Το ΑΛΦΑΒΗΤΑΡΙ της ΤΕΧΝΗΣ

από ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΡΟΥΣΤΑ Κάτω από: Πίνακες = Παράθυρα | Δεν υπάρχουν σχόλια »

Με τον ίδιο τρόπο που δουλέψαμε 

τους μινωικούς πίνακες σε σχέση με την α-β,

δουλέψαμε και τους πίνακες ζωγραφικής σπουδαίων ζωγράφων.


Αφού έδωσαν τίτλο στα έργα τέχνης που τους παρουσίασα 

είτε σε φωτοτυπίες είτε στον Η/Υ,

αντιστοίχισαν τα γράμματα με τα έργα.

 

 

 

Έτσι, στον πίνακα «Ακροβάτης» αντιστοιχεί το Α

στον πίνακα «Βροχή» αντιστοιχεί το Β

κ.ο.κ.

 

 

Το πρόβλημα ήταν να βρούμε πίνακα από Ξ και Υ

έτσι δώσαμε στον πίνακα του Ιακωβίδη τον τίτλο «Ξεκουφαίνω» (!)

 

και στον πίνακα του Βαν Γκογκ τον τίτλο «Ύπνος»:

 

 


Το αλφαβητάρι μας μπορείτε να το βρείτε εδώ:

ΑΛΦΑΒΗΤΑΡΙ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ


——–


Παρουσιάστηκε ένα ενδιαφέρον πρόβλημα,

όταν τα παιδιά έβρισκαν το αντίστοιχο γράμμα για τους πίνακες που έβλεπαν στον Η/Υ.

 


Σε κάποια φάση βρέθηκαν στο πάτωμα μόνο σύμφωνα

(δυστυχώς δεν έχω σχετική φωτογραφία).

Τα παιδιά μου ζήτησαν να τους διαβάσω τι γράφει

και καθώς ήταν ακατόρθωτο να γίνει αυτό,

αρπάξαμε την ευκαιρία για να μιλήσουμε για τα σύμφωνα και τα φωνήεντα

και να φτιάξουμε συλλαβές τοποθετώντας φωνήεν μετά από κάθε σύμφωνο.

Έτσι μπορέσαμε τελικά να διαβάσουμε την τεράστια και ακαταλαβίστικη «λέξη» που προέκυψε!!!



——-


Με αυτή την ανάρτηση κλείνουμε και το πρόγραμμα

«Πίνακες ζωγραφικής: Παράθυρα σε κόσμους μαγικούς»

!!!

 

 

 




Το ΤΣΙΡΚΟ του Chagall και το ΤΣΙΡΚΟ της Φιλίας

από ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΡΟΥΣΤΑ Κάτω από: ΑΠ΄ ΟΛΑ ΕΧΕΙ Ο ΜΠΑΞΕΣ, Πίνακες = Παράθυρα, Τσίρκο | Δεν υπάρχουν σχόλια »

Γεια σας!!!


Με λένε Σαγκάλ και είμαι ζωγράφος.

 

 


Λατρεύω το ΤΣΙΡΚΟ!!!


Πηγαίνω τακτικά και παρακολουθώ τις παραστάσεις του.

 

 

Δεν χορταίνω να βλέπω τους ακροβάτες

 

 

τους κλόουν με τις κατεργαριές τους



τους ανθρώπους λάστιχο

 

 

τους μουσικούς

 

 

και τους χορευτές…

 

 

Ένα μόνο με πικραίνει…


Στο τσίρκο χρησιμοποιούν ζώα 


τα οποία συχνά τα βασανίζουν για να μάθουν κόλπα


και τα έχουν κλεισμένα σε μικρά κλουβιά όλο τον υπόλοιπο χρόνο…

 

 

 

 

 

 

εικόνα: nhes.wordpress.com

 

 

 

(Ένα ενδιαφέρον άρθρο εδώ: http://ecology-salonika.org/2009/?p=3063)

 

(Κι ένα φύλλο εργασίας:

 

 

——-

 


Καλέ μου Σαγκάλ


έχω ευχάριστα νέα!!!


Η χώρα μας έχει μια υπέροχη πρωτιά:


Είναι η 1η χώρα που απαγόρευσε τη χρησιμοποίηση ΟΛΩΝ των ζώων

-και των άγριων και των ήμερων-

(λεπτομέρειες εδώ: www.arcturos.gr/)


έτσι δεν χρειάζεται να ανησυχείς πια γι” αυτό!!!


Εμείς ζούμε σε ένα μικρό χωριό και δεν έχουμε πάει ποτέ σε τσίρκο.


Όμως χάρη στους πίνακές σου, πήραμε μια γεύση από τη μαγεία του


και φτιάξαμε το δικό μας τσίρκο

 

ΤΟ ΤΣΙΡΚΟ ΤΗΣ ΦΙΛΙΑΣ!!!


Στο τσίρκο μας θα βρείτε κατεργάρηδες κλόουν

που τσακώνονται διαρκώς 

 

 

 

 

αλλά ξέρουν να τα βρίσκουν ξανά…


κλόουν που θα σας ξετρελάνουν με τα αστεία τους

 

 

και τις επιδεξιότητές τους…

 

απίστευτους ακροβάτες 

που περπατούν πάνω στο σκοινί 

 

 

ή σε ξυλοπόδαρα … χμμμμ κουτο-πόδαρα εννοούσα

 

 

καταπληκτικούς μάγους

που εμφανίζουν και εξαφανίζουν μπαλάκια

που μεγαλώνουν και μικραίνουν χαρτόνια στο λεπτό

και το σπουδαιότερο: εξαφανίζουν ολόκληρους ανθρώπους!!!

 

 


Ανοίξαμε και σας περιμένουμε!!!!!


—————————
Να σας υπενθυμίσω τις υπέροχες προτάσεις της Μαρίας 

σχετικά με τους πίνακες του Σαγκάλ και το τσίρκο:

Αριθμητάρι της Τέχνης: Αριθμός 10

από ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΡΟΥΣΤΑ Κάτω από: Πίνακες = Παράθυρα | Δεν υπάρχουν σχόλια »

Τελευταία σελίδα για το Αριθμητάρι μας, ο αριθμός 10!

 

 

 

 

 

Πρόκειται για τον πίνακα του Chagall:

 

εικόνα: public.fotki.com/

 

 

Το κλείσιμο της σχολικής χρονιάς θα έχει πολύ ξεφάντωμα, καθώς θα επισκεφτεί το σχολείο μας

το υπέροχο, 

το καταπληκτικό, 

το ανεπανάληπτο

 

ΤΣΙΡΚΟ ΤΗΣ ΦΙΛΙΑΣ !!!

ΜΙΝΩΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΔΡΑΣΕΙΣ

από ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΡΟΥΣΤΑ Κάτω από: Μινωικός πολιτισμός, Πίνακες = Παράθυρα | Δεν υπάρχουν σχόλια »

Κλείνουμε το κεφάλαιο «μινωικός πολιτισμός» με την επίσκεψή μας στον Ιππικό Όμιλο στον Καρτερό όπου παρακολουθήσαμε το πρόγραμμα: «Μινωική Αυλή»


Στο πρόγραμμα αυτό περιλαμβάνεται παράσταση με μινωικά δρώμενα καθώς και σεμινάρια στα οποία τα παιδιά έρχονται σε επαφή με το μινωικό πολιτισμό.


Δυστυχώς, λόγω ακύρωσης της επίσκεψης ενός άλλου σχολείου, δεν δέχτηκαν να μας παρουσιάσουν την παράσταση, κάτι που μας στενοχώρησε αφάνταστα.


Στα σεμινάρια είδαμε μινωικές φορεσιές

 

 

γράψαμε το όνομά μας στη γραμμική Β

 

 

 

 

και παίξαμε με τον πηλό!

Παρακολουθήσαμε πώς λειτουργεί ο τροχός

 

 

 

και φτιάχνοντας ένα μπαλάκι από πηλό, 

βυθίσαμε το δάχτυλό μας ανοίγοντας τρύπα 

κι έτσι φτιάξαμε όμορφα φλιτζανάκια

 

 

και ποτηράκια ενώνοντας φιδάκια!

 


Επίσης γυμναστήκαμε στο γρασίδι και μάθαμε πώς πάλευαν οι Μινωίτες.

 

 

 

 

Φυσικά πιάσαμε τον ταύρο από τα κέρατα!!!!

 

 


Όσον αφορά τα υπόλοιπα σεμινάρια (για τα μουσικά όργανα, μινωικά ευρήματα κτλ) αποτελούσαν απλά φωτογραφίες αναρτημένες στον τοίχο.

 

 


Βέβαια, μια και ήμασταν σε Ιππικό Όμιλο,
δεν παραλείψαμε να κάνουμε και μια βολτούλα
σε πόνυ:

 

 

———————–

Για τη γραμμική β μάθαμε ότι είναι συλλαβική γραφή

δηλαδή κάθε σημείο προφέρεται ως συλλαβή.

Αυτό σημαίνει όμως και ότι δεν μπορείς να γράψεις δύο σύμφωνα μαζί. 

Έτσι η λέξη «Γιώργος» θα γραφεί ως «Γιο-ρο-γος».

 

 

 

 

 

Επίσης οι Μινωίτες είχαν τα εξής σημεία για την καταγραφή αριθμών:

 


(Τα σημεία τα βρήκαμε εδώ: users.sch.gr/astavrid/)


——————————————————

Με βάση τα παραπάνω

σήμερα 31/5/2014



σας εύχομαι

 

 

 

 

 

 

 

Αριθμητάρι, Αριθμός 9 – Μινωική Μυθολογία

από ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΡΟΥΣΤΑ Κάτω από: Αριθμητάρι τέχνης, Μινωικός πολιτισμός, Πίνακες = Παράθυρα | Δεν υπάρχουν σχόλια »

 

εικόνα: www.alkman.gr

 

Στη μινωική Κρήτη, κυρίαρχη θεότητα ήταν η Μεγάλη Μητέρα Θεά. 

 

Λατρευόταν όμως και ο θεός της βλάστησης, ο οποίος γεννιόταν και πέθαινε κάθε χρόνο.

Εκείνος ο θεός αντικαταστήθηκε αργότερα με τον Κρηταγενή Δία, ο οποίος είναι νεαρός χωρίς γένια και πεθαίνει και αναγεννιέται κάθε χρόνο.

Τέλος ο Κρηταγενής Δίας ταυτίστηκε με τον Ολύμπιο Δία και ενηλικιώθηκε και έγινε αθάνατος.

 

Στον πίνακα του Ρουσσέτου Παναγιωτάκη απεικονίζονται:

– ο μικρός Δίας

– η τροφός του Αμάλθεια που κρατάει το «κέρας» της αφθονίας

– οι 10 Κουρήτες ή Ιδαίοι Δάκτυλοι, οι οποίοι ξεπήδησαν από τη γη όταν η Ρέα την ώρα του τοκετού βύθισε τα δάχτυλά της στο χώμα για να μην φωνάζει και την ακούσει ο Κρόνος. Οι Κουρήτες προστάτευαν και βοήθησαν στην ανατροφή του Δία. 

– οι νύμφες Αδράστεια, Ίδη και Μέλισσα, που τάιζαν τον μικρό Δία.

– οι φίλοι του μικρού Δία: ο Αιγιπάν ή Πάνας, ο Αετός (που αργότερα η Ήρα τον ζήλεψε και τον μεταμόρφωσε σε πουλί) και ο Κέλμις (Ιδαίος Δάκτυλος).

 

 

————————————–

Ο πίνακας του Ρουσσέτου «Θεοφάνεια» παρουσιάζει την τελετουργία κατά την οποία εμφανίζεται η Μητέρα Θεά (την υποδύεται η βασίλισσα – ιέρεια )

που κάθεται στον αλαβάστρινο θρόνο της Κνωσσού και κρατάει στην αγκαλιά της το νεαρό θεό της βλάστησης.

Η θεά δέχεται τις προσφορές ποτών και εδεσμάτων αλλά και θυσίες ζώων.

Οι Μινωίτες παίζουν μουσικά όργανα, ψάλλουν ύμνους και χορεύουν εκστατικούς χορούς.

 

 

 

 

 

_____________________

 

Οι ανασκαφές στο νηπιαγωγείο μας απέδωσαν κι άλλους καρπούς:

 

 

Δύο νομίσματα και οι σχετικοί πίνακες του Ρουσσέτου μας διηγούνται τους μύθους της αρπαγής της Ευρώπης και του πρώτου ρομπότ με το όνομα Τάλως.

Περισσότερα εδώ: el.wikipedia.org/

 

 

 

 

 

 

 

 

Ποιος φοβάται το Μινώταυρο;

από ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΡΟΥΣΤΑ Κάτω από: Μινωικός πολιτισμός, Πίνακες = Παράθυρα | Δεν υπάρχουν σχόλια »

Οι ανασκαφές συνεχίζονται μανιωδώς.

 


Τα σημερινά ευρήματα ήταν και πάλι σπουδαία:


ένα πήλινο αγγείο με υπέροχα σχέδια…

(τι να χρησιμεύει άραγε)


κομμάτια από δύο άλλα, τα οποία ταξινομήσαμε και συναρμολογήσαμε

 


και μια περίεργη σφραγίδα…

 

Χμμμ…  Τι να σημαίνει;…


Ο μύθος του Μινώταυρου ήταν ήδη γνωστός σε μερικά παιδιά και έτσι το μυστήριο λύθηκε σύντομα…


Λαβύρινθος λοιπόν…


Και μέσα εκεί ζούσε ο Μινώταυρος!


Παίρνοντας την ιδέα από την Βασιλική με την υπέροχη μάσκα : vakatsarou.blogspot.gr/


φτιάξαμε κι εμείς μια πιο απλή 

και ένας ένας την φορούσε κι έλεγε … τι φοβάται.


Επαναλάβαμε αρκετές φορές τους … φόβους μας, ώστε να τους θυμόμαστε…

Πρόκειται για ζήτημα ζωής και θανάτου!!!


Έπειτα ένα παιδί κρυβόταν κάπου μέσα στον λαβύρινθο

 (από υφάσματα)

 

 


Στη συνέχεια καλούσαμε να μπει το υποψήφιο θύμα π.χ.

– Μαρία, έλα για φαγητό!!!

την αλατίζαμε, της ρίχναμε και ριγανούλα… 


κι έπρεπε να προχωρήσει στο λαβύρινθο, αναζητώντας το Μινώταυρο…

Όταν τον ανακάλυπτε εκείνος ορμούσε να τη φάει

αλλά αν προλάβαινε να θυμηθεί τι φοβάται ο Μινώταυρος

του έλεγε:

– Μινώταυρε έχω φέρει μαζί μου …. π.χ. ποντίκια


Αν αυτός ήταν ο φόβος του Μινώταυρου, εκείνος έτρεχε κατατρομαγμένος

να βγει έξω από το λαβύρινθο και να σωθεί!!!!


Τα πάνω-κάτω δηλαδή!!!

 

 

Ο Δίσκος της Φαιστού στο Νηπιαγωγείο μας!!! και … 3 λίμερικ

από ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΡΟΥΣΤΑ Κάτω από: Μινωικός πολιτισμός, Πίνακες = Παράθυρα | Δεν υπάρχουν σχόλια »

Συνεχίζοντας τη δραστηριότητα με το μινωικό αλφαβητάρι 

κάναμε την ακόλουθη δραστηριότητα:


Σε κουτάκια τοποθέτησα γράμματα (3 σε κάθε κουτί) και τα παιδιά έκατσαν δίπλα στο κουτάκι που ήθελαν. 

 

Από τα γράμματα που τους έτυχαν, 

έπρεπε να σκεφτούν 3 λέξεις 

που να έχουν σχέση με τη Μινωική Εποχή. 

Στη συνέχεια έφτιαξαν ιστορίες 

χρησιμοποιώντας τις λέξεις αυτές 

και τέλος τις δραματοποίησαν.


Έτσι, η ομάδα με τα γράμματα Κ,Ε,Α 

έπλασε την ιστορία για μια Αγελάδα από την Κρήτη 

που έφαγε Κυδώνι κι Ελιές.


Η πιο αστεία ήταν η ιστορία της ομάδας Φ,Β,Τ: 

Η Βασίλισσα έτρωγε τυρί. 

Έπεσε ένα Φύλλο πάνω στο Τυρί, 

το έφαγε μαζί με το τυρί 

και πλάνταξε!!! 



Έχουμε ήδη μιλήσει για το σπουδαίο έργο των αρχαιολόγων.


Απίστευτα εφευρετικές είναι οι φίλες μας 

Μαρία pythagoreionip.blogspot.gr/

και Βασιλική vakatsarou.blogspot.gr/

που ασχολήθηκαν με την ανασκαφή! 


Έτσι κι εμείς, ψάχνοντας στην … Φαιστό

ανακαλύψαμε το παρακάτω πήλινο δίσκο:

 

 

Τον μελετήσαμε, διατυπώσαμε τις υποθέσεις μας

και καταλήξαμε ότι πρόκειται για μια ιστορία

γραμμένη με σύμβολα αντί για γράμματα.

 


Με τον ίδιο τρόπο γράψαμε τις ιστορίες που είχαμε πλάσει και δραματοποιήσει πιο πριν.

Για το σκοπό αυτό χρησιμοποιήσαμε 

το φύλλο εργασίας της Μαρίας,

το οποίο θα βρείτε εδώ: pythagoreionip.blogspot.gr/

 

 

—————

Οι τελευταίες εξελίξεις όσον αφορά τον δίσκο της Φαιστού

 

είναι εκπληκτικές και μπορείτε να πάρετε μια ιδέα εδώ:

 

cretazine.com/


——

Η όλη διαδικασία, το ψάξιμο στην άμμο,

μας έφερε στο μυαλό ένα λίμερικ

του Σεφέρη

το οποίο η Τάνια το μετέτρεψε σε εικονόλεξο 

εδώ: taniamanesi-kourou.blogspot.gr

 

» Ήτανε μια κοπέλα από τη Σάμο

 που έχωσε το δεξί της στη άμμο

 και με τ” άλλο το χέρι

 εκρατούσε ένα αστέρι

 ετούτη η κοπέλα από τη Σάμο «

 

Χρησιμοποιώντας τα ευρήματα από διάφορους αρχαιολογικούς χώρους φτιάξαμε τα παρακάτω λίμερικ:

 

Χορευτές από το Καμηλάρι:

εικόνα: www.minoer.net/

 

 

Κούνια από Αγία Τριάδα

 

 

Τοιχογραφία στην Κνωσσό

εικόνα: katsba.ueuo.com/ 

 

 

 





Δραστηριότητες με τις μινωικές τοιχογραφίες

από ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΡΟΥΣΤΑ Κάτω από: Μινωικός πολιτισμός, Πίνακες = Παράθυρα | Δεν υπάρχουν σχόλια »

Μπορείτε να δείτε τις πιο γνωστές μινωικές τοιχογραφίες εδώ:

katsba.ueuo.com/


οι οποίες εκτός από πηγή έμπνευσης για δικές μας δημιουργίες, αποτέλεσαν αφετηρία και για άλλες δράσεις:



ΠΡΙΓΚΙΠΑΣ ΜΕ ΤΑ ΚΡΙΝΑ

 

 

Αρχικά μιμηθήκαμε τη στάση του σώματός του  και περπατήσαμε όπως αυτός.

Έπειτα φανταστήκαμε τι μπορεί να κρατάει και το αναπαραστήσαμε σωματικά αλλά και γραπτά:

 


(μερικές απαντήσεις με άφησαν άφωνη: 

κρατάει ένα σκοινί για να δέσει το ξύλο που στηρίζει το σπίτι του!… 

κρατάει σκοινί για να φέρει νερό, να το ρίξει στο αλεύρι και να φτιάξει ψωμί!)



ΤΑΥΡΟΚΑΘΑΨΙΑ


Στην ιστοσελίδα www.elniplex.com/ προτείνεται μια καταπληκτική δραστηριότητα σχετική με το θέμα μας.



Έτσι κι εμείς, πρώτα φανταστήκαμε ότι χορεύαμε ανάμεσα σε ταύρους (τουβλάκια)

έπειτα προσπαθήσαμε να ισορροπήσουμε στο πάτωμα στηριζόμενοι σε όσο λιγότερη επιφάνεια του σώματός μας (στις μύτες των ποδιών, σ΄ένα χέρι κι ένα πόδι, σ” ένα πόδι, στους γλουτούς κτλ)

και τέλος να ισορροπήσουμε πάνω στους ταύρους με διάφορους τρόπους, όπως στο πάτωμα.

 

 

 


ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ:


Στην ιστοσελίδα της Μαρίας: pythagoreionip.blogspot.gr 

θα βρείτε υπέροχο υλικό για μαθηματικές δραστηριότητες.


Επίσης στην ιστοσελίδα pythagoreionip.blogspot.gr θα προσθέσω το παρακάτω φύλλο για μεγαλύτερους αριθμούς:

 


Στην ιστοσελίδα: blogs.sch.gr/mfroudaraki

τα παιδιά έφτιαξαν παζλ και επιτραπέζιο παιχνίδι.


Πληροφορίες για τα χρώματα που χρησιμοποιούσαν οι Μινωίτες, σκίτσα, παρουσίαση κ.α. μπορείτε να βρείτε εδώ:

istoriografia.blogspot.gr

ΜΙΝΩΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ: ΜΙΝΩΙΚΟ…ΑΛΦΑΒΗΤΑΡΙ

από ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΡΟΥΣΤΑ Κάτω από: Μινωικός πολιτισμός, Πίνακες = Παράθυρα | Δεν υπάρχουν σχόλια »


Αφού μελετήσαμε τα έργα τέχνης των Μινωιτών

παίξαμε το ακόλουθο παιχνίδι:


Τους παρουσίαζα ένα γράμμα και τα παιδιά έβρισκαν κάτι που αρχίζει από αυτό στις σχετικές εικόνες.


Έτσι, στις μινωικές τοιχογραφίες ανακάλυψαν τα εξής:

 

 

και στους πίνακες που απεικονίζουν τη μινωική ζωή:

 

 

 

Στη συνέχεια τους παρουσίασα το αλφαβητάρι που έφτιαξα

και προσπαθούσαν να ανακαλύψουν ποια εικόνα βρισκόταν πίσω από το κάθε γράμμα:

 

 

 

 

Για τη δημιουργία του έκανα μερικές παρασπονδίες

π.χ. χρησιμοποίησα τις λέξεις ρόδι και υάκινθος χωρίς να ξέρω σίγουρα ότι υπήρχαν αυτά στη μινωική Κρήτη. Υποθέτω πως ναι, αφού υπάρχουν στην ελληνική μυθολογία…


Κατόπιν τα παιδιά έφτιαξαν ένα πιο απλό αλφαβητάρι γράφοντας δίπλα σε κάθε εικόνα το αντίστοιχο γράμμα:

 

 

 

 Τα φύλλα εργασίας μπορείτε να τα βρείτε εδώ:

 

 

 

 

——————————————-

Να συμπληρώσω εδώ ένα ακόμα εγχειρίδιο για το μινωικό πολιτισμό:

Πρόκειται για το ψηφιακό βιβλίο 

με συλλογή του Αρχ. Μουσείου Ηρακλείου, 

το οποίο περιέχει εκπληκτικές φωτογραφίες 

και μπορείτε να το βρείτε εδώ:

 

 

 

Μινωικός Πολιτισμός : Γνωριμία μέσα από πίνακες ζωγραφικής

από ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΡΟΥΣΤΑ Κάτω από: Μινωικός πολιτισμός, Πίνακες = Παράθυρα | Δεν υπάρχουν σχόλια »

Αρχικά βέβαια καταγράφουμε τις ιδέες των παιδιών γύρω από το θέμα:

 

 

Ας ξεκινήσουμε τώρα ένα ταξίδι στο χρόνο…

Αρχικά ταξιδεύουμε με αεροπλάνο, μετά με μηχανάκι, με αυτοκίνητο, με τρένο, με καράβι… 

Τώρα δεν υπάρχει τίποτα από αυτά οπότε ταξιδεύουμε με γαϊδουράκι και με τα πόδια μας. 

Κουβαλάμε ένα βαρύ φορτίο (ύφασμα) και ξεκουραζόμαστε δίπλα από τα χρωματιστά μέρη που βρίσκονται γύρω μας.

(Έχουμε τοποθετήσει στο χώρο 5 υφάσματα. Κάτω από αυτά έχουμε κρύψει: 

Βιβλία σχετικά με την Κνωσσό, 

 

Εικόνες από τοιχογραφίες, 

 

διάφορα μινωικά αντικείμενα, 

 

 

Πίνακες που απεικονίζουν τη ζωή των Μινωιτών).

 

 

Τα παιδιά ταξιδεύουν από περιοχή σε περιοχή και προσπαθούν να αντλήσουν πληροφορίες από αυτά που βρίσκουν εκεί.

 


Επιλέγουν όποια περιοχή τους άρεσε περισσότερο κι έτσι χωρίζονται σε ομάδες.

Κάθε ομάδα παρατηρεί το υλικό της 

και μετά το παρουσιάζει στους υπόλοιπους.


Στο τέλος καταγράφουμε τις γνώσεις που απέκτησαν:

 


Κάποτε είχα την τύχη να παρευρεθώ στην έκθεση του Ρουσσέτου Παναγιωτάκη, ο οποίος με απίστευτη ζωντάνια έχει παρουσιάσει εικόνες από τη ζωή και τη μυθολογία των Μινωιτών. 

Από την έκθεση αυτή προμηθεύτηκα ένα άλμπουμ με πίνακες του ζωγράφου, και μέσα από αυτούς μπόρεσαν τα παιδιά να γνωρίσουν κάποιες στιγμές από τη ζωή των Μινωιτών.

 

 

Στο διαδίκτυο βρήκα τους ακόλουθους πίνακες και σας τους παραθέτω για να πάρετε μια ιδέα:

 

 

ΘΕΟΦΑΝΕΙΑ

 

ΙΔΑΙΟΝ ΑΝΤΡΟΝ 

εικόνα: www.alkman.gr

 

εικόνα:www.roussetos-art.gr

 

 

 

 

 

 

 

Αφού τα παιδιά παρατήρησαν τους πίνακες, επέλεξαν αυτούς που τους άρεσαν περισσότερο και δημιούργησαν μια στατική εικόνα υποδυόμενα όποιο πρόσωπο ήθελαν.

 

 

Στη συνέχεια ο πίνακας ζωντανεύει και μας παρουσιάζει τι συμβαίνει εκεί. Όταν ολοκληρωθεί η δράση τους, μένουν ακίνητα δημιουργώντας ένα νέο ζωντανό πίνακα.


Τέλος ζωγράφισαν στιγμές απ” τη ζωή των Μινωιτών:

 

 


Από το διαδίκτυο ανακαλύψαμε κι άλλες εικόνες από τη ζωή των Μινωιτών:

 

Μητέρα Θεά:

 

 

 

 

ΤΟΙΧΟΓΡΑΦΙΕΣ:

 

Μουσικά όργανα:

 

http://grms.gr/2011/11/10/ancientgreeklyres/  αρχαίες λύρες

 

www.tovima.gr/ : σείστρο

 

κούνια

 



Επιπλέον πληροφορίες:

wwwdaskalabm2blogspotcom.blogspot.gr

http://minoan.yolasite.com/

http://www.fhw.gr/chronos/02/crete/gr/ 

odysseus.culture.gr : εκθέματα Αρχ. Μουσείου Ηρακλείου

www.ethnos.gr : διατροφή

ebooks.edu.gr/

http://www.krassanakis.gr/Cretan%20history.htm 


Έτσι φτιάξαμε ένα βιβλίο που παρουσιάζει τη ζωή τους:

 

Οι Μινωίτες

είχαν σπίτια από πέτρες και κολόνες από ξύλο,

 

φορούσαν ρούχα από λινάρι και μαλλί,

 

είχαν μαγκάλι για να ζεσταθούν,

 

έκαναν μπάνιο σε πέτρινη μπανιέρα, 

 

είχαν χωράφια με ελιές 

 

και σιτάρι, 

 

το φαγητό τους ήταν:

φρούτα, λαχανικά, κρέας, ψάρι,

τυρί, ελιές, ψωμί, όσπρια,

λάδι, μέλι και κρασί. 

 

Τα ζώα που υπήρχαν ήταν: 

 

Στους Μινωίτες άρεσαν: 

τα ταυροκαθάψια, 

 

η κούνια, 

 

ο χορός,

 

η μουσική. 

 

 

Πίστευαν στη Μητέρα – Θεά. 

 

Ταξίδευαν με καράβια σε άλλες χώρες.

 

Οι αρχαιολόγοι ανακάλυψαν ένα επιτραπέζιο παιχνίδι, 

που το ονόμασαν ζατρίκιο. 

Κοντά του βρήκαν πιόνια – κώνους.

 

 

 

 

Πώς το έπαιζαν; Άγνωστο.

Αφήνουμε τα παιδιά να βρουν μόνα τους τον τρόπο: