Κυκλοφοριακή αγωγή και ασφάλεια.
Κυκλοφοριακή αγωγή και ασφάλεια.
Ένα απαραίτητο μάθημα για όλα τα παιδιά σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης.
Ένα μάθημα ζωής!
Κυκλοφοριακή αγωγή και ασφάλεια.
Ένα απαραίτητο μάθημα για όλα τα παιδιά σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης.
Ένα μάθημα ζωής!
“Ο Εγωιστής γίγαντας” , το γνωστό παραμύθι του Οσκαρ Ουάιλτ σε μια διασκευή για παιδιά νηπιαγωγείου μας παρουσίασε σήμερα το Κουκλοθέατρο Λαμίας στο χώρο του Νηπιαγωγείου μας.
Το παραμύθι έφερε τα παιδιά με ευχάριστο και αβίαστο τρόπο σε επαφή με έννοιες όπως εγωιστής, αγάπη, αποδοχή, προσφορά, μοναξιά, παρέα, και τα έκανε να νιώσουν τη χαρά του μοιράσματος με τους άλλους.
Τα παιδιά συμμετείχαν, χόρεψαν διασκέδασαν και πέρασαν υπέροχα!
Σχέδιο δραστηριοτήτων
Το έδαφος
1ο Εργαστήριο
“Η ιστορία της γης
Μια ιστορία από τα παλιά”
Παρουσιαση της γης στις διαφορες γεωλογικες περιοδους…συζητηση και σχολιασμος….συγκριση χαρτων της εξελιξης με την σημερινη μορφη….δημιουργια ιστοριογραμμης των χαρτων….αριθμημενοι χαρτες και παιχνιδι βαζοντας στη σειρα…
Γνωρισαμε ζωικους οργανισμους της σημερινης περιοδου….
….και ανακαλυψαμε κι αλλους ζωικους οργανισμους σε βιβλια….
2ο Εργαστήριο
“Τι γινεται κατω απο τα ποδια μας;”
Στον καταιγισμο ιδεων τα παιδια δεν ανταποκριθηκαν γι αυτο βγηκαμε στην αυλη του σχολειου να το ανακαλυψουμε…
Η αναγνωριση και η συλλογη εκθεματων εγινε στην ταξη….και εκφραστηκαμε με ζωγραφικη…παιχνιδι αισθησεων και πειραματα….
Διαχωρισαμε τι υπαρχει κατω απο το εδαφος και πανω απο το εδαφος….
Χρησιμοποιησαμε τα βοτανα του σχολειου μας για το παιχνιδι της οσμης…
Υλοποιησαμε πειραμα για να αντιληφθουν το χωμα ως φυσικο φιλτρο νερου
Μιλησαμε για τα υπογεια νερα….τα σπηλαια….και την ανακυκλωση τροφων…
….και ζωγραφισαμε τη δομη του εδαφους
Εδαφος και βιοτοποι
Τα παιδια ανακαλυψαν σαλιγκαρια και τα παρατηρησαν ….και σκουλικακια…ενα περιστερι στην αυλη μας τα βοηθησε να αντιληφθουν οτι τα ζωα εχουν το δικο τους σπιτι….
Χρησιμοποιησαμε εργαλεια για “ανασκαφες”….ανακαλυψαμε πως γινεται η λασπη…συζητησαμε για τον σεισμο….και γνωρισαμε απολιθωμα δεινοσαυρου απο κοντα….κατασκευασαμε απολιθωμα ψαριου με τη βοηθεια τσιμεντου και γνωρισαμε την ιστοριογραμμη των ζωικων απολιθωματων
Φυτεψαμε σπορους φασολιων αφου μαγευτηκαμε απο το παραμυθι του “τζακ και η φασολια”
Και φτιαξαμε φυτολογιο απο τα φυτα της αυλης μας
Ορυκτα καυσιμα
Συζητησαμε τι παιρνουμε απο το εδαφος αφου ειδαμε σχετικο βιντεο
…και μιλησαμε για τη ξηρασια του εδαφους και τις επιπτωσεις
Μιλησαμε για τον πυρηνα της γης, για τη φωτοσυνθεση και τον κυκλο του ανθρακα
Τα ζώα είναι οι θεραπευτές της καρδιάς γι αυτό πρέπει να τα αγαπάμε και να να τα φροντίζουμε!!!
Όχι μόνο σήμερα με αφορμή την Πανελλήνια Ημέρα Σχολικής Φιλοζωίας αλλά κάθε μέρα!!!
Έτσι λοιπόν η μέρα μας ξεκίνησε με τη δημιουργία μάσκας όπου μπήκαμε κι εμείς για λίγο στη θέση τους έτσι ώστε να αποκτήσουμε ευαισθησίες και ενσυναίσθηση!!
ακούσαμε το παραμύθι “τα αδεσποτάκια ” της Γιολαντας Τσορώνη-Γεωργιαδη
Και μάθαμε ότι δεν είναι σωστό να εγκαταλείπουμε τα κατοικίδια μας!!
Φτιάξαμε για τα πουλάκια της αυλής μας αυτοσχέδιες ταιστρες με φυστικοβουτυρο και σπορους πουλιών ώστε οι μικροί μας φίλοι να ξαποσταινουν και να βρίσκουν τροφή!
Και κλείσαμε τη μέρα επιβραβευοντας τους μικρούς μαθητές μας που σήμερα έμαθαν τόσα πολλά !!!
2 Απριλίου – Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου📖
Εννοείται πως το παιδικό βιβλίο στο Νηπιαγωγείο μας γιορτάζει κάθε μέρα, κάθε μέρα διαβάζουμε βιβλία και είμαστε της άποψης πως η ανάγνωση βιβλίων είναι βασικό δικαίωμα όλων των παιδιών.📔♥️🌹
Σήμερα ειδικά, έγινε παρουσίαση από τα παιδιά των αγαπημένων τους παραμυθιών στην φιλόξενη αυλή του σχολείου μας, παρακολουθήσαμε βίντεο για την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου και τραγουδήσαμε “το βιβλίο μου”!📒
Σε μια προσπάθεια προώθησης της φιλαναγνωσίας στα παιδιά του Νηπιαγωγείου, από σήμερα λειτουργεί στο σχολείο μας για τους μαθητές μας, δανειστική βιβλιοθήκη.
Στόχοι:
Τα παιδιά, μέσα από το θεσμό της δανειστικής βιβλιοθήκης, …
📍γίνονται υπεύθυνα φροντίζοντας να επιστρέψουν έγκαιρα και σε καλή κατάσταση το βιβλίο που δανείστηκαν
📍έχουν τη δυνατότητα πρόσβασης σε μια ποικιλία βιβλίων, χωρίς να επιβαρύνονται οικονομικά
📍μοιράζονται ευχάριστες στιγμές με αγαπημένα πρόσωπα (γονείς, αδέρφια, γιαγιά…), διαδικασία που συχνά αποδεικνύεται πιο σημαντική από τους εκπαιδευτικούς στόχους που εξυπηρετούνται
📍μαθαίνουν να αγαπούν τα βιβλία
Τρόπος Λειτουργίας
Κάθε Παρασκευή τα παιδιά επιλέγουν ένα βιβλίο το οποίο “διαβάζουν“ στο σπίτι με τη βοήθεια ενός ενήλικα και το επιστρέφουν τη Δευτέρα.
Συνοδευτικά με το βιβλίο παίρνουν ένα φύλλο καταγραφής, το οποίο καλούνται να συμπληρώσουν μετά την ανάγνωση του βιβλίου. Σε αυτό τα παιδιά γράφουν και ζωγραφίζουν μόνα τους, όπως μπορούν, τα στοιχεία που τους ζητούνται ή υπαγορεύουν σε ενήλικα αυτό που θέλουν και το αντιγράφουν.
Επιστρέφοντας στην τάξη τα παιδιά ενθαρρύνονται να αναδιηγηθούν την ιστορία που διάβασαν στους συμμαθητές τους και να εκφράσουν εντυπώσεις και συναισθήματα.
Είναι ευνόητο ότι τα βιβλία πρέπει να επιστρέφονται σε καλή κατάσταση. Οι γονείς οφείλουν να προσέχουν να μη λερωθούν, να μη σχιστούν και να μη μουντζουρωθούν. Σε περίπτωση σημαντικής καταστροφής οι γονείς καλούνται να φροντίσουν για την αντικατάσταση του βιβλίου με καινούριο.
Καλές Πρακτικές Ανάγνωσης
📍Πριν την ανάγνωση του βιβλίου, επεξεργαζόμαστε το εξώφυλλο, εντοπίζοντας τον τίτλο, τον συγγραφέα, τον εικονογράφο και τον εκδοτικό οίκο, διαδικασία με την οποία είναι εξοικειωμένα τα παιδιά από το σχολείο
📍Κατά τη διάρκεια της ανάγνωσης δείχνουμε με το δάχτυλο ώστε τα παιδιά να αντιληφθούν τη φορά της γραφής (από πάνω προς τα κάτω και από αριστερά προς τα δεξιά)
📍Θέτουμε ερωτήσεις στα παιδιά σχετικές με την υπόθεση πριν την ανάγνωση (π.χ. για ποιο πράγμα νομίζεις ότι μιλάει η ιστορία;), κατά τη διάρκεια (π.χ. τι λες να γίνει μετά;) και μετά (π.χ. τι θα έκανες αν ήσουν στη θέση του …; τι τέλος θα έδινες;) κλπ έτσι ώστε να κρατάμε ζωντανό το ενδιαφέρον τους, να καλλιεργούμε την κριτική τους σκέψη αλλά και για να διαπιστώσουμε κατά πόσο το κατανόησαν.
📍Στο τέλος, μπορούμε να ζητήσουμε από το παιδί να αναδιηγηθεί με δικά του λόγια την ιστορία και να την αξιολογήσει (τι του άρεσε, τι δεν του άρεσε).
ΚΑΛΕΣ ΑΝΑΓΝΩΣΕΙΣ!!! 📖❤️📖
Με αφορμή την επέτειο της 25ης Μαρτίου και το βιβλίο” Οι ένδοξοι ήρωες του 1821″ της Σταυρούλας Βενιέρη κάναμε ομαδική κατασκευή και γνωρίσαμε τη συγγραφέα.
“Με ενότητα, συνεργασία και ομόνοια μπορούμε να κερδίζουμε τις μάχες στη ζωή μας” υποστηρίζει η συγγραφέας και μας παρουσιάζει τους ήρωες του 1821 μέσα από τα βιβλία της.
Εμείς διαβάσαμε τα βιβλία και φτιάξαμε μια ομαδική εργασία με τους ήρωες για να την παρουσιάσουμε στη συγγραφέα την οποία γνωρίσαμε σήμερα διαδικτυακά και ενθουσιστήκαμε!
Της μιλήσαμε σα να ήταν φίλη μας (κοίτα να δεις που οι συγγραφείς είναι κανονικοί άνθρωποι!), τη ρωτήσαμε διάφορα για τους ήρωες και μας ρώτησε και αυτή, απαντήσαμε σε ερωτήσεις και μας απάντησε και αυτή στις δικές μας!
Και τόσο πολύ μας άρεσε όλο αυτό που αποφασίσαμε να γνωρίζουμε και άλλους πολλούς συγγραφείς σύντομα!
Με αφορμή το παραμύθι “H τελεία” του Peter Reynolds ζωγραφίζουμε τελείες μικρές και μεγάλες, με μαρκαδόρους, πινέλα και σταμπώματα.
Μέσα από το βιβλίο βλέπουμε πως η αγάπη και η αποδοχή είναι ιδιαίτερα σημαντικές για τα μικρά παιδιά, καθώς ενδυναμώνεται η αυτοπεποίθησή τους και νιώθουν την απαραίτητη ασφάλεια για να ανακαλύψουν τα ταλέντα και να ξεδιπλώσουν τις δυνατότητές τους.
Η ηρωίδα της ιστορίας, η Λία, λέει πως δεν μπορεί να ζωγραφίσει.
Η δασκάλα της όμως έχει άλλη γνώμη. Ξέρει πως όλοι κρύβουμε μέσα μας μια σπίθα δημιουργίας και πως μια τελεία δεν σημαίνει πάντα ένα τέλος. Μπορεί να σημαίνει και μια αρχή…
Ένα υπέροχο βιβλίο που ενθαρρύνει τα παιδιά να δοκιμάσουν νέα πράγματα και να έχουν εμπιστοσύνη στις ικανότητές τους.