eTwinning 2023-2024
“Around the world in 180 days”
Σχετικά με το έργο:
Πρόκειται για ένα “ταξίδι¨ γνωριμίας στις 7 ηπείρους της γης μας! Τα παιδιά αρχικά καλούνται με καταιγισμό ιδεών να πούν τί γνωρίζουν για τις ηπείρους της γης και γίνεται η καταγραφή των απόψεών τους σε εννοιολογικό χάρτη (mind map canva). Στη συνέχεια, μαθαίνουν να αναγνωρίζουν τις ηπείρους στο χάρτη και τα ονόματα τους, παρακολουθούν σχετικά βίντεο ή παρουσιάσεις γι αυτές, μαθαίνουν για τις φυλές των ανθρώπων καθώς και για τα ενδημικά ζώα και αποφασίζουν μέσω ψηφοφορίας για τις δράσεις(challenges) με τις οποίες θέλουν να ασχοληθούν για κάθε μία ηπειρο ξεχωριστά.Χωρίζονται σε μεγάλες (ανά χώρα και σχολείο) ομάδες “ηπείρων” (εμείς ανήκαμε στην ομάδα της Ευρώπης και τηςΝ.Αμερικής) για να γνωρίσουν καλύτερα αυτές τις ηπείρους, να εισάγουν επιμορφωτικό και δημιουργικό υλικό γι αυτές (π. χ δημιουργούν τις σημαίες των χωρών της Ευρώπης,την Ευρωπαϊκή σημαία, ζωγραφίζουν ενδημικά ζώα, δημιουργούν ψηφιακά παζλ για αυτά κ.α.). Παράλληλα οι μαθητές γνωρίζουν και τις άλλες ηπείρους, αφού συμμετάχουν στα Challenge,που έχουν συμφωνήσει για αυτές (π.χ δημιουργία αινιγμάτων για τα ζώα της Ανταρκτικής, δημιουργία lei για την Β.Αμερική,αφρικάνικες μάσκες κλπ.).
Στόχοι:
Στο έργο τα παιδιά επιδιώκεται:
- Να “γνωρίσουν”τις 7 ηπείρους της γης μας.
- Να αποκτήσουν συνείδηση του κοινωνικού και φυσικού κόσμου γύρω τους ( χώρες,ήπειροι,φυλές,αξιοθέατα,ενδημικά ζώα).
- Να αναπτύξουν την κριτική σκέψη,τη δημιουργικότητά τους,τις δεξιότητες παρατήρησης, συγκέντρωσης και φαντασίας.
- Να μάθουν να συνεργάζονται καλύτερα μεταξύ τους και με παιδιά άλλων σχολείων και χωρών και να εξοικειωθούν με το πνεύμα της ευρωπαϊκής κοινωνίας και συνεργασίας,δημιουργώντας εικονικές φιλίες με συνεργαζόμενα παιδιά άλλων Νηπιαγωγείων.
- Να αναπτύξουν βασικές ψηφιακές δεξιότητες.
Οι εκπαιδευτικοί επιδιώκεται:
- Να παρακινηθούν ώστε να επεκτείνουν τις μεθοδολογικές προσεγγίσεις που χρησιμοποιούν κατά την εκπαιδευτική διαδικασία,μέσα από καινοτόμες μορφές διδασκαλίας.
Μέλη:
Στο έργο συμμετέχουν 43 εκπαιδευτικοί από 11 χώρες με τους μαθητές τους.
Ελλάδα(14), Πολωνία(9), Γεωργία(6), Τουρκία(4), Ρουμανία(3), Κροατία(2), Ισπανία(1), Σερβία(1), Ιορδανία(1), Σλοβακία(1), Βουλγαρία(1)
Χρονοδιάγραμμα/Υλοποίηση του έργου:
Το έργο είχε 6 μήνες συνολικά διάρκεια, από αρχές Οκτωβρίου 2023 μέχρο τέλη Μαρτίου 2024.
Οκτώβριος: Γνωριστηκαμε με τους φιλους μας απο τις χωρες τις Ευρώπης και δημιουργησαμε ένα κοινο βιβλιο παρουσιασης “Πορτρέτων”!!
https://read.bookcreator.com/6IBuo9g1thQyrdGjieELi50YxwG2/9W2sXvdfT06qAAkoS5p-bw/M9rQUht-Quec_5Rydd_xRw
https://read.bookcreator.com/6IBuo9g1thQyrdGjieELi50YxwG2/9W2sXvdfT06qAAkoS5p-bw/zxWpGOUSSkKiuO7UqWdpfw
Την 1η Οκτωβρίου γιορτάσαμε την παγκόσμια ημέρα των ζώων, δημιουργώντας μια ομαδική εγκυκλοπαίδεια για τα ζώα με αλφαβητική σειρά.
https://read.bookcreator.com/6IBuo9g1thQyrdGjieELi50YxwG2/nFWqXRweTAKFDEaaeG1kiA/m4Vb2zDdS96BwJ97ZXxAvw
Νοέμβριος: Το σχολείο μας , με σχολεία της Πολωνίας,της Ρουμανίας Ισπανίας,Τουρκίας και άλλα σχολεία της Ελλάδας,ανήκε στην ομάδα της “Ευρώπης” ,για την οποία δημιουργήσαμε ένα συνεργατικό βιβλίο ebook, που περιελάμβανε υλικό για κάθε χώρα της Ευρώπης, την γκαλερί με σημαίες που έφτιαξαν τα παιδιά με όποιο υλικό ήθελαν,και την δραματοποιηση με κουκλοθέατρο του μύθου της Ευρώπης, την ομαδική δημιουργία της σημαίας της Ευρώπης!
Στη συνέχεια είχαμε τη 1ηonline συνάντηση με τα παιδιά των άλλων σχολείων, με θέμα την ήπειρο της Ασίας, για την οποία είχαμε αποφασίσει από κοινού με ψηφοφορία, να ασχοληθούμε ως challenge με το έθιμο της “γιορτής των φαναριών ¨στην Κίνα. Έτσι, φτιάξαμε online κάθε σχολείο τα δικά του φαναράκια,τα οποία με πολλή χαρά παρουσιάσαμε ζωντανά στους φίλους μας!
https://www.canva.com/design/DAFyMKLCLv8/watch?utm_content=DAFyMKLCLv8&utm_campaign=designshare&utm_medium=embeds&utm_source=link
Ακολούθησε μια δραστηριότητα,όπου τα παιδιά στην εφαρμογή mymuse.ai, δημιούργησαν ζώα με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης.
Δεκέμβριος: Σειρά είχε η Ν.Αμερική ,στην ομάδα της οποίας επίσης ανήκαμε. Αφού δημιουργήσαμε το ψηφιακό βιβλίο με υλικό και πληροφορίες για τις χώρες της Ν.Αμερικής, εστιάσαμε στα ενδημικά ζώα της ηπείρου, δημιουργώτας ψηφιακά παζλ με αυτά τα ζώα, τα οποία έπαιξαν με μεγάλο ενδιαφέρον
Ιανουάριος:Ταξιδέψαμε στην Ανταρκτική,μία ήπειρο που μας συνεπηρε με τα παγωμένα τοπία της και τα ζώα της! Το challenge: “Αινίγματα για τα ζώα της Ανταρκτικής” ,όπου δημιουργήσαμε αινίγματα και απαντήσαμε σε αινίγματα των εταίρων, μας βοήθησε να εμπεδώσουμε όσα μάθαμε για αυτά τα ζωάκια!
https://www.canva.com/design/DAFzzYNIHiQ/X7dGTJ25KeJVoyNhsGlSRg/edit
Στην άλλη πλευρά της γης, στη μακρινή Αυστραλία, γίναμε ιθαγενείς και ζωγραφίσαμε με την τεχνική του πουαντιγισμού(τελείες) φτιάχνοντας με τους φίλους μας μία ψηφιακή γκαλερί με τα έργα μας!
Φεβρουάριος:Τον μηνα αυτό ταξιδέψαμε στη Β. Αμερική και γνωρίσαμε το έθιμο καλωσορίσματος στη Χαβάη, φτιάξαμε “λέι”-Lei (στεφάνι λουλουδιών),κάθε σχολείο με τον τρόπο του, και χορέψαμε τον παραδοσιακό χορό!
https://www.canva.com/design/DAFx6HPwUV0/view
Σειρά είχε η ήπειρος της Αφρικής. Ασχοληθήκαμε με τα βασικά χαρακτηριστικά,ενδημικά ζώα,περιβάλλον) και το challenge μας που ήταν: “creating an e-gallery,african masks”! Καθώς πλησιάζαν και οι Απόκριες,φτιάξαμε αφρικάνικες μάσκες,συνδιάζοντας όλα τα σχήματα που μάθαμε και μαζί με τους φίλους από τα άλλα σχολεία φτιάξαμε μια συλλογή αφρικάνικων μασκών σε ένα συνεργατικό ebook!
https://app.bookcreator.com/library/-NG7iplgaOl4C_ULkEaZ/6IBuo9g1thQyrdGjieELi50YxwG2/5OO_UAG8TSaT-85Yl1B4pQ/cDCa7wMyTJqgZLKwmfE4Cw
Το φεβρουάριο επιπλέον, με αφορμή την Ημέρα ασφαλούς διαδικτύου,δημιουργήσαμε όλοι μαζί ένα βιβλίο με τους κανόνες, που πρέπει να διέπουν την ασφαλή πλοήγηση στο διαδίκτυο καθώς και μία όμορφη ομαδική αφίσα!
Να και η κοινη Αφισα μας!!
https://www.canva.com/design/DAF8BiUKemk/view
Αξιολόγηση του έργου:
Μάρτιος: Αυτός είναι ο μήνας της αξιολόγησης του έργου! Τα παιδιά αξιολόγησαν το έργο μέσα από ένα ερωτηματολόγιο google αλλά και τσέκαραν τις γνώσεις τους μέσα από κουίζ και ψηφιακά παιχνίδια.
Οι εκπαιδευτικοί των συμμετεχόντων σχολείων, επίσης αξιολόγησαν το έργο μέσα από ένα ερωτηματολόγιο google.
https://www.canva.com/design/DAF_gH_iZEc/pxSK_c7SyjY5Vsnvne9Oig/watch?utm_content=DAF_gH_iZEc&utm_campaign=designshare&utm_medium=link&utm_source=editor
Τέλος,οι γονείς των μαθητών μας,αξιολόγησαν με τη σειρά τους το έργο επίσης μέσα από ερωτηματολόγιο google!
Αποτελέσματα του έργου:
Για τους μαθητές:
- Ανάπτυξη δεξιοτήτων συνεργασίας, κοινωνικοσυναισθηματική ανάπτυξη, δέσιμο της ομάδας.
- Ανάπτυξη δεξιοτήτων χρήσης ΤΠΕ(χρήση υπολογιστή ,τάμπλετ)
- Ανάπτυξη κριτικής σκέψης, δημιουργικότητας,δεξιοτήτων παρατήρησης, συγκέντρωσης και φαντασίας.
- Ανάπτυξη γλωσσικών δεξιοτήτων (προφορικός και γραπτός λόγος)
- Συνείδηση του κοινωνικού και φυσικού κόσμου γύρω τους ( χώρες,ήπειροι,φυλές,αξιοθέατα,ενδημικά ζώα).
Για τους εκπαιδευτικούς:
- Ανάπτυξη δεξιοτήτων ΤΠΕ-χρήση υπολογιστή, συνεργατικών web0 εργαλείων στη διαδικασία της μάθησης
- Ανάπτυξη δεξιοτήτων συνεργασίας και δημιουργικότητας
- Δημιουργία ευχάριστων και θετικών, για τους μαθητές , συνθηκών μάθησης
- Βελτίωση της ποιότητας εργασίας των μαθητών στο σχολείο
- Εμπλουτισμός με νέες, καινοτόμους, μεθόδους μάθησης
- Προώθηση του θεσμού eTwinning στο τοπικό και ευρύτερο περιβάλλον
- Άνοιγμα του σχολείου στην κοινότητα
Ευχαριστούμε πολύ ,όλους τους συνεργάτες μας, για αυτό το όμορφο “ταξίδι” που κάναμε μαζί και τα όμορφα πράγματα που μάθαμε!