Πάσχα!
Ο Σύλλογος διδασκόντων του Νηπιαγωγείου Κολυμβαριου,σας εύχεται καλό Πάσχα,με υγεία, αγάπη και οικογενειακή ευημερία!
Ο Σύλλογος διδασκόντων του Νηπιαγωγείου Κολυμβαριου,σας εύχεται καλό Πάσχα,με υγεία, αγάπη και οικογενειακή ευημερία!
Ο Οδυσσέας Ελύτης έχει πει, “Την Άνοιξη αν δεν τη βρεις, τη φτιάχνεις “. Εμείς στο νηπιαγωγείο μας και τη βρήκαμε αλλά και τη φτιάξαμε!
Και έχει τόσα πολλά και όμορφα στοιχεία αυτή η εποχή!
Έχει ωραίες μυρωδιές και πουλάκια που κελαηδουν χαρουμενα.
Έχει έντομα που ζουζουνιζουν. Μάθαμε να τα ξεχωρίζουμε με βάση τα κύρια χαρακτηριστικά τους.Κατοπιν εστιασαμε σε δύο από αυτά. Την πεταλούδα και τη μέλισσα.
Έχει πεταλούδες χρωματιστές που πετούν χαρωπά. Μάθαμε για τον κύκλο ζωής τους,γίναμε πεταλουδιτσες και τις φτιάξαμε με διαφορα υλικά και τεχνικές.
Έχει μελισσουλες εργατικές. Μάθαμε για τα μέρη του σώματος της,την εργασία της,τον κύκλο ζωής της,τη ζωή στη κυψέλη και την ιεραρχία τους.Διαβασαμε πολλά βιβλία και τη φτιάξαμε με πολλούς τρόπους.
Έχει θεατρικό παιχνίδι με τη Μέλη τη μέλισσα και “περνά, περνά η μέλισσα” στην αυλή μας.
Έχει σποράκια που μεγαλώνουν και γίνονται φυτά. Μάθαμε για τα στάδια ανάπτυξης του σπορου σε φυτό,τι χρειάζεται για να μεγαλώσει, τα μέρη του φυτού και γνωρίσαμε τις ονομασίες πολλών λουλουδιών. Φυσικά δημιουργήσαμε και εικαστικά έργα μοναδικά.
Έχει και πολλά παιχνίδια με γράμματα και αριθμούς, πάντα με ανοιξιάτικη διάθεση.
Μα το καλύτερο απ’ολα είναι που έχουμε όλοι μας μια ανοιξιάτικη χαρούμενη διάθεση!!!
Ήρθε πάλι η Αποκριά με τραγούδι και χαρά!
Έτσι κι εμείς τραγουδήσαμε, χαρήκαμε και δημιουργήσαμε!
Μιλήσαμε για το έθιμο της Αποκριας και τον τρόπο που το γιορτάζουμε σήμερα. Κατασκευασαμε μάσκες,χορέψαμε τον παραδοσιακό χορό με το γαϊτανάκι και ζωγραφίσαμε τις στολές μας.
Απόκριες χωρις κλόουν γίνονται;
Δε γίνονται.
Διαβάσαμε παραμύθια με κλόουν που μας έδωσαν έμπνευση ώστε να τον ζωγραφίσουμε αλλά και να τον κατασκευασουμε σε ατομικό και ομαδικό επίπεδο.
Γνωρίσαμε την όμορφη ιστορία του Αρλεκινου και μαζί του το σχήμα του ρομβου.
Παίξαμε αποκριάτικα εκπαιδευτικά παιχνίδια που με ευχάριστο τρόπο μας έκαναν να χρησιμοποιήσουμε τη μαθηματική μας σκέψη.
Διασκεδάσαμε με πολλά αποκριάτικα παιχνίδια χαράς!Ταισαμε τον κλοουν,χορέψαμε με σερπατινες,σπάσαμε την πινιατα,περάσαμε κατω απο τη ράβδο και τραγουδήσαμε καραοκε.
Την Τσικνοπέμπτη το τσικνισαμε κανονικά με σουβλάκια,τις στολές μας και με όμορφα παιχνίδια όλα προσφορά του Συλλόγου γονέων και κηδεμόνων.
Προετοιμαστηκαμε και για την Καθαρά Δευτέρα. Μιλήσαμε για τα φαγητά αυτής της ημέρας, το έθιμο του χαρταετού που τον κατασκευασαμε,ατομικά και ομαδικά.
Και είμαστε πανέτοιμοι για τα καρναβάλια,το πέταγμα του χαρταετού και ενα υπέροχο τριήμερο!!!!
2/Θ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΟΛΥΜΒΑΡΙΟΥ
ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2024-2025
Από την Παρασκευή 1 Μαρτίου 2024 θα γίνει, σύμφωνα με τον νόμο, η ενεργοποίηση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας εγγραφών στα δημόσια Νηπιαγωγεία Γενικής Παιδείας για το σχολικό έτος 2024-2025.
Πρόκειται για την πλατφόρμα:
https://proti-eggrafi.services.gov.gr η οποία θα παραμείνει ανοιχτή έως την Τετάρτη 20 Μαρτίου 2024.
Σας ενημερώνουμε ότι οι εγγραφές για το σχολικό έτος 2024-2025 στο Νηπιαγωγείο Κολυμβαρίου, αφορά παιδιά που έχουν γεννηθεί το 2020 και κατοικούν στα χωριά: Κολυμβάρι-Σκουτελώνα-Ραπανιανά-Μινωθιανά-Ροδωπού-Αστράτηγο-Αφράτα.
Οι γονείς – κηδεμόνες εισέρχονται στην πλατφόρμα με προσωπικούς κωδικούς taxisnet και επιλέγουν το Νηπιαγωγείο που αντιστοιχεί στην διεύθυνση κατοικίας τους και στη συνέχεια υποβάλει ηλεκτρονικά την αίτηση εγγραφής του νηπίου, καθώς και τα υπόλοιπα στοιχεία και δικαιολογητικά που απαιτούνται.
Οι αιτήσεις εγγραφών γίνονται ηλεκτρονικά, αποκλειστικά μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας http://proti–eggrafi.services.gov.gr/. Οποιαδήποτε αίτηση εγγραφής υποβληθεί μετά τη λήξη της προθεσμίας, θεωρείται εκπρόθεσμη και πρέπει να εγκριθεί από την Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Χανίων.
Παράλληλα, από 1 έως και 20 Μαρτίου2024 θα ξεκινήσει και η υποβολή αιτήσεων για την εγγραφή των νηπίων που θα φοιτήσουν για πρώτη φορά στην Α τάξη του Δημοτικού Σχολείου για το σχολικό έτος 2024-2025 ,αφού παραλάβουν από το Νηπιαγωγείο τη βεβαίωση φοίτησης του νηπίου.
Για οποιαδήποτε πληροφορία επικοινωνήστε στο τηλέφωνο του 2/θ Νηπιαγωγείου Κολυμβαρίου 2824022008 και στο mail@nip–kolymv.chan.sch.gr
Αμυγδαλιά, η νυφούλα του Χειμώνα!
Ήρθε στην τάξη μας αρχικά μέσα από ένα αίνιγμα. Μόλις το λύσαμε την αντικρισαμε από κοντά. Την παρατηρήσαμε τη θαυμάσαμε και τη ζωγραφίσαμε.
Μελετησαμετ το δέντρο της Αμυγδαλιας και τα μέρη του,τους καρπούς που μας προσφέρει, τα προϊόντα που περιέχουν αμύγδαλα και τον κύκλο ζωής του.
Την προσεγγισαμε και μέσα από διαφορετικές ιστορίες. Τον μυθο της Αμυγδαλιας (Φυλλις και Δημοφωντας), λαϊκα,παραδοσιακά παραμύθια αλλα και πιο σύγχρονα.
Μάθαμε το γράμμα Αα και παίξαμε πολλά μαθηματικα παιχνίδια με τα ανθη και τους καρπούς της.
Τελος, εμπνεύστηκαν από τους πίνακες ζωγραφικής του Vincent van Gogh με θέμα την Αμυγδαλιά. Σαν μικροί καλλιτέχνες τα παιδιά, αποτυπωσαν κι αυτά με το δικό τους μοναδικό τρόπο τη δδική τους Αμυγδαλιά.
Η ζωή στους δύο Πόλους της γης είναι πολύ διαφορετική και εντυπωσιακή ταυτόχρονα.
Εντοπίσαμε με τα παιδιά τους δύο Πόλους, τον Βόρειο και το Νότιο. Μιλήσαμε για τις ομοιότητες και τις διαφορές τους.Για τα ζώα που επιβιώνουν στην Αρκτική και στην Ανταρκτική. Μελετησαμε εικόνες και βίντεο και κατόπιν τα παιδιά αποτύπωσαν τις γνώσεις που αποκτήθηκαν, σε ατομικές και ομαδικές εργασίες.
Παίξαμε γλωσσικά παιχνίδια. Το αρχικό γράμμα των ονομάτων μας, μας βοήθησε να αναγνωρισουμε την κάθε λέξη. Κάναμε και μαθηματικές εργασίες. Μετρήσαμε με τα δαχτυλάκια μας γράψαμε τους σωστούς αριθμούς και αντιστοιχισαμε.
Κατόπιν εστιασαμε σε ένα ζώο από κάθε Πολο. Από τον Βόρειο Πολο επιλέξαμε την πολικη αρκουδα.Μεσα από βιβλία, εκπαιδευτικά βίντεο και εικόνες γνωρίσαμε αυτό το υπέροχο ζώο και φυσικά κατόπιν δημιουργήσαμε τις δικές μας πολικές αρκούδες. Μέχρι και βιβλίο για όσα μάθαμε γι’αυτες φτιάξαμε.
Ύστερα, ταξιδέψαμε στο Νότιο Πολο για να γνωρίσουμε καλύτερα τους αγαπημένους μας πιγκουίνους. Αυτοί πραγματικά μας ξετρέλαναν. Παίξαμε μαζί τους πολλά παιχνίδια, χορέψαμε, μάθαμε τραγούδια γι’αυτους, διαβάσαμε παραμύθια και τους κατασκευασαμε με πολλούς και διαφορετικούς τρόπους.
Στις τέλος μιλήσαμε για τη φυλή των Εσκιμωων(Ινουιτ) που κατοικούν πολύ κοντά στον Βόρειο Πολο και μάθαμε πολλά πραγματα για τη ζωή τους και την επιβίωση τους.
Την εβδομάδα που μόλις πέρασε, ασχοληθήκαμε στο σχολείο μας με τη θεματική, “Το σώμα μου”.
Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία μέσα από παιχνιώδεις και βιωματικες δραστηριότητες, να γνωρίσουν τα βασικά μέρη του σώματος τους.
Επίσης, είχαν την ευκαιρία να διακρίνουν τις διαφορές που υπάρχουν στα σώματα μας καθώς μέσα από αυτές καθορίζονται τα δύο φύλλα. Το κάθε παιδί αναγνώρισε το φύλο του και το σχεδίασε. Κατοπιν εντοπίσαμε κι άλλες διαφορές που υπάρχουν στο χρώμα ματιών για παράδειγμα και τις καταγράψαμε σε πίνακα διπλής εισόδου.
Κατοπιν, εμβαθυναμε περισσότερο και γνωρίσαμε τα όργανα που υπάρχουν μέσα στο σώμα μας και τις βασικές λειτουργίες τους.
Το σώμα μας μέσα από τα εξωτερικά και εσωτερικά όργανα του δημιουργεί αισθήσεις στον άνθρωπο, οι οποίες είναι αναγκαίες για την επιβίωση του.Μαθαμε για τις 5 βασικές αισθήσεις, τα όργανα που συνδέονται και παίξαμε παιχνίδια με αυτές.
Ο άνθρωπος, έχει και συναισθήματα που είναι πολύ σημαντικό να τα αναγνωρίζει. Έτσι μιλήσαμε γι’αυτα και μάθαμε να τα ξεχωρίζουμε.
Ολοκληρώσαμε τη θεματική, με τη γνώση γύρω από τα όρια που υπάρχουν σε κάθε ανθρώπινο σώμα και που όλοι πρέπει να σέβονται και να μην ξεπερνάνε.
Οι γιορτές πέρασαν κι επιστρέψαμε στο σχολείο μας.Μαζι με μας ήρθε και το δεύτερο παιδάκι του Χειμώνα, ο Ιανουάριος.
Τώρα πια βρισκόμαστε στη μέση του Χειμώνα και η εμφάνιση του στη φύση,τα ζώα και τον άνθρωπο είναι πιο αισθητή.
Με τη βοήθεια βιβλίων και εικόνων κάναμε την εισαγωγικό στο θέμα μας αλλά και με πολλά τραγούδια για να ζεσταθουμε!
Τα πρώτα χιόνια έκαναν την εμφάνισή τους πια και στα δικά μας βουνά!Ώρα για διασκέδαση με το χιόνι. Αν και το αληθινό το είδαμε από μακριά, δημιουργήσαμε εικαστικά χιονισμένα τοπία και χιονανθρωπους με διάφορες τεχνικές και υλικά!
Πω,πω παγωσαμε από το κρύο και το χιόνι. Πρέπει να ντυθουμε με ζεστά ρούχα και αξεσουάρ. Τα γνωρίσαμε και τα ζωγραφίσαμε.
Όμως και τα πιο πολλά ζωάκια του δάσους,κρυώνουν και δεν μπορούν πλέον να βρουν τροφή. Πέφτουν λοιπόν σε χειμερία νάρκη. Τα γνωρίσαμε, γίναμε κι εμείς ζωάκια,διαβάσαμε παραμύθια γι’αυτα,παίξαμε κουκλοθέατρο και τα ζωγραφίσαμε.
Υπάρχουν όμως και κάποια ζώα, που αγαπούν τόσο πολύ το κρύο και τον πάγο που ζουν μόνιμα σε αυτόν. Τα γνωρίσαμε κι αυτά και φυσικά με τα δημιουργικά χεράκια μας φτιάξαμε μοναδικές δημιουργίες!
Μέσα στο χειμωνιάτικο αυτό κλίμα, κάναμε και μια μικρή επανάληψη τους αριθμούς που έχουμε μάθει ως τώρα.
Τέλος,υποδεχτηκαμε παρέα τον καινούριο χρόνο. Βάλαμε τους στόχους μας,σε ατομικό και σε ομαδικό επίπεδο,φορεσαμε τα καπελάκια μας και κόψαμε τις βασιλοπιτες μας.Ενα παιδί από κάθε τάξη ,που του έτυχε το φλουρί, κέρδισε ένα όμορφο δωράκι και έτσι ολοκληρώθηκε η πρώτη εβδομάδα του νέου έτους στο σχολείο μας!
Ευτυχισμένος ο νέος χρόνος!!!
Με τους μικρούς μας μαθητές, μιλήσαμε για την εορτή αυτή, της γέννησης του Χριστού μέσα από εικόνες και βιβλία και ο καθένας κατασκεύασε τη δική του φάτνη.
Ένα από τα πιο σημαντικά έθιμα που σχετίζονται με τα Χριστούγεννα είναι ο στολισμός του δέντρου. Κι εμείς στολισαμε πολλά…μικρά, μεγάλα, ατομικά και ομαδικά…
Με τα μμικρά αλλα δημιουργικά χεράκια μας στολισαμε και το υπόλοιπο σχολείο!
Διαβάσαμε πολλές και διαφορετικές χριστουγεννιατικες ιστορίες και παραμύθια…
…που αποτέλεσαν έμπνευση για πολλά παιχνίδια, εικαστικές δημιουργίες κατασκευές μέχρι και ζαχαροπλάστικη!!!
Φυσικά, φτιάξαμε και τις καθιερωμένες κάρτες και γράψαμε ευχές που θα χαρίσουμε σε αγαπημένα πρόσωπα.
Και τέλος δεν ξεχάσαμε το νέο έτος. Το περιμένουμε με μεγάλη χαρά. Γι’αυτό κατασκευασαμε με πηλό,χρώματα και μπόλικη χρυσόσκονη ένα ημερολόγιο για το 2024.
Καλά Χριστούγεννα με υγεία, αγάπη και με το καλό ο νέος χρόνος!!!