ΝΕΡΟ, ΠΗΓΗ ΖΩΗΣ … ΣΥΝΕΧΕΙΑ

Μερικές από τις δράσεις μας το 1ο τρίμηνο.

  • Επίσκεψη στο ΚΠΕ Στυλίδας

419971869 3548862918696434 9185249395110421602 n419994401 393840606378729 3520441814943612689 n419941616 354562860860154 3421107886136767043 n419929290 1535952567192079 7095796296175442296 n398028031 713064834056506 7998848647431833307 n399852101 1098136291558187 1396850142667717482 n368508640 1385952272184144 5016632530241727592 n398460875 1783461238743534 6658357691387506019 n

  • Διεξαγωγή πειράματος για την μόλυνση του νερού.387652260 1472538880192895 6523464037077013388 n398020646 702658735131395 6722276937684948687 n
  • Κατασκευή καραβιού που καθαρίζει την θάλασσα- Ο Καραβοσωλήνας

κ420064107 249819368150181 2064807692963122808 n       397920869 1658144168011089 5043094902626137271 n

ΝΕΡΟ, ΠΗΓΗ ΖΩΗΣ

Μερικές από τις δράσεις μας ήταν οι παρακάτω:

 

  • Διάχυση του εκπαιδευτικού προγράμματος με τραγούδια, ποιήματα και χορό.

1234

  • Εκπαιδευτική επίσκεψη στο ποτάμι του Άγίου  Δημητρίου με την συμμετοχή των γονιών. Ενημέρωση από τον υπεύθυνο για την υδροδότηση του Δήμου Στυλίδας  για το πώς το νερό φτάνει στα σπίτια μας.

348381301 952835999258712 6586691290416885567 n 348366101 726873632455347 3945157952118685960 nΤ348359381 155330927518287 6195871802579198207 nInked348360224 3380250098908721 2312661939336197554 nInked354208143 709185764302479 7822227018520116884 n 1

 

 

 

 

 

 

  • Τοποθέτηση πινακίδας στον Άγιο Δημήτριο.

348366071 562895336031913 1923901422552904496 n

  • Ενημέρωση από το Λιμεναρχείο Στυλίδας.

Inked344296539 556897149689598 8383697026366421841 n

  • Επίσκεψη στο χωριό μας και αναζήτηση πηγών νερού.

Inked354051653 795419772233227 5341941158902106432 nInked337126359 1189482571753375 3120395446525463463 nInked337490477 999859740981941 3007969049422169343 nInked354407416 2032898057056833 3769267947570715759 nInked353125536 229184673212424 7264349104250466791 n7

  • Δεντροφύτευση και δημιουργία σχολικού κήπου με την συνεργασία των γονέων και της  Α΄ Τάξης του Δημοτικού Σχολείου.

337156156 805307287662711 7863187016861924435 n338864473 1262979087666937 4660803172539290354 n353512714 572722165018956 7708814431353137849 n354228618 588352140106606 6204533713904305790 n 1353519363 932920367932709 5036088676320227639 n353659481 273401828553693 2756577691933285120 n353784469 6279827438799049 2865510198390851917 n 15

  • Γράμμα προς τον Πρόεδρο του Αχινού.

352875208 2579367558883619 5627267211356920120 n 1

  • Φυλλάδιο για τους γονείς σχετικό με τους τρόπους εξοικονόμησης του νερού.

353883309 6077658172359605 8397058169981486901 n

  • Κατασκευή αφισών.

 

 

337140399 230059389538372 100228303286018819 n  337528979 1390314441729389 4296095600611007827 n

  • Ομαδική κατασκευή φράγματος.

345852658 975245406836807 8920562551696749815 n

  •  Ατομική κατασκευή πηγαδιού στο σπίτι .

353583617 994939234844008 1979459631773895862 n

  • Κατασκευή τρισδιάστατου παζλ-νερόμυλου.

338886956 758237455935600 4569057503338175523 nInked354259982 2515045735337544 2358480407356883486 n

  • Παιχνίδι τεχνητής νοημοσύνης.

353809515 281083657668487 2818193489170598225 n

  • Η γωνιά του νερού

353991313 1940578262959542 5726172387343424191 n 1

  • Κατασκευή αυτοσχέδιου νερόμυλου με υλικά της τάξης,

339898113 926222155165045 1292034215356346871 n6

Συμμετοχή στον διαγωνισμό ” Η θάλασσα που θέλω να έχω”

353630533 919485362680625 8518278059114335052 n

Έτησια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2021-2022)



Λήψη αρχείου

Αρωματικά φυτά και βότανα… συνέχεια

Μιλήσαμε για τις παραδόσεις που σχετίζονται με τον βασιλικό (αγιασμός την πρώτη μέρα του σχολείου και των Θεοφανείων)  και την δάφνη (Κυριακή των Βαΐων).

Φτιάξαμε λίγο πριν το Πάσχα κουλουράκια κανέλας και τα φάγαμε μαζί με τσάι βουνού και φασκόμηλο από την γλάστρα μας.

287887671 537913924484082 3849655321520051607 n

288460022 357404363193910 434498276995213012 n287460207 1670563270002881 6160014629932884850 n

 

Οι λαμπάδες για το Πάσχα ήταν σαφώς αρωματικές. Κολλήσαμε ξύλο κανέλας, καρφάκια από γαρύφαλλο και αστεροειδή γλυκάνισο.

video-1655707477

Δημιουργήσαμε το Αλφαβητάρι των αρωματικών φυτών και βοτάνων με εικόνες από το διαδίκτυο.

 

Παίξαμε το παιχνίδι  «Μύρισε και βρες ποιο φυτό είμαι», όταν τα παιδιά αναγνώριζαν πολύ καλά τα φυτά.

288157228 414821620558533 2432459455422021493 n

Ζωγραφίσαμε με τέμπερες ένα λιβάδι με λεβάντες και κάναμε κολάζ με αρωματικά φυτά.

287316719 1255873434819584 6815200057621589050 n287837868 1955543021502512 8175248008752426255 n

Φτιάξαμε πουγκάκια με λεβάντα για τις ντουλάπες μας, για να μην μας τρυπήσει τα χειμωνιάτικα ρούχα μας ο σκόρος. Τα δωρίσαμε στις οικογένειές μας, σε επισκέπτες του σχολείου μας, στις δασκάλες.

287649152 427777189189440 2645469472239820186 n

Διαβάσαμε «Το παραμύθι της κανέλας» και επειδή δεν είχε εικόνες γίναμε εικονογράφοι και δημιουργήσαμε ψηφιακό παραμύθι.

https://www.storyjumper.com/book/read/133761082/ggiannoutsou46

Φτιάξαμε σαπούνι από έλαιο λεβάντας

.287518175 1038141976826299 7804349225774258643 n 1

 

Παρακολουθήσαμε βίντεο που αφορούσε την μείωση των αρωματικών  φυτών  και βοτάνων στην φύση. Έτσι τα παιδιά  ευαισθητοποιήθηκαν  και να κατανόησαν πως οι αλόγιστες ανθρώπινες επεμβάσεις στο οικοσύστημα μπορούν να οδηγήσουν σε καταστροφή.

Ζωγραφίσαμε με τα παιδιά του Δημοτικού Σχολείου τα βαζάκια και τα μπουκάλια μέσα στα οποία είχαμε φτιάξει «αρωματικά» προϊόντα.

a

InkedInked288212072 361361186067094 2828566539217765157 n

Κατασκευάσαμε «αρωματική γωνιά» στην αυλή του σχολείου με την συνεργασία των γονιών  η οποία ήταν και το σκηνικό μας για την γιορτή για το τέλος της σχολικής χρονιάς.

287493242 733549607857387 1131276035952767375 n 1287643895 440477687510676 1024581742173487041 n 1

Inked287408216 412434620897502 4688303420487269295 n 1

 

 

Η καλοκαιρινή μας γιορτή περιλάμβανε μια σύντομη περίληψη-ενημέρωση για το σχέδιο δράσης, τραγούδια, χορό, ποιήματα, αινίγματα, μύθους,  παροιμίες και όλα όσα ανακαλύψαμε από το «αρωματικό» μας ταξίδι.

 

Το καλάθι που πήραν τα παιδιά στο τέλος  της χρονιάς περιείχε: αρωματικό χώρου, γλυκό κουταλιού λεμόνι, λικέρ αρμπαρόριζα, γλαστράκια  με φυτά, σαπούνι, αποξηραμένα φυτά.

288327255 541620744104458 5526823831391143562 n 288682796 366469758886022 4249051730998716558 n

 

Αρωματικά φυτά και βότανα- Σχέδιο Δράσης

Σκοπός και στόχοι του Σχεδίου Δράσης

Με αυτό το σχέδιο εργασίας θα επιχειρήσουμε να αναδείξουμε το πώς το φυσικό περιβάλλον , η φύση γύρω μας δίνει απλόχερα τα δώρα της, όπως είναι τα αρωματικά φυτά και βότανα . Έτσι, νοστιμίζει το τραπέζι μας, γίνεται ο γιατρός που μας θεραπεύει και η αισθητικός που μας καλλωπίζει. Σήμερα όμως πολλά από αυτά τα αρωματικά τείνουν να εξαφανιστούν ή τουλάχιστον δεν τα συναντάμε τόσο συχνά όσο παλιότερα λόγω της αλόγιστης ανθρώπινης επέμβασης. Έτσι η ευαισθητοποίηση παιδιών στο θέμα προστασίας των αρωματικών φυτών καθίσταται αναγκαία και ιδιαίτερα σημαντική.

Το διάλλειμα γίνεται σε μέρος της αυλής, όπου τα παιδιά παίζουν και στον κήπο του σχολείου. Υπήρξε έντονο ενδιαφέρον για τα δέντρα,  τους θάμνους και τα φυτά που υπάρχουν εκεί. Η ανακάλυψη ενός αρωματικού φυτού, της λεβάντας ήταν και το έναυσμα για το συγκεκριμένο σχέδιο δράσης.  Βασικός σκοπός του σχεδίου δράσης είναι  τα παιδιά να αναγνωρίζουν τα αρωματικά φυτά και βότανα  και να μάθουν την χρησιμότητα τους.

Ειδικότερα:

α) Να γνωρίσουν τα βασικότερα αρωματικά φυτά του τόπου μας ,να τα καταγράψουν και να μπορούν να ξεχωρίζουν το ένα από το άλλο τόσο από την εξωτερική τους εμφάνιση όσο και από το χαρακτηριστικό άρωμά τους.

β)  Να προσδιορίσουν τη μεγάλη σημασία των φυτών αυτών για την Ελλάδα στη μαγειρική, φαρμακευτική, καλλωπισμό κ.ά από τα παλιά χρόνια έως και σήμερα.

γ) Να μάθουν τους μύθους και τις παραδόσεις που σχετίζονται με αυτά καθώς και τη θέση που έχουν, το καθ΄ ένα απ΄ αυτά, στην τέχνη τη λογοτεχνία και στη μουσική.

  

Υλοποίηση του Σχεδίου Δράσης

Οι γονείς ενημερώθηκαν για το σχέδιο δράσης  «Αρωματικά φυτά και βότανα» σε ενημερωτική συνάντηση τον Δεκέμβριο. Αφού αναφέρθηκαν οι στόχοι και  το  περιεχόμενο της δράσης  τονίστηκε και η  απαραίτητη συνεργασία σχολείου και οικογένειας για την υλοποίηση του.

Συζητήσαμε στην τάξη για τα αρωματικά φυτά και τα παιδιά ρώτησαν τους γονείς τους, τους παππούδες και τις γιαγιάδες τι γνωρίζουνε για αυτά και μάζεψαν πληροφορίες τις οποίες επεξεργαστήκαμε.

Ξεκινήσαμε την δημιουργία φυτολογίου με αρωματικά φυτά και βότανα όπου σε κάθε σελίδα κολλούσαμε ένα κλωναράκι από αυτό καθώς και ένα χαρτάκι  με πληροφορίες που έφερναν τα παιδιά από το σπίτι ή αναζητούσαμε στο διαδίκτυο.

Τα πρώτα μας φυτά

IMAG0001288503706 1481127392302034 3187937244649928181 n 1

Σε ένα τετράδιο  σημειώναμε ,κολλούσαμε, ζωγραφίζαμε μύθους, ποιήματα, τραγούδια, παροιμίες, αινίγματα, συνταγές σχετικές με το θέμα.

Σταδιακά συλλέξαμε  και αποξηράναμε αρωματικά φυτά και βότανα.

Την ημέρα της αγάπης χαρίσαμε αρωματικές καρδιές σε αυτούς που αγαπάμε!

IMAG0013 1

 

 

Αρωματίσαμε ελαιόλαδο και αλάτι με δεντρολίβανο, ρίγανη και δάφνη.

IMAG0012 1

 

Έτσι την Τσικνοπέμπτη μαγειρέψαμε πατάτες με μπριζολίτσες, χρησιμοποιώντας τα το αρωματισμένο λάδι  και αλάτι.

IMAG0032 1IMAG0038 1

 

Το λικέρ αρμπαρόριζα και το γλυκό  του κουταλιού λεμόνι με βανίλια και αρμπαρόριζα ήταν οι επόμενες συνταγές μας.

288565778 607608123726210 2889021229242233003 n 287467415 660160985727700 7074890442395094686 nInked287806816 1035100323807471 7215051968282474109 n

Φτιάξαμε αρωματικά χώρου και τα τοποθετήσαμε στα καλοριφέρ. Η τάξη μας μοσχομύριζε…

IMAG0009 1

 

 

Οργανώσαμε την αρωματική γωνιά στην αυλή με φυτά που αγόρασαν οι γονείς ή φυτά που φυτεύαμε με τα παιδιά.

 

Το πότισμα και το κλάδεμα ήταν οι κύριες ασχολίες μας. Μήπως όμως πρέπει να ρωτήσουμε και κάποιον ειδικό, Έτσι επισκεφτήκαμε τον γεωπόνο του χωριού και τα παιδιά τον ρώτησαν για το θέμα μας. Αγοράσαμε και φυτεύσαμε σπόρους από άνηθο και σέλινο , βασιλικό και ηλίανθο σε  συσκευασίες που φέραμε στο σχολείο για το εργαστήριο δεξιοτήτων που αφορούσε  την ανακύκλωση. Επειδή πλησίαζαν οι διακοπές  του Πάσχα τα παιδιά πήραν τις γλάστρες αυτές στο σπίτι για να τις προσέχουν και για να δουν τα σποράκια να φυτρώνουν.

IMAG0004

287758686 575185360643962 324528196667985845 n

Μιλήσαμε για τον Ιπποκράτη και την χρήση των βοτάνων στην ιατρική και φαρμακολογία.   Επιπλέον πληροφορίες μας έδωσε ο φαρμακοποιός του χωριού μας. Στο φαρμακείο  είδαμε φάρμακα, βιταμίνες, καλλυντικά, οδοντόκρεμες που περιέχουν τα φυτά αυτά.

Inked287855268 703510474046326 3160519191144716790 n

Inked287820770 5084755778269866 3624851935914428292 n

Αναζητήσαμε παροιμίες σχετικές με τα αρωματικά φυτά και τις ζωγραφίσαμε.

Φτιάξαμε αινίγματα για τα φυτά αυτά και καρτελίτσες που τα γράψαμε.

Διαβάσαμε και επεξεργαστήκαμε μύθους  όπως «Απόλλων και Δάφνη» και «Ο μύθος της μέντας».

Μάθαμε σύνθετες λέξεις με αρωματικά φυτά και βότανα και σχηματίσαμε δικές μας.

Τραγουδήσαμε το « Δώσε μου δυόσμο να μυρίσω, λουίζα και βασιλικό» και το ακούγαμε όταν θέλαμε να χαλαρώσουμε. Μάθαμε και το τραγούδι «Η μυρτιά». Χορέψαμε το νησιώτικο τραγούδι «Δεντρολίβανος».

Με την εκπαιδευτικό των Αγγλικών οργανώθηκε «Tea time» και τα παιδιά ενημερώθηκαν για την συνήθεια αυτή των Άγγλων. Δοκιμάσαμε τσάι με διάφορες γεύσεις μαζί με νόστιμα μπισκότα.

Inked288700979 756883938777463 6749090972463436071 n 1

InkedIMAG0018

 

(περισσότερα…)

Συμμετοχή του νηπιαγωγείου μας στον διαγωνισμό ζωγραφικής για τα 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση

Το ομαδικό εικαστικό έργο των μαθητών μας ήταν ένα από τα έργα που εκπροσώπησε το Νομό Φθιώτιδας στον διαγωνισμό ζωγραφικής που διοργάνωσε το Υπουργείο Παιδείας για τα 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση.

Scan 20220215

Πρόσκληση της Ιεράς Μητρόπολης Φθιώτιδας

Είναι μεγάλη τιμή για εμάς η πρόσκληση της Ιεράς  Μητρόπολης Φθιώτιδας που αφορά την διάκρισή μας στον διαγωνισμό ζωγραφικής για τα 200 χρόνια από την Ελληνική επανάσταση του 1821.



Λήψη αρχείου