nafsika-ma's blog

Άλλος ένας ιστότοπος Blogs.sch.gr

ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΥΠΟ ΚΛΙΜΑΚΑ

Κάτω από: Χωρίς κατηγορία | ΒΛΑΣΣΗ ΝΑΥΣΙΚΑ-ΜΑΡ
Σάββατο, 28 Νοεμβρίου 2015 11:59 πμ |

Σχεδίαση υπό κλίμακα

 

Όταν κατασκευάζουμε ένα μοντέλο ενός αντικειμένου, θέλουμε η μορφή του να μοιάζει με του πραγματικού. Για να το πετύχουμε αυτό θα πρέπει οι διαστάσεις του να έχουν μικρύνει ομοιόμορφα. Τότε λέμε ότι η σχεδίαση έχει γίνει υπό κλίμακα. Η κλίμακα εκφράζει τη σχέση ενος πραγματικού μήκους, προς το μήκος του ίδιου αντικειμένου στο σχέδιο.

Η κλίμακα ορίζεται από τη στρογγυλοποίηση της σχέσης

Κλίμακα = 1: {(πραγματικό μήκος) / (μήκος σχεδίου)}

 

Τα αποτέλεσμα έχει βέβαια τη μορφή 1:α. Π.χ. κλίμακα 1:20 σημαίνει ότι ένα μήκος ενός εκατοστού στο σχέδιο αντιστοιχεί σε πραγματικό μήκος 20 εκατοστών. Δηλαδή το σχέδιο είναι 20 φορές μικρότερο από το αντικείμενο. Κλίμακα αυτού του είδους ονομάζεται αριθμητική. Οι κλίμακες μας βοηθούν να υπολογίσουμε

  • από τις πραγματικές διαστάσεις του αντικειμένου τις διαστάσεις του σχεδίου
  • από τις διαστάσεις του σχεδίου τις πραγματικές διαστάσεις του αντικειμένου.

 

Οι συνηθέστερες κλίμακες είναι:

Μικρές κλίμακες, για αναπάρασταση μεγάλων φυσικών εκτάσεων (όπως γήπεδα, βουνά, κ.λ.π.), όπως είναι 1:10000, 1:5000,1:1000, 1:500, 1:200.

Μεσαίες κλίμακες, για σχεδίαση κτηρίων, βιομηχανικών αντικειμένων (όπως αυτοκίνητα, τραίνα, αεροπλάνα, κ.λ.π.), όπως είναι 1:200, 1:100, 1:50, 1:20.

Μεγάλες κλίμακες, για σχεδιασμό εξαρτημάτων ή για περιπτώσεις που χρειάζεται αναπαράσταση λεπτομερειών, όπως είναι 1:20, 1:10, 1:5, 1:2, 1:1.

 

 

 

 

Το ζητούμενο στη σχεδίαση που θα πραγματοποιήσει ο μαθητής είναι να επιλέξει τη σωστή κλίμακα και με βάση αυτή να πραγματοποιήσει τα σχέδια. Στη περίπτωση αυτή ακολουθούμε την εξής διαδικασία:

 

    Επιλογή κλίμακας

 

  1. δημιουργούμε ένα σκαρίφημα του αντικειμένου.
  2. μετράμε τις διαστάσεις του αντικειμένου.
  3. εκτιμούμε το μέγεθος της μεγαλύτερης διάστασης του μοντέλου που θα κατασκευάσουμε.
  4. υπολογίζουμε το λόγο Λ = Π/Σ όπου
  5. Π: το μήκος της μεγαλύτερης διάστασης του αντικειμένου
  6. Σ: μήκος της αντίστοιχης διάστασης του σχεδίου.
  7. Επιλέγουμε τηη κλίμακα που είναι πλησιέστερα στη σχέση 1:Λ.

 

Πραγματοποίηση σχεδίων (υπολογισμός των διαστάσεων του αντικειμένου στο σχέδιο)

Έστω 1:Κ η κλίμακα που έχει επιλεγεί. Μεταφέρουμε τις διαστάσεις του πραγματικού αντικειμένου στο σχέδιο, χρησιμοποιώντας τη σχέση:

Κ = Π/Σ  και        Σ = Π/Κ όπου

Κ: η κλίμακα

Π: μία διάσταση του πραγματικού αντικειμένου

Σ: η διάσταση αυτή στο σχέδιο

 

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΘΕΜΑΤΩΝ ΕΡΕΥΝΑΣ Γ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

Κάτω από: Χωρίς κατηγορία | ΒΛΑΣΣΗ ΝΑΥΣΙΚΑ-ΜΑΡ
Δευτέρα, 23 Νοεμβρίου 2015 3:28 μμ |

 

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΘΕΜΑΤΩΝ ΕΡΕΥΝΑΣ & ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΣΜΟΥ

  1. Η ποιότητα εκτύπωσης μιας εικόνας σε διάφορους εκτυπωτές.
  2. Η επίδραση του εδαφικού ΡΗ στην ανάπτυξη ενός φυτού.
  3. Ηδιατήρηση ανθέων σε διάφορα διαλύματα
  4. Η επίδραση της θερμοκρασίας ψησίματος του κεϊκ στο φούσκωμα και τον χρόνο ψησίματος
  5. Η επίδραση καυστικού υγρού σε διάφορες ποιότητες μαρμάρου
  6. Η επίδραση της θερμοκρασίας διατήρησης στην αλλοίωση λιπαρών ουσιών
  7. Η επίδραση του εμβαδού του δοχείου στην ταχύτητα εξάτμισης του οινοπνεύματος
  8. Η επίδραση του φωτός στην αλλοίωση λιπαρών ουσιών.
  9. Η αποτελεσματικότητα φίλτρων νερού στην καθαριότητα του.
  10. Η σημασία της ατμοσφαιρικής υγρασίας στην διάρκεια αποθήκευσης πορτοκαλιών
  11. Η επίδραση της συσκευασίας στην διατήρηση τυριού
  12. Η ταχύτητα καύσης διαφόρων υλικών
  13. Αφρισμός απορρυπαντικών σε διάφορες ποιότητες νερού
  14. Η σημασία της οξύτητας στην παρασκευή μαρμελάδας
  15. Η επίδραση του ηλιακού φωτός στην ποιότητα της πατάτας
  16. Η σχέση των επιμηκύνσεων ελατηρίων σκουριασμένων και μη ανάλογα με το βάρος που τοποθετούμε
  17. Η επίδραση της θερμοκρασίας στην διατήρηση της ποιότητας του κρασιού
  18. Η επίδραση του σχήματος μακαρονιών στο χρόνο ψησίματος
  19. Η επίδραση διαφορετικής αναλογίας χώματος και άμμου στον χρόνο στράγγισης των εδαφών
  20. Η επίδραση της πυκνότητας υγρών στον χρόνο μετατροπή τους σε στερεά
  21. Η αντοχή διαφότων ποιοτήτων ξύλου στη διάτρησή τους
  22. Η σημασία της διαφορετικής συσκευασίας αλλαντικών στη συντήρησή τους
  23. Η επίδραση αλατούχου νερού πάνω σε ένα είδος φυτού
  24. Η επίδραση του αιθυλενίου στην ωρίμανση των φρούτων
  25. Επίδραση του αλατιού στο σημείο βρασμού του νερού
  26. Επίδραση του βάθους φύτευσης βολβών στην ανάπτυξή τους
  27. Η επίδραση του αέρα στην αλλοίωση λιπαρών ουσιών
  28. Η επίδραση προσθήκης διαφορετικής ποσότητας μαγιάς στην ποιότητα ψωμιού
  29. Η θερμότητα που παράγεται σε ένα κύκλωμα το οποίο διαρέεται από ηλεκτρικό ρεύμα σε σχέση με την ένταση του
  30. Η επίδραση τη θερμοκρασίας διατήρησης παραδοσιακής γιαούρτης στη ποιότητα αυτής
  31. Η επίδραση διαφόρων συσκευασιών αυγών στην αντοχή τους
  32. Η αντοχή διαφόρων ποιοτήτων μαρμάρων σε πτώση συγκεκριμένου βάρους
  33. Πως επηρεάζει η θερμοκρασία τη διαλυτότητα ορισμένων στερεών ουσιών στο νερό
  34. Η επίδραση διαφόρων υποστρωμάτων εδάφους στην καθ ύψος ανάπτυξη φυτών
  35. Η μελέτη της βλαστικής ικανότητας του φυτού σε σχέση με την υγρασία
  36. Πως επηρεάζει η ποσότητα του λεμονιού στο χρώμα του μαύρου τσαγιού
  37. Μεταβολή στο χρόνο στεγνώματος χρώματος ανάλογα με την ποσότητα διαλύτη που περιέχει
  38. H αποσύνθεση των απορριμάτων σε σχέση με την θερμοκρασία
  39. Λυγισμός ξύλινης ράβδου σε σχέση με το μήκος της
  40. Η επίδραση της ποσότητας βουτύρου στην ευθρυπτότητα του κέϊκ
  41. Η ταχύτητα αλέσματος του καφέ σε σχέση με την ποιότητα του
  42. Η ρευστότητα της μαρμελάδας ανάλογα με την ποσότητα ζάχαρης που περιέχει
  43. Η επίδραση του φωτός στην ανάπτυξη των φυτών
  44. Η μεταβολή του χρώματος του φυτού σε διάφορες ποσότητες φωτός
  45. Η επίδραση της θερμοκρασίας στο ψησιμο του ψωμιού

 

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ Γ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

Κάτω από: Χωρίς κατηγορία | ΒΛΑΣΣΗ ΝΑΥΣΙΚΑ-ΜΑΡ
Δευτέρα, 23 Νοεμβρίου 2015 3:18 μμ |

ΕΙΣΑΓΩΓΗ

 

 

Σε τι μας βοηθάει η έρευνα?

 

Η έρευνα είναι μια από τις σημαντικότερες δραστηριότητες στη σύγχρονη εποχή και αφορά όλους τους τομείς της ανθρώπινης δραστηριότητας.

 

Τα αποτελέσματα της έρευνας φαίνονται στην καθημερινή μας ζωή. Έτσι η Έρευνα:

  • Συντελεί στην καλύτερη αξιοποίηση των πρώτων υλών
  • Αναπτύσσει συνθετικά υλικά
  • Βελτιώνει τις συνθήκες εργασίας
  • Προσπαθεί να βρει λύσεις σε διάφορα προβλήματα
  • Ελαχιστοποιεί το κόστος παραγωγής
  • Συμβάλλει στη σχεδίαση νέων προϊόντων και την βελτίωση αυτών που είδη υπάρχουν
  • Συμβάλει στην καταπολέμηση ασθενειών
  • Δημιουργεί νέες ποικιλίες φυτών
  • Βελτιώνει τις σύγχρονες κατασκευές
  • Μπορεί να μας οδηγήσει σε εφευρέσεις

 

 

ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΚΑΙ ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ

 

Σταθερές και μεταβλητές στην ερευνητική ορολογία

 

Όλες οι έρευνες αναφέρονται σε μεταβλητές και περιγράφουν τη σχέση που υπάρχει μεταξύ των μεταβλητών αυτών.

 

Ορισμός: ως μεταβλητή ορίζουμε κάθε κοινό χαρακτηριστικό που έχουν όλα τα στοιχεία ενός συνόλου.

 

Είδη- χαρακτηριστικά:

Α) Σταθερά: ορίζουμε τα χαρακτηριστικά εκείνα που δεν έχουν διαφορετικές τιμές για τα διάφορα στοιχεία ενός συνόλου.

π.χ.  Ελληνική υπηκοότητα( σταθερό χαρακτηριστικό  για τους πολίτες της Ελλάδας, ενώ μεταβλητή για τους πολίτες της Ευρώπης).

Β)Επίπεδα μεταβλητής: μια μεταβλητή αποτελείται από έναν αριθμό επιπέδων.

π.χ. φύλο: επίπεδο 1ο:άνδρας

επίπεδο 2ο:γυναίκα

κάθε στοιχείο δεν μπορεί να ανήκει σε περισσότερα από ένα επίπεδα παρά μόνο σε ένα

π.χ. άνθρωποι: ή θα είναι άνδρες ή γυναίκες

Γ)Μετρούνται εύκολα π.χ. ύψος, βάρος, μήκος, εμβαδό ή μετρούνται δύσκολα μέσα από ειδικά τεστ π.χ. βαθμός αυτοελέγχου, εμπιστοσύνη, άγχος)

Δ)Επηρεάζονται από τον ερευνητή π.χ. η ταχύτητα σε ένα πείραμα ή δεν επηρεάζονται από τον ερευνητή π.χ. φύλο, ηλικία

 

Σχέση μεταξύ δύο μεταβλητών

Α) υπάρχει όταν η μεταβολή της μίας μεταβλητής οδηγεί σε μεταβολή της άλλης

π.χ. μήκος αίθουσας και εμβαδόν της (όσο αυξάνεται το μήκος θα αυξάνεται και το εμβαδόν της).

Β) δεν υπάρχει όταν η μεταβολή της μιας μεταβλητής δεν οδηγεί σε μεταβολή της άλλης μεταβλητής

π.χ. ύψος ανθρώπου και χρώματος ματιών (αν θα αυξηθεί το ύψος δεν θα αλλάξει το χρώμα)

Γ) ανεξάρτητη μεταβλητή ονομάζεται η μεταβλητή εκείνη που δημιουργεί μεταβολή στην άλλη μεταβλητή που ονομάζεται εξαρτημένη. Από τις σημαντικότερες φροντίδες των ερευνητών είναι να προσπαθήσουν να βρουν αποδεικτικά στοιχεία που να δείχνουν πως η ανεξάρτητη μεταβλητή προκαλεί μεταβολή στην εξαρτημένη μεταβλητή. ψ=σ(χ) όπου χ: ανεξάρτητη μεταβλητή

Ψ: εξαρτημένη μεταβλητή

π.χ. ‘ επίπτωση που έχει η μέθοδος διδασκαλίας στην επίδοση των μαθητών στο διαγώνισμα που θα επακολουθήσει’.

Ανεξάρτητη μεταβλητή: μέθοδος διδασκαλίας

Εξαρτημένη μεταβλητή: επίδοση μαθητών.

 

 

Η θεωρία, η επιστημονική έρευνα και η επιστημονική μέθοδος.

 

ΘΕΩΡΙΑ: Η θεωρία προσπαθεί να εξηγήσει πραγματικά γεγονότα όπως το γιατί ο κόσμος είναι όπως είναι. Δεν κατασκευάζει ή επινοεί κάτι αλλά παράγει γνώση. Παραδείγματα: Πώς άρχισε η δημιουργία του σύμπαντος; Πώς αναπαράγονται τα μυκετόζωα;

 

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ : είναι μια σκόπιμη προσπάθεια με αφετηρία ένα συγκεκριμένο πρόβλημα ή υπόθεση με σκοπό να προταθεί λύση.

Α) Έστω ότι έχουμε μια υπόθεση (πρόβλεψη). Στη συνέχεια κάνουμε την έρευνά μας. Αν αποδειχθεί η υπόθεση που είχαμε κάνει αρχικά τότε έχουμε αποδεδειγμένη έρευνα.

Β) Έστω ότι έχουμε μια υπόθεση (πρόβλεψη). Στη συνέχεια κάνουμε την έρευνά μας. Αν δεν αποδειχθεί η υπόθεση που είχαμε κάνει αρχικά τότε η έρευνα είναι ανεπαρκής

 

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ

  • Η επιστημονική έρευνα στηρίζεται σε συστηματική και μεθοδική εργασία που τη διακρίνει αυστηρή λογική.
  • Γίνεται λεπτομερής περιγραφή των μεταβλητών που χρησιμοποιήθηκαν.
  • Η επιστημονική έρευνα ασχολείται με την ανακάλυψη νέων γνώσεων. Πρέπει να γίνεται λεπτομερής περιγραφή των διαδικασιών σε μια γραπτή μελέτη ώστε να μπορεί κάποιος άλλος ερευνητής να την  επαληθεύσει ή να διορθώσει τα ευρήματα της.
  • Τα πορίσματα της επιστημονικής έρευνας δεν είναι τελεσίδικη γνώση. Κάθε εύρημα ισχύει ‘μέχρι αποδείξεως του εναντίου’.

 

ΤΑ 4 ΒΑΣΙΚΑ ΒΗΜΑΤΑ ΣΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ

  • Προσδιορισμός του προβλήματος και δημιουργία της υπόθεσης.
  • Συλλογή δεδομένων.
  • Ανάλυση δεδομένων με τη χρήση στατιστικής.
  • Ερμηνεία των αποτελεσμάτων (πόρισμα)

 

 

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΣ ΕΡΕΥΝΑΣ: Τα ερευνητικά στοιχεία  που προκύπτουν  από την έρευνα μπορούν να χρησιμοποιηθούν σαν βάση για ανάπτυξη ή μεταβολή μιας άλλης έρευνας. Ο συνδυασμός ελέγχου και συλλογής στοιχείων ονομάζεται επιστημονική μέθοδο έρευνας.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Έρευνα δημοσκόπησης, περιγραφική και πειραματική έρευνα

 

ΕΡΕΥΝΑ ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΗΣ:

 

ΣΚΟΠΟΣ: Η μορφή αυτής της έρευνας έχει σαν σκοπό την εκτίμηση της κατανομής ενός συνόλου στα διάφορα επίπεδα μιας μεταβλητής. Εξυπηρετεί πρακτικούς και όχι επιστημονικούς σκοπούς. Παραδείγματα: πόσοι καταναλώνουν την μπίρα Α και πόσοι την μπίρα Β, πολιτικές δημοσκοπήσεις για την κατανομή των ψηφοφόρων στα διάφορα κόμματα.

 

ΜΕΘΟΔΟΣ:  Η δημοσκόπηση είναι μια μορφή έρευνας που περιλαμβάνει ποσοτικά στοιχεία και για αυτό γίνονται μετρήσεις μεταβλητών και όχι συσχέτιση μεταβλητών.

 

ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ: Η μορφή αυτής της έρευνας μελετά τη ποσοτική σχέση μεταξύ δυο μεταβλητών. Η ανεξάρτητη μεταβλητή τοποθετείται από τον ερευνητή. Ο ερευνητής παρατηρεί και μελετάει με ακρίβεια και αντικειμενικότητα τις επιπτώσεις που έχει η εξαρτημένη μεταβλητή, από την αλλαγή της ανεξάρτητης μεταβλητής.

 

Παράδειγμα 1ο: Γίνεται έρευνα με τίτλο: ‘Επιπτώσεις που έχει η διάρκεια του χρόνου 0μελέτης στην επίδοση των μαθητών της  Α΄ Λυκείου σε ένα διαγώνισμα.’

  • Πως θα μπορούσε να γίνει αυτή η έρευνα; Ποια είναι η εξαρτημένη και ποια η ανεξάρτητη μεταβλητή;
  • Η συγκεκριμένη έρευνα θα μπορούσε να γίνει ως εξής: Α) χωρίζουμε τους μαθητές σε τυχαίες ομάδες. π.χ αποφασίζουμε η κάθε ομάδα να είναι το κάθε τμήμα της Α΄ Λυκείου. Β) ανεξάρτητη μεταβλητή: είναι ο χρόνος μελέτης, που σε κάθε ομάδα τον καθορίζει ο ερευνητής. Γ) εξαρτημένη μεταβλητή: η επίδοση των μαθητών στο διαγώνισμα.
  • Τι ζητάμε από την έρευνα;
  • Ζητάμε να βρούμε αν ο χρόνος μελέτης επηρεάζει την επίδοση των μαθητών.
  • Εκτός από τον χρόνο μελέτης επηρεάζει κάτι άλλο την έρευνα; Οι απαντήσεις σε αυτό το ερώτημα θα είναι οι μεταβλητές που θα είναι οι σταθερές. Αυτές οι σταθερές θα είναι οι εξής: Α) οι συνθήκες που μελετούν οι μαθητές να είναι οι ίδιες για όλους όπως φωτισμός, φασαρία, θερμοκρασία. Β) η ενότητα που θα διαγωνιστούν οι μαθητές να είναι η ίδια και όλα τα τμήματα να την έχουν διδαχθεί με την ίδια μέθοδο, με τον ίδιο καθηγητή και την ίδια διδακτική ώρα. Γ) το  διαγώνισμα να έχει σε όλα τα τμήματα τα ίδια θέματα, να δοθεί ο ίδιος χρόνος και να αξιολογηθεί με τα ίδια κριτήρια.

 

Παράδειγμα 2ο: Γίνεται η έρευνα με τίτλο: ‘Να ερευνηθεί η σχέση ανάμεσα στο φορτίο και στο βέλο κάμψης δοκού’.

Σε αυτή την έρευνα, ο ερευνητής τοποθετεί πάνω στη δοκό κάθε φορά διαφορετικό φορτίο Ρ. Στη συνέχεια, για το κάθε φορτίο που τοποθετεί, μετράει πόσο έχει καμφθεί αντίστοιχα και η γέφυρα. Αναμένουμε από τα αποτελέσματα ότι όσο μεγαλύτερο είναι το φορτίο τόσο πιο πολύ θα κάμπτεται (λυγίζει) η γέφυρα.

  • Ποια η εξαρτημένη και ποια η ανεξάρτητη μεταβλητή;
  • Ανεξάρτητη μεταβλητή: είναι το φορτίο Ρ που κάθε φορά το καθορίζει ο ερευνητής.
  • Εξαρτημένη μεταβλητή: είναι το βέλος κάμψης V, που κάθε φορά που αλλάζει το φορτίο, μπορούμε να το μετρήσουμε με ειδικά όργανα.
  •  Εκτός από τον χρόνο μελέτης επηρεάζει κάτι άλλο την έρευνα; Οι απαντήσεις σε αυτό το ερώτημα θα είναι οι μεταβλητές που θα είναι οι σταθερές. Αυτές οι σταθερές θα είναι οι εξής: Α) η κάθε δοκός που θα χρησιμοποιούμε για το κάθε φορτίο να έχει το ίδιο υλικό, Β) το φορτίο να εφαρμόζεται πάντα στο ίδιο σημείο, Γ) οι διαστάσεις και η διατομή της δοκού να είναι πάντα οι ίδιες.

 

 

ΠΕΡΙΓΡΑΦΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ: Η μορφή αυτής της έρευνας μελετά τη ποσοτική σχέση μεταξύ δυο μεταβλητών. Σε αυτήν την περίπτωση καμία μεταβλητή δεν επηρεάζεται και δεν τοποθετείται από τον ερευνητή. Ο ερευνητής παρατηρεί και μελετάει με ακρίβεια και αντικειμενικότητα τη σχέση που έχει η εξαρτημένη μεταβλητή από την αλλαγή της ανεξάρτητης μεταβλητής χωρίς να επηρεάζει τις μεταβλητές.

Σε αυτή την περίπτωση  οι ‘τρίτοι’ παράγοντες που μπορεί να επηρεάζουν την έρευνα αφήνονται ελεύθεροι να συνυπάρχουν και να επιδρούν. Σε αυτήν την περίπτωση  είναι πολύ δύσκολο να αποδοθεί αιτιώδης σχέση μεταξύ των μεταβλητών.

 

Παράδειγμα : Γίνεται η έρευνα με τίτλο: ‘Να ερευνηθεί η σχέση που υπάρχει ανάμεσα στη συνήθεια του καπνίσματος και στον καρκίνο των πνευμόνων’.

  • Ποια η εξαρτημένη και ποια η ανεξάρτητη μεταβλητή;
  • Ανεξάρτητη μεταβλητή: είναι η συνήθεια του καπνίσματος (δεν την επηρεάζει ο ερευνητής)
  • Εξαρτημένη μεταβλητή: είναι ο καρκίνος των πνευμόνων.
  • Εκτός από το κάπνισμα επηρεάζει κάτι άλλο την έρευνα; Οι απαντήσεις σε αυτό το ερώτημα που μπορούμε να βρούμε είναι πολλές, όπως η διατροφή, οι συνθήκες του περιβάλλοντος, τις οποίες όμως δεν μπορούμε να τις ελέγξουμε (γι’ αυτό δεν τις ονομάζουμε σταθερές) και τις αφήνουμε να συνυπάρχουν

ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΣΠΙΤΙ

 

Να εντοπίσετε τι είδους έρευνα (δημοσκόπησης, περιγραφική ή πειραματική) είναι τα παρακάτω παραδείγματα:

  1. Ερευνάται ο αριθμός αεριούχων ποτών που καταναλώνεται από κάθε άτομο ηλικίας 20-40 ετών, ημερησίως κατά την περίοδο του καλοκαιριού.
  2. Μελετάται η μεταβολή του αριθμού των πωλήσεων συγκεκριμένου καταναλωτικού προϊόντος εάν μεταβληθεί η τιμή του.
  3. Μελετάται η συντόμευση του χρόνου επανένταξης εξαρτημένων από ναρκωτικές ουσίες ατόμων μεταξύ δυο κοινοτήτων που εφαρμόζουν διαφορετικό πρόγραμμα επανένταξης.

 

ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΣ  ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ

 

Για την αξιοπιστία της έρευνας διακρίνουμε δυο περιπτώσεις:

Α) αν η μεταβολή της εξαρτημένης μεταβλητής αποδίδεται σε μεταβολή της ανεξάρτητης μεταβλητής τότε  η έρευνά μας είναι αξιόπιστη.

 

Β) αν η μεταβολή της εξαρτημένης μεταβλητής δεν αποδίδεται σε μεταβολή της ανεξάρτητης μεταβλητής αλλά σε άλλους παράγοντες τότε η έρευνα είναι αναξιόπιστη

 

ΑΤΟΜΙΚΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ

 

Η εργασία είναι ατομική, πραγματοποιείται κατά τη διάρκεια του δευτέρου τετραμήνου και έχει τη θέση του γραπτού στις προαγωγικές εξετάσεις του Ιουνίου. Το θέμα της μπορεί να αφορά είτε κάποιο πείραμα είτε μια έρευνα δημοσκόπησης.

 

ΕΝΟΤΗΤΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

 

ΕΞΩΦΥΛΛΟ 

Τίτλος έρευνας – το όνομά σας – Διεύθυνση – σχολείο – τάξη – ημερομηνία

 

ΤΙΤΛΟΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ

 

Ο τίτλος της έρευνας θα πρέπει να είναι σύντομος και ακριβής. Θα αναφέρει τις μεταβλητές της έρευνας και τι ακριβώς μελετήθηκε.

 

ΠΙΝΑΚΑΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΩΝ

 

Ο πίνακας περιεχομένων θα περιλαμβάνει κατάλογο των κεφαλαίων και ενοτήτων της εργασίας και τους αριθμούς των σελίδων στις οποίες βρίσκεται το καθένα από αυτά.

 

ΠΕΡΙΛΗΨΗ

 

Η περίληψη καταλαμβάνει μισή ή μια το πολύ σελίδα.

 

ΕΙΣΑΓΩΓΗ

 

Η εισαγωγή περιλαμβάνει τα εξής:

  • Παρουσίαση του προβλήματος: Τι μελετήθηκε ακριβώς και ποιες είναι οι μεταβλητές που χρησιμοποιήθηκαν (ανεξάρτητη – εξαρτημένη).
  • Υπόθεση της έρευνας: Ποίο αναμένει εκ των προτέρων, ο ερευνητής, να είναι το αποτέλεσμα – συμπέρασμά της.
  • Σκοπός της έρευνας: Στο σημείο αυτό αναφέρεται που στοχεύει η έρευνα, τι προσφέρει, σε ποιους μπορεί να είναι χρήσιμη. Θα περιλαμβάνει μια εξήγηση για το πώς σας ήρθε η ιδέα να υλοποιήσετε τη συγκεκριμένη έρευνα και για ποιους λόγους θελήσατε να την πραγματοποιήσετε.
  • Παράγοντες που δεν επηρεάζουν την έρευνα . Εδώ θα πρέπει να εντοπίσουμε τις ελεγχόμενες μεταβλητές που υπάρχουν στην έρευνά μας. Θα τις εντοπίσουμε αν απαντήσουμε στο ερώτημα Εκτός από την ανεξάρτητη μεταβλητή επηρεάζει κάτι άλλο την έρευνα;’ Αυτές τις μεταβλητές όπως έχουμε αναφέρει τις ονομάζουμε σταθερές.
  • Όρια της έρευνας: Είναι παράγοντες που επηρεάζουν και περιορίζουν την αξιοπιστία της έρευνας, οφειλόμενοι στις περιορισμένες δυνατότητες του ερευνητή. Π.χ. περιορισμένος αριθμός πειραμάτων, περιορισμένη διάρκεια, περιορισμένη ακρίβεια οργάνων. Αυτούς τους παράγοντες δεν μπορούμε να τους ελέγξουμε και τους αφήνουμε να συνυπάρχουν στην έρευνά μας.

 

ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ ΜΕΡΟΣ

 

Στο θεωρητικό μέρος εντάσσονται υπάρχουσες πληροφορίες γύρω από το θέμα που προήλθαν από τις διαθέσιμες πηγές όπως βιβλία, περιοδικά, προηγούμενες μελέτες, ειδικούς πάνω στο θέμα, διαδίκτυο.  Συγκεκριμένα, μπορεί να περιλαμβάνει:

  • Ιστορική αναδρομή – Γενικά στοιχεία: αναφέρεται στην ιστορική εξέλιξη του θέματος και την σημερινή έκταση του προβλήματος.
  • Ορισμοί των εννοιών που χρησιμοποιήθηκαν: αναφέρονται οι ορισμοί των σημαντικών για την έρευνα εννοιών, όπως αυτές έχουν βρεθεί στη βιβλιογραφία.
  • Εποπτικό υλικό: σχετικοί πίνακες, διαγράμματα και φωτογραφίες.

 

 

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ ΜΕΡΟΣ

 

Το ερευνητικό μέρος είναι η καρδία της έρευνας και περιλαμβάνονται τα εξής:

  • Περιγραφή της εκτέλεσης της έρευνας: περιγράφει την πορεία διεξαγωγής των μετρήσεων της έρευνας.
  • Κατάλογος υλικών και μέσων: περιλαμβάνει υλικά (μηχανήματα, εργαλεία, υλικά κατασκευής κ.λ.π.) ή άυλα (ερωτηματολόγια, στατιστικά στοιχεία κ.λ.π.) που επινοήθηκαν και χρησιμοποιήθηκαν από τον ερευνητή.
  • Αποτελέσματα της έρευνας: περιλαμβάνει τη συγκέντρωση των αποτελεσμάτων των μετρήσεων που έγιναν και την παρουσίασή τους μέσα από πίνακες, κείμενα, διαγράμματα κ.λ.π..

 

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΜΑΤΟΣ

(Μόνο για πειραματική έρευνα)

 

 

 

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ – ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

 

Διατυπώνουμε τα συμπεράσματα που βγάζουμε από την έρευνα και αποδεχόμαστε ή απορρίπτουμε την αρχική υπόθεση που είχαμε κάνει. Επίσης κάνουμε προτάσεις για μελλοντική έρευνα.

 

 

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

 

Περιλαμβάνει κατάλογο των βιβλίων ή άλλων πηγών (διευθύνσεις INTERNET, περιοδικά) που χρησιμοποιήθηκαν. Για κάθε βιβλίο, περιοδικό ή άρθρο αναφέρεται με την σειρά: Επίθετο και όνομα συγγραφέα, τίτλος, εκδοτικός οίκος, ημερομηνία έκδοσης.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

Κάτω από: Χωρίς κατηγορία | ΒΛΑΣΣΗ ΝΑΥΣΙΚΑ-ΜΑΡ
Δευτέρα, 23 Νοεμβρίου 2015 2:54 μμ |

1ο ΜΑΘΗΜΑ

2ο ΜΑΘΗΜΑ

3ο ΜΑΘΗΜΑ

4ο ΜΑΘΗΜΑ

ΜΑΘΗΜΑ 5ο ΓΡΑΠΤΗ ΕΡΓΑΣΙΑ

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

Κάτω από: Χωρίς κατηγορία | ΒΛΑΣΣΗ ΝΑΥΣΙΚΑ-ΜΑΡ
Δευτέρα, 23 Νοεμβρίου 2015 2:43 μμ |

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ Α ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ 8ο ΜΑΘΗΜΑ

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ Α ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ 7ο ΜΑΘΗΜΑ

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ Α ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ 5ο ΜΑΘΗΜΑ

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ Α ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ 6ο ΜΑΘΗΜΑ

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ Α ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ 4ο ΜΑΘΗΜΑ

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ Α ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ 2ο ΜΑΘΗΜΑ

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ Α ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ 1ο ΜΑΘΗΜΑ

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ Α ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ 3ο ΜΑΘΗΜΑ

Καλημέρα κόσμε!

Κάτω από: Χωρίς κατηγορία | ΒΛΑΣΣΗ ΝΑΥΣΙΚΑ-ΜΑΡ
Δευτέρα, 23 Νοεμβρίου 2015 2:13 μμ |

Καλωσήρθατε στο Blogs.sch.gr. Αυτό είναι το πρώτο σας άρθρο. Αλλάξτε το ή διαγράψτε το και αρχίστε το “Ιστολογείν”!