Η 10η Οκτωβρίου έχει καθιερωθεί ως «Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας». Έτσι, την εβδομάδα 10-17 Οκτωβρίου αφιερώσαμε μερικές διδακτικές ώρες με σκοπό την καλλιέργεια της κοινωνικής και συναισθηματικής ευεξίας των μαθητών/τριών μας.
Παιδαγωγική Αξιοποίηση Παραμυθιού
Τίτλος παραμυθιού: Μίλα μου
Συγγραφέας: Μαρίνα Γιώτη
Επιδιωκόμενοι στόχοι: Δεξιότητες επικοινωνίας, ενσυναίσθησης και ενίσχυσης κοινωνικών δεσμών
Αφού διαβάσαμε το παραμύθι,
1. ακολούθησε συζήτηση κατανόησης της ιστορίας:
- Ποια είναι η πρωταγωνίστρια;
- Τι έκανε;
- Πως;
- Τι νιώθει;
- Γιατί;
- Πως το κατάλαβες;
- Τι έπρεπε να κάνει η Αν για να μη νιώθει έτσι;
- Ποιος τη βοήθησε;
- Πως;
- Εσύ τι θα έκανες στη θέση της Αν;
Σκοπός της επικοινωνίας είναι να μπορέσουμε να ανιχνεύσουμε κώδικες επικοινωνίας που θα μπορούσαν να μας βοηθήσουν να μιλάμε για όσα μας βαραίνουν.
2. ακολούθησε το παιχνίδι «Μίλα για όσα αισθάνεσαι…», με το ζάρι:
Τα παιδιά έριχναν το ζάρι με τη σειρά και απαντούσαν στις «οδηγίες».
Σκοπός του παιχνιδιού είναι τα παιδιά να αποκτήσουν τη συνήθεια να μιλούν για τα συναισθήματά τους.
3. στη συνέχεια, παίξαμε το παιχνίδι «Μοιράσου το βάρος που κουβαλάς»:
Ένα παιδί περπατούσε στον χώρο με το ρυθμό της μουσικής.
Ώσπου άρχισε να μαζεύει μικρές πετρούλες σε έναν σάκο. Η κάθε πετρούλα έκρυβε από πίσω ένα μήνυμα.
Όσο περνούσε η ώρα, τόσο πιο βαρύς γινόταν ο σάκος…
Οι φίλοι του πήγαιναν κοντά του σιγά-σιγά και έπαιρναν κάθε φορά μία πετρούλα και στη θέση της άφηναν ένα «ΦΙΛΑράΚι» με ένα μήνυμα αγάπης.
4. στο τέλος, ο «βαρύς» σάκος αδειάζει από το βάρος, και τα μηνύματα αγάπης τον κάνουν να μοιάζει πολύ ελαφρύς.
Σκοπός του παιχνιδιού είναι να καλλιεργήσουμε στα παιδιά δεξιότητες της ενσυναίσθησης, ώστε να μπορούν να δρουν, όταν κάποιος χρειάζεται βοήθεια.
Ανατροφοδότηση:
Με την ολοκλήρωση της δράσης μας δημιουργήσαμε τη δική μας «Μιλιά», την οποία τοποθετήσαμε στη γωνιά της παρεούλας. Όλοι συμφωνήσαμε, ότι αν κάποιος αισθάνεται κάπως διαφορετικά και θέλει να μιλήσει σε κάποιον φίλο/η του, τότε θα παίρνει ένα ΦΙΛΑράΚι και θα το δίνει σε αυτόν που θέλει να μιλήσει. Με αυτόν τον τρόπο, μαθαίνουμε να επικοινωνούμε το συναίσθημά μας, αλλά και να ακούμε το συναίσθημα του άλλου.
Το σύνθημά μας είναι ένα:
Τίποτα δεν είναι μικρό, όταν σε σωπαίνει.
Μίλα μου για ό,τι σε βαραίνει!









