ΘΕΜΑΤΙΚΗ: “ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ”
Υποθεματική: “Διατροφή – Υγεία”
Τίτλος: “Ο Ρούλης ο Τροφούλης και η περιπέτειά του στον κόσμο της υγιεινής διατροφής»
Βασικός σκοπός, στον κύκλο των 7 εργαστηρίων του συγκεκριμένου προγράμματος, θα είναι αρχικά η γνωριμία των πιο σημαντικών ομάδων τροφών, της έννοιας της ισορροπημένης διατροφής και της σημασίας της για τη ζωή μας, ενώ ξεχωριστή αναφορά θα γίνει στη λεγόμενη Μεσογειακή Πυραμίδα και στην εννοιολογική αποσαφήνιση της κατανομής των τροφών σε αυτή. Επιπλέον, μέσα από στοχευμένες δράσεις, με αξιοποίηση διδακτικών σεναρίων και υιοθετώντας σύγχρονες διδακτικές πρακτικές για την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης, θα επιδιωχθεί μια διαπολιτισμική προσέγγιση των διατροφικών συνηθειών.
Οι δραστηριότητες ποικίλες: παραμύθια, παιχνίδια, φύλλα εργασίας, κατασκευές κ. ά. μερικές από τις οποίες θα αναρτήσουμε στο ιστολόγιο.
Ανίχνευση των πρότερων γνώσεων των μαθητών/τριών για την διατροφή.
Γνωρίζουμε τον Ρούλη τον Τροφούλη που προσπαθεί να μας βοηθήσει να συνειδητοποιήσουμε τη σημαντικότητα της διατροφής στη συνολικής μας υγεία, της επιλογής τροφίμων με υψηλή διατροφική αξία, την αποφυγή τροφίμων με χαμηλή διατροφική αξία, τη συμμετοχή σε προγράμματα άσκησης και φυσικής δραστηριότητας.
Σώμα υγιές και νους υγιής – Τι πρέπει να κάνουμε για να είμαστε γεροί και δυνατοί; – Τι πρέπει να προσέχουμε; – Τι πρέπει να αποφεύγουμε;
Διατροφική πυραμίδα -ομάδες τροφίμων
Παρακολουθούμε δύο σχετικά βίντεο και στη συνέχεια, ζωγραφίζουμε το αγαπημένο μας πιάτο, σχηματίζουμε ομάδες με βάση το είδος φαγητού που ζωγραφίσαμε, παρουσιάζουμε και παρατηρούμε τις διατροφικές μας συνήθειες.
Παρουσίαση του βιβλίου «Η κυρά Διατροφή –πρώτη στη μαγειρική» συζήτηση και σχετικό φύλλο εργασίας
Δημιουργία εννοιολογικού χάρτη μέσω της εφαρμογής kidspiration για τις υγιεινές και μη τροφές και τις ομάδες τροφών
Οι μαθητές/τριες συμπληρώνουν μαζί με τους γονείς τους για μια εβδομάδα, στο σπίτι, έναν πίνακα “Τι τρώω κάθε μέρα” και στη συνέχεια, ακολουθεί συζήτηση για τις διατροφικές τους συνήθειες εντοπίζοντας τυχόν λάθη στη διατροφή τους.
Ομαδοποίηση τροφών ανά είδος και κατηγορία
Διαμοιρασμός παιδικής πυραμίδας της μεσογειακής διατροφής, συζήτηση και ανακεφαλαίωση των όσων ειπώθηκαν περί διατροφικών συνηθειών κλπ.
Μουσικοκινητικό παιχνίδι «Ο Τάκης ο Ρομποτάκης»
Κινούμαστε στον χώρο ακούγοντας το ταμπουρίνο, εναλλάσσοντας αργούς και γρήγορους ρυθμούς με παραγγέλματα που παραπέμπουν στην ενέργεια που έχει ο Τάκης ο Ρομποτάκης όταν έχει καύσιμο. Π.χ. « Όταν ο Τάκης πεινάει, περπατάμε αργά, είμαστε νηστικοί», «Όταν ο Τάκης τρέχει, περπατάμε γρήγορα, έχουμε φάει καλό πρωινό και ο ίδιοι»
Άσκηση εμπέδωσης: φτιάχνω τη δική μου διατροφική πυραμίδα
Αξιολόγηση-Αναστοχασμός Άσκηση ομαδικής διατροφής
Εργασία σε ομάδες: Ταξινόμηση τροφών ανά κατηγορία, κατασκευή πυραμίδας μεσογειακής διατροφής
-
-
Exif_JPEG_420
-
-
Exif_JPEG_420
Το κάθε παιδί γίνεται φρούτο ή λαχανικό φορώντας το αντίστοιχο στεφανάκι. Όλα τα φρούτα και τα λαχανικά γνωρίζονται μεταξύ τους, μιλούν για τον εαυτό τους (τι χρώμα έχει το καθένα από έξω και από μέσα και κυρίως ότι έχουν βιταμίνες πολλές) και χωρίζονται σε ομάδες ανάλογα με την εποχή που ευδοκιμούν. Στο τέλος, αποφάσισαν να γίνουν όλοι φίλοι και να χορέψουν αγαπημένοι τον χορό των φρούτων και των λαχανικών.
Νερό, υγιεινή διατροφή και άσκηση: To τρίπτυχο της επιτυχίας!
Ενημερωνόμαστε για την παιδική παχυσαρκία και την σημασία της ενυδάτωσης του οργανισμού μας, παρακολουθούμε σχετικά βίντεο και ακολουθούν: Προβληματισμός – συζήτηση – συμπεράσματα
Ενημέρωση για τις βιταμίνες των φρούτων και των λαχανικών
Αξιολόγηση-Αναστοχασμός – Διατροφικές επιλογές