15 Μαΐου Παγκόσμια Ημέρα Οικογένειας

Η Διεθνής Ημέρα της Οικογένειας καθιερώθηκε το 1993 με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ (A/RES/47/237) και εορτάζεται κάθε χρόνο στις 15 Μαΐου.

Ο ετήσιος αυτός εορτασμός αντανακλά τη σπουδαιότητα που αποδίδει η διεθνής κοινότητα στην οικογένεια ως βασικό κύτταρο της κοινωνίας.

Υπάρχουν άπειρα βιβλία αφιερωμενα στο θεσμό της οικογένειας τα οποία μπορείτε να διαβάσετε με τα παιδάκια σας ή και τους μαθητές σας.

Ένα εξαιρετικό βιβλίο αφιερωμένο στην οικογένεια της κα. Μανάφη Ιωάννας είναι το <<Η μονα-δική μου οικογένεια,Παρέα με τον Έλφι τον Ουρανοκατέβατο>> , το οποίο διατίθεται δωρεάν στο διαδίκτυο στη σελίδα http://www.elivres.byethost7.com/Myonlyfamily/story.html

Αξίζει να το διαβάσετε!!!Σχετική εικόνα

Παιδικά βιβλία για το Πάσχα.

Καλό Πάσχα! – Εκδόσεις Ακρίτας

Αυτό το πασχαλινό βιβλίο, μέσα από τα μικρά κείμενά του, τα παιχνίδια και τις δραστηριότητες, οδηγεί τα μικρά παιδιά στην πορεία της Μεγάλης Εβδομάδας μέχρι την Κυριακή του Πάσχα. Οι μικροί αναγνώστες θα βρουν πολύ διασκεδαστικά και ενδιαφέροντα τα σταυρόλεξα, τα παιχνίδια με παζλ, διαφορές ή τις εικόνες για ζωγραφική και τα αυτοκόλλητα και έτσι θα γνωρίσουν ευχάριστα τη μεγάλη αυτή γιορτή! Από 5 ετών

Αγαπημένες ιστορίες για το Πάσχα – Εκδόσεις Μίνωας

Η πολύ ελκυστική, σύγχρονη εικονογράφηση, καθώς και η επιτυχημένη διασκευή των κειμένων, βοηθά τα παιδιά να γνωρίσουν δέκα αγαπημένες ιστορίες για το Πάσχα από τους πιο αγαπημένους Έλληνες κλασσικούς συγγραφείς, όπως ο Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης, ο Γρηγόριος Ξενόπουλος, ο Ανδρέας Καρκαβίτσας, ο Τέλλος Άγρας, ο Διονύσιος Σολωμός και πολλοί άλλοι. Ένα πασχαλινό βιβλίο πολύ φιλικό στα παιδιά, που σίγουρα θα τα ταξιδέψει σε διαφορετικούς κόσμους, με έντονη την πασχαλινή ατμόσφαιρα…

Η Αγάπη φέρνει την Άνοιξη – Εκδόσεις Άθως

Μια πολύ όμορφη, τρυφερή και ουσιαστική ιστορία που θυμίζει παραδοσιακό παραμύθι. Ένα χωριό που όλοι οι κάτοικοί του ζούσαν αγαπημένοι και στη ζωή τους υπήρχε το τραγούδι και η αγάπη. Ο θάνατος του αγαπητού στο χωριό μυλωνά θα αλλάξει τις συνθήκες και στο χωριό αρχίζει να βασιλεύει η διχόνοια και η γκρίνια. Και έφτασε Μάης και η άνοιξη δεν είχε φανεί ακόμη… Όταν η αυλή του μπαρμπα-Παναγιώτη ήταν η μοναδική που γέμισε παπαρούνες, οι χωρικοί άρχισαν να αναρωτιούνται. Και τελικά, το βράδι της Ανάστασης, κατάλαβαν πως μόνο όταν μονιάσουν θα έρθει η άνοιξη… Από 6 ετών

Τα τρία μικρά λαγουδάκια – Εκδόσεις Αερόστατο

Έφτασε το Πάσχα και φέτος για πρώτη φορά τρία λαγουδάκια, ο Τζόνι, ο Φλιπς και ο μικρός Καρότος θα πρέπει να βράσουν και να βάψουν αυγά! Όμως, δεν το έχουν ξανακάνει ποτέ! Τους βοηθάει, όμως, ο Σνούπε ο αγρότης, η Μάρθα που έχει ταβέρνα και οι γατοπειρατές που τους μαθαίνουν να ζωγραφίζουν όμορφα σχέδια.

Η αστεία εικονογράφηση θα απορροφήσει τα παιδιά, ενώ στο τέλος του βιβλίου τα περιμένει ένα επιτραπέζιο παιχνίδι, για μια κούρσα πασχαλινών λαγών! Από 5 ετών

Το Πάσχα του Πασχάλη – Εκδόσεις Τετράγωνο

Ο Πασχάλης είναι ένας λαγός που ζει με τους γονείς του και είναι όπως όλα τα ζωηρά παιδιά της ηλικίας του! Δυστυχώς, όμως, κάποια μέρα οι γονείς του τού ανακοίνωσαν ότι έπρεπε να μετακομίσουν σε μια άγνωστη για εκείνον πόλη. Όπως ήταν φυσικό, εκείνος στενοχωρήθηκε, πείσμωσε και νευρίασε που θα έχανε τους φίλους του και το δωμάτιό του. Όταν ήρθε η ημέρα του Πάσχα, όμως, που ήταν και η γιορτή του, άρχισε να τα βλέπει όλα πιο όμορφα και πιο διαφορετικά στο νέο του σπίτι και στη νέα του γειτονιά!

Το Πάσχα πλησιάζει και στο σπίτι θα βάψουν τα αυγά. Ένα αυγό, όμως, δεν το θεωρεί τιμή του να το βάψουν κόκκινο, αντίθετα με τα αδερφάκια του. Τι θα γίνει τελικά; Θα μπει το αυγό στην κατσαρόλα με το κόκκινο χρώμα που τόσο μισεί;

Πηγή http://www.mamakid.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=1335:2011-04-04-15-03-03&catid=108:2011-03-21-13-28-24&Itemid=178

Μουσική εκπαίδευση για παιδιά με δυσλεξία

Αποτέλεσμα εικόνας για ειδικη αγωγη

 

Η δυσλεξία είναι η ειδική μαθησιακή δυσκολία που εντοπίζεται στον γραπτό λόγο και αφορά ιδιαίτερα την ανάγνωση, τη γραφή και την ορθογραφία.

Όσον αφορά τη μουσική, εμφανίζονται οι παρακάτω δυσκολίες:το παιδί δεν μπορεί να συγκρατήσει τραγουδάκια, δυσκολεύεται να αναγνωρίσει τα σύμβολα της μουσικής και να γράψει στο πεντάγραμμο. Επίσης μπορεί να έχει δυσκολία στη ρυθμική απόδοση ενός τραγουδιού, στο τονικό ύψος, στις διαφοροποιήσεις της έντασης, κα. Τα παραπάνω μπορούν να επιφέρουν και άλλες δυσκολίες λόγω της έλλειψης ικανοποιητικού αποτελέσματος όπως χαμηλή αυτοεκτίμηση, απογοήτευση, ακανόνιστη συμπεριφορά και άγχος.

Πώς μπορούμε να αντιμετωπίσουμε τις παραπάνω δυσκολίες:

  • Να προηγείται η πράξη της θεωρίας, δηλαδή να βιώσει ο μαθητής μέσω ιστοριών, τραγουδιών και παιχνιδιών την αναπαράσταση των φθόγγων και έπειτα, όταν έχει εμπεδώσει τι ακριβώς είναι αυτό, θα προσπαθήσουμε να εξηγήσουμε και τους μουσικούς όρους. Αυτό θα τονώσει τα επίπεδα αυτοπεποίθησης και το προσωπικό κίνητρο.
  • Τα παιδιά να βρίσκουν ενδιαφέροντα όσα διαδραματίζονται την ώρα του μαθήματος έτσι ώστε να ακούν προσεκτικά και να συγκεντρώνονται με μεγαλύτερη ευκολία.
  • Να γίνεται κάποια δραστηριότητα κατά την έναρξη του μαθήματος με κάποιο ήδη γνωστό -ευχάριστοτραγούδι, ώστε ο μαθητής να μπορεί να ακολουθήσει είτε τραγουδώντας, είτε κρατώντας τον ρυθμό. Αυτό θα αποβάλλει τυχόν νεύρα, θα τον βοηθήσει να κατανοήσει το έργο και θα τον εισάγει πιο εύκολα στην επόμενη δραστηριότητα.

Συνοψίζοντας, για την μουσική εκπαίδευση  παιδιών με δυσλεξία προτείνεται:

  • Να χτυπάμε παλαμάκια όταν τραγουδάμε ώστε να ενισχύεται η αίσθηση του χρόνου.
  • Να μαθαίνουμε τραγούδια με χειρονομίες ώστε να γίνεται και οπτική οργάνωση των πραγμάτων.
  • Να μαθαίνουμε τραγούδια με μουσικά όργανα ώστε να υπάρχουν πολλαπλά εγκεφαλικά ερεθίσματα (πχ. ηχοχρώματα).
  • Να μαθαίνουμε τραγουδάκια με νούμερα, γράμματα, ημέρες, κλπ, έννοιες δηλαδή απλές και γνωστές.

Ενδεικτική Βιβλιογραφία :Βαμβουκλή Μ.(2005):Μουσικοπαιδαγωγικά, τεύχος 2,σ.σ 50-62

 

 

Δραστηριότητες Μουσικοκινητικής αγωγής

09:22:29

Όπως σας είχα υποσχεθεί με αφορμή το Μάθημα Μουσικοκινητικής Αγωγής που διδάσκω φέτος στο ΔΙΙΕΚ Αλεξανδρούπολης, θα  σας αναφέρω σε αυτό αλλά και σε επόμενα άρθρα αρκετές δραστηριότητες μουσικοκινητικής αγωγής τις οποίες μπορείτε να κάνετε είτε με τους μαθητές σας είτε με τα παιδάκια σας στο σπίτι!!!

  • Υπενθυμίζουμε πως η όλη διδασκαλία θα πρέπει να γίνεται οπωσδήποτε με παιχνίδι για να δίνεται στα παιδιά η δυνατότητα να αποκτήσουν με ευχάριστο τρόπο μουσικές εμπειρίες.
  • Οι εμπειρίες αυτές θα θεμελιώσουν τη μουσική τους γνώση

ΧΡΗΣΗ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΩΝ

  • Ο τρόπος που χρησιμοποιούμε τα μουσικά όργανα είναι αναγκαίο να διδαχθεί στους μαθητές. Αυτό μπορεί να γίνει με τις παρακάτω δραστηριότητες.Αποτέλεσμα εικόνας για μουσικοκινητικη

Με ήχους οργάνων της τάξης

  1. Δίνουμε σε ένα παιδάκι που είναι κρυμμένο σε μια γωνιά της τάξης, τρία ή τέσσερα διαφορετικά όργανα. Με γνέψιμο του δασκάλου, το παιδί παίζει ένα από τα όργανα που έχει μπροστά του. Ο δάσκαλος/α ζητά από τα παιδιά της τάξης να αναγνωρίσουν ποιο όργανο έπαιξε.
  2. Ο εκπαιδευτικός κρατά 4/-5 διαφορετικά όργανα που αντιστοιχούν σε 4-5 παιδιά τοποθετημένα πλάι πλάι άνω σε μια γραμμή, ζωγραφισμένη στο πάτωμα με κιμωλία. Κάθε παιδί όταν ακούσει το όργανο που έχει συμφωνηθεί ότι είναι δικό του, πρέπει να προχωρήσει τόσα βήματα όσο ο αριθμός των κτύπων του οργάνου(ο αριθμός των χτύπων πρέπει να είναι ένας ή δύο, όχι περισσότεροι). Αν κάποια παιδιά κάνουν λάθος, επανέρχονται τη γραμμή εκκίνησης.  Το παιδί που θα φτάσει πρώτο στο ορισθέν τέρμα θα είναι ο νικητής.

(συνέχεια σε επόμενο άρθρο)

Οδηγός μουσικοκινητικής- Παιχνίδια μουσικοκινητικής αγωγής

Παιχνίδια μουσικοκινητικής αγωγής για παιδιά προσχολικής και πρωτο-σχολικής ηλικίας.

Ένα πρόγραμμα διδασκαλίας της μουσικής σε μικρά παιδιά θα πρέπει να στοχεύει στο να κατανοήσουν τα παιδιά:

  • Τις ιδιότητες των ήχων (ένταση, διάρκεια, ταχύτητα, ύψος)
  • Τον ρυθμό
  • Την αγωγή της φωνής τους (σωστή τοποθέτηση) μέσα από το τραγούδι.

Η όλη διδασκαλία θα πρέπει να γίνεται οπωσδήποτε με παιχνίδι, για  να δίνεται στα παιδιά η δυνατότητα να αποκτήσουν με ευχάριστο τρόπο μουσικές εμπειρίες. Παρακάτω ακολουθεί προτεινόμενη μεθοδολογία διδασκαλίας της μουσικής στα παιδιά.

Παιχνίδια για αναγνώριση και απομνημόνευση ήχων.

1. Τα παιδιά σχηματίζουν ένα ημικύκλιο. Έχουν όλα στα χέρια τους από ένα μουσικό όργανο Τα όργανα πρέπει να δοθούν στα παιδιά ανακατεμένα. Ένα παιδί χωρίς μουσικό όργανο τοποθετείται στη μέση, με την πλάτη προς τους συμμαθητές του. Με νεύμα του δασκάλου, ένα παιδί παίζει το όργανο που κρατάει, Το παιδί που στέκεται στη μέση πρέπει να αναγνωρίσει ποιο όργανο είναι. Το παιχνίδι μπορεί να γίνει πιο δύσκολο αν ο δάσκαλος κάνει νεύμα να παίξουν δύο -τρία παιδιά από το ημικύκλιο, οπότε πάλι πρέπει να αναγνωριστούν τα όργανα και η σειρά τους.

2. Δύο παιδιά κάθονται πλάτη με πλάτη και έχουν μπροστά τους και έχουν μπροστά τους δύο όμοια σύνολα οργάνων Το πρώτο παιδί παράγει έναν ή δύο ήχους με τα όργανα που έχει. Το άλλο πρέπει να απαντήσει με τον ίδιο τρόπο. Συνεχίζοντας μπορούμε να αντιστρέψουμε τους ρόλους των παιδιών.

Παιχνίδια για αναγνώριση και προέλευση ήχων.

1.Χωρίζουμε τα παιδιά σε ζευγάρια Το ένα παιδί του ζευγαριού κρατά ένα όργανο: είναι ο οδηγός. Κλείνουμε τα μάτια στο άλλο: είναι ο επιβάτης. Το παιδί- επιβάτης θα πρέπει να ξέρει τι όργανο κρατά ο οδηγός του. Το παιχνίδι ξεκινά ταυτόχρονα για όλα τα ζευγάρια. Οι οδηγοί, παίζοντας το όργανο που κρατούν, αρχίζουν να μετακινούνται προσέχοντας να μη χάσουν τον επιβάτη τους, ενώ οι επιβάτες ακολουθούν τον οδηγό τους, ακούγοντας μόνο το όργανο του δικού τους οδηγού και καθοδηγούμενοι από αυτόν.

2.όλα τα παιδιά διασκορπίζονται στο χώρο με κλειστά μάτια και μένουν ακίνητα εκτός από ένα, τον αρχηγό. Ο αρχηγός περπατάει ανάμεσα στους συμμαθητές και διαλέγει καποιον που τον αγγίζει. Το παιδί αυτό ανοίγει τα μάτια του και τραγουδάει κάτι που ξέρει. Όταν τελειώσει το τραγούδι όλα τα παιδιά ανοίγουν τα μάτια τους και προσπαθούν να μαντέψουν  ποιος τραγούδησε. Εκείνος που θα το βρει γίνεται αρχηγός.

(συνέχεια των δραστηριοτήτων σε επόμενο άρθρο)

H εκμάθηση του Αλφάβητου σε μαθητές Ρομά!

images (1)

Καλησπέρα συνάδελφοι! Είμαι αναπληρώτρια εκπαιδευτικός και υπηρετώ στο 3/θεσιο Δημοτικό Σχολείο Γιαννουζίου ,στην πόλη του Αγρινίου. Η χρονιά φέτος μπορώ να πω ότι είναι μια πρόκληση για μενα καθώς το σχολείο μας αποτελείται κατεξοχήν από μαθητές Ρομά με ιδιαίτερα χαμηλό μορφωτικό επίπεδο. Το έργο μας στο σχολείο είναι αρκετά δύσκολο και οι στόχοι μας πολύ συγκεκριμένοι! Ένας βασικός μας στόχος είναι η εκμάθηση του αλφάβητου τόσο  σε προφορικό όσο και σε γραπτό λόγο, μέσα από απλές δραστηριότητες .