Ανάπτυξη συναισθηματικού ελέγχου

Οκτ 201414

Όπως κάθε σχολική χρονιά, έτσι και με την έναρξη της φετινής 2014 – 2015 υλοποιήθηκαν δραστηριότητες ώστε να αρχίσουν σιγά – σιγά τα νήπια να κατακτούν δεξιότητες στην εφαρμογή τεχνικών / ενεργειών για την ανάπτυξη συναισθηματικού ελέγχου, στο πλαίσιο των δράσεων για την πρόληψη της σχολικής βίας και του εκφοβισμού αλλά και της δημιουργίας θετικού «ψυχολογικού κλίματος» στο Νηπιαγωγείο Αγίων Σαράντα Χανίων.

Χωρίς τίτλο

Λαμβάνοντας υπόψη το επιμορφωτικό υλικό της Ομάδας Χανίων «ΠΡΟΛΑΜΒΑΝΩ», του Παρατηρητηρίου του ΥΠΑΙΘ για την Πρόληψη της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού, του ιστολογίου Ενεργή μη Βία, της Ε.Ψ.Υ.Π.Ε., ιδέες από το Pinterest καθώς και τους προβληματισμούς των νηπίων, όπως διαφάνηκαν από την ανταλλαγή απόψεων με τις νηπιαγωγούς:

  •  καταγράφηκαν σε καρτέλες και ζωγραφίστηκαν από τα νήπια «Οι κανόνες της τάξης». Στη συνέχεια κρεμάστηκαν στο «Δέντρο της τάξης», που βρίσκεται σε κεντρικό σημείο της αίθουσας, ώστε να γίνεται αναφορά σ’ αυτούς οποιαδήποτε στιγμή

DSC05456

  • κάρτες που δείχνουν θετικές συμπεριφορές στην τάξη σχολιάστηκαν από τα νήπια και δημιουργήθηκε ένας κανόνας για καθεμία από αυτές, που καταγράφηκε δίπλα της, σε χαρτί του μέτρου.  Στη συνέχεια κάθε νήπιο έγραψε το όνομά του και “υπέγραψε” αφήνοντας το δακτυλικό του αποτύπωμα στο “Συμβόλαιο της τάξης”, το διακοσμητικό μοτίβο του οποίου έγινε με χαρτοκολλητική εργασία

DSC05988-1

  • διαμορφώθηκαν από τις νηπιαγωγούς μικρές εικονογραφημένες αφίσες με τις ενέργειες που μπορούν να πραγματοποιήσουν τα νήπια για την ανάπτυξη του συναισθηματικού τους ελέγχου, στις οποίες ανατρέχουν όποτε υπάρχει ανάγκη

Αφίσα (1) Αφίσα (2)Αφίσα (3)Αφίσα (4)

  • το «κουτί της ηρεμίας» εφοδιάστηκε με διάφορα μικρά θαυμαστά αντικείμενα, (κλεψύδρα με χρυσόσκονη, μουσικό όργανο «βροχής», μπλοκ και μπογιές για ζωγραφική, παιχνίδια αγχολυτικά, καρτέλα με «το φανάρι των συναισθημάτων») για τις στιγμές που τα χέρια και το μυαλό χρειάζεται να γαληνέψουν…

DSC05832

DSC05822

  • το «ζάρι της αγάπης» δημιουργήθηκε για τις στιγμές που τα νήπια, μετά από το διαπληκτισμό τους, κατανοούν τις ευθύνες και τα λάθη τους και καλούνται να αποδείξουν την αγάπη τους το ένα στο άλλο. Ρίχνουν το ζάρι και δείχνουν την αγάπη με τον τρόπο που τους ζητάει η πλευρά του ζαριού που τους έχει τύχει.

20141021_131313

20141024_114254

  • το σύστημα αμοιβών ή διαχείρισης της συμπεριφοράς (που αφορά στην τήρηση ή όχι των κανόνων της τάξης) σχετίζεται με τις κουκουβάγιες και τη φωλιά τους που βρίσκονται  σε κλαδί στον πίνακα ανακοινώσεων. Πάνω στις κουκουβάγιες είναι τοποθετημένες καρτέλες που αναγράφουν εξελικτικά: «εξαιρετική συμπεριφορά», «καλή προσπάθεια», «προειδοποίηση – υπενθύμιση κανόνων», «διαχείριση – τροχός επιλογών», «επικοινωνία με την οικογένεια».

???????????????????????????????

  • Η λειτουργία του είναι η εξής: Κάθε νήπιο έχει γράψει τ’ όνομά του σ’ ένα μανταλάκι. Κάθε πρωί όλα τα μανταλάκια τοποθετούνται στην πρώτη κουκουβάγια με την «εξαιρετική συμπεριφορά». Όταν κάποιο παιδί  απουσιάζει το μανταλάκι του τοποθετείται στη φωλιά. Αν κατά τη διάρκεια της ημέρας κάποιο νήπιο παρεκκλίνει από τους κανόνες της τάξης το μανταλάκι του μετακινείται προς τα δεξιά ανάλογα με το είδος ή/και τη σοβαρότητα της παράβασης. Όποιου το μανταλάκι τοποθετηθεί στην κουκουβάγια με τη «διαχείριση – τροχός επιλογών» γυρίζει τον τροχό για να επιλέξει τον τρόπο διαχείρισης της “παρεκκλίνουσας” συμπεριφοράς του.

DSC00671-1
Καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας επανεξετάζονται οι συμπεριφορές όλων και τα μανταλάκια μετακινούνται από κουκουβάγια σε κουκουβάγια, δεξιά και αριστερά, ενώ στο τέλος της ημέρας σημειώνονται κατά την αξιολόγηση των δραστηριοτήτων. Κάθε νήπιο με εξαιρετική συμπεριφορά, κάθε 15ήμερο, ρίχνει «το ζάρι των αμοιβών» και παίρνει όποιο δώρο του τύχει: μπαλόνι, καραμέλα, αυτοκόλλητο, μαγνητάκι, «αστέρι της τάξης», σφραγίδα.

???????????????????????????????

2 σχόλια στο άρθρο

“Ανάπτυξη συναισθηματικού ελέγχου”

  1. 4 Μαρτίου, 2015 στις 15:32       1o Nηπιαγωγείο Κουν/νών Έγραψε:

    Συναδέλφισσες συγχαρητήρια για τη δουλειά σας, ευχαριστούμε για τη φιλοξενία στο υπέροχο νηπιαγωγείο σας και ευχόμαστε σε όλες καλή δύναμη και πάντα δημιουργικές!!!


  2. 4 Μαρτίου, 2015 στις 19:38       Πόπη Έγραψε:

    Αξιομνημόνευτη η εμπειρία που ζήσαμε και τις δύο φορές στο νηπιαγωγείο σας.
    Σας ευχαριστούμε πολύ!!!!


Μετάφραση

Στο νηπιαγωγείο μας τη σχολική χρονιά 2017-2018 έχει τοποθετηθεί αναπληρώτρια μέλος ΕΒΠ, για την υλοποίηση της Πράξης “5009815 – Εξειδικευμένης Εκπαιδευτικής Υποστήριξης με ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και εκπαιδευτικές ανάγκες” στο πλαίσιο του ΕΠ ΕΣΠΑ “Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση 2014-2020”

Στο νηπιαγωγείο μας τη σχολική χρονιά 2017-2018 έχει τοποθετηθεί αναπληρώτρια μέλος ΕΒΠ, για την υλοποίηση της Πράξης “5009815 – Εξειδικευμένης Εκπαιδευτικής Υποστήριξης με ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και εκπαιδευτικές ανάγκες” στο πλαίσιο του ΕΠ ΕΣΠΑ “Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση 2014-2020”

Τη διετία 2016-2018 το Νηπιαγωγείο μας συμμετέχει, ως συνεργάτης της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων, στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+/KA2 «Quality – 3C Child (cheerful,courageous, creative child)?» – “Ποιότητα – 3C (χαρούμενο, θαρραλέο, δημιουργικό) Παιδί;”

Τη διετία 2016-2018 το Νηπιαγωγείο μας συμμετέχει, ως συνεργάτης της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων, στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα  Erasmus+/KA2 «Quality – 3C Child (cheerful,courageous, creative child)?» – “Ποιότητα – 3C (χαρούμενο, θαρραλέο, δημιουργικό) Παιδί;”

2018-2019 συμμετέχει στο πρόγραμμα «Αειφόρο Ελληνικό Σχολείο: Όλοι νοιαζόμαστε όλοι συμμετέχουμε» της Ελληνικής Εταιρείας Περιβάλλοντος και Πολιτισμού, το οποίο έχει εγκριθεί από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων

Το νηπιαγωγείο μας τη σχολική χρονιά 2017-2018 συμμετέχει στο πρόγραμμα «Αειφόρο Ελληνικό Σχολείο: Όλοι νοιαζόμαστε όλοι συμμετέχουμε» της Ελληνικής Εταιρείας Περιβάλλοντος και Πολιτισμού, το οποίο έχει εγκριθεί από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων

Το νηπιαγωγείο μας τη σχολική χρονιά 2017-2018 συμμετέχει στο πρόγραμμα «Αειφόρο Ελληνικό Σχολείο: Όλοι νοιαζόμαστε όλοι συμμετέχουμε» της Ελληνικής Εταιρείας Περιβάλλοντος και Πολιτισμού, το οποίο έχει εγκριθεί από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων

Το νηπιαγωγείο μας τη διετία 2016-2018 υλοποιεί πρόγραμμα στο πλαίσιο του Δικτύου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης για την Κλιματική Αλλαγή του Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Βάμου

Το νηπιαγωγείο μας τη διετία 2016-2018 υλοποιεί πρόγραμμα στο πλαίσιο του Δικτύου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης για την Κλιματική Αλλαγή του Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Βάμου

Το νηπιαγωγείο μας τη σχολική χρονιά 2016-2017 συμμετείχε στο πρόγραμμα «Αειφόρο Ελληνικό Σχολείο: Όλοι νοιαζόμαστε όλοι συμμετέχουμε» της Ελληνικής Εταιρείας Περιβάλλοντος και Πολιτισμού, το οποίο είχε εγκριθεί από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων με απόφαση που εξέδωσε η Δ/νση Συμβουλευτικού Προσανατολισμού και Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων, Τμήμα Β΄ Αγωγής Υγείας και Περιβαλλοντικής Αγωγής

Το νηπιαγωγείο μας τη σχολική χρονιά 2016-2017 συμμετείχε στο πρόγραμμα «Αειφόρο Ελληνικό Σχολείο: Όλοι νοιαζόμαστε όλοι συμμετέχουμε» της Ελληνικής Εταιρείας Περιβάλλοντος και Πολιτισμού, το οποίο είχε εγκριθεί από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων με απόφαση που εξέδωσε η Δ/νση Συμβουλευτικού Προσανατολισμού και Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων, Τμήμα Β΄ Αγωγής Υγείας και Περιβαλλοντικής Αγωγής

Στο νηπιαγωγείο μας τη σχολική χρονιά 2015-2016 είχε τοποθετηθεί αναπληρώτρια νηπιαγωγός ΕΑΕ ΠΕ60.50, για την υλοποίηση της Πράξης «Πρόγραμμα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες- ΑΠ 1,2,3» ( MIS 520707, 485613, 485614) ως έργα υποψήφια για ένταξη στο ΕΣΠΑ 2014-2020

Στο νηπιαγωγείο μας τη σχολική χρονιά 2015-2016 είχε τοποθετηθεί αναπληρώτρια νηπιαγωγός ΕΑΕ ΠΕ60.50, για την υλοποίηση της Πράξης «Πρόγραμμα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες- ΑΠ 1,2,3» ( MIS 520707, 485613, 485614) ως έργα υποψήφια για ένταξη στο ΕΣΠΑ 2014-2020

Το νηπιαγωγείο μας τη σχολική χρονιά 2015-2016 συμμετείχε στο πρόγραμμα “Αειφόρο Ελληνικό Σχολείο: Όλοι νοιαζόμαστε όλοι συμμετέχουμε” της Ελληνικής Εταιρείας Περιβάλλοντος και Πολιτισμού

Το νηπιαγωγείο μας τη σχολική χρονιά 2015-2016 συμμετείχε στο πρόγραμμα “Αειφόρο Ελληνικό Σχολείο: Όλοι νοιαζόμαστε όλοι συμμετέχουμε” της Ελληνικής Εταιρείας Περιβάλλοντος και Πολιτισμού

Το νηπιαγωγείο μας τη σχολική χρονιά 2015-2016 υλοποίησε το πρόγραμμα “Το σχολείο μας πρασινίζει” του Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Βάμου.

Το νηπιαγωγείο μας τη σχολική χρονιά 2015-2016 υλοποίησε το πρόγραμμα “Το σχολείο μας πρασινίζει” του Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Βάμου.

Το νηπιαγωγείο μας συμμετείχε στις δράσεις της Άνοιξης Καλλιτεχνικής Δημιουργίας 2016

Το νηπιαγωγείο μας συμμετείχε στις δράσεις της Άνοιξης Καλλιτεχνικής Δημιουργίας 2016

Στο νηπιαγωγείο μας τη σχολική χρονιά 2014-2015 είχε τοποθετηθεί αναπληρώτρια νηπιαγωγός ΕΑΕ ΠΕ60.50, για την υλοποίηση της Πράξης «Πρόγραμμα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες- ΑΠ 1,2,3», του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση», ΕΣΠΑ 2007-2013

Στο νηπιαγωγείο μας τη σχολική χρονιά 2014-2015 είχε τοποθετηθεί αναπληρώτρια νηπιαγωγός ΕΑΕ ΠΕ60.50, για την υλοποίηση της Πράξης «Πρόγραμμα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με  αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες- ΑΠ 1,2,3», του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση», ΕΣΠΑ 2007-2013

Το νηπιαγωγείο μας τη σχολική χρονιά 2014-2015 συμμετείχε στο πρόγραμμα “Αειφόρο Ελληνικό Σχολείο: Όλοι νοιαζόμαστε όλοι συμμετέχουμε” της Ελληνικής Εταιρείας Περιβάλλοντος και Πολιτισμού

 Το νηπιαγωγείο μας τη σχολική χρονιά 2014-2015 συμμετείχε στο πρόγραμμα “Αειφόρο Ελληνικό Σχολείο: Όλοι νοιαζόμαστε όλοι συμμετέχουμε” της Ελληνικής Εταιρείας Περιβάλλοντος και Πολιτισμού

Το νηπιαγωγείο μας τη σχολική χρονιά 2014-2015 συμμετείχε για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, στο πρόγραμμα “Αλλάξτε συμπεριφορές… ΑνακυκλωSOSτε!” – Περιφερειακό Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης του ΚΠΕ Βάμου

Το νηπιαγωγείο μας τη σχολική χρονιά 2014-2015 συμμετείχε για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, στο πρόγραμμα “Αλλάξτε συμπεριφορές… ΑνακυκλωSOSτε!” – Περιφερειακό Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης του ΚΠΕ Βάμου

Το νηπιαγωγείο μας τη σχολική χρονιά 2014-2015 συμμετείχε για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, στο πρόγραμμα “Ένας κήπος στο σχολείο μου” – Τοπικό Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης του ΚΠΕ Βάμου

Το νηπιαγωγείο μας τη σχολική χρονιά 2014-2015 συμμετείχε για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, στο πρόγραμμα “Ένας κήπος στο σχολείο μου” – Τοπικό Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης του ΚΠΕ Βάμου

Το νηπιαγωγείο μας τη σχολική χρονιά 2014-2015 συμμετείχε στις δράσεις του Κοινωνικού Σχολείου

Το νηπιαγωγείο μας τη σχολική χρονιά 2014-2015 συμμετείχε στις δράσεις του Κοινωνικού Σχολείου

Το νηπιαγωγείο μας συμμετείχε στις δράσεις της Άνοιξης Καλλιτεχνικής Δημιουργίας 2015

Το νηπιαγωγείο μας συμμετείχε στις δράσεις της Άνοιξης Καλλιτεχνικής Δημιουργίας 2015

Το νηπιαγωγείο μας συμμετείχε στο 5ο Φεστιβάλ Μαθητικής Ψηφιακής Δημιουργίας, 2-3 Απριλίου 2015

Το νηπιαγωγείο μας συμμετείχε στο 5ο Φεστιβάλ Μαθητικής Ψηφιακής Δημιουργίας, 2-3 Απριλίου 2015

Σύνδεση με τα στοιχεία που διαθέτετε στο ΠΣΔ


Log in



 

Σύνδεση με τα στοιχεία που διαθέτετε στο ΠΣΔ


Log in



 

Σύνδεση με τα στοιχεία που διαθέτετε στο ΠΣΔ


Log in



 

Ιστορικό



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων