Εκπαιδευτικό πρόγραμα “Τα παιδία παίζει”
![291759993 452154680249368 1352510224104833681 n](https://blogs.sch.gr/nipkokxani/files/2024/06/291759993_452154680249368_1352510224104833681_n-150x150.jpg?x30790)
Τη φετινή σχολική χρονιά υλοποιήσαμε το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα «Τα παιδία Παίζει», με θέμα το παιχνίδι από την αρχαιότητα ως σήμερα. Μέσα από τη συνδιδασκαλία των δυο τμημάτων με διαδραστικές και βιωματικές δραστηριότητες οι μικροί μαθητές γνώρισαν τα παιχνίδια στις διάφορες εποχές και διαπίστωσαν πως πολλά από αυτά παίζονται μέχρι τις μέρες μας με μικρές παραλλαγές.
Οι παιδαγωγικοί μας στόχοι αφορούσαν στην ανάπτυξη όλων των δεξιοτήτων των παιδιών, την ενίσχυση της ομαδικότητας και της συνεργασίας καθώς τα παιδιά θα δούλεψαν σε ομάδες, τη διαμόρφωση θετικών στάσεων στον αθλητισμό και τον πολιτισμό και την ανάδειξη των ιδιαίτερων ταλέντων τους.
Αφού χωριστήκαμε σε ομάδες αναζητήσαμε υλικό με τη βοήθεια και των γονέων και έγιναν παρουσιάσεις στο νηπιαγωγείο από τα ίδια τα παιδιά.
1η ενότητα: “Τα παιχνίδια στην αρχαιότητα”
2η ενότητα: “Παιχνίδια από άλλες χώρες”
3η ενότητα: “Ομαδικά παιχνίδια”
4η ενότητα: “Παραδοσιακά παιχνίδια”
Επίσκεψη της γιαγιάς του μαθητή μας Γ.Μ.
Την ευχαριστούμε θερμά για όλες τις όμορφες εμπειρίες της από τα παιδικά της χρόνια που μοιράστηκε μαζί μας!!
Για να μας θυμάται….
5η ενότητα: “Σύγχρονα παιχνίδια”
Ο βυθός μέσα από τα χέρια μας!
Εκπαιδευτική εκδρομή στο Ενυδρείο Κρήτης!
Πρόγραμμα: Ο βυθός μέσα από τα χέρια μας
Σεμινάριο Πρώτων βοηθειών
Το Νηπιαγωγείο Κοκκίνη Χάνι σε συνεργασία με την 7η ΥΠΕ διοργάνωσε σεμινάριο με θέμα: “ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗ ΤΡΑΥΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΠΑΡΟΧΗ ΠΡΩΤΩΝ ΒΟΗΘΕΙΩΝ ΣΤΟΝ ΤΟΠΟ ΤΟΥ ΣΥΜΒΑΝΤΟΣ”, τη Δευτέρα 20 Μαϊου 2024 στις 17.00 στο χώρο του Νηπιαγωγείου, όπου είχε τη χαρά να φιλοξενήσει το εξειδικευμένο προσωπικό που μας έδωσε σημαντικές γνώσεις για τη βοήθεια που μπορούμε να προσφέρουμε σε ένα συνάνθρωπό μας που βρίσκεται σε κίνδυνο.
Το πρόγραμμα του σεμιναρίου περιελάμβανε:
Καρδιοαναπνευστική αναζωογόνηση-ΚΑΡΠΑ
Χρήση αυτόματου εξωτερικού απινιδωτή
Θέση ανάνηψης
Πνιγμονή
Αναφυλαξία
Κακώσεις Μυοσκελετικού Συστήματος (Διάστρεμμα, Εξάρθρωμα, Κατάγματα, κ.α.)
Εγκαύματα
Τραύματα και αιμορραγίες
Ηλεκτροπληξία
Δήγματα (Δαγκώματα, τσιμπήματα εντόμων, ερπετών, κ.α.)
Στόχος του προγράμματος είναι, μέσω της κατάλληλης εκπαίδευσης παροχής πρώτων βοηθειών, η απόκτηση ενός σημαντικού εφοδίου προστασίας της ανθρώπινης ζωής, της δημόσιας υγείας και κοινωνικής ασφάλειας. Η παροχή γνώσεων για τις άμεσες ενέργειες στις οποίες μπορούμε να προβούμε στο σημείο του ατυχήματος και τα πλαίσια στα οποία μπορούμε να ενεργούμε, όταν δίνουμε πρώτες βοήθειες, με σκοπό τη διατήρηση ή τη σταθεροποίηση της ζωής μέχρι την άφιξη των ειδικών και την ελαχιστοποίηση των συνεπειών του ατυχήματος.
Ευχαριστούμε θερμά όλους τους γονείς και εκπαιδευτικούς που παραβρέθηκαν στο σεμινάριο!
Ζζζζζζ….. κάτι ζουζουνίζει!
Μαθαίνουμε να ανακυκλώνουμε!
Ήρθε ήρθε η Πασχαλιά!
Η Λαμπρή
Νάτην η λαμπρή με τα λουλούδια.
κόψετε παιδιά την πασχαλιά
κι όλα με χαρές και με τραγούδια
τρέξετε ν᾿ αλλάξωμε φιλιά.
Σήμαντρα γλυκά βαρούν ακόμα
και μοσχοβολούν οι εκκλησιές,
μόσχος τα φιλιά στο κάθε στόμα,
τα φιλιά της άνοιξης δροσιές.
Πάμε να στρωθούμε στο χορτάρι
και τ᾿ αρνί μας ψήνεται σιγά.
Και με της Ανάστασης τη χάρη
φέρτε να τσουγκρίσουμε τ᾿ αυγά.
Στέλιος Σπεράντσας
Λίγο πριν τις διακοπές του Πάσχα και αφού μάθαμε την ιστορία της Σταύρωσης και Ανάστασης του Χριστού, περάσαμε πολύ δημιουργικές στιγμές φτιάχνοντας χειροτεχνίες…
και λαμπάδες!
Βάψαμε αυγά με ένα διαφορετικό τρόπο…
Ζωγραφίσαμε και γράψαμε κάρτες με ευχές…
Παίξαμε πολλά παιχνίδια!
Ο Απρίλης ο ξανθός κι ο Μάης ο μυρωδάτος!
Απρίλης και Μάης…. δυο χαμογελαστοί μήνες του χρόνου!
Ακούμε το τραγούδι “Απρίλη μου ξανθέ” και το ζωγραφίζουμε!
Στίχοι: Μίκης Θεοδωράκης Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης
Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Απρίλη μου, Απρίλη μου ξανθέ και Μάη μυρωδάτε,
καρδιά μου πώς αντέ Καρδιά μου πώς αντέχεις
μέσα στην τόση αγάπη και στις τόσες ομορφιές.
Γιομίζ’ η γειτονιά τραγούδια και φιλιά
Την κοπελιά μου τη λένε Λενιώ Την κοπελιά μου τη λένε Λενιώ
Την κοπελιά μου τη λένε Λενιώ, μα το `χω μυστικό
Αστέρι μου, αστέρι μου χλωμό του φεγγαριού αχτίδα
στο γαϊτανο στο γαϊτανοφρυδό σου κρεμάστηκε η καρδιά μου
σαν το πουλάκι στο ξόβεργο
Γιομίζ’ η γειτονιά…
Λουλούδι μου, λουλούδι μυριστό και ρόδο μυρωδάτο,
στη μάνα σου στη μάνα σου, θα `ρθω να
πάρω την ευχή της και το ταίρι που αγαπώ.
2 Απριλίου – Παγκόσμια Ημέρα Ενημέρωσης για τον Αυτισμό
Τόσο αυτή την ημέρα, όσο και όλο τον Απρίλιο πραγματοποιούνται παγκοσμίως εκδηλώσεις ενημέρωσης του κοινού και των ειδικών για θέματα γύρω από την διαταραχή. Σύμφωνα και με το ψήφισμα των Ηνωμένων Εθνών, σκοπός είναι η συμμετοχή όλων των σχετικών οργανώσεων και κυρίως η ευαισθητοποίηση όλων των θεσμών και των επιπέδων της κοινωνίας μας.
Εξαιτίας της ημέρας, παρουσιάζουμε κάποια πράγματα που οι γονείς θα ήθελαν η κοινωνία να γνωρίζει για τους ίδιους και για τα παιδιά τους, πρωτίστως.
Η Kristi Campbell, μητέρα αυτιστικού παιδιού τα συγκέντρωσε, μιλώντας με γονείς παιδιών στο αυτιστικό φάσμα. Ο αμερικάνικος οργανισμός Autism Speaks, δημοσίευσε το κείμενό της.
Με την ελπίδα ότι τόσο ο αυτισμός, όσο και κάθε άλλη μορφή διαφορετικότητας θα σταματήσει να στιγματίζεται από την κοινωνία και να αποκλείεται από βασικά δικαιώματα, τα οποία οι υπόλοιποι θεωρούμε δεδομένα, παρουσιάζουμε το κείμενο μεταφρασμένο και προσαρμοσμένο στην Ελληνική.
– Δεν χρειάζεται να αισθάνεστε άβολα όταν είστε κοντά στο παιδί μου. Ναι, μπορεί να χρειάζεται λίγο διαφορετική προσέγγιση, αλλά εύχομαι να μην χρειαζόταν να αντιμετωπίζεται ως “ο παράξενος και αλλιώτικος”.
– Δεν είναι όλοι οι αυτιστικοί άνθρωποι ίδιοι.
– Οι άνθρωποι νομίζουν ότι επειδή το παιδί μου δεν είναι σαν ένα άλλο που γνωρίζουν μέσα στο φάσμα του αυτισμού, δεν είναι αυτιστικό.
– Τα παιδιά με αυτισμό αγαπούν και χρειάζονται αγάπη. Είναι υπέροχα και φέρνουν τεράστια χαρά και ευτυχία σε αυτούς που τα αγαπούν.
– Τα παιδία με ειδικές ανάγκες μπορούν να είναι έξυπνα, ταλαντούχα, δημιουργικά και ευαίσθητα. Αυτό δεν είναι εμφανές πάντα, γιατί το μυαλό τους δουλεύει διαφορετικά και επεξεργάζεται διαφορετικά τον κόσμο.
– Αν το παιδί μου κάνει περίεργους θορύβους, φυσικά και μπορείτε να γυρίσετε να το κοιτάξετε. Το κάνει γιατί είναι ενθουσιασμένο. Μην κάθεστε όμως απέναντί μας, κοιτάζοντας με το στόμα ανοικτό.
– Αν δεις το παιδί μου στο σούπερ μάρκετ, μπορεί να κουνάει το κεφάλι του, να μασάει το μανίκι του ή να κάνει στροφές γύρω από τον εαυτό του. Είναι αγχωμένο. Δεν θα το μαλώσω, οπότε μην με κοιτάς σαν να έπρεπε να το κάνω. Δεν ελέγχει το πώς θα ανταποκρίνεται στα ερεθίσματα. Προσπαθεί να αντιμετωπίσει τον τρόπο που το σώμα του επηρεάζεται από το περιβάλλον γύρω του.
– Για τους θεατές, που θεωρούν ότι δεν χειρίζομαι σωστά τις περίεργες συμπεριφορές του παιδιού μου: Ζητάω λίγη κατανόηση και ενσυναίσθηση. Μην κρίνετε και προσπαθήστε να καταλάβετε ότι το παιδί μου επηρεάζεται έντονα από το περιβάλλον γύρω του.
– Αποδεχθείτε τα παιδιά μας, με το ίδιο τρόπο που θεωρείτε ότι εμείς πρέπει να αποδεχθούμε τα δικά σας.
(Πηγή: www.autismspeaks.org)
Πτήση 0001 με διαστημόπλοιο! Εμπρός….. φύγαμε!
ΘΕΛΩ ΝΑ ΓΙΝΩ ΑΣΤΡΟΝΑΥΤΗΣ!
Δεν θέλω να γίνω ναυτικός, Mε πιάνει ζαλάδα στα ταξίδια,
Δεν θέλω να γίνω μαραγκός, Nα μπαίνουν στις μπότες ροκανίδια,
‘Οταν μεγαλώσω θέλω να γίνω, ‘Οταν μεγαλώσω θέλω να γίνω, Αστροναύτης.
Θα γίνω, Αστροναύτης θα γίνω, Αστροναύτης θα γίνω,
Αστροναύτης θα γίνω, Να πηγαίνω στο φεγγάρι,
Και στον κόκκινο τον Άρη, Να αράζω με τον εξωγήινο.
Δεν θέλω να γίνω ηθοποιός, Ξεχνάω τα λόγια μου απ’ έξω,
Δε θέλω να γίνω λογιστής, Τους αριθμούς εγώ δεν τους αντέχω,
‘Οταν μεγαλώσω θέλω να γίνω, ‘Οταν μεγαλώσω θέλω να γίνω, Αστροναύτης.
Θα γίνω, Αστροναύτης θα γίνω, Αστροναύτης θα γίνω,
Αστροναύτης θα γίνω, Να πηγαίνω στο φεγγάρι,
Και στον κόκκινο τον Άρη, Να αράζω με τον εξωγήινο.
Δεν θέλω να γίνω αθλητής, Φοβάμαι μη πέσω και χτυπήσω,
Δεν θέλω να γίνω ούτε γιατρός, Φοβάμαι το αίμα ν` αντικρύσω.
‘Οταν μεγαλώσω θέλω να γίνω, ‘Οταν μεγαλώσω θέλω να γίνω, Αστροναύτης.
Θα γίνω, Αστροναύτης θα γίνω, Αστροναύτης θα γίνω,
Αστροναύτης θα γίνω, Να πηγαίνω στο φεγγάρι,
Και στον κόκκινο τον Άρη, Να αράζω με τον εξωγήινο.
Μουσική: Φραγκίσκος Βιδάλης
Στίχοι: Φραγκίσκος Βιδάλης
Ερμηνεύει ο Κωνσταντίνος Θαλασσοχώρης
Το τέλειο ταξίδι μας στο διάστημα το κάναμε με τη βοήθεια του κινητού πλανητάριου Κρήτης που μας επισκέφθηκε στο σχολείο μας!
Μάθαμε τόσα πολλά για το διάστημα! Και αρχίσαμε να δημιουργούμε!