ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΝΗΠ.ΕΡΑΤΕΙΝΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2022-2023



Λήψη αρχείου

Καλοκαιρινή αποχαιρετιστήρια γιορτή!

Η γιορτή μας πραγματοποιήθηκε στον προαύλιο χώρο του νηπιαγωγείου και ήταν εμπνευσμένη από τα δύο θέματα που ενθουσίασαν ιδιαίτερα τα παιδιά κατά την επεξεργασία τους, τον ποταμό “Νέστο” και την “Ανακύκλωση”, δίνοντας βέβαια και το ανάλογο καλοκαιρινό χρώμα. Τα παιδιά δημιούργησαν μεγάλες ομαδικές εργασίες με αυτά τα θέματα, δίνοντας και μία κατάλληλη ευκαιρία για την αποτίμηση των δράσεών μας. Χόρεψαν αγαπημένα τραγούδια σχετικά με τα θέματα, δημιουργήσαμε όλοι μαζί τα στεφανάκια μας, απήγγειλαν λίγα στιχάκια βασισμένα στα τραγούδια τους και πέρασαν τα δικά τους μηνύματα στον κόσμο που παρευρέθηκε. Οι γονείς και οι υπόλοιποι παρευρισκόμενοι είχαν την ευκαιρία να δουν τα έργα και τις δημιουργίες των παιδιών τους και να κατανοήσουν τα αποτελέσματα της εργασίας τους. Και τα παιδιά, όπως και όλοι οι υπόλοιποι το διασκέδασαν ιδιαίτερα!!

DSC02787 DSC02788 DSC02789 1 DSC02790 DSC02791

Και του χρόνου!!

Το μυστήριο του ηφαιστείου!

Με αφορμή την άσκηση σεισμού που πραγματοποιήθηκε μιλήσαμε για την γεωλογία του πλανήτη μας, είδαμε έντυπο και διαδικτυακό υλικό και πραγματοποιήσαμε το πείραμα με το ηφαίστειο σε συνεργασία με την έκτη τάξη του Δημοτικού Σχολείου Ερατεινού. Τα παιδιά έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον και ενθουσιασμό!

DSC02733 DSC02734 DSC02747 DSC02756 DSC02760 DSC02761 DSC02763 DSC02766

Ποτέ δεν ξεχνώ να ανακυκλώνω κι εγώ!!

Με αφορμή την ενασχόλησή μας σε προηγούμενες δραστηριότητες με τον ποταμό Νέστο και τη σημασία της διατήρησης του καθαρού φυσικού περιβάλλοντος για τα ζώα, τα φυτά, τα πτηνά αλλά και τους ανθρώπους ασχοληθήκαμε με την ανακύκλωση. Είδαμε πολύ υλικό στο διαδίκτυο σε βίντεο, είδαμε τις κατηγορίες ανακυκλώσιμων υλικών και πώς γίνεται η διαδικασία και διαβάσαμε διάφορα βιβλία. Αξίζει να αναφερθούμε ειδικά στο βιβλίο της συναδέλφου κας.Μελίνας Λεοκάτα που υπηρετεί και κατάγεται από τον Δήμο Νέστου και είναι η συγγραφέας του βιβλίου “Η νεράιδα του ποταμού”, το οποίο αναφέρεται στον ποταμό Νέστο.

5f4dc8cf 8650 4338 8ad5 65c7404467d9  42FFA49D3D51A3A10F2D68762F442CC6

Βγήκαμε στην αυλή του νηπιαγωγείου που είναι κοινή με του Δημοτικού Σχολείου Ερατεινού και μαζέψαμε ανακυκλώσιμα σκουπίδια που ήταν πεταμένα κάτω

DSC02665 DSC02667 DSC02669 DSC02670 DSC02676 DSC02678

Έπειτα τα επεξεργαστήκαμε στην τάξη και τα διαχωρίσαμε στις 4 κατηγορίες ανακυκλώσιμων υλικών, γυαλί, χαρτί, πλαστικό, αλουμίνιο.

DSC02691 DSC02655 DSC02654 DSC02652 DSC02651 DSC02650

Παίξαμε με το σήμα και τη λέξη της “Ανακύκλωσης”

DSC02710 DSC02711 DSC02712

Διαβάσαμε το βιβλίο “Δως μου μια δεύτερη ευκαιρία”, με το οποίο διασκέδασαν πολύ και τα παιδιά ζήτησαν να το δραματοποιήσουμε

386600 DSC02706 DSC02705 DSC02707

Κατασκευάσαμε τη δική μας κούτα ανακύκλωσης για τα υλικά της τάξης μας.

DSC02730 DSC02732 DSC02792

Κάναμε πικνικ στην καθαρή αυλή μας!!  

DSC02714 DSC02715

4ο Εργασήριο Δεξιοτήτων “Νέστος, το ποτάμι της ζωής μας”

Στα πλαίσια της υλοποίησης του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων από την Θεματική Υποενότητα ¨Οικολογία-Παγκόσμια και τοπική Φυσική κληρονομιά¨ ασχοληθήκαμε με τον ποταμό Νέστο, που αποτελεί ένα από τα πιο σημαντικά κομμάτια του γεωφυσικού πλούτου της περιοχής στην οποία βρίσκεται το νηπιαγωγείο και είναι άμεσα συνδεδεμένο με την ζωή και τις αγροτικές εργασίες των κατοίκων της περιοχής και κατά συνέπεια και των μαθητών -ριών του νηπιαγωγείου. Βασικός στόχος να γνωρίσουμε τη χλωρίδα και πανίδα του ποταμού και σημασία της διατήρησης της βιοποικιλότητας της περιοχής για την ευημερία όλων.

1η Δραστηριότητα:

Περίπατος στην περιοχή του νηπιαγωγείου και επίσκεψη σε κοντινά αγροτεμάχια όπου παρατηρήσαμε τον τρόπο άρδευσης των χωραφιών μέσω καναλιών που μεταφέρουν νερό από το ποτάμι. Έτσι κατανοήσαμε τη σημασία του και στις πιο άμεσες πτυχές της ζωής και της καθημερινότητας μας.

2η Δραστηριότητα:

Αναζητήσαμε πληροφορίες στο διαδίκτυο σχετικά με τον Νέστο. Καταρχάς, για κάποια γενικά χαρακτηριστικά του τα οποία και καταγράψαμε, όπως τις πηγές, τις εκβολές, το μήκος του κτλ. Είδαμε πολλές εικόνες τόσο από το παραποτάμιο δάσος, όσο και από τις λιμνοθάλασσες που βρίσκονται στην περιοχή του Δέλτα Νέστου καθώς επίσης για την χλωρίδα και πανίδα των περιοχών αυτών. Κρατήσαμε σημειώσεις και αποθηκεύσαμε πληροφορίες τον υπολογιστή που θα ήταν αργότερα χρήσιμες.

3η Δραστηριότητα:

Προετοιμασία για την εκπαιδευτική εκδρομή στο Κέντρο Πληροφόρησης Δέλτα Νέστου. Είδαμε στην εφαρμογή GoogleMaps στο διαδίκτυο την διαδρομή που θα ακολουθήσουμε και κάποιες εικόνες από την περιοχή που θα επισκεφθούμε. Καταγράψαμε τυχόν απορίες και πληροφορίες που θα θέλαμε να συλλέξουμε από την επίσκεψη μας και οργανώσαμε τον τρόπο με τον οποίο θα κινηθούμε.

4η Δραστηριότητα:

Επίσκεψη στο Κέντρο Πληροφόρησης Δέλτα Νέστου στην Κεραμωτή. Το πρόγραμμα του Κέντρου για τα παιδιά περιλάμβανε περιήγηση και ξενάγηση στον εσωτερικό χώρο με την ανάλογη πληροφόρηση σχετικά με τα εκθέματα και την ιστορία του ποταμού, βιντεοπροβολή σε ειδικό χώρο με το κατάλληλο υλικό για την χλωρίδα και πανίδα του ποταμού, παιχνίδια πάνω στο θέμα του Δέλτα Νέστου στον εξωτερικό χώρο του Κέντρου, περίπατος στο μονοπάτι που υπάρχει γύρω από το Κέντρο για να παρατηρήσουμε την πανίδα του παραποτάμιου δάσους, ορνιθοπαρατήρηση στην γέφυρα της Κεραμωτής πάνω στις λιμνοθάλασσες, με τη συνοδεία της υπεύθυνης και τον κατάλληλο εξοπλισμό (κιάλια, τηλεσκόπιο)

DSC02720 DSC02721 DSC02723

Αφού ολοκληρώθηκε το παραπάνω πρόγραμμα, μεταφερθήκαμε στην παραλία Τιμάρι όπου περπατήσαμε και είχαμε την ευκαιρία να παρατηρήσουμε από κοντά πτηνά που διαβιούν στην περιοχή.

DSC02727  

5η Δραστηριότητα:

Ανακαλέσαμε στη μνήμη μας, συγκεντρώσαμε και οργανώσαμε όλες τις πληροφορίες που καταφέραμε να συλλέξουμε στις προηγούμενες δραστηριότητες με τη βοήθεια του έντυπου υλικού που μας παρείχε το Κέντρο πληροφόρησης.

και 7η Δραστηριότητα:

Κατασκευάσαμε έναν χάρτη όπου φαίνεται ο ποταμός Νέστος, η περιοχή του νηπιαγωγείου εώς την Κεραμωτή, η περιοχή που επισκεφθήκαμε, καθώς και η διαδρομή που ακολουθήσαμε με το λεωφορείο. Επίσης, τοποθετήσαμε εικόνες από την χλωρίδα και την πανίδα που σχετίζεται με το ποτάμι και τις λιμνοθάλασσες. Ήταν μία ευκαιρία να γίνει μία αποτίμηση του εργαστηρίου και όλης της παιδαγωγικής διαδικασίας.

DSC02768 DSC02770 DSC02773 DSC02789

Πάσχα

Συζητήσαμε για τη σημασία αυτής της γιορτής και τους συμβολισμούς της, εστιάζοντας κυρίως στις αξίες που πρεσβεύει και φυσικά για τα έθιμα που υπάρχουν.

Και αποφασίσαμε να κάνουμε μερικά πράξη. Έτσι λοιπόν, βάψαμε τα αυγά μας….

279429489 534617611569839 6942679588974932600 n 279647227 269478255310337 3593963180065983949 n

ζυμώσαμε και ψήσαμε τα λαζαράκια μας κι επίσης είπαμε τα κάλαντα του Λαζάρου σε όλες τις τάξεις του Δημοτικού σχολείου…

279287736 334489098673013 1871724856107942065 n 279303176 1475451652872061 6395692636768482138 n 279316181 696845971554266 3389921284423164862 n 279316599 668153774271541 982484762476243827 n 279324347 3152035448384651 1531031687772004847 n

κατασκευάσαμε διακοσμητικό στεφάνι με χρωματιστά αυγά…

279290049 1333719197121497 2099376953567823749 n 279574370 1928981484158396 6279243295687472796 n

κι επίσης την ευχετήρια κάρτα μας με κολάζ από χαρτοπετσέτες και ζωγραφιά των παιδιών.

279318804 726735135442518 7582931027285789858 n 279393262 532634241600514 2859195068936634650 n

25η Μαρτίου 1821

Διαβάσαμε διάφορα βιβλία σχετικά με την Εθνική επέτειο της 25ης Μαρτίου 1821 για να κατανοήσουμε τα ιστορικά γεγονότα.

942735d1 5d9f 4cbc a873 7257d9880636 ELLHNIKH EPANASTASH

Μιλήσαμε για τη φράση “Ελευθερία ή Θάνατος”, για το νόημά της και για την σημασιολογία της για την κατασκευή της Ελληνικής Σημαίας. Έπειτα παίξαμε με την ανακατασκευή της φράσης.

276029421 383893263266618 3855942724579391237 n 276062548 975808646377326 515796329007692843 n 276316592 963336967887757 3248629115936720583 n 277171857 717449022996091 427282595402487785 n

Έγινε προετοιμασία για τον εορτασμό της Εθνικής Επετείου την ημέρα της 25ης Μαρτίου με πρόβα για την παρέλαση και την κατάθεση στεφάνων. Την ίδια μέρα πραγματοποιήθηκε η γιορτή στην κοινότητα του χωριού με εκκλησιασμό, παρέλαση και κατάθεση στεφάνων στο ηρώο του χωριού.

Απόκριες

Αφού μιλήσαμε για τις Απόκριες και τα έθιμα αυτής της γιορτής δημιουργήσαμε τις κατασκευές μας…..

275569588 5022047741198446 7148837183391771426 n 275582486 666875614433617 2437841028433571970 n 275684547 733212551419136 5233674685954130598 n 275714555 538352047904023 4362978007103218056 n

γνωρίσαμε το έθιμο με το παραδοσιακό γαϊτανάκι χορεύοντας με τα κατάλληλα παραδοσιακά τραγούδια…

275603603 551174763031122 4253480072317653088 n 275667073 388808499307206 4665915471305746509 n 275855268 387382126561871 8869307545539662988 n

και κάναμε το πάρτυ μας με διάφορους χορούς παραδοσιακούς και πιο σύγχρονους….

275597455 362193122470868 4755862093186492178 n 275646391 1260310021043448 6001021974792401742 n 275656642 947486659283141 7150465279381991726 n

3ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων “Μικροί μετεωρολόγοι στο νηπιαγωγείο”

Στα πλαίσια της υλοποίησης του τρίτου εργαστηρίου δεξιοτήτων από την θεματική υποενότητα STEM – Εκπαιδευτική Ρομποτική ασχοληθήκαμε με το θέμα των καιρικών φαινομένων με επέκταση στον κύκλο του νερού, διενεργώντας διάφορα πειράματα με βασικό στοιχείο το νερό.

1η Δραστηριότητα

Με αφορμή τον πίνακα αναφοράς με τα καιρικά φαινόμενα τον οποίο συμπληρώνουμε καθημερινά, παρατηρήσαμε στον προαύλιο χώρο τις αλλαγές του καιρού και καταγράψαμε τις πληροφορίες. Παρακολουθήσαμε δελτία καιρού και τα παιδιά πήραν το ρόλο του μετεωρολόγου. Καταγράψαμε για λίγες μέρες τα καιρικά φαινόμενα της περιοχής μας και είδαμε μετεωρολογικούς χάρτες στο διαδίκτυο. Έπειτα συζητήσαμε για τις επιδράσεις των αλλαγών του καιρού στην καθημερινότητά μας και στις διάφορες πτυχές της ζωής των ανθρώπων, όπως στις αγροτικές καλλιέργειες.

2η Δραστηριότητα

Παρακολουθήσαμε βίντεο και συλλέξαμε πληροφορίες για τον κύκλο του νερού από το διαδίκτυο και από βιβλία και τα παιδιά κατασκεύασαν τη δική του σταγόνα και τα βασικά στοιχεία του κύκλου του νερού και με την κατάλληλη μουσική δραματοποίησαν το ταξίδι των σταγόνων.

261033367 373719281171045 917010740887310246 n  DSC02530  DSC02531  260099189 459352352411302 299011770701799059 n  260441435 448588773308882 5335397648343118316 n  260504602 431728035149088 1330861377778926162 nDSC02532  DSC02536

3η Δραστηριότητα

Κατασκευάσαμε μία μεγάλη ομαδική εργασία που αναπαριστά τον κύκλο του νερού με ζωγραφική και κολλάζ και χρησιμοποιήσαμε το κατάλληλο λεξιλόγιο.

DSC02542 DSC02544 DSC02545 DSC02557

4η Δραστηριότητα

Υλοποιήσαμε πείραμα σχετικά με την τήξη και πήξη του νερού και τις 3 μορφές του νερού, δηλαδή αέριο, υγρό και στερεό και αποσαφηνίσαμε τις έννοιες. Έγινε και ο ανάλογος συσχετισμός με τις μορφές του νερού στον κύκλο του νερού.

260347970 6523979571006743 4392549357609555034 n 260727740 977837923089805 5984216625848136492 n 260864584 388391046378291 2969534846735226884 n

5η Δραστηριότητα

Στολίσαμε ένα παράθυρο της τάξης με τις δημιουργίες μας

DSC02561

6η Δραστηριότητα

Υλοποιήσαμε πείραμα σχετικά με την βύθιση και την επίπλευση αντικειμένων στο νερό. Κάναμε τις ανάλογες υποθέσεις αρχικά, πραγματοποιήσαμε τη ρίξη αντικειμένων σε μεγάλη λεκάνη με νερό και στο τέλος καταγράψαμε τα αποτελέσματά μας.

7η Δραστηριότητα

Υλοποιήσαμε πείραμα σχετικά με την διάλυση και ανάμιξη αντικειμένων στο νερό. Ανακατέψαμε διάφορα υλικά, υγρά και στερεά και παρατηρήσαμε τα αποτελέσματα χρησιμοποιώντας πάντα το κατάλληλο λεξιλόγιο.