ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ

Τα τελευταία χρόνια οι επιθετικές συμπεριφορές και ιδιαίτερα οι εκφοβιστικές συμπεριφορές στο σχολείο έχουν αυξηθεί ραγδαία, με αποτέλεσμα να έχουν γίνει αντικείμενο μελέτης των ερευνητών, καθώς αποτελούν κοινωνικό πρόβλημα. Στην Ελλάδα υπολογίζεται πως 10-15% των μαθητών πέφτει θύμα βίας στο σχολείο και 5% των μαθητών είναι αυτοί οι οποίοι ασκούν βία, οι θύτες. Υπάρχει υπεροχή των αγοριών έναντι των κοριτσιών στην εκδήλωση σωματικής βίας, υποστηρίζεται βέβαια πως (τα κορίτσια) εμπλέκονται σε εκφοβισμό αλλά πιο έμμεσα και συγκαλυμμένα.

Ο Olweus, πρωτοπόρος Νορβηγός ερευνητής της ενδοσχολικής βίας, ορίζει ως εκφοβισμό την κατάσταση στην οποία ο μαθητής εκτίθεται για συνεχόμενο χρονικό διάστημα σε αρνητικές πράξεις ενός ή περισσότερων μαθητών, οι οποίες εκδηλώνονται με επιθετικές συμπεριφορές. Εκφοβισμός δηλαδή, σημαίνει βασανισμός με επαναλαμβανόμενες επιθέσεις, στηρίζεται στην έλλειψη σεβασμού του άλλου, στην καταστροφή της αξιοπρέπειας του μέσω της επίθεσης, η οποία περιλαμβάνει το τρίπτυχο «απομονώνω-αποδυναμώνω-καταστρέφω».

Συγκεκριμένα, η εκφοβιστική συμπεριφορά αφορά στην ύπαρξη ανισότητας σε επίπεδο δύναμης και εξουσίας μεταξύ δύο μερών και εκδηλώνεται με αρνητικές συμπεριφορές βίας από τη μία πλευρά, με σκοπό να δημιουργήσει συναισθήματα φόβου, ψυχικής έντασης ή και βλάβης στην άλλη πλευρά. Κατά την εμφάνιση εκφοβιστικής συμπεριφοράς δηλαδή μεταξύ του θύτη και του θύματος, αναπτύσσεται ανισορροπία δύναμης (συναισθηματικής, σωματικής, γνωστικής), ώστε το θύμα δεν μπορεί να αμυνθεί, με αποτέλεσμα να εντείνεται η ανισότητα. Το θύμα εκδηλώνει τις ψυχικές εντάσεις τις οποίες βιώνει με πόνο, θυμό, απόσυρση ή κλάμα. Ο θύτης αντίθετα παραμένει ψυχρός, χωρίς να αναπτύσσει ενσυναίσθηση για το θύμα, αδιαφορεί, πιστεύοντας ότι το ίδιο το θύμα ευθύνεται για την επίθεση και ότι κάτι τέτοιο του αξίζει, νιώθει δικαιωμένος και θεωρεί πως πρέπει να είναι πάντα κερδισμένος έχοντας και την συμπαράσταση των φίλων του. Συχνά η συμπεριφορά τους αυτή πηγάζει από τη χαμηλή αυτοεκτίμηση, ενώ η ταπείνωση και ο εκφοβισμός του συμμαθητή τους αποτελεί το μέσο αναπλήρωσης αυτής της χαμένης αυτοεκτίμησης και της απόκτησης κύρους μεταξύ των συνομηλίκων τους.

Η εκφοβιστική συμπεριφορά μεταξύ των μαθητών εκδηλώνεται με διάφορες μορφές οι οποίες είναι:

  • Άμεση / Σωματική: Χτυπάω, κλωτσάω, σπρώχνω, φτύνω, βάζω τρικλοποδιά, κλέβω, κρύβω, καταστρέφω τα πράγματα.
  • Άμεση / Λεκτική: Κοροϊδεύω, προσβάλλω, βρίζω, κάνω σεξουαλικά υπονοούμενα ή/και χειρονομίες.
  • Έμμεση / Κοινωνική: Εκβιάζω, απειλώ με σωματική βία και απαιτώ χρήματα ή πράγματα, διαδίδω φήμες, απομονώνω κοινωνικά, προδίδω τα μυστικά, προσβλητικά γκράφιτι.
  • Ηλεκτρονική: μέσω κινητού τηλεφώνου ή διαδικτύου, απειλές, προσβολές, δυσφήμιση, κοινωνική απομόνωση, δημοσιοποίηση πληροφοριών και εικόνων χωρίς άδεια, ψεύτικη ταυτότητα για εκμαίευση πληροφοριών και γελοιοποίηση.

Οι λόγοι για τους οποίους εκδηλώνεται το φαινόμενο αυτό είναι σύνθετοι και συνιστούν μία αλληλεπίδραση μεταξύ ατομικών, διαπροσωπικών, κοινοτικών και κοινωνικών παραγόντων. Σημαντικό ρόλο κατέχουν τα ατομικά χαρακτηριστικά του θύτη και του θύματος, η κουλτούρα του σχολικού περιβάλλοντος, το οικογενειακό περιβάλλον, οι στάσεις των γονέων, παιδιών και εκπαιδευτικών απέναντι στη βία, η προβολή της βίας από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης και γενικότερα κοινωνικά προβλήματα τα οποία ενισχύουν τέτοιου είδους συμπεριφορές.

Πέρα από τους λόγους και τις μορφές με τις οποίες εμφανίζεται ο σχολικός εκφοβισμός, υπάρχουν και σοβαρές συνέπειες, τόσο σωματικά όσο και ψυχολογικά. Σε ορισμένες περιπτώσεις δε, οι συνέπειες μπορεί να είναι ιδιαίτερα επικίνδυνες με τραγικά αποτελέσματα. Οι μαθητές που υφίστανται εκφοβισμό δε ζητούν βοήθεια, οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς επίσης δε συζητούν αρκετά με τα παιδιά τους.

Αντιλαμβανόμαστε λοιπόν πως η πρόληψη και η κατάλληλη αντιμετώπιση της σχολικής βίας είναι απαραίτητη μέσω στρατηγικών παρεμβάσεων. Τα παιδιά έχουν δικαίωμα να βρίσκονται σε ένα σχολικό περιβάλλον το οποίο τους παρέχει ασφάλεια και προστασία και ο πιο σημαντικός παράγοντας εξασφάλισης αυτού και αποτροπής της βίας είναι ο ενήλικας.

Καρβουνίδου Μαρία

Κατηγορίες: ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ-BYLLYING | Ετικέτες: , , | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ

ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ (CYBER BULLYING)

Διαδικτυακός εκφοβισμός συμβαίνει όταν κάποιος κακόβουλος παρενοχλεί ένα άτομο με τη χρήση της τεχνολογίας. Η παρενόχληση αυτή μπορεί να γίνεται σε τακτικά ή άτακτα χρονικά διαστήματα μέσω οποιασδήποτε πράξης εκφοβισμού, επιθετικότητας, τρομοκρατικής ή αυταρχικής συμπεριφοράς. Ο διαδικτυακός εκφοβισμός περιλαμβάνει καταστάσεις όπως η αποστολή ανήθικων μηνυμάτων, ο αποκλεισμός ατόμων από εφαρμογές συνομιλιών, το hacking ενός ξένου λογαριασμού, η δημοσίευση ενοχλητικών φωτογραφιών, διάδοση προσβλητικών φημών κ.α.

Ένα θύμα διαδικτυακού εκφοβισμού μπορεί να βιώσει μία πολύ αγχώδη κατάσταση, καθώς τα μηνύματα μπορούν να σταλούν ανώνυμα και επομένως είναι δύσκολο να γνωρίζει ποιος είναι ο θύτης.Επιπλέον, ο διαδικτυακός εκφοβισμός μπορεί να συμβεί οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας από οποιοδήποτε μέρος. Όταν τα μηνύματα ή οι φωτογραφίες δημοσιευθούν στο διαδίκτυο προβάλλονται άμεσα σε πολλούς χρήστες και αυτό αναστατώνει τα θύματα που βλέπουν πόσο γρήγορα μία φωτογραφία ή μια φήμη διαδίδεται στο διαδίκτυο.

Ο εκφοβισμός μέσω του διαδικτύου μπορεί να είναι άμεσος ή έμμεσος εμπλέκοντας και άλλα άτομα που ενδεχομένως να μην γνωρίζουν προσωπικά το θύμα.

πηγή: saferinternet4kids.gr

Cyberbullying

Δείτε το στο slideshare.net

 

Κατηγορίες: ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ (CYBER BULLYING)

Κοινωνικά δίκτυα (social networks)

Οι ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης αποτελούν εικονικές κοινότητες, όπου οι χρήστες του Διαδικτύου έχουν τη δυνατότητα να δημιουργήσουν τα εικονικά τους προφίλ και να αναπτύξουν ένα δίκτυο επαφών, με τις οποίες μπορούν να επικοινωνούν μέσω της ιστοσελίδας. Οι πιο διαδεδομένες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης παγκοσμίως αυτή τη στιγμή είναι το Myspace και το Facebook.

Παρακάτω θα βρείτε ένα φύλλο εργασίας το οποίο θα δουλέψουμε στην τάξη αφού συζητήσουμε τα πλεονεκτήματα μειονεκτήματα των κοινωνικών δικτύων και ασφαλή χρήση αυτών.

ΦΥΛΛΟ-ΕΡΓΑΣΙΑΣ 2

Κατηγορίες: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Κοινωνικά δίκτυα (social networks)

ΟΙ ΒΑΣΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΤΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ

Έν υπολογιστικό σύστημα αποτελείται από την Κεντρική Μονάδα και τις Περιφερειακές Συσκευές.

Οι περιφερειακές συσκευές χρησιμοποιούνται για να επικοινωνήσουμε με τον υπολογιστή και χωρίζονται σε:

  • Συσκευές εισόδου: χρησιμοποιούνται από τους χρήστες για να εισάγουν δεδομένα και εντολές στην κεντρική μονάδα του υπολογιστή. Συσκευές εισόδου είναι το πληκτρολόγιο, το ποντίκι, ο σαρωτής, το μικρόφωνο.
  • Συσκευές εξόδου: χρησιμοποιούνται για να εμφανιστούν τα αποτελέσματα της επεξεργασίας των δεδομένων. Συσκευές εξόδου είναι η οθόνη, ο εκτυπωτής, τα ηχεία.

Μπορείτε να παρακολουθήσετε το παρακάτω βίντεο επιπλέον πληροφορίες:

http://https://www.youtube.com/watch?v=AazNcrC0yPk

Κατηγορίες: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΟΙ ΒΑΣΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΤΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ

ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ

Η κάθε ομάδα συγκεντρώνει πληροφορίες, απαντώντας μέσω της μηχανής αναζήτησης google ,στις ερωτήσεις που δίνονται παρακάτω και τις καταγράφει σε ένα αρχείο word (εφαρμογή επεξεργασίας κειμένου). Έπειτα θα συγκεντρώσουμε το υλικό, τις φωτογραφίες και θα δημιουργήσουμε παρουσίαση στο Power Point (εφαρμογή παρουσίασης).

  1. Τι είναι ο ηλεκτρονικός εκφοβισμός (ορισμός);
  1. Ποιές οι μορφές του ηλεκτρονικού εκφοβισμού;
  1. Ποιές οι συνέπειες του ηλεκτρονικού εκφοβισμού;
  1. Κανόνες σωστής χρήσης των κινητών τηλεφώνων.
  1. Κανόνες για τη σωστή χρήση των chat, κοινωνικών δικτύων (facebook, messenger, instagram etc).
  1. Πως μπορούμε να το αντιμετωπίσουμε;
Κατηγορίες: ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ | 1 σχόλιο