Βιωματικό σεμινάριο :η θεραπευτική αξία του παραμυθιού και οχι μόνο…

Μια εμπειρία πρωτόγνωρη  βίωσαν την Πέμπτη και την Παρασκευή 26 και 27 ΜαΪου  τα νήπια του Νηπ/γείου Αγίου Κων/νου Τρικάλων μαζί με νηπιαγωγούς της περιφέρειάς μας. Καλεσμένος της σχολικής συμβούλου κ.Λίλιαν Μπεαζίζου, ήταν ο Δημήτρης Αβούρης ,από την Ακαδημία Ποίησης και Παραμυθιού ,υπό την αιγίδα της ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ & ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΤΡΙΚΑΛΩΝ

Ο συγγραφέας παραμυθάς  κατάγεται από την Ζάκυνθο ,είναι δημιουργός της Μ.Κ.Ο.

<<ΟΝΑΡ ΜΕΣΩ ΤΕΧΝΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΑΡΡΩΣΤΟ ΠΑΙΔΙ>>

και διευθυντής του περιοδικού ΠΑΡΑΜΥΘΙ

και εδώ και πολλά χρόνια εργάζεται στα παιδιατρικά νοσοκομεία της χώρας και στα ειδικά σχολεία μέσω της τέχνης

Η τέχνη της αφήγησης των παραμυθιών έχει αποδειχθεί πως συμβάλλει στην εκτόνωση και ανακούφιση του αφηγητή και του ακροατή. Η συμμετοχή στη ροή του μύθου και η ταύτιση με τους ήρωες επιτρέπουν στο παιδί να αντλήσει κουράγιο, δύναμη και γνώση. Η επιλογή των κατάλληλων παραμυθιών, ο τρόπος απόδοσης και αφήγησής τους ανάλογα με την κάθε περίπτωση και οι δυσκολίες που καλείται να… αντιμετωπίσει ο “παραμυθάς” στο χώρο της αφήγησης ήταν τα βασικά σημεία, στα οποία επικεντρώθηκε ο Δημήτρης Αβούρης.
“Ο αφηγητής αναγνωρίζει την ύπαρξη του κάθε ανθρώπου στην κοινωνία, όχι μόνο ως αυτόνομης οντότητας, αλλά και σε συνάρτηση με το κοινωνικό σύνολο, μέσα στο οποίο ζει και με το οποίο συναλλάσσεται. Ως μέρος αυτού του συνόλου, τα παιδιά μαθαίνουν να κάνουν χρήση του λόγου, αλλά και της μη λεκτικής επικοινωνίας, όπως π.χ. κινήσεις σώματος ή εκφράσεις προσώπου, για να έρθουν σε επαφή με συνομηλίκους τους κι ενήλικες, να αποκτήσουν γνώσεις, να μιλήσουν για προσωπικές τους εμπειρίες, να χρησιμοποιήσουν τη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους και να κοινωνικοποιηθούν. Μέσω της χρήσης της μεθόδου της βιωματικής επικοινωνίας στην αφήγηση παραμυθιών, μύθων, θρύλων και ευτράπελων διηγήσεων, άτολμα και συνεσταλμένα παιδιά, που εν γένει δυσκολεύονται να συγκεντρωθούν, παρουσιάζουν αυξημένη προσήλωση κι έντονη εκδήλωση ενδιαφέροντος για τα δρώμενα επί σκηνής, επιδιώκοντας να εξασφαλίσουν τη συμμετοχή τους σ΄ αυτό”, επισημαίνει

ο Δημήτρης Αβούρης

Το παιδί μέσα από τα παραμύθια μαθαίνει να παρατηρεί τις συμπεριφορές των ηρώων, τα κρυμμένα κίνητρα, τους σκοπούς, την αλήθεια τους, το δημιουργικό δυναμικό τους. Μελετώντας τη συμπεριφορά των ηρώων του παραμυθιού, κατανοεί καλύτερα τον εαυτό του, αλλά και το περιβάλλον του, λαμβάνει απαντήσεις για ζητήματα που μπορεί να το προβληματίζουν, να το στεναχωρούν ή να του προκαλούν ανησυχία ή φόβο. Ο τρόπος που ο ήρωας καταφέρνει να υπερβεί τα εμπόδια και να πραγματώσει το όνειρό του, ενεργοποιεί την εσωτερική δύναμη και το θάρρος του παιδιού, του μεταδίδεται το μήνυμα ότι μπορεί και αυτό να τα καταφέρει, να ξεπεράσει όλες τις δυσκολίες και τα εμπόδια που ως δοκιμασίες εμφανίζονται στη ζωή, όπως και στα παραμύθια.

Ευχαριστούμε όλους για την διοργάνωση αυτού του σεμιναρίου και ειδικά την σχολική μας σύμβουλο

κ. Λιλιαν Μπεαζίδου

που για μια ακόμη φορά μόχθησε ακούραστα να επιμορφώσει τις συναδέλφους νηπιαγωγούς

πηγαίνοντας μας σε άλλα μονοπάτια, παραμυθένια αυτή τη φορά !!

13282490_1611391099175774_695992432_o

13271920_1611055679209316_21283035_o

13282670_1612101995771351_169276395_o

13288392_1611386269176257_129583112_o

13323972_1611391019175782_330557946_o

13282481_1611342309180653_447185176_o