Kατηγορίες

Translate

European Radio Logo

Γ’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ – ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΟ ΣΤΗΝ 6η ΕΝΟΤΗΤΑ – ΟΙ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΕΣ ΤΟΥ ΟΔΥΣΣΕΑ

Για τους συναδέλφους που διδάσκουν στην Γ΄Δημοτικού, παραθέτω ένα επαναληπτικό που ετοίμασα για την ενότητα της Οδύσσειας. Περιλαμβάνει την ύλη και των έξι κεφαλαίων της ενότητας. Ελπίζω να σας φανεί χρήσιμο!

 

Πηγή του επαναληπτικού: e – selides

ΟΙ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΕΣ ΤΟΥ ΟΔΥΣΣΕΑ

ΔΙΠΛΩΜΑΤΑ ΕΠΙΒΡΑΒΕΥΣΗΣ

Η επιβράβευση των μαθητών της Α΄Δημοτικού είναι καθοριστικής σημασίας. Τους επιβεβαιώνει τον σωστό τρόπο εργασίας και συμπεριφοράς και τους τονώνει την αυτοπεποίθηση. Ανεξαρτήτως της μεθόδου ελέγχου της σωστής συμπεριφοράς και εργασίας, μπορούμε να δώσουμε, όποτε κρίνουμε αναγκαίο, τα παρακάτω “διπλώματα επιβράβευσης”. Αρχικά τα εκτυπώνουμε και στη συνέχεια, αν θέλουμε, τα πλαστικοποιούμε για να δείχνουν περισσότερο φροντισμένα αλλά και για να κρατήσουν περισσότερο.

ΔΙΠΛΩΜΑ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ

ΔΙΠΛΩΜΑ ΓΡΑΦΗΣ

ΔΙΠΛΩΜΑ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑΣ

ΣΧΕΔΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

ΣΤΟΧΟΣ

Δεν είναι ασυνήθιστο αρκετά συχνά να “χανόμαστε” κάτω από το βάρος των στόχων και των σκοπών κάθε μαθήματος που πρέπει να διδάξουμε. Αυτό δεν πρέπει να μας ξενίζει αφού η διαθεματικότητα αποτελεί βασικό γνώρισμα της στοχοθεσίας των Αναλυτικών Προγραμμάτων. Ένας τρόπος για να οργανώσουμε:1.  όλα αυτά που θέλουμε να διδάξουμε αλλά και 2.  τα μέσα που σκοπεύουμε να χρησιμοποιήσουμε είναι να συμπληρώσουμε ένα σχέδιο διδασκαλίας. Παρακάτω θα βρείτε ένα συνημμένο  αρχείο με ένα σχέδιο διδασκαλίας που μπορούμε να εκτυπώσουμε και να χρησιμοποιήσουμε όποτε κρίνουμε ότι χρειαζόμαστε οργάνωση στη διδασκαλία ενός συγκεκριμένου μαθήματος.

ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

ΙΔΕΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ “ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΜΕ ΤΟ ΣΩΤΗΡΗ” – ΓΛΩΣΣΑ Δ΄ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ

Η πέμπτη ενότητα της Γλώσσας της Δ΄Δημοτικού έχει θέμα την Κυκλοφοριακή Αγωγή. Στην υποενότητα “Στο δρόμο με το Σωτήρη” οι μαθητές γνωρίζουν κανόνες που θα τους κάνουν να αισθάνονται ασφαλείς στο δρόμο είτε είναι πεζοί είτε βρίσκονται μέσα στο αυτοκίνητο ή οδηγούν ποδήλατο. Η συζήτηση γύρω από τους κανόνες οδικής ασφάλειας μπορεί να επεκταθεί με την προβολή του παρακάτω βίντεο:

Μπορούμε ακόμα να γνωρίσουμε τα σήματα του ΚΟΚ μέσα από την παρακάτω παρουσίαση. Αρχικά ρωτάμε τα παιδιά αν γνωρίζουν το κάθε σήμα, στη συνέχεια “αποκαλύπτουμε” τη σημασία του και έτσι μπορούμε να καταλάβουμε κατά πόσο τα παιδιά αναγνωρίζουν το καθένα από αυτά.

Δείτε το στο slideshare.net

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ

zwa-kai-xristougenna-26

Μπορεί τα Χριστούγεννα να είναι (λίγο) μακριά ακόμη αλλά καλό είναι να προετοιμαστούμε έγκαιρα για τις χριστουγεννιάτικες κατασκευές μας στην τάξη! Παρακάτω παραθέτω μερικές  εικόνες – ιδέες που αλίευσα από τον παγκόσμιο ιστό:

Και μία ακόμη ιδέα για διακόσμηση της τάξης με οδηγίες κατασκευής: Τάρανδος με πατούσα και παλάμες

ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑΣ

Πολλοί είναι οι εκπαιδευτικοί που εκπονούν πρόγραμμα φιλαναγνωσίας  την ώρα της Ευέλικτης Ζώνης. Το βιβλίο “Εμένα με νοιάζει” της Γαλάτειας Γρηγοριάδου Σουρέλη, αποτελεί μια πολύ καλή επιλογή για αξιοποίηση σε τέτοιου είδους πρόγραμμα καθώς μπορεί να συνδυαστεί και με την Περιβαλλοντική Αγωγή αφού είναι το πρώτο ελληνικό μυθιστόρημα για τη ρύπανση του περιβάλλοντος.

emena_me_noiazei

 

ΠΕΡΙΛΙΨΗ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ

“Το βιβλίο “Εμένα με νοιάζει” είναι ένα συναρπαστικό, γλαφυρό μυθιστόρημα, που ευαισθητοποιεί τους νέους για το καυτό πρόβλημα της εποχής μας, τη ρύπανση του περιβάλλοντος. Τονίζει την ατομική ευθύνη για την καταστροφή της γης.  Μια ολόκληρη τάξη σχολείου καταλαβαίνει τον κίνδυνο, παλεύει και αγωνίζεται, με το σύνθημα «εμένα με νοιάζει». Εμένα με νοιάζει, αν ένα πεύκο κόβεται ή καίγεται, εμένα με νοιάζει, αν ένα βοτσαλάκι λερωθεί από τα απόβλητα. Γιατί δικό μου το πεύκο, δικό μου το βοτσαλάκι. Μπορώ να αλλάξω τον κόσμο εγώ, γιατί εμένα με νοιάζει. ” (Από το οπισθόφυλλο του βιβλίου). Περισσότερες πληροφορίες για την υπόθεση θα βρείτε εδώ: http://3gym-rodou.dod.sch.gr/library/wp-content/uploads/2011/02/flagou.pdf

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ

ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΚΕΛΟΣ ΤΗΣ ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑΣ

  • Ο εκπαιδευτικός διαβάζει το κείμενο ανά ενότητες και συζητά με τους μαθητές το περιεχόμενό τους.
  • Ένας μαθητής αναλαμβάνει από τον εκπαιδευτικό το ρόλο του αφηγητή για μία ενότητα. Είναι υπεύθυνος ώστε να προετοιμάσει την αφήγησή του μερικές μέρες νωρίτερα. Οι μαθητές ψηφίζουν στο τέλος για τον “καλύτερο αφηγητή”.
  • Χαρτογράφηση του τόπου και των ηρώων του μυθιστορήματος. Σε χαρτί του μέτρου οι μαθητές ζωγραφίζουν τον τόπο της εξέλιξης του βιβλίου. Σε χαρτόνι σχεδιάζουν τους ήρωες, τους κόβουν και τους κολλούν στον “τόπο”. Με την πάροδο του χρόνου προσθέτουν και νέους ήρωες.
  • Δημιουργία βίντεο-παρουσίασης. Οι μαθητές εικονογραφούν τις σημαντικότερες κατά την άποψή τους σκηνές του μυθιστορήματος. Στη συνέχεια, με τη βοήθεια του εκπαιδευτικού της Πληροφορικής, ηχογραφούν και “ντύνουν” τις εικονογραφημένες σκηνές με λόγια. Ο εκπαιδευτικός τούς βοηθά ώστε να ταιριάξουν εικόνα και λόγο σε βίντεο-παρουσίαση.

ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΚΕΛΟΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

  • Οι μαθητές ερευνούν και βρίσκουν ένα περιβαλλοντικό πρόβλημα της περιοχής τους. Αναλαμβάνουν να γράψουν ένα γράμμα για αυτό στις τοπικές αρχές  ώστε να τις ευαισθητοποιήσουν αλλά και να τους προτείνουν τρόπους επίλυσης.
  • Ο κάθε μαθητής αναλαμβάνει να τραβήξει μια φωτογραφία από ένα περιβαλλοντικό πρόβλημα που εντοπίζει στην πόλη ή το χωριό του. Οι φωτογραφίες συγκεντρώνονται και αποτελούν υλικό για μία έκθεση φωτογραφίας στο χώρο του σχολείου με θέμα: “Περιβαλλοντικά προβλήματα της περιοχής μας”.
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση