ΑΟΘ ΤΥΠΟΛΟΓΙΑ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΤΟΜΕΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ
Κα Μούρτζιου, διδάσκετε στον Τομέα Οικονομίας-Διοίκησης. Τι σπουδές έχετε κάνει και γιατί επιλέξατε την εκπαίδευση;
Η ενασχόλησή μου με την εκπαίδευση ήταν για μένα όνειρο ζωής και γι αυτό προσπάθησα να δημιουργήσω τις κατάλληλες προϋποθέσεις προκειμένου να ασχοληθώ με το επάγγελμα του εκπαιδευτικού. Για να διοριστεί κάποιος /α ως καθηγητής του κλάδου ΠΕ09 Οικονομολόγων θα πρέπει να έχει τελειώσει μια πανεπιστημιακή σχολή που άπτεται των οικονομικών επιστημών, αλλά και να αποκτήσει παιδαγωγικές γνώσεις από την Α.ΣΠΑΙ.ΤΕ ή από κάποια παιδαγωγική σχολή(δασκάλων ή νηπιαγωγών). Μέσα στα πλαίσια της δια βίου μάθησης μπορεί να συνεχίσει με την απόκτηση μεταπτυχιακού ή διδακτορικού.
Μπορείτε να μας παρουσιάσετε τον Τομέα Οικονομίας-Διοίκησης;
Τα επαγγέλματα που ασχολούνται με την Οικονομία & Διοίκηση είναι
διαχρονικά και πάντα επίκαιρα.
Τα Διοικητικά στελέχη μιας επιχείρησης, τα στελέχη του Λογιστηρίου, οι
υπεύθυνοι Γραμματείας αποτελούν αναπόσπαστο κoμμάτι κάθε επιχείρησης.
Ο τομέας της Οικονομίας & Διοίκησης απευθύνεται σε νέους και νέες με
υψηλά ιδανικά και στόχους για καταξιωμένη καριέρα, στον χώρο των
επιχειρήσεων, των τραπεζών καθώς και σε δημόσιες επιχειρήσεις και
οργανισμούς.
Το Μarketing, η Διοίκηση Επιχειρήσεων, τα Logistics οι Τουριστικές
Επιχειρήσεις αποτελούν τις βασικές ειδικότητες του τομέα Διοίκησης και
Οικονομίας.
Συγκεκριμένα ο Τομέας Διοίκησης και Οικονομίας περιλαμβάνει τις ειδικότητες:
• Υπάλληλος Διοίκησης και Οικονομικών Υπηρεσιών
• Υπάλληλος Αποθήκης και Συστημάτων Εφοδιασμού
• Υπάλληλος Εμπορίας και Διαφήμισης
• Υπάλληλος Οικονομίας και Διοίκησης στον Τουρισμό
Ποιες είναι οι επαγγελματικές προοπτικές μετά το ΕΠΑ.Λ; Αν κάποιος δεν ενδιαφέρεται για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, πού θα τον βοηθήσει το πτυχίο του ΕΠΑ.Λ από τη συγκεκριμένη ειδικότητα;
Επαγγελματικές Προοπτικές: Το επάγγελμα του Οικονομολόγου χαίρει ιδιαίτερης ζήτησης στην αγορά εργασίας, αντίστοιχη όμως είναι και η προσφορά στελεχών για τον συγκεκριμένο χώρο. Σήμερα, η ζήτηση φαίνεται ότι εξαρτάται από την εξειδίκευση που θα λάβει ο κάθε Οικονομολόγος. Οι αμοιβές ενός Οικονομολόγου είναι ανάλογες με τη θέση που κατέχει και σε ορισμένες περιπτώσεις μπορεί να φτάσουν πολύ υψηλά.
Οι απόφοιτοι ανωτέρων και ανωτάτων οικονομικών σχολών αποτελούν την κύρια πηγή στελεχών των οικονομικών και άλλων τμημάτων φορέων, οργανισμών, επιχειρήσεων, τραπεζών, ιδρυμάτων, κέντρων ερευνών και δημόσιων υπηρεσιών. Σε αυτούς τους χώρους απασχολείται η πλειοψηφία των Οικονομολόγων. Οι απόφοιτοι σχολών μη τριτοβάθμιας εκπαίδευσης μπορούν να απασχοληθούν σε βοηθητικές θέσεις στους παραπάνω χώρους, υπό την επίβλεψη ανώτερων στελεχών.
Οι πτυχιούχοι έχουν τη δυνατότητα να ανοίξουν ιδιωτικό γραφείο παροχής οικονομικών υπηρεσιών, φροντιστήριο, ή και να ασχοληθούν με την παροχή ιδιαίτερων μαθημάτων. Τέλος, μπορούν να γίνουν καθηγητές ενιαίων λυκείων και ΤΕΕ, μετά από φοίτηση στην Παιδαγωγική Τεχνική Σχολή της ΑΣΠΑΙΤΕ .
Επίσης θα πρέπει να τονίσουμε ότι ο μαθητής που δεν ενδιαφέρεται για την εισαγωγή του σε ΑΕΙ και ΤΕΙ μπορεί να συνεχίσει τις σπουδές του στα ΙΕΚ (ινστιτούτα επαγγελματικής κατάρτισης) όπου υπάρχουν αντίστοιχες ειδικότητες του τομέα οικονομίας και έτσι να αποκτήσει επιπλέον γνώσεις που θα επισφραγιστούν με τις εξετάσεις πιστοποίησης .
Υπάρχει προτίμηση των μαθητών στο συγκεκριμένο τομέα; Ποιες πιστεύετε ότι είναι οι προοπτικές απασχόλησης στο Ν. Σερρών;
Οι Οικονομικές σπουδές οδηγούν τον άνθρωπο στη συνειδητοποίηση της πραγματικότητας και στην επίλυση οικονομικών προβλημάτων. Στη χώρα μας οι Οικονομικές σπουδές έχουν αναπτυχθεί σημαντικά και συνεχίζουν να αναπτύσσονται σε συνεργασία βεβαίως και με άλλους επιστημονικούς κλάδους. Οι προοπτικές του Οικονομολογικού επαγγέλματος είναι σημαντικές, αφού έχει την υψηλότερη ζήτηση στην αγορά εργασίας σύμφωνα με πρόσφατα δημοσιευμένες έρευνες. Για όλους αυτούς τους λόγους πολλοί μαθητές ακολουθούν τον τομέα Οικονομίας και Διοίκησης. Οι προοπτικές απασχόλησης στο νομό μας θεωρείται ότι είναι οι ίδιες με αυτές σε άλλους νομούς.
Μπορείτε να μα μιλήσετε για το 4ο Έτος Μαθητείας που λέει το υπουργείο ότι θα εφαρμόσει;
Στο 4ο έτος μαθητείας (Δημοσιευμένο στο ΦΕΚ 3529/2016) η εκπαίδευση γίνεται:
Α) στο χώρο εργασίας για 4 ημέρες την εβδομάδα με αποζημίωση των μαθητών με το 75% του κατώτατου ημερομισθίου: 17,10 ευρώ και ασφάλιση και
Β) εργαστηριακό μάθημα 1 ημέρας στα Εργαστηριακά Κέντρα.
Η διάρκεια Μαθητείας είναι 9 μήνες και ο μαθητευόμενος μπορεί μετά από πιστοποίηση, να πάρει πτυχίο Ειδικότητας, επιπέδου 5 . Δικαίωμα στο θεσμό της Μαθητείας έχουν :
• οι απόφοιτοι: – με απολυτήριο ΕΠΑΛ και πτυχίο ειδικότητας – που βρίσκονται εκτός ασφάλισης, εκπαίδευσης ή κατάρτισης
• και είναι 18-24 ετών.