Τα Συναισθήματα: Ένα Υπέροχο Ταξίδι Αυτογνωσίας!

Αγαπητοί γονείς και φίλοι του νηπιαγωγείου μας,

Ολοκληρώσαμε με μεγάλη επιτυχία ένα συναρπαστικό ταξίδι στον κόσμο των συναισθημάτων, έναν κόσμο πολύχρωμο και σημαντικό για την ανάπτυξη των παιδιών μας. Τα συναισθήματα είναι σαν τους καιρούς: άλλοτε ηλιόλουστα, άλλοτε με συννεφιά, αλλά όλα είναι απαραίτητα! Στόχος μας στο νηπιαγωγείο είναι να μάθουμε στα παιδιά να τα αναγνωρίζουν, να τα αποδέχονται και να τα διαχειρίζονται με θετικό τρόπο.


 

  •  Ο Φόβος: Από Τερατάκι… Δράκος-Φοβοφάγος!

Ο φόβος είναι ένα φυσιολογικό συναίσθημα που μας προστατεύει, αλλά μερικές φορές γίνεται μεγάλος και μας δυσκολεύει. Συζητήσαμε για τους φόβους μας και τους δώσαμε σχήμα, όπως αναφέρεται σε πολλά παιδικά βιβλία.

  • Δραστηριότητα: Ο Δράκος που Τρώει τους Φόβους Δημιουργήσαμε έναν φιλικό Δράκο, ο οποίος έγινε ο “Φοβοφάγος” της τάξης μας! Τα παιδιά ζωγράφισαν  τους φόβους τους σε χαρτάκια και, αντί να τους κρύψουν, τους έδωσαν στον Δράκο να τους φάει. Ήταν ένας δημιουργικός τρόπος να αναγνωρίσουν τον φόβο τους και να τον αφήσουν να φύγει.

 

  •  Ο Θυμός: Το Μπαλόνι που Φουσκώνει… και Σκάει;

Ο θυμός είναι κι αυτός ένα φυσικό συναίσθημα, που μας λέει ότι κάτι μας ενοχλεί. Το ζήτημα είναι πώς τον εκφράζουμε.

  • Βιβλίο Αναφοράς: “Το Μπαλόνι του Θυμού” (της Δανάης Δάσκα) Διαβάσαμε το υπέροχο βιβλίο “Το Μπαλόνι του Θυμού” που μας βοήθησε να καταλάβουμε ότι ο θυμός είναι σαν ένα μπαλόνι που φουσκώνει μέσα μας.
  • Πείραμα: Το Μπαλόνι του Θυμού Για να το δούμε στην πράξη, κάναμε ένα εντυπωσιακό πείραμα: Βάλαμε ξύδι σε ένα μπουκάλι νερού και μαγειρική σόδα μέσα σε ένα μπαλόνι. Όταν αναμίχθηκαν, το μπαλόνι φούσκωσε πολύ γρήγορα! Συγκρίναμε το φούσκωμα του μπαλονιού με το πώς νιώθουμε όταν ο θυμός μας μεγαλώνει ανεξέλεγκτα μέσα μας. Τα παιδιά αντιλήφθηκαν οπτικά και βιωματικά την ένταση του θυμού.
  • Σύνδεση με Τεχνική Ηρεμίας:Ακριβώς όπως το μπαλόνι φούσκωσε γρήγορα, ο θυμός μπορεί να μας κυριεύσει! Συζητήσαμε λοιπόν για το “μαγικό κλειδί” που μας βοηθάει να «ξεφουσκώσουμε» πριν εκραγούμε: την αντίστροφη μέτρηση.

    Όταν νιώθουμε τον θυμό να ανεβαίνει, μετράμε αργά ανάποδα από το 10 (10, 9, 8…). Αυτός ο μικρός χρόνος που κερδίζουμε, μας επιτρέπει να πάρουμε μια βαθιά ανάσα και να επιλέξουμε έναν καλύτερο τρόπο να εκφράσουμε αυτό που νιώθουμε, χωρίς να πληγώσουμε κανέναν.


 

  •  Η Διαχείριση και η Ηρεμία: Τα Μυστικά μας!

Αφού μιλήσαμε για τον φόβο και τον θυμό, εστιάσαμε στο πιο σημαντικό: στη διαχείριση αυτών των έντονων συναισθημάτων και την επιστροφή στην ηρεμία.

  • Κατασκευή: Το Μπουκαλάκι της Ηρεμίας Δημιουργήσαμε τα δικά μας Μπουκαλάκια της Ηρεμίας με νερό, γκλίτερ και κόλλα. Παρατηρώντας το γκλίτερ να πέφτει αργά, τα παιδιά έμαθαν να συγκεντρώνονται σε κάτι ήρεμο και να παίρνουν τον χρόνο τους για να ηρεμήσουν. Κάθε παιδί πήρε το δικό του σπίτι!
  • Η Γωνιά της Ηρεμίας Φτιάξαμε μια ειδική γωνιά στην τάξη μας, εξοπλισμένη με το Μπουκαλάκι της Ηρεμίας της τάξης και οπτικοποιημένες οδηγίες χαλάρωσης (π.χ., βαθιές αναπνοές, μέτρημα, αγκαλιά). Αυτή η γωνιά είναι το ασφαλές μας καταφύγιο, όπου το παιδί μπορεί να πάει όταν νιώθει ότι χρειάζεται χρόνο για να διαχειριστεί ένα έντονο συναίσθημα.

Τα παιδιά μας έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον και συμμετοχή. Η συναισθηματική αγωγή είναι το κλειδί για να γίνουν ισορροπημένοι και χαρούμενοι ενήλικες.

Συγχαρητήρια στους μικρούς μας μαθητές για την προσπάθεια και την ωριμότητά τους!

Το Νηπιαγωγείο Αγίου Αρσενίου

 

20251106 095753 220251106 095904 220251107 103657 220251107 095134 220251107 09530820251107 113718 220251107 11513520251107 123222

Η Ιταλική Σημαία στο Πιάτο Μας! Και η Γραβιέρα μας… Ελληνική!

Αγαπητοί γονείς και φίλοι,

Το πρόγραμμά μας “Τρώω Υγιεινά, Αθλούμαι Τακτικά” συνεχίζεται με μια αγαπημένη γεύση, αλλά σε μια πιο υγιεινή και παιδαγωγική εκδοχή: την κλασική Πίτσα Μαργαρίτα!

Αυτή η πίτσα είναι διάσημη σε όλο τον κόσμο όχι μόνο για τη νοστιμιά της, αλλά και γιατί συμβολίζει τα χρώματα της ιταλικής σημαίας:

  • Κόκκινο: Η νόστιμη σάλτσα ντομάτας (πλούσια σε αντιοξειδωτικά!).
  • Λευκό: Το τυρί (πηγή ασβεστίου για γερά δόντια και κόκαλα!).
  • Πράσινο: Ο φρέσκος βασιλικός (ένα υπέροχο αρωματικό βότανο!).

 

Μαθαίνουμε για τα Χρώματα και την Ιστορία

Με αφορμή τα χρώματα της πίτσας και ενόψει της 28ης Οκτωβρίου, μιλήσαμε στα παιδιά για τις σημαίες!

  • Είδαμε ότι το Λευκό και το Μπλε είναι τα χρώματα της δικής μας, της ελληνικής σημαίας, που τιμούμε αυτές τις μέρες.

 Η Δράση μας στην Κουζίνα

Τα παιδιά φόρεσαν τις ποδιές τους και έβαλαν τα δυνατά τους:

  1. Ζύμωμα: Ζυμώσαμε τη δική μας βάση, μαθαίνοντας για τη μαγιά και το αλεύρι.
  2. Άπλωμα & Σάλτσα: Άπλωσαν τη ζύμη και με κουτάλια άπλωσαν την κόκκινη, σπιτική σάλτσα ντομάτας.
  3. Το Τυρί-Πρωταγωνιστής: Πασπαλίσαμε την πίτσα μας με τυρί, δίνοντας ιδιαίτερη προσοχή στην ποιότητα και τη γεύση.

 

 Θερμές Ευχαριστίες στο Τυροκομείο Βελώνη

Για την πίτσα μας χρησιμοποιήσαμε ένα εξαιρετικό ελληνικό τυρί! Θέλουμε να ευχαριστήσουμε και πάλι το Τυροκομείο Βελώνη για την ευγενική προσφορά της πεντανόστιμης γραβιέρας που έδωσε απίστευτη γεύση και πλούτο στην πίτσα Μαργαρίτα. Η στήριξή σας στην προσπάθειά μας για την προώθηση της υγιεινής διατροφής στα παιδιά είναι πολύτιμη!

 

 Το Μάθημα της Ημέρας

Μέσα από τη δημιουργία της πίτσας, τα παιδιά έμαθαν:

  • Πώς να ζυμώνουν και πώς “φουσκώνει” το ψωμί.
  • Τι σημαίνουν τα χρώματα στο φαγητό μας, αλλά και στις σημαίες!
  • Τη συνεργασία και την υπομονή μέχρι να ψηθεί η πίτσα.

Η αυλή του σχολείου γέμισε αρώματα… και οι κοιλίτσες μας νοστιμιά!

Σας ευχόμαστε Καλή Επέτειο για την 28η Οκτωβρίου και σας περιμένουμε στην επόμενη ανάρτηση!

 

Με αγάπη και πολλά χαμόγελα,

Η Ομάδα του Νηπιαγωγείου Αγίου Αρσενίου

20251024 09181020251024 09223020251024 092849 20251024 09262620251024 093113 20251024 110757 20251024 111315 20251024 111352

Κριτσίνια με Καρότο & Γραβιέρα: Ένα Υγιεινό Σνακ στο Πλαίσιο του “Τρώω Υγιεινά, Αθλούμαι Τακτικά”!

Αγαπητοί γονείς και φίλοι του Νηπιαγωγείου μας,

Συνεχίζουμε με χαρά το πρόγραμμά μας “Τρώω Υγιεινά, Αθλούμαι Τακτικά” και αυτή την εβδομάδα βάλαμε τα χεράκια μας (και τις ποδιές μας!) για να φτιάξουμε ένα πεντανόστιμο και θρεπτικό σνακ: Κριτσίνια με Καρότο και Γραβιέρα!

Η παρασκευή υγιεινών σνακ είναι ένας διασκεδαστικός τρόπος για να μάθουν τα παιδιά για τη σημασία της σωστής διατροφής, να εξοικειωθούν με τα υλικά και φυσικά να απολαύσουν τη γεύση της δημιουργίας τους.

Η Συνταγή μας: Τραγανά και Υγιεινά Κριτσίνια!

Υλικά:

  •  γρ. ολικής αλεύρι
  • γρ. αλεύρι σκληρό
  •  γρ. ελαιόλαδο
  •  γρ. χλιαρό νερό
  • 50 γρ. γραβιέρα τριμμένη
  •  καρότα τριμμένα
  • γρ. μπέικιν πάουντερ
  •  γρ. αλάτι
  • γρ. ζάχαρη

Εκτέλεση:

  • Πλάθουμε μπαλάκια σε μέγεθος καρυδιού, τα ανοίγουμε σε μπαστουνάκια
  • Ψήνουμε σε λαδόκολλα  για  λεπτά.

Με τη βοήθεια των νηπιαγωγών, τα παιδιά έτριψαν τα καρότα, ζύμωσαν, πλάσανε τα κριτσίνια και έμαθαν μερικά από τα μυστικά της κουζίνας. Τα κριτσίνια μας ήταν πλούσια σε βιταμίνες από το καρότο και γεμάτα γεύση από την προσθήκη της γραβιέρας.

20251017 11162320251017 113441 1 20251017 115507

20251017 125907 20251017 122955

 

 Ένα Μεγάλο Ευχαριστώ στο Τυροκομείο Βελώνη!

 

Θα θέλαμε να εκφράσουμε τις θερμές μας ευχαριστίες στο Τυροκομείο Βελώνη για την ευγενική προσφορά της εξαιρετικής γραβιέρας που χρησιμοποιήσαμε στη συνταγή μας. Η στήριξή τους στην προσπάθειά μας για την προώθηση της υγιεινής διατροφής στα παιδιά είναι πολύτιμη! Χάρη σε αυτούς, τα κριτσίνια μας απέκτησαν μια υπέροχη, πλούσια γεύση.

 

 Τι Μάθαμε:

 

  • Τα Καρότα: Είναι γεμάτα βιταμίνες και μας βοηθούν να έχουμε γερά ματάκια!
  • Η Γραβιέρα: Μας δίνει ασβέστιο για γερά κόκαλα και δόντια.
  • Η Κουζίνα: Είναι ένας χώρος δημιουργίας και συνεργασίας!

Τα κριτσίνια έγιναν ανάρπαστα! Σας ενθαρρύνουμε κι εσάς να τα δοκιμάσετε στο σπίτι.

Μείνετε συντονισμένοι για τις επόμενες δράσεις μας στο πλαίσιο του προγράμματος!

Η Ομάδα του Νηπιαγωγείου Αγίου Αρσενίου

Επικοινωνία – Ώρες Συνάντησης με τους Εκπαιδευτικούς

Αγαπητοί γονείς σας ενημερώνουμε ότι η επικοινωνία με το σχολείο  μας μπορεί να γίνεται:

  • μέσω Mail: mail@nip-ag-arsen.kyk.sch.gr
  • Τηλέφωνο: 2285360724

Ώρες Συνάντησης με τους Γονείς (μετά από ραντεβού):

  • κ. Ιωάννα Καραμανή Τρίτη 10:45-11:30
  • κ. Άννα Δημητροκάλλη Τρίτη 12:10-12:50
  • κ. Κυριακή Ψαρρού Πέμπτη 10:45-11:30
  • κ. Σιδερή Μαρίνα Πέμπτη 12:10-12:50
  • κ. Τζουλιάνα Λεγάκη Δευτέρα 09:15-10:00

Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,

Στο πλαίσιο της εύρυθμης λειτουργίας του Νηπιαγωγείου μας και της διασφάλισης ενός ασφαλούς και εποικοδομητικού περιβάλλοντος για τα νήπιά μας, σας ενημερώνουμε ότι αναρτήσαμε τον Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας του Σχολείου μας για το σχολικό έτος 2025 -2026.

Ο Κανονισμός αυτός αποτελεί ένα συμφωνημένο πλαίσιο αρχών, κανόνων και διαδικασιών, το οποίο συντάχθηκε με τη συμμετοχή του Συλλόγου Διδασκόντων και αποσκοπεί στην επίτευξη των εκπαιδευτικών μας στόχων και στην αρμονική συνεργασία όλων των μελών της σχολικής κοινότητας (μαθητές, εκπαιδευτικοί, γονείς/κηδεμόνες).

Παρακαλούμε να τον διαβάσετε προσεκτικά. Η πιστή τήρησή του είναι ευθύνη όλων μας και συμβάλλει καθοριστικά στην ομαλή σχολική ζωή των παιδιών μας.

Μπορείτε να βρείτε τον πλήρη Κανονισμό πατώντας στον παρακάτω σύνδεσμο/αρχείο Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας

 

Έκδοση Βεβαίωσης Φοίτησης

Αγαπητοί γονείς σας ενημερώνουμε ότι σύμφωνα με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο και συγκεκριμένα την υπ’ αριθμ 520 (ΦΕΚ 658/31-1-2024) Κ.Υ.Α., η χορήγηση βεβαιώσεων φοίτησης μαθητών/τριών για κάθε χρήση (Α21, Επιδόματα, ΚΕ.Π.Α., κ.τ.λ.) θα γίνεται πλέον ηλεκτρονικά. μέσω της παρακάτω ιστοσελίδας:

Η υπηρεσία είναι προσβάσιμη είτε απευθείας, μέσω της ιστοσελίδας: https://www.gov.gr/ipiresies/ekpaideuse/eggraphe-se-skholeio/attending-school

είτε στο gov.gr, στην  ενότητα «Εκπαίδευση» και στην υποενότητα «Εγγραφή σε σχολείο».

Σύμφωνα με το κοινό Δελτίο Τύπου των Υπουργείων Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, οι ενδιαφερόμενοι κηδεμόνες, μέσω μιας απλής και φιλικής διαδικασίας μπορούν να εκδώσουν ηλεκτρονικά τη βεβαίωση φοίτησης σε σχολείο της πρωτοβάθμιας ή της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και να την παραλάβουν στην προσωπική τους θυρίδα πολίτη στο my.gov.gr, εύκολα και χωρίς περιττή γραφειοκρατία.

Το μόνο που θα χρειαστεί ο ενδιαφερόμενος είναι οι προσωπικοί του κωδικοί πρόσβασης στο Taxisnet.

Η βεβαίωση που εκδίδεται, φέρει τα χαρακτηριστικά εγκυρότητας του gov.gr, δηλαδή μοναδικό κωδικό αριθμό σε αλφαριθμητική μορφή και σε μορφή QR, καθώς και προηγμένη ηλεκτρονική υπογραφή του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και έχει ισχύ όταν διακινείται τόσο ως ηλεκτρονικό έγγραφο, όσο και ως έντυπο έγγραφο όπου σας χρειάζεται (Α21, Επιδόματα, ΚΕ.Π.Α., κ.τ.λ.). Στην έντυπη μορφή της δεν χρειάζεται επικύρωση και επιβεβαιώνεται με την εφαρμογή εγκυρότητας εγγράφων του gov.gr.

Στην περίπτωση που για οποιονδήποτε λόγο το πληροφοριακό σύστημα του gov.gr δεν σας επιτρέπει την ηλεκτρονική έκδοση της βεβαίωσης φοίτησης, τότε αυτή μπορεί να εκδοθεί χειρόγραφα από το σχολείο, μετά από αίτηση του/της ενδιαφερόμενου/ης στην διεύθυνση του σχολείου.

Βιωματική Μάθηση – Συμμετοχή Γονέων στο Project ” Οι Βιταμίνες στο Σώμα μου κάνουν Πάρτυ”

Για να ζήσουμε την υγιεινή διατροφή με όλες μας τις αισθήσεις, θα συμμετάσχουμε σε βιωματικά εργαστήρια όπου θα αγγίξουμε, θα μυρίσουμε, θα δοκιμάσουμε και θα δημιουργήσουμε υγιεινές επιλογές. Θα γίνουμε μικροί σεφ και εξερευνητές γεύσεων, κάνοντας την εκμάθηση μια αξέχαστη εμπειρία!

Η κουζίνα του νηπιαγωγείου μας ανοίγει τις πόρτες της και στους γονείς! Θα έχουμε την ευκαιρία να μαγειρέψουμε μαζί, μικροί και μεγάλοι, μαθαίνοντας μυστικά για νόστιμα και υγιεινά πιάτα. Η συμμετοχή των γονέων θα φέρει στην τάξη νέες γεύσεις, πολύτιμες γνώσεις και θα μας δείξει πόσο διασκεδαστική μπορεί να είναι η προετοιμασία του φαγητού. Η συμμετοχή τους, και ειδικά σε ένα project όπως αυτό για την υγιεινή διατροφή, προσφέρει πολλαπλά και σημαντικά οφέλη για όλα τα μέρη: τα παιδιά, τους γονείς και το ίδιο το σχολείο.

Οφέλη για τα Παιδιά:

  • Ενισχυμένη μάθηση: Η παρουσία των γονέων κάνει τη μάθηση πιο ζωντανή και ενδιαφέρουσα. Τα παιδιά βλέπουν τους γονείς τους να ενδιαφέρονται για όσα μαθαίνουν, γεγονός που αυξάνει το κίνητρο και τη συμμετοχή τους.
  • Αίσθημα ασφάλειας και υποστήριξης: Η παρουσία ενός οικείου προσώπου στο σχολείο μπορεί να ενισχύσει το αίσθημα ασφάλειας και αυτοπεποίθησης των παιδιών, ειδικά των πιο μικρών ή των πιο ντροπαλών.
  • Θετικά πρότυπα: Οι γονείς μπορούν να λειτουργήσουν ως θετικά πρότυπα, δείχνοντας ενδιαφέρον για την υγιεινή διατροφή και συμμετέχοντας ενεργά στις δραστηριότητες.
  • Καλύτερη κοινωνικοποίηση: Η αλληλεπίδραση με περισσότερους ενήλικες και η συμμετοχή σε ομαδικές δραστηριότητες με τους γονείς άλλων παιδιών ενισχύει τις κοινωνικές δεξιότητες.
  • Σύνδεση σχολείου και σπιτιού: Η συμμετοχή των γονέων βοηθά τα παιδιά να αισθάνονται ότι το σχολείο και το σπίτι είναι συνδεδεμένοι, ενισχύοντας τη συνοχή της εκπαιδευτικής τους εμπειρίας.

Οφέλη για τους Γονείς:

  • Καλύτερη κατανόηση του σχολικού περιβάλλοντος: Οι γονείς αποκτούν μια πιο άμεση εικόνα για το τι συμβαίνει στο σχολείο, πώς διδάσκονται τα παιδιά τους και ποιες είναι οι δραστηριότητες που πραγματοποιούνται.
  • Ενίσχυση της σχέσης με το παιδί: Η κοινή συμμετοχή σε δραστηριότητες στο σχολείο δημιουργεί κοινές εμπειρίες και ενισχύει την επικοινωνία και τη σύνδεση μεταξύ γονέα και παιδιού.
  • Ανταλλαγή εμπειριών και γνώσεων: Οι γονείς έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν άλλους γονείς, να ανταλλάξουν εμπειρίες και να μάθουν νέες ιδέες σχετικά με την ανατροφή και την εκπαίδευση των παιδιών.
  • Αίσθημα προσφοράς και ικανοποίησης: Η εθελοντική προσφορά χρόνου και δεξιοτήτων στο σχολείο μπορεί να προσφέρει στους γονείς ένα αίσθημα ικανοποίησης και συνεισφοράς στην κοινότητα.
  • Ενδυνάμωση του ρόλου τους: Η ενεργός συμμετοχή στο σχολείο ενδυναμώνει τον ρόλο των γονέων ως πρώτων εκπαιδευτών των παιδιών τους.

Οφέλη για το Σχολείο:

  • Ενίσχυση της συνεργασίας σχολείου-οικογένειας: Η συμμετοχή των γονέων δημιουργεί ένα πιο υποστηρικτικό και συνεργατικό περιβάλλον για την εκπαιδευτική διαδικασία.
  • Προσφορά επιπλέον πόρων και δεξιοτήτων: Οι γονείς μπορούν να προσφέρουν εθελοντικά τις δεξιότητές τους (π.χ., μαγειρική, αφήγηση, χειροτεχνίες) εμπλουτίζοντας τις δραστηριότητες του σχολείου.
  • Βελτίωση της επικοινωνίας: Η τακτική παρουσία των γονέων στο σχολείο διευκολύνει την επικοινωνία μεταξύ των εκπαιδευτικών και των οικογενειών.
  • Δημιουργία μιας πιο ζωντανής και δυναμικής κοινότητας: Η ενεργή συμμετοχή των γονέων συμβάλλει στη δημιουργία ενός πιο ζωντανού και υποστηρικτικού σχολικού περιβάλλοντος για όλους.
  • Αύξηση της εμπιστοσύνης και της υποστήριξης προς το σχολείο: Όταν οι γονείς αισθάνονται μέρος της σχολικής κοινότητας, είναι πιο πιθανό να υποστηρίξουν τις πρωτοβουλίες του σχολείου.

Συνολικά, η συμμετοχή των γονέων στο σχολείο δημιουργεί έναν θετικό κύκλο οφέλους που ενισχύει την ανάπτυξη των παιδιών, ενδυναμώνει τους γονείς και βελτιώνει τη λειτουργία και την αποτελεσματικότητα του σχολείου.

IMG 20250515 113149IMG 20250515 112909IMG 20250515 113011IMG 20250515 111452IMG 20250515 1113021747297943024IMG 20250515 113104

Παιχνίδια/ Χειροτεχνίες με στόχο την Υιοθέτηση Υγιεινών Διατροφικών Επιλογών

 

Έφτασε η ώρα να γίνουμε μικροί εξερευνητές γεύσεων και δημιουργοί υγιεινών έργων τέχνης!

Τα παιχνίδια και οι χειροτεχνίες είναι ένας φανταστικός τρόπος για να κάνουμε την εκμάθηση της υγιεινής διατροφής διασκεδαστική και αξέχαστη για τα παιδιά στο νηπιαγωγείο! Για τον λόγο αυτό,  τα ενσωματώσαμε στο project με πολλούς δημιουργικούς τρόπους.

Παιχνίδια:

  • “Μάντεψε το Φρούτο/Λαχανικό”: Ένα παιδί περιγράφει ένα φρούτο ή λαχανικό χωρίς να το αναφέρει και τα άλλα παιδιά προσπαθούν να το μαντέψουν. Μπορεί να αφορά το χρώμα, το σχήμα, τη γεύση ή πού μεγαλώνει.
  • “Το Ταξίδι της Τροφής”: Ένα απλό παιχνίδι ρόλων όπου τα παιδιά μιμούνται την πορεία της τροφής από το στόμα στο στομάχι, μαθαίνοντας για τη σημασία της μάσησης και της πέψης.
  • “Υγιεινές και Μη Υγιεινές Επιλογές”: Δημιουργούμε δύο καλάθια . Δείχνουμε στα παιδιά κάρτες με εικόνες τροφίμων και τα παιδιά πρέπει να τοποθετήσουν την κάρτα στο σωστό καλάθι ανάλογα με το αν θεωρούν την τροφή υγιεινή ή όχι.
  • “Λαχανόκηπος”: Δημιουργούμε έναν μικρό “λαχανόκηπο” στην τάξη με αληθινά/ πλαστικά λαχανικά.
  • “Παιχνίδι Μνήμης με Τρόφιμα”: Δημιουργούμε ζευγάρια καρτών με εικόνες υγιεινών τροφίμων και παίζουμε το κλασικό παιχνίδι μνήμης.
  • “Βιωματικό Παιχνίδι Γευσιγνωσίας”: Εξοικειωνόμαστε με τη γεύση που μας προσφέρουν οι τροφες (γλυκό, πικρό, ξινό, αλμυρό). Δοκιμάζουμε τροφές από κάθε κατηγορία.

Χειροτεχνίες:

  • “Κολλάζ Υγιεινών Τροφίμων”: Παρέχουμε στα παιδιά περιοδικά και φυλλάδια και τα ενθαρρύνουμε να κόψουν και να κολλήσουν εικόνες υγιεινών τροφίμων σε ένα μεγάλο χαρτόνι, δημιουργώντας έναν “πίνακα υγιεινής διατροφής”.
  • “Σουπλά Υγιεινής Διατροφής”: Σχεδιάζουμε και χρωματίζουμε ένα πιάτο, στο οποίο κολλάμε (αφού κόψουμε) υγιεινές τροφές που μας αρέσουν. Στο τέλος, το πλαστικοποιούμε.
  • “Η Διατροφική μου Πυραμίδα”: Τα παιδιά μπορούν να δημιουργήσουν τη δική τους μικρή διατροφική πυραμίδα χρησιμοποιώντας χαρτόνι ή χαρτί, ζωγραφίζοντας ή κολλώντας εικόνες τροφίμων σε κάθε επίπεδο.

IMG 20250515 104133IMG 20250515 104309IMG 20250515 103203IMG 20250515 103426IMG 20250515 104511IMG 20250515 103656100000458710000045881000004523

Επίσκεψη Διατροφολόγου στο σχολείο μας

Στην προσπάθειά μας να κάνουμε το ταξίδι στην υγιεινή διατροφή ακόμα πιο συναρπαστικό,είχαμε την χαρά να φιλοξενήσουμε έναν ειδικό! Μια διατροφολόγος επισκέφθηκε το νηπιαγωγείο μας για να μοιραστεί μαζί μας μυστικά για το πώς να τρεφόμαστε σωστά και να απαντήσει σε όλες τις ερωτήσεις των μικρών μας φίλων.

Κατά την επίσκεψή της, η διατροφολόγος :

  • Παρουσίασε την πυραμίδα: Έδειξε στα παιδιά μια μεγάλη και ευδιάκριτη εικόνα της διατροφικής πυραμίδας, εξηγώντας ότι κάθε όροφος περιέχει διαφορετικές ομάδες τροφίμων που είναι σημαντικές για την ανάπτυξή τους.
  • Εξήγησε κάθε όροφο: Με άλλα λόγια, ανέλυσε κάθε επίπεδο της πυραμίδας, αναφέροντας παραδείγματα τροφίμων που ανήκουν σε κάθε ομάδα (π.χ., “Στη βάση είναι τα δημητριακά που μας δίνουν ενέργεια για να παίζουμε!”).
  • Συσχέτισε την πυραμίδα με καθημερινά γεύματα: Συζήτησε πώς τα τρόφιμα που τρώνε καθημερινά αντιστοιχούν στους ορόφους της πυραμίδας (π.χ., “Το φρούτο που φάγαμε στο δεκατιανό βρίσκεται σε αυτόν τον όροφο!”)

Τέλος, στη συνάντηση αυτή , η οποία πραγματοποιηθηκε εντός του σχολείου , παρευρέθηκαν και οι γονείς- κηδεμόνες των παιδιών. Έτσι, γίναμε όλοι μαζί μια μεγάλη ομάδα υγιεινής διατροφής,  κατά τη διάρκεια της οποίας η διατροφολόγος μοιράστηκε πολύτιμες συμβουλές με τους γονείς μας, βοηθώντας μας να δημιουργήσουμε ένα περιβάλλον γεμάτο υγιεινές επιλογές, τόσο στο σχολείο όσο και στο σπίτι.100000553310000045441000004543

Οι βιταμίνες στο σώμα μου κάνουν πάρτυ

1000004557

Ομαδική Εργασία- Αφίσα project

Στον μαγικό κόσμο του νηπιαγωγείου, όπου η περιέργεια ανθίζει και οι μικρές καρδιές γεμίζουν όνειρα, ξεκινάμε ένα συναρπαστικό ταξίδι στον κόσμο της υγιεινής διατροφής. Σαν μικροί εξερευνητές, θα ανακαλύψουμε τις θρεπτικές «δυνάμεις» των φρούτων και των λαχανικών, θα μάθουμε πώς το φαγητό δίνει ενέργεια για παιχνίδι και μάθηση, και θα κατανοήσουμε τη σημασία των υγιεινών επιλογών για να μεγαλώσουμε δυνατοί και χαρούμενοι. Αυτό το project έχει ως στόχο να εμφυσήσει στα παιδιά την αγάπη για την υγιεινή διατροφή με τρόπο διασκεδαστικό και κατανοητό, θέτοντας τις βάσεις για έναν υγιή τρόπο ζωής από την πιο τρυφερή ηλικία.

Σε αυτό το σημαντικό ταξίδι, δεν είμαστε μόνοι! Η ενεργός συμμετοχή των γονέων είναι απαραίτητη για να ενισχύσουμε τα μηνύματα του project στο σπίτι και να δημιουργήσουμε ένα υποστηρικτικό περιβάλλον για την υιοθέτηση υγιεινών συνηθειών. Μαζί, παιδιά και γονείς, θα εξερευνήσουμε γευστικές και θρεπτικές επιλογές, κάνοντας την υγιεινή διατροφή μια ευχάριστη οικογενειακή υπόθεση.