ΤΑ ΟΜΑΔΙΚΑ….

ΟΤΑΝ ΟΙ ΟΜΑΔΕΣ ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΝΤΑΙ …..

ΟΤΑΝ ΟΙ ΟΜΑΔΕΣ ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΝΤΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝΤΑΙ ΠΟΛΥ ΩΡΑΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ. ΕΤΣΙ ΟΙ ΟΜΑΔΟΥΛΕΣ ΔΟΥΛΕΨΑΝ Η ΚΑΘΕΜΙΑ ΞΕΧΩΡΙΣΤΑ ΚΑΙ ΕΝΩΝΟΝΤΑΣ ΤΑ ΕΡΓΑ ΤΩΝ ΟΜΑΔΩΝ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥΣ ΔΗΜΙΟΥΓΗΘΗΚΕ ΤΟ ΠΡΩΤΟ «ΕΡΓΟ ΤΕΧΝΗΣ» !!!

ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΓΟΥ «Ο ΧΡΩΜΑΤΙΣΤΟΣ ΚΗΠΟΣ»

ΣΙΤΑΡΙ. ΑΠΟ ΤΟ ΧΩΡΑΦΙ ΣΤΟ ΤΡΑΠΕΖΙ ΜΑΣ.

ΣΙΤΑΡΙ . ΑΠΟ ΤΟ ΧΩΡΑΦΙ ΣΤΟ ΤΡΑΠΕΖΙ ΜΑΣ.

ΠΑΡΑΤΗΡΟΥΜΕ ΔΙΑΦΟΡΟΥΣ ΣΠΟΡΟΥΣ.ΑΝΑΜΕΣΑ ΤΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΣΠΟΡΟΙ ΣΙΤΑΡΙΟΥ ΟΠΟΥ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΜΑΣ ΣΤΗΝ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗ ΓΕΩΡΓΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΑΠΟΦΑΣΙΣΑΜΕ ΝΑ ΣΠΕΙΡΟΥΜΕ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ ΣΙΤΑΡΙ ΣΕ ΕΝΑ ΜΙΚΡΟ ΣΠΟΡΕΙΟ ΠΟΥ ΦΤΙΑΞΑΜΕ . ΣΠΕΙΡΑΜΕ ΜΕ ΒΑΜΒΑΚΙ ΣΕ ΠΟΤΗΡΑΚΙΑ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΣΕ ΧΩΜΑ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΟΥΜΕ ΑΠΟ ΚΟΝΤΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΩΝ ΦΥΤΩΝ ΚΑΙ ΝΑ ΕΠΙΚΕΝΤΡΩΘΟΥΜΕ ΣΤΟ ΣΙΤΑΡΑΚΙ ΜΑΣ.

ΚΑΤΑΓΡΑΨΑΜΕ ΤΟΥΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΥΣ ΣΠΟΡΟΥΣ

  

ΦΥΤΕΥΟΥΜΕ ΑΤΟΜΙΚΑ ΣΕ ΧΩΜΑ..

…ΠΟΤΙΖΟΥΜΕ ΓΙΑΤΙ ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ ΤΙ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΤΑ ΦΥΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΑΠΤΥΧΘΟΥΝ

ΕΤΟΙΜΑΖΟΥΜΕ ΤΟ ΣΠΟΡΕΙΟ ΜΑΣ

ΤΟ ΟΡΓΩΝΟΥΜΕ…

…ΤΟ ΣΠΕΡΝΟΥΜΕ ΚΑΙ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ!

ΟΙ ΣΠΟΡΟΙ ΑΝΑΠΤΥΣΟΝΤΑΙ …

…ΤΑ ΠΡΩΤΑ ΦΥΤΑ ! ΞΕΡΙΖΩΣΑΜΕ ΔΥΟ ΓΙΑ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΤΙ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟ ΧΩΜΑ!

ΜΕΓΑΛΩΝΟΥΝ ΣΙΓΑ ΣΙΓΑ

ΤΑ ΜΙΚΡΑ ΓΛΑΣΤΡΑΚΙΑ ΤΑ ΕΧΟΥΜΕ ΜΕΣΑ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΧΘΗΚΑΝ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ

ΣΠΕΡΝΟΥΜΕ ΣΕ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ «ΧΩΡΑΦΙ» ΓΙΑΤΙ Η ΓΑΤΑ ΤΗΣ ΓΕΙΤΟΝΙΑΣ ΒΡΗΚΕ ΚΑΤΑΦΥΓΙΟ ΣΤΟ ΣΠΟΡΕΙΟ ΜΑΣ ΚΑΙ ΟΙ ΣΠΟΡΟΙ ΚΑΙ ΤΑ ΦΥΤΑ ΜΑΣ ΧΑΘΗΚΑΝ

ΕΤΣΙ ΞΕΚΙΝΗΣΑΜΕ ΤΟ ΓΕΝΑΡΗ ΠΑΛΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ…

ΣΠΕΡΝΟΥΜΕ ΛΟΙΠΟΝ…

..ΚΑΙ..

…ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ!!!

ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΙΣΑΜΕ ΣΠΟΡΑΚΙΑ ΔΙΑΦΟΡΑ ΜΕ ΓΛΑΣΤΡΑΚΙΑ ΓΙΑΝΑ ΤΑ ΦΥΤΕΨΟΥΜΕ

…ΠΙΑΣΑΜΕ ΔΟΥΛΕΙΑ…

…ΒΟΗΘΩΝΤΑΣ Ο ΕΝΑΣ ΤΟΝ ΑΛΛΟ…

….ΔΙΑΛΕΓΟΥΜΕ ΙΔΙΑ ΣΠΟΡΑΚΙΑ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΓΛΑΣΤΡΑΚΙ…

…ΣΧΕΔΟΝ ΤΕΛΕΙΩΣΑΜΕ…

ΤΑ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΝΟΥΜΕ…

ΚΑΙ ΤΕΛΟΣ ΠΟΤΙΖΟΥΜΕ ΚΑΙ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ!

ΔΥΟ ΕΒΔΟΜΑΔΕΣ ΜΕΤΑ!!!! ΚΑΙ ΠΑΙΡΝΕΙ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΤΟ ΦΥΤΟ ΤΟΥ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΓΙΑ ΜΕΤΑΦΥΤΕΥΣΗ.

ΔΟΥΛΕΥΟΝΤΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ..

…ΚΑΙ ΕΤΟΙΜΗ..

ΤΟ ΟΡΓΩΜΑ ΠΑΛΙΑ …ΠΑΛΑΙΩΣΗ ΕΙΚΟΝΑΣ ΜΕ ΝΕΣ ΚΑΦΕ

 

ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΑΜΕ ΤΑ ΥΛΙΚΑ ΓΙΑ ΝΑ ΦΤΙΑΞΟΥ ΚΟΥΡΑΜΠΙΕΔΕΣ! ΤΟ ΒΑΣΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΕΙΝΑΙ ΤΙ ΑΛΛΟ ; ΤΟ ΑΛΕΥΡΙ ΦΥΣΙΚΑ!!!

ΑΝΑΚΑΤΕΥΟΥΜΕ ΤΑ ΥΛΙΚΑ …

ΤΟ ΜΕΙΓΜΑ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΕΤΟΙΜΟ…

…ΟΙ ΚΟΥΡΑΜΠΙΕΔΕΣ ΜΑΣ ΠΗΡΑΝ ΜΟΡΦΗ!

ΑΠΛΑ ΤΕΛΕΙΟΙ!!!!!

ΦΤΙΑΞΑΜΕ ΤΟ ΣΚΙΑΧΤΡΟ ΓΙΑ ΤΟ «ΧΩΡΑΦΑΚΙ ΜΑΣ»

Ο ΦΥΛΑΚΑΣ ΣΤΗ ΘΕΣΗ ΤΟΥ!!

ΖΥΜΩΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΚΥΡΑ ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΑΜΕ ΤΟΝ ΠΙΝΑΚΑ ΤΟΥ ΛΑΪΚΟΥ ΜΑΣ ΖΩΓΡΑΦΟΥ,ΘΕΟΦΙΛΟΥ ΜΕ ΤΙΤΛΟ:»ΤΟ ΜΕΓΑ ΑΡΤΟΠΟΙΕΙΟΝ»ΚΑΙ ΑΠΟΦΑΣΙΣΑΜΕ ΝΑ ΓΙΝΟΥΜΕ ΑΡΤΟΠΟΙΟΙ!

ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΕΤΟΙΜΟΙ ΝΑ ΖΥΜΩΣΟΥΜΕ ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΑΣ ΨΩΜΙ!

ΠΑΡΑΤΗΡΟΥΜΕ ΤΑ ΥΛΙΚΑ ΜΑΣ….

…ΖΥΓΙΖΟΥΜΕ…

…ΑΜΑΜΕΙΓΝΥΟΥΜΕ…

ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΖΟΥΜΕ ΤΟ ΠΡΟΖΥΜΙ ΜΑΣ..

…ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΚΑΙ..

…ΤΑ ΕΝΖΥΜΑ ΔΟΥΛΕΨΑΝ…

Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΖΥΜΩΣΕ ΤΟ ΨΩΜΑΚΙ ΤΟΥ ΜΕ ΤΑ ΧΕΡΑΚΙΑ ΤΟΥ!!!

ΖΥΜΩΣΑΜΕ ΚΑΙ ΤΑ ΨΩΜΑΚΙΑ ΜΑΣ ΕΤΟΙΜΑ ΓΙΑ ΨΗΣΙΜΟ..

…ΚΑΙ  ΕΤΟΙΜΑ ΓΙΑ ΝΑ ΤΑ ΦΑΜΕ….

ΚΑΙ ΤΑ ΚΑΡΒΕΛΙΑ ΕΤΟΙΜΑ!!

ΓΙΝΑΜΕ ΑΡΤΟΠΟΙΟΙ!

ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΜΕ ΣΑΚΟΥΛΑΚΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΒΑΛΕΙ Ο ΑΡΤΟΠΟΙΟΣ ΤΑ ΨΩΜΙΑ…

ΤΑ ΨΩΜΙΑ ΕΤΟΙΜΑ ΠΡΟΣ ΠΩΛΗΣΗ!!

ΠΑΙΞΑΜΕ ΚΑΙ ΤΟ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ΟΜΑΔΙΚΟ ΠΑΙΧΙΔΙ:»Ο ΚΑΡΒΕΛΑΣ» ΚΑΙ ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ ΠΟΛΥ!!!!

 

ΜΙΛΗΣΑΜΕ ΓΙΑ ΤΑ ΣΙΤΑΡΟΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ

ΚΑΝΑΜΕ ΠΡΟΤΑΣΟΥΛΕΣ ΓΙΑΤΙΣ ΔΟΥΛΕΙΕΣ ΤΟΥ ΚΑΘΕ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ

ΦΤΙΑΞΑΜΕ ΜΕ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΜΑΣ ΚΑΤΑΛΟΓΟΥΣ ΜΕ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΠΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΥΝ ΑΛΕΥΡΙ

ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΟ ΣΙΤΑΡΙ ΕΙΠΑΜΕ ΝΑ ΦΥΤΕΨΟΥΜΕ ΚΑΙ ΛΑΧΑΝΙΚΑ ΚΑΙ ΑΡΩΜΑΤΙΚΑ ΦΥΤΑ…

ΤΑ ΣΠΟΡΑΚΙΑ ΜΑΣ ΑΥΤΑ ΘΑ ΑΝΑΠΤΥΧΘΟΥΝ ΠΙΟ ΓΡΗΓΟΡΑ ΤΩΡΑ ΤΗΝ ΑΝΟΙΞΗ;

ΤΟ ΣΠΟΡΕΙΟ ΕΤΟΙΜΟ: ΑΝΙΘΟΣ, ΜΑΪΝΤΑΝΟΣ, ΜΠΑΡΜΠΟΥΝΙΑ , ΚΟΛΟΚΥΘΑΚΙΑ ΚΑΙ ΕΝΑ ΚΡΕΜΜΥΔΑΚΙ!

ΑΚΡΙΒΩΣ ΜΙΑ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΜΕΤΑ….. ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΟ!!!!

ΕΤΣΙ ΛΟΙΠΟΝ, ΜΕΓΑΛΩΝΟΝΤΑΣ ΤΟ ΣΙΤΑΡΑΚΙ ΜΑΣ, ΜΕΓΑΛΩΣΑΜΕ ΚΙ ΕΜΕΙΣ ΜΑΘΑΙΝΟΝΤΑΣ ,ΠΑΙΖΟΝΤΑΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ …ΔΙΑΣΚΕΔΑΖΟΝΤΑΣ!!!! ΝΑ ΚΑΙ ΜΕΡΙΚΕΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΤΟΥ ΛΕΥΚΩΜΑΤΟΣ ΜΑΣ:

ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗΣ ΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΟΥ ΣΙΤΑΡΙΟΥ

ΑΝΑΚΑΛΥΨΑΜΕ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ ΠΟΥ ΣΧΕΤΙΖΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΟ ΣΙΤΑΡΙ ΚΑΙ ΓΙΝΑΜΕ ΑΡΤΟΠΟΙΟΙ ΚΑΙ ΣΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΘΕΡΙΣΑΜΕ ΚΙΟΛΑΣ…..

ΘΕΡΙΣΑΜΕ ΤΟ ΧΩΡΑΦΑΚΙ ΜΑΣ ΤΡΕΙΣ ΜΗΝΕΣ ΜΕΤΑ !!!!

 

ΟΙ ΣΙΤΑΡΟΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΜΑΣ

ΤΙΣ ΓΡΑΨΑΜΕ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΤΙΣ ΑΝΤΙΓΡΑΨΑΜΕ ΚΙΟΛΑΣ

 

ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΗ ΤΟΥ ΠΑΡΑΜΥΘΙΟΥ :»Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΕΝΟΣ ΚΑΛΟΨΗΜΕΝΟΥ ΤΗΓΑΝΟΨΩΜΟΥ»

ΕΝΤΟΠΙΣΑΜΕ ΣΤΟ ΧΑΡΤΗ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΜΑΣ ΤΙΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΟΠΟΥ ΕΧΟΥΜΕ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΣΙΤΑΡΙΟΥ

ΓΡΑΨΑΜΕ ΤΗ ΣΥΝΤΑΓΗ ΠΟΥ ΦΤΙΑΞΑΜΕ ΤΟ ΨΩΜΙ ΜΑΣ !

ΒΡΗΚΑΜΕ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΛΙΑ…. ΜΕ ΕΡΓΑΛΕΙΑ, ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΕΣ, ΓΕΩΡΓΟΥΣ, ΦΟΥΡΝΟΥΣ,ΑΝΕΜΟΜΥΛΟΥΣ…..

ΘΕΡΙΣΑΜΕ ΤΟ ΧΩΡΑΦΑΚΙ ΜΑΣ ΤΡΕΙΣ ΜΗΝΕΣ ΜΕΤΑ !!!!

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΑΜΕ ΕΡΓΑ ΤΕΧΝΗΣ ΟΠΩΣ:»ΤΟ ΜΕΓΑ ΑΡΤΟΠΟΙΕΙΟΝ » ΤΟΥ ΘΕΟΦΙΛΟΥ…..

….ΑΛΛΑ ΚΑΙ :»ΤΟΝ ΣΠΟΡΕΑ» ΤΟΥ ΒΙΝΣΕΝΤ ΒΑΝ ΓΚΟΝΓΚ.

ΒΡΗΚΑΜΕ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΨΩΜΙΟΥ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ . ΔΙΑΒΑΣΑΜΕ ΤΟ ΜΥΘΟ ΤΗΣ ΘΕΑΣ ΔΗΜΗΤΡΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΔΡΑΜΑΤΟΠΟΙΗΣΑΜΕ.

ΜΕ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΤΟΥΣ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΚΑΝΑΝΕ ΚΑΤΑΛΟΓΟΥΣ ΜΕ ΠΡΟΙΟΝΤΑ ΚΑΙ ΛΙΧΟΥΔΙΕΣ ΠΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΥΝ ΑΛΕΥΡΙ !

ΟΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΜΑΣ ΟΛΕΣ ΕΤΟΙΜΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΜΕ ΦΥΣΙΚΗ ΔΙΑΚΟΣΜΗΣΗ ΣΙΤΑΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟ «ΧΩΡΑΦΑΚΙ» ΜΑΣ!!

 

ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΥΛΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΚΑΤΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2018-2019 ΣΤΟ 5ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟΥ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ  ΔΡΑΣΗΣ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ “ΣΙΤΑΡΙ. ΑΠΟ ΤΟ ΧΩΡΑΦΙ ΣΤΟ ΤΡΑΠΕΖΙ ΜΑΣ”

ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΗΝ ΠΟΛΗ ΜΟΥ ΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΗΝ ΠΟΛΗ ΜΟΥ ΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

ΤΟ ΓΡΑΜΜΑ Θθ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΜΑΣ

 

ΤΑ ΝΗΠΙΑ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΝ ΝΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΟΥΝ ΤΑ ΤΕΙΧΗ ΣΤΑ ΚΑΣΤΡΑ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

ΤΟ ΓΡΑΜΜΑ -Θ,θ- ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Ο ΚΑΣΣΑΝΔΡΟΣ ΚΑΙ Η ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΣΤΑ ΤΕΙΧΗ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ- ΔΡΑΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ

ΤΟ ΠΟΛΕΜΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ

ΤΑ ΑΞΙΟΘΕΑΤΑ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΟΠΩΣ ΤΑ ΕΙΔΑΜΕ

ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΑΣ ΜΕ ΤΟ ΛΕΩΦΟΡΕΙΟ

Χ.Α.Ν.Θ

Ο ΠΥΡΓΟΣ ΤΟΥ Ο.Τ.Ε

ΠΕΡΝΩΝΤΑΣ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΗ ΔΙΕΘΝΗ ΕΚΘΕΣΗ

Η ΕΙΣΟΔΟΣ ΤΗΣ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΕΚΘΕΣΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Η ΠΛΑΤΕΙΑ ΣΥΝΤΡΙΒΑΝΙΟΥ

Η ΡΟΤΟΝΤΑ

ΚΑΜΑΡΑ- Η ΑΨΙΔΑ ΤΟΥ ΓΑΛΕΡΙΟΥ

ΤΑ ΑΝΑΓΛΥΦΑ ΣΤΗΝ ΑΨΙΔΑ ΤΟΥ ΓΑΛΕΡΙΟΥ

Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ

Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΑΠΟ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ ΠΛΕΥΡΕΣ

                                                     

ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ Β. ΕΛΛΑΔΟΣ

ΚΑΤΕΥΘΥΝΟΜΑΣΤΕ ΣΤΗΝ ΑΝΩ ΠΟΛΗ ΣΤΑ ΚΑΣΤΡΑ

                                 

ΜΠΑΙΝΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΠΑΛΙΑ ΠΟΛΗ , ΠΕΡΝΑΜΕ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΥΛΗ

ΤΑ ΤΕΙΧΗ ΤΗΣ ΑΝΩ ΠΟΛΗΣ

                                                                            

Η ΑΠΟΤΥΠΩΣΗ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ

ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΜΕ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

                                      

Η ΠΑΛΙΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΜΕ ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΟ ΥΛΙΚΟ

ΑΦΙΣΣΑ -ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ :ΒΟΛΤΑ ΣΤΗΝ ΚΑΜΑΡΑ

ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΙ ΟΔΗΓΟΙ ΦΤΙΑΓΜΕΝΟΙ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΩΝ ΓΟΝΙΩΝ ΤΟΥΣ

                                                                                                                                                                                                                                   

ΠΙΝΑΚΑΣ ΑΝΑΦΟΡΑΣ ΤΩΝ ΜΝΗΜΕΙΩΝ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ

ΤΑ ΜΝΗΜΕΙΑ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΟΠΩΣ ΤΑ ΕΙΔΑΜΕ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗΣ ΜΑΣ ΜΕ ΤΟ ΛΕΟΦΩΡΕΙΟ

ΟΜΟΡΦΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

 

ΤΑ ΚΑΣΤΡΑ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ

ΧΑΡΤΗΣ ΤΤΩΝ ΜΝΗΜΕΙΩΝ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΜΕ ΥΠΟΜΝΗΜΑ

Ο ΛΕΥΚΟΣ ΠΥΡΓΟΣ-ΨΗΦΙΔΩΤΟ

ΑΦΙΣΣΑ:ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΗΝ ΠΟΛΗ ΜΟΥ ΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

ΑΦΙΣΣΑ: ΒΟΛΤΑ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΟΥΣ

ΛΕΥΚΩΜΑ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ

ΤΑ ΜΟΥΣΕΙΑ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ

ΟΙ ΑΘΛΗΤΙΚΟΙ ΣΥΛΛΟΓΟΙ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Το  παραπάνω σχέδιο εργασίας “Γνωρίζω την πόλη μου τη Θεσσαλονίκη ” υλοποιήθηκε  τον Απρίλιο του 2018 στο 5ο Νηπιαγωγείο Ωραιοκάστρου με τη συνάδελφο Κα Σοφία Τσολερίδου.

ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ΜΟΥΣΙΚΗ

ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ΜΟΥΣΙΚΗ 1

ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ΜΟΥΣΙΚΗ

Το περιβάλλον μας είναι γεμάτο από ήχους που συνοδεύουν τις εικόνες γύρω μας. Ήχος είναι κάθετι που ακούμε . Υπάρχουν και κάποιοι ήχοι που δεν ακούνε τα δικά μας αυτάκια, παρά μόνο τους ακούν κάποια ζωάκια, όπως τα δελφίνια, οι σκύλοι και οι νυχτερίδες.

Οι ήχοι μπορεί να είναι τεχνητοί, όπως τα κορναρίσματα, το κουδούνισμα του τηλεφώνου ή ο χτύπος διαφόρων αντικειμένων μεταξύ τους (προσπαθήστε να ακούσετε κάποιους γύρω σας).

Είναι και οι φυσικοί ήχοι δηλαδή οτιδήποτε ακούγεται γύρω μας: ο αέρας, η βροχή, το κύμα της θάλασσας, η φωνή μας, το τιτίβισμα των πουλιών…..

Πώς όμως αντιλαμβανόμαστε τους ήχους; Ξέρετε ότι έχουμε πάνω μας ένα εργοστάσιο αντίληψης του ήχου;ΝΑΙ!!

Αυτό είναι τα αυτάκια μας!

«Μες τα δυο μου τα αυτάκια

έχω δύο τυμπανάκια,

ο αέρας τα χτυπά,

και ακούω μια χαρά»

Θα βρείτε παρακάτω σχετικό υλικό.

Πώς ακούμε;

Ως την επόμενη φορά ας ακούσουμε το παραπάνω τραγουδάκι, που πολύ ωραία μας λέει ότι όλα είναι μουσική! Νομίζω θα σας αρέσει πολύ και είμαι βέβαιη ότι θα το μάθετε και πολύ εύκολα.

Απολαύστε το παρακάτω βιντεάκι και χαλαρώστε με την(τεχνητή) μουσική που συνοδεύει  την ομορφιά της φύσης,( χωρίς ηχορύπανση)!

ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ΜΟΥΣΙΚΗ 2

ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ΜΟΥΣΙΚΗ 2

Τελικά είναι όλα γύρω μας είναι μουσική; Το ανακαλύπτουμε σιγά-σιγά και σίγουρα το ταξίδι μοιάζει συναρπαστικό!

Όλα είναι μουσική…… όλοι οι ήχοι. Όμως στ’ αλήθεια αντιλαμβανόμαστε τη μουσική ως το άκουσμα των ήχων των αντικειμένων ή φωνών ακατάστατα; ΟΧΙ!!!

Πρέπει κάτι να γίνει. Κάπως πρέπει να οργανωθούν οι ήχοι. Οι μόνοι ίσως ήχοι που δεν χρειάζεται και δεν πρέπει να οργανωθούν είναι οι ήχοι της φύσης! Χαλαρώνουμε όταν ακούμε τα κύματα, χαιρόμαστε όταν ακούμε τα πουλάκια, ενθουσιαζόμαστε όταν ακούμε τον αέρα να κουνάει τα δέντρα…

Οι άνθρωποι λοιπόν, αλλά όχι όλοι, έχουν την ικανότητα να οργανώνουν τους ήχους. Όσοι ασχολούνται με  την οργάνωση των ήχων λέγονται μουσικοί και μουσική βέβαια, είναι η τέχνη που βασίζεται στην οργάνωση των ήχων με σκοπό τη δημιουργία ενός μουσικού έργου.

Οργανώνουν τους ήχους από τα πιατικά, τα κορναρίσματα και τα χτυπήματα των ξύλων; ΟΧΙ… Μια άλλη ομάδα λοιπόν, οι τεχνίτες μουσικών οργάνων, έχει αναλάβει την κατασκευή των μουσικών οργάνων .

Η μουσική λοιπόν είναι η τέχνη που ανήκει στην ίδια οικογένεια με τη ζωγραφική, τη γλυπτική, το θέατρο. Ανήκει στην οικογένεια « των Καλών Τεχνών».

Αποστολή της είναι η οργάνωση των ήχων των μουσικών οργάνων!

Ας μιλήσουμε για τις οικογένειες των μουσικών οργάνων. Στο νηπιαγωγείο για σκεφτείτε  ποιά οικογένεια μουσικών οργάνων έχουμε;

Ποιές είναι οι οικογένειες οργάνων;;; « ΤΑ ΚΡΟΥΣΤΑ, ΤΑ ΠΝΕΥΣΤΑ, ΚΑΙ ΤΑ ΕΓΧΟΡΔΑ».

Πως βγάζουμε τους ήχους τους;;;

Στα κρουστά : Χτυπάμε

Στα πνευστά : Φυσάμε

Στα έγχορδα : Αγγίζουμε τις χορδές

Ας τις γνωρίσουμε:

 

 

(οι παραπάνω καρτέλες είναι από το ιστολόγιο:»Χαρούμενες φατσούλες στο νηπιαγωγείο»

Ας παίξουμε ένα ωραίο παιχνίδι μνήμης με μουσικά όργανα

http://photodentro.edu.gr/aggregator/lo/photodentro-lor-8521-10777

Απολαύστε την υπέροχη σύνθεση αναγνωρίζοντας τα μουσικά όργανα….

Προτεινόμενη δραστηριότητα:Κατασκευή ενός κρουστού μουσικού οργάνου! Μπορείτε με τη βοήθεια των γονιών σας και να κατασκευάσετε μια «μαράκα». Υλικά που θα χρειαστείτε : όσπρια, ρύζι, ένα άδειο ρολό υγείας ή ακόμα κι ένα άδειο τενεκεδένιο κουτί καφέ! Στο τέλος μη ξεχάσετε να την διακοσμήσετε 

ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ΜΟΥΣΙΚΗ 3


Τα παιδιά μαθαίνουν τις μουσικές νότες στη Δημοτική Βιβλιοθήκη ...
Η μουσική μας αγγίζει αλλά…. δεν μπορούμε εμείς να την αγγίξουμε λένε,πολύ σοφά, οι μουσικοί.Σήμερα θα δούμε πως μπορούμε να διαβάσουμε τη μουσική.Μα θα θα πείτε ό,τι μόνο ακούγεται η μουσική! Κι όμως μπορούμε και να τη διαβάσουμε!

ΠΩΣ; Απλά! Όπως γράφουμε ας πούμε το όνομά μας με τα γραμματάκια έτσι και οι μουσικοί δημιουργούν τα μουσικά έργα γράφοντας νότες και παίζουν μουσική διαβάζοντας. Ας ακούσουμε και να μάθουμε με το ωραίο αυτό τραγουδάκι

https://safeyoutube.net/w/j1SK

 

Οι νότες , λοιπόν, είναι 7 : ΝΤΟ-ΡΕ- ΜΙ- ΦΑ- ΣΟΛ- ΛΑ- ΣΙ, και το σπίτι της είναι το πεντάγραμμο!   

ΜΑΘΑΙΝΩ ΤΙΣ ΝΟΤΕΣ ΣΤΟ ΠΕΝΤΑΓΡΑΜΜΟ | Μουσική5. ΤΟ ΜΟΥΣΙΚΟ ΑΛΦΑΒΗΤΟ - Μουσικη στο ΔημοτικοΑς παίξουμε: Μπορείτε να κάνετε το παζλ;

ΜΙΚΡΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΠΑΙΔΙΩΝ

ΑΥΤΟΣΧΕΔΙΕΣ ΚΙΘΑΡΕΣ

ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ-ΟΙ ΝΟΤΕΣ

 

 

ΤΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ ΜΑΣ ΜΑΘΑΙΝΟΥΝ…..

ΤΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ ΜΑΣ ΜΑΘΑΙΝΟΥΝ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΣ ΟΜΟΡΦΑ ΚΑΛΟΓΡΑΜΜΕΝΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ ΠΑΙΡΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΝΑ ΣΥΖΗΤΗΣΟΥΜΕ ΓΙΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ ΟΠΩΣ ΤΟ ΝΑ ΞΕΡΟΥΜΕ ΝΑ ΖΗΤΑΜΕ ΣΥΓΓΝΩΜΗ Ή ΝΑ ΛΕΜΕ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ ΟΤΑΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΡΑΔΕΧΤΟΥΜΕ ΤΟ ΛΑΘΟΣ ΜΑΣ….

ΖΩΓΡΑΦΙΣΜΕ ΠΟΤΕ ΕΙΠΑΜΕ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ ΚΙ ΑΙΣΘΑΝΘΗΚΑΜΕ ΓΕΝΝΑΙΟΙ….

ΠΩΣ ΑΙΣΘΑΝΟΜΑΙ ΟΤΑΝ ΖΗΤΩ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΣΥΓΓΝΩΜΗ ;….ΤΟ ΖΩΓΡΑΦΙΖΩ

ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ ,ΑΦΙΣΑ

ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΩ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ

ΑΦΙΣΣΑ ΚΟΛΑΖ ΜΕ ΖΩΓΡΑΦΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΚΙΝΔΥΝΟΥΣ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΚΑΙ ΠΩΣ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΠΡΟΦΥΛΑΧΤΟΥΝ ΑΠΟ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ. ΑΡΧΙΚΑ ΑΣΧΟΛΗΘΗΚΑΜΕ ΜΕ ΤΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ: «ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ»

ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΦΥΛΑΓΟΜΑΣΤΕ ΟΜΩΣ ΚΑΙ ΑΠΟ ΑΛΛΟΥΣ ΚΙΝΔΥΝΟΥΣ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΓΙ ΑΥΤΟ ΔΙΑΒΑΣΑΜΕ ΑΥΤΑ ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ:

ΑΦΙΣΣΑ ΚΟΛΛΑΖ «ΔΕΝ ΠΑΩ ΠΟΥΘΕΝΑ ΜΕ ΞΕΝΟΥΣ»

 

ΥΓΙΕΙΝΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ-ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ

ΥΓΙΕΙΝΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ:»ΥΓΙΕΙΝΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ- ΣΩΣΤΗ ΕΠΙΛΟΓΗ»

ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ ΣΧΕΔΟΝ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ ΞΕΚΙΝΗΣΑΜΕ ΤΙΣ ΣΥΖΗΤΗΣΕΙΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΓΙΕΙΝΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ , ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΑ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΚΑΙ ΠΩΣ ΕΠΗΡΕΑΖΕΙ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥΣ.ΕΤΣΙ ΞΕΚΙΝΗΣΑΜΕ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ΤΙΣ ΟΜΑΔΕΣ ΤΡΟΦΩΝ ΤΙΣ ΒΙΤΑΜΙΝΕΣ ΤΟΥΣ ΤΗ ΓΕΥΣΗ ΤΟΥΣ . ΚΑΠΟΙΑ ΜΕΡΑ ΦΤΙΑΞΑΜΕ ΦΡΟΥΤΟΣΑΛΑΤΑ

  

ΒΟΗΘΗΣΑΜΕ ΟΛΟΙ ΚΑΙ Η ΑΠΟΛΑΥΣΗ ΗΤΑΝ ΜΕΓΑΛΗ!!

ΓΡΑΨΑΜΕ ΚΑΙ ΤΗ ΣΥΝΤΑΓΗ ΜΕ ΤΑ ΥΛΙΚΑ..

ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ : ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΒΓΑΙΝΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΞΟΧΗ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΠΙΚ-ΝΙΚ…

ΣΤΡΩΝΟΥΝ ΤΟ ΤΡΑΠΕΖΟΜΑΝΤΗΛΟ ΚΙ ΑΠΛΩΝΟΥΝ ΤΑ ΦΡΟΥΤΑ ΚΑΙ ΛΑΧΑΝΙΚΑ ΠΟΥ ΘΑ ΦΑΝΕ…

ΕΦΑΓΑΝ ΚΑΙ ΠΕΡΑΣΑΝ ΩΡΑΙΑ …

ΞΕΚΟΥΡΑΣΤΗΚΑΝ ΓΙΑ ΛΙΓΟ , ΟΜΩΣ…

…Η ΜΑΓΙΣΣΑ ΤΗΣ ΚΑΚΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΤΟΥΣ ΨΕΚΑΣΕ ΜΕ ΕΝΑ ΦΙΛΤΡΟ ΚΑΙ ….

ΤΟΥΣ ΕΚΡΥΨΕ ΤΑ ΦΑΓΗΤΑ ΚΑΙ ΜΕΙΝΑΝ ΧΩΡΙΣ ΒΙΤΑΜΙΝΕΣ .. ΟΜΩΣ ΤΕΛΙΚΑ Η ΕΠΙΜΟΝΗ ΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΒΟΗΘΗΘΗΣΕ ΝΑ ΕΛΕΥΘΕΡΩΣΟΥΝ ΤΗΝ ΥΓΙΕΙΝΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΝΑ ΔΩΣΟΥΝ ΕΝΑ ΚΑΛΟ ΜΑΘΗΜΑ ΣΤΗ ΜΑΓΙΣΣΑ….

ΚΟΛΑΖ : «Η ΥΓΙΕΙΝΟΥΛΑ ΚΑΙ Η ΑΝΘΙΓΙΕΙΝΟΥΛΑ»

ΟΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΤΩΝ ΤΡΟΦΩΝ

«ΕΝΑ ΜΗΛΟ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΤΟ ΓΙΑΤΡΟ ΤΟΝ ΚΑΝΕΙ ΠΕΡΑ «

ΠΩΣ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΑΝΑΜΙΧΘΟΥΝ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥΣ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΠΡΩΤΕΣ ΥΛΕΣ ΚΑΙ ΝΑ ΔΩΣΟΥΝ ΕΝΑ ΑΛΛΟ ΠΡΟΪΟΝ;ΦΤΙΑΞΑΜΕ ΛΟΙΠΟΝ ΚΟΥΡΑΜΠΙΕΔΕΣ (ΙΣΩΣ ΟΧΙ ΤΟΣΟ ΥΓΙΕΙΝΟΙ ,ΑΛΛΑ ΠΛΗΣΙΑΖΑΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΚΑΙ ΑΦΟΥ ΕΙΝΑΙ ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ ΤΗΣ ΠΥΡΑΜΙΔΑΣ ΘΑΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΡΩΜΕ ΣΕ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΗ ΠΟΣΟΤΗΤΑ)

ΜΟΙΡΑΣΑΜΕ ΤΑ ΥΛΙΚΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΛΛΗ ΜΕΡΑ…

ΤΑ ΥΛΙΚΑ ΕΤΟΙΜΑ ΓΙΑ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ..

Η ΧΑΡΑ ΗΤΑΝ ΜΕΓΑΛΗ ΚΑΘΩΣ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΒΟΗΘΟΥΣΕ ΚΙ …..

…ΕΒΛΕΠΑΝ ΤΗΝ ΑΛΛΑΓΗ ΣΤΗ ΜΟΡΦΗ ΚΑΙ ΥΦΗ ΤΩΝ ΥΛΙΚΩΝ

ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΗΤΑΝ Η ΧΑΡΑ ΟΤΑΝ ΜΟΣΧΒΟΛΗΣΕ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΑΣ .»ΚΥΡΙΑ ΜΥΡΙΖΕΙ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ «ΕΙΠΑΝ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ!

ΑΚΟΜΑ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΒΕΒΑΙΑ ΗΤΑΝ Η ΑΠΟΛΑΥΣΗ ΟΤΑΝ ΓΕΥΤΗΚΑΜΕ ΤΟΥΣ ΚΟΥΡΑΜΠΙΕΔΕΣ .

ΚΕΡΑΣΑΜΕ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ !

ΒΕΒΑΙΑ ΤΑ ΚΑΤΑΦΕΡΑΜΕ ΤΟΣΟ ΚΑΛΑ ΓΙΑΤΙ ΕΙΧΑΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΣ ΤΑΝΙΑΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ Η ΜΑΜΑ ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΑΚΗ ΜΑΣ .ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ!

{Βέβαια οι κουραμπιέδες έχουν αρκετή ζάχαρη και δεν αποτελούν υγιεινή διατροφή , ωστόσο μαθαίνουμε ότι μπορούμε να γευτούμε λιχουδιές ” με μέτρο” και τηρώντας σχολαστικά τους κανόνες υγιεινής των δοντιών!!

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων