενα. Οργανώθηκαν κοινές δράσεις με το Δημοτικό σχολείο της Μητρόπολης, ώστε τα παιδιά να έχουν την ευκαιρία να συνεργαστούν και να ανταλλάξουν απόψεις πάνω στα σχετικά θέματα.
Ο κύκλος του νερού αποτέλεσε μια αρκετά ενδιαφέρουσα ενότητα για τα παιδιά, τα οποία μέσα από ποικίλες διαθεματικές δραστηριότητες προσπάθησαν να ερμηνεύσουν και να κατανοήσουν έννοιες όπως η εξάτμιση, η συμπύκνωση και η βροχόπτωση. Μαθητές και μαθήτριες έπαιξαν ρόλους, έλυσαν σταυρόλεξα, και ανακάλυψαν κρυμμένες λέξεις σε κρυπτόλεξα, με στόχο τη βαθύτερη κατανόηση του κύκλου του νερού.
Επιπλέον, μιλήσαμε για τα Δικαιώματα. Συμφωνήσαμε ότι όλοι μας, αν και διαφορετικοί μεταξύ μας, έχουμε τα ίδια δικαιώματα. Δυστυχώς όμως, κάποια από αυτά δεν είναι αυτονόητα για κάποιους ανθρώπους. Μέσα από παραμύθια, βίντεο, παζλ και φύλλα εργασίας προσπαθήσαμε να κατανοήσουμε το τι σημαίνει δικαίωμα και πως μπορούμε να σεβόμαστε αλλά και να προασπιζόμαστε τα δικαιώματα μας. Ειδικός προσκεκλημένος μας ήταν ο κος Φίλιππος Παπαδάκης, μέλος του συλλόγου ΑΜΕΑ της περιοχής και αθλητής παραολυμπιακών αγώνων, με τον οποίο συζητήσαμε για το πως τα άτομα με ειδικές ανάγκες ή αναπηρίες έχουν το δικαίωμα να συμμετέχουν ισότιμα σε όλες τις εκφάνσεις της ζωής.
Ακόμη, μιλήσαμε για τη σωστή Διατροφή. Ο «Τροφούλης» και η «Διατροφούλα» μας ταξίδεψαν στο μαγικό κόσμο των Τροφών και μαζί γνωρίσαμε τις βασικές κατηγορίες τροφίμων και τη σημασία της ισορροπημένης διατροφής για την υγεία και την ευεξία του οργανισμού. Σχετικά βίντεο, έργα τέχνης και εποπτικό υλικό, μας έδωσαν την αφορμή για την επεξεργασία του συγκεκριμένου θέματος. Στο πλαίσιο της συζήτησης για τη διατροφή, επισκεφθήκαμε το Κέντρο Κρητικής Γαστρονομίας, όπου μιλήσαμε για τη Μεσογειακή Πυραμίδα Διατροφής, λύσαμε γρίφους και φτιάξαμε νόστιμα ελαιόψωμα. Μιας και στο σχολείο μας υπάρχουν πορτοκαλιές, είχαμε την ευκαιρία να απολαύσουμε φρεσκοστυμμένο χυμό πορτοκάλι!
Τέλος, ασχοληθήκαμε με την Ανακύκλωση και τη σωστή διαχείριση των απορριμμάτων. Καθαρίσαμε την αυλή του σχολείου μας και ξεχωρίσαμε τα ανακυκλώσιμα απορρίμματα. Κατόπιν, δημιουργήσαμε αφίσα, η οποία αναρτήθηκε στα κάγκελα του σχολείου, με σκοπό την ευαισθητοποίηση της κοινότητας απέναντι στην ανακύκλωση. Προγραμματίσαμε το beebot ώστε να πάρει τα σκουπίδια, να τα πάει στους κάδους της ανακύκλωσης και να πετάξει κάθε σκουπίδι στο σωστό κάδο, κι έτσι φροντίσαμε να μείνει η τάξη μας καθαρή.