ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ
Οι ντετέκτιβ ανακαλύπτουν το μυστικό για σώμα γερό και μυαλό δυνατό
Στο e-mail του σχολείου ήρθε ένα μήνυμα από το ντετέκτιβ Βανς, ο οποίος ζητάει τη βοήθεια των παιδιών στο πρόβλημα που αντιμετωπίζει. Για να τον βοηθήσουν θα γίνουν ντετέκτιβ και θα αναζητήσουν στοιχεία.
Οι μαθητές περπάτησαν σαν ντετέκτιβ, εξασκήθηκαν στην αποκρυπτογράφηση στοιχείων, πρότειναν λύσεις στο πρόβλημα του ντετέκτιβ Βανς κι έτσι δημιούργησαν τον αρχικό εννοιολογικό χάρτη με τις ιδέες και τις γνώσεις τους για τη διατροφή και την άσκηση και ζωγράφισαν τις τροφές που τρώνε αυτοί το μεσημέρι.
Ο Ντεντέκτιβ Βανς στέλνει τον πρώτο γρίφο σε φάκελο
1ος γρίφος: «Ψάξτε για μια πυραμίδα που δεν αφορά τη διατροφή, αλλά είναι εξίσου σημαντική. Ποια είναι;»
Οι μικροί ντετέκτιβ χωρίζονται σε ομάδες και συνεργάζονται ώστε να δημιουργήσουν την πυραμίδα της φυσικής δραστηριότητας, δημιουργούν μια αφίσα με τα ΝΑΙ και τα ΟΧΙ της φυσικής δραστηριότητας.Λαμβάνουν το πρώτο γράμμα το Υ για την επίλυση του πρώτου γρίφου.
Φτιάξαμε μικρές ομαδούλες και η κάθε ομάδα περιέγραφε ένα φρούτο στην ολομέλεια. Η διαδικασία βοήθησε αρκετά τα παιδιά στην εκφορά λόγου και την περιγραφή ενός αντικειμένου.
28η Οκτωβρίου 1940
Η εβδομάδα που μας πέρασε είχε ιδιαίτερη σημασία για το σχολείο μας! Μάθαμε με τα παιδιά για μια πολύ μεγάλη γιορτή που γιορτάζει όλη η Ελλάδα και είμαστε όλο οι Έλληνες υπερήφανοι.
Για αρχή, ξεκινήσαμε βλέποντας δύο βίντεο ως έναυσμα και ξεκινήσαμε να γράφουμε στον πίνακά μας ό,τι θυμόμασταν ή ξέραμε απο το βίντεο που είδαμε…
Έπειτα, διαβάσαμε το βιβλίο με τίτλο Η πόλη που έδιωξε τον πόλεμο και συζητήσαμε πάνω στην έννοια του πολέμου….
Δρόμοι και πλατείες, αγάλματα που κοκκινίζουν όταν τα κοιτάς, δέντρα που ψιθυρίζουν παραμύθια και σιντριβάνια που τα νερά τους χορεύουν με τη μουσική.
Αυτή η πόλη τα έχει όλα και τους χωράει όλους. . .εκτός από αυτόν. . . τον Πόλεμο.
Τα παιδιά αποφάσισαν απο μόνα τους πως δεν θέλουν τον πόλεμο αλλά την ειρήνη. Αυτό, μας έδωσε αφορμή να συζητήσουμε κάποιους πίνακες σχετικές με τον πόλεμο του 1940 αλλά και να φτιάξουμε την κατασκευή μας θέμα την ειρήνη!
Τα περιστέρια της ειρήνης διαδέχτηκαν τον υπόποιπο στολισμό της τάξης μας.
Επίσης, είδαμε την Ελληνική μας σημαία, τα χρώματά της αλλά και το σύμβολο που έχει πάνω, τον σταυρό και παίξαμε και ένα παιχνίδι παζλ βάζοντας στη σειρά τα γράμματα της λέξης ΕΛΛΑΔΑ
Κατασκευές Φθινοπώρου
Φθινοπωρινά παιχνίδια
Το φθινόπωρο μας έδωσε την ευκαιρία να ασχοληθούμε περισσότερο με τα φυσικά υλικά και να δημιουργήσουμε δικά μας παιχνίδια περνώντας τις πρώτες πρωινές ώρες των ελευθέρων δραστηριοτήτων. Χωριστήκαμε λοιπόν σε μικρές ομαδούλες και παίξαμε με κουκουνάρια, βελανίδα μικρά ξυλάκια, κάστανα και φύλλα.
Επίσης,μαζέψαμε πευκοβελόνες και τις κάναμε πινέλα!!! Η διαδικασία άρεσε πολύ στα παιδιά και το αποτέλεσμα της ζωγραφικής ήταν κάτι ευχάριστο για τα ίδια.
Μύρισε Φθινόπωρο!
Πράγματι, στο σχολείο μας μύρισε φθινόπωρο!
Ζητήσαμε απο τους γονείς να μας φέρουν μαζί με τα παιδιά φθινοπωρινούς θησαυρούς και έτσι κι έγινε!
Φύλλα σε διάφορα χρώματα, κουκουνάρια,βελανίδια και πολλάααα ακόμη!
Ενθουσιαστήκαμε πολύ και αποφασίσαμε να τα ανακαλύψουμε…Σιγά σιγά τα παιδιά ξεκίνησαν να τα χωρίζουν μόνα τους σε κατηγορίες και έτσι αυτό μας έδωσε την αφορμή να μιλήσουμε για το καθένα ξεχωριστά…Μιλήσαμε για τα χαρακτηριστικά τους, το χρλωμα τους, που τα βρίσκουμε αλλά και το γράμμα που αρχίζουνε…
Φθινοπωρινό Messy Play!
Το φθινόπωρο είναι εδώ και μαζί του φέρνει χρώματα, μυρωδιές και υφές που προσφέρουν αμέτρητες ευκαιρίες για δημιουργικό παιχνίδι στο νηπιαγωγείο! Το messy play, ή αλλιώς το παιχνίδι που περιλαμβάνει ελεύθερη εξερεύνηση με υλικά που λερώνουν, αποτελεί μια εξαιρετική δραστηριότητα για τα παιδιά, ειδικά αυτή την εποχή. Τα φύλλα που πέφτουν, τα βρεγμένα χώματα και οι κολοκύθες είναι μόνο μερικά από τα υλικά που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε για να ενθαρρύνουμε τα παιδιά να εξερευνήσουν με όλες τους τις αισθήσεις.
Το φθινοπωρινό messy play βοηθά τα παιδιά να αναπτύξουν κινητικές δεξιότητες, να καλλιεργήσουν τη φαντασία τους και να ενισχύσουν την αισθητηριακή τους αντίληψη. Μέσα από το παιχνίδι με τη λάσπη, τα φύλλα και άλλες φυσικές υφές, τα παιδιά μαθαίνουν να πειραματίζονται, να εξερευνούν και να ανακαλύπτουν τον κόσμο γύρω τους. Επιπλέον, αυτή η μορφή παιχνιδιού τα βοηθά να εκφράσουν συναισθήματα και να αναπτύξουν κοινωνικές δεξιότητες, καθώς συνεργάζονται και μοιράζονται υλικά με τους συμμαθητές τους.
Σχέδιο δράσης 2024-2025
Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού
Η Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού είναι μια υπέροχη ευκαιρία για τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας να γνωρίσουν τον αθλητισμό και να καλλιεργήσουν την αγάπη τους για την κίνηση και το παιχνίδι. Μέσα από δραστηριότητες που συνδυάζουν την ψυχαγωγία με τη φυσική άσκηση, τα παιδιά έμαθαν για τη σημασία της συνεργασίας, της ευγενούς άμιλλας και της υγιεινής ζωής. Η χαρά, τα γέλια και ο ενθουσιασμός των παιδιών γέμισαν τον χώρο, ενώ οι μικροί μας αθλητές συμμετείχαν με ενθουσιασμό σε ποικίλα παιχνίδια και αθλήματα. Στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε θετικές εμπειρίες που θα εμπνέουν τα παιδιά να εντάξουν την άσκηση στην καθημερινότητά τους.
Ευχαριστούμε πάρα πολύ που μέσα απο αυτή την ημέρα φάνηκε πολύ σημαντική και η συμβολή των γονέων, αφού κατευθείαν προθημοποιήθηκαν να συμμετέχουν.
Χρώματα παντού!!!
Ξεκινήσαμε τη θεματική μας για τα χρώματα διαβάζοντας 3 πολύ αγαπημένα μας βιβλία όπου μέσα απο αυτά μάθαμε τα βασικά χρώματα
Αφού τις διβάσαμε κάναμε τις δικές μας χρωματιστές ιστορίες χρησιμοποιώντας κάθε φορά μόνο το αντίστοιχο χρώμα μαρκαδόρου: κόκκινο, κίτρινο, μπλε!
Στη συνέχεια, αναρωτηθήκαμε τι θα συμβεί αν ανακατέψουμε διάφορα χρώματα μαζί; Αποφασίσαμε να το ανακαλύψουμε όλοι μαζί. Έτσι, μπλέξαμε τα χεράκια μας με τα βασικά χρώματα για να ανακαλύψουμε καινούρια. Η διαδικασία άρεσε πολύ στα παιδιά.
Δεν αρκεστήκαμε όμως σε αυτές τις μικρές ιστοριούλες και γι αυτό διαβάσαμε και την ιστορία του πολύχρωμου Έλμερ
και κάναμε τους δικούς μας Ελμερ πολύχρωμους και χρωματιστούς όπως είπαν και τα παιδιά με ότι χρώματα και μοτίβα θέλουμε
Παίξαμε χρωματιστό twister!
Κάθε παιδί πήγαινε σε όποιο χρώμα του έλεγε η εντολή και έπρεπε να πατήσει πάνω μόνο με το πόδι του!
Κάναμε διαγωνισμούς με χρωματιστά χαρτάκια! Νικητής είναι αυτός που θα μαζέψει τα περισσότερα χρωματιστά χαρτάκια
Κάναμε αντιστοίχιση χρωμάτων τραβώντας γραμμές
Και για το τέλος αφήσαμε τη ζωγραφική σε τραπεζάκι με διάφορα χρώματα πάνω σε χαρτί λαδόκολλα