Το συνεργατικό μας Χριστουγεννιάτικο δέντρο

0

Συγγραφέας: ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΓΑΛΑΝΑΔΟΥ ΝΑΞΟΥ | Κατηγορία Εκπαιδευτικά προγράμματα, Πολιτιστικές | , στις 28-11-2021

d1bea067e opt

Σε αυτό το πρότζεκτ θα “γιορτάσουμε” τις ομοιότητες και τις διαφορές  που υπάρχουν στα χριστουγεννιάτικα έθιμα των διαφόρων χωρών την Ευρώπης.

Κάθε μαθητής θα φτιάξει τη  δική του χριστουγεννιάτικη κάρτα σε σχήμα χριστουγεννιάτικου δέντρου. Τις κάρτες αυτές αφού τις ανταλλάξουν τα παιδιά των διαφόρων χωρών μεταξύ τους , με αυτές θα δημιουργήσουν ένα μεγάλο χριστουγεννιάτικο δέντρο που θα διακοσμήσει το σχολείο τους. Η ανταλλαγή θα γίνει με τέτοιο τρόπο ώστε κάθε δέντρο να έχει κάρτες από όλες τις χώρες.

Στη συνέχεια, αφού ολοκληρωθεί αυτό το στάδιο, θα γίνει ανταλλαγή φωτογραφιών από τις δραστηριότητες  του κάθε σχολείου όπου θα αναπαριστούνται τα έθιμα της κάθε χώρας.

1

Πρώτα συζητήσαμε σχετικά με το πρόγραμμα με τα παιδιά και συμφωνήσαμε να συμμετέχουμε. Στη συνέχεια βρήκαμε στο χάρτη της Ευρώπης τις χώρες που συμμετέχουν και της σημειώσαμε με ένα χριστουγεννιάτικο δεντράκι.

3 4 1637223909349

Στη συνέχεια μετά από κλήρωση αποφασίσαμε σε ποια χώρα θα πάει η κάθε κάρτα.

Έτσι λοιπόν είχαμε τα εξής αποτελέσματα:

1. Λεών – Γαλλία
2. Μάρκος – Βέλγιο
3. Ελευθερία – Κροατία
4. Πολυχρονία – Πορτογαλία
5. Βασίλης – Σουηδία
6. Ζωή – Πολωνία
7. Μομάνταλι – Ισπανία
8. Κωνσταντίνος – Ιταλία

Όμως οι κάρτες που έπρεπε να φτιάξουμε ήταν 13 και εμείς 10. Τις υπόλοιπες κάρτες τις έφτιαξαν με πολύ αγάπη τα παιδιά του Δημοτικού Σχολείου Ποταμιάς, σε συνεργασία με τις δασκάλες τους  Βούλα και Φωτεινή Σέργη. Τους  ευχαριστούμε θερμά όλους.

5 1637235274300 1637235931525 1637304643795

Έτοιμες οι κάρτες μας και το δεντράκι μας. Το μόνο που μας έμενε ήταν να τις βάλουμε στους φακέλους και να τις ταχυδρομήσουμε.

6 7 1637323286962

Οι κάρτες μας τώρα ταξιδεύουν και εμείς περιμένουμε να λάβουμε τις κάρτες των παιδιών των άλλων χωρών.

 

Εντωμεταξύ γνωρίζουμε σιγά σιγά τις  άλλες χώρες.

Ξεκινήσαμε με την Γερμανία, που όμως δεν είναι συνεργαζόμενη χώρα σε αυτό το πρότζεκτ. Το κάναμε για να τιμήσουμε και να γνωρίσουμε καλύτερα τον αγαπημένο μας φίλο Λεών. Ευχαριστούμε πολύ Λεών για την παρουσίαση και αλλά και για το ανθρακούχο νερό που μας κέρασες. Μάθαμε πολύ ωραία πράγματα για την Γερμανία!

1637653625321

Δεύτερη χώρα η Ιταλία. Επίσης, μια εκπληκτική παρουσίαση από τον φίλο μας τον Κωνσταντίνο. Ευχαριστούμε πολύ Κωνσταντίνε για την δημιουργικότητά σου και τις πλούσιες πληροφορίες που μας έφερες.

1637911649416

Να ευχαριστήσουμε επίσης τη Στέλλα και τη Γιώτα για τις πολύτιμες πληροφορίες για την Γαλλία και την Ρουμανία.

 

IMG 20211203 1117401639121642007

 

Την Ελευθερία για την μοναδική βαλίτσα της που  χώρεσε μεγάλο μέρος της Ιστορίας και του πολιτισμού της Κροατίας.


IMG 20211214 093043

 

Τον Μάρκο για την λεπτομερή περιγραφή της ιστορία της Χώρας του Βελγίου


1638534826505

 

 

Την Πολυχρονία για την περιήγηση που μας έκανε στην Πορτογαλία

1638442136323

 

 

Τη διατροφή μου φροντίζω, δόντια γερά χτίζω

0

Συγγραφέας: ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΓΑΛΑΝΑΔΟΥ ΝΑΞΟΥ | Κατηγορία Εκπαιδευτικά προγράμματα | , στις 29-10-2021

Στο βίντεο που ακολουθεί παρουσιάζονται εν συντομία οι γνωστικοί στόχοι του πρώτου εργαστηρίου δεξιοτήτων

 

Εργαστήρια δεξιοτήτων.

0

Συγγραφέας: ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΓΑΛΑΝΑΔΟΥ ΝΑΞΟΥ | Κατηγορία Γενικά | , στις 29-10-2021

Όπως ήδη γνωρίζετε, από τη φετινή σχολική χρονιά στο υποχρεωτικό Ωρολόγιο Πρόγραμμα Σπουδών του Νηπιαγωγείου καθώς και των άλλων βαθμίδων έχει προστεθεί μία νέα διδακτική ενότητα με τίτλο «Εργαστήρια Δεξιοτήτων». Στα νηπιαγωγεία πραγματοποιούνται 3 φορές την εβδομάδα από μία διδακτική ώρα τη φορά και συγκεκριμένα στο σχολείο μας θα πραγματοποιούνται κάθε Τρίτη, Πέμπτη και Παρασκευή, την τελευταία διδακτική ώρα του πρωινού προγράμματος.
Η υλοποίηση των προγραμμάτων των Εργαστηρίων δεξιοτήτων διακρίνεται σε 4 ενότητες και η υλοποίησή της κάθε ενότητας έχει διάρκεια 2 περίπου μηνών. Σε κάθε ενότητα θα διαπραγματευόμαστε και διαφορετικό θέμα, το οποίο είναι προκαθορισμένο. Για τα νηπιαγωγεία τα προγράμματα παρουσιάζονται στον πίνακα που ακολουθεί.

 

Στόχος των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων είναι η ενίσχυση της καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων ζωής, δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης στις μαθήτριες και τους μαθητές με σκοπό τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες.

Για την επίτευξη των στόχων που αναφέρθηκαν χρειάζονται εκτός από τις στοιχειώδεις γνώσεις γραφής και ανάγνωσης, θετικών επιστημών και ξένων γλωσσών, και εγκάρσιες δεξιότητες και βασικές ικανότητες, όπως οι ψηφιακές ικανότητες, η κριτική σκέψη, η ικανότητα επίλυσης προβλημάτων και η ικανότητα για μάθηση.

Στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, οι  δεξιότητες ομαδοποιούνται και καλλιεργούνται σε τέσσερεις κύκλους στοχοθεσίας ως εξής:

Δεξιότητες 21ου αιώνα (4cs)

  • Δεξιότητες μάθησης 21ου αιώνα (4cs) (Κριτική σκέψη, Επικοινωνία, Συνεργασία, Δημιουργικότητα)
  • Ψηφιακή μάθηση 21ου αιώνα (4cs σε ψηφιακό περιβάλλον)(Ψηφιακή επικοινωνία, Ψηφιακή συνεργασία, Ψηφιακή δημιουργικότητα, Ψηφιακή κριτική σκέψη, Συνδυαστικές δεξιότητες ψηφιακής τεχνολογίας, επικοινωνίας και συνεργασίας)
  • Παραγωγική μάθηση μέσω των τεχνών και της δημιουργικότητας

Δεξιότητες ζωής

  • Δεξιότητες της κοινωνικής ζωής(Αυτομέριμνα, Κοινωνικές δεξιότητες, Ενσυναίσθηση και ευαισθησία, Πολιτειότητα, Προσαρμοστικότητα, Ανθεκτικότητα, Υπευθυνότητα)
  • Δεξιότητες της ψηφιακής ιθαγένειας(Ευχέρεια στην ηλεκτρονική διακυβέρνηση, Ψηφιακή πολιτειότητα, Ασφαλής πλοήγηση στο διαδίκτυο, Προστασία από εξαρτητικές συμπεριφορές στις τεχνολογίες, ανθεκτικότητα)
  • Δεξιότητες διαμεσολάβησης και κοινωνικής ενσυναίσθησης(Ενσυναίσθηση και ευαισθησία, Διαμεσολάβηση, Επίλυση συγκρούσεων, Πολιτειότητα)
  • Δεξιότητες επιχειρηματικότητας (entrepreneurship)(Πρωτοβουλία, Οργανωτική ικανότητα, Προγραμματισμός, Παραγωγικότητα, Αποτελεσματικότητα)

Δεξιότητες της τεχνολογίας, της μηχανικής και της επιστήμης

  • Δεξιότητες της τεχνολογίας(Δεξιότητες δημιουργίας και διαμοιρασμού ψηφιακών δημιουργημάτων, Δεξιότητες ανάλυσης και παραγωγής περιεχομένου σε έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα, Δεξιότητες διεπιστημονικής και διαθεματικής χρήσης των νέων τεχνολογιών)
  • Δεξιότητες διαχείρισης των Μέσων (media)(Πληροφορικός γραμματισμός, Ψηφιακός γραμματισμός, Τεχνολογικός γραμματισμός, Γραμματισμός στα μέσα, Ασφάλεια στο διαδίκτυο)
  • Ρομποτική (Δεξιότητες μοντελισμού και προσομοίωσης, Επιστημονική/ υπολογιστική σκέψη)

Δεξιότητες του νου

  • Στρατηγική Σκέψη (Οργανωσιακή σκέψη, Μελέτη περιπτώσεων και Επίλυση προβλημάτων)
  • Πλάγια σκέψη(Δημιουργική, παραγωγική, ολιστική σκέψη), Κατασκευές, παιχνίδια, εφαρμογές)
  • Ρουτίνες σκέψεις και αναστοχασμός
  • Κατασκευές, παιχνίδια, εφαρμογές
  • Δεξιότητες υπολογιστικής σκέψης(Επιστημονική/ υπολογιστική σκέψη διαμεσολάβηση)

Ενδεικτικές δραστηριότητες αποτελούν:

Κατασκευές, παρουσιάσεις, παιχνίδια, δημιουργία παιχνιδιών, θεατρικό παιχνίδι, οργάνωση έρευνας ή συνέντευξης,  γνωριμία και συνέντευξη κάποιου επαγγελματία ή προσωπικότητας και διοργάνωση εκδηλώσεων.

Η αξιολόγηση των μαθητών θα είναι περιγραφική. Οι αξιολογήσεις διεξάγονται ανά τρίμηνο και Θεματικό Κύκλο, και έχουν διττό στόχο: την αξιολόγηση του προγράμματος και την αξιολόγηση της ανάπτυξης δεξιοτήτων των μαθητών/τριών. Για το λόγο αυτό θα τηρείται ένας φάκελος επιτευγμάτων (portfolio) από την μαθήτρια και τον μαθητή, τον οποίο θα πάρετε και αυτόν στο τέλος της χρονιάς και στον οποίο θα μπορείτε να έχετε πρόσβαση στα πλαίσια της ενημέρωσής σας στις τακτικές συναντήσεις μας.
Η ενημέρωση για την πορεία των εργαστηρίων, θα γίνεται από τον εκπαιδευτικό του τμήματος.

Η συνεργασίας για την υλοποίηση των εργαστηρίων είναι πολύτιμη και κρίνεται αναγκαία.

 

 

Καλή Σχολική Χρονιά!

0

Συγγραφέας: ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΓΑΛΑΝΑΔΟΥ ΝΑΞΟΥ | Κατηγορία Γενικά | , στις 01-09-2021

Ο Αγιασμός για τη νέα σχολική χρονιά θα πραγματοποιηθεί την Δευτέρα 13 Σεπτεμβρίου 2021 και ώρα 9.00 στο χώρο του Νηπιαγωγείου Γανανάδου Νάξου. Όπως και πέρσι θα τηρηθούν τα μέτρα προστασίας με μάσκες και αποστάσεις.

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση