Σχολικό λεωφορείο!

ΙΔΕΕΣ ΚΑΙ ΥΛΙΚΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ!

Α΄τάξη – Παιχνίδια με την πρόσθεση!

Νοέ 20155

Ένας εύκολος, ωραίος, εναλλακτικός τρόπος, να οπτικοποιήσουν οι μαθητές την πράξη της πρόσθεσης και με ενεργή συμμετοχή και διασκέδαση να μάθουν παίζοντας.

Υλικά που θα χρειαστούμε για την κατασκευή:

  • 1 μεγάλο χαρτόνι κανσόν διάστασης 50 x 70 εκ.
  • μερικά κυλινδρικά “χαρτόνια” από χαρτί κουζίνας ή χαρτί υγείας ή εναλλακτικά φτιάχνουμε μόνοι μας κυλίνδρους από χαρτόνι επίσης κανσόν άλλου χρώματος.
  • ένα μεγάλο σακουλάκι πομ πομ ή άλλου είδους μικρά μπαλάκια
  • κόλλα ή σελοτέιπ ή συρραπτικό
  • μαρκαδόρο χοντρό
  • προαιρετικά χαρτί χρωματιστό, με σχέδια, για να τυλίξουμε τα κυλινδρικά χαρτόνια

Στο χαρτόνι γράφουμε με μεγάλα γράμματα “Παίζουμε Πρόσθεση!” ή όποιον άλλο παρόμοιο τίτλο επιθυμούμε.

Παίρνουμε τους κυλίνδρους (από χαρτί κουζίνας ή τους φτιάχνουμε εμείς ενώνοντας ένα μακρύ παραλληλόγραμμο κομμάτι χαρτονιού στις άκρες του) και τους κολλάμε στο μεγάλο χαρτόνι σε δύο πλευρές, δεξιά και αριστερά, σχηματίζοντας δύο διαδρομές από δυο κυλίνδρους κάθε φορά, όπως φαίνεται στην εικόνα. Αν θέλουμε μπορούμε να πάρουμε μεγαλύτερων διαστάσεων χαρτόνι και να κάνουμε μεγαλύτερες διαδρομές ώστε να έχει ακόμη μεγαλύτερο ενδιαφέρον!

Ανάμεσα στις διαδρομές αφήνουμε κενό μικρό χώρο ώστε να κολλήσουμε ένα μεγάλο συν (+) ή ν το ζωγραφίσουμε. Και ακριβώς κάτω από το τέλος των διαδρομών, που θα πρέπει να καταλήγουν στο ίδιο σημείο κολλάμε ή ζωγραφίζουμε ένα μεγάλο ίσον (=).

Το κολλάμε στον τοίχο και το παιχνίδι μας είναι έτοιμο!

Τα παιδιά ή ο δάσκαλος ή κάθε ομάδα παιδιών σε μια άλλη προτείνει προσθέσεις και χρησιμοποιώντας τα πομ πομ βάζουμε στη μία διαδρομή τον έναν αριθμό και στην άλλη τον άλλο. Μετράμε πόσα πομ πομ έπεσαν συνολικά από τις δυο διαδρομές και βρίσκουμε το αποτέλεσμα της πρόσθεσης!

Να η περσινή δική μας κατασκευή “Παίζουμε Πρόσθεση!” Χρησιμοποιήσαμε μπαλάκια από χαρτί που φτιάξαμε μόνοι μας αφού δεν είχαμε εκείνη τη μέρα τα πομ πομ και για να μην φεύγουν τριγύρω και τα ψαχνουμε βάλαμε από κάτω  και το συρταράκι από μια συρταριέρα για να πέφτουν μέσα εκεί και να τα μετράμε καλύτερα (όρεξη και φαντασία να υπάρχει και λύσεις βρίσκονται παντού γύρω μας!)

20141118_121216

20141118_121332

 

Επιτρέπεται η προσωπική χρήση για το ψηφιακό υλικό που διατίθεται στο ιστολόγιο αυτό. Δεν επιτρέπεται η δημοσίευσή του σε άλλο έντυπο ή ψηφιακό μέσο με οποιονδήποτε τρόπο ή μορφή αρχείου. Τα κείμενα, οι φωτογραφίες και τα ενσωματωμένα αρχεία στις δημοσιεύσεις του ιστολογίου «Σχολικό Λεωφορείο» είναι πνευματική ιδιοκτησία του blogs.sch.gr/nantiaf/, η οποία προστατεύεται αυτοτελώς, βάσει του Ν.2121/1993 περί πνευματικής ιδιοκτησίας. Επιτρέπεται η αποσπασματική αναδημοσίευση, στην οποία θα πρέπει να αναφέρεται η πηγή (https://blogs.sch.gr/nantiaf/) και να υπάρχει σύνδεσμος παραπομπής στη σχετική ανάρτηση στη σελίδα «Σχολικό Λεωφορείο», από όπου θα μπορεί να γίνεται λήψη του εκάστοτε αρχείου, αν υπάρχει. Προς σεβασμό για την προσπάθειά μου και την πολύωρη δουλειά που κάνω για τη δημιουργία του υλικού του ιστολογίου μου.

Νάντια Φάλκου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων