Σχολικό λεωφορείο!

ΙΔΕΕΣ ΚΑΙ ΥΛΙΚΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ!

Α΄τάξη- Οι 12 Θεοί του Ολύμπου (3)

Απρ 201611

Επόμενο στάδιο στην διαδρομή μας κατά την οποία γνωρίζουμε τους 12 Θεούς του Ολύμπου είναι τα κολάζ που φτιάξαμε, ένα για κάθε Θεό κολλώντας πληροφορίες και φωτογραφίες τους  γύρω από το όνομά τους!

Αρχικό σχέδιο μια μεγάλη βεντάλια με τους 12 Θεούς αλλά λόγω έλλειψης χώρου (μας βγήκαν κ μεγαλούτσικα εδώ που τα λέμε :-) ) τα κολλήσαμε τελικά στον τοίχο ώστε να είναι ευανάγνωστα και να φαίνονται σε όλους… Ορίστε μερικά από αυτά που φτιάξαμε:

Θεά Αφροδίτη

Θεά Αφροδίτη

Θεός Ήφαιστος

Θεός Ήφαιστος

Θεός Δίας

Θεός Δίας

Θεός Απόλλων

Θεός Απόλλων

Θεός Ποσειδώνας

Θεός Ποσειδώνας

Θεός Άρης

Θεός Άρης

Θεός Ερμής

Θεός Ερμής

 

Α΄τάξη – Οι 12 Θεοί του Ολύμπου (2)

Απρ 201611

Σε δεύτερο στάδιο συζητήσαμε, ενημερωθήκαμε και μάθαμε για κάθε Θεό του Ολύμπου κάποια βασικά χαρακτηριστικά, όπως τι προστάτευε, τα σύμβολά του κλπ, τους γνωρίσαμε και μέσα από εικόνες αγαλμάτων τους, από ζωγραφιές τους πάνω σε αγγεία και άλλες φωτογραφίες.

Τα παιδιά συμμετείχαν λέγοντας όσα ήδη γνωρίζουν για κάθε Θεό ή Θεά και έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον για όσες νέες πληροφορίες μάθαιναν!

Στο τέλος ζωγράφισαν τους Θεούς ή τις Θεές που τους άρεσαν ή τους έκαναν εντύπωση! Να μερικές ζωγραφιές των μαθητών, όπως οι ίδιοι έφτιαξαν τους Θεούς του Ολύμπου:

 

Ποσειδώνας και Αφροδίτη

Ποσειδώνας και Αφροδίτη

Ερμής, Άρτεμις, Άρης, Δίας, Ποσειδώνας, Δήμητρα, Ήφαιστος (από δεξιά προς αριστερά)

Ερμής, Άρτεμις, Άρης, Δίας, Ποσειδώνας, Δήμητρα, Ήφαιστος (από δεξιά προς αριστερά)

Ποσειδώνας στη θάλασσα με την τρίαινά του

Ποσειδώνας στη θάλασσα με την τρίαινά του

Ποσειδώνας, Απόλλων, Ήφαιστος, Αφροδίτη

Ποσειδώνας, Απόλλων, Ήφαιστος, Αφροδίτη

Ποσειδώνας και Αφροδίτη

Ποσειδώνας και Αφροδίτη

Θεά Αθηνά

Θεά Αθηνά

Άρης, Δίας

Άρης, Δίας

Θεός Ποσειδώνας στο παλάτι του στη θάλασσα

Θεός Ποσειδώνας στο παλάτι του στη θάλασσα

 

 

Α΄τάξη- Οι 12 Θεοί του Ολύμπου (1)

Απρ 201611

Το θέμα μας στην Ευέλικτη Ζώνη, για αυτό το τρίμηνο, μετά από ψηφοφορία των μαθητών, είναι οι 12 Θεοί του Ολύμπου!

Τα παιδιά με περιέργεια και ενδιαφέρον παρακολούθησαν σε πρώτο στάδιο μία παρουσίαση των 12 Θεών (οι εικόνες των 12 Θεών δανεισμένες από την παιδική ταινία «Ηρακλής» και τα ονόματά τους), αν και μερικούς από αυτούς τους γνώριζαν ήδη καλά και τους αναγνώρισαν, στην παρουσίαση που ακολουθεί:

 

Α΄τάξη – Οι Σούπερ Ήρωες των Μαθηματικών!

Μαρ 201622

 

Γνωρίζουμε την πρόσθεση και την αφαίρεση και τις διαχωρίζουμε, μέσα από δύο σούπερ ήρωες, τον Πλην – Μαν και τον Συν – Μαν!

Ποιοι είναι αυτοί;

Δείτε στην παρουσίαση τους ήρωες μας και γνωρίστε τις δυνάμεις τους μαζί μας…

Α τάξη – ΟΧΙ στο μπούλινγκ.

Μαρ 201615

20160315_095448

 

Σήμερα, με αφορμή το κείμενο «Ξ…όπως ξιφίας» της Μαρίας Φραγκιά, το οποίο διαβάσαμε και συζητήσαμε με τα παιδιά την ώρα της Γλώσσας, τα ίδια τα παιδιά οδήγησαν την κουβέντα στο φαινόμενο του μπούλινγκ που τόσο έντονα τα τελευταία χρόνια απασχολεί τα ίδια τα παιδιά και το περιβάλλον τους. Συζητήσαμε για το τι είναι το φαινόμενο αυτό, πώς να το ξεχωρίζουμε, τρόπους για να επιλύουμε ένα τέτοιο πρόβλημα όταν και εφόσον προκύψεις την καθημερινότητά μας.

Στη συνέχεια αποφασίσαμε να φτιάξουμε αφίσες με μηνύματα κατά του φαινομένου αλλά και με συμβουλές προς παιδιά που μπορεί κάποια στιγμή να μπουν στη θέση του θύματος ή και του θύτη. Συνοδεύσαμε τα μηνύματα της αφίσας μας με όμορφες ζωγραφιές από τα χέρια των παιδιών σχετικές με το μπούλινγκ και τις τοιχοκολλήσαμε στο σχολείο μας ώστε όλοι οι μαθητές να ενημερωθούν, να μάθουν, να γνωρίσουν, να αντιδράσουν!

Το τελικό αποτέλεσμα ήταν πολύ καλό! Τα παιδιά πραγματικά ξεπέρασαν κάθε προσδοκία.

Ορίστε και οι αφισούλες τους!

20160315_091908 20160315_091942 20160315_091954 (1) 20160315_095457 20160315_110011 20160315_111933 20160315_112004 20160315_112044

Α΄τάξη – Μαθηματικές… Μεταμφιέσεις!

Μαρ 20165

Μεταμφιεζόμαστε σε Δεκάδες και Μονάδες!

 

Ένα παιχνίδι που άρεσε πολύ στα παιδιά και βοήθησε στην κατανόηση δεκάδων – μονάδων και τη δημιουργία20160222_110634 αριθμών διψήφιων. Έφτιαξα για τα «παιδιά – Δεκάδες» από χαρτόνι ένα «κρεμαστό» με δέκα ίσα κουτάκια και για τα «παιδιά – Μονάδες» ένα «κρεμαστό» με ένα κουτάκι μονό. Μετά έφτιαξα κορώνες που έγραφαν Δεκάδα ή Μονάδα αντίστοιχα και στη συνέχεια κάθε παιδί «μεταμφιέστηκε» σε Δεκάδα ή Μονάδα φορώντας τα.

Το παιχν20160222_110611ίδι παίχτηκε από δύο ομάδες. Η ομάδα που έπαιξε πρώτη είχε να «φτιάξει» τέσσερις διψήφιους αριθμούς που φώναζα δυνατά, μέσα σε χρόνο 10 δευτερολέπτων για κάθε αριθμό. Φώναζα έναν διψήφιο αριθμό, και είχαν 10 δευτερόλεπτα να φτιάξουν τον αριθμό, έβγαιναν δηλαδή μερικά βήματα μπροστά όσες Δεκάδες και όσες Μονάδες χρειάζονταν για να φτιάξουν τον αριθμό. Μετά σε άλλα 10 δεύτερα τον επόμενο και ούτω καθεξής. Το ίδιο έκανε και η δεύτερη ομάδα. Νικήτρι20160222_111803α ομάδα ήταν αυτή που έφτιαξε σωστά τους περισσότερους αριθμούς από τους τέσσερις που ακούστηκαν (διαφορετικοί για κάθε ομάδα φυσικά)!

 

Στη φωτογραφία μας βλέπετε την ομάδα που με 3 Δεκάδες και 5 μονάδες έφτιαξαν αμέσως τον αριθμό 35! (πίσω φαίνεται μία δεκάδα που δεν βγήκε μπροστά αφού δε χρειαζόταν…)

20160222_120212

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Καλή διασκέδαση!

 

 

 

 

Α΄τάξη – ΛεξοJenga !!! – Παιχνίδι ανάγνωσης!

Ιαν 201620

jenga-falling

Ένα παιχνίδι ανάγνωσης για τους μικρούς μαθητές της Α’ τάξης!

Φυσικά είναι απλό στην κατασκευή, αλλά αλλάζουν λίγο οι κανόνες σε σχέση με το παιχνίδι jenga που γνωρίζουμε.

Συγκεντρώνουμε τα τουβλάκια από το επιτραπέζιο παιχνίδι jenga και στη συνέχεια γράφουμε πάνω στη μία πλευρά τους τον αριθμό 1 και στην πίσω πλευρά τους τον αριθμό 2. Έτσι δημιουργούμε δύο επιλογές παιχνιδιού, το παιχνίδι 1 που είναι εύκολο επίπεδο και το παιχνίδι 2, που είναι δύσκολο επίπεδο.

Στην μία πλευρά γράφου20160120_131100με λέξεις εύκολες, απλές, στη δεύτερη πλευρά γράφουμε λέξεις πιο δύσκολες, που περιέχουν δίφθογγα, τρία σύμφωνα στη σειρά κλπ. Ξεκινώντας κάθε φορά το παιχνίδι αποφασίζουμε ποιο επίπεδο θα παίξουμε.

 

 

 

Κανόνες παιχνιδιού:

Χτίζουμε έναν πύργο με τα τουβλάκια, τρία τρία, εναλλάξ κατεύθυνση και το παιχνίδι ξεκινά από τον πρώτο παίκτη ο οποίος τραβάει τυχαία ένα τουβλάκι από τον πύργο. Εφόσον έχουμε επιλέξει να παίξ20160120_131122ουμε στο επίπεδο 1 υποχρεούται να διαβάσει τη λέξη που είναι γραμμένη στο τουβλάκι. Αν τη διαβάσει σωστά κρατάει τον τουβλάκι σαν κερδισμένο πόντο. Στη συνέχεια τραβούν με τη σειρά οι υπόλοιποι παίκτες τουβλάκια και διαβάζουν λέξεις. Όταν δεν καταφέρουν να διαβάσουν ένα τουβλάκι, πηγαίνει στην άκρη, δημιουργώντας μια στοίβα από «χαμένα» τουβλάκια.

Νικητής του παιχνιδιού ανακηρύσσεται αυτός που έχει τα περισσότερα τουβλάκια στην κατοχή του μέχρι τη στιγμή που θα γκρεμιστεί ο πύργος!

Καλή διασκέδαση!

Ποια ορθογραφία; Δε λύνουμε κανένα σταυρόλεξο;;;

Ιαν 201618

crosswords-for-kids2

Εκτός από την ανάγνωση είναι βαρετό και κάθε μέρα να γράφουμε μια ορθογραφία χωρίς να έχει ενδιαφέρον για τους μαθητές και αποτελεί απλά μια καλή αποστήθιση/αποτύπωση ώστε να την γράψουμε την άλλη μέρα.

Μια ιδέα για διαφορετική… «ορθογραφία» είναι τα σταυρόλεξα!

Ναι, καλά διαβάσατε!

Εγώ χρησιμοποίησα την online εφαρμογή πανεύκολης κατασκευής σταυρόλεξων http://worksheets.theteacherscorner.net/make-your-own/crossword/

Είναι πολύ εύκολη και θα σας ενθουσιάσει πόσο γρήγορα μπορείτε να έχετε οποιοδήποτε σταυρόλεξο και για οποιοδήποτε μάθημα θέλουμε φυσικά!

 

Στην πρώτη τάξη τα προσάρμοσα βάζοντας ως απαντήσεις λέξεις σχετικές με το γράμμα που έχουμε υπό επεξεργασία! Παράδειγμα, να ένα σταυρόλεξο για το γράμμα «Δδ»:

Σταυρολεξο Δ,δ

Τα παιδιά το αγαπούν και φυσικά κάνουν ορθογραφία παίζοντας, χωρίς καν να αναφέρουμε τη λέξη ορθογραφία, που προκαλεί και τόσο άγχος από μόνη της στους μικρούς μας μαθητές!

 

Να και ένα σταυρόλεξο για την ελεύθερη ώρα που ονόμασα «Σταυρόλεξο της τάξης», αφού κάθε ερώτηση αφορά έναν μαθητή της τάξης κάθε φορά και όλοι καλούνται να βρουν ποιος είναι ο συμμαθητής που περιγράφεται στην κάθε ερώτηση! Στην περσινή πρώτη, άρεσε πολύ!

σταυρολεξο ταξης

 

Καλή διασκέδαση !

«ΜΠΑΜ!» – Παιχνίδι ανάγνωσης!

Ιαν 201614

36dc223b586bfcd260a7ee0cbad2baa3405fc9b05e26fc40ea63d228465659e3

Η καθημερινή ανάγνωση ενός κειμένου που ήδη έχουν διαβάσει τα παιδιά πολλές φορές στο σπίτι τους καταντά βαρετή για τους μαθητές και αδιάφορη. Καιρός να εντάξουμε λοιπόν νέους πιο ενδιαφέροντες και πιο παιχνιδιάρικους τρόπους να εξασκηθούν στην ανάγνωση!

Το «ΜΠΑΜ!» είναι ένα παιχνίδι για την τάξη (και για το σπίτι, γιατί όχι;) που φτιάχνεται πανεύκολα και γρήγορα και αρέσει πολύ στα παιδιά!

Για να το φτιάξετε κι εσείς θα χρειαστείτε:

  • Γλωσσοπίεστρα χρωματιστά
  • Ένα κυλινδρικό κουτί ή και άλλο κουτί με ύψος σχεδόν όσο τα γλωσσοπίεστρα
  • Χαρτί χρώματος της επιλογής μας για να ομορφύνουμε το κουτί
  • Κόλλα υγρή για να κολλήσουμε το χαρτί πάνω στο κουτί
  • Μαύρο λεπτό μαρκαδοράκι

cb7c174b1e33c15fda5574b72b5a363cabd457ba7919e5ffb520a026c6b2b082Στα γλωσσοπίεστρα, χρησιμοποιώντας το μαρκαδοράκι, γράφουμε λέξεις (που είναι στα πλαίσια των γνώσεων των μαθητών μας ) από τη μία πλευρά και στην πίσω πλευρά (στο ίδιο σημείο, αλλά από πίσω ακριβώς) γράφουμε μία συλλαβή. Σε μερικά γλωσσοπίεστρα γράφουμε μόνο τη λέξη «ΜΠΑΜ!» στην άκρη του γλωσσοπίεστρου και στις δυο πλευρές και πάλι.

Ντύνουμε το κυλινδρικό κουτί μας με χαρτί της επιλογής μας, εγώ στην εικόνα έχω χρησιμοποιήσει απλό κόκκινο Α4 και κίτρινο Α4 να κάνει μια ωραια αντίθεση και το κόλλησα γύρω από το κουτί με κόλλα υγρή. Τοποθετούμε όλα τα γλωσσοπίεστρα μέσα και το παιχνίδι αρχίζει!

Ξεκινώντας ο πρώτος παίκτης τραβάει ένα γλωσσοπίεστρο και πρέπει να διαβάσει τη λέξη που γράφει πάνω του. Αν δεν μπορεί τη λέξη τότε έχει δεύτερη ευκαf1c9fb49312ef05583cbcc05f977fda8bd0aed2d7782fae3bfc8cfc570c48579ιρία να διαβάσει τη συλλαβή. Αν διαβάσει ένα από τα δυο κερδίζει πόντο και κρατάει το γλωσσοπίεστρο. Αν δε διαβάσει τίποτα από τα δύο το επιστρέφει ξανά στο κουτί χωρίς πόντο.

Σε περίπτωση που ένας παίκτης τραβήξει τη λέξη «ΜΠΑΜ!» τότε υποχρεούται να επιστρέψει όλους τους πόντους/γλωσσοπίεστρα που έχει ως τώρα ξανά μέσα στο κουτί. Αν κάποιος δεν έχει κανέναν πόντο ή παίζει πρώτο γύρο και τραβήξει «ΜΠΑΜ!» τότε χάνει τη σειρά τ640424bfd56d3df552d74dc6b9e5de644924305a8a527b349b3ca11e92e00888ου και συνεχίζει ο επόμενος παίκτης.

Νικητής αυτό που θα έχει στο τέλος του παιχνιδιού τους περισσότερους πόντους/γλωσσοπίεστρα.

 

Σημειώσεις:
  • Όταν το παιχνίδι παίζεται στην τάξη, λόγω, έλλειψης χρόνου, μπορούμε να ορίσουμε στους πόσους γύρους τελειώνει ή πόση ώρα θα διαρκέσει ώστε να βγει νικητής ή και νικητές με ισοπαλία.
  • Αν θέλουμε να το δυσκολέψουμε, παραλείπουμε τη συλλαβή στο πίσω μέρος ή γράφουμε και δεύτερη λέξη στο πίσω μέρος. Εδώ επέλεξα τη συλλαβή γιατί στην πρώτη τάξη μπορεί να διευκολύνει κάποια παιδάκια με δυσκολίες στην ανάγνωση ώστε να πάρουν κι αυτά πόντο στο παιχνίδι.

Α΄τάξη – Ενότητα 8 – «Άνοιξη»

Ιαν 201611

001

Ενότητα 8.1 »Η μετακόμιση»Ενότητα

8.2 »Η Αγγελική»

Ενότητα 8.3 »Παίζουμε παντομίμα;»

Ενότητα 8.4Βόλτα στο βουνό

Ενότητα 8.5 Το κοτσύφι

Eνότητα 8.6 »Το ημερολόγιο της Μαρίνας»

Επανάληψη ενοτήτων 8.1-8.5 σπίτι

Επανάληψη ενοτήτων 8.1-8.5 τάξη

 

« Παλιότερα άρθραΠιο πρόσφατα άρθρα »


Top
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων