Εβδομαδιαίο Πρόγραμμα Δραστηριοτήτων Σχ. Έτους 2015-2016

0

Συγγραφέας: ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΩΡΑΣ ΣΑΜΟΥ | Κατηγορία ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ | , στις 19-02-2016

Δευτέρα 14/09- Πέμπτη 17/09/2015:

Ελεύθερο παιχνίδι – Προσαρμογή και γνωριμία με το χώρο του Νηπιαγωγείου – Παιχνίδια γνωριμίας – τραγούδι «Εγώ κι εσύ μαζί» – Ανάγνωση παραμυθιού «Τα μοιραζόμαστε όλα» / συζήτηση

 

Δευτέρα 28/09- Παρασκευή 2/10/2015:

Αναγνώριση ονομάτων (με καρτέλες ονομάτων) – Παιχνίδια με τα ονόματα μας – Γνωριμία με τις «Γωνιές δραστηριοτήτων» – Οι κανόνες της τάξης μου

 

Δευτέρα 5/10- Παρασκευή 9/10/2015:

Τα καθήκοντα της Εβδομάδας – Γράφουμε το όνομα μας/το διακοσμούμε/φτιάχνουμε καδράκι – Οι κανόνες στις Γωνιές δραστηριοτήτων(πόσα παιδιά παίζουν;) – Ημερήσιο πρόγραμμα Νηπιαγωγείου με εικόνες (Ομαδική εργασία)- Συζητάμε για την Οικογένεια – ζωγραφίζω την οικογένεια μου – εικονόλεξο (Η οικογένεια και τα μέλη της) – παρουσιάζουμε οικογενειακές φωτογραφίες και μιλάμε για την οικογένεια μας-Ατομική εργασία (προμαθηματικές έννοιες μικρότερο-μεγαλύτερο)

Δευτέρα 12/10- Παρασκευή 16/10/2015:

Θεματική Ενότητα «Φθινόπωρο – Φθινοπωρινά φρούτα»:  Η Ιστορία του Οκτώβρη/ανάγνωση/συζήτηση για το Φθινόπωρο και τα χαρακτηριστικά του/ζωγραφίζω την ιστορία – Δραματοποίηση – Το γράμμα «Φ,φ»/ βρίσκουμε λέξεις/φύλλο εργασίας – Παρατήρηση, ταξινόμηση, ομαδοποίηση με τα φρούτα του Φθινοπώρου που φέρνουμε από το σπίτι μας – Χρώματα/μίξεις χρωμάτων – Παρατήρηση φθινοπωρινών φύλλων/ ομαδοποίηση με βάση το χρώμα/σειροθέτηση απο το μικρότερο στο μεγαλύτερο – σχετικά φύλλα εργασίας – κατασκευή – ανασύνθεση της λέξης «ΦΥΛΛΟ»/ μετράω απο πόσα γράμματα αποτελείται/γράφω τον αριθμό – Ομαδική εργασία «Παλαμοδεντράκια» – τραγούδι «Μήλο μου Κόκκινο»

Δευτέρα 19/10- Παρασκευή 23/10/2015:

Θεματική ενότητα «Ο Κύκλος του Νερού»:  Ιστορία «Το ταξίδι της σταγόνας» με εικόνες (βάζω τις εικόνες στη σωστή σειρά για να σχηματίσω της ιστορία/ αφήγηση)- σχετικά βίντεο στον Η/Υ – ποίημα «το ποταμάκι»/ζωγραφίζω το ποιήμα – Ανάγνωση ιστορίας «Πέφτει πέφτει η σταγόνα» – κατασκευή mobile – σχετικά φύλλα εργασίας – πίνακας ζωγραφικής με ομπρέλες (σχηματίζω το παζλ του πίνακα βάζοντας τα γράμματα της λέξης «ομπρέλες» στη σειρά) – ζωγραφική με τυπώματα – ατομική κατασκευή «Ο κύκλος του νερού»

Δευτέρα 26/10- Παρασκευή 30/10-2015:

Θεματική ενότητα «28η Οκτωβρίου»:  Ιστορία «Σαν παραμύθι»/ζωγραφίζω την ιστορία/ παρατηρώ το χάρτη Ελλάδας-Ιταλίας και συζητώ/ συζητάμε για τα γεγονότα της 28ης Οκτωβρίου- Στολισμός νηπιαγωγείου για την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου – ποίημα «Ασπρογάλανο πανί»/ συζητάμε για τα χρώματα της Ελληνικής σημαίας – κατασκευή

Θεματική ενότητα «Η τέχνη της ζωγραφικής μέσα από τα βιβλία» : Βιβλίο «Το παραμύθι με τα χρώματα»/συζήτηση/ ομαδικοί πίνακες ζωγραφικής σε μαύρο και σε λευκό φόντο – Ζωγραφίζω με την «Προοπτική» (με σφραγίδες πατάτας)- Ανάγνωση βιβλίου «Η Τελεία»/ κι άλλες ιδέες για ζωγραφική

Δευτέρα 2/11- Παρασκευή 6/11/2015:

Θεματική Ενότητα ¨Βιβλία και τέχνη»: Ανάγνωση βιβλίου «Οι 10 πρώτοι μου πίνακες ζωγραφικής»/ παρατηρούμε/σχολιάζουμε/αριθμοί 1-10 / φύλλο εργασίας «μετράω τα πρόσωπα στους πίνακες ζωγραφικής και γράφω τον αριθμό» – Βιβλίο «Η Τελεία»/ αναδιήγηση ιστορίας/ κατασκευή «κύκλος με χρώματα»/ η τελεία ξεπηδά από το παραμύθι και ταξιδεύει στην τάξη μας/ φτιάχνω τον δικό μου πίνακα με ζωγραφική και κολάζ (από κύκλους) – το τετράγωνο και το τρίγωνο επισκέπτονται την τάξη μας/τα βλέπουμε/τα παρατηρούμε/συζητάμε πώς σχηματίζονται, τα περπατάμε, τα βρίσκουμε στην τάξη μας/ βλέπουμε πίνακες ζωγραφικής του ΜΟΝΤΡΙΑΝ και του ΜΑΛΕΒΙΤΣ με σχήματα/ ζωγραφίζουμε με την τεχνική της απομόνωσης (νερομπογιές και χαρτοταινία) – το τρίγωνι/παρατηρούμε/σχεδιάζουμε/ ζωγραφίζουμε με οδηγίες(σχήματα-χωροχρονικές έννοιες)/ Ιστορία «Η οικογένεια Τριγώνου» – Ομαδική εργασία φτιάχνω της «Σχηματούπολη»

Δευτέρα 9/11- Παρασκευή 13/11

Θεματική ενότητα «Δεινόσαυροι»: Αναζήτηση πληροφοριών με χρήση μηχανής αναζήτησης Google Junior- Αποθήκευση εικόνων σε φάκελο της επιφάνειας εργασίας για μελλοντική χρήση- κατασκευή επιτραπέζιου παιχνιδιού με ζάρια- Πληροφορίες στην Εγκυκλοπαίδεια «Δεινόσαυροι, οι γίγαντες απ” το παρελθόν»/παρατηρούμε/γνωρίζουμε τους δεινόσαυρους – Γράμμα «Δ,δ»/ σχετικό φύλλο εργασίας/ ζωγραφίζω έναν δεινόσαυρο και γράφω το όνομα του όπως μπορώ – τύπωμα «πατούσας δεινοσαύρου» και της δικής μας(σύγκριση)- παζλ και επιτραπέζια παιχνίδια σχετικά με τους δεινόσαυρους – ταινία «Περπατώντας με τους δεινόσαυρους»- Βιβλίο «Ο Ξενοφών και το νησί των Δεινοσαύρων» – Ομαδική εργασία «λίστα δεινοσαύρων» – Περιήγηση με χρήση διαδικτύου στο «μουσείο Φυσικής Ιστορίας Smithsonian» – Γινόμαστε «μικροί παλαιοντολόγοι», αναζητούμε στην τάξη μας τα απολιθώματα των δεινοσαύρων που είναι κρυμμένα και ανασυνθέτουμε το «σκελετό»-παζλ του «Δεινόσαυρου Ρεξ»

Δευτέρα 16/11- Παρασκευή 20/11/2015

Θεματική ενότητα «Πολυτεχνείο»:  Ανάγνωση βιβλίου «Ντενεκεδούπολη»/συζήτηση για τα γεγονότα του Πολυτεχνείου/ ομαδική παράσταση/παρακολούθηση παιδικής θεατρικής παράστασης «Η Ντενεκεδούπολη» (στο Youtube) /

Θεματική ενότητα «Δεινόσαυροι»: Φτιάχνουμε απολιθώματα/ κατασκευή «πτερόσαυρου» με χαρτόνι/ παζλ (ανασύνθεση ) σκελετός δεινοσαύρου/ προσθέσεις εως το 10/ κινητικό τραγούδι «Έχω ένα δεινοσαυράκι» / κατασκευή μακέτας με δεινόσαυρους και Ηφαίστειο/σχετικό φύλλο εργασίας με αριθμούς

 

Δευτέρα 23/11- Παρασκευή 27/11/2015:

θεματική ενότητα «Ηφαίστεια-Σεισμοί»: Πείραμα «έκρηξη ηφαιστείου» / παζλ(ανασύνθεση) σχετικών λέξεων (σύνδεση πεζών και κεφαλαίων γραμμάτων)/ συζήτηση για το «ηφαίστειο»/ σχετικά videios/ ομαδική εργασία «Τα στρώματα της γης»(σύνδεση με σχετικές λέξεις)/ ανάγνωση ιστορίας «Το αρκουδάκι νόμιζε οτι μισούσε τους σεισμούς»/ κατασκευή σπιτάκι/ τηλέφωνα έκτακτης ανάγκης/κατασκευή «τηλέφωνο» με τα τηλ. έκτακτης ανάγκης/ άσκηση σεισμού

 

Δευτέρα 30/11- Παρασκευή 4/12/2015:

Θεματική ενότητα «Χριστούγεννα»:   Αλλαγή μήνα-εποχής/μιλάμε για το Χειμώνα/ Ανάγνωση ιστορίας «Τα παιδιά του Χειμώνα»/ζωγραφική «Ο ερχομός του Χειμώνα» – Ημερολόγιο των Χριστουγέννων με εκπλήξεις από το «Πνεύμα των Χριστουγέννων» – κατασκευή «ημερολόγιο αντίστροφης μέτρησης μέχρι τα Χριστούγεννα» – κατασκευή «καμπανούλες» – παραμύθι «Άγιος Βασίλης έρχεται» – κατασκευή με κουκουνάρι (βάψιμο με τέμπερες» – σχετικά φύλλο εργασίας με αριθμούς

Δευτέρα 7/12- Τετάρτη 23/12/2015:

Θεματική ενότητα «Χριστούγεννα»: «Η Ιστορία της Γέννησης»- χριστουγεννιάτικες κατασκευές –  χριστουγεννιάτικα τραγούδια- πρόβα για τη χριστουγεννιάτικη γιορτή….

Δευτέρα 11/01/2016- Παρασκευή 15/01/2016:

Θεματική ενότητα «Νέα Χρονιά- Χειμώνας»: Αλλαγή μήνα- Καλώς ήρθες «2016»- Η ιστορία του Γενάρη/ζωγραφίζω την ιστορία – Παιχνίδι με τους αριθμούς των δύο ετών «2015» και «2016» – τραγούδι «Ο χρόνος του Γενάρη»- Συζήτηση για το Χειμώνα (αλλαγή θερμοκρασίας, χαρακτηριστικά, ρούχα κ.λ.π.)- Πείραμα με παγάκια – σχετικά φύλλα εργασίας – Ανάγνωση ιστορίας «Ο χιονάνθρωπος που δεν ήθελε να λιώσει» /κατανόηση – Γράμμα «Χ,χ»- Κατασκευή «χιονάνθρωπος».

Δευτέρα 18/01- Παρασκευή 22/01/2016:

Θεματική ενότητα «Χειμώνας»: Παροιμίες για το Χειμώνα/κατανόηση- Συζήτηση για τα χειμωνιάτικα ρούχα – κατασκευή mombile με χειμωνιάτικα ρούχα – ποίημα «Τα ρούχα του Χειμώνα»/κατανόηση/συζήτηση/ζωγραφίζω μόνο τα χειμωνιάτικα ρούχα – Ο Χειμώνας με εικονόλεξο (συμπληρώνουμε λέξεις που λείπουν) – Γράφουμε ποίημα για το Χειμώνα και το εικονογραφούμε – Παιχνίδι «οι γρίφοι του Χειμώνα» – κατασκευή «Το δέντρο των εποχών» – Δημιουργία ιστοριών από εικόνες – Παιχνίδι «συνδυάζω τις εικόνες, φτιάχνω ζευγάρια, δημιουργώ χειμωνιάτικες ιστορίες»

Δευτέρα 25/01/16- Παρασκευή 29/01/2015:

Θεματική ενότητα «Χειμώνας» : Ανάγνωση ιστορίας «Μια αρκούδα πεινάει»/ συζήτηση για τα ζώα σε Χειμερία νάρκη/ παρατηρούμε εικόνες με ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη/ σχετικά φύλλο εργασίας/ κατασκευή – Επιτραπέζιο παιχνίδι με συνέχειες – Οι 12 μήνες του χρόνου/ τραγούδι/ το τρένο των Γενεθλίων/ φ.ε/ λαϊκό παραμύθι «Η Κυρά- Καλή, η Κυρά- Κακή και οι 12 μήνες»/ συζήτηση/ζωγραφίζω το παραμύθι

Ιστορία «Οι 3 Ιεράρχες»/ κατασκευή

Δευτέρα 1/02- Παρασκευή 5/2/2016:

Θεματική ενότητα «Εναλλαγή Ημέρας- Νύχτας» : Ιδεοθύελλα «Πώς εναλλάσσεται η μέρα και η νύχτα» – Βιβλίο «Γυρνάει, γυρνάει η γη» – Παιχνίδια με αριθμούς – Σειροθέτηση εικόνων (Πρωί-μεσημέρι-απόγευμα-βράδυ) – Επιτραπέζιο παιχνίδι με καρτέλες ημέρας και νύχτας – σχετικά φύλλα εργασίας – ζωγραφίζω κάτι που κάνω το πρωί, το μεσημέρι,το απόγευμα ή το βράδυ – κατασκευή «Μέρα-νύχτα» – Τί βλέπω από τη Σελήνη (φ.ε) – Ιστορία «Η Μαρούλα στο φεγγάρι» – Ομαδική εργασία «Εναλλαγή πρωί- μεσημέρι-απόγευμα-βράδυ» (με χρήση λέξεων, εικόνων και ζωγραφιών των παιδιών) – Δραματοποίηση «Ήλιος-Γη-Σελήνη» – κατασκευή mombile- φ.ε

Δευτέρα 8/02- Παρασκευή 12/02/2016:

Ανάγνωση ιστορίας «Ο Φεγγαροσκεπαστής»-φάσεις της Σελήνης – κατασκευή «Σελήνη» – ζωγραφίζω το ποίημα «Σελήνη-Γλειφιτζούρι» και φτιάχνω ομοιοκαταληξίες – καταλήξεις σε -αρι/φτιάχνουμε το δικό μας ποίημα/ σχετικό φ.ε – ζωγραφίζω τις φάσεις της Σελήνης – Αναπαριστούμε τις φάσεις τις Σελήνης με μπισκότα OREO- κατασκευή «Το Ηλιακό μας σύστημα» (κολάζ)

Δευτέρα 15/02- Παρασκευή 19/02/2016:

Θεματική ενότητα «Ο Μάγος του Οζ και το μαγικό καπέλο με τα συναισθήματα»:  Ανάγνωση βιβλίου «Ο Μάγος του Οζ» (6 πρώτων κεφαλαίων) – Παρατηρώ το εξώφυλλό του βιβλίου και δίνω τη δική μου εκδοχή στην ιστορία – φ.ε Φτιάχνω το εξώφυλλο του βιβλίου (βάζω στο σωστό σημείο τον τίτλο, τον συγγραφέα και τον εκδ. οίκο) – προσανατολισμός (σημεία ορίζοντα) με τις μάγισσες που αναφέρονται στο βιβλίο – Συζητώ για τα συναισθήματα των ηρώων – βρίσκω τις φατσούλες των συναισθημάτων από το «Καπέλο του Μάγου» και συζητώ – ποίημα «Το σκιάχτρο»/ζωγραφίζω ένα χαρούμενο ή ένα λυπημένο σκιάχτρο και εξηγώ γιατί νιώθει αυτό το συναίσθημα – Αντιστοίχηση εικόνων με λέξεις συναισθημάτων – κατηγοριοποίηση εικόνων σε ευχάριστα και δυσάρεστα συναισθήματα – Το γράμμα «Θ,θ» – ομαδική κατασκευή «Το λιβάδι των συναισθημάτων» – τραγούδι «Και που λες ευτυχία»- ζωγραφίζω τους 5 φίλους και γράφω τον αριθμό – Ανάγνωση βιβλίου «Το μπλε του Φόβου»/ συζήτηση για το συναίσθημα «Φόβος» – δίνω χρώμα στα συναισθήματα,χωριζόμαστε σε ομάδες και ζωγραφίζουμε το συναίσθημα, το κολλάμε στο αντίστοιχο καρτελάκι με τη λέξη και τη φατσούλα που του αντιστοιχεί

Σχολιάστε