ΜΑΡΤΙΟΣ

Ο ερχομός της Άνοιξης με τον πρώτο της μήνα, τον Μάρτη, σηματοδοτεί μια νέα αρχή για τη φύση. Τα πάντα ζωντανεύουν, ανθίζουν και οι μέρες γίνονται πιο ηλιόλουστες και γεμάτες με τα κελαηδίσματα των πουλιών, που επιστρέφουν από το αποδημητικό τους ταξίδι στην όμορφη χώρα μας, και το βόμβο των εντόμων που δράττουν την ευκαιρία να θαυμάσουν και να απολαύσουν το μεγαλείο της ανθισμένης φύσης. Στο πλαίσιο αυτό γιορτάζουμε την Αποκριά και ετοιμαζόμαστε σταδιακά για την μεγάλη γιορτή του Πάσχα.

Η αποκρέα, αρχικά, προσδιόριζε την τελευταία μέρα κατανάλωσης του κρέατος (από+κρέας). Η εβδομάδα πριν τη μεγάλη Σαρακοστή θεωρείται προπαρασκευαστική για τη νηστεία των σαράντα ημερών. Σ’ αυτή την εβδομάδα επιτρέπεται η κατανάλωση γαλακτομικών αλλά όχι του κρέατος (από + κρέως>γεν ενικ. του ουσ. “κρέας”)….

Καρναβάλι Η σημασία της ελληνικής λέξης “αποκριά” αποδόθηκε στα Λατινικά ως carnevale < carne (: κρέας) +vale (: αντίο) ή carne + levàmen (: παύω κόβω σταματώ)> Με αυτή τη σημασία και οι φράσεις carnem privium, carnem laxare>carnesciale (στα λατινικά), carnes tollendas (στα ισπανικά)…
Ορισμένοι ετυμολογούν τη λέξη carnevale από το carro navale (τροχήλατο πλοιάριο). Επρόκειτο για ένα άρμα διασκέδασης που χρησιμοποιούσαν οι Λατίνοι στις γιορτές τους. Κάποιοι άλλοι προτείνουν τις μάλλον ανίσχυρες ετυμολογίες: κάρνος + βαλλίζω (χοροπήδημα προβάτων)…
Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/ti-simainoun-oi-lekseis-triodio-apokries-maskaras-kai-karnavali-poia-einai-i-etymologia-tous-kai-pos-eftasan-sto-sygxrono-leksilogio/

Στο εορταστικό αυτό πλαίσιο, τα παιδιά μας κατασκεύασαν μαζί μας τους κλόουν τους, τις μάσκες τους  και τους χαρταετούς τους για να χαρούν και να αναβιώσουν τα έθιμά μας.

 

Κλόουν 1

 

κλόουν 2

 

Μάσκες

 

 

Χαρταετός

 

 

Παράλληλα, δεν πρέπει να λησμονήσουμε ότι ο Μάρτιος είναι ο μήνας που το έθνος μας γιορτάζει το έπος του 1821. Οι Έλληνες, πρόγονοί μας,  πότισαν με το αίμα τους την γη μας, για να μας την δώσουν πίσω ελεύθερη από κάθε τουρκική διεκδίκηση. Η απαράμιλλη ανδρεία τους, το θάρρος τους, η αυτοθυσία τους και ο θάνατός τους αποτελούν για μας τη ζύμη που έφτιαξε εμάς τους ίδιους τους νεότερους Έλληνες, οι οποίοι διαπρέπουμε και προοδεύουμε λόγω της δικής τους αυταπάρνησης. Σε μας μένει το καθήκον και η χαρά αφενός να τους τιμούμε και να τους θυμόμαστε και αφετέρου η ελπίδα να τους ομοιάσουμε. Μαζί με το έπος του 1821 γιορτάζουμε και τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου, που είναι μια από τις θεομητορικές εορτές της Χριστιανοσύνης, σε ανάμνηση της χαρμόσυνης αναγγελίας από τον αρχάγγελο Γαβριήλ προς την Παρθένο Μαρία ότι πρόκειται να γεννήσει τον Υιό του Θεού.

 

Η κατασκευή-πρόσκληση προς τους γονείς για τη γιορτή της 25ης Μαρτίου,

Πρόσκληση για την γιορτή της 25ης Μαρτίου του 1821

η κατασκευή για τον εορτασμό της

Κατασκευή για την 25η Μαρτίου

και μια μικρή γεύση από το σκηνικό της ανοικτής γιορτής μας για την 25η του Μάρτη.

 

Σκηνικό εορτής 25ης του Μάρτη

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ 2024-2025

ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΗΡΑΙΟΥ

ΘΕΜΑ : «Εγγραφές μαθητών/τριών στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2024-25»

 

Α) Λαμβάνοντας υπόψη την περ. α’ της παρ. 4 του άρθρου 6, του ΠΔ 79/2017 (Α΄ 109) όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 44 του ν. 4777/2021 (Α΄ 25) οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια Νηπιαγωγεία Γενικής Παιδείας, για το σχολικό έτος 2024-2025 θα πραγματοποιηθούν από 1 έως 20 Μαρτίου 2024. Εγγραφές μετά την 20η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση του/της Διευθυντή/ντριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, όπως τούτο ορίζεται στην παρ. 6 του άρθρου 6 του ΠΔ 79/2017 (Α΄109). Σύμφωνα με το άρθρο 1 της υπ’ αρ. πρωτ. 53128/Δ1/2020/8-5-2020 (Β΄ 1767) ΚΥΑ των Υπουργών Παιδείας και Θρησκευμάτων και Επικρατείας αρμόδιο για θέματα Ψηφιακής Διακυβέρνησης οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια νηπιαγωγεία γενικής παιδείας γίνονται μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov. gr) με υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης εγγραφής.

Την Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής υποβάλλουν οι γονείς/κηδεμόνες για το Νηπιαγωγείο που ανήκει το νήπιο-προνήπιο, βάσει της διεύθυνσης κατοικίας τους , σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://proti-eggrafi.services.gov.gr/ Στα Νηπιαγωγεία, για το σχολικό έτος 2024-2025, θα φοιτήσουν μαθητές/τριες που έχουν συμπληρώσει τη νόμιμη ηλικία εγγραφής, όπως αυτή ορίζεται στις σχετικές διατάξεις του άρθρου 34 του ν. 4704/2020 (Α’ 133). Σύμφωνα με αυτές, στα Νηπιαγωγεία εγγράφονται μαθητές/τριες που την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν την ηλικία των τεσσάρων (4) ετών. Συγκεκριμένα, εγγράφονται στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2024-25, μαθητές/τριες γεννημένοι/ες το 2020 και τα Νηπιαγωγεία υποχρεούνται να δεχτούν όλες τις αιτήσεις προνηπίων που έχουν γεννηθεί κατά τη διάρκεια του έτους αυτού.

Η εγγραφή του νηπίου στο δεύτερο έτος του Νηπιαγωγείου γίνεται αυτεπάγγελτα, σύμφωνα με την παρ. 5 του αρθρ. 6 του ΠΔ 79/2017 (Α’ 109).

 

Β. ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΑΙΤΗΣΗ ΕΓΓΡΑΦΗΣ Ι. ΑΙΤΗΣΗ ΓΟΝΕΩΝ/ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ-ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΗΣ

Σύμφωνα με το άρθρο 2 της υπ’ αρ. πρωτ. 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767) ΚΥΑ των Υπουργών Παιδείας και Θρησκευμάτων και Επικρατείας αρμόδιο για θέματα Ψηφιακής Διακυβέρνησης, για την εγγραφή του νηπίου/προνηπίου οι γονείς/ κηδεμόνες πρέπει να ακολουθήσουν τα εξής βήματα:

  • Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην Ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με τη χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).
  • Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/) και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.
  • Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (προαιρετικά) και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του. Για την υποβολή της αίτησης οι γονείς/κηδεμόνες συμπληρώνουν διαδοχικά τα ακόλουθα (παρ. 2 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β’ 1767):

 α) τα στοιχεία του προνηπίου/ νηπίου για το οποίο αιτούνται την εγγραφή. Το σύστημα διαλειτουργεί με το Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και παρέχει στους γονείς/κηδεμόνες κατάλογο των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή τους μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα. Τα στοιχεία των τέκνων είναι συμπληρωμένα και οι γονείς/κηδεμόνες επιλέγουν το/τα τέκνο/α για το/τα οποίο/α επιθυμούν να υποβάλουν αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο ο κατάλογος δεν περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμούν να εγγράψουν, έχουν τη δυνατότητα να εισάγουν μόνοι τους τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου και να τεκμηριώσουν τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας είτε με ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή,

 β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας τους, την οποία τεκμηριώνουν αναρτώντας σε ψηφιακή μορφή εγγράφου σχετικό αποδεικτικό, όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο, ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας, γ) τα στοιχεία άλλου/ων τέκνου/ων, που φοιτά/ούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, εφόσον υπάρχει/ουν και για το/τα οποίο/α θα χρειαστεί να προσκομίσει Βεβαίωση Φοίτησης από τον/τη Διευθυντή/ντρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας.

 δ) εάν επιθυμούν τη φοίτηση του προνηπίου/νηπίου στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής, στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα και στο Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.

 ε) τα στοιχεία των συνοδών των προνηπίων/νηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρησή τους από τη σχολική μονάδα ενώ παράλληλα επιλέγουν τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου/προνηπίου».

Πριν την οριστική υποβολή της αίτησης, (παρ 3 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767) οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από την ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) για τα παραστατικά που θα απαιτηθεί να προσκομίσουν κατά την επίσκεψή τους στη σχολική μονάδα και εντός της προσθεμίας που ορίζει ο/η Διευθυντής/ντρια- Προϊστάμενος/η του Νηπιαγωγείου. Σε αυτά τα παραστατικά, πέρα από τα (γ) και (δ) εφόσον τα έχει αιτηθεί, περιλαμβάνονται:

 α) η αίτηση εγγραφής για το τμήμα πρόωρης υποδοχής, για το Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα και για το Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.

 β) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, σύμφωνα με τη με αρ. πρωτ. Φ.6/1094/80261/Δ1/20-5-2015 Εγκύκλιο (Α.Δ.Υ.Μ.)

 γ) Βιβλιάριο υγείας του/της μαθητή/τριας, ή άλλου στοιχείου, από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών. (παρ. 4, του άρθρου 6 του Π.Δ 79/2017 (Α΄ 109), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 4 α του άρθρου 44 του ν.4777/2021 (Α΄ 25).

 δ) Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. εφόσον υπάρχει, σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του/της μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

 Πριν την τελική υποβολή της αίτησης (οριστικοποίηση) απαιτείται η έγγραφη συναίνεση του έτερου γονέα/κηδεμόνα με υπεύθυνη δήλωση του. Μετά την υποβολή της αίτησης, (παρ. 5 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767), οι γονείς/κηδεμόνες λαμβάνουν ενημερώσεις στο κινητό τηλέφωνο που έχουν δηλώσει κατά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησής τους για την πορεία της. Εφόσον απαιτηθούν διορθώσεις, η αίτησή τους επιστρέφεται από το Νηπιαγωγείο στους γονείς/ κηδεμόνες προκειμένου να γίνουν οι διορθώσεις και να ολοκληρωθεί η υποβολή της μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr). Έπειτα από τις σχετικές διορθώσεις, η αίτηση γίνεται αποδεκτή

Γ. ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΠΡΟΩΡΗΣ ΥΠΟΔΟΧΗΣ ΣΤΟ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΝΕΟ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΜΕΝΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ

Στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής και στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα των Νηπιαγωγείων του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου εγγράφονται οι μαθητές/τριες κατόπιν σχετικής αίτησης δήλωσης των γονέων/κηδεμόνων τους. Οι Διευθυντές/ντριες και οι Προϊστάμενοι/ες των Νηπιαγωγείων κάνουν δεκτές όλες ανεξαιρέτως τις αιτήσεις των γονέων/κηδεμόνων για φοίτηση των μαθητών/τριών στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα χωρίς προϋποθέσεις, σύμφωνα με όσα ορίζονται στη με αριθ. πρωτ. Φ7/124668/ΦΔ/Δ1/18-9-2020 σχετική Εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ. Επίσης οι εγγραφές των μαθητών/τριών στο Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου γίνονται κατόπιν σχετικής αίτησης-δήλωσης των γονέων/κηδεμόνων τους σύμφωνα με τα όσα ορίζονται στη με αρ. πρωτ. 106012/Δ1/01-09-2022 σχετική Εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ. 7 Προϋποθέσεις συμμετοχής μαθητών /τριών στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής

  1. Στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής δικαίωμα συμμετοχής έχουν προνήπια/νήπια τα οποία είναι εγγεγραμμένα και φοιτούν στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα.
  2. Ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του Τμήματος Πρόωρης Υποδοχής είναι τα πέντε (5) προνήπια/ νήπια.
  3. Ο χρόνος προσέλευσης στο συγκεκριμένο τμήμα είναι 7:45-8:00.
  4. Η αποχώρηση των μαθητών/τριών του Προαιρετικού Ολοήμερου Προγράμματος πραγματοποιείται στις 16:00 σύμφωνα με το Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου και στις 17.30 για το Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου. Πρόωρη αποχώρηση νηπίων/προνηπίων από το Ολοήμερο Πρόγραμμα δεν προβλέπεται.

 

Οι ώρες συνεργασίας με το νηπιαγωγείο είναι Δευτέρα έως Παρασκευή 12:10 – 12:45 για την προσκόμιση των δικαιολογητικών εγγραφής.

Το τηλέφωνο του νηπιαγωγείου είναι 2273095307

Το email του νηπιαγωγείου είναι mail@nip-iraiou.sam.sch.gr

ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ

Ο μύθος της Αλκυόνης και οι Αλκυονίδες Ημέρες

Τον χειμώνα βλέπουμε λίγες μέρες με καλό καιρό. Είναι μέρες με ήλιο, χωρίς σύννεφα και αέρα. Αυτό το είχαν παρατηρήσει και οι αρχαίοι Έλληνες. Οι «Αλκυονίδες ημέρες» κρατούν από την 15η Δεκεμβρίου έως και την 15η Φεβρουαρίου κάθε χρόνου, και πιο συχνά ανάμεσα σε 15-31 Δεκεμβρίου και 16-31 Ιανουαρίου. Τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο παρατήρησαν επίσης ότι γεννούν τα πουλιά αλκυόνες τα μωρά τους, και γι’ αυτόν τον λόγο έδωσαν και το όνομά τους στις μέρες αυτές.

Ο μύθος της Αλκυόνης

Οι αρχαίοι Έλληνες είχαν φτιάξει, όπως συνήθιζαν, έναν μύθο γι’ αυτά τα πουλιά, τις αλκυόνες. Σύμφωνα με τον αρχαίο μύθο, η Αλκυόνη ήταν μια πολύ όμορφη και γοητευτική κοπέλα. Πατέρας της ήταν ο Αίολος, θεός των ανέμων, και μητέρα της η Ενάρετη (που σημαίνει αυτή που έχει όλες τις αρετές). Η Αλκυόνη είχε παντρευτεί τον Κήυκα. Το ζευγάρι ήταν πολύ ερωτευμένο και τέλεια ταιριασμένο. Έτσι, η Αλκυόνη και ο Κύηκας άρχισαν να νιώθουν ανώτεροι από τους ανθρώπους, ένιωθαν πως ήταν κι οι ίδιοι θεοί. Ο Κύηκας πίστευε ότι είχε ίση αξία με τον Δία και η Αλκυόνη με την Ήρα.

Ήταν τόσο σίγουροι, που ο Κύηκας άρχισε να αποκαλεί τη γυναίκα του «Ήρα» κι η Αλκυόνη με τη σειρά της άρχισε να αποκαλεί τον σύζυγό της «Δία». Μόλις το είδε αυτό ο πραγματικός θεός  Δίας, το θεώρησε μεγάλη ασέβεια. Ήταν τόσο θυμωμένος που, μια μέρα, είδε τον Κύηκα με το καράβι του βαθιά στη θάλασσα και του έριξε κεραυνό. Το καράβι του Κύηκα καταστράφηκε κι αυτός, χωρίς να έχει κάποια βοήθεια, πνίγηκε μες στα πελώρια κύματα.

Metamorphosis of Halcyone

Metamorphosis of Halcyone

Η μεταμόρφωση της Αλκυόνης

Μόλις η Αλκυόνη έμαθε όσα έγιναν, έτρεξε στην ακρογιαλιά με την ελπίδα ότι τα κύματα θα τον φέρουν πίσω ζωντανό. Όταν είδε μόνο λίγα ξύλα από το καράβι του, που είχαν ξεβραστεί στην όχθη, άρχισε να κλαίει. Θρηνούσε για μέρες και νύχτες τον αγαπημένο της, χωρίς να σταματάει. Ήταν τόσο μεγάλος ο πόνος της, που ο Δίας την λυπήθηκε και τη μεταμόρφωσε σε πουλί. Έτσι η Αλκυόνη έγινε ένα πουλί όμορφο σαν εκείνη, όταν ήταν άνθρωπος, που ζει κοντά στη θάλασσα σαν να περιμένει να βγει από τα κύματα η αγάπη του.

Όμως τα βάσανα για την Αλκυόνη δεν είχαν τέλος. Γεννούσε τα αυγά της μέσα στο χειμώνα, και τα κλωσούσε στα βράχια δίπλα στη θάλασσα. Τα κύματα, μεγάλα και άγρια, έφταναν στη στεριά, ανέβαιναν μέχρι τα βράχια και κατέστρεφαν τη φωλιά και τα αυγά με τα μωρά της. Ο Δίας θέλησε να διορθώσει το λάθος του. Έτσι, διέταξε για δεκαπέντε μέρες μέσα στον χειμώνα να ζεσταίνει ο καιρός και να σταματούν οι άνεμοι, για να μπορέσει η Αλκυόνη να κλωσά τα αυγά μέχρι να βγουν τα παιδιά της.

The bird Halcyon

Το πτηνό Αλκυόνα

Το πουλί Αλκυόνα, όπως λέει η παράδοση είναι σύμβολο γαλήνης και προστασίας και όπου το βλέπουν σταματάει την ταραχή της θάλασσας. Είναι ένα αποδημητικό πουλί, όμως δεν φεύγει, αλλά έρχεται στην Ελλάδα το φθινόπωρο, ενώ φεύγει πάλι αρχές Μαρτίου. Σύμφωνα με έναν μύθο του μεσαίωνα, η Αλκυόνα απέκτησε το χρώμα της στον βιβλικό κατακλυσμό, επειδή πέταξε ψηλά και πήρε το κόκκινο από τον ήλιο και το μπλε από τον ουρανό. Είναι επίσης πιστή σύντροφος. Όταν ο σύντροφός της είναι τόσο γέρος που δεν μπορεί να πετάξει, η Αλκυόνα τον κουβαλάει στους ώμους της και τον παίρνει πάντοτε μαζί της. Του δίνει φαγητό και τον φροντίζει μέχρι τον θάνατο.

Ο μύθος της Αλκυόνης

Κατασκευή των παιδιών που αναφέρεται στον συγκεκριμένο μύθο.

 

Φλεβάρης, ένας μήνας που σηματοδοτεί το τέλος του Χειμώνα και την ελπίδα για τον ερχομό της Άνοιξης. Στο πλαίσιο αυτό ασχοληθήκαμε με την λέξη ελπίδα, κατανόηση, αγάπη και ενσυναίσθηση. Διδάξαμε στα παιδιά μας ότι όλοι είμαστε ίσοι ακόμα και αν είμαστε διαφορετικοί. Το πιο βασικό όμως μάθημα είναι η αγάπη. Η αγάπη που επιβάλλεται να περισσεύει για τους αναξιοπαθούντες και για τα παιδιά με ειδικές δεξιότητες. Το μήνυμα μας είναι να γίνουμε μια αγκαλιά για όλους, παιδιά και μεγάλους που έχουν τις δυσκολίες τους. Να τους βοηθήσουμε και το πιο βασικό…να τους ενσωματώσουμε στη ζωή μας  και στον κόσμο μας που είναι και δικός τους κόσμος.

 

 

Κατασκευές και αφίσα των παιδιών με ανακυκλώσιμο υλικό που αναδεικνύει το θέμα των παιδιών με ειδικές δεξιότητες.

ΑΜΕΑ

 

ΑΜΕΑ 2 1

Ο μύθος της Αμυγδαλιάς

Κατασκευές των παιδιών για την Αμυγδαλιά

Αμυγδαλιές

Και μια κατασκευή από τα αγγλικά μας με την Κα. Βασιλεία μας. Τα μέσα μεταφοράς. Κατασκευές των μαθητών μας.

Ένα σχολείο που αγγίζει και αναλύει τόσα θέματα, ένα σχολείο που αγαπά να τρέφει τους μαθητές του με τόσα θέματα όσα οι ίδιοι μπορούν να αδράξουν.

Μέσα μαζικής μεταφοράς

 

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ

 

 

Μια Νέα Χρονιά ήρθε, μια Χρονιά που ευχόμαστε ως εκπαιδευτικοί να είναι λαμπρή για τα παιδιά μας και τους γονείς τους.

Μετά τη Νέα Χρονιά μαζευτήκαμε πάλι ξανά για να φτιάξουμε μαζί τη βασιλόπιτά μας. Οι γονείς προσέφεραν τα υλικά και τα παιδιά την τέχνη τους και τη βοήθειά τους για να την παρασκευάσουμε. Όλοι μαζί χαρήκαμε τη μέρα αυτή και κυρίως την προσπάθειά μας.

 

Η βασιλόπιτά μας

Τον Ιανουάριο που ακόμα διαβαίνουμε, διαδέχτηκε ο Χιονάνθρωπός μας και οι ντουλάπες του Χειμώνα-δείγματα μικρά των κατασκευών των παιδιών μας,

Η ντουλάπα του ΧειμώναΟ Χιονάνθρωπός μαςΧιονάνθρωποι Β

 

και  όντας στην επέλαση του Χειμώνα, φορέσαμε τα γάντια μας, απεικονίσαμε τον Χειμώνα και δεν λησμονήσαμε την σημερινή μέρα των 3 Ιεραρχών

ΧΕΙΜΩΝΑΣΓάντια

Προσευχή για τους τρεις Ιεράρχες

Τα χεράκια μου σταυρώνω,

τη φωνούλα μου υψώνω

και σας παρακαλώ  θερμά,

Ιεράρχες ταπεινά:

Εσείς που είστε οι φωστήρες

και του κόσμου οι σωτήρες

φωτίστε κι έμενα το μικρό

να είμαι  πρώτο στο σχολειό.

ΟΙ 3 ΙΕΡΑΡΧΕΣ

Παράλληλα ασχοληθήκαμε με την Ανακύκλωση και εμβαθύναμε στο θέμα αυτό για να πετύχουμε να αγαπήσουν τα παιδιά μας τη διαδικασία της Ανακύκλωσης και να ζήσουν σε ένα καθαρό περιβάλλον. Η κατασκευή μας έγινε με υλικά που παρείχαν οι γονείς και το σχολείο, και φυσικά είναι έργο των παιδιών μας.

ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ

Και μια επιπλέον κατασκευή που αναδεικνύει την ανάγκη να υιοθετήσουμε την πρακτική της Ανακύκλωσης, ως πανάκεια για την προστασία του πλανήτη μας.

IMG 3c2e5f0ba3e01247bcf68d665354bac0 V

 

 

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ

Στο κατώφλι των Χριστουγέννων, θα τραγουδήσουμε τα κάλαντα που οι μαθητές μας αγαπούν και μας ζητούσαν να ακούσουν και θα ετοιμαστούμε για το χαρμόσυνο γεγονός της θείας γέννησης, μιας γέννησης που με τη σειρά της μας αναπτερώνει τις ελπίδες για αγάπη, ενσυναίσθηση, δοτικότητα και κυρίως αγάπη άδολη προς τον πλησίον μας. Ας είναι αυτά τα Χριστούγεννα τα πιο όμορφα για όλους μας, γονείς, εκπαιδευτικούς αλλά και κάθε συνάνθρωπο.

 

 

Άγιος Βασίλης έρχεται πο πίσω απ’ το καμάρι βαστά μυζήθρες και τυριά βαστά κι ένα γκινάρι. Φέρτε μας κρασί να πιούμε και του χρόνου να σας πούμε. (δις- ανάστροφα)
Σ’ αυτό το σπίτι που ‘ρθαμε τα ράφια είν’ ασημένια του χρόνου σαν και σήμερα να ναι μαλαματένια.
Φέρτε μας κρασί…

Σένα σου πρέπει, αφέντη μου, καρέκλα καρυδένια,

για ν᾿ ακουμπά η μέση σου η μαργαριταρένια. Βάλτε μας κρασί να πιούμε και του χρόνου να σας πούμε. (δις)

Και πάλι ξαναπρέπει σου στα πεύκια να κοιμάσαι,

να πίνεις, να δροσίζεσαι και πάλι αφέντης νάσαι.

Βάλτε μας κρασί να πιούμε και του χρόνου να σας πούμε. (δις)

Και πάλι ξαναπρέπει σου καράβι ν᾿ αρματώσεις

και τα πανιά του καραβιού να τα μαλαματώσεις.

Βάλτε μας κρασί να πιούμε και του χρόνου να σας πούμε. (δις)

Πολλά ’παμε τ᾿ αφέντη μας, ας πούμε τση κυράς μας·

κυρά ψιλή, κυρά λιγνή, κυρά μαυροματούσα,

πώχεις τον ήλιο πρόσωπο και το φεγγάρι αστήθη

και του κοράκου το φτερό τώχεις καμπανοφρύδι.

Βάλτε μας κρασί να πιούμε και του χρόνου να σας πούμε. (δις)

Αν έχεις κόρη έμορφη, βάλ᾿ την να μας κεράσει,

να της ’φχηθούμε όλοι μας ν᾿ ασπρίσει, να γεράσει.

Βάλτε μας κρασί να πιούμε και του χρόνου να σας πούμε. (δις)

Κι αν έχεις γυιό στα γράμματα, βάλ’ τόνε στο ψαλτήρι,

να τ᾿ αξιώσει ο Θεός, να βάλει πετραχήλι.

Βάλτε μας κρασί να πιούμε και του χρόνου να σας πούμε. (δις)

 

 

 Οι χριστουγεννιάτικες κάρτες μας- ο Ρούντολφ-ο Άγιος Βασίλης-Τα χριστουγεννιάτικα βαζάκια μας με διακόσμηση ελάτου-τα τριγωνάκια-διακοσμητικά για το δένδρο μας.

 


Καρτες Χριστουγέννων 1

                                                                                                                           

                                                                                                                        


Ρούντολφ 1

 

                                                                                                                 

 

 

 

Αγιος Βασίλης

                                                                             

 

Βάζα Χριστουγεννιάτικα

 

                                                                                         

Στολίδια δένδρου Χριστουγέννων

 

 

 

ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ

 

Νοέμβριος 1973

Νοέμβριος 1973. Με μπροστάρη τη μαχητική νεολαία που ξεσηκώθηκε
στο Πολυτεχνείο με κεντρικό σύνθημα το «ΨΩΜΙ-ΠΑΙΔΕΙΑ-ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ», η
ελληνική κοινωνία συγκρούστηκε με το δικτατορικό καθεστώς, δίνοντας
περήφανο αγώνα για Δημοκρατία, Ελευθερία και εθνική ανεξαρτησία. Η
τελική νίκη κατά της τυραννίας, τον Ιούλιο του 1974, έστειλε το ξεκάθαρο
μήνυμα: «ΠΟΤΕ ΞΑΝΑ ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑ».

Τα  κόκκινα γαρύφαλλα των μαθητών μας

                                                                                                           ΨΩΜΙ ΠΑΙΔΕΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ

 

Της νιότης είχαν τη χαρά, στα χέρια ένα λουλούδι.
Έπεσαν για τη λευτεριά, και γίνανε τραγούδι.
Μες στο σχολείο κλείστηκαν με θάρρος και ελπίδα
και τη ζωή τους έδωσαν για λεύτερη πατρίδα.

 

 

Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχοΔυο καρδιές κι έναν ήλιο στη μέσηΠαίρνω φως απ’ τον ήλιο και φτιάχνω την αγάπηΚαι μου λες πως σ’ αρέσειΠαίρνω φως απ’ τον ήλιο και φτιάχνω την αγάπηΚαι μου λες  πως σ’ αρέσει

 

Μια υπέροχη κατασκευή των παιδιών μας, εμπνευσμένη από το τραγούδι ”τα παιδιά ζωγραφίζουν” του συνθέτη Γιώργου Χατζηνάσιου

                                                                                                                                                                                                              

Πολυτεχνείο

28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940

«Άσμα ηρωικό και πένθιμο για τον χαμένο ανθυπολοχαγό της Αλβανίας», του Οδυσσέα Ελύτη (απόσπασμα)

Ήταν ωραίο παιδί. Την πρώτη μέρα που γεννήθηκε
Σκύψανε τα βουνά της Θράκης να φανεί
Στους ώμους της στεριάς το στάρι που αναγάλλιαζε·
Σκύψανε τα βουνά της Θράκης και το φτύσανε
Μια στο κεφάλι, μια στον κόρφο, μια μέσα στο κλάμα του·
Βγήκαν Ρωμιοί με μπράτσα φοβερά
Και το σηκώσαν στου βοριά τα σπάργανα…
Ύστερα οι μέρες τρέξανε, παράβγαν στο λιθάρι
Καβάλα σε φοραδοπούλες χοροπήδηξαν
Ύστερα κύλησαν Στρυμόνες πρωινοί
Ώσπου κουδούνισαν παντού οι τσιγγάνες ανεμώνες
Κι ήρθαν από της γης τα πέρατα
Οι πελαγίτες οι βοσκοί να παν των φλόκων τα κοπάδια
Εκεί που βαθιανάσαινε μια θαλασσοσπηλιά,
Εκεί που μια μεγάλη πέτρα εστέναζε!

………………………………………….

Ήταν γενναίο παιδί.
Με τα θαμπόχρυσα κουμπιά και το πιστόλι του,
Με τον αέρα του άντρα στην περπατηξιά,
Και με το κράνος του – γυαλιστερό σημάδι
(Φτάσανε τόσο εύκολα μεσ’ στο μυαλό
που δεν γνώρισε κακό ποτέ του)
Με τους στρατιώτες του ζερβά δεξιά
Και την εκδίκηση της αδικίας μπροστά του.
-Φωτιά στην άνομη, φωτιά!
Με το αίμα πάνω από τα φρύδια
Τα βουνά της Αλβανίας βροντήξανε

Ύστερα λυώσαν χιόνι να ξεπλύνουν
Το κορμί του, σιωπηλό ναυάγιο της αυγής
Και το στόμα του, μικρό πουλί ακελάηδιστο,
Και τα χέρια του, ανοιχτές πλατείες της ερημίας.
Βρόντηξαν τα βουνά της Αλβανίας
Δεν έκλαψαν.
Γιατί να κλάψουν
Ήταν γενναίο παιδί!

Κατασκευές από τους μαθητές μας-οι φαντάροι μας που πολεμούν με αυταπάρνηση

                                                                                     ΣΤΡΑΤΙΩΤΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ 1

Οι φαντάροι μας σε εικαστική απεικόνιση-έργα των μαθητών μας

                                                                                      ΦΑΝΤΑΡΟΙ ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΑΠΕΙΚΟΝΙΣΗ

Η ελληνική σημαία-το έμβλημα των ηρώων μας-κατασκευές, με γκοφρέ υλικό, από τους μαθητές μας

                                                                                      ΣΗΜΑΙΕΣ

 

 

ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ

Φθινοπωράκι – Ιωάννα Προκοπίου

Φθινόπωρο, Φθινοπωράκι

Το καφέ σου φυλλαράκι

Αχ, πώς πέφτει απ’ το δεντράκι

Φθινόπωρο, Φθινοπωράκι

Φθινόπωρο

Έργα των μαθητών μας με πινέλο

Φθινοπωρο 2

 

Φθινόπωρο 1 1

“Καλή σχολική χρονιά”

ΚΑΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ-ΚΑΛΗ ΜΑΣ ΑΡΧΗ

 

Σαν πεταλούδα με τα ανάλαφρα φτερά της

σε μυροβόλο αγκάλη μες την άνοιξη πετάει

κι ένα γλυκόπνοο αεράκι κάποιος μπάτης

σιγά-σιγά την παίρνει κι όλο πρίμα της φυσάει

ΓΙΩΡΓΟΣ Ν. ΚΑΝΑΚΗΣ

 

ΚΑΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ

Σαν πεταλούδες ήρθαν τα νήπια και τα προ-νήπια στην τάξη μας. Είθε να πετάξουν ψηλά με τις γνώσεις και την αγάπη μας.

 

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΑΝΤΙΣΤΡΟΦΗΣ ΜΕΤΡΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ

“Μαμά σε πόσες μέρες έρχονται τα Χριστούγεννα;”

“Μαμά πότε θα έρθει ο Αη-Βασίλης”

Αυτές και άλλες απαντήσεις μέσα από το ημερολόγιό μας

Κάθε μέρα και μια έκπληξη … Παραμύθια, Τραγούδια, έθιμα, παιχνίδια και τόσα άλλα …

Καλή διασκέδαση!!!

https://calendar.myadvent.net/?id=804cf99ddd9b764523d0cb36c35eff60