Σχολικό λεωφορείο!

ΙΔΕΕΣ ΚΑΙ ΥΛΙΚΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ!

Τα ζάρια των αριθμών! (Παιχνίδι Δεκάδων-Μονάδων για τη Β’ τάξη!)

Αυγ 201914

Φέτος για πρώτη χρονιά ασχολούμαι με τη Β’ τάξη, έτσι ξεκίνησα να φτιάχνω ήδη το υλικό μου για τη σχολική χρονιά!

Για την εξάσκηση στο να φτιάχνουν αριθμούς έως το 100 και για εξάσκηση στην πρόσθεση δεκάδων και μονάδων σκέφτηκα αυτό το απλό παιχνίδι με ζάρι (γρήγορο και απλό ώστε να μπορεί να χρησιμοποιηθεί μέσα στη διδακτική ώρα αλλά και στον ελεύθερο χρόνο στην τάξη).

Εκτυπώστε το ανάπτυγμα του ζαριού δύο φορές όσο μεγάλα επιθυμείτε και φτιάξτε τα με χαρτί χοντρό (ή από απλή χαρτόκουτα) για να τα έχετε στην τάξη.

Οδηγίες παιχνιδιού:

Χρειάζονται τα 2 ζάρια και χαρτί/μολύβι ώστε να σημειώνουν οι μαθητές.

Χωρίζουμε τους μαθητές σε ζευγάρια ή όλη την τάξη σε δύο ομάδες.

Κάθε ομάδα ή κάθε παίκτης ρίχνει τα 2 ζάρια 2 φορές και σημειώνει στο χαρτί του τι έφερε στην πρώτη ζαριά και τι στην δεύτερη. Όταν δείξει δεκάδες, σημειώνει 10άρια και στις μονάδες το 1.

Στο τέλος του γύρου τα παιδιά προσθέτουν τις δεκάδες και τις μονάδες τους και βρίσκουν ποιος έφερε τον μεγαλύτερο αριθμό. Νικητής είναι αυτός που έφερε τον μεγαλύτερο αριθμό! Σε περίπτωση ισοβαθμίας ξαναρίχνουν τα ζάρια μια φορά μόνο ώστε να δουν και πάλι ποιος νίκησε!

Μπορούμε να ορίσουμε εξαρχής πόσους γύρους θα παίξουν ώστε η ομάδα με τις περισσότερες νίκες στο σύνολο των γύρων να είναι η νικήτρια ομάδα.

Κατεβάστε εδώ το ανάπτυγμα για το ζάρι:

Τα ζάρια των αριθμών!

 

Όταν προχωρήσουμε στις εκατοντάδες, τότε μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε δύο ζάρια, το δεύτερο θα περιέχει και εκατοντάδες!

Κατεβάστε το κι εκτυπώστε το εδώ:

Τα ζάρια των αριθμών (2)

 

Επιτρέπεται η προσωπική χρήση για το ψηφιακό υλικό που διατίθεται στο ιστολόγιο αυτό. Δεν επιτρέπεται η δημοσίευσή του σε άλλο έντυπο ή ψηφιακό μέσο με οποιονδήποτε τρόπο ή μορφή αρχείου. Τα κείμενα, οι φωτογραφίες και τα ενσωματωμένα αρχεία στις δημοσιεύσεις του ιστολογίου «Σχολικό Λεωφορείο» είναι πνευματική ιδιοκτησία του blogs.sch.gr/nantiaf/, η οποία προστατεύεται αυτοτελώς, βάσει του Ν.2121/1993 περί πνευματικής ιδιοκτησίας. Επιτρέπεται η αποσπασματική αναδημοσίευση, στην οποία θα πρέπει να αναφέρεται η πηγή (https://blogs.sch.gr/nantiaf/) και να υπάρχει σύνδεσμος παραπομπής στη σχετική ανάρτηση στη σελίδα «Σχολικό Λεωφορείο», από όπου θα μπορεί να γίνεται λήψη του εκάστοτε αρχείου, αν υπάρχει. Προς σεβασμό για την προσπάθειά μου και την πολύωρη δουλειά που κάνω για τη δημιουργία του υλικού του ιστολογίου μου.
Νάντια Φάλκου

Καρτοπαίχνιδο Β’ τάξης (Εισαγωγή στον πολλαπλασιασμό)! – “Score 4”

Απρ 20196

Μιας και στο βιβλίο Μαθητικών Β’ τάξης έχουμε μια εισαγωγή στον πολλαπλασιασμό, σκέφτηκα να φτιάξω ένα παιχνίδι (τι άλλο;!)  😀  για να βοηθήσω τους μαθητές να εμπεδώσουν και να κατανοήσουν την έννοια του πολλαπλασιασμού/επαναλαμβανόμενης πρόσθεσης διασκεδάζοντας!

Σκοπός του παιχνιδιού είναι ένας παίκτης να συγκεντρώσει μια τετράδα καρτών που ταιριάζουν μεταξύ τους, μια από κάθε χρώμα (κάθε χρώμα αντιστοιχεί σε έναν τρόπο παρουσίασης του πολλαπλασιασμού).

Παράδειγμα τετράδας που κερδίζει:

  1. Κάρτα με λόγια (π.χ. «2 φορές το 2»)
  2. Κάρτα με πράξη (π.χ. «2 x 2 = 4»)
  3. Κάρτα με εικόνες (π.χ. «2 ομάδες 2 ζώων»)
  4. Κάρτα με επαναλαμβανόμενη πρόσθεση (π.χ. «2+2»)

 

Οδηγίες παιχνιδιού:

  1. Πρέπει να έχουμε συγκεντρώσει τόσες τετράδες όσες είναι οι παίκτες (π.χ. για 6 πάικτες θα μαζέψουμε 6 τετράδες σαν αυτές που περιγράφω παραπάνω, σύνολο 24 φύλλα, για 3 παιδιά θα μαζέψουμε 3 τετράδες κ.ο.κ.).
  2. Ανακατεύουμε καλά τις κάρτες όλες και μοιράζουμε σε κάθε παίκτη από 4 κάρτες.
  3. Οι παίκτες κοιτούν τις κάρτες τους, αποφασίζουν ποια κάρτα δε χρειάζονται (δεν ταιριάζει για να φτιαχτεί τετράδα) και την ακουμπούν (προς τα κάτω, να μη φαίνεται) στο τραπέζι ακουμπώντας την και έτοιμοι να την σπρώξουν προς τον παίκτη που είναι δεξιά τους.
  4. Ο παίκτης που μοίρασε θα δίνει το σύνθημα «1,2,3…αλλαγή!» και τότε όλοι θα πρέπει να δώσουν στον παίκτη που βρίσκεται δεξιά τους την κάρτα που είχαν κάτω.
  5. Οι παίκτες σηκώνουν τις κάρτες που ήρθαν στο χέρι τους και πάλι ελέγχουν να δουν αν υπάρχει τετράδα ή ποιο φύλλο και πάλι δε χρειάζονται. Το ακουμπούν και πάλι κάτω και συνεχίζεται η ανταλλαγή φύλλων μέχρι ένας ή περισσότεροι παίκτες να σχηματίσουν τετράδα.
  6. Μόλις ένας παίκτης σχηματίσει τετράδα πρέπει να φωνάξει «Score 4» και αμέσως να βάλει το χέρι του στο κέντρο. Οι υπόλοιποι παίκτες πρέπει πολύ γρήγορα να βάλουν το χέρι τους πάνω στο πρώτο χέρι, το ένα πάνω από το άλλο. Ο παίκτης που θα βάλει τελευταίος το χέρι του, πάνω-πάνω, στη «στοίβα χεριών», χάνει και βγαίνει από το παιχνίδι παίρνοντας μαζί και την τετράδα του νικητή εκτός παιχνιδιού.
  7. Το παιχνίδι συνεχίζεται μέχρι να μείνει ο τελευταίος νικητής εκ των δύο που θα βάλει πρώτος το χέρι του πρώτος στο τραπέζι πιο γρήγορα στο τραπέζι λέγοντας «Score 4!».

Σημειώσεις: Είναι πολύ πιθανό σε κάποιο γύρο δύο ή και περισσότεροι παίκτες να κάνουν «Score 4» ταυτόχρονα! Τότε και πάλι αυτός που τελευταίος θα βάλει το χέρι του πάνω στο χέρι των άλλων παικτών είναι ο ηττημένος.

Κατεβάστε και εκτυπώστε τις κάρτες σας για να παίξετε κι εσείς στον σύνδεσμο αυτό:

Score 4

(Στο αρχείο θα βρείτε τις κάρτες και τα εξώφυλλά τους! Τα κόβετε τα κολλάτε και τα πλαστικοποιείτε, ώστε να τα έχετε για πολύ καιρό!)

 

Καλή διασκέδαση!

 

Επιτρέπεται η προσωπική χρήση για το ψηφιακό υλικό που διατίθεται στο ιστολόγιο αυτό. Δεν επιτρέπεται η δημοσίευσή του σε άλλο έντυπο ή ψηφιακό μέσο με οποιονδήποτε τρόπο ή μορφή αρχείου. Τα κείμενα, οι φωτογραφίες και τα ενσωματωμένα αρχεία στις δημοσιεύσεις του ιστολογίου «Σχολικό Λεωφορείο» είναι πνευματική ιδιοκτησία του blogs.sch.gr/nantiaf/, η οποία προστατεύεται αυτοτελώς, βάσει του Ν.2121/1993 περί πνευματικής ιδιοκτησίας. Επιτρέπεται η αποσπασματική αναδημοσίευση, στην οποία θα πρέπει να αναφέρεται η πηγή (https://blogs.sch.gr/nantiaf/) και να υπάρχει σύνδεσμος παραπομπής στη σχετική ανάρτηση στη σελίδα «Σχολικό Λεωφορείο», από όπου θα μπορεί να γίνεται λήψη του εκάστοτε αρχείου, αν υπάρχει. Προς σεβασμό για την προσπάθειά μου και την πολύωρη δουλειά που κάνω για τη δημιουργία του υλικού του ιστολογίου μου.
Νάντια Φάλκου

“Υγιείς και δυνατοί με σωστή διατροφή!”(Παρουσίαση των 5 βασικών ομάδων διατροφής για μικρά παιδιά)

Μαρ 201930

 

Στα πλαίσια της ευέλικτης ζώνης ή και της Μελέτης Περιβάλλοντος, ένα θέμα που συχνά επιλέγουμε να δουλέψουμε είναι η σωστή διατροφή και τα οφέλη της για την υγεία μας. Η παρουσίαση αυτή, είναι μια μικρή φανταστική ιστορία που έχει σκοπό να γνωρίσουν οι μαθητές τις 5 βασικές ομάδες τροφίμων και τα οφέλη τους για την υγεία μας! Μπορείτε να κάνετε μια παρουσίαση στην τάξη μέσω προτζέκτορα αλλά και να εκτυπώσετε σαν αφίσες για την τάξη τις 5 ομάδες τροφίμων!

Μπορείτε να κατεβάσετε το αρχείο Power Point στον παρακάτω σύνδεσμο:

ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ΤΙΣ ΟΜΑΔΕΣ ΤΡΟΦΩΝ

 

Επιτρέπεται η προσωπική χρήση για το ψηφιακό υλικό που διατίθεται στο ιστολόγιο αυτό. Δεν επιτρέπεται η δημοσίευσή του σε άλλο έντυπο ή ψηφιακό μέσο με οποιονδήποτε τρόπο ή μορφή αρχείου. Τα κείμενα, οι φωτογραφίες και τα ενσωματωμένα αρχεία στις δημοσιεύσεις του ιστολογίου «Σχολικό Λεωφορείο» είναι πνευματική ιδιοκτησία του blogs.sch.gr/nantiaf/, η οποία προστατεύεται αυτοτελώς, βάσει του Ν.2121/1993 περί πνευματικής ιδιοκτησίας. Επιτρέπεται η αποσπασματική αναδημοσίευση, στην οποία θα πρέπει να αναφέρεται η πηγή (https://blogs.sch.gr/nantiaf/) και να υπάρχει σύνδεσμος παραπομπής στη σχετική ανάρτηση στη σελίδα «Σχολικό Λεωφορείο», από όπου θα μπορεί να γίνεται λήψη του εκάστοτε αρχείου, αν υπάρχει. Προς σεβασμό για την προσπάθειά μου και την πολύωρη δουλειά που κάνω για τη δημιουργία του υλικού του ιστολογίου μου.
Νάντια Φάλκου

 

Επιτραπέζιο Γραμματικής-Ορθογραφίας Α τάξης! “Ο πιο καλός ο μαθητής!”

Μαρ 201928

Το ταμπλό του παιχνιδιού μας!

Αφού διακοσμήσαμε την τάξη μας με τους μπαλονοκανόνες Γραμματικής κι Ορθογραφίας, ήρθε η ώρα στο τελευταίο τρίμηνο της Α’ τάξης να κάνουμε επανάληψη και εμπέδωση των κανόνων αυτών μέσα από ένα παιχνίδι επιτραπέζιο ώστε να μαθαίνουμε διασκεδάζοντας και παίζοντας (το όνειρο παιδιών και δασκάλων ταυτόχρονα!). 

Στον παρακάτω σύνδεσμο θα βρείτε για εκτύπωση το ταμπλό και τις κάρτες – ερωτήσεις ώστε να το εκτυπώσετε και να παίξετε κι εσείς Προτείνω το παιχνίδι να χρησιμοποιηθείς προς το τέλος της χρονιάς, ώστε να έχουμε κάνει πρώτα τους 20 κανόνες των μπαλονιών. Αν θέλουμε το χρησιμοποιούμε νωρίτερα όμως, βγάζοντας τις ερωτήσεις που αφορούν κανόνες που δεν έχουμε κάνει!

 

Οδηγίες: Χρειαζόμαστε ένα ζάρι και πιόνια για τους παίκτες. Ο μαθητής προχωρά όσα βήματα δείξει το ζάρι. Αν πέσει σε πράσινο τετράγωνο σηκώνει ερώτηση Γραμματικής κι αν την απαντήσει σωστά προχωρά ένα βήμα. Αν απαντήσει λάθος πηγαίνει ένα βήμα πίσω. Το αντίστοιχο και για τα κόκκινα τετράγωνα στα οποία αντιστοιχού κάρτες Ορθογραφίας. Νικητής όποιος φτάσει πρώτος στο τέλος!

 

Εδώ θα βρείτε τις κάρτες για εκτύπωση σε μορφή pdf (μπρος και πίσω όψεις):

Κάρτες ερωτήσεις γραμματικης – ορθογραφίας

Πίσω όψη ερωτησεων γραμματικής

Πίσω όψη ερωτησεων ορθογραφίας

Εδώ θα βρείτε το ταμπλό για εκτύπωση σε μορφή pdf:

Ταμπλό επιτραπέζιου ”Ο πιο καλός ο μαθητης”

 

Καλή διασκέδαση!!!

 

Επιτρέπεται η προσωπική χρήση για το ψηφιακό υλικό που διατίθεται στο ιστολόγιο αυτό. Δεν επιτρέπεται η δημοσίευσή του σε άλλο έντυπο ή ψηφιακό μέσο με οποιονδήποτε τρόπο ή μορφή αρχείου. Τα κείμενα, οι φωτογραφίες και τα ενσωματωμένα αρχεία στις δημοσιεύσεις του ιστολογίου «Σχολικό Λεωφορείο» είναι πνευματική ιδιοκτησία του blogs.sch.gr/nantiaf/, η οποία προστατεύεται αυτοτελώς, βάσει του Ν.2121/1993 περί πνευματικής ιδιοκτησίας. Επιτρέπεται η αποσπασματική αναδημοσίευση, στην οποία θα πρέπει να αναφέρεται η πηγή (https://blogs.sch.gr/nantiaf/) και να υπάρχει σύνδεσμος παραπομπής στη σχετική ανάρτηση στη σελίδα «Σχολικό Λεωφορείο», από όπου θα μπορεί να γίνεται λήψη του εκάστοτε αρχείου, αν υπάρχει. Προς σεβασμό για την προσπάθειά μου και την πολύωρη δουλειά που κάνω για τη δημιουργία του υλικού του ιστολογίου μου.
Νάντια Φάλκου
« Παλιότερα άρθραΠιο πρόσφατα άρθρα »


Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων