ΒΑΡΦΗ ΜΑΡΙΑ

Άλλος ένας ιστότοπος Blogs.sch.gr

Μολύβι και όχι πληκτρολόγιο η «συνταγή» της μάθησης

Δεκ 202327

Oι μαθητές και οι φοιτητές που χρησιμοποιούν μολύβι και χαρτί είναι αποδοτικότεροι στο να μαθαίνουν καινούργια πράγματα σε σύγκριση με όσους χρησιμοποιούν υπολογιστή και πληκτρολόγιο, σύμφωνα με νέα μελέτη ειδικών του Πανεπιστημίου Σταβάνγκερ στη Νορβηγία και του Πανεπιστημίου της Μασσαλίας στη Γαλλία.

Αυτό, όπως υποστηρίζουν οι ειδικοί, συμβαίνει επειδή όταν γράφουμε με το χέρι οι κινήσεις που κάνουμε αποτυπώνουν καλύτερα τα όσα καλούμαστε να μάθουμε σε μια περιοχή του εγκεφάλου που ονομάζεται περιοχή του Μπροκά (πρόκειται για μια περιοχή στην κάτω μετωπιαία έλικα του αριστερού ημισφαιρίου του εγκεφάλου που μελετήθηκε ενδελεχώς από τον γάλλο γιατρό Πολ Μπροκά, ο οποίος αποκάλυψε ότι αποτελεί το «κινητικό κέντρο του λόγου»). Το να αγγίζουμε απλώς το πληκτρολόγιο προκειμένου να γράψουμε ενεργοποιεί ελάχιστα αυτή την περιοχή του εγκεφάλου, κάτι που, ως φαίνεται, δεν ενισχύει εξίσου τη διαδικασία της μάθησης.

Παράλληλα απαιτείται μεγαλύτερη νοητική προσπάθεια και περισσότερος χρόνος προκειμένου να γράψουμε στο χαρτί, γεγονός που βοηθά στην αποτύπωση των αναμνήσεων.

Οι ερευνητές κατέληξαν σε αυτά τα συμπεράσματα που δημοσιεύονται στο επιστημονικό περιοδικό «Αdvances in Ηaptics» έπειτα από παρακολούθηση εθελοντών, σε ορισμένους εκ των οποίων ζητήθηκε να γράψουν με μολύβι και χαρτί ενώ στους υπολοίπους σε υπολογιστή. Και οι δύο ομάδες εθελοντών κλήθηκαν να μάθουν μια άγνωστη αλφάβητο.

Οι επιστήμονες κατέγραψαν την πορεία της μάθησης των εθελοντών στην τρίτη και στην έκτη εβδομάδα του πειράματος και, όπως είδαν, τα άτομα που χρησιμοποιούσαν την «παραδοσιακή» μέθοδο του μολυβιού και του χαρτιού είχαν καλύτερες επιδόσεις στην εκμάθηση της νέας αλφαβήτου. Παράλληλα απεικονίσεις του εγκεφάλου έδειξαν ότι στα άτομα που είχαν χρησιμοποιήσει μολύβι και χαρτί υπήρχε πολύ πιο έντονη δραστηριότητα της περιοχής του Μπροκά.

ΠΗΓΗ: tovima.gr

https://www.tovima.gr/2011/01/22/science/molybi-kai-oxi-pliktrologio-i-syntagi-tis-mathisis/

Σχεδιάζω με τη βοήθεια του προγράμματος Modellus!

Δεκ 202327

Το Οστομάχιον του Αρχιμήδη: ένα αρχαίο μαθηματικό πρόβλημα αλλά και παιχνίδι

Δεκ 202327
CULTURAL PROGRAM: «Τhe Ostomachion of Archimedes: an ancient mathematical problem as well as an ancient puzzle» 

Secondary school of Rentina (prefecture of Thessaloniki, Greece) 

 In this program, the main goal was to gather information and study the following:

  • The biography of the great Greek mathematician, inventor, physicist, engineer and astronomer, Archimedes
  • The Palimpsest of Archimedes
  • The Ostomachion of Archimedes
  • Construct the Ostomachion of Archimedes and create our own figures
The Ostomachion (in Greek means the battle of the bones) of Archimedes is a square which consists of 14 geometrical pieces. It is beleived that, besides the fact that in ancient Greek was a game for children, Archimedes set also a mathematical problem, the first in combinatorics: how many different arrangements of the 14 geometrical pieces, that consists the ostomachion, are possible? The answer is 536 different distinct solutions! If we consider rotation, reflection and replacement of the same pieces (grey and blue, light blue and pink) there are 17.152 solutions. The mathematical problem was recently solved by a mathematician with a doctorate in mathematics from Cornell University, Bill Cutler. ( more info about the solutions of ostomachion in http://www.math.cornell.edu/~mec/GeometricDissections/1.2%20Archimedes%20Stomachion.html )
 
 
 
 
 
 
 
 

Η μέτρηση του χρόνου και τα ημερολογιακά συστήματα

Δεκ 201716

CULTURAL PROGRAM: «The counting of time and the calendar systems» 

Secondary school of Rentina (prefecture of Thessaloniki, Greece) 

In this program, the main goal was to gather information and study the following:

  • The concept of time (in physics, philosophy, day to day life, biology, etc)
  • The calendar systems (solar, lunisolar, lunar calendars)
  • The calendars of the past and their differences as well as the most recent calendars and the transition from the Julian to Gregorian calendar
  • How do we measure time from the ancient years? (sundials, clepsydras, candles, astrolabes, mechanical clocks, atomic clocks, etc)
  • Create our own Maths clocks

7 different Maths clocks were created using wood at the back.  After we set up the clock mechanisms on the clocks, we placed them in the entrance of our school, over the school canteen. The clocks show the local time of 7 randomly chosen towns of all over the world representing all the continents.

The clocks have three basic areas – features:

  • in the center of the clock there are geometric shapes like circles, semicircles, parallelograms, squares, trapezium, rhombus, polygons etc.
  • the numbers showing the time are numerical expressions
  • in the periphery of the clock, the basic information of our program on: on the top of the clock the name of the program is placed (Η μέτρηση του χρόνου και τα ημερολογιακά  συστήματα) and at the bottom the name of our school (Γυμνάσιο Ρεντίνας), as well as the year and the class (Γ2013) and the words “cultural program” (Πολιτιστικό πρόγραμμα)

Η ΜΕΤΡΗΣΗ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΚΑΙ ΤΑ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ

Μετάβαση στο padlet.com

 

European Radio Logo


Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων