Ανοιξιάτικα λουλούδια!!

Καθώς διανύουμε τIMG 20240403 125853 430ην εποχή της άνοιξης όπου ανθίζουν τα λουλούδια αποφασίσαμε στην ζωγραφική μας να φτιάξουμε λουλούδια και συγκεκριμένα επηρεασμένοι απο το τραγούδι μενεξέδες και ζουμπούλια αποφασίσαμε να τα ζωγραφίσουμε! Έτσι πειραματιστήκαμε και με πινέλα δαχτυλομπογιές και μπατονέτες φτιάξαμε του ανοιξιάτικους πίνακες μας οι οποίοι διακοσμούν την τάξη μας

 

 

 

 

IMG 20240408 135956 48  IMG 20240409 140857 150

IMG 20240408 140102 488 IMG 20240408 140057 689IMG 20240408 140107 385IMG 20240408 140024 98IMG 20240408 140048 281IMG 20240408 140039 478IMG 20240408 140032 801  IMG 20240412 130617 729 IMG 20240412 131016 854

 

Απόδραση στο δασάκι!

Έχοντας μπει στην Άνοιξη, αποφασίσαμε να εκμεταλλευτούμε τον ήλιο και τον καλό καιρό, βάλαμε τα καπελάκια μας, πήραμε τις τσάντες μας και ξεκινήσαμε προς τα δασάκι του χωριού μας. IMG 20240411 103621 528

Με το που φτάσαμε, πήγαμε κατευθείαν στα δεντράκια που φυτέψαμε, για να δούμε πόσο και αν μεγαλώσανε. Τα παρατηρήσαμε , τα φροντίσαμε και νιώσαμε περήφανοι για την προσπάθεια μας. 

IMG 20240411 104203 558IMG 20240411 104216 754IMG 20240411 104124 641

Στην συνέχεια, τρέξαμε , παίξαμε και εξερευνήσαμε για μια ακόμα φορά το μέρος. Παρατηρήσαμε το χωριό μας από ψηλά και νιώσαμε τυχεροί που έχουμε την ευκαιρία να επισκεπτόμαστε την φύση, τόσο εύκολα και άμεσα!    

 

Μενεξέδες και Ζουμπούλια

Με αφορμή την εποχή της άνοιξης  την οποία και διανύουμε επισημάναμε τις αλλαγές που φέρνει στη φύση ακούσαμε το τραγούδι ” Μενεξέδες και ζουμπούλια” ! Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με το άκουσμα της μελωδίας και ζήτησαν να το χορέψουν! Έτσι γίναμε ζευγαράκια και χορέψαμε βαλσάκι! IMG 5844 IMG 5847

Επίσκεψη τοπικού μελισσοκόμου στο σχολείο μας.

Σήμερα είχαμε την τιμή να μας επισκεφτεί ένας τοπικός μελισσοκόμος, ο παππούς ο Άρης, ο οποίος απασχολήθηκε για χρόνια με το συγκεκριμένο επάγγελμα. Πριν την παρουσίαση, διηγήθηκε στα παιδιά πως κατέληξε με τα μελίσσια, τα οποία παρέλαβε από τον πατέρα του, το 1940, κάτω από τις δύσκολες συνθήκες του πολέμου. Ωστόσο, κατάφερε να διατηρήσει τα μελίσσια του, μέχρι και σήμερα.

Παρουσίασε τα βασικά εργαλεία και τον εξοπλισμό που χρειάζεται ένας μελισσοκόμος και τα παιδιά ανέλαβαν δράση!

IMG 20240328 110926 836IMG 20240328 110907 721IMG 20240328 105756 903 1IMG 20240328 105648 100

IMG 20240328 105828 508 1IMG 20240328 105940 482

Μας έκανε μια επίδειξη, της διαδικασία συλλογής του μελιού και πώς φροντίζει ένας μελισσοκόμος τα μελίσσια του. Τα παιδιά, γνώρισαν τον κόσμο της μέλισσας και τον σημαντικό ρόλο της βασίλισσας, των κηφήνων και των εργατιών. Επιπρόσθετα, μας ανέφερε πότε ξεκινάνε την δύσκολη δουλεία οι μέλισσες καθώς και πώς προστατεύουν την βασίλισσα τους.

Ήταν μεγάλη μας χαρά που βρεθήκαμε με τον παππού Άρη και μας μετέφερε τις γνώσεις και την αγάπη του για την μελισσοκομία. Σ’ ευχαριστούμε από καρδιάς και αναμένουμε στην επόμενη συνάντηση μας.

Ζήτω η 25η Μαρτίου!

Όπως κάθε χρονιά έτσι και φέτος γιορτάσαμε την 25η Μαρτίου διπλή γιορτή για τον Ελληνισμό και την ορθοδοξία! Η επανάσταση του 1821 αποτελεί το μεγαλύτερο ιστορικό γεγονός της Νεότερης Ελληνικής Ιστορίας. Για μία ακόμη φορά τιμήσαμε τους προγόνους μας που έδωσαν τη ζωή τους για να είμαστε εμείς ελεύθεροι σήμερα. Μαζί με την εθνική επέτειο γιορτάζουμε και τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου που συμβολικά ταυτίστηκε με την Επανάσταση η οποία ξεκίνησε ένα μήνα νωρίτερα.

Η εβδομάδα αυτή ήταν αφιερωμένη στην εν λόγω επέτειο! Μάθαμε επετειακά τραγούδια και εμβατήρια και μιλήσαμε για τα γεγονότα τους ήρωες που πολέμησαν και φτιάξαμε  εργασίες ατομικές αλλά και ομαδικές!

IMG 20240326 150755 917 IMG 20240326 150912 518 IMG 20240326 150740 914 IMG 20240326 150903 163

IMG 20240326 150819 914  IMG 20240326 124628 560 IMG 20240326 150853 583 IMG 20240326 150925 601                   IMG 20240326 150844 446  IMG 20240326 150829 466

 

 

Ακόμη την ημέρα της 25ης Μαρτίου τα παιδιά φορώντας τις παραδοσιακές τους στολές παρέλασαν στην πλατεία του χωριού με την συνοδεία των νηπιαγωγών, έπειτα κατέθεσαν στεφάνι στο ηρώο και  ακολούθησε απαγγελία ποιημάτων! IMG 5733

 

Πειραματισμός με νέα υλικά

Κατά τον μήνα Φεβρουάριο ακούσαμε το ποίημα :

“Ο Φλεβάρης κι αν φλεβίσει …. καλοκαίρι θα μυρίσει”

Άνθη ανάκατα και χιόνι

τις αμυγδαλιές φορτώνει.IMG 20240326 130524 970

Κούτσα κούτσα κατεβαίνει,

όλη η πλάση τον προσμένει!

Μήνυμα πως δεν αργεί,

φτάνει η Άνοιξη στη γη.

Στο γαλάζιο το στεφάνι,

του ήλιου κάποια αχτίδα εφάνη.

Το ‘παν και το λένε τόσοι,

άνθρωποι με τόση γνώση:

«Ο Φλεβάρης και αν φλεβίσει,

καλοκαίρι θα μυρίσει»

 

το οποίο αναφέρεται στην αλλαγή της εποχής και τον ερχομό της άνοιξης! Τα παιδιά εξέφρασαν την επιθυμία να ζωγραφίσουμε την αμυγδαλιά! Αποφασίσαμε όμως να χρησιμοποιήσουμε διάφορα υλικά προκειμένου  να πειραματιστούμε και να έχουμε ένα πιο ενδιαφέρον αποτέλεσμα.

IMG 20240326 130511 600zxz

IMG 20240326 130511 600n

Έτσι επιλέξαμε ένα χαρτόνι για γαλάζιο φόντο και σκίσαμε καφέ και πράσινα χαρτόνια τα οποία τα κολλήσαμε έτσι ώστε να φτιάξουμε τον κορμό και το γρασίδι. Στη συνέχεια χρησιμοποιήσαμε τέμπερες και αλουμινόχαρτο. Τσαλακώσαμε το αλουμινόχαρτο σε σφαιρικό σχήμα και ακουμπώτας το στην μπογιά και μετά στο χαρτί φτιάξαμε τα ανθάκια. Έπειτα με ένα εσωτερικό ρολού φτιάξαμε τον ήλιο και τα πουλάκια με την τεχνική του τυπώματος. Έτσι το έργο μας ολοκληρώθηκε και η διαδικασία αλλά και το αποτέλεσμα  μας άρεσε πολύ!

Δενδροφύτευση στο δασάκι του χωριού μας.

Η ολοκλήρωση του εκπαιδευτικού προγράμματος που συμμετείχαμε σαν σχολική μονάδα – νηπιαγωγείο “Μαθαίνω για τα δάση”, πραγματοποιήθηκε με την δενδροφύτευση στο δασάκι και ανερχόμενου πάρκου ψυχαγωγίας του χωριού μας.

 

Η πραγματοποίηση της δράσης διενεργήθηκε ομαδικά με το Δημοτικό σχολείο Ακραιφνίου και υπό την σημαντική βοήθεια και υποστήριξη του συλλόγου γονέων, των τοπικών φορέων και του Περιβαλλοντικού συλλόγου του χωριού μας, τους οποίους ευχαριστούμε και δημοσίως για την άμεση ανταπόκριση τους στο κάλεσμα μας.

IMG 20240229 105542 458 1

Τα παιδιά ήρθαν σ ‘ επαφή με τα εργαλεία που χρησιμοποιούμε κατά την διαδικασία της δενδροφύτευσης καθώς και τα στάδια για να φυτέψουμε ένα δέντρο. Ανέλαβαν ενεργό δράση κατά την διαδικασία και συνεργαστήκανε με επιτυγχάνοντας τον στόχο τους!

IMG 20240229 105109 822 1IMG 20240229 105113 347IMG 20240229 104907 586 1 1

 

 

 

 

 

 

 

 

Αποτέλεσε μια διασκεδαστική , εκπαιδευτική και βιωματική δράση για τους μαθητές μας, η οποία ολοκληρώθηκε με παιχνίδι στο δασάκι μας.

Έναρξη εγγραφών στο Νηπιαγωγείο.

Οι αιτήσεις εγγραφών στο Νηπιαγωγείο, για το σχολικό έτος 2024-2025, ξεκινάνε από τη 1 – 20 Μαρτίου 2024.

 

Οι γονείς υποβάλλουν Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής , μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://proti-eggrafi.services.gov.gr/ 

Β. ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΑΙΤΗΣΗ ΕΓΓΡΑΦΗΣ Ι. ΑΙΤΗΣΗ ΓΟΝΕΩΝ/ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ-ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΗΣ

Σύμφωνα με το άρθρο 2 της υπ’ αρ. πρωτ. 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767) ΚΥΑ για την εγγραφή του νηπίουπρονηπίου οι γονείς/κηδεμόνες πρέπει να ακολουθήσουν τα εξής βήματα:

• Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην Ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με τη χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).

• Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/) και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.

• Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (προαιρετικά) και κινητού τηλεφώνου 4 μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του. Για την υποβολή της αίτησης οι γονείς/κηδεμόνες συμπληρώνουν διαδοχικά τα ακόλουθα (παρ. 2 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β’ 1767)):

α) τα στοιχεία του προνηπίου-νηπίου για το οποίο αιτούνται την εγγραφή. Το σύστημα διαλειτουργεί με το Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και παρέχει στους γονείς/κηδεμόνες κατάλογο των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή τους μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα. Τα στοιχεία των τέκνων είναι συμπληρωμένα και οι γονείς/κηδεμόνες επιλέγουν το/τα τέκνο/α για το/τα οποίο/α επιθυμούν να υποβάλουν αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο ο κατάλογος δεν περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμούν να εγγράψουν, έχουν τη δυνατότητα να εισάγουν μόνοι τους τα στοιχεία του νηπίουπρονηπίου και να τεκμηριώσουν τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας, είτε με ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή,

β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας τους, την οποία τεκμηριώνουν αναρτώντας σχετικό αποδεικτικό έγγραφο σε ψηφιακή μορφή όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,

γ) τα στοιχεία άλλου/ων τέκνου/ων, που φοιτά/ούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, εφόσον υπάρχει/ουν και για το/τα οποίο/α θα χρειαστεί να προσκομίσουν Βεβαίωση Φοίτησης από τον/τη Διευθυντή/ντρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας,

δ) εάν επιθυμούν τη φοίτηση του προνηπίου-νηπίου στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής, στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα και στο Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου,

ε) τα στοιχεία των συνοδών των προνηπίων-νηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρησή τους από τη σχολική μονάδα ενώ παράλληλα επιλέγουν τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του προνηπίου-νηπίου». Πριν την οριστική υποβολή της αίτησης, (παρ. 3 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767)) οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από την ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) για τα παραστατικά που θα απαιτηθεί να προσκομίσουν κατά την επίσκεψή τους στη σχολική μονάδα εντός της προθεσμίας που ορίζει ο/η Διευθυντής/ντρια-Προϊστάμενος/η του Νηπιαγωγείου.

Σε αυτά τα παραστατικά, πέρα από τα (γ) και (δ) εφόσον τα έχει αιτηθεί, περιλαμβάνονται :

α) η αίτηση εγγραφής για το τμήμα πρόωρης υποδοχής, για το Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα ή για το Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.

β) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, σύμφωνα με τη με αρ. πρωτ. Φ.6/1094/80261/Δ1/20-5-2015 Εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. (Α.Δ.Υ.Μ.) γ) Βιβλιάριο υγείας του/της μαθητή/τριας, ή άλλο στοιχείο, από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών. (παρ. 4, του άρθρου 6 του ΠΔ 79/2017 (Α΄ 109), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 44 του ν.4777/2021 (Α΄ 25). δ) Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., εφόσον υπάρχει, σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του/της μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Μετά την υποβολή της αίτησης, (παρ. 5 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄1767)), οι γονείς/κηδεμόνες λαμβάνουν ενημερώσεις στο κινητό τηλέφωνο που έχουν δηλώσει κατά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησής τους για την πορεία της. Εφόσον απαιτηθούν διορθώσεις, η αίτησή τους επιστρέφεται από το Νηπιαγωγείο στους γονείς/κηδεμόνες προκειμένου να γίνουν οι διορθώσεις και να ολοκληρωθεί η υποβολή της μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr). Έπειτα από τις σχετικές διορθώσεις, η αίτηση γίνεται αποδεκτή. Σε περιπτώσεις γονέων/κηδεμόνων που αδυνατούν να κάνουν χρήση της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr), η αίτηση μπορεί να υποβληθεί με παρουσία στο Νηπιαγωγείο (παρ.7 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄1767)). Για τον σκοπό αυτό ο/η 5 Διευθυντής/ντρια-Προϊστάμενος/η του Νηπιαγωγείου εισέρχεται στην ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) και καταχωρίζει την αίτηση σύμφωνα με τα δικαιολογητικά που του/της προσκομίζουν οι γονείς/κηδεμόνες.

Εκδρομή στο δασάκι μας και πικνίκ.

Μετά τις βροχερές μέρες, αποφασίσαμε να εκμεταλλευτούμε τον καλό καιρό στο χωριό μας και επισκεφτήκαμε το δασάκι του χωριού μας. Περιμένανε, τα νήπια μας, μια έκπληξη, καθώς τους ανακοινώσαμε πως θα πραγματοποιήσουμε και το πρώτο μας πικνίκ! 

IMG 20240228 095131 505IMG 20240228 095423 282

 

Πήραμε τα μπουφάν μας, τις τσάντες μας και τον ενθουσιασμό μας και ξεκινήσαμε την διαδρομή προς το δασάκι.

Με αφορμή το περιβαλλοντικό πρόγραμμα “Μαθαίνω για τα δάση”, βασικός σκοπός της εξόρμησής μας ήταν η αλλαγή περιβάλλοντος και η επαφή με διαφορετικά ερεθίσματα της φύσης μας. 

Στρώσαμε αρχικά το τραπεζομάντηλο μας και ανοίξαμε τα ταπεράκια μας. Υπενθυμίσαμε τους κανόνες σωστής  συμπεριφοράς προς την φύση όπως για παράδειγμα δεν πετάμε σκουπιδάκια και τα μαζεύουμε σε μια σακουλίτσα για να τα πετάξουμε πιο κάτω. Εφόσον ολοκληρώσαμε το φαγητό μας, ελέγξαμε εάν είναι καθαρό το μέρος και πήγαμε να εξερευνήσουμε τα δέντρα και τα φυτά που υπάρχουν.

IMG 20240228 095914 372IMG 20240228 095737 26

Παρατηρήσαμε τα διαφορετικά είδη δέντρων που έχει καθώς και κάποια ελάχιστα λουλούδια που ξεπροβάλλουν. Μέσω της αφής μας, μελετήσαμε τους κορμούς των δέντρων και την υφή τους και στο τέλος αποφασίσαμε να τους εκδηλώσουμε την αγάπη μας, αγκαλιάζοντας τους. 

IMG 20240228 100559 751IMG 20240228 100606 214IMG 20240228 100701 317IMG 20240228 100722 330

Τέλος, τρέξαμε και παίξαμε διαφορετικά παιχνίδια στην φύση , όπως για παράδειγμα κρυφτό και κυνηγητό!     IMG 20240228 100758 357