Άνοιξη

Πετούν τα πεταλούδια και ανθίζουν τα λουλούδια!

Και η τάξη μας γέμισε με χρώματα και τραγούδια, χελιδόνια, πεταλούδες, πασχαλίτσες, μέλισσες!!

Διαβάσαμε ποιήματα και παραμύθια για την Άνοιξη, τραγουδήσαμε τραγούδια, γνωρίσαμε το μαγικό κόσμο των μελισσών, τον κύκλο ζωής της πεταλούδας, το μακρινό ταξίδι των χελιδονιών, τη φύση την Άνοιξη και ταξιδέψαμε σε ένα χαρούμενο, πολύχρωμο κόσμο!

20240417 115124 20240417 115213

20240417 120337 IMG 8e9d2546ff0580095db8a77d6d02d2e6 V

20240418 114303 20240418 114820 20240418 120729IMG fa29c3192f1172e59006f25b3de075ad V 5

20240416 11382620240419 130221 20240419 130228

IMG 20240422 003325

Συμμετρίες με πασχαλίτσες και πεταλούδες/ Ο κύκλος ζωής της πεταλούδας.

IMG 20240422 003112

Η κυρία Άνοιξη μέσα από τα μάτια των παιδιών! (Το έναυσμα δόθηκε μέσα από το παραμύθι “Τα σμαραγδένια μάτια της άνοιξης”).

 

Ενδοσχολικές Επιμορφώσεις



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

MAKE A WISH

Ο έπαινος για τη συμμετοχή μας στον διαγωνισμό του make a wish:



Λήψη αρχείου

3ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων ΚΙ ΑΝ ΗΜΟΥΝ ΕΓΩ;

  1. Με αφορμή το 3ο εργαστήριο δεξιοτήτων του Θεματικού Κύκλου: Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη, με τίτλο “Κι αν ήμουν εγώ;” Μιλήσαμε και προσεγγίσαμε τα δικαιώματά μας!  Αρχικά διαπιστώσαμε τις ομοιότητες και τις διαφορές μας! Μιλήσαμε και καταγράψαμε τα χαρακτηριστικά μας. Είδαμε ότι όλοι είμαστε διαφορετικοί, αλλά παραλληλα ίσοι. Ζωγραφισαμε το βάζο που συμβολίζει την τάξη μας και τους εαυτούς μας ως λουλούδια .

 

 

 

IMG 20240408 140102 IMG 20240408 140209

Έπειτα παίξαμε ένα  παιχνίδι με καρδιές! Ανασηκώναμε μία καρδιά και μιλούσαμε για αυτή/όν που μας έτυχε.. τι μας αρέσει πάνω του, γιατι θα στεναχωρηθουμε άν λείψει μια μέρα από το σχολείο, και άλλα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας του που εμείς γνωρίζουμε!

IMG 20240408 101849

Έπειτα μιλήσαμε για τα θέλω μας και τις ανάγκες μας. τα χωρίσαμε σε κατηγορίες και καταλάβαμε τις διαφορές τους, έπειτα κατανοήσαμε πως κάθε ανάγκη είναι και ένα δικαίωμα και φτιάξαμε την ομαδική κατασκευή “Τα δικαιώματά μου” , όπου τα δικαιώματά μας τοποθετήθηκαν ως σημαίες στο ταξίδι της ζωής μας…

20240410 100818 20240411 112847 20240411 114735 20240411 115326

20240412 12175220240412 121856

Καταγράψαμε τα δικαιώματά μας και τα πληκτρολογήσαμε στον υπολογιστή δημιουργώντας το δικό μας Συννεφόλεξο με τη χρήση του προγράμματος Word art:

20240410 114806 Classic Word Cloud 1

Οδηγήσαμε τη Μελισσούλα μας στην εικόνα που θέλαμε, περιγράψαμε την εικόνα, μιλήσαμε για αυτή, αναγνωρίσαμε το δικαίωμα του παιδιού που λείπει κάθε φορά από την φωτογραφία:

IMG 20240410 152538 IMG 20240410 152820

Στο τέλος ζωγραφίσαμε, κόψαμε και κολλήσαμε φτιάχνοντας το δικό μας χρυσό βιβλίο των δικαιωμάτων μας!

20240412 101453 20240412 124554

Αξιοποίησαμε επίσης τα παραμύθια

  1. Έλμερ ο Παρδαλός Ελέφαντας
  2. Το Σαναδαλάκι
  3. Η Λουλουδούπολη

Χρόνια πολλά καλέ μας φίλε!

Με πολλή χαρά γιορτάσαμε τα γενέθλια του αγαπημένου συμμαθητή μας! Χορέψαμε, τραγουδήσαμε, ευχηθήκαμε, ζωγραφίσαμε  και γεμίσαμε με όλη μας την αγάπη ένα άλμπουμ με τις ζωγραφιές και μια παλέτα με τα αποτυπώματά μας!

20240409 120626 20240409 120532 1

ΤΑ ΣΧΗΜΑΤΑ! (η συνέχεια…)

Με αφορμή το παραμύθι του Τριγωνοψαρούλη, σκεφτήκαμε ότι θα ήταν πολύ καλή ιδέα να ομορφύνουμε ένα μέρος της εισόδου του σχολείου μας, με μία εικαστική παρέμβαση. Λίγο το παραμύθι, λίγο το ότι η άνοιξη με τον καλό καιρό της μας κάνει να σκεφτόμαστε την θάλασσα, λίγο το ότι το χωριό μας λέγεται Ψάρι….. αποφασίσαμε να φτιάξουμε ένα βυθό με μποοόλικα ψάρια! Να σας ενημερώσουμε όμως, ότι τα ψάρια μας δεν είναι τα συνηθισμένα, αλλά είναι σχηματοψαράκια! Άλλα τρίγωνα, άλλα τετράγωνα, άλλα ρόμβοι, κύκλοι και τραπέζια! Όλα μοναδικά, όλα όμορφα και λίγο αστεία, όπως είπαν τα παιδιά. Ααα… κάπου πίσω από τα φύκια του βυθού μας κρύβονται και ο Μπομπ Σφουγγαράκης μαζί με τον φίλο του τον Πάτρικ!

0 02 05 bb02061ec2524923b457e34332057a90fccc02bd2ff077934da6c4e4909167f7 60cb71a1 2 0 02 05 518b2fdc6ad11f793a764c6484c39d77be095de29ce0ee52d5fc6d969fa8c546 b54ebe83 1 0 02 05 c3b894f96be0bc8c7f1772f328a6b81847df9e20b2c51dcb23564d0c46a8176e 53a418a0 1  0 02 05 4d496aaaba2632b45667c7d060c3715c9762ef0ad7d27d549c69bb024afa476a b3bf7cca 1  0 02 05 c3b894f96be0bc8c7f1772f328a6b81847df9e20b2c51dcb23564d0c46a8176e 53a418a00 02 05 302ecf3ad97f66f801b304e402c0e09177595ea889fad3fd820a0f61ef55bd0a 954cf1e8 2 0 02 05 ad55b3159f2b0f174677ff5674d6f704db1f0c774386b38b5d76ba1c13469463 c5a72827

Η Ωραία Κοιμωμένη ζητά την βοήθειά μας !!!

Σε ένα μακρινό βασίλειο, ένα όμορφο κορίτσι έχει πέσει σε βαθύ ύπνο. Τίποτα δεν μπορεί να την ξυπνήσει μέχρι τώρα. Μήπως μπορούν να το καταφέρουν οι ιππότες και οι πριγκίπισσες του σχολείου μας; Για να δούμε!

Στόχος  μας ήταν να περάσουμε πρώτα πρώτα από το γεφύρι της ευθείας γραμμής και έπειτα από το πηγάδι του κύκλου, που ήθελε πολύ προσοχή, γιατί ο δράκος-παπαγάλος πετάει φωτιές. Επόμενο στάδιο ήταν η αιωρούμενη γέφυρα με τις καμπύλες γραμμές, που είχε πάρα πολύ αέρα και ήθελε καλή ισορροπία. Φτάνοντας στο τετράγωνο, το οποίο συμβόλιζε τον περίβολο του κάστρου, έπρεπε να κάνουμε το γύρο και να κοιτάξουμε καλά, εάν μας παρακολουθεί κανείς! Λίγο πριν το τέλος, είχαμε ένα ακόμα εμπόδιο: το ψηλό τρίγωνο βουνό. σκαρφαλώσαμε στην κορυφή του, την αγγίξαμε και από εκεί είδαμε το παράθυρο της κάμαρας της ωραίας Κοιμωμένης. Ω! Τι χαρά. Τώρα είμαστε πολύ κοντά. Ένα βήμα ακόμα και ήμασταν δίπλα της. Και τώρα τι; Πώς θα ξυπνήσει; Χμμμ.. έχουμε την μαγική λέξη που μας έδωσε η κυρία λίγο πριν ξεκινήσουμε την πορεία μας.  Ο κάθε ένας είχε την δική του ξεχωριστή μαγική λέξη που ήταν σχετική με την θεματολογία της εβδομάδας, δηλαδή τα σχήματα (ορθογώνιο/ τέσσερις πλευρές/ τέσσερις γωνίες/ δύο τετράγωνα κλπ.).

0 02 05 1c791e2322381cb5abca97ab3e78862a4605709f14338ad65de3224d83b9e0c6 799341a4 0 02 05 1021765a027acd54f6b1fcd5e867dc30e283e5d262ae3f9907b10a7f41f3c055 ef95768d 0 02 05 adb66d8c1bef6b6b9661fd321a2bcee614d5d674d51ba9251d24501b733d6fce 930ed45b 0 02 05 ea63858f10cc4a2fad98141c7dc84a4cce6925d7401cba49ebd84b142ff14608 2f75f625 1 0 02 05 e4c979e3825efdf0a22bb6df57a922cc8b976960e70693c3ad2a30ea4d588d39 dbc961c4 0 02 05 abd1e3f500d713970a6de28d9a66aa0f1aeff6442a1394694af8cc6c225cecd6 701bddd5 0 02 05 60f15bf255c713842dcdaacbfcbcd1358083e19863beaf7bb3c8949767f2ae09 df52ffd8

ΤΑ ΣΧΗΜΑΤΑ!

Αυτή την εβδομάδα ασχοληθήκαμε με τα σχήματα  και οι μέρες μας γέμισαν παιχνίδι, χρώματα, τραγούδια και δημιουργίες!

Μάθαμε πως τα σχήματα είναι πάρα πολλά και επιλέξαμε να ασχοληθούμε περισσότερο με 4 συγκεκριμένα. Αρχικά συγκεντρώσαμε διάφορα αντικείμενα και τα χωρίσαμε σε κατηγορίες:

20240401 101321 20240401 101654 20240401 102701

Έπειτα γυμναστήκαμε και χορέψαμε ακολουθώντας οδηγίες κάθε φορά που η μουσική σταματούσε:

20240401 113703 20240401 113840 20240401 113942

 

Φτιάξαμε τα σχήματα με τα τουβλάκια και με πλαστελίνες:

20240401 121537 20240401 121601 20240404 113355 20240404 114143 20240404 114301 20240404 115406

Απευθείας από την μακρινή Σχηματοχώρα μας επισκέφθηκε σήμερα ο Μάγος και η Μαγισσά της, που με το μαγικό τους ραβδί μεταμόρφωναν τα παιδιά σε σχήματα…

20240405 095557 20240405 100001 20240405 100205

 

Επηρεασμένοι από την επίσκεψη των μάγων, φτιάξαμε και εμείς τη σχηματοχώρα όπως τη φανταζόμασταν!

20240405 101715 20240405 10211920240405 104307

Παίξαμε διάφορα παιχνίδια (αντιστοίχισης, επιτραπέζια κ.α) και φτιάξαμε κατασκευές και έναν πολύχρωμο πίνακα διπλής εισόδου!

20240404 095233 20240404 095527 20240404 095924 0 02 05 797716be1d7c96c1ec7fb1e3a9ef7e61818e114fab69fd15ab0a09b8d85b4b9e 93b9ab9a0 02 05 a6d98be618c94881741469f968839b8cfcc702cfa0bded5a9ac605242396de4d 2a7f1005 20240405 114258 20240405 114814 20240405 120323 20240405 120400

 

 

 

Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου

Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου και στο Νηπιαγωγείο μας δεν μπορούσαμε να γιορτάσουμε αυτή την τόσο σημαντική μέρα!

Μια Βαλίτσα από τη βιβλιοθήκη του Ιδρύματος Ευγενίδου μας περίμενε πρωί πρωί στην τάξη μας! Οι απορίες έπεφταν βροχή και τα παιδικά ματάκια περίμεναν με ενθουσιασμό να δουν τί περιείχε. Τελικά η βαλίτσα ήταν μαγική και πειριείχε ένα ταξίδι! Μας πήγε ένα μακρινο ταξίδι σε μια άλλη εποχή! Γνωρίσαμε το ταξίδι της γραφής μέσα από τους αιώνες… δίσκος της Φαιστού, κέρινες πλάκες, κοντυλοφόροι, φτερά χήνας, περγαμηνές, πάπυροι, γραφίδες, πένες , μαυροπίνακες, κιμωλίες και κάρβουνα! Όλα ήρθαν στο σχολείο μας και τα γνωρίσαμε από κοντά! Με χαρά επεξεργαστήκαμε, μάθαμε , πειραματιστήκαμε, προβληματιστήκαμε και κατανοήσαμε πόσο σημαντική είναι η γραφή , πόσο άλλαξε μέσα από τα χρόνια και πόσο τυχεροί είμαστε που μπορούμε πλέον να γράφουμε με τόσα πολλά και διαφορετικά υλικά! Ευχαριστούμε θερμά το Ίδρυμα Ευγενίδου για την πολύτιμη αυτή δράση που μας εδωσε τη δυνατοτητα να υλοποιησουμε, με τη συμμετοχη μας στο προγραμμα ” Ο Ταξιδιωτης της γραφης” !

20240402 092719 20240402 095600 20240402 100124 20240402 100411 20240402 100723 20240402 101250 20240402 101427 20240402 102105 20240402 102119 20240402 102211 20240402 103110 20240402 103630 20240402 103640

 

 

Συνεχίσαμε τις δράσεις μας συζητώντας για τα παραμύθια! Μάθαμε πως η σημερινή μέρα συμπίπτει με την ημερομηνία γέννησης του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν, γνωρίσαμε το έργο του και διαβάσαμε παραμύθια του! Συζητήσαμε για το πόσο σημαντικά και πολύτιμα είναι τα παιδικά βιβλία και ζωγραφίσαμε το αγαπημένο μας!

Φτιάξαμε έπειτα μία αφίσα με το μήνυμά μας για τη σημερινή μέρα που είναι “Όσο πιο πολλά βιβλία διαβάσω… τόσο πιο ψηλά θα φτάσω!”

20240402 121916 20240402 122027 20240402 122042

Τέλος, για να ολοκληρωθεί όμορφα η σημερινή μέρα και σε συνδυασμό με τη θεματική ενότητα “Τα Σχήματα”, με τα οποία ασχολούμαστε αυτή την περίοδο, κατασκευάσαμε σελιδοδείκτες-πυραύλους, για να μας πάνε ακόμα πιο ψηλά διαβάζοντας!!!

IMG 20240402 140518

Παιχνίδι Κρυμμένου Θησαυρού-Λύνω το μυστήριο.

Την επόμενη ημέρα από τον εκκλησιασμό μας για την εορτή της 25ης Μαρτίου, κληθήκαμε να λύσουμε ένα μεγάλο μυστήριο. Κάποιος έγραψε μια επιστολή που έγραφε: ”Ο Θεός υπέγραψε τη λευτεριά της Ελλάδος, και δεν παίρνει πίσω την υπογραφή του”. Στο κάτω μέρος του χαρτιού είχε και μία υπογραφή, η οποία δεν φαινόταν καλά, γιατί το χαρτί ήταν σκισμένο, τσαλακωμένο και πολύ πολύ παλιό. Άραγε, ποιος να το είχε γράψει; Τα παιδιά σκέφτηκαν ότι μπορεί να το έχει γράψει κάποιος μεγάλος ήρωας της Επανάστασης. Μαζί με την επιστολή κρυβόταν και ένας χάρτης, που μας οδηγούσε (με σύμβολα) σε συγκεκριμένες τοποθεσίες μέσα στο σχολείο μας, με σκοπό να ανακαλύψουμε περαιτέρω οδηγίες. Τον αποκρυπτογραφήσαμε, τον μελετήσαμε και ξεκινήσαμε για το κυνήγι της αναζήτησης! Στο δρόμο μας κάναμε ησυχία και ήμασταν πολύ προσεκτικοί, γιατί είχαμε μάθει ότι με σύμβολα τέτοιου τύπου επικοινωνούσαν και στο κρυφό σχολειό, για να μην ανακαλύψουν την τοποθεσία τους οι Τούρκοι.

Μετά από πολλά αινίγματα και περιπέτειες, ανακαλύψαμε ότι αυτός που είχε γράψει την επιστολή ήταν τελικά ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης! Πόσο χαρήκαμε, που ένας τόσο ξακουστός ήρωας επισκέφτηκε κάποια στιγμή το σχολείο και το χωριό μας …

 

0 02 05 7331266c8fee31015b40d0eeb79cc447107d6422d62227673bad5468394245ea c25675fe 1   0 02 05 4e2117fb5a8f864ccf796d29384454037073079ca4853f9b52e293eef08f519b d0ed56c9   0 02 05 a3cb4dae7800c67a74e1fcac828874e6c38de38646749edc9cda2020399630b9 bc0ba0fa   0 02 05 79f5cffaeaea6e89fbe593007811aae70ca2c894d0af2b9347abcade2df3718d fbd735c 1 0 02 05 f86c3a32c791488905f93129497ba0de751197130d30811605957b1854366c99 6469e21d   0 02 05 3281ed958cb115521947a494ffd7f551af88074a734571f0afc9269c9a02ff86 2d23c9f5 2     0 02 05 a1e8f3eeb5d6369796846568dc948fddcf5c5a696e8eccbebebd762dc9a66752 e7b469b2 1

 

Συμμετοχή στις εορταστικές εκδηλώσεις της Τ.Κ Ψαρίου & Δ.Ε Στυμφαλίας

Στις 25 Μαρτίου το σχολείο μας συμμετείχε στις εορταστικές εκδηλώσεις της τοπικής κοινότητας Ψαρίου και της Δημοτικής Ενότητας Στυμφαλίας αποδεχόμενοι την πρόσκληση  που μας είχε κοινοποιηθεί. Το πρωί παρακολουθήσαμε τη Θεία Λειτουργία στον Ιερό Ναό Κοιμήσεως  Της Θεοτόκου στο χωριό μας. Μαθητές μας κατέθεσαν στεφάνι και ακολούθησε απαγγελία ποιημάτων και εκφώνηση πανηγυρικού λόγου από τους εκπαιδευτικούς μας, ολοκληρώσαμε με  τον Εθνικό Ύμνο. Έπειτα λάβαμε μέρος στην παρέλαση που πραγματοποιήθηκε στην έδρα της δημοτικής ενότητας Στυμφαλίας, τους Καλλιάνους, μαζί με τα υπόλοιπα σχολεία της περιοχής.

IMG 4cff1ac61d4cbd28b3909e59c62e033e V IMG 767d6356fb8bd334349254b28a8ca1a0 V 1 IMG bda7f0dfc4a65f4ae00d439add91c379 V IMG be3f2e7ede30d00954d8d79274c2f1e3 V IMG c2ddfcb71e6d1187938af1e3dd913959 V IMG d910fad57fd84aed94c72f981d283903 VIMG 695cbe0f38671134e34a89d13aa51bee V