Ψηφιακό Εικονόλεξο-“Καλό μου συννεφάκι”

  • Αρχικά τα παιδιά ακούν το τραγούδι στο youtube και το μαθαίνουν απέξω. Στη συνέχεια προσπαθούν να λύσουν το ψηφιακό εικονόλεξο με τη βοήθεια του διαδραστικού πίνακα.

Τραγούδι: «καλο μου συννεφάκι»

 

  • Εικονόλεξο_ “Καλό μου συννεφάκι”

Καλό μου…………….,

 

……………και λιγάκι,

μας έκανες………………….,

μη …………………. άλλο πια.

Πίσ’ απ’τη ……………. γύρε,

Και αλλού αν θέλεις σύρε,

σε ……………. και ……………….,

που είναι……………………………

Μαζί να δούμε πάλι, τον …………………… να προβάλει,

να βγούμε στην………………….,

να …………………μαζί!!!

 

  • Λέξεις για το εικονόλεξο:

Ο κύκλος του νερού- Το ουράνιο τόξο

Ο σπουργίτης και το ουράνιο τόξο

  • Διαβάζουμε στα παιδιά το παραμύθι  του ανθολόγιου της Α’ δημοτικού, στη συνέχεια προβληματιζόμαστε για το πώς δημιουργείται το ουράνιο τόξο. Η ερώτηση της ιστορίας για το πότε παρατηρούν το ουράνιο τόξο ,πριν ή μετά τη βροχή, είναι μια καλή αφορμή για να μιλήσουμε για τον κύκλο του νερού

http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSDIM-A111/720/4760,21503/

 

Κύκλος του Νερού

  • Τα παιδιά παρατηρούν την εικόνα και συζητάμε μαζί τους για τον κύκλο του νερού καθώς και για την έννοια της εξάτμισης, συμπύκνωσης, βροχόπτωσης και συγκέντρωσης

         εξάτμιση

            συμπύκνωση

                βροχόπτωση

              συγκέντρωση

 

 

  • Βλέπουμε το σχετικό βίντεο 

https://www.youtube.com/watch?v=V2cY_I1JAYg

 

  • Ακούμε το τραγούδι «από πού είσαι ποταμάκι» και το μαθαίνουμε, όπως επίσης το δραματοποιούμε με τα παιδιά κάνοντας π.χ. το ποτάμι που τρέχει από το βουνό κτλ).

https://www.youtube.com/watch?v=1AWP_tlZ8Xo

  • Έχουμε φτιάξει ένα σταυρόλεξο με τις πιο πάνω έννοιες όπου ζητείται στα παιδιά να γράψουν τις λέξεις αυτές που βρίσκονται κάτω από τις εικόνες, στην αντίστοιχη θέση.

Ουράνιο Τόξο

  • Παρατηρούμε το πείραμα από τον ιστότοπο που έχουμε προσθέσει και στη συνέχεια με κατάλληλες ερωτήσεις προσπαθούμε τα παιδιά να συνδέσουν τα χρώματα που είδαν στις φούσκες , με τη σταγόνα όταν οι ακτίνες του ήλιου περνούν μέσα από αυτή. Έτσι θα αντιληφθούν το πώς δημιουργείται το ουράνιο τόξο μετά από βροχή, όταν βγαίνει ο ήλιος.

https://www.science-sparks.com/rainbow-bubbles/

  • Συζητάμε με τα παιδιά για το ουράνιο τόξο και για τα χρώματα της ίριδας. Βλέπουμε ποια χρώματα είναι αυτά, τα ονομάζουμε και τα μετράμε.

1.Κόκκινο

2.Πορτοκαλί

3.Κίτρινο

4.Πράσινο

5.Γαλάζιο

6.Μπλε

7.μωβ

  • Έπειτα τα παιδιά ζωγραφίζουν το ουράνιο τόξο βάζοντας το σωστό χρώμα ανάλογα τον αριθμό.

  • Για το τέλος διαβάζουμε στα παιδιά ένα ποιηματάκι για το ουράνιο τόξο και κυκλώνουν όσες λέξεις αναγνωρίζουν και έχουν αναφερθεί πιο πάνω

Ήλιος και βροχή

παίζουνε μαζί.

Παίζουνε κυνηγητό

ψηλά στον ουρανό.

Πιάνει ο ήλιος τη σταγόνα

και της λέει τον κανόνα.

Πίσω σαν  λευκή  θα πέφτω

και πολύχρωμη θα βγαίνω

χρώματα στον ουρανό θ’αλλάζω

Κόκκινο, κίτρινο, πορτοκαλί, γαλάζιο