Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας 2014-15: «Μαθαίνω να φροντίζω το σώμα μου»

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΟΨΕΙΣ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ που προσεγγίσαμε

  1. žΤο σώμα μας – Τα μέρη του
  2. Οι ανάγκες του σώματός μας
  3. Προέλευση και κατηγορίες τροφών
  4. žΥγιεινές- Ανθυγιεινές τροφές
  5. žΦαρμακευτικές ιδιότητες τροφών
  6. žΜεσογειακή διατροφή
  7. žΆσκηση-Καλή φυσική κατάσταση
  8. žΣημασία και λειτουργία των δοντιών για τον άνθρωπο
  9. žΟι κίνδυνοι που απειλούν τα δόντια μας
  10. žΗ φροντίδα των δοντιών

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ

Οι μαθητές :

  • žΝα γνωρίσουν το σώμα τους και τις ανάγκες του (φαγητό- καθαριότητα- περιποίηση).
  • žNα συνειδητοποιήσουν την αξία της σωστής και ισορροπημένης διατροφής για τη γενικότερη υγεία του σώματος και να υιοθετήσουν υγιεινές διατροφικές συνήθειες.
  • žΝα μάθουν τις κατηγορίες, την προέλευση και τα θρεπτικά συστατικά στοιχεία των τροφών.
  • žΝα βελτιώσουν την ικανότητα αυτοφροντίδας τους και να κατανοήσουν την αναγκαιότητα της καθημερινής προσωπικής υγιεινής.
  • žΝα μάθουν τα οφέλη της καθημερινής άσκησης.
  • žNα αποκτήσουν θετική στάση και συμπεριφορά στα θέματα φροντίδας της στοματικής υγείας.
  • žΝα αναπτύξουν το αίσθημα προσωπικής και συλλογικής ευθύνης.
  • žΝα αναπτύξουν την ικανότητα επικοινωνίας και συνεργασίας.

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

Παρατηρήσαμε το σώμα μας εξωτερικά και καταγράψαμε τα μέρη του εντοπίζοντας ποια από αυτά έχουμε ένα (1) και ποια έχουμε δύο (2).

20150122_110154 20150122_110139

Ζωγραφίσαμε το ανθρώπινο σώμα όπως μπορούσε ο καθένας.

20150129_114549 20150129_114430 20150129_114421 20150129_114409

Μάθαμε τραγούδια για το σώμα μας.

Φτιάξαμε τα αποτυπώματα των χεριών και των ποδιών μας και διαπιστώσαμε ποιος έχει το μεγαλύτερο και ποιος το μικρότερο αποτύπωμα.

20150205_124110

Μετρήσαμε το ανάστημά μας και κάναμε συγκρίσεις.

20150129_111730

Παρατηρήσαμε το πρόσωπό μας και καταγράψαμε τα μέρη του.

20150129_111628

Ζωγραφίσαμε διάφορα πρόσωπα.

20150128_101431

Συνθέσαμε πρόσωπα χρησιμοποιώντας διαφορετικά χαρακτηριστικά κάθε φορά.

20150128_104706

20150128_100945

Φτιάξαμε τον εαυτό μας χρησιμοποιώντας πλαστελίνες.

20150112_123306

Συζητήσαμε για το σκελετό και τη χρησιμότητά του.

20150122_110042

Παρακολουθήσαμε βίντεο σχετικά με τον ανθρώπινο σκελετό.

Παρατηρήσαμε τα εσωτερικά όργανα του ανθρώπινου σώματος και συζητήσαμε για τη λειτουργία του καθενός από αυτά.

20150122_110255

20150122_110350

Παρακολουθήσαμε σχετικά βίντεο.

Σχεδιάσαμε το εσωτερικό του ανθρώπινου σώματος.

20150127_100309 20150127_095804

20150127_095549 20150127_103251

Μιλήσαμε για τις πέντε αισθήσεις και διαβάσαμε βιβλία σχετικά με αυτές.

20150529_131626

83119a2c-e8d4-45d2-990c-15424bb8c08b_4159233-big241619-bigb85613c13eec17-3325-4622-b537-958ecb0a87ed_8

Διαβάσαμε το βιβλίο «Το φαγητό δεν είναι μόνο για να χορταίνουμε» και μιλήσαμε για την αξία της τροφής.

kontis-maitexmio430

Συζητήσαμε για τις κατηγορίες τροφίμων και φτιάξαμε την πυραμίδα των τροφών.

20150217_105844 20150217_110442

20150217_113122 20150217_115536

Διαβάσαμε αινίγματα και προσπαθήσαμε να μαντέψουμε σε ποιο τρόφιμο αναφέρονταν το καθένα.

20150310_103634

Μάθαμε να τρώμε υγιεινά.

υγιεινη

Μιλήσαμε για την αξία των λαχανικών και κάναμε αντιστοίχηση λέξεων σε εικόνες.

20150225_094618

20150225_094649

Ζωγραφίσαμε το αγαπημένο μας λαχανικό και γράψαμε το όνομά του.

20150225_095712

Φυτέψαμε τα δικά μας λαχανικά και τα παρατηρήσαμε να μεγαλώνουν.

20150306_130135

20150330_113857

20150327_081113

20150420_101018

Μιλήσαμε για την θρεπτική αξία των φρούτων και δοκιμάσαμε κάποια από αυτά.

20150420_10083120150602_110359

20150420_101926

Φτιάξαμε και ήπιαμε χυμό πορτοκάλι.

20150420_100114 20150420_100814

Με τη βοήθεια των γονέων φυτέψαμε διάφορα οπωροφόρα δέντρα στην αυλή του σχολείου.

20150420_09280320150420_091730

20150420_09121620150420_091338

Μιλήσαμε για την αξία της νηστείας και φτιάξαμε την Κυρα-Σαρακοστή με τις αγαπημένες της τροφές.

20150224_104041

Συζητήσαμε για τα οφέλη της καθημερινής σωματικής άσκησης και γυμναστήκαμε.

20150421_12321820150421_123148

20150421_123308

Εστιάσαμε στο όργανο με το οποίο τρώμε, τα δόντια, συζητήσαμε για την αξία τους και τη σημασία της φροντίδας τους και παρακολουθήσαμε το ακόλουθο βίντεο.

Φτιάξαμε ομαδικά μια οδοντοστοιχία.

20150304_125019

Δημιουργήσαμε ατομικά τα δικά μας δόντια χρησιμοποιώντας πλαστελίνη και φασόλια.

20150306_091441

Διαβάσαμε το παραμύθι «Σοκολάκης και Ζαχαρούλα Τρυποδόντη» και συζητήσαμε για τις τροφές που κάνουν καλό στα δόντια και για τις τροφές που τα βλάπτουν.

images

20150319_092614 20150319_092621

Μιλήσαμε για τις ασθένειες των δοντιών και παρακολουθήσαμε ένα παραμύθι για την τερηδόνα.

Μάθαμε πως το όπλο μας απέναντι στα μικρόβια είναι το βούρτσισμα και το εντάξαμε στην καθημερινότητά μας.

20150306_102347

Διαβάσαμε το παραμύθι «Ιππόλυτος Ιπποπόταμος» και συζητήσαμε για τη δουλειά του οδοντογιατρού και την αναγκαιότητα των επισκέψεών μας σε αυτόν.

9789602937600-1000-0156638

ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΚΑΙ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Στο τέλος της χρονιάς πραγματοποιήσαμε εκδήλωση σε συνεργασία με το Δημοτικό σχολείο κατά την οποία τα παιδιά παρουσίασαν το θεατρικό «Η Δόνα Τερηδόνα και το μυστικό της γαμήλιας τούρτας» του Ευγένιου Τριβιζά.

20150610_102046 20150610_180120

 

Αφήστε μια απάντηση