ΔΡΟΣΟΥΛΙΤΕΣ

Οι μαθητές του νηπιαγωγείου μας είχαν την χαρά που παρακολούθησαν στο πνευματικό κέντρο της Πάτμου “Πάτμιον” , τους Δροσουλίτες ένα έργο γραμμένο από τον θίασο Κουκλοθέατρο Κρήτης εμπνευσμένο από την Μάχη του Φραγκοκάστελλου.
Τόσο η υπόθεση της παράστασης, οι μουσικές επιλογές, τα σκηνικά που εναλλάσσονταν όσο και η τεχνική του μαύρου θεάτρου γοήτευσαν τους μικρούς μας θεατές κάνοντας τους να απολαύσουν το κουκλοθέατρο.

1711633456881

1711633456894

δροσουλιτεσ

κουκλοθεατρο

Λίγα λόγια για το έργο:
 Όλα θα αλλάξουν στην περιοχή του Φραγκοκάστελλου..! Οι παραλίες, τα δέντρα, ακόμα και το ίδιο το Κάστρο θα το γκρεμίσουν..! Δυο μεγάλοι και τρανοί αγοραστές θέλουν να βγάλουν.. πετρέλαιο..! Θα μπορέσει ο μικρός Μανωλιός να υπερασπιστεί το χωριό του και το Κάστρο του Φραγκοκάστελλου μαζί με τους κατοίκους, σαν σύγχρονοι.. Δροσουλίτες; Μία παράσταση γεμάτη δράση και περιπέτεια! Μηνύματα οικολογίας και συνεργασίας!

Τσικνοπέμπτη στο νηπιαγωγείο μας

Την Τσικνοπέμπτη γιορτάζουμε την αρχή της Αποκριάς καθώς και την αρχή της άνοιξης.

Ο σύλλογος γονέων και κηδεμόνων οργάνωσε μια όμορφη γιορτή για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς του σχολείου μας.
Στολίζοντας τον προαύλιο χώρου του σχολείου μας, βάζοντας στα ηχεία μουσικές που ξεσήκωσαν μικρούς και μεγάλους, ψήνοντας γευστικά σουβλάκια συνοδευόμενα από αγγουράκια, χυμούς και νερά, χαρίζοντας σερπαντίνες στους μαθητές και παίζοντας όλοι μαζί μουσικές καρέκλες και άλλα μουσικοκινητικά παιχνίδια στην αυλή του σχολείου μας, μας προσέφεραν μια Τσικνοπέμπτη μοναδική.

1711632133437

1711632133448

1711632133459

ΤΣΙΚΚΝΟΠΕΜΠΤΗ

Σας ευχαριστούμε πολύ!!

Ενσωμάτωση Δωδεκανήσων 7 Μαρτίου

Την ενσωμάτωση των Δωδεκανήσων με την μητέρα Ελλάδα γιόρτασαν οι μαθητές του νηπιαγωγείου μας.
Απαγγέλοντας ποιήματα για την λαχτάρα των νησιών μας να ενωθούν με την υπόλοιπη Ελλάδα, ταξιδεύοντας στον χάρτη της Ελλάδας και περνώντας από τα νησιά του Νοτίου Αιγαίου αφηγηθήκαμε την προσμονή και την χαρά της  ενσωμάτωσης.

7 μαρτη

Με τις ελληνικές μας σημαίες ψηλά, χορέψαμε και τραγουδήσαμε παραδοσιακά τραγούδια της Πάτμου και των Δωδεκανήσων.

Παρελάσαμε με τους μαθητές του δημοτικού σχολείου του Κάμπου και πραγματοποιήθηκε η κατάθεση στεφάνων στο ηρώο του Κάμπου.

7 μαρτιου

Χειμερινός περίπατος στην παραλία του Κάμπου

1000017391

1000017400

Και τι δεν είχε ο σημερινός μας περίπατος στην παραλία του Κάμπου…
Με συντροφιά τον καλό καιρό ξεκινήσαμε από το σχολείο μας στην παραλία!!
Φάγαμε, βρήκαμε κοχύλια ,περπατήσαμε ως πέρα τα βράχια είδαμε από κοντά το γεφύρι του Κάμπου καθώς και τη φυκιάδα, παίξαμε κυνηγητό στην άμμο .
Καθίσαμε και περπατήσαμε πάνω σε στρώμα μαλακό από φύκια ,πιάσαμε προσεκτικά σοκολάτες άμμου που είχε κοκκαλώσει κ φτιάξαμε πύργους με αυτές.
Ξαπλώσαμε στα αρμυρίκια για λίγο πριν ξεκινήσει η επιστροφή μετά από αίτημα της ομάδας.
Ακούσαμε  τον ήχο της θάλασσας κ κατόπιν συμφωνίας επισκεφθήκαμε τα μικρά μουραγάκια.
Σχολιάσαμε φυτά, δέντρα και ότι μας έκανε εντύπωση κατά την κάθοδο μας.

Θα θέλαμε να επισκεφτούμε την παραλία σύντομα.

περιπατος

 

STEAM και η γη γυρίζει…

Στο πλαίσιο διεξαγωγής των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων ολοκληρώσαμε από την θεματική ενότητα Δημιουργώ και Καινοτομώ, Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία το εργαστήριο με τίτλο STEAM  και η γη γυρίζει. Ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα σχεδιασμένο για μαθητές νηπιαγωγείου. Το παρόν εργαστήριο βασίζεται στην μέθοδο steam,όπου με μεθόδους διερευνητικής μάθησης τα παιδιά προσπάθησαν να σκεφτούν και να βρουν απαντήσεις σε ερωτήσεις για το διάστημα.

Πειραματιστήκαμε, αξιοποιήσαμε τεχνολογικά μέσα αλλά και παραδοσιακά όπως επιτραπέζια παιχνίδια, βιβλία,
συνθέσαμε τα επιτραπέζια πλανητάρια μας

1000017034

1000017176

πλαν παζλ

Τα επιτραπέζια μας ενέπνευσαν να ζωγραφίσουμε τους πλανήτες και να προσπαθήσουμε να γράψουμε τα ονόματά τους και να παίξουμε παιχνίδια μνήμης και αντιστοίχισης

ζωγραφικη πλανητες

πλανητες

1000017315

1708953418718

1708953418703

 

memory game πλανητες

1000017331

Είδαμε εκπαιδευτικά βίντεο με τις κινήσεις της γης γύρω από τον ήλιο και την σελήνη,
φτιάξαμε τα δικά μας καπέλα με τον ήλιο, την γη και την σελήνη και φορώντας τα δραματοποιήσαμε τις κινήσεις των πλανητών ,
ταξιδέψαμε γυρίζοντας από τον ήλιο περνώντας από τη ημέρα στην νύχτα μας δόθηκε η αφορμή να παίξαμε με τις σκιές μας.

κινηση πλανητων

1000017108

1000017313

κινησεις πλανητων

Κατασκευάσαμε τον δικό μας διαστημόπλοιο και βρεθήκαμε ανάμεσα στους πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος.

1708953418568

Μετατρέψαμε το ταμπλό της τάξης μας σε ηλιακό χωριό
1000017275

1000017283

πλανητες 1

Με την έμπρακτη υποστήριξη ενός γονέα, σε συνεργασία με τους μαθητές του δημοτικού ζωγραφίσαμε τους πλανήτες γύρω από τον ήλιο στο προαύλιο χώρο του σχολείου μας.
Μια δράση που μας έδωσε την ευκαιρία να αλληλοεπιδράσουμε με μαθητές άλλων τάξεων, να γίνουμε ομάδα και με αρωγό την τέχνη να δημιουργήσουμε παρέα όμορφες αναμνήσεις ταξιδεύοντας με τα πινέλα και τα σφουγγάρια μας ανάμεσα στους πλανήτες και κοσμώντας έναν τοίχο στην αυλή μας.

1708954444203

1000017704

1000017712

1000017716

Ήρθαμε σε επαφή με διαφορετικά τεχνολογικά μέσα.
Δημιουργήσαμε το δικό μας ψηφιακό παζλ και συνθέτοντας το συνεργατικά καλλιεργήσαμε όχι μόνο τεχνολογικές δεξιότητες αλλά και κοινωνικές, όπως της συνεργασίας, επίλυσης προβλημάτων, κριτικής σκέψης.
υπολογιστες παζλ

ψηφιακο παζλ πλανητες

Σειρά είχε η μελισσούλα που μέσα από τις οδηγίες των παιδιών άλλαζε κατευθύνσεις με σκοπό να ξεπεράσει εμπόδια και να φτάσει στον προορισμό της. Μια εκπαιδευτική δράση που πετυχαίνει την καλλιέργεια πολλαπλών δεξιοτήτων ταυτόχρονα με παιγνιώδη τρόπο.

1708953418601

1708953418582

Με τα παιδιά να έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο, να θέτουν ερωτήσεις  ή προσπαθούν να αναπτύξουν μια υπόθεση, να σχεδιάζουν πώς να δοκιμάσουν αυτήν την υπόθεση, να συλλέγουν δεδομένα και να μοιράζονται με τους συμμαθητές τις σκέψεις τους ανταλλάσσοντας απόψεις ταξιδέψαμε στο ηλιακό μας σύστημα. Μέσα από μια σειρά εκπαιδευτικών δράσεων προσπαθήσαμε να αντιληφθούμε το γεγονός ότι οι πλανήτες δεν είναι απομονωμένοι ο ένας από τον άλλον, αλλά αλληλοεξαρτώμενοι καθώς η Σελήνη περιστρέφεται γύρω από τη Γη, η Γη, μαζί με επτά άλλους πλανήτες, περιστρέφεται γύρω από τον Ήλιο και ο Ήλιος, με τη σειρά του, περιστρέφεται γύρω από το κέντρο του γαλαξία μας. Έχοντας ως προσδοκία ότι τα παιδιά με βιωματικό και δημιουργικό τρόπο, αξιοποιώντας τις τεχνολογίες αλλά και άλλα εκπαιδευτικά μέσα, να νιώθουν ασφαλείς να εκφραστούν, να ενισχύεται η συνεργασία και η ομαδικότητα ,να έρθουν σε επαφή με την τέχνη.

Καλύτερος επίλογος της παρούσας θεματικής δεν θα μπορούσε να ήταν άλλος από την θεατρική παράσταση του Μικρού Πρίγκιπα, που οι μαθητές του σχολείου μας είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν σε σκηνοθεσία Φώτη Σπύρου.

1708954444217

1708954444231

Οι μαθητές μας ευχαριστήθηκαν την παράσταση και δεν λησμόνησαν να εκφράσουν το ευχαριστώ τους στους ηθοποιούς για το θέαμα που μας χάρισαν μέσα από ζωγραφιές τους.

1000017626

 

Χριστουγεννιάτικες δράσεις

Οι χριστουγεννιάτικες δράσεις μας ξεκίνησαν το Σάββατο 9 Δεκεμβρίου με το άναμμα του δέντρου στην πλατεία του Κάμπου.
Το νηπιαγωγείο μαζί με το δημοτικό είπαν χριστουγεννιάτικα τραγούδια στην πλατεία του χωριού κάτω από το φωτισμένο δέντρο.
Ακολούθησε το χριστουγεννιάτικο παζάρι του νηπιαγωγείου μας .

μπαζαρ μπαζαρ1
Στην συνέχεια διοργανώσαμε χριστουγεννιάτικες κατασκευές στο χώρο του σχολείου με τους γονείς των παιδιών. Μέσα σε γιορτινό κλίμα στην τάξη του σχολείου μας, γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικοί συνεργάστηκαν για την κατασκευή χριστουγεννιάτικής κάρτας. Δεν θα μπορούσε να λείπει παιχνίδι στο προαύλιο του σχολείου με τους γονείς.
κατασκευεσ
Διατηρώντας τα έθιμα του τόπου μας, ήρθε η ώρα για να πάμε να πούμε τα κάλαντα στα σπίτια και μαγαζιά του χωριού μας, με την συνοδεία κηδεμόνων και της εκπαιδευτικού .
Φορέσαμε σκουφάκια Αη Βασίλη και αθλητικά παπούτσια, πήραμε τα τριγωνακια μας και το χαμόγελο μας και οι φωνές μας ακούστηκαν σε όλο τον Κάμπο, γεμίζοντας χαρά και συγκίνηση μικρούς και μεγάλους.
καλ καλαντα1 καλαντα
Στο πλαίσιο των χριστουγεννιάτικων εθίμων, ήρθε η σειρά για την παρασκευή μελομακάρονων στο χώρο του σχολείου μας. Σημαντική η υποστήριξη των μαμάδων της τάξης μας τόσο για την εκτέλεση όσο και για το ψήσιμο αυτών.  Αφού μελώθηκαν τα μελομακάρονα μας, ήρθε η ώρα να τα γευτούμε. Καλεσμένοι οι γονείς μας στην τάξη μας για να γευτούμε καλούδια, να πιούμε το χριστουγεννιάτικο μας τσάι, να τραγουδήσουμε δημιουργώντας όμορφες αναμνήσεις όλοι μαζί. Οι μαθητές μας, μας παρουσίασαν χριστουγεννιάτικες ιστορίες, ήθη και έθιμα του τόπου μας και μας έδωσαν ευχές για τα Χριστούγεννα και την νέα χρονιά.

μελομακα μελο

Αστρέλια

Αφίσα παράστασης 725x1024 1

Οι μαθητές του Νηπιαγωγείου μας μαζί με του δημοτικού σχολείου είχαμε την χαρά να παρακολουθήσουμε την Αστρέλια.
Μια διαδραστική παράσταση με χορό, μουσική, διαγαλαξιακές λέξεις και τον Αστέριο: τον φίλο της Αστρέλια από τον πλανήτη Κέπλερ22b.

Ο Ήλιος και η Σελήνη έκαναν μια μικρή κόρη, την Αστρέλια.
Μεγαλώνοντας, στον πλανήτη  Κέπλερ 22Β, έχει συνοδοιπόρο τον φίλο της Αστέριο, ο οποίος της κάνει δώρο ένα εισιτήριο για τη Γη με σκοπό να ησυχάσει  από τους καβγάδες ανάμεσα στους γονείς της. Ερχόμενη στη Γη λαχταράει να εξερευνήσει το άγνωστο και φυσικά να γνωρίσει νέους φίλους.
αστρελια

Η Αστρέλια μοιράστηκε μαζί μας μυστικά από τον πλανήτη της, μίλησε για την αγάπη και μαζί ανακαλύψαμε την έννοια της συγχώρεσης !
Παράλληλα συνειδητοποιεί, όπως ο Ήλιος και η Σελήνη ότι ακόμα και όταν είμαστε χώρια, δεν παύουμε να είμαστε οικογένεια.

Εργαστήρι Δεξιοτήτων

Στο πλαίσιο διεξαγωγής του εργαστηρίου δεξιοτήτων της θεματικής ενότητας ενδιαφέρομαι και ενεργώ-κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη, με τίτλο «Νηπίων Παιδεία: το πρώτο βήμα στη δημοκρατία» μέσα από μια σειρά με εκπαιδευτικά εργαστήρια σχεδιασμένα για μαθητές νηπιαγωγείου, έγινε προσπάθεια ώστε οι μαθητές μας να αναπτύξουν δεξιότητες συνεργασίας και αλληλεγγύης. Παράλληλα να αντιληφθούν τον χαρακτήρα της ταυτότητας τους και να εντοπίσουν διαφορές και ομοιότητες μεταξύ τους ,αναπτύσσοντας ενσυναίσθηση σε ζητήματα ποικιλομορφίας.

Ακολουθούν ενδεικτικά κάποιες από τις εκπαιδευτικές μας δράσεις μας

Αναζητώντας τρόπους διαχείρισης συγκρουσιακών καταστάσεων, καταγράψαμε τους τρόπους με τους οποίους μπορούμε να διευθετούμε τις κρίσεις που προκύπτουν στο περιβάλλον μας δημιουργώντας έναν πίνακα αναφοράς.

ιεπ

Συμβουλευόμαστε τον πίνακα αναφοράς κάθε φορά που προκύπτουν κρίσεις στην τάξη :
Συζητάμε και Παίζουμε ?
Κάνουμε πάρτυ ?
Παραχωρώ τη θέση μου ή το παιχνίδι μου ?
Ή μοιράζομαι ?
Στη συνέχεια προχωρήσαμε σε μια ομαδική κατασκευή την κουρτίνα της αγάπης στην οποία κάθε παιδί λέει ατομικά μηνύματα αγάπης φιλοφρόνησης για το φίλο του με στόχο να καλλιεργηθεί σεβασμός και εκτίμηση στην διαφορετικότητα.
Επεξεργαστήκαμε την έννοια της φιλοφρόνησης ως προς το μου αρέσει στο φίλο μου που είναι… που έχει …ή που κάνει ….

1706275087828 1706275087841
Έπειτα συζητήσαμε για τα υλικά που θα βάζαμε εμείς σε μια πίτα της αγάπης αν φτιάχναμε σε αντίθεση με την εχθρόπιτας που παρακολουθήσαμε.

1706275087854

1705672056918
Σε συνεργασία με τους γονείς εκτελέσαμε και γευτήκαμε την πίτα της αγάπης.