Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας

Χωρίς τίτλο

Παγκόσμια Ημέρα Γυναίκας σήμερα και η αλήθεια είναι πως πολλοί αναρωτιούνται πώς καθιερώθηκε αυτή η γιορτή, η οποία κάθε χρόνο τιμά τις γυναίκες όλου του πλανήτη στις 8 Μαρτίου.
Οι βάσεις για την Παγκόσμια Ημέρα Γυναίκας τέθηκαν από το εργατικό κίνημα το 1908, όταν 15.000 γυναίκες διαδήλωσαν στη Νέα Υόρκη διεκδικώντας μικρότερο ωράριο εργασίας, καλύτερες αμοιβές αλλά και δικαίωμα ψήφου. Ένα χρόνο αργότερα, το Σοσιαλιστικό Κόμμα της Αμερικής κήρυξε την πρώτη Παγκόσμια Ημέρα Γυναίκας.

Η ιδέα, όμως, ώστε αυτή η μέρα να γίνει κάτι περισσότερο, ένα διεθνές γεγονός, προήλθε από την Κλάρα Ζέτκιν, κομμουνίστρια, ακτιβίστρια και υπέρμαχο των δικαιωμάτων των γυναικών.
Η ιδέα της το 1910 πήρε σάρκα και οστά και τέθηκε στη Διεθνή Διάσκεψη Εργαζόμενων Γυναικών στην Κοπεγχάγη. Η πρότασή της υποστηρίχθηκε ομόφωνα από 100 γυναίκες 17 χωρών που συμμετείχαν στη διάσκεψη. Η πρώτη Παγκόσμια Ημέρα Γυναίκας γιορτάστηκε το 1911, στην Αυστρία, τη Δανία, τη Γερμανία και την Ελβετία. Τα Ηνωμένα Έθνη (ΟΗΕ) άρχισαν να γιορτάζουν την ημέρα της γυναίκας το 1975. Το πρώτο θέμα που υιοθετήθηκε από τον ΟΗΕ το 1996 ήταν «Γιορτάζοντας το παρελθόν, σχεδιάζοντας το μέλλον». Η Παγκόσμια Ημέρα Γυναίκας είναι εθνική εορτή σε πολλές χώρες. Στην Κίνα, πολλές γυναίκες παίρνουν μισή ημέρα άδεια από την εργασία τους, όπως συνιστά το Κρατικό Συμβούλιο.
Χιλιάδες εκδηλώσεις πραγματοποιούνται παγκοσμίως, συμπεριλαμβανομένων πορειών, ομιλιών, συναυλιών, εκθέσεων και συζητήσεων. Στην Ιταλία, η ημέρα ονομάζεται Festa della Donna και τα άνθη μιμόζας είναι ένα δημοφιλές δώρο.
.
Το μωβ, το πράσινο και το λευκό είναι τα χρώματα της Παγκόσμια
ς Ημέρας της Γυναίκας, σύμφωνα με τον ιστότοπο της Ημέρας της Γυναίκας. Συγκεκριμένα αναφέρεται πως «το μωβ σηματοδοτεί τη δικαιοσύνη και την αξιοπρέπεια. Το πράσινο συμβολίζει την ελπίδα. Το λευκό αντιπροσωπεύει την αγνότητα, αν και μια αμφιλεγόμενη έννοια».

images

6 Μαρτίου- Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Σχολικού Εκφοβισμού

οχι στη βιαναι στη φιλία

Μήνυμα του Υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κ. Κυριάκου Πιερρακάκη για την
Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού

Αγαπητές μαθήτριες, αγαπητοί μαθητές,
Αγαπητές και αγαπητοί εκπαιδευτικοί,
Η 6η Μαρτίου καθιερώθηκε ως Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού, με
στόχο να δοθεί ένα συμβολικό μήνυμα επαγρύπνησης απέναντι σε ένα πρόβλημα που κατά τα
τελευταία χρόνια εντείνεται, επηρεάζοντας την καθημερινότητα ολοένα και περισσότερων μαθητών.
Πρέπει να είμαστε ξεκάθαροι: η βία και ο εκφοβισμός δεν έχουν θέση στην κοινωνία, πολλώ δε μάλλον
στο σχολικό περιβάλλον. Για τον λόγο αυτό, για όλους στο Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και
Αθλητισμού αποτελεί προτεραιότητα η δραστική πρόληψη και η συστηματική αντιμετώπιση
συμπεριφορών και περιστατικών που θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια και την ψυχική και σωματική
υγεία κάθε μαθήτριας και κάθε μαθητή.
Τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει πολλά και σημαντικά βήματα. Η θέσπιση του Συμβούλου Σχολικής
Ζωής, η πρόσληψη και η διαρκής επιμόρφωση ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών στα σχολεία και
η ένταξη στο σχολικό πρόγραμμα, μέσω των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, σεμιναρίων για την ενημέρωση
και την ευαισθητοποίηση των μαθητών είναι μόνο μερικά από αυτά.
Πρώτοι εμείς, όμως, αναγνωρίζουμε ότι μπορούμε και οφείλουμε να κάνουμε ακόμα περισσότερα. Γι’
αυτό και το επόμενο διάστημα θα δείτε να ξετυλίγεται μια συντονισμένη καμπάνια για την εμπέδωση
του αλληλοσεβασμού και της συμπερίληψης στα σχολεία. Κυρίως, όμως, εσείς, οι μαθήτριες και οι
μαθητές, θα έχετε στα χέρια σας ένα νέο εργαλείο, μέσω του οποίου θα μπορείτε οποιαδήποτε στιγμή
να αναφέρετε κάθε περιστατικό που θίγει εσάς ή κάποιον συμμαθητή σας.
Ωστόσο, είναι κρίσιμο να συνειδητοποιήσουμε όλοι ότι το πιο σημαντικό μέσο για την αντιμετώπιση
του bullying είναι η αλληλεγγύη. Η σχολική βία και ο εκφοβισμός πρέπει να μας βρίσκουν όλους
απέναντι, ενωμένους και έτοιμους να υπερασπιστούμε κάθε θύμα τους, χωρίς καμία εξαίρεση και
χωρίς καμία προϋπόθεση. Σας καλούμε, λοιπόν, να γίνετε η ασπίδα κάθε συμμαθήτριας και κάθε
συμμαθητή σας, με τη διαβεβαίωση ότι θα έχετε και εμάς δίπλα σας.

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΠΙΕΡΡΑΚΑΚΗΣ

οχι βια  αλυσίδα της φιλίας

ΑΠΟΚΡΙΕΣ 2024

γαιτανάκι

Την Πέμπτη 7 Μαρτίου 2024,

τα παιδιά μπορούν να έρθουν στο σχολείο ντυμένα με τις αποκριάτικες στολές τους, καπέλα, μάσκες και ότι άλλο θέλουν.

Στην τσάντα τους θα έχουν κανονικά το κολατσιό τους και μπορούν αν θέλουν να έχουν και κάποιο σνακ ατομικό (ποπ κορν, πατατάκια…) και χυμό.

Απαγορεύεται η χρήση χαρτοπόλεμου .

Το ωράριο λειτουργίας του σχολείου θα είναι το ίδιο όπως καθημερινά.

Το ολοήμερο θα λειτουργήσει κανονικά.

1 2

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ 2024

ΕΓΓΡΑΦΕΣ_ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ 2024

Χωροταξική κατανομή: 1ο Ν/Γ Ανατολής

Περιλαμβάνει την περιοχή που οριοθετείται από τις οδούς:

  • Οδός Βελισαρίου έως τη συμβολή με την οδό Σαμουήλ
  •  Οδός Σαμουήλ (μονοί αριθμοί)
  •  Οδός Εθ. Ανεξαρτησίας (μονοί αριθμοί) έως τη συμβολή με την Παπανδρέου
  •  Παπανδρέου ( ζυγοί αριθμοί) έως τη συμβολή με τη Βάρναλη.
  •  Βάρναλη (ζυγοί αριθμοί) έως τη συμβολή με Βελισαρίου
  •  Λ. Ιωαννίνων από την οδό Παπάγου (ζυγοί αριθμοί) έως τη συμβολή με την οδό Πόντου
  •  Οδός Πόντου (Ζυγοί αριθμοί) έως τη συμβολή με την οδό Μανουσαρίδου
  •  Οδός Μανουσαρίδου (ζυγοί αριθμοί) έως τη συμβολή με την οδό Μακρυγιάννη
  •  Οδός Μακρυγιάννη (ζυγοί αριθμοί) από συμβολή με την οδό Μανουσαρίδου μέχρι συμβολή με την οδό Ναπολέοντος Ζέρβα
  •  Οδός Ναπολέοντος Ζέρβα (ζυγοί αριθμοί) έως τη συμβολή με την οδό Μπιζανίου
  •  Οδός Μπιζανίου (μονοί αριθμοί) από οδό Μανουσαρίδου έως τη συμβολή με την οδό Λεωφόρο Ιωαννίνων.

 

 

21 Φεβρουαρίου 1913 : “Χρόνια πολλά Γιάννενα”

21 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ

Ο αγώνας για την Απελευθέρωση των Ιωαννίνων υπήρξε η σημαντικότερη στρατιωτική αντιπαράθεση μεταξύ Ελλάδας και Οθωμανικής Αυτοκρατορίας στο μέτωπο της Ηπείρου, κατά τη διάρκεια του Α’ Βαλκανικού Πολέμου (5 Οκτωβρίου 1912- 18 Μαΐου 1913).

Η πολεμική αναμέτρηση για την κατάληψη της πρωτεύουσας της Ηπείρου κράτησε σχεδόν τρεις μήνες, από τις 29 Νοεμβρίου 1912 έως τις 21 Φεβρουαρίου 1913, οπότε οι οθωμανικές δυνάμεις παραδόθηκαν στον διάδοχο Κωνσταντίνο, που ηγείτο των ελληνικών όπλων.

Το πρωί της 22ας Φεβρουαρίου 1913 οι πρώτες μονάδες του ελληνικού στρατού παρέλασαν στην πόλη υπό τις επευφημίες των κατοίκων. Τα Ιωάννινα, μετά από 483 χρόνια δουλείας, ήταν και πάλι ελεύθερα. Το χαρμόσυνο άγγελμα για την απελευθέρωση των Ιωαννίνων έγινε αμέσως γνωστό στην Αθήνα, σκορπώντας φρενίτιδα ενθουσιασμού.

Ο Γεώργιος Σουρής δημοσίευσε στο Ρωμηό το ακόλουθο ποίημα:

Τα πήραμε τα Γιάννινα
μάτια πολλά το λένε,
μάτια πολλά το λένε,
όπου γελούν και κλαίνε.

Το λεν πουλιά των Γρεβενών
κι αηδόνια του Μετσόβου,
που τα έκαψεν η παγωνιά
κι ανατριχίλα φόβου.

Το λένε χτύποι και βροντές,
το λένε κι οι καμπάνες,
το λένε και χαρούμενες
οι μαυροφόρες μάνες.

Το λένε και Γιαννιώτισσες
που ζούσαν χρόνια βόγγου,
το λένε κι Σουλιώτισσες
στις ράχες του Ζαλόγγου.

Η απελευθέρωση των Ιωαννίνων, πέρα από την εξουδετέρωση κάθε σοβαρής τουρκικής απειλής στην Ήπειρο και την κυρίευση σημαντικού πολεμικού υλικού, είχε επίδραση στο ελληνικό γόητρο, το οποίο μετά την επιτυχία αυτή εξυψώθηκε διεθνώς. Οι επιχειρήσεις στο Μπιζάνι σήμαναν ουσιαστικά και τη λήξη του Α’ Βαλκανικού Πολέμου στο στρατιωτικό πεδίο. Τις επόμενες ημέρες ο ελληνικός στρατός κινήθηκε βορειότερα και ως τις 5 Μαρτίου 1913 είχε απελευθερώσει τη Βόρειο Ήπειρο.
Πηγή: https://www.sansimera.gr/articles/601

21 Φ 21 Φεβρουαρίου

15 Φεβρουαρίου: Παγκόσμια ημέρα κατά του παιδικού καρκίνου

15 Φεβρουαρίου

Η 15η Φεβρουαρίου κάθε έτους έχει καθιερωθεί ως η Παγκόσμια Ημέρα κατά του Παιδικού Καρκίνου τιμώντας όλα τα παιδιά και τις οικογένειές τους που βιώνουν τις επιπτώσεις της νόσου, αναγνωρίζοντας τον πόνο και τις δυσκολίες τους, και ευαισθητοποιώντας την παγκόσμια κοινότητα.

Το 2018, ο ΠΟΥ, με την υποστήριξη του Ερευνητικού Νοσοκομείου Παίδων St. Jude Children’s Research Hospital, εγκαινίασε την Παγκόσμια Πρωτοβουλία για τον Παιδικό Καρκίνο, προκειμένου να παρέχει κατευθυντήριες οδηγίες και τεχνική βοήθεια στις εθνικές κυβερνήσεις για τη δημιουργία και τη διατήρηση υψηλής ποιότητας προγραμμάτων πρόληψης και αντιμετώπισης του παιδικού καρκίνου. Τον Δεκέμβριο του 2021, η ίδια Πρωτοβουλία εγκαινίασε Παγκόσμια Πλατφόρμα για την Πρόσβαση σε Αντικαρκινικά Φάρμακα για παιδιά και εφήβους, την πρώτη του είδους της, για την εξασφάλιση αδιάλειπτης παροχής ποιοτικών και σύμφωνα με τα βέλτιστα πρότυπα φροντίδας υγείας φαρμάκων ανά τον κόσμο.

Στόχος του όλου εγχειρήματος είναι να επιτευχθεί τουλάχιστον 60% επιβίωση για όλα τα παιδιά του κόσμου με καρκίνο έως το 2030.

Ο καρκίνος της παιδικής ηλικίας μπορεί να ιαθεί. Τα παιδιά και οι έφηβοι μπορούν να νικήσουν τον καρκίνο με έγκαιρη διάγνωση, εξειδικευμένη θεραπεία, φροντίδα και υποστήριξη.

ΚΟΠΗ ΒΑΣΙΛΟΠΙΤΑΣ

Ευχαριστούμε θερμά την αρτοποιεία Τσίλη, που έκανε δώρο στο Νηπιαγωγείο μας την νοστιμότατη βασιλόπιτα, την οποία κόψαμε σήμερα. Τους ευχόμαστε ολόψυχα υγεία και καλές δουλειές πάντα!

βασιλόπιτα

Ευχόμαστε καλή τύχη σε όλους τους μικρούς μας φίλους, που ανυπομονούν να δουν σε ποιόν έτυχε το τυχερό κομμάτι!

βασιλοπιτα

ΟΙ 3 ΙΕΡΑΡΧΕΣ

Γιορτή των γραμμάτων σήμερα!

Χρόνια πολλά στην παιδεία, στους μαθητές και μαθήτριες, στους δασκάλους και δασκάλες τους και καλή δύναμη σε όλους!

οι 3 Ιεράρχες

Χρόνια πολλά στους 3 Ιεράρχες: Ιωάννη τον Χρυσόστομο, Γρηγόριο τον Θεολόγο και Βασίλειο τον Μέγα, που με τη ζωή και το έργο τους, την αγάπη τους στο θεό και τους ανθρώπους, έγιναν φάροι φωτεινοί σε όλο τον κόσμο.

Στις 30 Ιανουαρίου η Εκκλησία τιμά τη μνήμη των 3 Ιεραρχών. Θεωρούνται προστάτες των ελληνικών γραμμάτων. Ήταν και οι τρεις πολύ μορφωμένοι, καταγόταν από πλούσιες οικογένειες, αλλά οι ίδιοι έζησαν φτωχικά και βοήθησαν πολύ κόσμο.

ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ

               Το κάστρο των συναισθημάτων

το κάστρο των συναισθημάτων

  • Μάνος Χατζιδάκις, «Το Νησί των Συναισθημάτων» (18 χρόνια από τον θάνατό του)

Μια φορά κι έναν καιρό, υπήρχε ένα νησί στο οποίο ζούσαν όλα τα Συναισθήματα.

Εκεί ζούσαν η Ευτυχία, η Λύπη, η Γνώση, η Αγάπη και όλα τα άλλα συναισθήματα.

Μια μέρα έμαθαν ότι το νησί τους θα βούλιαζε και έτσι όλοι επισκεύασαν τις βάρκες τους και άρχισαν να φεύγουν.

Η Αγάπη ήταν η μόνη που έμεινε πίσω. Ήθελε να αντέξει μέχρι την τελευταία στιγμή.

Όταν το νησί άρχισε να βυθίζεται, η Αγάπη αποφάσισε να ζητήσει βοήθεια.

Βλέπει τον Πλούτο που περνούσε με μια λαμπερή θαλαμηγό.

Η Αγάπη τον ρωτάει: «Πλούτε, μπορείς να με πάρεις μαζί σου;»,

«Όχι, δεν μπορώ» απάντησε ο Πλούτος. «Έχω ασήμι και χρυσάφι στο σκάφος μου και δεν υπάρχει χώρος για σένα»

Η Αγάπη τότε αποφάσισε να ζητήσει βοήθεια από την Αλαζονεία που επίσης περνούσε από μπροστά της σε ένα πανέμορφο σκάφος.

«Σε παρακαλώ βοήθησέ με» είπε η Αγάπη.

«Δεν μπορώ να σε βοηθήσω Αγάπη. Είσαι μούσκεμα και θα μου χαλάσεις το όμορφο σκάφος μου» της απάντησε η Αλαζονεία.

Η Λύπη ήταν πιο πέρα και έτσι η Αγάπη αποφάσισε να ζητήσει από αυτή βοήθεια.

«Λύπη άφησέ με να έρθω μαζί σου».

«Ω Αγάπη, είμαι τόσο λυπημένη που θέλω να μείνω μόνη μου» είπε η Λύπη.

Η Ευτυχία πέρασε μπροστά από την Αγάπη αλλά και αυτή δεν της έδωσε σημασία.

Ήταν τόσο ευτυχισμένη, που ούτε καν άκουσε την Αγάπη να ζητά βοήθεια.

Ξαφνικά ακούστηκε μια φωνή: «Αγάπη, έλα προς τα εδώ! Θα σε πάρω εγώ μαζί μου!».

Ήταν ένας πολύ ηλικιωμένος κύριος που η Αγάπη δεν γνώριζε, αλλά ήταν γεμάτη από τέτοια ευγνωμοσύνη, που ξέχασε να ρωτήσει το όνομά του.

Όταν έφτασαν στην στεριά ο κύριος έφυγε και πήγε στο δρόμο του.

Η Αγάπη γνωρίζοντας πόσα χρωστούσε στον κύριο που τη βοήθησε, ρώτησε την Γνώση:

«Γνώση, ποιος με βοήθησε»;

«Ο Χρόνος» της απάντησε η Γνώση.

«Ο Χρόνος;;» ρώτησε η Αγάπη. «Γιατί με βοήθησε o Χρόνος;»

Τότε η Γνώση χαμογέλασε και με τη βαθιά σοφία της είπε:

«Μόνο ο Χρόνος μπορεί να καταλάβει πόσο μεγάλη σημασία έχει η Αγάπη».

 

 συναισθήματα ο κήπος με τα συναισθηματολούλουδα

  • Έχω μάθει πια εγώ, τον θυμό να ξεπερνώ

          και ευθύς να ηρεμώ…

Στην μαμά μου θα το πω,

ή θα πιω λίγο νερό,

παραμύθι θα διαβάσω,

να σκεφτώ κάτι καλό,

θα πάρω μια βαθιά ανάσα

κι ως το 10 θα μετρήσω,

ή μια μπαλίτσα θα ζουλήξω,

μουσική μπορώ ν’ ακούσω,

και αν θέλω να χορέψω

φούσκες κάνω στον αέρα,

ή να πάω μια βόλτα.

Τρόποι ξέρω τώρα πια

πως υπάρχουνε πολλοί

Φτάνει στο μυαλό μου εγώ

να δώσω χρόνο να σκεφτεί!

μαργαρίτες ηρεμίας καρδούλα

  • Επίλυση συγκρούσεων

επίλυση συγκρούσεωνεπιλυση συγκρουσεωνκαρέκλες συζήτησης