Η Γη μας εκπέμπει S.O.S.

Ο Τροθ μας προβλημάτισε και μας έκανε να σκεφτούμε εαν και ο δικός μας πλανήτης κινδυνεύει από κάτι.

Και επειδή δεν βρήκαμε κάτι να πούμε, είδαμε πολλές εικόνες. Εργοστάσια, αυτοκίνητα, Μ.Μ.Μ. που μολύνουν τον αέρα, πλαστικές σακούλες και πετρέλαιο που ρυπαίνουν τις θάλασσες, σκουπίδια που γεμίζουν τα πάρκα και  τις πλατείες μας.

Ξεκινήσαμε με τον Οδυσσέα και την πράσινη ξυλομπογιά, (εδώ) , ένα μικρό παραμυθάκι που μας μαθαίνει πώς να εξοικονομούμε ενέργεια στο σπίτι μας, γιατί όλα ξεκινούν από  εμάς τους ίδιους. Μπορεί να είμαστε μικρά παιδιά αλλά το μέλλον της Γης μας ανήκει. Έτσι, κολλήσαμε κι εμείς στα κατάλληλα σημεία πράσινα θαυμαστικά για να θυμόμαστε τί πρέπει να κάνουμε στην τάξη μας.

Στους διακόπτες για να σβήνουμε το φως, στις ηλεκτρικές συσκευές για να μην τις αφήνουμε ανοικτές όταν φεύγουμε, στον θερμοστάτη του καλοριφέρ για να μην το ξεχνάμε ανοικτό, στην πόρτα για να την κλείνουμε και να μην φεύγει η ζέστη και στις βρύσες για να μην τρέχει το νερό άσκοπα κατά το πλύσιμο των χεριών μας.

007 008 009 011 012

Κατόπιν, παρακολουθήσαμε το βιντεάκι του Bozetto και καταλάβαμε πόσο σημαντική είναι η συμπεριφορά του καθενός μας απέναντι στο περιβάλλον.

Συνεχίσαμε με το φαινόμενο του θερμοκηπίου και κάναμε πείραμα προκειμένου να καταλάβουμε πώς λειτουργεί ένα θερμοκήπιο και πώς εγκλωβίζονται τα αέρια του θερμοκηπίου στην ατμόσφαιρα, κανοντάς την πιο ζεστή και με απρόβλεπτες συνέπειες. Με ένα μπρίκι γεμάτο νερό ζεστό παρατηρήσαμε ότι ο ατμός φεύγει και διαχέεται στην ατμόαφαιρα. Όταν όμως βάλουμε το σακουλάκι, ο ατμός εγκλωβίζεται μέσα στο μπρίκι κάνοντας το σακουλάκι πιο ζεστό. Παρακολουθήσαμε και σχετικά βίντεο για να καταλάβουμε καλύτερα:

Μιλήσαμε επίσης για την αποψίλωση των δασών και καταλάβαμε ότι για να φτιάξουμε χαρτί χρειάζεται να κοπούν πολλά δέντρα.

Επόμενη στάση η ανακύκλωση. Μιλησαμε για το ποια υλικά μπορούν να ξαναγίνουν καινούρια μέσω της απόθεσής τους στους ειδικούς μπλε κάδους και είδαμε βιντεάκι που μας εξηγούσε τη διαδικασία

Κάναμε κι εμείς διαλογή των απορριμμάτων μας

και κατόπιν βρήκαμε στην τάξη μας αντίστοιχα υλικά και τα ονοματίσαμε.

Αλλάξαμε και το παιχνίδι «Γάτα -γατούλα » και τώρα η γατούλα μας ζητούσε υλικό, όχι χρώμα ή σχήμα. (ξύλο, γυαλί, μέταλλο, πλαστικό, χαρτί)

001 (2) 002 (2)

Και η αγαπημένη μας Πέππα κάνει ανακύκλωση!!!

«Κυρία εμείς γιατί δεν κάνουμε στο σχολείο ανακύκλωση;;;;» ακούστηκαν φωνούλες…

«Γιατί δεν έχουμε κάδο».

«Και γιατί να μην φτιάξουμε ένα δικό μας κάδο;» ο αντίλογος.

«Ωραία, ακούω ιδέες».

Κάπως έτσι, βγήκαμε έξω από το σχολείο, είδαμε ότι ο κάδος ανακύκλωσης είναι μπλε και γράφει κάποια πράγματα επάνω του.

Γυρνώντας, βάψαμε μπλε μια κούτα, κολλήσαμε το σήμα της ανακύκλωσης και γράψαμε ό,τι έγραφε και ο κανονικός κάδος και τον τοποθετήσαμε στο σχολείο όπου πετάμε τα ανακυκλώσιμα υλικά.

001003

Παίξαμε αρκετά διασκεδαστικά παιχνίδια στον Η/Υ

002

 

(Βοήθα τον μπλέ κάδο να μαζέψει όλα τα ανακυκλώσιμα)

και τη μηχανή ανακύκλωσης από το kidepedia (τόμος4-Σύγχρονη Ζωή)

004

αλλά κι ένα επιτραπέζιο με υλικό  από το ιντερνετ για να αφομοιώσουμε ποιά απορρίμματα πετάμε στους πράσινους και ποιά στους μπλε κάδους από την Ανθή Ζήση

Παιχνίδι ανακύκλωσης

Επίσης, παίξαμε και το παιχνίδι των αισθήσεων προσπαθώντας να καταλάβουμε τί υλικό κρατάμε και διαβάσαμε ιστοριούλες φτιαγμένες από το Κ.Π.Ε. Καλαμάτας

skoupidia tenekedoula

Φτιάξαμε και μαγνητάκια για το ψυγείο

005 006

Τέλος, φτιάξαμε μια αφίσα και την κολλήσαμε  έξω από το σχολείο μας, κλείνοντας το θέμα μας…

017 018

Καλό Σαββατοκύριακο…

 

Σχολιάστε