7η ΚΟΙΝΗ ΔΡΑΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ ΤΟΥ 1ου ΚΑΙ ΤΟΥ 2ου ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΜΕ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Α΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ

Οι μαθητές/τριες του Νηπιαγωγείου και της Α’ τάξης του Δημοτικού Σχολείου συμμετείχαν σε ζευγάρια στο μουσικοθεατρικοκινητικό παιχνίδι, με τίτλο “Χτίζουμε τη μύτη του Πινόκιο” με την καθοδήγηση της εκπαιδευτικού – θεατρολόγου του Δημοτικού Σχολείου, κ. Μελίνας Κατίου. 

Ποιό ζευγάρι θα καταφέρει να “χτίσει” τη μακρύτερη μύτη, τοποθετώντας ένα ένα τα τουβλάκια κάθε φορά που ακούει τη λέξη “Πινόκιο” κατά την αφήγηση του παραμυθιού;

6Η ΔΡΑΣΗ: ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΣΤΗΝ ΑΙΘΟΥΣΑ ΠΡΟΒΟΛΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ ΤΟΥ ΝΗΠ/ΓΕΙΟΥ ΣΤΗΝ Α’ ΤΑΞΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Διοργάνωση εκδήλωσης για τους γονείς των μαθητών/τριών του Νηπιαγωγείου και της Α΄τάξης του Δημοτικού Σχολείου, με θέμα: «Γονείς-παιδιά: Πώς μπορώ να βοηθήσω το παιδί μου στην πορεία του προς την αυτονομία» σε συνεργασία με το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων & Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Ν. Άρτας. Ευχαριστούμε για μια ακόμη φορά την κοινωνική λειτουργό, κ. Μπακέλα Μαρία για την τόσο ενδιαφέρουσα παρουσίαση και ομιλία – συζήτηση που ακολούθησε.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ “ΓΙΟΛΔΑΣΗΣ”

Με αφορμή την ενασχόλησή μας με το θέμα της διατροφής, επισκεφθήκαμε το εργοστάσιο της εταιρείας αρτοποιίας “Γιολδάσης” με σκοπό την ενημέρωση για την παραγωγική διαδικασία του εργοστασίου, συνδυάζοντας και την διασκέδασή μας στο συγκεκριμένο χώρο.

Ο ΝΕΟΣ ΜΑΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ!!!

Εκφράζουμε τις ευχαριστίες και την ευγνωμοσύνη μας στο ΙΔΡΥΜΑ ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΚΑΙ ΙΩΑΝΝΗΣ ΑΓΓΕΛΙΚΟΥΣΗΣ για την εξαιρετικά μεγάλη γενναιοδωρία του προς το Νηπιαγωγείο μας, υποστηρίζοντας το έργο μας ,  με την οικονομική συνεισφορά του για την αγορά ηλεκτρονικού εξοπλισμού και παιδαγωγικού υλικού.

Ε Ν Α  Μ Ε Γ Α Λ Ο  Ε Υ Χ Α Ρ Ι Σ Τ Ω!!!

 

ΑΠΟΚΡΙΕΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΑΣ!!!

Οι Απόκριες, αγαπημένη γιορτή των παιδιών και οι δραστηριότητές μας πολλές, μερικές εκ των οποίων σας παρουσιάζουμε.

Ποιός θα καταφέρει να τοποθετήσει τη μύτη του κλόουν στη σωστή της θέση; Διασκεδάσαμε και γελάσαμε πολύ!

 

Αφίσες για το αποκριάτικο πάρτυ μας

 

Όμορφες μάσκες και στολές και πολύς χορός

 

και οι υπέροχοι χαρταετοί μας.

5η ΚΟΙΝΗ ΔΡΑΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ ΤΟΥ 1ου ΚΑΙ ΤΟΥ 2ου ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΜΕ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Α΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ

Με αφορμή, την Πανελλήνια Ημέρα κατά της Ενδοσχολικής Βίας γίνεται ανάγνωση του βιβλίου “Το ασημένιο φτερό” του Μάρκους Πφίστερ και στη συνέχεια, μαθητές και των δύο βαθμίδων – με την καθοδήγηση της  εκπαιδευτικού των εικαστικών κ. Δανάης Ζευγαδίνα –  εργάζονται ομαδικά κατασκευάζοντας κολάζ και ατομικές εικαστικές δημιουργίες.

ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ με τίτλο: “Το πιο γλυκό ψωμί”

Με αφορμή την ενασχόλησή μας με το θέμα της διατροφής, οι μαθητές/τριες του Νηπιαγωγείου παρακολούθησαν τη θεατρική παράσταση με τίτλο: «Το πιο γλυκό ψωμί»  με σκοπό, οι μαθητές/τριες να κατανοήσουν την αξία της εργασίας για τον άνθρωπο, να γνωρίσουν όλα τα στάδια του κύκλου του ψωμιού και να αποκτήσουν  την γνώση, το σεβασμό, τις αξίες και την στάση που απαιτούνται στην σχέση μας με το περιβάλλον.

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΝΗΠΙΩΝ – ΠΡΟΝΗΠΙΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ 2024-2025



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 2023 – 2024

ΘΕΜΑΤΙΚΗ: “ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ”

Υποθεματική: “Διατροφή – Υγεία”

Τίτλος: “Ο Ρούλης ο Τροφούλης και η περιπέτειά του στον κόσμο της υγιεινής διατροφής»

Βασικός σκοπός, στον κύκλο των 7 εργαστηρίων του συγκεκριμένου προγράμματος, θα είναι αρχικά η γνωριμία των πιο σημαντικών ομάδων τροφών, της έννοιας της ισορροπημένης διατροφής και της σημασίας της για τη ζωή μας, ενώ ξεχωριστή αναφορά θα γίνει στη λεγόμενη Μεσογειακή Πυραμίδα και στην εννοιολογική αποσαφήνιση της κατανομής των τροφών σε αυτή. Επιπλέον, μέσα από στοχευμένες δράσεις, με αξιοποίηση διδακτικών σεναρίων και υιοθετώντας σύγχρονες διδακτικές πρακτικές για την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης, θα επιδιωχθεί μια διαπολιτισμική προσέγγιση των διατροφικών συνηθειών.

Οι δραστηριότητες ποικίλες: παραμύθια, παιχνίδια, φύλλα εργασίας, κατασκευές κ. ά. μερικές από τις οποίες θα αναρτήσουμε στο ιστολόγιο.

Ανίχνευση των πρότερων γνώσεων των μαθητών/τριών για την διατροφή.Εννοιολογικός χάρτης

 

Γνωρίζουμε τον Ρούλη τον Τροφούλη που προσπαθεί να μας βοηθήσει να συνειδητοποιήσουμε τη σημαντικότητα της διατροφής στη συνολικής μας υγεία, της επιλογής τροφίμων με υψηλή διατροφική αξία, την αποφυγή τροφίμων με χαμηλή διατροφική αξία, τη συμμετοχή σε προγράμματα άσκησης και φυσικής δραστηριότητας.

Σώμα υγιές και νους υγιής – Τι πρέπει να κάνουμε για να είμαστε γεροί και δυνατοί; –  Τι πρέπει να προσέχουμε; – Τι πρέπει να αποφεύγουμε;

 

 

Διατροφική πυραμίδα -ομάδες τροφίμων

Παρακολουθούμε δύο σχετικά βίντεο και στη συνέχεια, ζωγραφίζουμε το αγαπημένο μας πιάτο, σχηματίζουμε ομάδες με βάση το είδος φαγητού που ζωγραφίσαμε, παρουσιάζουμε και παρατηρούμε τις διατροφικές μας συνήθειες.

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 02 17 213843α

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 02 17 214807α

 

Παρουσίαση του βιβλίου «Η κυρά Διατροφή –πρώτη στη μαγειρική» συζήτηση και σχετικό φύλλο εργασίας

Στιγμιότυπο οθόνης 1β

 

Δημιουργία εννοιολογικού χάρτη μέσω της εφαρμογής kidspiration για τις υγιεινές και μη τροφές και τις ομάδες τροφών

 

Οι μαθητές/τριες συμπληρώνουν μαζί με τους γονείς τους για μια εβδομάδα, στο σπίτι, έναν πίνακα “Τι τρώω κάθε μέρα” και στη συνέχεια, ακολουθεί συζήτηση για τις διατροφικές τους συνήθειες εντοπίζοντας τυχόν λάθη στη διατροφή τους. 

 

Ομαδοποίηση τροφών ανά είδος και κατηγορία

 

Διαμοιρασμός παιδικής πυραμίδας της μεσογειακής διατροφής, συζήτηση και ανακεφαλαίωση των όσων ειπώθηκαν περί διατροφικών συνηθειών κλπ.

 

Μουσικοκινητικό παιχνίδι «Ο Τάκης ο Ρομποτάκης»

Κινούμαστε στον χώρο ακούγοντας το ταμπουρίνο, εναλλάσσοντας αργούς και γρήγορους ρυθμούς με παραγγέλματα που παραπέμπουν στην ενέργεια που έχει ο Τάκης ο Ρομποτάκης όταν έχει καύσιμο. Π.χ. « Όταν ο Τάκης πεινάει, περπατάμε αργά, είμαστε νηστικοί», «Όταν ο Τάκης τρέχει, περπατάμε γρήγορα, έχουμε φάει καλό πρωινό και ο ίδιοι»

 

Άσκηση εμπέδωσης: φτιάχνω τη δική μου διατροφική πυραμίδα  εδώ page 0001 1a

Αξιολόγηση-Αναστοχασμός  Άσκηση ομαδικής διατροφής εδώ page 0001 1a

Εργασία σε ομάδες:  Ταξινόμηση τροφών ανά κατηγορία, κατασκευή πυραμίδας μεσογειακής διατροφής

 

Το κάθε παιδί  γίνεται  φρούτο ή λαχανικό φορώντας το αντίστοιχο στεφανάκι. Όλα τα φρούτα και τα λαχανικά γνωρίζονται μεταξύ τους,  μιλούν για τον εαυτό τους (τι χρώμα έχει το καθένα από έξω και από μέσα και κυρίως ότι έχουν βιταμίνες πολλές) και χωρίζονται σε ομάδες ανάλογα με την εποχή που ευδοκιμούν. Στο  τέλος,  αποφάσισαν να γίνουν όλοι φίλοι και να χορέψουν αγαπημένοι τον χορό των φρούτων και των λαχανικών.

 

Νερό, υγιεινή διατροφή και άσκηση: To τρίπτυχο της επιτυχίας!

Ενημερωνόμαστε για την παιδική παχυσαρκία και την σημασία της ενυδάτωσης του οργανισμού μας, παρακολουθούμε σχετικά βίντεο και ακολουθούν: Προβληματισμός –  συζήτηση – συμπεράσματα

Στιγμιότυπο οθόνης 3α

Στιγμιότυπο οθόνης 4α

 

Ενημέρωση για τις βιταμίνες των φρούτων και των λαχανικών εδώ page 0001 1a

Αξιολόγηση-Αναστοχασμός –  Διατροφικές επιλογές εδώ page 0001 1a

 

4η ΚΟΙΝΗ ΔΡΑΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ ΤΟΥ 1ου ΚΑΙ ΤΟΥ 2ου ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΜΕ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Δ΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ

Ο κάθε μαθητής/τρια της Δ΄Δημοτικού “υιοθετεί ” έναν μαθητή/τρια του νηπιαγωγείου για να για να λάβουν μέρος σε παιχνίδια στον αύλειο χώρο του σχολικού συγκροτήματος με την καθοδήγηση και τις εντολές της εκπαιδευτικού της Αγγλικής Γλώσσας κυρίας Αρακυνθίου Δήμητρας.