Συνεργασία του 3ου Γυμνασίου Κέρκυρας με το Ινστιτούτο Γκαίτε

ΜΑΡΙΟΣ ΜΑΚΡΗΣυνεργασία 3ου Γυμνασίου Κέρκυρας και Goethe-Institut Thessaloniki – Μια δράση σε δύο γλώσσες – Πρόγραμμα ευαισθητοποίησης για τους
κινδύνους που ενέχει το ψηφιακό μέλλον και έρευνα – Άρθρο της Μαρία Μπαζδριγιάννη στην ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ (24/6/2023) με παρουσίαση των αποτελεσμάτων της έρευνας

 

Συμμετείχαν στην εκπαιδευτική δράση που υποστηρίζεται από το Goethe Institute και έχει παρουσιαστεί σε περισσότερες από 30 χώρες

ΚΕΡΚΥΡΑ. Σε μια πρωτότυπη εκπαιδευτική δράση που έχει πραγματοποιηθεί σε περισσότερες από 30 χώρες και υποστηρίζεται από το Goethe Institute, με σκοπό να ευαισθητοποιήσει τους μαθητές για τους κινδύνους του διαδικτύου, συμμετείχαν 80 μαθητές της β’ και γ’ τάξης του 3ου Γυμνασίου Κέρκυρας.

Η δράση με τίτλο «What the Future Wants» (Τι θέλει το μέλλον), αναπτύχθηκε στο σχολείο, στα πλαίσια του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων, σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Γκαίτε Θεσσαλονίκης. Απώτερος στόχος δεν ήταν άλλος από το να ενισχύσουν οι μαθητές τις γνώσεις τους γύρω από τα ψηφιακά δεδομένα, ώστε με κριτική στάση να διαμορφώσουν το ψηφιακό τους μέλλον, έχοντας πρώτα ενημερωθεί και προβληματιστεί γι’ αυτό.

Οι ενημερωτικές δραστηριότητες επικεντρώθηκαν στους κινδύνους του διαδικτύου, στην παραπληροφόρηση, στα δεδομένα που μοιράζονται οι μαθητές στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και πως αυτά διαχειρίζονται από τρίτους, στη λειτουργία των αλγόριθμων της τεχνητής νοημοσύνης, αλλά και πως όλα αυτά έχουν συμβάλλει στη δημιουργία των επαγγελματιών influencers. Υπεύθυνοι καθηγητές στο πρωτότυπο αυτό πρότζεκτ, ήταν ο μαθηματικός Μάριος Μαγιολαδίτης, που συνεργάζεται εδώ και χρόνια με το Goethe Institute σε εκπαιδευτικά προγράμματα για νέες τεχνολογίες και η συνάδελφός του Ελένη Μακρή, καθηγήτρια γερμανικών.

Ερωτηματολόγιο

Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε με μια μίνι έρευνα. 24 μαθητές από τους 80 συνολικά που συμμετείχαν, κλήθηκαν μέσω ανώνυμου ερωτηματολογίου, να καταγράψουν στοιχεία για τη συμπεριφορά τους στο διαδίκτυο και να δημιουργήσουν ένα συννεφόλεξο με λέξεις που αφορούσαν τη συγκεκριμένη δράση.

Τα αποτελέσματα, παρότι το δείγμα ήταν μικρό, επιβεβαίωσαν για ακόμη μια φορά τον έντονο εθισμό των νέων στα κοινωνικά δίκτυα αλλά και την άγνοια που έχουν ως προς διαχείριση των πληροφοριών που διακινούν οι ίδιοι, από τρίτους.

«Παρατηρήσαμε ότι πολλές φορές, παρά τις εκπαιδευτικές δράσεις, οι μαθητές υποτιμούν τη διαχείριση που κάνουν οι εταιρείες στο μέγεθος πληροφοριών που μοιράζονται τα ίδια τα παιδιά στο διαδίκτυο. Παρόλο που ασχολούνται με τα κοινωνικά δίκτυα, δεν σημαίνει ότι έχουμε και αύξηση του τεχνολογικού εγγραμματισμού, καθώς δεν γνωρίζουν άλλα εργαλεία. Ελπίζουμε μέσα από την δράση να εξηγήθηκαν καλύτερα οι κίνδυνοι του διαδικτύου» επισήμανε στην «Ε» ο κ. Μαγιολαδίτης.

 Τι έδειξε η έρευνα

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, η πλειοψηφία των μαθητών (58,3%) ασχολείται με τα διαδικτυακά παιχνίδια. Το κινητό ανά χείρας έχει σχεδόν όλη την ημέρα το 20,8% των μαθητών, με το 45,8% να δηλώνει ότι ασχολείται με αυτό 3 με 4 ώρες την ημέρα και το 33,3% 1-2 ώρες.

Μάλιστα οι μισοί μαθητές δήλωσαν ότι το κινητό απαιτεί την προσοχή τους, με κάθε δόνηση και «like». Ωστόσο τα παιδιά φέρεται να έχουν αυτογνωσία, καθώς το 54,2% παραδέχεται ότι χρησιμοποιεί πολλές ώρες το κινητό του. Η χρήση πάντως του κινητού σε αρκετές περιπτώσεις είναι τέτοια, που τους μαθητές τους παίρνει ο ύπνος με τη συσκευή στο χέρι (41,7%). Ως προς το δημοφιλέστερο μέσο δικτύωσης, στο οποίο διατηρούν λογαριασμό αναδείχθηκε το Instragram (ποσοστό 75%). Δεύτερο, με μεγάλη όμως διαφορά, έρχεται το Tik Tok (ποσοστό 12,5%).

Επιπλέον, το 91,7% απάντησε ότι γνωρίζει τι είναι η τεχνητή νοημοσύνη. Τέλος το 50% των μαθητών αξιολόγησε την εκπαιδευτική δράση ενδιαφέρουσα.

Σχολικό Project: Ο κοινόχρηστος χώρος που συχνάζουμε

St3dmΗ εντυπωσιακή παλαιά πόλη της Κέρκυρας  μαγεύει με την ομορφιά της κάθε άνθρωπο που την πρωτοαντικρίζει.  Τα γραφικά καντούνια σε συνδυασμό με τα αναπαλαιωμένα σπίτια και το ειδυλλιακό τοπίο προκαλούν δέος στους περαστικούς. Η πόλη διακρίνεται από μια πλούσια ιστορία και πολιτιστική κληρονομιά. Αναμφίβολα οι κάτοικοι της Κέρκυρας θα πρέπει να νιώθουν ιδιαίτερα περήφανοι για διαβίωσή τους στο νησί.

Περισσότερα σύντομα…

Το 3ο Γυμνάσιο Κέρκυρας στον ημιτελικό του Διαγωνισμού Μαθηματικής Λογικής και Υπολογιστικής Σκέψης

2023 05 06 14.21.29 960x432 1

Μία διδακτική εμπειρία. Μαθητές της Γ’ τάξης του 3ου Γυμνασίου συμμετείχαν στον ημιτελικό του 2ου Πανελλήνιου Μαθητικού Διαγωνισμού Μαθηματικής Λογικής και Υπολογιστικής Σκέψης «Alan Turing» 2022-2023 που διοργάνωσε το ΠΕΚΕΣ Δυτικής Ελλάδας.

Γνωρίσαμε άλλους μαθητές, κερδίσαμε σε εμπειρία, μετρήσαμε τις δυνάμεις μας και βγήκαμε σοφότεροι μέσα από την προετοιμασία και τη συμμετοχή.

Ευχαριστούμε όσους μας στήριξαν στην προσπάθειά μας.

 

image 1024x725 1

Διάκριση στον διαγωνισμό “Μαθηματικής λογικής και υπολογιστικής σκέψης Alan Turing”

343405663 770676694407453 8613960120122614181 n 724x1024 1Μεγάλη επιτυχία για το 3ο Γυμνάσιο Κέρκυρας! Πρωτιά στην περιφέρεια Ιονίων Νήσων και πρόκριση στον ημιτελικό της Πάτρας!

Η ομάδα που συμμετείχε στο 2ο πανελλήνιο μαθητικό διαγωνισμό “Μαθηματικής λογικής και υπολογιστικής σκέψης Alan Turing” που διοργάνωσε το ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Δυτικής Ελλάδας αναδείχθηκε πρώτη στην περιφέρεια Ιονίων νήσων ανάμεσα από δεκάδες σχολεία!

Πρόκειται για τους μαθητές της τρίτης γυμνασίου Κατερίνα Παραμυθιώτη, Γρηγόρη Φανούριο Ρούγκα και Ελένη Σιμώνη Κούστα οι οποίοι συμμετείχαν με την ονομασία “Ξεφτέρια και Σπασίκλες”.

Στο διαγωνισμό, που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 26 Απριλίου 2023, συμμετείχαν περισσότεροι από 3.500 μαθητές που φοιτούν σε Δημόσια και Ιδιωτικά Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια όλων των τύπων της Ελλάδας. Ο διαγωνισμός πραγματοποιήθηκε σε τρία (03) επίπεδα: Επίπεδο 1 (Ε ́& ΣΤ ́ τάξεις Δημοτικού), Επίπεδο 2 (Α ́, Β ́& Γ ́ Γυμνασίου) και Επίπεδο 3 (Α ́, Β ́ & Γ ́ Λυκείου).

Οι μαθητές μας προετοιμάστηκαν για το διαγωνισμό με συναντήσεις τόσο δια ζώσης εντός του σχολείου όσο και εξ αποστάσεως!

Η ομάδα θα συμμετέχει στον ημιτελικό μαζί με άλλες 12 ομάδες από όλη την Ελλάδα στην Πάτρα το Σάββατο 6 Μαΐου στο Μικτό Πειραματικό Σχολείο Πανεπιστημίου Πατρών (Δημοτικό – Γυμνάσιο – Λύκειο) στις 6 Μαΐου 2023.

Αν η ομάδα διακριθεί θα συμμετέχει στον τελικό που θα διεξαχθεί την ίδια μέρα!

Υπ. Καθηγητές: Αθανασία Καββαδία (ΠΕ03, ΠΕ04) και Μάριος Μαγιολαδίτης (ΠΕ03)

 

2023 04 26 11.27.26 1024x461 1 2023 04 26 11.27.36 1024x461 1 2023 04 26 11.28.03 1024x461 1 2023 04 26 11.28.08 1024x461 1 2023 04 26 11.30.32 1024x461 1 2023 04 26 11.30.34 1024x461 1 image 5 image 6

5ο διαγωνισμός ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ 2023

5pyth 1Ο 5ο διαγωνισμός ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ 2023 για μαθητές Β’ Δημοτικού έως και Γ’ Γυμνασίου πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 11-3-2023 εξ αποστάσεως. Το παράρτημα Κέρκυρας ανέλαβε τη διοργάνωση του διαγωνισμού.

Στο διαγωνισμό δήλωσαν συμμετοχή 63 μαθητές και μαθήτριες και τελικά συμμετείχαν 53.

Οι μαθητές που διακρίθηκαν στο διαγωνισμό ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ είναι οι εξής:

ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ ΑΓΓΕΛΙΚΗ – ΕΥΦΡΟΣΥΝΗ, 1ο Γυμνάσιο Κέρκυρας

Μωραΐτης Αλέξανδρος, 5ο Γυμνάσιο Κερκύρας

Κουγγέλη Αθηνά, Δημοτικό σχολείο Κυνοπιαστών

Κοντός Βασίλης, Δημοτικό σχολείο Γαστουρίου Κέρκυρας

ΠΑΣΣΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ, Δημοτικό Σχολείο Ποταμού Κέρκυρας

ΠΑΣΣΑΣ ΑΛΚΙΝΟΟΣ, Δημοτικό Σχολείο Ποταμού Κέρκυρας

Κορακιανίτη Ηλέκτρα, Δημοτικό Σχολείο Γαστουρίου Κέρκυρας

Σκορδίλη Ειρήνη, 12ο Δημοτικό σχολείο Κερκύρας

Παπαβλασοπούλου Ελένη, Δημοτικό Σχολείο Γαστουρίου Κέρκυρας

Γκερδούκης Θωμάς, Δημοτικό Σχολείο Κοινοπιαστών

Καρδάκης Νικόλας – Ελόφ, 7ο Γυμνάσιο Κερκύρας

Καρδάκης Έλιοτ – Κωνσταντίνος, 9ο Δημοτικό Κερκύρας

ΙΩΑΚΕΙΜΙΔΗΣ Παναγιώτης, Δημοτικό Σχολείο Κάτω Κορακιάνας

Σπίνουλας Γεώργιος-Σοφοκλής, Δημοτικό Σχολείο Γαστουρίου Κέρκυρας

Λευθεριώτης Χαρίλαος, Δημοτικό Σχολείο Λιαπάδων

Γουρδούκης Σήφης, Γυμνάσιο και Λυκειακές Τάξεις Αργυράδων

Παντελιός Νικόλαος, 12ο Δημοτικό Κερκύρας

Συμμετοχή του 3ου Γυμνασίου στο 3ο Μαθητικό Μαθηματικό Φεστιβάλ

2023 04 05 12.56.07 1024x461 1Μαθητές του 3ου Γυμνασίου Κέρκυρας συμμετείχαν στο 3ο Μαθηματικό Μαθηματικό Φεστιβάλ με τη δημιουργία θεατρικού.

Το Φεστιβάλ έλαβε χώρα στις 5 και 6 Απριλίου 2023 διαδικτυακά.

Οι μαθητές του τμήματος Γ4 παρακολούθησαν τις ομιλίες, έλυσαν τους γρίφους και είδαν το δημιούργημα των συμμαθητών τους να παίζει στα βίντεο που διακρίθηκαν.

Υπεύθυνοι καθηγητές: Μάριος Μαγιολαδίτης & Αθανασία Καββαδία

Το ιστορικό πείραμα του Ερατοσθένη αναβίωσαν οι μαθητές της Κέρκυρας

image 1Εαρινή ισημερία η Δευτέρα 20 Μαρτίου 2023 και μαθητές της τρίτης τάξης του 3ου Γυμνασίου Κέρκυρας έκαναν αναπαράσταση του πειράματος του Ερατοσθένη. Στόχος τους; Ο υπολογισμός της περιφέρειας της Γης με γεωμετρικό τρόπο!

Ένα ιστορικό πείραμα ηλικίας 2.500 ετών αναβίωσε σήμερα στην αυλή του σχολείου μας.

Με αυτό τον τρόπο το σχολείο συμμετείχε στη δράση της ΠΑΝ.Ε.Κ.Φ.Ε [Πανελληνία Ένωση Υπεύθυνων Εργαστηριακών Κέντρων Φυσικών Επιστημών] με την έγκριση του ΥΠΑΙΘ σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Αστρονομίας, Αστροφυσικής, Διαστημικών Εφαρμογών & Τηλεσκόπησης.

Με τη βοήθεια των σκιών, οι υπολόγισαν την ακτίνα της Γης.

Υπεύθυνος της δράσης από το σχολείο ήταν ο φυσικός Νίκος Καραλής και συμμετείχαν οι μαθηματικοί Μ. Μαγιολαδίτης & Γ. Σαμψών.

Ανάλογες δράσεις πραγματοποίησαν το 7ο Γυμνάσιο Κέρκυρας, το Γυμνάσιο Καρουσάδων, το Γυμνάσιο με Λ.Τ. Αργυράδων, το Γυμνάσιο με Λ.Τ. Κασσιώπης, το Γυμνάσιο Θιναλίων κ.α.

3ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΕΡΚΥΡΑΣ 1024x1024 1

Μαθητές «παντρεύουν» τα Μαθηματικά με την Τέχνη

page11 5 724x1024 1Συμμετοχή του 3ου Γυμνασίου Κέρκυρας στο 3ο Πανελλήνιο Μαθητικό Μαθηματικό Φεστιβάλ με θεατρικό δρώμενο στο οποίο μιλάν τα παιδιά για την αξία των μαθηματικών στη ζωή.

Για την επίτευξη του στόχου μας συνεργάστηκαμε με φοιτητές του Τμήματος τεχνών εικόνας και ήχου του Ιονίου πανεπιστημίου (Στρατής Αλβανός, Ιωάννα Φακίνου, Φώτης Πάγκαλος) κάτω από την καθοδήγηση και τη σκηνοθεσία του Μιχάλη Καπετανίδη, ο οποίος έκανε και το τελικό μοντάζ.

Οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία όχι μόνο να συμμετέχουν σε ένα θεατρικό αλλά να δουν και πως στήνεται μια κινηματογραφική παραγωγή μικρού μήκους, να δουν τα στάδια δημιουργίας μιας ταινίας και τα μέσα που χρησιμοποιούνται, δουλεύοντας στην πράξη μαζί με επαγγελματίες του χώρου.

Οι φωτογραφίες δημοσιεύονται μετά από γονική συναίνεση.

Ευχαριστούμε το διευθυντή και το προσωπικό της δημόσιας κεντρικής βιβλιοθήκης Κέρκυρας για την παραχώρηση του χώρου, το Μιχάλη Καπετανίδη και τους φοιτητές του Τμήματος τεχνών εικόνας και ήχου για την άψογη συνεργασία.

Η εμπειρία που αποκομίσαμε όλοι από το εγχείρημα είναι ανεκτίμητη!

Υπεύθυνοι καθηγητές: Αθ. Καββαδία (ΠΕ03, ΠΕ04) και Μ. Μαγιολαδίτης (ΠΕ03)

Οι μαθητές που συμμετείχαν (αλφαβητικά): Άγγελος Πανδής, Αλεξάνδρα Πηγή, Κατερίνα Ρίζου, Γρηγόρης Ρούγκας, Κωνσταντίνα Σταθοκωστοπούλου.

Τηλεοπτική προβολή

Το θεατρικό δρώμενο του 3ου Γυμνασίου Κέρκυρας με θέμα τα μαθηματικά παίχτηκε στο START TV!

Ραδιοφωνική συζήτηση

Με τη δημοσιογράφο Μαρία Παγκράτη στην ΕΡΤ Κέρκυρας συζητήσαμε για το θεατρικό δρώμενο που δημιούργησε το 3ο Γυμνάσιο Κέρκυρας, για τη συνεργασία μαθητών με φοιτητές του Τμήματος τεχνών ήχου και εικόνας για το 3ο πανελλήνιο μαθηματικό μαθηματικό φεστιβάλ και πολλά άλλα.

 

image

Βράβευση του 3ου Γυμνασίου στο 8ο Πανελλήνιο Συνέδριο eTwinning

Την Παρασκευή 17 Φεβρουαρίου 2023 ξεκίνησε το 8ο Πανελλήνιο Συνέδριο eTwinning με θέμα την «Αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στα συνεργατικά σχολικά προγράμματα στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση».

Η διευθύντρια του 3ου Γυμνασίου Κέρκυρας κ. Αθανασία Καββαδία μίλησε για το εγχείρημα και πως υλοποιήθηκε από τους μαθητές και τις μαθήτριες

Το σχολείο έλαβε το 2ο βραβείο για την εξαιρετική δουλειά του με το έργο του ‘A.B.C.D.E: Awareness Builds Competence in Digital Environment’.

Το 3ο Γυμνάσιο είναι ένα από τα 10 σχολεία που βραβεύτηκαν πανελλαδικά ανάμεσα σε 126 συμμετοχές. Συγκεκριμένα βραβεύτηκαν, 2 νηπιαγωγεία, 2 δημοτικά, 2 γυμνάσια , 2 σχολεία στην κατηγορία ΓΕΛ, ΕΠΑΛ, ΕΠΑΣ, TEE και ΕΕΕΕΚ και ένα βραβείο δόθηκε από κοινού σε 2 σχολεία στην κατηγορία STEM.

Η διαδικασία της αξιολόγησης πραγματοποιήθηκε από μέλη της Εθνικής Υπηρεσίας Υποστήριξης της δράσης eTwinning.

Συγκεκριμένα οι αξιολογητές έλαβαν υπόψη τα ακόλουθα κριτήρια:

Παιδαγωγική Καινοτομία: Πώς οι πτυχές του έργου μπορούν να θεωρηθούν πιο καινοτόμες και δημιουργικές όσον αφορά στο περιεχόμενο και τους στόχους, την προσέγγιση, τις δραστηριότητες και τη μεθοδολογία, τα τελικά προϊόντα, τη διάδοση και τη δημοσίευση.

Ενσωμάτωση στη Διδακτέα ύλη: Πώς ενσωματώθηκε το έργο στην υπάρχουσα διδακτέα ύλη, καθώς και στο ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου.

Συνεργασία μεταξύ των σχολείων-εταίρων: Πώς επικοινωνούν και συνεργάζονται οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές των σχολείων, καθ’ όλη τη διάρκεια του έργου (π.χ. όχι απλά με το να μοιράζονται τα αποτελέσματα αλλά συνεργαζόμενοι ενεργά).

Χρήση της τεχνολογίας: Πώς το έργο αξιοποίησε και χρησιμοποίησε δημιουργικά τα εργαλεία των ΤΠΕ.

Αποτελέσματα, αντίκτυπος και τεκμηρίωση: Ποια είναι τα αποτελέσματα του έργου, πώς παρουσιάζονται αυτά, τι αντίκτυπο είχε το έργο στη σχολική και στην ευρύτερη κοινότητα, γιατί το έργο αξίζει να βραβευθεί.

Mε τη συνεργασία των εκπαιδευτικών, θα εκδοθεί οδηγός καλών πρακτικών με την περιγραφή των βραβευμένων έργων.

 

Screenshot 2023 02 17 20.09.08 1024x576 1

37ο Πανελλήνιο Συνέδριο Μαθηματικής Παιδείας

Αντιπροσωπεία του Δ.Σ. του παραρτήματος Κέρκυρας της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας (Μ. Μαγιολαδίτης, Θ. Κοτινάς) βρέθηκε στο Ναύπλιο 4-6 Νοεμβρίου 2022 για το 37ο Πανελλήνιο Συνέδριο Μαθηματικής Παιδείας. Ανάμεσα στα άλλα παρακολουθήσαμε παρουσίαση της μεθόδου της ανεστραμμένης τάξης όπως εφαρμόστηκε στο 3ο Γυμνάσιο Κέρκυρας από την συναδέλφισσα Αθανασία Καββαδία σε συνεργασία με τον Χ. Μάλλιαρη.

312735010 10160742403086042 7573694076921680368 nScreenshot 230Screenshot 231

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση