Σχολείο χωρίς υπολογιστές στη “ΜΕΚΚΑ” της τεχνολογίας!

Κι όμως σε ένα σχολείο που βρίσκεται στην καρδιά της Σίλικον Βάλεϊ και στο οποίο φοιτούν τα παιδιά των εργαζομένων στην Google, την Apple, την Yahoo και άλλων τεχνολογικών κολοσσών, δεν υπάρχει ούτε ένας υπολογιστής, ούτε μια οθόνη. Η χρήση οποιουδήποτε τεχνολογικού γκάτζετ απαγορεύεται στις σχολικές αίθουσες, ενώ οι εκπαιδευτικοί συστήνουν στους μαθητές τους να μην τους χρησιμοποιούν ούτε στο σπίτι.

Την ώρα που στον υπόλοιπο κόσμο ο τεχνολογικός εξοπλισμός θεωρείται απαραίτητος στην εκπαίδευση, οι νέες τεχνολογίες γίνονται μέσο διδασκαλίας και οι μαθητές ενθαρρύνονται στη χρήση τους, στην καρδιά της “Μέκκας” της Τεχνολογίας, το μολύβι, το χαρτί και το χάρτινο βιβλίο είναι τα μόνα εργαλεία διδασκαλίας που κρίνονται αποδεκτά.

Περίπου 160 σχολεία στις Ηνωμένες Πολιτείες ακολουθούν την ίδια φιλοσοφία, καθώς θεωρείται ότι η χρήση υπολογιστών έχει αρνητικές συνέπειες στη φυσική δραστηριότητα, τη δημιουργική σκέψη, την επικοινωνία ανάμεσα στους μαθητές και τη συγκέντρωση των παιδιών στο μάθημα.

«Δεν νομίζω ότι χρειάζεται κανείς την τεχνολογία για να μάθει γραμματική», δηλώνει στους “New York Times” ένας εργαζόμενος της Σίλικον Βάλεϊ, τα παιδιά του οποίου φοιτούν σε σχολείο όπου δεν υπάρχει ούτε ένας υπολογιστής και το οποίο ακολουθεί την εκπαιδευτική μέθοδο του αυστριακού φιλόσοφου και παιδαγωγού Ρούντολφ Στάινερ.

«Η ιδέα ότι μια εφαρμογή του iPad μπορεί να διδάξει καλύτερα τα παιδιά μου πώς να διαβάζουν ή να μάθουν ευκολότερα αριθμητική είναι απλώς γελοία» προσθέτει. Πρόκειται μάλιστα για έναν πατέρα που εργάζεται στην Google και δεν πηγαίνει πουθενά χωρίς το iPad ή το smart phone. Η κόρη του, όμως, που πηγαίνει στην πέμπτη τάξη του Δημοτικού, «δεν ξέρει πώς να χρησιμοποιήσει το Google». Ο γιός του πηγαίνει στο Γυμνάσιο κι έχει μόλις αρχίσει να μαθαίνει.

Από την πλευρά τους, οι υπεύθυνοι του σχολείου στη Σίλικον Βάλεϊ επικαλούνται στοιχεία δέκα ετών, σύμφωνα με τα οποία το 94% των αποφοίτων συνέχισαν τις σπουδές τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Πηγή: tvxs.gr

Το άρθρο αυτό πρέπει να μας βάλει σε σοβαρές σκέψεις ως προς το που οδηγούμε τα παιδιά μας.

Πάρα πολλοί επιστήμονες μιλούν για την ανώφελη και επιζήμια χρήση των υπολογιστών στην εκπαίδευση ενός παιδιού και οι φράσεις του παραπάνω κειμένου θεωρώ ότι δίνουν με λίγα λόγια την ουσία του προβλήματος: «η χρήση υπολογιστών έχει αρνητικές συνέπειες στη φυσική δραστηριότητα, τη δημιουργική σκέψη, την επικοινωνία ανάμεσα στους μαθητές και τη συγκέντρωση των παιδιών στο μάθημα». Μιλάμε για τη δημιουργική σκέψη, την επικοινωνία (όχι την απρόσωπη μέσω μιας ψυχρής οθόνης), τη φυσική δραστηριότητα που ισχυροποιεί την υγεία του παιδιού και όχι μόνο, και την συγκέντρωση, την προσοχή στο μάθημα … μιλάμε δηλαδή για την ολότητα του παιδιού, για την σωματική και ψυχική υγεία του.

Φυσικά και δεν χρειάζεται η τεχνολογία για να μάθει κανείς γραμματική, μαθηματικά ή οποιοδήποτε άλλο μάθημα … χρειάζεται ο καθηγητής να κάνει σωστά την δουλειά του, ο μαθητής να είναι συνεπής με τις υποχρεώσεις του, να έχει εσωτερική παρακίνηση προς την μάθηση, να κατανοήσει ότι η εκπαίδευση είναι για το δικό του καλό, και ο γονιός να ελέγχει, να παρακινεί και να ενθαρρύνει το παιδί του.

Φυσικά και είναι γελοίο να πιστέψουμε ότι η τεχνολογία μπορεί να διδάξει καλύτερα από έναν δάσκαλο σε ένα παιδί πώς να γράφει, να διαβάζει κλπ κλπ, αφού και μόνο να σκεφτούμε ότι κάθε μαθητής έχει διαφορετική προσωπικότητα, η οποία χρήζει διαφορετική αντιμετώπιση, αυτομάτως καταργείται η απρόσωπη τεχνολογία από το ρόλο του εκπαιδευτικού.

Το ότι στο σχολείο αυτό φοιτούν παιδιά των εργαζόμενων στην Google, την Apple, την Yahoo και άλλων τεχνολογικών κολοσσών … κάτι λέει.

Δυστυχώς όμως η Ελλάδα, η χώρα που έδωσε τον πολιτισμό σε όλο τον κόσμο, εδώ και πολλά χρόνια αντιγράφει απρόσφορες και πολλές φορές ακατάλληλες μεθόδους από την δύση, μόνο με το πρόσχημα ότι το έκανε η τάδε ή δείνα χώρα και αρκετές φορές πίσω από αυτές τις αντιγραφές υπάρχουν ψευτο-συμφέροντα. Τις περισσότερες φορές αυτές οι αντιγραφές έρχονται κάποια χρόνια καθυστερημένα, και ας έχει γίνει εν τω μεταξύ κάποια έρευνα στο εξωτερικό που τις ακυρώνει, εμείς θα τις υποστούμε.

Το ότι το 94% των αποφοίτων αυτού του σχολείου συνέχισαν τις σπουδές τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και αυτό από στοιχεία 10 ετών, δηλώνει κατηγορηματικά ότι η τεχνολογία δεν είναι απαραίτητη για την πρόοδο και εξέλιξη ενός μαθητή … αντιθέτως θα ‘λεγα.

Η επανάληψη είναι μήτηρ πάσης μαθήσεωςΑς μειώσουμε δραστικά την ύλη σε όλες τις βαθμίδες και ας δώσουμε το δικαίωμα στα παιδιά να μάθουν μέσω επανάληψης, καλογραμμένων βιβλίων και υπεύθυνων δασκάλων … Ας απεγκλωβίσουμε τα παιδιά μας από πλήθος ανούσιων πληροφοριώνΑς δώσουμε στα παιδιά μας μολύβι και χαρτί στο δημοτικό, ας τους βάλουμε περισσότερες εκθέσεις (έκφραση λόγου) οι οποίες τείνουν να εξαλειφθούν … Ας καταργήσουμε τις φωτοτυπίες στο δημοτικό, ακόμα και το πρόβλημα στα μαθηματικά αν το γράψει το παιδί θα το κατανοήσει καλύτερα, δεν μιλάμε τώρα για φωτοτυπίες στην γλώσσα, αυτό είναι απαράδεκτο … κλπ κλπ … ας σταθούμε κοντά στο παιδί … και η τεχνολογία ας είναι ένα βοηθητικό, παιγνιώδη αλλά και περιττό μέσο στην εκμάθηση του παιδιού.

Είναι ανεκδιήγητο να προσπαθούμε να κεντρίσουμε το ενδιαφέρον των παιδιών για μάθηση μέσω της τεχνολογίας.

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση του email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση