
Στα πλαίσια της συζήτησης για την προστασία των προσωπικών δεδομένων κατά την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, παραθέτουμε την απόφαση της της Αρχής , όπως την παρουσιάζαται σε άρθρο στο syntagmawatch.gr.
“Η Αρχή διατύπωσε την άποψη ότι «η έννοια της διαφάνειας δεν είναι φορμαλιστική» – κι έτσι κατέληξε στην κρίση ότι η ενημέρωση στην οποία προέβη, μεταξύ των δυο αποφάσεων, το Υπουργείο ήταν πλημμελής και δεν πληρούσε τα κριτήρια του άρθρου 13 ΓΚΠΔ και το απαιτούμενο βάθος τους. Δεύτερον προέβη σε μια διάκριση μεταξύ «σύγχρονης» (παρακολούθηση τηλεκπαίδευσης από όλα τα παιδιά την ίδια στιγμή) και «μη σύγχρονης» εκπαίδευσης – και διατύπωσε τη γνώμη ότι η πρώτη ήταν προτιμότερη και μόνο αυτή πληρούσε άνευ ετέρου τα κριτήρια του νόμου και τις περί νομιμότητας αποφάνσεις της γνωμοδότησης 4/2020. Τρίτον, παρατήρησε ότι, δίπλα στον κατεξοχήν υπεύθυνο επεξεργασίας των δεδομένων της τηλεκπαίδευσης, το Υπουργείο Παιδείας, συμμετοχή και άρα και ευθύνη, με την ιδιότητα του «από κοινού υπεύθυνου επεξεργασίας», είχε και η εταιρία (Cisco) η οποία πρόσφερε και «λειτούργησε» το εφαρμοσθέν για την τηλεκπαίδευση «σύστημα» (Webex) –και έκρινε, ως προς αυτό, ότι το Υπουργείο δεν είχε διενεργήσει αναλυτική διερεύνηση της νομιμότητας των σκοπών επεξεργασίας εκ μέρους της συγκεκριμένης εταιρίας. Και τέταρτον, έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στο ζήτημα της διαβίβασης δεδομένων σε τρίτους, βάσει του άρθρου 46 ΓΚΠΔ και τελικά θεώρησε ότι το αναγκαστικό για τεχνολογικούς λόγους «ταξίδι» των δεδομένων μέσω του συστήματος στις ΗΠΑ δεν πληρούσε, εφόσον έγινε μέσω «τυποποιημένων συμβατικών ρητρών» και όχι μέσω ειδικής απόδειξης καταλληλότητας, τις προϋποθέσεις του νόμου, υπό το φως ιδίως της απόφασης «Schrems III» (C-311/18) του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης.”
Πηγή: Κώστας Μποτόπουλος, syntagmawatch.gr