Σχολικό λεωφορείο!

ΙΔΕΕΣ ΚΑΙ ΥΛΙΚΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ!

Ποια ορθογραφία; Δε λύνουμε κανένα σταυρόλεξο;;;

Ιαν 201618

crosswords-for-kids2

Εκτός από την ανάγνωση είναι βαρετό και κάθε μέρα να γράφουμε μια ορθογραφία χωρίς να έχει ενδιαφέρον για τους μαθητές και αποτελεί απλά μια καλή αποστήθιση/αποτύπωση ώστε να την γράψουμε την άλλη μέρα.

Μια ιδέα για διαφορετική… «ορθογραφία» είναι τα σταυρόλεξα!

Ναι, καλά διαβάσατε!

Εγώ χρησιμοποίησα την online εφαρμογή πανεύκολης κατασκευής σταυρόλεξων http://worksheets.theteacherscorner.net/make-your-own/crossword/

Είναι πολύ εύκολη και θα σας ενθουσιάσει πόσο γρήγορα μπορείτε να έχετε οποιοδήποτε σταυρόλεξο και για οποιοδήποτε μάθημα θέλουμε φυσικά!

 

Στην πρώτη τάξη τα προσάρμοσα βάζοντας ως απαντήσεις λέξεις σχετικές με το γράμμα που έχουμε υπό επεξεργασία! Παράδειγμα, να ένα σταυρόλεξο για το γράμμα «Δδ»:

Σταυρολεξο Δ,δ

Τα παιδιά το αγαπούν και φυσικά κάνουν ορθογραφία παίζοντας, χωρίς καν να αναφέρουμε τη λέξη ορθογραφία, που προκαλεί και τόσο άγχος από μόνη της στους μικρούς μας μαθητές!

 

Να και ένα σταυρόλεξο για την ελεύθερη ώρα που ονόμασα «Σταυρόλεξο της τάξης», αφού κάθε ερώτηση αφορά έναν μαθητή της τάξης κάθε φορά και όλοι καλούνται να βρουν ποιος είναι ο συμμαθητής που περιγράφεται στην κάθε ερώτηση! Στην περσινή πρώτη, άρεσε πολύ!

σταυρολεξο ταξης

 

Καλή διασκέδαση !

«ΜΠΑΜ!» – Παιχνίδι ανάγνωσης!

Ιαν 201614

36dc223b586bfcd260a7ee0cbad2baa3405fc9b05e26fc40ea63d228465659e3

Η καθημερινή ανάγνωση ενός κειμένου που ήδη έχουν διαβάσει τα παιδιά πολλές φορές στο σπίτι τους καταντά βαρετή για τους μαθητές και αδιάφορη. Καιρός να εντάξουμε λοιπόν νέους πιο ενδιαφέροντες και πιο παιχνιδιάρικους τρόπους να εξασκηθούν στην ανάγνωση!

Το «ΜΠΑΜ!» είναι ένα παιχνίδι για την τάξη (και για το σπίτι, γιατί όχι;) που φτιάχνεται πανεύκολα και γρήγορα και αρέσει πολύ στα παιδιά!

Για να το φτιάξετε κι εσείς θα χρειαστείτε:

  • Γλωσσοπίεστρα χρωματιστά
  • Ένα κυλινδρικό κουτί ή και άλλο κουτί με ύψος σχεδόν όσο τα γλωσσοπίεστρα
  • Χαρτί χρώματος της επιλογής μας για να ομορφύνουμε το κουτί
  • Κόλλα υγρή για να κολλήσουμε το χαρτί πάνω στο κουτί
  • Μαύρο λεπτό μαρκαδοράκι

cb7c174b1e33c15fda5574b72b5a363cabd457ba7919e5ffb520a026c6b2b082Στα γλωσσοπίεστρα, χρησιμοποιώντας το μαρκαδοράκι, γράφουμε λέξεις (που είναι στα πλαίσια των γνώσεων των μαθητών μας ) από τη μία πλευρά και στην πίσω πλευρά (στο ίδιο σημείο, αλλά από πίσω ακριβώς) γράφουμε μία συλλαβή. Σε μερικά γλωσσοπίεστρα γράφουμε μόνο τη λέξη «ΜΠΑΜ!» στην άκρη του γλωσσοπίεστρου και στις δυο πλευρές και πάλι.

Ντύνουμε το κυλινδρικό κουτί μας με χαρτί της επιλογής μας, εγώ στην εικόνα έχω χρησιμοποιήσει απλό κόκκινο Α4 και κίτρινο Α4 να κάνει μια ωραια αντίθεση και το κόλλησα γύρω από το κουτί με κόλλα υγρή. Τοποθετούμε όλα τα γλωσσοπίεστρα μέσα και το παιχνίδι αρχίζει!

Ξεκινώντας ο πρώτος παίκτης τραβάει ένα γλωσσοπίεστρο και πρέπει να διαβάσει τη λέξη που γράφει πάνω του. Αν δεν μπορεί τη λέξη τότε έχει δεύτερη ευκαf1c9fb49312ef05583cbcc05f977fda8bd0aed2d7782fae3bfc8cfc570c48579ιρία να διαβάσει τη συλλαβή. Αν διαβάσει ένα από τα δυο κερδίζει πόντο και κρατάει το γλωσσοπίεστρο. Αν δε διαβάσει τίποτα από τα δύο το επιστρέφει ξανά στο κουτί χωρίς πόντο.

Σε περίπτωση που ένας παίκτης τραβήξει τη λέξη «ΜΠΑΜ!» τότε υποχρεούται να επιστρέψει όλους τους πόντους/γλωσσοπίεστρα που έχει ως τώρα ξανά μέσα στο κουτί. Αν κάποιος δεν έχει κανέναν πόντο ή παίζει πρώτο γύρο και τραβήξει «ΜΠΑΜ!» τότε χάνει τη σειρά τ640424bfd56d3df552d74dc6b9e5de644924305a8a527b349b3ca11e92e00888ου και συνεχίζει ο επόμενος παίκτης.

Νικητής αυτό που θα έχει στο τέλος του παιχνιδιού τους περισσότερους πόντους/γλωσσοπίεστρα.

 

Σημειώσεις:
  • Όταν το παιχνίδι παίζεται στην τάξη, λόγω, έλλειψης χρόνου, μπορούμε να ορίσουμε στους πόσους γύρους τελειώνει ή πόση ώρα θα διαρκέσει ώστε να βγει νικητής ή και νικητές με ισοπαλία.
  • Αν θέλουμε να το δυσκολέψουμε, παραλείπουμε τη συλλαβή στο πίσω μέρος ή γράφουμε και δεύτερη λέξη στο πίσω μέρος. Εδώ επέλεξα τη συλλαβή γιατί στην πρώτη τάξη μπορεί να διευκολύνει κάποια παιδάκια με δυσκολίες στην ανάγνωση ώστε να πάρουν κι αυτά πόντο στο παιχνίδι.

Α΄τάξη – Ενότητα 8 – «Άνοιξη»

Ιαν 201611

001

Ενότητα 8.1 »Η μετακόμιση»Ενότητα

8.2 »Η Αγγελική»

Ενότητα 8.3 »Παίζουμε παντομίμα;»

Ενότητα 8.4Βόλτα στο βουνό

Ενότητα 8.5 Το κοτσύφι

Eνότητα 8.6 »Το ημερολόγιο της Μαρίνας»

Επανάληψη ενοτήτων 8.1-8.5 σπίτι

Επανάληψη ενοτήτων 8.1-8.5 τάξη

 

Α΄τάξη – Μικροί Ζωγράφοι! – 17 Νοέμβρη

Νοε 201517

Την παραμονή της επετείου του Πολυτεχνείου παρακολουθήσαμε μικρά βίντεο για την ημέρα αυτή, μιλήσαμε στην τάξη για τα γεγονότα του τότε και τα παιδιά αποφάσισαν να φτιάξουν ζωγραφιές για το Πολυτεχνείο. Το έκαναν με μεγάλη επιτυχία! Να μερικές από αυτές:

20151116_111958 20151116_112015 20151116_111949 20151116_110538 20151116_110346 20151116_110119 20151116_105944 20151116_110538

 

Α΄τάξη – Μικροί Επιστήμονες – Εκτόξευση Μπαλονιών!

Νοε 201513

Νέο πείραμα σήμερα στην Ευέλικτη Ζώνη για τους Μικρούς Επιστήμονες της Α” τάξης.

Φουσκώσαμε μπαλόνια, χωρίς να τα δέσουμε. Δέσαμε ένα σπάγκο σε ένα σταθερό σημείο (μια καρέκλα) και στη συνέχεια φτιάξαμε μικρούτσικους κυλίνδρους που κολλήσαμε με σελοτέιπ στο φουσκωμένο μπαλόνι (φωτό 1).

Κάθε μαθητής περνούσε τον σπάγκο μέσα από τον κύλινδρο , τον κρατούσαμε τεντωμένο και άφηνε ελεύθερο το μπαλόνι βλέποντάς το να «εκτοξεύεται» προς την καρέκλα κατά μήκος του σπάγκου! Η ώθηση από τον αέρα που έβγαινε από το στόμιο του μπαλονιού έκανε το μπαλόνι μας να εκτοξευθεί έτσι (φωτό 2)!

 

(φωτό 1) Προετοιμασία…

20151113_120229[1]

 

(φωτό 2) Εκτόξευση!

20151113_120253[1]

Α΄τάξη – Μικροί Επιστήμονες – Τα χαρτάκια «σηκώνονται»!

Νοε 201512

Σήμερα στην Ευέλικτη Ζώνη πραγματοποιήσαμε ακόμη ένα πείραμα. Οι Μικροί Επιστήμονες της τάξης με τη βοήθεια του στατικού ηλεκτρισμού έκαναν μικρά χαρτάκια να χορεύουν και να σηκώνονται! Χρειαστήκαμε μπαλόνια και ένα μάλλινο σκούφο, κασκόλ ή γάντι. Κόψαμε χαρτί κουζίνας σε πολύ μικρά κομματάκια και στη συνέχεια αρχίσαμε να τρίβουμε αρκετά το μάλλινο ρούχο μας πάνω στο μπαλόνι. Όταν πλησιάσαμε το μπαλόνι στα χαρτάκια αυτά άρχιζαν να χορεύουν και να σηκώνονται προς το μπαλόνι που τα  λόγω του στατικού ηλεκτρισμού! Να και οι φωτογραφίες μας!

20151112_121125[1]

20151112_121521[1]

20151112_121119[1]

 

 

Μικροί Επιστήμονες! – «Τα μαγικά αντίγραφα»

Νοε 20156

Σήμερα στην Ευέλικτη Ζώνη κάναμε μόνοι μας αντίγραφα των ζωγραφιών μας, χωρίς τη χρήση του φωτοτυπικού μηχανήματος..! Κάναμε τα «μαγικά αντίγραφα»!

Ζωγραφίσαμετη μια πλευρά από ένα λευκό χαρτί, ολόκληρη, με κηρομπογιά. Στη συνέχεια βάλαμε κάτω ένα λευκό χαρτί και από πάνω ακουμπήσαμε το χρωματισμένο χαρτί (με τη χρωματιστή επιφάνεια προς τα κάτω.) Ζωγράφισε ο καθένας ό,τι επιθυμεί και μόλις σηκώσαμε το πρώτο χαρτί διαπιστώσαμε πως στο τελευταίο χαρτί υπήρχε ένα ίδιο αντίγραφο της ζωγραφιάς μας (με χρώμα αντίστοιχο της κηρομπογιάς που χρησιμοποίησε ο καθένας.)!

Μας άρεσε πολύ και σίγουρα θα το επαναλάβουμε! Εύκολο και διασκεδαστικό!

Να και μερικά από τα αντίγραφά μας (λόγω απαλών χρωμάτων κάποια δε φαίνονται πολύ καλά δυστυχώς):

mm ok  hj kl

 

Α΄τάξη – Παιχνίδια με την πρόσθεση!

Νοε 20155

Ένας εύκολος, ωραίος, εναλλακτικός τρόπος, να οπτικοποιήσουν οι μαθητές την πράξη της πρόσθεσης και με ενεργή συμμετοχή και διασκέδαση να μάθουν παίζοντας.

Υλικά που θα χρειαστούμε για την κατασκευή:

  • 1 μεγάλο χαρτόνι κανσόν διάστασης 50 x 70 εκ.
  • μερικά κυλινδρικά «χαρτόνια» από χαρτί κουζίνας ή χαρτί υγείας ή εναλλακτικά φτιάχνουμε μόνοι μας κυλίνδρους από χαρτόνι επίσης κανσόν άλλου χρώματος.
  • ένα μεγάλο σακουλάκι πομ πομ ή άλλου είδους μικρά μπαλάκια
  • κόλλα ή σελοτέιπ ή συρραπτικό
  • μαρκαδόρο χοντρό
  • προαιρετικά χαρτί χρωματιστό, με σχέδια, για να τυλίξουμε τα κυλινδρικά χαρτόνια

Στο χαρτόνι γράφουμε με μεγάλα γράμματα «Παίζουμε Πρόσθεση!» ή όποιον άλλο παρόμοιο τίτλο επιθυμούμε.

Παίρνουμε τους κυλίνδρους (από χαρτί κουζίνας ή τους φτιάχνουμε εμείς ενώνοντας ένα μακρύ παραλληλόγραμμο κομμάτι χαρτονιού στις άκρες του) και τους κολλάμε στο μεγάλο χαρτόνι σε δύο πλευρές, δεξιά και αριστερά, σχηματίζοντας δύο διαδρομές από δυο κυλίνδρους κάθε φορά, όπως φαίνεται στην εικόνα. Αν θέλουμε μπορούμε να πάρουμε μεγαλύτερων διαστάσεων χαρτόνι και να κάνουμε μεγαλύτερες διαδρομές ώστε να έχει ακόμη μεγαλύτερο ενδιαφέρον!

Ανάμεσα στις διαδρομές αφήνουμε κενό μικρό χώρο ώστε να κολλήσουμε ένα μεγάλο συν (+) ή ν το ζωγραφίσουμε. Και ακριβώς κάτω από το τέλος των διαδρομών, που θα πρέπει να καταλήγουν στο ίδιο σημείο κολλάμε ή ζωγραφίζουμε ένα μεγάλο ίσον (=).

Το κολλάμε στον τοίχο και το παιχνίδι μας είναι έτοιμο!

Τα παιδιά ή ο δάσκαλος ή κάθε ομάδα παιδιών σε μια άλλη προτείνει προσθέσεις και χρησιμοποιώντας τα πομ πομ βάζουμε στη μία διαδρομή τον έναν αριθμό και στην άλλη τον άλλο. Μετράμε πόσα πομ πομ έπεσαν συνολικά από τις δυο διαδρομές και βρίσκουμε το αποτέλεσμα της πρόσθεσης!

Να η περσινή δική μας κατασκευή «Παίζουμε Πρόσθεση!» Χρησιμοποιήσαμε μπαλάκια από χαρτί που φτιάξαμε μόνοι μας αφού δεν είχαμε εκείνη τη μέρα τα πομ πομ και για να μην φεύγουν τριγύρω και τα ψαχνουμε βάλαμε από κάτω  και το συρταράκι από μια συρταριέρα για να πέφτουν μέσα εκεί και να τα μετράμε καλύτερα (όρεξη και φαντασία να υπάρχει και λύσεις βρίσκονται παντού γύρω μας!)

20141118_121216

20141118_121332

Α΄τάξη – Το ουράνιο τόξο της καλής διατροφής!

Νοε 20153

Μια δραστηριότητα για να γνωρίσουν τα παιδιά την καλή διατροφή διασκεδάζοντας, με ζωγραφική και κολλάζ!

Επιλέγουμε και εκτυπώνουμε ασπρόμαυρα φρούτα και λαχανικά που να έχουν τα εξής χρώματα του ουράνιου τόξου: μοβ, πράσινο, κίτρινο, πορτοκαλί, κόκκινο.

Δίνουμε στα παιδιά να τα χρωματίσουν. Τους μοιράζουμε λωρίδες καμπυλωτές όπως είναι του ουράνιου τόξου, μπορούμε να τις δώσουμε χρωματιστές ήδη ή και λευκές. Τα παιδιά κολλάνε πάνω στις λωρίδες τα φρούτα και λαχανικά και ύστερα συνθέτουν το ουράνιο τόξο της καλής διατροφής!

20141016_112032 20141016_112038 20141016_112047

Τα κρεμάμε στην τάξη μας ή  και στα δωμάτια μας και προσπαθούμε να «καταβροχθίζουμε» κάθε μέρα ένα ουράνιο τόξο!

Η ιδέα προέκυψε από το βιβλίο της Γιολάντας Τσιαμπόκαλου «Πώς να καταβροχθίσετε ένα ουράνιο τόξο». Μπορεί να προηγηθεί ανάγνωση του βιβλίου στην τάξη πριν την κατασκευή κολλάζ!

Α΄τάξη – Μικροί Επιστήμονες! – «Ένα μπαλόνι που φουσκώνει μόνο του»

Οκτ 201525

Σήμερα ξεκινήσαμε κάνοντας το πρώτο μας πείραμα την ώρα της Ευέλικτης Ζώνης!

Τα πειράματα ήταν ένα «θέμα» που επέλεξαν μετά από ψηφοφορία οι μικροί μαθητές της Α” τάξης αυτής της χρονιάς για τις ώρες της Ευέλικτης Ζώνης!

Σήμερα πραγματοποιήσαμε το πείραμα «Ένα μπαλόνι που φουσκώνει μόνο του».

Οι μικροί επιστήμονες έφεραν μαζί τα απαραίτητα: ένα πλαστικό μπουκάλι, ένα μπαλόνι, ξύδι και μαγειρική σόδα.

Γεμίσαμε τα μπουκάλια μας με λίγο ξύδι. Ύστερα βάλαμε με ένα κουταλάκι σόδα μέσα στα μπαλονάκια και εφαρμόσαμε το στόμιο των μπαλονιών στα στόμια των μπουκαλιών. Όταν η σόδα άρχισε να πέφτει στο ξύδι η…χημεία ανέλαβε δράση! Το διοξείδιο του άνθρακα που προκλήθηκε από την αντίδραση ξυδιού – σόδας προκάλεσε αέρια που δεν είχαν διέξοδο κι έτσι φούσκωσαν τα μπαλόνια μας.

Οι μικροί επιστήμονες ενθουσιάστηκαν και πέρασαν πολύ ωραία, μαθαίνοντας!

CdiaKyqNTb2I9rgr0NP6-150x150

« Παλιότερα άρθραΠιο πρόσφατα άρθρα »


Top
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων