Εσείς… τι γνωρίζετε για το Scratch;

Γνωρίστε το Scratch

 

Το Scratch είναι ιδανικό για τη δημιουργία παιχνιδιών και την εισαγωγή των μαθητών στις βασικές αρχές αλγοριθμικής σκέψης.

Δείτε ένα παιχνίδι με λαβύρινθους, ερωτήσεις, πόντους φτιαγμένο σε Scratch!


Μετάβαση στο scratch.mit.edu.

 

Εβδομάδα Κώδικα 2021

Εβδομάδα κώδικα για τον μήνα Οκτώβριο, όπως κάθε χρονιά, και το Γενικό Λύκειο Καναλίων συμμετείχε για πρώτη φορά στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού CodeWeek2021 με τους μαθητές της Α τάξης να μεταμφιέζονται σε επίδοξους μυστικούς πράκτορες!

Περί κρυπτογραφίας ο λόγος και ταξίδι πίσω στο χρόνο. Από την σπαρτιατική σκυτάλη και τον κώδικα του Καίσαρα, στην μηχανή Enigma και τον Alan Turing, για τους μαθητές της Α τάξης. Πώς έστελναν μηνύματα υψηλής μυστικότητας οι Ασσύριοι και οι Μεσοποτάμιοι; Πως μετέφεραν τα κρυφά μηνύματα οι αγγελιοφόροι στην αρχαία Κίνα; Τι ήταν η σπαρτιατική σκυτάλη που αναφέρει ο Πλούταρχος; Πως αντάλλασσαν επιστολές ο Ιούλιος Καίσαρας και ο Κικέρωνας;

Και από την θεωρία στην πράξη. Επίλυση γρίφων από τον μαθητικό διαγωνισμό πληροφορικής Bebras για την εύρεση του μυστικού κλειδιού και αποκρυπτογράφηση των κρυφών μηνυμάτων.

Διαβάστε για τον κώδικα του Καίσαρα στο παρακάτω αρχείο.

Κώδικας του Καίσαρα

Δείτε επίσης στιγμιότυπα από τις δραστηριότητές μας.

Scratch και παιχνίδι!

Το Scratch μπορεί να χρησιμοποιηθεί στις 2 τελευταίες τάξεις του Δημοτικού για να φέρει τους μαθητές σε επαφή με τις βασικές έννοιες του προγραμματισμού. Το περιβάλλον είναι εύχρηστο και φιλικό, περιέχει πολλά γραφικά και δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να πειραματιστούν με τα blocks των εντολών για να δημιουργήσουν μικρά διαδραστικά σενάρια.
Ένα ενδεικτικό σενάριο ακολουθεί παρακάτω:


Μετάβαση στο scratch.mit.edu.

To  λογισμικό Seterra

To λογισμικό Seterra είναι ένα δύσκολο εκπαιδευτικό παιχνίδι Γεωγραφίας με περισσότερες  από 100 διαφορετικές ασκήσεις.  Μαθαίνουμε για τις χώρες, τις πρωτεύουσες, τους ωκεα‐ νούς, σημαίες και πόλεις στην Αφρική, την Ευρώπη, τη Νότια και Βόρεια Αμερική, την Ασία  και  την Αυστραλία  με  τη  χρήση ασκήσεων  στο  χάρτη. Τρέχει  σε  περιβάλλον Windows XP, Windows Vista  και Windows 7. Τρέχει  σε 20  γλώσσες  ανάμεσα  τους  και  τα  ελληνικά.  Δημιουργήθηκε  από  την  προγραμματίστρια    Marianne Wartoft  στην  Uppsala  της  Σουηδίας. Του  μέγεθος του προγράμματος είναι  4,20 ΜΒ περίπου.
(περισσότερα…)

Ακόμη και οι σεισμογράφοι είναι ευάλωτοι στους χάκερ!

Οι σεισμογράφοι και άλλοι αισθητήρες που καταγράφουν τη σεισμική και λοιπή γεωλογική δραστηριότητα, είναι δυνατό να υποστούν κυβερνοεπίθεση από χάκερ και τα στοιχεία τους να αλλοιωθούν.

Αυτό ανακοινώθηκε στη διάρκεια της μεγάλης ετήσιας διεθνούς συνάντησης χάκερ Def Con στο Λας Βέγκας των ΗΠΑ, σύμφωνα με το BBC.

«Έως τώρα δεν είχαν υπάρξει έρευνες σε αυτό το πεδίο», δήλωσε ο ειδικός σε θέματα κυβερνοασφάλειας Μπέρτι Μπονίλα από την Κόστα Ρίκα.
(περισσότερα…)

Scratch: προγραμματίζουμε παίζοντας!

Το Scratch είναι ειδικά σχεδιασμένο για άτομα από 8 έως 16 χρονών, αλλά χρησιμοποιείται επίσης και από άτομα όλων των ηλικιών. Εκατομμύρια χρήστες δημιουργούν έργα στο Scratch σε διάφορες τοποθεσίες, όπως σπίτια, σχολεία, μουσεία, βιβλιοθήκες και πολιτιστικά κέντρα. Το σλόγκαν του Scratch είναι “Φαντάσου · Φτιάξε · Μοιράσου”. Η έμφαση στο μοίρασμα είναι σημαντικό μέρος της παιδαγωγικής για το Scratch: τα προγράμματα δεν θεωρούνται μαύρα κουτιά, αλλά αντικείμενα που μπορούν να αναμιχθούν για τη δημιουργία νέων έργων. Ο μόνος τρόπος να γίνει ένα πρόγραμμα διαθέσιμο για χρήση είναι να δοθεί ο πηγαίος κώδικας του.

(περισσότερα…)