Ευχές και προσδοκίες με το νέο έτος 2023 _ Καλή Χρονιά !

Ας χαιρετίζουμε τον καινούργιο χρόνο 2023  με τις καλύτερες προσδοκίες, με πολλή αισιοδοξία για ό,τι καλύτερο και περισσότερο εποικοδομητικό μπορεί να μας φέρει στο πρόσωπο και τη ζωή μας. Τι μας έμαθε το 2022; Να αξιοποιούμε την κάθε μας στιγμή, τίποτα δεν είναι δεδομένο…η ζωή μας, οι άνθρωποι μας, οι στιγμές μας…! Όλα ανατρέπονται αλλά και όλα μπορούν να γίνουν αν το επιδιώξουμε. Αυτό που πάνω απ’ όλα πρέπει να επιβεβαιώσουμε, είναι ότι η μεγαλύτερη περιουσία της κοινωνίας μας είναι οι άυλες, διαχρονικές αρχές και αξίες: υγεία, αγάπη και ανθρωπιά. Παρακαταθήκη  από το έτος που φεύγει οι κοινοί αγώνες της ανθρωπότητας στο πεδίο της επιστήμης , της τεχνολογίας, του ανθρωπισμού και  του  εθελοντισμού  για  την ειρήνη, την  υγεία και την ζωή.

 Χρόνια  Πολλά !

 Καλή και  ευλογημένη  χρονιά! 2023

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/nikitpapa/2022/12/13/eyches-kai-prosdokies-me-to-neo-etos-2023-_-kales-giortes/

ΑΥΘΕΝΤΙΚΟΣ…. ΜΑΡΑΘΩΝΙΟΣ ΔΡΟΜΟΣ & ΣΥΜΒΟΛΙΚΑ ΝΟΗΜΑΤΑ

Ένα εξαιρετικό άρθρο του συνεργάτη της σελίδας μας.

Νικόλαου  Γ. Πατσαντάρα

Καθηγητή Αθλητικής Κοινωνιολογίας

ΣΕΦΑΑ/ Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

 

Ο Μαραθώνιος ως άθλημα, αντανακλά τον θρίαμβο της ανθρώπινης αντοχής! Όμως  ο Μαραθώνιος δεν είναι απλά μια αθλητική δραστηριότητα….μια πρόκληση που σχετίζεται με φυσιολογικές παραμέτρους! Είναι κάτι παραπάνω! Και για να κατανοηθεί αυτό το ‘κάτι παραπάνω’, αναπόφευκτα θα πρέπει να πάμε πίσω στον χρόνο, πίσω στην ιστορία, για να δούμε πως προέκυψε και ποια συμβολικά νοήματα σήμερα αντανακλά! 

Ο Μαραθώνιος δρόμος συνδέεται με τον αγγελιοφόρο-ημεροδρόμο Φειδιππίδη ή Φιλιππίδη ή με κάποιον ονόματι Θέρσιππο…ή Ευκλή (Πλούταρχος 1ος  αι. μ.Χ., Λουκιανός 2ος αι. μ. Χ) ….. που μετά τη μάχη του Μαραθώνα το 490 π.Χ., ανήγγειλε  το μήνυμα της νίκης (‘Νενικήκαμεν’) στην πόλη της Αθήνας, στην αθηναϊκή αγορά, αφήνοντας από υπερβολική εξάντληση την τελευταία του πνοή! Εάν στ’ αλήθεια υπήρξε ο εν λόγω αγγελιοφόρος και ποιος πράγματι μπορεί να ήταν, είναι ένα ζήτημα που παραμένει μέχρι σήμερα αδιευκρίνιστο.

Συνέχεια ανάγνωσης

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/nikitpapa/2022/11/27/aythentikos-marathonios-dromos-amp-amp-symvolika-noimata/

Therapeutic Interventions for trunk and improvement of posture in children with cerebral palsy: A Review of the Literature

Η σελίδα  μας έχει τη χαρά και την ιδιαίτερη τιμή να ξεκινάει απο σήμερα  τη συνεργασία σε επίπεδο δημοσιεύσεων  με μια εξαίρετη επιστήμονα, την κ.Μαρία Πυργελή, Φυσίατρος MScPhDSFEBPRM.

Πρόεδρος Τμήματος Μελέτης Παιδιατρικής Αποκατάστασης ΕΕΦΙΑΠ. Εθνικός Συντονιστής EACD. Επιστημονική Διευθύντρια ΕΛΕΠΑΠ.

Την ευχαριστούμε !!!

2η Δημοσίευση: Therapeutic Interventions for trunk and improvement of posture in children with cerebral palsy: A Review of the Literature

Στόχος αυτής της βιβλιογραφικής ανασκόπησης είναι να διερευνήσει και να αναλύσει την αποτελεσματικότητα τεσσάρων νέων – τα τελευταία είκοσι χρόνια – σύγχρονες θεραπευτικές παρεμβάσεις (Ιπποθεραπεία, Εικονική Πραγματικότητα, Aquatic Therapy και Adeli Suit Therapy) στον κορμό και τη βελτίωση της στάσης σε παιδιά με εγκεφαλική παράλυση.

ΤΟ   ΑΡΘΡΟ : Final ARTICLE_CP (23)

 

 

 

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/nikitpapa/2022/11/17/therapeutic-interventions-for-trunk-and-improvement-of-posture-in-children-with-cerebral-palsy-a-review-of-the-literature/

Ηλεκτρονική Προσβασιμότητα στους ΟΤΑ Αλεξανδρούπολης και Αναπηρία.

                     Η αναπηρία έχει αναγνωριστεί ως σημαντικό πολιτικό ζήτημα, ιδίως σε σχέση με τη διασφάλιση των θεμελιωδών ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Παρά τις νομοθετικές ρυθμίσεις και τις διατυπωμένες πολιτικές, δεν είναι λίγοι οι συνάνθρωποί μας που στερούνται ίσων δυνατοτήτων και ευκαιριών στην κοινωνική ζωή,  εξαιτίας αδυναμιών στο σύστημα διοίκησης, παγιωμένων στάσεων και αντιλήψεων και κατεστημένων πρακτικών που διαιωνίζουν τις κοινωνικές ανισότητες.

                Μια σημαντική  και  ιδιαίτερα  χρήσιμη  ακαδημαϊκή μελέτη  υλοποιήθηκε πρόσφατα με αντικείμενο την ηλεκτρονική πρόσβαση των Ατόμων με Αναπηρία  (ΑµεΑ) στους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης Αλεξανδρούπολης (Δήμος Αλεξανδρούπολης και Περιφερειακή Ενότητα Έβρου). Είναι η 1η μελέτη που διεξάγεται την τελευταία δεκαετία στους ΟΤΑ Αλεξανδρούπολης, με στόχο την αξιολόγηση της ηλεκτρονικής πρόσβασης  ΑµεΑ. Η μελέτη αυτή έδωσε βήμα στα ίδια τα άτομα με αναπηρία (ΑμεΑ) να αξιολογήσουν τις υφιστάμενες υπηρεσίες ηλεκτρονικής προσβασιμότητας των ΟΤΑ Αλεξανδρούπολης, να περιγράψουν τα εμπόδια που αντιμετωπίζουν και να παρουσιάσουν τις ανάγκες τους. Υπηρεσιακοί παράγοντες και στελέχη των ΟΤΑ Αλεξανδρούπολης κλήθηκαν να αξιολογήσουν την υφιστάμενη κατάσταση ηλεκτρονικής προσβασιμότητας σε υπηρεσίες και φορείς που συμμετέχουν και να διατυπώσουν τις απόψεις και αντιλήψεις τους περί θεμάτων αναπηρίας. Διερευνήθηκε ο βαθμός κοινωνικής υποστήριξης που λαμβάνουν τα άτομα με αναπηρία (ΑµεΑ), ώστε να προταθούν µέτρα που θα έχουν σκοπό τη διαµόρφωση ενός κλίματος πρόσφορου για την ανάδειξη και σταδιακή υλοποίηση της ηλεκτρονικής ενσωμάτωσης στους ΟΤΑ. Στο πλαίσιο της μελέτης αυτής διεξήχθη  Τεχνική Έκθεση Προσβασιμότητας ιστού στους ΟΤΑ Αλεξανδρούπολης, από τη Δομή Συμβουλευτικής και Προσβασιμότητας του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης (Δ.Π.Θ.). Αναφορικά με την υφιστάμενη κατάσταση των υπηρεσιών ηλεκτρονικής προσβασιμότητας των ΟΤΑ Αλεξανδρούπολης, παρά τα θετικά βήματα σε επίπεδο θεσμικών παρεμβάσεων και πολιτικών, αυτή χρήζει περαιτέρω βελτιώσεων με τελικό  στόχο την εμπέδωση των αρχών του «Σχεδιασμού για όλους». Σύμφωνα με τον Στεφανίδη (2004), η προσπάθεια για την εξασφάλιση καθολικών υπηρεσιών δεν εξαντλείται σε επενδύσεις και υποδομές και πρέπει να συμπορεύεται µε τα μετεξελικτικά στάδια της Κοινωνίας της Πληροφορίας τα οποία περιλαμβάνουν (Cornford et al., 1996) διαρκή προσαρμογή του επενδυτικού στόχου. Ειδικότερα, μέσω των επενδύσεων σε κατάλληλες υποδομές/υπηρεσίες και εφαρμογές, επιδιώκεται η υιοθέτηση και αποτελεσματική χρήση των υπηρεσιών αυτών από όλους τους πολίτες/χρήστες και η δημιουργία συγκριτικού πλεονεκτήματος.ΕΒΡΟΣ

Συνέχεια ανάγνωσης

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/nikitpapa/2022/11/15/ilektroniki-prosvasimotita-stoys-ota-kai-anapiria/

ΕΝΤΟΠΙΣΗ ΤΟΥ ΑΣΘΕΝΟΥΣ ΜΕ ΑΥΞΗΜΕΝΟ ΚΙΝΔΥΝΟ ΓΙΑ ΠΤΩΣΕΙΣ

Η σελίδα  μας έχει τη χαρά και την ιδιαίτερη τιμή να ξεκινάει απο σήμερα  τη συνεργασία σε επίπεδο δημοσιεύσεων  με μια εξαίρετη επιστήμονα, την κ.Μαρία Πυργελή, Φυσίατρος MScPhDSFEBPRM.

Πρόεδρος Τμήματος Μελέτης Παιδιατρικής Αποκατάστασης ΕΕΦΙΑΠ. Εθνικός Συντονιστής EACD. Επιστημονική Διευθύντρια ΕΛΕΠΑΠ.

Την ευχαριστούμε !!!

1η Δημοσίευση: ΕΝΤΟΠΙΣΗ ΤΟΥ ΑΣΘΕΝΟΥΣ ΜΕ ΑΥΞΗΜΕΝΟ ΚΙΝΔΥΝΟ ΓΙΑ ΠΤΩΣΕΙΣ1

Συνέχεια ανάγνωσης

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/nikitpapa/2022/11/14/entopisi-toy-asthenoys-me-ayximeno-kindyno-gia-ptoseis/

Πρόγραμμα Erasmus+ με τίτλο «Supporting Gamified Physical Activities in & out of Schools» , για μαθητές , εκπαιδευτικούς και γονείς του Μουσικού Σχολείου Αλεξπολης

Ο καθιστικός τρόπος ζωής, η ανεπαρκής φυσική δραστηριότητα και η υπερκατανάλωση τροφής αποτελούν χαρακτηριστικά του σύγχρονου τρόπου ζωής σε όλο τον αναπτυγμένο κόσμο με σημαντικές αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία και στην ποιότητα ζωής. Οι νέοι της Κύπρου δεναποτελούν εξαίρεση και παρουσιάζουν από τα υψηλότερα ποσοστά αυξημένου σωματικού βάρους και φυσικής αδράνειας στην Ευρώπη. Φορείς από οκτώ διαφορετικές χώρες συμμετέχουν στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Erasmus+ με τίτλο «Supporting Gamified Physical Activities in & out ofSchools» (SUGAPAS) που στοχεύει να βοηθήσει τους εφήβους να υιοθετήσουν ένα πιο υγιεινό τρόπο ζωής. Το πρόγραμμα SUGAPAS χρησιμοποιεί την τεχνολογία μέσω εφαρμογών ‘σοβαρών παιχνιδιών στο κινητό τηλέφωνο, σε μια προσπάθεια να παρακινήσει τους νέους να καταγράψουν και να αξιολογήσουν την φυσική δραστηριότητα και τη διατροφή τους, ενώ παράλληλα τους βοηθά να αποκτήσουν γνώσεις σε θέματα που σχετίζονται με την υγεία.

Το  εξαιρετικό αυτό πρόγραμμα είναι  στη διάθεση  μαθητών, εκπαιδευτικών και γονέων και του ΜΟΥΣΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΑΛΕΞ/ΠΟΛΗΣ.

Στην ψηφιακή  βιβλιοθήκη ΕΥΖΗΝ του ΜΟΥΣΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΑΛΕΞ-ΠΟΛΗς το πρόγραμμα SUGAPAS για να εξασκηθούν ευχάριστα και διαδραστικά μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς, στις εξαιρετικά ωφέλιμες εφαρμογές του για την υιοθέτηση ενός πιο υγιεινού τρόπου ζωής.

ΑΥΓΕΡΙΝΟΣ 2

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/nikitpapa/2022/11/12/programma-erasmus-me-titlo-supporting-gamified-physical-activities-in-amp-amp-out-of-schools-gia-mathites-ekpaideytikoys-kai-goneis-toy-moysikoy-scholeioy-alexpolis/

Παγκόσμια Ημέρα Καρδιάς _ Ελληνικό ίδρυμα Καρδιολογίας

Το Ελληνικό Ίδρυμα Καρδιολογίας σας προσκαλεί να διαβάσετε το 3o τεύχος του 2022 του περιοδικού “Στους Ρυθμούς της Καρδιάς” .

Εδώ το τεύχος : 

_Rythmoi_3o_2022_JULY-SEPTEMBER (1)

.jpg
.gif.gif

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/nikitpapa/2022/11/08/pagkosmia-imera-kardias-_-elliniko-idryma-kardiologias/

Ψηφιακή βιβλιοθήκη ΕΥΖΗΝ στο Μουσικό Σχολείο Αλεξ-πολης

Για δεύτερη σχολική χρονιά, σχ. έτος 2022- 2023, θα λειτουργήσει στο Μουσικό Σχολείο Αλεξανδρούπολης ψηφιακή βιβλιοθήκη ΕΥΖΗΝ, στο  πλαίσιο του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής. Η βιβλιοθήκη θα εμπλουτίζεται συνεχώς με πληροφορίες σχετικές με την υγεία (σωματική και ψυχο- συναισθηματική) των μαθητών και μαθητριών του σχολείου με την υποστήριξη έγκριτων επιστημονικών φορέων (Δ.Π.Θ., ΕΚΠΑ, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Ελληνικό ίδρυμα Καρδιολογίας, Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός, Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας Π,Έ. Έβρου κ.ά.). Στόχος του Μουσικού Σχολείου Αλεξανδρούπολης είναι να υπάρξουν όλες εκείνες οι προϋποθέσεις ώστε μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς να ενημερωθούν σωστά και υπεύθυνα και να ευαισθητοποιηθούν για θέματα Πρόληψης και Υγείας.ΧΩΡΟΙ

 

 

 

 

 

 

 

 

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/nikitpapa/2022/10/30/psifiaki-vivliothiki-eyzin-sto-moysiko-scholeio-alex-polis/

Ατομική υγιεινή και πρόληψη COVID-19 στο Μουσικό Σχολείο Αλεξανδρούπολης

Στην σύγχρονη καθημερινότητα που επέβαλε η νόσος Covid-19 η χρήση κανόνων ατομικής υγιεινής και  προστασίας κρίνεται αναγκαία για την προφύλαξη μετάδοσης της ασθένειας.

Ιδιαίτερα  στις ευαίσθητες  ηλικίες του σχολείου η γνώση και σωστή εφαρμογή  κανόνων, ατομικής υγιεινής και  προστασίας  έχει ως στόχο την πρόληψη  ασθενειών, τη διατήρηση της υγείας και την καλλιέργεια της αισθητικής .

Στους  μαθητές της  Α τάξης του Μουσικού Σχολείου Αλεξπολης έγινε εκπαιδευτική ενημέρωση και επίδειξη των κανόνων, ατομικής υγιεινής και  προστασίας COVID-19, απο  το Παρ. Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού Αλεξπολης. 

Η πρόληψη καλύτερη της θεραπείας!!!

 

1 2 3 4

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/nikitpapa/2022/10/10/atomiki-kai-prolipsi-covid-19-sto-moysiko-scholeio-alexandroypolis/

Βελτίωση εικόνας σε ψηφιοποιημένες παρτιτούρες

Στις μέρες μας, όποιος διαθέτει σύνδεση στο internet μπορεί εύκολα να εντοπίσει έναν τεράστιο όγκο υλικού το οποίο δεν υπόκειται σε περιορισμούς πνευματικών δικαιωμάτων. Το υλικό αυτό είναι ψηφιοποιημένα βιβλία, παρτιτούρες, ηχογραφήσεις, ταινίες, κ.ο.κ. Αυτό συμβαίνει γιατί πολλοί δημιουργοί διαθέτουν οι ίδιοι την δουλειά τους δωρεάν, αλλά και επειδή όταν περάσουν εβδομήντα (70) χρόνια από τον θάνατο του δημιουργού, σύμφωνα με την νομοθεσία (σε γενικές γραμμές), για το έργο του δεν υπάρχουν περιορισμοί πνευματικών δικαιωμάτων. Με την άνθηση της τεχνολογίας έχει γίνει αρκετά εύκολη η ψηφιοποίηση του υλικού. Έτσι, μέσα από το διαδίκτυο και με την βοήθεια της τεχνολογίας είναι εύκολο π.χ. να θαυμάσουμε πίνακες ζωγραφικής, να διαβάσουμε λογοτεχνικά έργα, να ακούσουμε ηχογραφήσεις, κ.ο.κ.

Comparison Before After LOW RES 2 8
Συνέχεια ανάγνωσης

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/nikitpapa/2022/10/04/veltiosi-eikonas-se-psifiopoiimenes-partitoyres/

29 Σεπτεμβρίου _ Παγκόσμια Ημέρα Καρδιάς _ Συνέντευξη των μαθητών του Μουσικού Σχολείου Αλεξ-πολης

Είναι ο «κινητήρας» του ανθρώπινου σώματος και ο πιο δυνατός μυς του. Για να λειτουργεί όμως σωστά πρέπει να τον προσέχουμε και να τον διατηρούμε υγιή. Ο λόγος για την καρδιά, που αυτές τις ημέρες έρχεται στο προσκήνιο, με τον εορτασμό της 29ης Σεπτεμβρίου ως Παγκόσμια Ημέρας Καρδιάς.

Η Υγεία της Καρδιάς στην Παιδική Ηλικία _Μια ξεχωριστή συνέντευξη

Με τον Καθηγητή Καρδιολογίας ΕΚΠΑ κ. Τούτουζα Κωνσταντίνο .

Ευχαριστούμε τον εξαίρετο καθηγητή καρδιολογίας ΕΚΠΑ κ. Τούτουζα Κων/νο που ανταποκρίθηκε στην συνέντευξη αυτή για θέματα υγείας του μαθητικού πληθυσμού.
Οι ερωτήσεις απο τους μαθητές της Α΄ τάξης Λυκείου του Μουσικού Σχολείου Αλεξανδρούπολης στο πλαίσιο του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής (ΘΕΜΑΤΙΚΗ: ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ)162429801 434702967626118 5957209661678696404 n

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/nikitpapa/2022/09/29/29-septemvrioy-_-pagkosmia-imera-kardias-_-synenteyxi-ton-mathiton-toy-moysikoy-scholeioy-alex-polis/

Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού στο Μουσικό Σχολείο Αλεξ/πολης 

Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού, 30.09.2022 , Μουσικό Σχολείο Αλεξ/πολης 

Ψυχοσωματική  εκτόνωση, χαρά , διασκέδαση  και  ανάπτυξη δεξιοτήτων ζωής για τους μαθητές / τρίες μας.

Βραβεύσεις μαθητών / αθλητών, βιωματικές δράσεις, ατομικά και ομαδικά παιχνίδια , πολεμικές τέχνες, Α’ Βοήθειες,  περπάτημα , μουσική  κτλ

Βραβεύθηκαν για τις Πανελλήνιες Αθλητικές τους διακρίσεις:  Θεολογίδης Ιωάννης  (ΑΜΕΑ Κολύμβηση, Χρυσό) , Μπλίτσα Άρτεμις (Σκάκι, Χάλκινο), Κατσαντούρα Σοφία (ΤΑΕΚΟBNTO,  Χάλκινο) , Τερζάκης Γεώργιος  (ΤΑΕΚΟBNTO,  5η Θέση).

 

Συνάντηση Τέχνης, Μουσικής και Γυμναστικής  !!!

 

Ευχαριστήρια: 

  1. Στον Αντιδήμαρχο Αθλητισμού και Πολιτισμού  Αλεξ/πολης κ.Βουρδόλη  Θεόδωρο 
  2.  Στον Μάκη Δημητριάδη και Γιώργο Γραμματόπουλο, δύο ανθρώπους με τεράστια προσφορά στον Αθλητισμό
  3. Στο Τμήμα Σκάκι του ΜΓΣ ΕΘΝΙΚΌΣ ΑΛΕΞΠΟΛΗΣ  και στον έφορου αυτού κ. Χασάπη Κων/νο

    4. Στον Ελληνικό Ερυθρό Σταυρό , Παρ. Αλεξ/πολης

 

Η ΑΦΙΣΑ :Η ΑΦΙΣΑ _ ΗΜΕΡΑ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ :ημερα αθλητισμου το μηνυμα

 

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΔΡΑΣΕΙΣ: 

10 11

1 Α ΒΟΗΘΕΙΕΣ568

 

  1. 12 34

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/nikitpapa/2022/09/29/panellinia-imera-scholikoy-athlitismoy-sto-moysiko-scholeio-alex-polis/

Παγκόσμια Ημέρα Πρώτων Βοηθειών στο Μουσικό Σχολείο Αλεξανδρούπολης

Η Παγκόσμια Ημέρα Πρώτων Βοηθειών προωθεί την προσβασιμότητα στη γνώση των πρώτων βοηθειών και ευαισθητοποιεί σχετικά με τη σημασία των πρώτων βοηθειών. 

Το φετινό μήνυμα της Παγκόσμιας Ημέρας Πρώτων Βοηθειών, σύμφωνα με το Παγκόσμιο Κέντρο Αναφοράς για την Εκπαίδευση Πρώτων Βοηθειών (GFARC) της IFRC, είναι αφιερωμένο στη Δια βίου μάθηση Α’  Βοηθειών και περιλαμβάνει όλες τις ηλικιακές ομάδες.

Σήμερα Παρασκευή 23.09.2022, οι μαθητές του Μουσικού Σχολείου Αλεξανδρούπολης γιόρτασαν την ημέρα αυτή με σωστή ενημέρωση, βιωματικά παιχνίδια και εξάσκηση στην ΚΑΡΠΑ.

Η  εκπαίδευση μέσω της βιωματικής εμπειρίας αποτελεί πολύτιμη  γνώση για τους μαθητές  μας..

Ευχαριστήρια στο Παρ. Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού   Αλεξανδρούπολης.

4 1 2 3 5 1

   

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/nikitpapa/2022/09/23/pagkosmia-imera-proton-voitheion-sto-moysiko-scholeio-alexandroypolis/

Μουσικό Σχολείο Αλεξανδρούπολης. Με τα παιδιά υπάρχει ελπίδα !

Η Lisa προερχόμενη από το Αφγανιστάν και το Ιράν φιλοξενείται σε δομή στην Αλεξανδρούπολη και φοιτά στο Μουσικό Σχολείο.
Σήμερα με πολύ χαρά, δέχθηκε να παρουσιάσει στους συμμαθητές της τάξης της , ένα παραδοσιακό παιχνίδι άσκησης και ψυχαγωγίας από το Αφγανιστάν. Οι συμμαθητές της αποδέχθηκαν με ενθουσιασμό τη νέα τους ” δασκάλα” και το μάθημα της γυμναστικής μετατράπηκε σε μία εξαιρετική διαδικασία βιωματικής προσέγγισης αυτού του ωραίου παιχνιδιού, όπου άπαντες ανταποκρίθηκαν με ενθουσιασμό, διάθεση και χαρά.
Με τη λήξη του παιχνιδιού όλοι μια αγκαλιά με τη Lisa.
Η συγκίνηση της Lisa,η αγάπη και ο ενθουσιασμός των συμμαθητών της μετέτρεψε την εκπαιδευτική διαδικασία σε ένα εργαστήρι πανανθρώπινων αξιών.
Αλληλεγγύη, σεβασμός στη διαφορετικότητα, ειρήνη, πολιτισμός
Mε τα παιδιά υπάρχει ελπίδα!

 

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/nikitpapa/2022/09/21/moysiko-scholeio-alexandroypolis-me-ta-paidia-yparchei-elpida/

Special Olympics Hellas: Θεαματικά τα αποτελέσματα από το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα «Παίζουμε Μαζί. Μαθαίνουμε Μαζί»_ Στα Σχολεία Ενταξιακού Αθλητισμού το Μουσικό Αλεξ-πολης

Εξίσου αισιόδοξα είναι τα συμπεράσματα που προκύπτουν από τα Ενταξιακά Σχολεία Αθλητισμού της Ελλάδας, που εφάρμοσαν το Πρόγραμμα «Παίζουμε Μαζί. Μαθαίνουμε Μαζί.», καθώς τουλάχιστον 9 στους 10 μαθητές με νοητική αναπηρία ένιωσαν αποδοχή από τους υπόλοιπους συμμετέχοντες κατά τις δράσεις των Special Olympics Hellas στα Σχολεία Ενταξιακού Αθλητισμού. Από την πλευρά τους, οι μαθητές χωρίς νοητική αναπηρία ανέφεραν ότι το Πρόγραμμα και τα Σχολεία Ενταξιακού Αθλητισμού προάγουν τη θετική στάση, τη γνώση, την ενσυναίσθηση, τη φιλία και την αγωγή, και ότι τα Σχολεία Ενταξιακού Αθλητισμού είχαν σημαντικό αντίκτυπο στην εμπλοκή της κοινωνίας.

«Όλοι μαζί παίζουμε και διδασκόμαστε αξίες» τόνισε μαθητής από το Μουσικό Σχολείο Αλεξανδρούπολης, ενώ μαθήτρια από το 5ο ΓΕΛ Κορυδαλλού ανέφερε για το Πρόγραμμα «Παίζουμε Μαζί. Μαθαίνουμε Μαζί.»,  ότι: «Η αγάπη για το παιχνίδι αφήνει στην άκρη τις διαφορές, διατηρώντας όμως την μοναδικότητα του κάθε ατόμου, δημιουργώντας έτσι μια ομάδα που ενώνει τους κρίκους των ξεχωριστών ατομικών στοιχείων σε μια τέλεια αλυσίδα»..

Διαβάστε  Εφημερίδα ΕΘΝΟΣ Special Olympics Hellas: Θεαματικά τα αποτελέσματα από το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα «Παίζουμε Μαζί. Μαθαίνουμε Μαζί» | Έθνος (ethnos.gr)

 

ΜΟΥΣΙΚΟ

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/nikitpapa/2022/08/25/om-special-olympics-hellas-theamatika-ta-apotelesmata-apo-to-ekpaideytiko-programma-paizoyme-mazi-mathainoyme-mazi-_-sta-scholeia-entaxiakoy-athlitismoy-to-moysiko-alex-polis/

Μικρά μυστικά _Μεγάλα αποτελέσματα !

Πολλοί φίλοι μου με ρωτάνε, που βρίσκω την διάθεση και κυρίως την ενέργεια για να διεκπεραιώνω το καθημερινό μου πρόγραμμα και φυσικά το σημαντικότερο, πως είναι δυνατόν να κάνεις την καθημερινή σου ρουτίνα άσκησης πιο διασκεδαστική και συνάμα αποτελεσματική, χωρίς να χρειαστεί να είσαι αθλητής.

.jpg Συνέχεια ανάγνωσης

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/nikitpapa/2022/08/02/mikra-mystika-_megala-apotelesmata/

Η Καρδιά μας μετά τον Covid-19 απο το ΕΛΛΗΝΙΚΌ ΙΔΡΥΜΑ ΚΑΡΔΙΟΛΟΓΙΑΣ

Παραλάβαμε το Τεύχος Απριλίου -Ιουνίου 2022  ΄΄ Στους Ρυθμούς της Καρδιάς΄΄ απο το Ελληνικό Ίδρυμα Καρδιολογίας, το οποίο  κατά το προηγούμενο  σχ. έτος 2021-2022 στήριξε πολλαπλά  στον τομέα της ΠΡΟΛΗΨΗΣ & ΥΓΕΙΑΣ το ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΛΕΞ-ΠΟΛΗΣ.

Ενδιαφέρον το άρθρο : Η Καρδιά μας μετά τον Covid-19  (σελ. 21)
Ανδρέας Συνετός
Καρδιολόγος, Α’ Πανεπιστημιακή Καρδιολογική Κλινική,
“Ιπποκράτειο” Γ.Ν.Α.

Εδώ το τεύχος : Rythmoi_2022_2o_APRIL-JUNE

και ασκηση

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/nikitpapa/2022/07/29/i-kardia-mas-meta-ton-covid-19-apo-to-elliniko-idryma-kardiologias/

Εύγε στην Νομική Σχολή και το ΔΠΘ !

Με ιδιαίτερη συγκίνηση ,στην τελετή ορκωμοσίας της Νομικής σχολής Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης (6.07.2022), στην οποία παραβρέθηκα, άκουσα την ομιλία του κ. Θεοχάρη Δαλακούρα, τακτικού καθηγητή Ποινικού Δικονομικού Δικαίου  του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης , τον οποίο είχα την τιμή να  έχω καθηγητή στο ΤΕΦΑΑ ΔΠΘ, στο μάθημα του Αθλητικού Δίκαιου, να αναφέρεται  στη Νομική Σχολή και τα μεγάλη επιτεύγματα από το 1974 έως και σήμερα .Η Νομική Σχόλη Κομοτηνής θεωρείται από τις πιο αναβαθμισμένες στον χώρο της νομικής επιστήμης. Από το 2004 κατέχει την πρώτη θέση σε επιτυχίες στην Εθνική Σχολή Δικαστικών λειτουργών. Το ήμισυ τον επιτυχόντων στην Εθνική Σχολή προέρχεται από τους αποφοίτους της Νομικής Σχολής Θράκης. Η μοναδική Νομική Σχόλη στην Ελλάδα που κάθε χρόνο συμμετέχει στην εικονική δική διεθνούς δικαίου στην Χάγη. Είναι η πρώτη  Νομική στην Ελλάδα, η οποία μιμήθηκε τη Νομική Θεσσαλονίκης και διοργάνωσε κι αυτή στα πλαίσια του διδακτικού της έργου, εικονικές ποινικές δίκες.

Τα προαναφερόμενα  είναι ενδεικτικά του υψηλού νομικού κύρους  της Νομικής  ΔΠΘ.

Συγχαρητήρια στην Νομική μας σχολή και ευρύτερα στο ΔΠΘ,  που πέρα του παρεχόμενου ακαδημαϊκού του έργου, συμβάλλει καθοριστικά στην κοινωνική και οικονομική ανάπτυξη και ευημερία, μιας ευαίσθητης  εθνικά  περιοχής.

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/nikitpapa/2022/07/09/eyge-stin-nomiki-scholi-kai-to-dpth/

Ευχαριστήριο στην συνδρομή για το Κοινωνικό Σχολείο

Μια ακόμη σχολική χρονιά έφτασε στο τέλος της. Η πανδημία δε μπόρεσε να σταματήσει τη δια ζώσης λειτουργία των σχολείων μας. Το υγειονομικό πρωτόκολλο και το υψηλό αίσθημα ατομικής και κοινωνικής ευθύνης της εκπαιδευτικής κοινότητας,  ήταν τα στοιχεία που βοήθησαν να μείνουν τα σχολεία μας ανοικτά,  υποστηρίζοντας  παιδαγωγικά  και κοινωνικά τα παιδιά μας.

Το Μουσικό σχολείο Αλεξ/πολης είχε τη δυνατότητα να παρουσιάσει, παράλληλα με την εκπαιδευτική διαδικασία και την εξαιρετική μουσική παιδεία  και κουλτούρα που παρέχει στους μαθητές/τριες του, μέσα απο σειρά δράσεων με κοινωνικούς  εταίρους και διασχολικές συνεργασίες. 

Παράλληλα, αναπτύχθηκαν σειρά δράσεων και καινοτόμων πρωτοβουλιών με στόχο την προαγωγή και πρόληψη της υγείας (σωματικής και ψυχο- συναισθηματικής),  ανάπτυξης του  εθελοντισμού, κοινωνικών αξιών και δεξιοτήτων ζωής για τους μαθητές/τριες μας.

Θερμά ευχαριστήρια σε όλους εκείνους του φορείς και τα φυσικά πρόσωπα  που στήριξαν την προσπάθεια αυτή, ειδικότερα:

  1. Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός  (παρ. Αλεξ/πολης).
  2. ΕΚΑΒ – ΘΡΑΚΗΣ.
  3. Ελληνικό Ίδρυμα Καρδιολογίας.
  4. Special Olympic (πρόγραμμα Παίζουμε Μαζί. Μαθαίνουμε Μαζί. Play Unified. Learn Unified).
  5.  Δ/νση Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας Π.Ε Έβρου.
  6. Παιδιατρικό τμήμα του Πανεπιστημιακού Νοσοκ. Αλεξ/πολης και ιδιαίτερα τον ομ. καθηγητή κ. Χατζημιχαήλ Αθανάσιο.
  7. Τον  Αντιδήμαρχο Αθλητισμού Δήμου Αλεξ/πολης κ. Βουρδόλη Θεόδωρο.
  8. Τον Σύλλογο Κριτών Στίβου  Θράκης , το τμήμα Σκάκι, Πινγκ – Πονγκ  και Αντιπτέρισης του ΜΓΣ ΕΘΝΙΚΟΣ ΑΛΕΞ/ΠΟΛΗΣ και τους αθλητικούς συλλόγους Στίβου της πόλης μας (ΔΡΟΜΕΑΣ – ΕΘΝΙΚΟΣ – ΠΡΩΤΕΑΣ).
  9. Στα τοπικά ΜΜΕ που κάλυψαν τις εκδηλώσεις.

 Η συνδρομή όλων  των παραπάνω με τα εξαιρετικά τους στελέχη  ανέδειξε την προοπτική του Σύγχρονου Κοινωνικού Σχολείου. 

Με τα παιδιά υπάρχει ελπίδα !

Ακούστε τα τραγούδια:

Facebook Live | Facebook

Καλό καλοκαίρι, με υγεία και αισιοδοξία!!! 

Παπαπαντελής Νικήτας

Καθηγητής ΦΑ,  Μουσικό Σχολείο Αλεξ/πολης 

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/nikitpapa/2022/06/30/eycharistirio-stin-syndromi-gia-to-koinoniko-scholeio/

Στον δρόμο για το ψηφιακό σχολείο.

Η κατάρτιση του εβδομαδιαίου ωρολογίου προγράμματος είναι μία από τις δυσκολότερες εργασίες που πρέπει να διεκπεραιωθούν και μάλιστα έγκαιρα, προκειμένου το σχολείο να λειτουργήσει ομαλά και αποτελεσματικά. Για την κατάρτιση του ωρολογίου προγράμματος υπάρχουν αρκετές εξειδικευμένες εφαρμογές. Σήμερα, θα παρουσιάσουμε μία από αυτές τις εφαρμογές και συγκεκριμένα το FET.ΣΧΟΛΕΙΟ

Το FET είναι μία εφαρμογή αυτοματοποιημένης κατάρτισης ωρολογίων προγραμμάτων. Δημιουργοί της εφαρμογής είναι οι προγραμματιστές Liviu Lalescu και Volker Dirr. Το FET είναι ελεύθερο λογισμικό και μάλιστα ανοιχτού κώδικα. Υποστηρίζει πληθώρα περιορισμών για εκπαιδευτικούς, τμήματα, αίθουσες, κτίρια και διδασκαλίες (τελείως ενδεικτικά κάποιοι περιορισμοί για εκπαιδευτικούς: ελάχιστος/μέγιστος αριθμός ωρών ανά ημέρα, ελάχιστος/μέγιστος αριθμός ημερών ανά εβδομάδα, μέγιστος αριθμός συνεχόμενων ωρών, μέγιστο εύρος διδακτικού ωραρίου, κ.ο.κ.). Μετά την εισαγωγή των δεδομένων και των περιορισμών, το FET ξεκινά την διαδικασία της αυτοματοποιημένης κατάρτισης (επίλυσης) του εβδομαδιαίου ωρολογίου προγράμματος. Για σχετικά εύκολα ωρολόγια προγράμματα, η κατάρτιση ολοκληρώνεται σε μερικά λεπτά, ενώ για δυσκολότερα μπορεί να ξεπεράσει και τα δεκαπέντε (15) λεπτά. Το FET έχει την δυνατότητα να καταρτίσει πολλαπλά (διαφορετικά) ωρολόγια προγράμματα, έτσι ώστε ο χρήστης να επιλέξει αυτό που κρίνει καλύτερο. Το εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα εξάγεται από το FET σε μορφή html καθώς και σε μορφή pdf. Η μορφή html είναι πολύ χρήσιμη για την ανάρτηση του ωρολογίου προγράμματος σε ιστοσελίδες και η μορφή pdf για εκτύπωση.

Σημαντική είναι η παρουσία του συναδέλφου Βαγγέλη Καραφυλλίδη από το Μουσικό Σχολείο Αλεξανδρούπολης στην συγκεκριμένη εφαρμογή. Ο εν λόγω συνάδελφος αν και εργάζεται με την ιδιότητα του καθηγητή Πιάνου στο Μουσικό Σχολείο Αλεξανδρούπολης, είναι ταυτόχρονα και πτυχιούχος του τμήματος Φυσικής του ΑΠΘ με διπλωματική εργασία στα τεχνητά νευρωνικά δίκτυα. Ο επιστημονικός τόπος σκέψης που έχει αποκτήσει από τις σπουδές του, καθώς και η εμπειρία του στην κατάρτιση ωρολογίων προγραμμάτων αποτελούν την βάση πάνω στην οποία έχει θεμελιωθεί η στενή συνεργασία του με τον δημιουργό της εφαρμογής Liviu Lalescu. Ο Βαγγέλης Καραφυλλίδης με τις προτάσεις του έχει συνεισφέρει σημαντικά στην βελτίωση της εφαρμογής FET. Επίσης, ο εν λόγω συνάδελφος είναι και ο επίσημος μεταφραστής της εφαρμογής στα ελληνικά. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό το γεγονός ότι κάποιες από τις βελτιώσεις που έχει προτείνει αφορούν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα ελληνικά σχολεία.

Ανάμεσα στις βελτιώσεις αυτές ήταν και αυτές που σχετίζονται με την αυτοματοποιημένη τροποποίηση ωρολογίων προγραμμάτων τα οποία έχουν καταρτιστεί με το FET. Εδώ και μερικούς μήνες, με το FET είναι πολύ εύκολο ο χρήστης να ελέγχει σε ποιο βαθμό θα επιτρέψει την τροποποίηση του ωρολογίου προγράμματος. Αυτή η δυνατότητα είναι ιδιαίτερα χρήσιμη για τα ελληνικά σχολεία, αφού η ανάγκη τροποποίησης του ωρολογίου προγράμματος είναι εμφανέστατη πολλές φορές ακόμη και μέχρι τα μέσα της σχολικής χρονιάς. Πλέον, ο χρήστης μπορεί να επιλέγει ποιες δραστηριότητες (διδασκαλίες) θα παραμείνουν στην ίδια ημέρα στο τροποποιημένο πρόγραμμα. Κατά συνέπεια, ως προς την τροποποίηση του ωρολογίου προγράμματος ο χρήστης μπορεί πλέον να επιλέξει π.χ. ποιες δραστηριότητες (διδασκαλίες) α) δεν θα αλλάξουν καθόλου ούτε την ημέρα, ούτε την ώρα διεξαγωγής τους, β) δεν θα αλλάξουν ημέρα, αλλά θα αλλάξουν ενδεχομένως την ώρα διεξαγωγής τους και γ) θα αλλάξουν ενδεχομένως τόσο την ημέρα, όσο και την ώρα διεξαγωγής τους.

Το FET «τρέχει» σε περιβάλλοντα Windows, Mac OS X, και Linux. Μπορείτε να επισκεφθείτε την ιστοσελίδα της εφαρμογής στην διεύθυνση

https://lalescu.ro/liviu/fet/.

ΥΓ : Συγχαρητήρια στον εκλεκτό  συνάδελφο! 

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/nikitpapa/2022/06/28/ston-dromo-gia-to-psifiako-scholeio-_-moysiko-scholeio-alexandroypolis/

Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός _ Μέτρα πρόληψης για τον καύσωνα.

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/nikitpapa/2022/06/27/ellinikos-erythros-stayros-_-metra-prolipsis-gia-ton-kaysona/

Μουσικό Σχολείο Αλεξανδρούπολης- Από εκπαιδευτές εκπαιδευόμενοι.

Την Παρασκευή 24.06.2022 οι εκπαιδευτικοί του Μουσικού Σχολείου Αλεξ-πολης παρακολούθησαν σεμινάριο εκπαίδευσης  Α’ Βοηθειών (Διαχείριση εκτάκτων καταστάσεων στο σχολείο  & Καρδιοαναπνευστική Αναζωογόνηση), από τον Ελληνικό Ερυθρό Σταυρό, Παράρτημα Αλεξανδρούπολης. 

Το σχολικό έτος 2021-2022,  η γνώση των  Α΄ Βοηθειών αποτέλεσε μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας  στο Μουσικό Σχολείο Αλεξ/πολης, με  στόχο την γνώση και απόκτηση Αξιών και Δεξιοτήτων Ζωής,  Όλοι οι μαθητές/τριες του Μουσικού σχολείου εκπαιδεύτηκαν στις Α’ Βοήθειες, για 6 ώρες συνολικά  (στο πλαίσιο του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής) και παράλληλα κάποιοι απο αυτούς συνέχισαν την εκπαίδευσή τους αποκτώντας ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ  Α’ ΒΟΗΘΕΙΩΝ.

Θερμά ευχαριστήρια, για μια ακόμη φορά, στον Ελληνικό Ερυθρό Σταυρό (Παράρτημα Αλεξ/πολης) για την πολύτιμη και ανεκτίμητη αυτή προσφορά!

ΕΔΩ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ : Α΄ Βοήθειες στο Σχολείο _ Εκπαιδευτικό υλικό » “Νους υγιής εν σώματι υγιεί” (sch.gr)

 

Καλό Καλοκαίρι, με Υγεία!

1 Α ΒΟΗΘΕΙΕΣ 2 3 4 5

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/nikitpapa/2022/06/21/moysiko-scholeio-alexandroypolis-apo-ekpaideytikoi-tora-ekpaideyomenoi/

Η αθλητική ενασχόληση των παιδιών την εποχή της κρίσης

Αθλητική ενασχόληση την εποχή της κρίσης

ΧΩΡΟΙ

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/nikitpapa/2022/06/18/i-athlitiki-enascholisi-ton-paidion-tin-epochi-tis-krisis-2/

Ο Δημοσθένης μας διδάσκει μαθήματα Ζωής !

Σε ένα άθλημα και μια κατηγορία αγώνων που απαιτεί ιδιαίτερη σωματική αντοχή και συναγωνισμό με το ψυχικό σθένος, ο Δημοσθένης κατάφερε να παραμείνει στην κορυφή! Πώς καταφέρνει να διατηρείται στην κορυφή επί μακρόν;  Η απάντηση σύντομη:  με υψηλές αγωνιστικές ταχύτητες και πάνω απο  με ήθος και χαρακτήρα, συνέπεια, εργατικότητα και σκληρή δουλειά !! 

 Αυτά είναι εν συντομία τα μαθήματα και οι αξίες  ζωής που μας διδάσκει το παράδειγμα του Δημοσθένη!!! Ποιος αρνείται ότι όλα αυτά είναι σημαντικά σε κάθε καθημερινό μας αγώνα, προσωπικό, επαγγελματικό και κοινωνικό;

.png

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/nikitpapa/2022/06/16/o-dimosthenis-mas-didaskei-mathimata-zois/

Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Δημόσιας Υγείας _ Ζητούμενο οι πολιτικές με επίκεντρο το σχολείο. Η μουσική στην υπηρεσία της υγείας.

Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Δημόσιας Υγείας (EUPHW) αποσκοπεί στην ευαισθητοποίηση σχετικά με τη δημόσια υγεία και στην προώθηση της συνεργασίας μεταξύ της κοινότητας δημόσιας υγείας στην Ευρώπη. Είναι μια ετήσια πρωτοβουλία που ξεκίνησε το 2019 και συνεχίζει να αναπτύσσεται.

Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Δημόσιας Υγείας (EUPHW) έχει ως στόχο:

  • Να αποτελέσει  η δημόσια υγεία και μια κοινωνία χωρίς αποκλεισμούς σε ολόκληρη την Ευρώπη
  • Ευαισθητοποίηση και ενίσχυση των υφιστάμενων μηνυμάτων σε πέντε συγκεκριμένα θέματα δημόσιας υγείας, σύμφωνα με βασικούς οργανισμούς σε ευρωπαϊκό επίπεδο
  • Δημιουργία εμπιστοσύνης και καινοτόμων τρόπων συνεργασίας μεταξύ όλων των επαγγελματιών που συμβάλλουν στη δημόσια υγεία σε τοπικό, εθνικό, περιφερειακό και ευρωπαϊκό επίπεδο.

Συγχαρητήρια στην Περιφερειακή Ενότητα Έβρου και ειδικότερα την Δ/νση Δημόσιας Υγείας & Κοινωνικής Μέριμνας, η οποία τα τελευταία  χρόνια συνδέει σχεδόν όλες τις παρεμβάσεις της για την πρόληψη και ευαισθητοποίηση σε θέματα  δημόσιας υγείας με την εκπαίδευση και ειδικότερα με τις ευαίσθητες μαθητικές ηλικίες , που τα τελευταία  δύο χρόνια πλήττονται ιδιαίτερα απο την Πανδημία, τόσο σε σωματικό όσο και ψυχικο/ συναισθηματικό επίπεδο. 

Η προσπάθεια αυτή πρέπει να εντατικοποιηθεί, με σταθερές και στοχευμένες  πολιτικές πρόληψης της υγείας των μαθητών και μαθητριών μας. Το σχολείο  ως κοινότητα αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα πλαίσια υλοποίησης τέτοιων παρεμβάσεων.  Η πρόσβαση σε ένα περιβάλλον με μεγάλο αριθμό μικρών παιδιών / εφήβων και παράλληλα  η λειτουργία του ως ένα παιδαγωγικό εργαστήρι  διευκολύνει τέτοιου είδους ευαίσθητες παρεμβάσεις. 

Στόχος των προγραμμάτων πρόληψης  στο σχολείο αποτελεί η ολόπλευρη ανάπτυξη μαθητών/ τριων, με την εκπαίδευση σε δεξιότητες ζωής και την διαμόρφωση στάσεων και συμπεριφορών, διά βίου,  που προάγουν τη σωματική και ψυχική  τους υγεία.

υγεια Συνέχεια ανάγνωσης

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/nikitpapa/2022/06/10/eyropaiki-evdomada-dimosias-ygeias-_-zitoymeno-politikes-me-epikentro-to-scholeio/

Μουσική δημιουργία και έμπνευση στο Μουσικό Σχολείο Αλεξανδρούπολης

Σε προηγούμενη ανακοίνωσή μας στο blog είχαμε παρουσιάσει την δουλειά του συναδέλφου Βαγγέλη Καραφυλλίδη, καθηγητή πιάνου του Μουσικού Σχολείου Αλεξανδρούπολης. Συγκεκριμένα, είχαμε παρουσιάσει την ενασχόλησή του με την ηχογράφηση παιδαγωγικών έργων για πιάνο του συνθέτη Theodore Oesten. Επίσης, είχαμε συμπεριλάβει και τον σύνδεσμο με την τελευταία δουλειά του συναδέλφου, δηλαδή την ηχογράφηση του έργου Lebende Bilder Op.157. Σήμερα, σας παρουσιάζουμε την ηχογράφηση όλων των κομματιών του εν λόγω συνθέτη που έχει πραγματοποιήσει ο συνάδελφος. Πρόκειται για τα έργα Maiblümchen Op.61 (25 κομμάτια), Goldperlen Op.94 (25 κομμάτια) και Lebende Bilder Op.157 (12 κομμάτια). Στα ελληνικά οι τίτλοι των έργων αυτών θα μπορούσαν να αποδοθούν ως «Λουλούδια του Μαΐου»«Χρυσές Χάντρες» και «Ζωντανές Εικόνες» αντίστοιχα. Ενδεικτικά αναφέρουμε μερικούς από τους τίτλους των κομματιών που έχουν συμπεριληφθεί σε αυτήν την ηχογράφηση: «Το Κυνήγι», «Ισπανικός Χορός», «Βαλς του Κούκου», «Παρέλαση των Μικρών Στρατιωτών», «Η Βασίλισσα των Νεράιδων», «Η Κουζίνα της Μάγισσας».

Η ηχογράφηση αυτή συμπεριλαμβάνει συνολικά εξήντα-δύο (62) παιδαγωγικά κομμάτια για πιάνο του συνθέτη Theodore Oesten. Η διάρκεια της ηχογράφησης ξεπερνά την μία (1) ώρα. Μπορείτε να ακούσετε τα κομμάτια αυτά στον εξής σύνδεσμο:

Καλή ακρόαση!

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/nikitpapa/2022/05/31/moysiki-dimioyrgia-kai-empneysi-sto-moysiko-scholeio-alexandroypolis/

Ο Αθλητισμός στην υπηρεσία της Κοινωνίας και του Ανθρώπου.

Κάθε φορά που βλέπω τον Αθλητισμό να υπηρετεί, με μεγαλύτερη ένταση, την Κοινωνία, τον Άνθρωπο, τον Πολιτισμό και τις Αξίες του …. νιώθω περήφανος!!!
Συγχαρητήρια στους Παλαίμαχους Ποδοσφαιριστές Αλεξανδρούπολης, που τίμησαν την Ημέρα Μνήμης της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου, την Κυριακή 29 Μαΐου στις 17:00 στο στάδιο «Φώτης Κοσμάς», σε ένα ξεχωριστό τουρνουά με την συμμετοχή  παλαίμαχων της Δόξας Δράμας και του Πανθρακικού.
Συνδιοργανωτές:  Δήμος Αλεξανδρούπολης & Μορφωτικός Σύλλογος Ποντίων Ν. Έβρου “Αλέξιος Κομνηνός”.

ΥΓ: Πριν την έναρξη του τουρνουά είχα την χαρά και τιμή να κάνω μια σύντομη ενημέρωση των Παλαιμάχων μας για ένα ευαίσθητο θέμα: Κανόνες  Πρόληψης πριν, κατά και μετά το παιχνίδι. Εδώ συνοπτικά  οι συστάσεις: ΟΔΗΓΟΣ ΠΡΟΛΗΨΗΣ

Ευχαριστώ θερμά τον εκλεκτό φίλο, Καθηγητή ΦΑ, π. Ομοσπονδιακό Προπονητή  και Επιστημονικό Συνεργάτη του ΑΣΤΕΡΑ ΤΡΙΠΟΛΗΣ κ, Καχριμάνη Γεώργιο για την πολύτιμη συνδρομή και την διαχρονική επιστημονική υποστήριξη.12 1

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/nikitpapa/2022/05/30/o-athlitismos-stin-ypiresia-tis-koinonias-kai-toy-anthropoy/

Επιτακτική η ανάγκη ίδρυσης νέου σχολικού συγκροτήματος Μουσικού Σχολείου Αλεξανδρούπολης

                 Η  λειτουργία του Μουσικού Σχολείου στην Περιφερειακή Ενότητα  Έβρου και ειδικότερα στην  πόλη της  Αλεξανδρούπολης  είναι πολύ σημαντική για την αναβάθμιση και τον εμπλουτισμό της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στον τόπο μας.Το συγκεκριμένο σχολείο δίνει την ευκαιρία σε παιδιά που αγαπούν και σπουδάζουν τη μουσική να διευρύνουν τις γνώσεις τους και να τις συνδυάσουν αρμονικά με τα υπόλοιπα μαθήματα   γενικής παιδείας. Η δωρεάν εκπαίδευση στη μουσική επιστήμη, που το Μουσικό Σχολείο προσφέρει στους μαθητές του, είναι υψηλής ποιότητας και συμβάλλει όχι μόνο στην καλύτερη αφομοίωση των γνώσεων των μαθημάτων που διδάσκονται, αλλά και στην πολιτιστική πρόοδο και στην ομαλή κοινωνικοποίησή τους. Παράλληλα, μπορεί να λειτουργήσει και ως κυψέλη διάσωσης, εκμάθησης, διασποράς της πλούσιας  μουσικής  και πολιτισμικής παράδοσης της περιοχής, δίνοντας  τη δυνατότητα  στους μαθητές του  να έλθουν σε επαφή με τη μουσική του τόπου τους και να τη σπουδάσουν τόσο σε επίπεδο θεωρητικό, όσο και σε επίπεδο εκμάθησης παραδοσιακών μουσικών οργάνων. Σε αυτό το σχολείο συναντιούνται  οι τέχνες με τα γράμματα και προσφέρονται στους μαθητές του ως ένα πολυεργαλείο διάνοιας, αισθητικής και ενσυναίσθησης. Το Μουσικό Σχολείο αποτελεί ένα προνομιακό χώρο μάθησης, στον οποίο  η άμιλλα μεταξύ των μαθητών  συμβάλλει  στην  ανάπτυξη σφαιρικής προσωπικότητας με ποιοτικές επιδόσεις σε ποικίλους τομείς, ένας από τους οποίους είναι και η μουσική. Μαθητές και εκπαιδευτικοί  ενσωματώνονται  σε ένα ενιαίο παιδαγωγικό σύνολο,  ενεργούν σαν μέλη μιας πολυμελούς οικογένειας,  μαθαίνοντας να αντιμετωπίζουν  με  συλλογικότητα και παιδαγωγική δράση όποια ζητήματα προκύπτουν.ΣΧΟ΄ΛΕΙΟ ΕΓΩ

Συνέχεια ανάγνωσης

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/nikitpapa/2022/05/28/epitaktiki-i-anagki-idrysis-neoy-scholikoy-sygkrotimatos-moysikoy-scholeioy-alexandroypolis/

ΟΔΗΓΟΣ ΥΓΕΙΑΣ & ΔΙΑΒΙΩΣΗΣ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ/ ΤΡΙΕΣ ΤΟΥ ΜΟΥΣΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΑΛΕΞ/ΠΟΛΗΣ

Ολοκληρώθηκε  και  στάλθηκε σε όλους τους  μαθητές/τριες του Μουσικού Σχολείου Αλεξ/πολης  ο ψηφιακός  ΄΄Οδηγός Υγείας  & καλοκαιρινής διαβίωσης΄΄. Ο  οδηγός περιέχει  σύντομες  και απλές οδηγίες για την προστασία και προαγωγή της υγείας  (σωματικής  &  ψυχο-συναισθηματικής)  των  μαθητών/ τριων και των οικογενειών τους. Ειδικές οδηγίες για την θάλασσα και τον ήλιο, Α’  Βοήθειες, άσκηση το καλοκαίρι, θέματα διατροφής σε επίπεδο οικογένειας και συμβουλές για την αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου. Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στη σχέση Μουσικής  και   Γυμναστικής. 

Ευχαριστώ θερμά για τις πολύτιμες συστάσεις τους και την γενικότερη υποστήριξή τους στο Μουσικό Σχολείο Αλεξ/πολης:

  1. Τον ομ. καθηγητή Παιδιατρικής ΔΠΘ και εξαίρετο άνθρωπο κ. Χατζημιχαήλ Αθανάσιο.
  2. Το Ελληνικό  Ίδρυμα Καρδιολογίας  για τη συνεχή  επιστημονική του υποστήριξη.
  3. Τον κ. Αθανάσιο Δρίτσα,  Καρδιολόγο, Αναπληρωτή Διευθυντή, Ωνάσειο Καρδιοχειρουργικό Κέντρο, Συνθέτη και συγγραφέα, για  την επιστημονική του συνδρομή στον Οδηγό αυτό.

Ευχαριστώ την Διεύθυνση του Σχολείου και τον Σύλλογο  Διδασκόντων του Μουσικού Σχολείου Αλεξ/πολης για την υποστήριξη  δράσεων  και πρωτοβουλιών που έχουν ως γνώμονα την προαγωγή της υγείας (σωματικής και ψυχο-συναισθηματικής) των  μαθητών και μαθητριών μας.

ΕΔΩ ΤΟ ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΤΟΥ ΟΔΗΓΟΥ (ΣΧΕΣΗ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗΣ & ΜΟΥΣΙΚΗΣ) ΜΗΝΥΜΑ ΥΓΕΙΑΣ ΕΛΙΚΑΡ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΔΡΙΤΣΑΣ (1)

σχολειο φωτο

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/nikitpapa/2022/05/26/odigos-ygeias-amp-amp-diaviosis-to-kalokairi-gia-toys-mathites-tries-toy-moysikoy-scholeioy-alex-polis/

Η δημιουργική πλευρά της πανδημίας στο Μουσικό Σχολείο Αλεξανδρούπολης.

Η σελίδας μας φιλοξενεί με ιδιαίτερη χαρά τη δουλειά ενός εκλεκτού συναδέλφου,  απο το  εκπαιδευτικό δυναμικό του Μουσικού Σχολείου Αλεξ/πολης.

Ο συνάδελφος και καθηγητής πιάνου του Μουσικού Σχολείου Αλεξανδρούπολης Βαγγέλης Καραφυλλίδης ξεκίνησε μέσα στην πανδημία να ηχογραφεί παιδαγωγικά κομμάτια για πιάνο, για να εξυπηρετήσει καλύτερα τις ανάγκες του μαθήματός του. Συγκεκριμένα, προκειμένου να δώσει την δυνατότητα στους μαθητές του να ακούνε ανά πάσα στιγμή κάποια από τα κομμάτια που προετοίμαζαν, ξεκίνησε να ηχογραφεί κομμάτια του Γερμανού συνθέτη Theodore Oesten (1813–1870). Ο Theodore Oesten έχει γράψει πολλά παιδαγωγικά κομμάτια, τα οποία απευθύνονται σε σπουδαστές πιάνου. Τα κομμάτια αυτά είναι ιδιαίτερα ευχάριστα και θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι μικρές μουσικές εικόνες. Οι μαθητές του συναδέλφου Βαγγέλη Καραφυλλίδη αποδέχτηκαν με μεγάλη ικανοποίηση αυτές τις ηχογραφήσεις. Οπότε, ο συνάδελφος αποφάσισε να συνεχίσει την προσπάθεια αυτή και μετά την επιστροφή μας στα σχολεία.σχολειο φωτο

Συνέχεια ανάγνωσης

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/nikitpapa/2022/05/19/i-dimioyrgiki-pleyra-tis-pandimias-sto-moysiko-scholeio-alexandroypolis/

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση