Νερό… ένα πολύτιμο αγαθό

Μια βροχερή μέρα, αφού ήρθαμε με τις ομπρέλες στο σχολείο μας κατεβάσαμε την δική μας “ομπρέλα ” απ’την βιβλιοθήκη και γνωρίσαμε την ιστορία της.Γνωρίσαμε τις φίλες της, κι άλλες ομπρέλες ΠΟΛΥΧΡΩΜΕΣ, ΔΙΑΦΑΝΕΣ, ΑΝΟΙΚΤΕΣ, ΚΛΕΙΣΤΕΣ,με διάφορα σχέδια και ο καθένας περιέγραψε την δική του.
Γράψαμε σε λίστα τι θα έπρεπε να έχουμε μαζί μας όταν αρχίσει μια ξαφνική μπόρα.(ομπρέλα, γαλότσες, αδιάβροχο, σκουφί)
12333751_1525139244467627_788455777_o
και φτιάξαμε τις δικές μας ομπρέλες

ομαδική ολοήμερου
ομαδική ολοήμερου

ομαδική κλασικού
ομαδική κλασικού

βρήκαμε το αίνιγμα για την ομπρέλα και το ζωγραφίσαμε
12342955_1525139844467567_1857953298_o
ήρθε η ώρα να μάθουμε από που έρχεται η βροχή;Γιατί άλλοτε βρέχει κι άλλοτε όχι;Όταν υπάρχουν σύννεφα στον ουρανό πάντα βρέχει;Μπορούμε να δημιουργήσουμε τεχνητή βροχή;
εξηγήσαμε λοιπόν όσο πιο απλά μπορούσαμε τον ΚΥΚΛΟ ΤΗΣ ΒΡΟΧΗΣ με την βοήθεια του εποπτικού υλικού μας και από διάφορες ιδέες που πήραμε από συναδέλφους στο διαδίκτυο Αφού λοιπόν τους δείξαμε την υδρόγειο, θέλαμε να καταλάβουν ότι είναι περισσότερο το νερό παρά η ξηρά, γιαυτό και ονομάζεται γαλάζιος πλανήτης
ο γαλάζιος πλανήτης και ο κύκλος του νερού
ο γαλάζιος πλανήτης και ο κύκλος του νερού

εποπτικό υλικό
εποπτικό υλικό

12326016_1524540711194147_1115337079_o
το ζωγραφίσαμε σε ομαδική

ομαδική του κλασικού
ομαδική του κλασικού

ομαδική του ολοήμερου
ομαδική του ολοήμερου[/caption
κάναμε το πείραμα με το μπρίκι:το ηλεκτρικό μάτι είναι ο ήλιος που ζεσταίνει την ατμόσφαιρα το νερό στο μπρίκι η θάλασσα και τα ποτάμια, είδαμε τους υδρατμούς(εξάτμιση),στη συνέχεια το σκεπάσαμε μ’ένα ποτήρι (συμπύκνωση)κι όταν το σηκώσαμε ψηλά και κρύωσε, άρχισαν να στάζουν σταγόνες(βροχή) που πέσαν πάλι στο μπρίκι( συγκέντρωση).Σε κάθε φάση του πειράματος ζητούσαμε από τα παιδιά να μας περιγράψουν τι βλέπουν.
12311770_1524540744527477_1637215473_o
[caption id="attachment_995" align="alignnone" width="225"]πείραμα πείραμα

καταγράψαμε τις ιδιότητες του νερού
12318568_1525139971134221_1434143635_o
12315277_1524772271170991_1447073576_o
επίπλευση και βύθιση
επίπλευση και βύθιση

διαλυτότητα του νερού
διαλυτότητα του νερού

το νερό είναι άχρωμο
το νερό είναι άχρωμο

μορφές του νερού ζεστό ,κρύο,χλιαρό,πάγος
μορφές του νερού ζεστό ,κρύο,χλιαρό,πάγος

διαβάσαμε “ΤΟΝ ΧΙΟΝΆΝΘΡΩΠΟ ΠΟΥ ΔΕΝ ΉΘΕΛΕ ΝΑ ΛΙΏΣΕΙ” και το”ΠΕΦΤΕΙ ΠΕΦΤΕΙ Η ΣΤΑΓΟΝΑ”και τα ζωγραφίσαμε
12318278_1524772361170982_570596603_o
12325670_1524540734527478_996614645_o
12315208_1525139517800933_309304846_o
12333909_1525139324467619_1139359303_o
μάθαμε τα διάφορα καιρικά φαινόμενα και γνωρίσαμε κι αυτά που δεν ξέραμε. Παίξαμε με τα δάχτυλά μας και τις παλάμες μας, πώς ξεκινάει η βροχή και στη συνέχεια γίνεται μπόρα και καταιγίδα. Μάθαμε το ποίημα του Ζ.Παπαντωνίου,”από που είσαι ποταμάκι” και το ζωγραφίσαμε.Και φυσικά μετά από την βροχή έρχεται το ουράνιο τόξο,με τα 7 υπέροχα χρώματά του.Τα ονομάσαμε:κόκκινο,πορτοκαλί,κίτρινο,πράσινο,γαλάζιο,μπλε,μοβ, παίξαμε παιχνίδι μνήμης, και τέλος το φτιάξαμε ομαδικά με γκοφρέ χαρτί.
ομαδική το ουράνιο τόξο
ομαδική το ουράνιο τόξο

βρήκαμε σύνθετες λέξεις, με πρώτη λέξη το νερό:νερόφιδο , νεροτσουλήθρα, νεροπότηρο, νερόμυλος, νεροπίστολο, αφού πρώτα κάναμε τις ερωτήσεις:πώς λέγεται το φίδι που ζει στο νερό;…πώς λέγεται το παιχνίδι-πιστόλι που πετάει νερό;…κ.ο.κ.
σύνθετες λέξεις
σύνθετες λέξεις

μιλήσαμε για το ρόλο του νερού στη ζωή μας και στη θρησκεία μας.Είναι στοιχείο κάθαρσης και γιαυτό συμπεριλαμβάνεται σε μυστήρια (βάπτιση, θεία ευχαριστία) ακολουθίες και γιορτές(αγιασμός, θεοφάνεια).
το νερό στη θρησκευτική ζωή μας
το νερό στη θρησκευτική ζωή μας

γνωρίσαμε πόση σημασία είχε το νερό στα παλιά χρόνια και παίξαμε το έθιμο της “περπερούνας”
Το έθιμο της περπερούνας
Το έθιμο της περπερούνας

τραγουδήσαμε και γράψαμε το τραγούδι της περπερούνας
12359503_1526890710959147_2104524262_o
γίναμε σταγόνες νερού.Πού βρισκόμαστε, από πού ξεκινάμε, περπατάμε σαν ανάλαφρες ή βαριές. Γίναμε σταγόνες βροχής κυλιστήκαμε στο ποτάμι κάτω από γέφυρες μπήκαμε στο πλυντήριο με τα ρούχα.
Χωριστήκαμε σε δύο ομάδες και προσπάθησαν κρατώντας στο χέρι ένα πλαστικό ποτήρι νερό ,να κάνει ο καθένας μια διαδρομή που έχει ορισθεί, χωρίς να χύσει το ποτήρι του.Στο τέλος της διαδρομής αδειάζουν το νερό σε δύο λεκάνες. Κερδίζει όποια ομάδα τελειώσει πρώτη.12333827_1525237211124497_117184107_o
δώσαμε τα εξής φύλλα εργασίας:
αντιστοίχηση και γραφή
αντιστοίχηση και γραφή

12334266_1524773884504163_1584691115_o
αίνιγμα για τα σύννεφα
αίνιγμα για τα σύννεφα

μετρήσαμε τις ομπρέλες, από το 1 έως το 5
12349504_1525526321095586_1957529280_o12334074_1525526217762263_648746353_o
κυκλώσαμε τον σωστό αριθμό
κυκλώσαμε τον σωστό αριθμό

και κλείσαμε τη θεματικά ενότητα μαθαίνοντας κι άλλα ποιήματα σχετικά με την βροχή
12325886_1526890730959145_657928385_o
12325658_1525526181095600_679309228_o
Φεύγω κι εγώ λοιπόν ανάλαφρα σαν τις ψιχάλες …για να τα πούμε στην επόμενη ανάρτηση!