Η Ιικότητα των συμβόλων

Εβδομάδα 11η

Κατηγορίες: ΔΗΜΟΣΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ | Ετικέτες: , , , , | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Η Ιικότητα των συμβόλων

Η Βιολογική διάσταση της ιικότητας

ΕΒΔΟΜΑΔΑ 7η ΔΙΣ63

Κατηγορίες: ΔΗΜΟΣΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ | Ετικέτες: , , , | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Η Βιολογική διάσταση της ιικότητας

Αναπαράσταση μαχών ΒΠΠ

ΕΒΔΟΜΑΔΑ 3η και 4η ΔΙΣ 63 (1)

Κατηγορίες: ΔΗΜΟΣΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ | Ετικέτες: , , , | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Αναπαράσταση μαχών ΒΠΠ

Ο Γ. Σεφέρης διαβάζει Γ. Σεφέρη “Ελένη” (βίντεο) και ένα διαδραστικό padlet για τον πόλεμο στην “Ελένη” του Ευριπίδη”

και το αντικείμενο από το padlet που δημιούργησα σχετικά με τον πόλεμο στην “Ελένη” του Ευριπίδη https://padlet.com/mmaratou/kdzn923e2g3g/wish/106892631

 

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ο Γ. Σεφέρης διαβάζει Γ. Σεφέρη “Ελένη” (βίντεο) και ένα διαδραστικό padlet για τον πόλεμο στην “Ελένη” του Ευριπίδη”

Ενδεικτική συλλογή από βυζαντινές εικόνες της Υπεραγίας Θεοτόκου

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ενδεικτική συλλογή από βυζαντινές εικόνες της Υπεραγίας Θεοτόκου

Βυζαντινές Εικόνες της Υπεραγίας Θεοτόκου

IMG 0a861438d4d9049906b46b0cb5bc2ecd V

Παναγία η Γλυκοφιλούσα

Παναγία Άξιον Εστί Παναγία Άξιον Εστί                                                Παναγία η Ιεροσολυμίτισσα Παναγία η Ιεροσολυμίτισσα                      panagiagorgoepikoosΠαναγία η Γοργοεπήκοος 

Παναγία η Οδηγήτρια Παναγία η Οδηγήτρια                                                                                                      Σουμελά Παναγία η Σουμελά

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Βυζαντινές Εικόνες της Υπεραγίας Θεοτόκου

Ο αστικός χώρος της πόλης των Πατρών και η αποτύπωση του αρχαιοελληνικού παρελθόντος

Μεταπτυχιακή Εργασία σχετικά με τον αστικό χώρο της πόλης των Πατρών και την αποτὐπωση του αρχαιοελληνικού παρελθόντος

Κατηγορίες: ΔΗΜΟΣΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ | Ετικέτες: , , , | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ο αστικός χώρος της πόλης των Πατρών και η αποτύπωση του αρχαιοελληνικού παρελθόντος

Ψηφιακή Ιστορία κοιτάζοντας την Ιστορία “έξω από το κουτί”

Καθετί ψηφιακό είναι καυτό[2]διατείνεται ο Zaagsma (Zaagsma,2013:3)τοποθετώντας ταυτόχρονα στο διευρυμένο ψηφιακό κάδρο τις ανθρωπιστικές επιστήμες και την Ιστορία που τις τελευταίες δεκαετίες φαίνεται να καταλαμβάνει μεγάλο μέρος του συνεχώς μεταβαλλόμενου κάδρου.

Η λεγόμενη “ψηφιακή στροφή” ή“ψηφιακή επανάσταση” θα μεταβάλλει και την Ιστορία δημιουργώντας ένα νέο κλάδο της Δημόσιας Ιστορίας την Ψηφιακή,[3]σαφώς πιο ελκυστική και ενδιαφέρουσα σε αντίθεση με την περίκλειστη,παλαιομοδίτικη και στεγανή ακαδημαϊκή Ιστορία εγκαινιάζοντας τον αιώνα “της ψηφιακής ύστερης νεωτερικότητας”[4](Μπιλάλης,2007:1-3˙Μπιλάλης,2015:70,υποσ.14˙Svensson,2012:184-185˙Μπιλάλης,2017a,17:43-21:39˙Zaagsma,2013:3-5˙Μπιλάλης,2015a:10-11)(φωτ.2)

Η Ψηφιακή Ιστορία εκτός από τον επιθετικό προσδιορισμό φέρει στις αποσκευές της τον ενθουσιασμό του νέου,άφθαρτου,καινοτόμου με εγγυήσεις ως προς τα οφέλη και την αξία.(Zaagsma,2013:3)Φέρει έρευνες,συζητήσεις,αναζητήσεις,όρια,δυνατότητες,ενστάσεις,προβλήματα,

ανοιχτά θέματα ως παραγόμενα μιας στενής σχέσης Δικτύου και Ιστορίας που ανάγεται ήδη από τη δεκαετία του ’60.Φέρει αλλαγές που συντελούνται σε πρακτικό[5]αλλά κυρίως σε θεωρητικό επίπεδο δηλαδή όπως επισημαίνει ο Μπιλάλης στη“συλλογική κουλτούρα για το παρελθόν, ως πρακτική και ως κοινωνικό διακύβευμα”(Μπιλάλης,2007:2,1-4˙Zaagsma,2013:3-28˙Μπιλάλης,2002:387-402)

Φέρει αγωνιώδεις συζητήσεις,προβληματισμούς και αντεγκλήσεις για το παρόν και το μέλλον της ιστορικής επιστήμης ως επιστημονικής πειθαρχίας που κατά τον Zaagsma,“αγωνίζεται να συμβιβαστεί με το γενναίο νέο κόσμο[…]στην πορεία της ψηφιακής χιονοστιβάδας”(Zaagsma,2013:4-5˙ Μπιλάλης,2007:1-3˙Μπιλάλης,2015:70,Svensson,2012:184-185˙ Μπιλάλης,2017a,17:43-21:39)

Φέρει “μάχες για την Ιστορία[6]τη μέθεξη/(επι)κοινωνία με την ιστορική επιστήμη μέσα από “ιστορίες εν δικτύω” ή από δημόσιους ιστορικούς που “μέσα από επάλληλες οθόνες,αξεδιάλυτα μπλεγμένοι ανάμεσα σε χαρτιά και καλώδια,γράφουν, διδάσκουν και διδάσκονται εν δικτύω”(Μπιλάλης,2007:2·Μπιλάλης,χ.χ.:7)

Φέρει τέλος σχεδόν κυρίαρχα και κυριαρχικά το παρελθόν στο διαδίκτυο μορφοποιημένο ως ιστορική πληροφορία, σπαραγματική, συνθηματολογική, θρυμματισμένη,“ψηφιοποιημένη ψηφίδαενός διαδικτυακού παλίμψηστου που διακινείται ιομορφικά,(viral),παρασιτικά,[7](Μπιλάλης,2015:71,υποσ.15· Serres,2009)στον κυβερνοχώρο με αυτοματοποιημένες ή μη πρακτικές ιομορφικού διαμοιρασμού[8]που φτάνει ως τη“φετιχοποίηση”[9]υπό το πρίσμα μιας γενικότερης “ιο-πολιτικής” θεώρησης του παρελθόντος ορισμένη πλήρως από τις ανάγκες και τις απαιτήσεις του“ψηφιακού καπιταλισμού”[10](Μπιλάλης,2015:70,υποσ,14,72-75˙Μπιλάλης,2015a:69˙Ντόκινς,2017˙ Tarde[1890β]1979˙Hardt&Negri,2002:400-407˙Μπιλάλης,2007:1-10˙ Gustaffson,2010:8˙Kaplan,&Haenlein,2011:255˙Μπιλάλης,2017a,25:52-26:20·)

Η ιστορική πληροφορία,υπεραπλουστευμένη,θρυμματισμένη και συνθηματική λειτουργεί στον κυβερνοχώρο ολοκληρωτικά φαντασματικά με τη ιική νοσηρότητα που περιγράφει ο Τάρντε[11]ή ως Αμλετικό φάντασμα υποδηλώνοντας τη νοσηρότητα του ψηφιακού και όχι μόνο “Βασιλείου της Δανιμαρκίας”.Τέλος κατά τον Μπιλάλη λειτουργεί ως συλλογικό και ατομικό αποθετήριο μνήμης χρονικά ασυνεχές και χωρικά ως Φουκωϊκή ετεροτοπία[12](Μπιλάλης,2007:1-10˙Μπιλάλης,2015:65-81˙Μπιλάλης,2015a:8-10,58-79,82˙Μπιλάλης,χ.χ.:5-6˙Λιάκος,2012a:161-165˙Μπιλάλης,2017a,1:02:19-1:04:09)

Κατηγορίες: ΔΗΜΟΣΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ, ΨΗΦΙΑΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ψηφιακή Ιστορία κοιτάζοντας την Ιστορία “έξω από το κουτί”

Τ. Βερβενιώτη: Είμαστε η μοναδική χώρα που δεν γιορτάζει την απελευθέρωση της

http://tvxs.gr/news/ellada/12101944-i-istorikos-t-berbenioti-gia-tin-apeleytherosi-kai-ton-emfylio

Κατηγορίες: ΔΗΜΟΣΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Τ. Βερβενιώτη: Είμαστε η μοναδική χώρα που δεν γιορτάζει την απελευθέρωση της

Μέγας Βασίλειος : Το Λιοντάρι του Χριστού.

Κατηγορίες: Άλλα ,αλλά τα πιο σημαντικά, Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Μέγας Βασίλειος : Το Λιοντάρι του Χριστού.