Οι Μικροί Εξερευνητές είναι ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα το οποίο αποσκοπεί να προετοιμάσει τους μαθητές να αναπτύξουν δεξιότητες απαραίτητες για το μελλοντικό ρόλο τους ως πολίτες του κόσμου. Σκοπός του εργαστηρίου είναι οι μαθητές να εξερευνήσουν, να ανακαλύψουν και να οικοδομήσουν τη γνώση με τη χρήση πραγματικών προβλημάτων και καταστάσεων, οι οποίες σχετίζονται με τα προβλήματά τους.
Οι μαθητές μαθαίνουν για τέσσερα από τα μνημεία της Παγκόσμιας Κληρονομιάς, τα οποία βρίσκονται στην Ευρώπη. Αυτά είναι: Η Ακρόπολη στην Αθήνα, το Κολοσσαίο στη Ρώμη, ο Πύργος του Άιφελ στο Παρίσι και ο Καθεδρικός ναός του Αγίου Βασιλείου στη Μόσχα.
Με αφορμή το παρακάτω γράμμα που έρχεται στο σχολείο μας, η Αφροδίτη η ξεναγός παροτρύνει τα παιδιά να ταξιδέψουν μαζί της και να λύσουν γρίφους ώστε να γνωρίσουν τα μνημεία.
Τα παιδιά λένε την άποψη τους, τι είναι ένα μνημείο και την αποτυπώνουν στο χαρτί.
Στη συνέχεια, τα παιδιά έμαθαν τι είναι ένα μνημείο και γνωρίσαμε τα τέσσερα μνημεία (Ακρόπολη, Κολοσσαίο, Πύργος του Άιφελ, Καθεδρικός ναός του Αγίου Βασιλείου). Συζήτησαν μεταξύ τους σε ομάδες για το κάθε μνημείο ξεχωριστά και έκαναν παρουσίαση του μνημείου λέγοντας στα υπόλοιπα παιδιά, από τι υλικό μπορεί να είναι φτιαγμένο το συγκεκριμένο μνημείο, για ποιο λόγο να κατασκευάστηκε κλπ .
Τα παιδιά γνώρισαν το επάγγελμα του ξεναγού και ανακάλυψαν τα μνημεία.
Στη συνέχεια «ταξιδέψαμε» στις χώρες όπου βρίσκονται τα μνημεία. Αφού πρώτα εντοπίσαμε τη χώρα μας το «ταξίδι» ξεκίνησε.
Τα παιδιά αναρωτήθηκαν ποιο μνημείο είναι πιο κοντά στη Κρήτη και ποιο είναι πιο μακριά. Υπολογίσαμε την απόσταση του κάθε μνημείου τοποθετώντας τουβλάκια. Ύστερα τα παιδιά μέτρησαν τα τουβλάκια και βρήκαν την πιο κοντινή και τη πιο μακρινή απόσταση.
Στη συνέχεια, δημιουργήσαμε μια ιστοριογραμμή ώστε να τοποθετήσουμε τα μνημεία ανάλογα με τη χρονική περίοδο που κατασκευάστηκαν. Άραγε ποιο μνημείο είναι το πιο παλιό; Παρατηρήσαμε τον Πύργο του Άιφελ και τον ζωγραφίσαμε.
Η Αφροδίτη η ξεναγός, έστειλε κι άλλες αποστολές στα παιδιά. Τα παιδιά ακούγοντας τους γρίφους, βρήκαν ποιο μνημείο είναι αυτό που περιγράφει η Αφροδίτη. Αποφασίσαμε να παίξουμε ένα παιχνίδι, οι οδηγοί και οι εκτελεστές. Οι οδηγοί έλεγαν στους εκτελεστές τις εντολές που πρέπει να ακολουθήσουν ώστε να φτάσουν στο σωστό μνημείο.
Για ακόμη μια φορά ήρθε στη τάξη μας η μελισσούλα-bee bot.
Επίσης, μάθαμε τα χρώματα των σημαιών από τις χώρες των μνημείων και συμπληρώσαμε το φύλλο εργασίας.
Τα μνημεία πήραν τρισδιάστατη μορφή! Τα παιδιά έφτιαξαν με τουβλάκια τον Πύργος του Άιφελ και τον καθεδρικό ναό του Αγίου Βασιλείου, έβαψαν τον Παρθενώνα και το Κολοσσαίο.
Γίναμε ξεναγοί και τουρίστες. Οι τουρίστες ακολουθούσαν τους ξεναγούς και άκουγαν τις πληροφορίες που τους έλεγαν για το κάθε μνημείο.
Η Κρήτη έχει πάρα πολλά μνημεία. Μάθαμε κάποια μνημεία της και δημιουργήσαμε τη δικιά μας αφίσα, ώστε να προσκαλέσουμε όλους τους πολίτες να επισκεφθούν τα μνημεία της. Τα παιδιά παρατήρησαν και ζωγράφισαν το μνημείο της Κνωσσού.
Τέλος, η Αφροδίτη-ξεναγός μοίρασε στα παιδιά το δίπλωμα του βοηθού του ξεναγού αφού τα παιδιά έλυσαν όλους τους γρίφους από τις αποστολές.
Πρόσφατα σχόλια