ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ

Μία ακόμη χρονιά ετοιμαστήκαμε στο σχολείο μας για το Πάσχα. Μιλήσαμε για τα έθιμα και τις συνήθειες του τόπου μας, μάθαμε την ιστορία του Χριστού,διαβάσαμε και σχολιάσαμε Παραβολές του. Είδαμε πως μπορούμε εμείς να  εφαρμόσουμε όσα ακούσαμε και κατά πόσο μοιάζουν με τους κανόνες, που έχουμε συμφωνήσει να ακολουθούμε στο σχολείο μας. Μιλήσαμε για τα θαύματα που έκανε την Σταύρωση του αλλά και την Ανάσταση του. Τώρα είμαστε έτοιμοι να γιορτάσουμε αυτές τις ημέρες. ξέρουμε τι γιορτάζουμε και γιατί.

DSCN4049DSCN4044DSCN4041DSCN4042DSCN4047DSCN4035DSCN4034

ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ .

pasxa1

2 ΑΠΡΙΛΙΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΒΙΒΛΙΟΥ

Την Παρασκευή 1/4/2016 γιορτάσαμε γονείς και παιδιά μία μέρα νωρίτερα την Παγκόσμια Ημέρα βιβλίου θέλοντας να τονίσουμε την αξία της καθώς και την αξία ανάγνωσης ενός βιβλίου.

Η ανάγνωση ενός βιβλίου βοηθάει τον μικρό μας αναγνώστη να αναγνωρίσει και να μπορέσει να εκφράσει τα αισθήματα του.Δημιουργεί μια ιδιαίτερη σχέση ανάμεσα στο παιδί και τον γονέα την ώρα που από κοινού ταξιδεύουν στη χώρα του βιβλίου, μαζί γελούν , συγκινούνται … Γι΄αυτό προτείνουμε το παιδί αν είναι δυνατόν να βρίσκεται μέσα στην αγκαλιά του γονέα του. Η σωματική επαφή προσφέρει μία επιπλέον οικειότητα και ισχυροποιεί το δεσμό που ήδη υπάρχει.

Επιπλέον τα οφέλη για τα παιδιά της δική μας ηλικίας είναι πολλά : εμπλουτισμός της φαντασίας, του παιχνιδιού, του λεξιλογίου του. Μπορεί να επιλύει ευκολότερα καταστάσεις που καλείται να αντιμετωπίσει στην καθημερινότητα του αποκτώντας εμπειρίες μέσα από τους ήρωες των βιβλίων του. Μαθαίνει να αγαπά και να εκτιμά τα βιβλία και καταλήγει να γίνει ένας μελλοντικός Φιλαναγνώστης. Χωρίς να το καταλάβει ή να δυσανασχετήσει έχει μετατραπεί σε έναν περίεργο και δημιουργικό με φαντασία άνθρωπο.

DSCN3954DSCN3961DSCN3962

DSCN3956DSCN3964DSCN3965DSCN3966

ΚΑΛΗ ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ

 

Την Κυρά Σαρακοστή

που είναι έθιμο παλιό

οι γιαγιάδες μας τη φτιάχναν

με αλεύρι και νερό

Για στολίδι της φορούσαν στο κεφάλι της σταυρό

και το στόμα της ξεχνούσαν

γιατί νήστευε καιρό

Και μετρούσαν τις ημέρες με τα πόδια της τα εφτά

κόβαν ένα τη βδομάδα, μέχρι να ‘ρθει η Πασχαλιά!!!

DSCN3912

DSCN3907  DSCN3908

DSCN3904   DSCN3905

Οδοντόβουρτσα και δόντια είναι φίλοι κολλητοί.

Μας επισκέφτηκαν από το οδοντιατρικό τμήμα του Μαμάτσειου Γενικού Νοσοκομείου Κοζάνης και αφού πρώτα μας ενημέρωσαν για τις κατάλληλες τροφές και τις «ανάγκες» των δοντιών μας,μας έδειξαν τον σωστό τρόπο να πλένουμε τα δόντια μας. Η συγκεκριμένη δραστηριότητα δίδαξε  αλλά και ευχαρίστησε τα παιδιά μας.

DSCN3838  DSCN3841

 

DSCN3843

DSCN3842

Στη συνέχεια ακολούθησε οδοντιατρική εξέταση .

DSCN3844

 

DSCN3845DSCN3846

Η ημέρα μας έκλεισε με τα  παρακάτω συμπεράσματα:

  • Μετά από κάθε γεύμα πλένω τα δόντια μου
  • Όλα τα παιδιά πρέπει να έχουν παιδική οδοντόβουρτσα κι οδοντόκρεμα κατάλληλη για την ηλικία τους. 
  • Επισκέπτομαι τουλάχιστον μία φορά το χρόνο τον οδοντίατρο.

Η μουσική μας επισκέφτηκε

Η μουσική ήταν μία όμορφη κοπέλα που είχε για γονείς τον κύριο και την κυρία ρυθμό. Ο μπαμπάς ήθελε να τα κάνει όλα γρήγορα αλλά η μαμά προτιμούσε αργά, για να τα καταλαβαίνει καλύτερα η μουσική. Ο μπαμπάς πάλι ήθελε να μάθει η μουσική να είναι γρήγορη. (Χτυπάμε παλαμάκια και γρήγορα και αργά). Η μουσική λοιπόν έμαθε να δουλεύει και με τους δύο τρόπους . Η φίλη της ήταν η μελωδία που άλλοτε η φωνή της ήταν χαμηλή κι άλλοτε ψηλή.(Λέμε λέξεις που σκεφτόμαστε και με τους δύο τρόπους).Όταν μεγάλωσε γνώρισε και παντρεύτηκε τον κύριο Ένταση, αγόρασαν κι ένα σπίτι που είχε πέντε ορόφους που τους φτιάξανε με πέντε ίσες γραμμές και το ονόμασαν πεντάγραμμο  . Για κλειδί έφτιαξαν ένα πολύ ιδιαίτερο κι όμορφο κλειδί, το κλειδί του ΣΟΛ  . Μαζί του έκανε εφτά παιδιά που είχαν το επίθετο νότες και για να μη μπερδεύεται ο σύζυγος της τους έδωσε όμορφα μικρά ονόματα ΝΤΟ, ΡΕ , ΜΙ, ΦΑ ,ΣΟΛ, ΛΑ, ΣΙ. Τα τέσσερα ήταν αγόρια και τα τρία κορίτσια. Τα αγόρια η μαμά τα έβαλε να κοιμούνται πάνω στις γραμμές  και τα κορίτσια ανάμεσα τους στα διαστήματα και όλη μαζί βοηθούσανε τους μουσικούς να φτιάχνουν όμορφα και μελωδικά τραγούδια

DSCN3821

Για να ολοκληρώσουμε την ιστορία μας και να βιώσουν τα παιδιά μας το υπέροχο αίσθημα που μας προσφέρει η μουσική καλέσαμε στο σχολείο μας τον πατέρα ενός μαθητή μας να μας παρουσιάσει το μουσικό όργανο που παίζει, να απαντήσει σε ερωτήσεις μας και να μας παίξει μουσική για να διασκεδάσουμε.

DSCN3824  DSCN3826   DSCN3834DSCN3831DSCN3831

DSCN3835 DSCN3820

 

Η υγιεινή των χεριών και τα παιδιά του Νηπιαγωγείου μας

Το τρίτο δικαίωμα στο οποίο αναφερθήκαμε είναι το δικαίωμα όλων των παιδιών του κόσμου να τρέφονται σωστά και να έχουν την περίθαλψη που χρειάζονται προκειμένου να μεγαλώνουν «σωστά» και γερά.

Τα παιδιά μας ενθουσιάστηκαν και αυτό φάνηκε στο παιχνίδι τους. Όλοι για μέρες γίνονται γιατροί και ασθενείς με τη σειρά τους

DSCN3778 DSCN3780

 

 

Μέσα στα πλαίσια λοιπόν του προγάμματος μας επισκέφθηκαν το σχολείο μας οι κυρίες Δαλαμπίρα Αναστασία, Διαμαντοπούλου Αρετή, Κατερίνα Μπερτένη Υπεύθυνες του τμήματος Λοιμώξεων του Μαμάτσειου Νοσοκομείου και του κέντρου Υγείας Σιάτιστας μαζί με τη Διευθύνουσα τους κυρία Κωνσταντινίδου Άννα

DSCN3761 DSCN3759

 

Μας ενημέρωσαν σχετικά με την καθαριότητα και την υγιεινή των χεριών μας, μας μίλησαν για τα μικρόβια,μας έδειξαν το σωστό τρόπο να πλένουμε τα χέρια μας.

DSCN3771

Με έναν πολύ απλό τρόπο μας έπεισαν για το πόσο εύκολα μεταδίδονται τα μικρόβια από τον έναν στον άλλο. Έβαλαν κρυφά λίγη μπογιά στα χέρια τους ,εξήγησαν στα παιδιά ότι θα προσπαθούσαν να δώσουν χρώμα στα μικρόβια και στη συνέχεια με διάφορες αφορμές ακούμπησαν κάποια παιδιά στα χέρια ,τα οποία τα προέτρεψαν στη συνέχεια να ακουμπήσουν διάφορα πράγματα μέσα στην τάξη. Το αποτέλεσμα ήταν να γεμίσουν όλα όσα άγγιζαν με χρώμα κι έτσι να καταλάβουν πόσο εύκολα μεταδίδονται τα μικρόβια μόνο που αυτά δεν μπορούμε να τα δούμε.

DSCN3770  DSCN3768

Ανταλλάξαμε δώρα. Εμείς τους χαρίσαμε μία αφίσα, που είχαμε φτιάξει από την προηγούμενη και οι νοσηλεύτριες μας μας χάρισαν την δική τους αφίσα, να την κρεμάσουμε για να θυμόμαστε όσα μας δίδαξαν.

DSCN3753 DSCN3752

DSCN3774

Ευχαριστούμε για την επίσκεψη σας και την ενημέρωση σας.

Τα καράβια μας

Φέτος τα Χριστούγεννα αναφερθήκαμε στις παραδόσεις και εστιάσαμε ιδιαίτερα στο έθιμο με το στόλισμα του  καραβιού, το οποίο αντικαταστήθηκε με το χριστουγεννιάτικο έλατο .Έτσι γεννήθηκε η ιδέα να κατασκευάσουμε τα δικά μας καράβια, που ταξίδεψαν στα σπίτια των παιδιών. Κάθε μέρα κι ένας άλλος μαθητής το έπαιρνε μαζί του, για να γράψει πάνω του μια ευχή για όλα τα παιδιά του κόσμου, συνδυάζοντας με αυτό τον τρόπο το πνεύμα των εορτών με το πρόγραμμα Αγωγής Υγείας που κάνουμε.Τα καράβιαμας τα συνόδευε κι ένα ποίημα του Β. Ηλιόπουλου που βρήκαμε στο περιοδικό Σύγχρονο Νηπιαγωγείο.

Χάρτινο το καραβάκι ταξιδεύει και κοιτά

αν είναι ευτυχισμένα όλα τα παιδιά. 

Έχουν όλα τους αγάπη φαγητό και ζεστασιά?

Πηγαίνουν  στο σχολείο? Παίζουν με χαρά?

Τα Χριστούγεννα ελπίδα φέρνουν στα παιδιά

για έναν δίκαιο κόσμο γεμάτο ανθρωπιά!!!

Χάρτινο το καραβάκι ταξιδεύει και κοιτά

θα πάρουν άραγε δώρα όλα τα παιδιά?

Έχουν όλα τους σπίτι, φάρμακα και νερό?

θα βάλουνε στολίδια σε δέντρο γιορτινό?

Τα Χριστούγεννα ελπίδα φέρνουν στα παιδιά

για έναν δίκαιο κόσμο γεμάτο ανθρωπιά!!!

DSCN3740  DSCN3742

Αυτές τις ημέρες τα καράβια μας μαζί με τις αφίσες που έφτιαξαν τα παιδιά μας, μέχρι τώρα, θα ξεκινήσουν το ταξίδι τους για να μιλήσουν σε όλους για τα δικαιώματα των παιδιών.

Έχω δικαιώματα κι εγώ!!!!

 

Στο νηπιαγωγείο μας θα δουλέψουμε ένα πρόγραμμα Αγωγής Υγείας με θέμα τα Δικαιώματα των παιδιών σε συνεργασία με τη UNICEF. Ο λόγος που επιλέξαμε το πρόγραμμα είναι να μάθουν τα παιδιά να αναγνωρίζουν, να σέβονται και να προστατεύουν τα δικαιώματά τους με στόχο να αντιλαμβάνονται την αξία τους και να προσαρμόζουν τη χρήση τους στην καθημερινή τους  ζωή.

DSCN3682DSCN3729

Ξεκινήσαμε λοιπόν με δύο ομαδικές κατασκευές  προκειμένου να δούμε πως αντιλαμβάνονται τα παιδιά  «Τι είναι παιδί;» και «Τι κάνει ένα παιδί» με αυτές τις κατασκευές φτιάξαμε και τους ήρωες που θα μας συνοδεύουν στη διάρκεια του προγράμματος.

 

 DSCN3658DSCN3659  DSCN3737

Στη συνέχεια είδαμε τι χρειάζονται τα παιδιά.

                          DSCN3656DSCN3657

 

Με αφορμή την αφίσα που κάναμε μιλήσαμε για την unicef , τη δράση της και τη σημαντική και ενεργό συμμετοχή της στη δημιουργία και ψήφιση της Διακήρυξης  των Δικαιωμάτων των Παιδιών.

Το πρώτο κατά εμάς Δικαίωμα

Έχουμε δικαίωμα στο παιχνίδι αλλά και υποχρεώσεις απέναντι σε αυτά.Μάθαμε ότι πρέπει να σεβόμαστε αυτά που έχουμε, να λέμε ευχαριστώ σε όσους μας τα προσφέρουν ,να τα διατηρούμε σε καλή κατάσταση και γνωρίσαμε παίζοντας και απολαμβάνοντας παραδοσιακά παιχνίδια που δυστυχώς δεν τα παίζουν πλέον τα παιδιά.

DSCN3679DSCN3678

DSCN3676DSCN3672

DSCN3673DSCN3674DSCN3670DSCN3669

DSCN3733DSCN3730

DSCN3732

Προβληματιστήκαμε αν όλα τα παιδιά της γης έχουν την ίδια δυνατότητα για παιχνίδι όπως εμείς. Γνωρίσαμε την Αφρική, μιλήσαμε για παλαιότερες εποχές αλλά και για σήμερα που δυστυχώς σε πολλές περιπτώσεις τα παιδιά αντί να απολαμβάνουν όπως εμείς…. εργάζονται σκληρά. Είδαμε εικόνες στο διαδίκτυο και έργα τέχνης με θέμα την παιδική εργασία.Χρησιμοποιούμε το βιβλίο και το υλικό του της Κατερίνας Τζαβάρα «Έχω ένα μήνυμα για όλα τα παιδιά της γης», καθώς και το υλικό που μας έστειλε η  Unicef.

                                  DSCN3735 DSCN3736    DSCN3734

Το δεύτερο Δικαίωμα μας 

Όλοι είμαστε ίδιοι αλλά και διαφορετικοί. Αυτό είναι δικαίωμα μας και πρέπει ΌΛΟΙ να το σεβόμαστε. Είμαστε άνθρωποι από άλλες χώρες, με διαφορετικές ικανότητες και χαρίσματα. Υπάρχουν δίπλα μας άτομα με αναπηρίες που όμως μπορούν να γίνουν οι καλύτεροι μας φίλοι και να κερδίσουμε όλοι ικανοποίηση και να ζήσουμε την ευχαρίστηση της συνεργασίας και της προσφοράς. Διαβάσαμε σχετικά μια πολύ ωραία ιστορία «Το γρήγορο κορίτσι » από το βιβλίο «Ιστορίες για φίλους» των εκδόσεων Διάπλαση.

 Τα παιδιά μας στις φωτογραφίες προσπάθησαν να κατανοήσουν τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν καθημερινά τα άτομα με αναπηρίες.

DSCN3739

DSCN3728DSCN3727

Το πρόγραμμα θα συνεχιστεί όλη τη χρονιά και θα εξελιχθεί ανάλογα με το ενδιαφέρον των παιδιών, όποτε σε επόμενη ανάρτηση θα σας παρουσιάσουμε και άλλες ιδέες μας και φωτογραφίες