Δραστηριότητα 2
Γνωστικό αντικείμενο: Αρχές Προγραμματισμού Υπολογιστών
Ενότητα: Αλγόριθμοι
Αναφορά στο βιβλίο της τάξης Β & Γ ΕΠΑΛ – Τομέας Πληροφορικής (Κεφάλαιο 6) http://ebooks.edu.gr/modules/document/file.php/DSEPAL-B133/Διδακτικό Πακέτο/Βιβλίο Μαθητή/24-0537-01_Arxes-Programmatismou-Ypologiston_B-EPAL_BM.pdf
Φύλλο Εργασίας
Η εργασία απαιτεί χρήση ήδη γνωστών εννοιών όπως: πρώτοι αριθμοί και δομή λίστας.
Οδηγίες
- Να αναζητήσετε στο διαδίκτυο πληροφορίες για τον αλγόριθμο του Ερατοσθένη εύρεσης πρώτων αριθμών, γνωστό ως Κόσκινο του Ερατοσθένη.
- Προτείνεται η σύνθετη αναζήτηση με λέξεις κλειδιά: αλγόριθμος, κόσκινο, Ερατοσθένης, python.
- Ενδεικτικά προτείνονται και οι ιστότοποι:
https://el.wikipedia.org/wiki/Κόσκινο_του_Ερατοσθένη
http://2lapliroforiki.blogspot.gr/p/python.html
https://repository.kallipos.gr/bitstream/11419/2745/2/ALL-KOY.pdf
- Περιγράψτε – καταγράψτε αναλυτικά τα βήματα του αλγορίθμου.
- Προσπαθήσετε να κατανοήσετε τη λειτουργία του αλγορίθμου τρέχοντας τον αλγόριθμο με το χέρι για μικρό άνω αριθμό της λίστας αριθμών, π.χ. 30. Δηλ.
Αναγνώριση 2 πρώτος =>
διαγραφή από τη λίστα 4,6,8,10,12,14,16,18,20,22,24,26,28,30
Αναγνώριση 3 πρώτος =>
διαγραφή από τη λίστα 6,9,12,15,18,21,24,27,30
κ.λπ.
Τι κάνει ο ουσιαστικά ο αλγόριθμος μετά την διαπίστωση ότι ο 2 είναι ο μικρότερος πρώτος αριθμός;
- Υλοποιήστε τον αλγόριθμο σε γλώσσα python:
Για λίστα ακεραίων αριθμών από 2..100.
Η τελική λίστα να περιέχει μόνο τους πρώτους αριθμούς του διαστήματος 2..100.
Να εκτυπωθεί η τελική λίστα με τους πρώτους αριθμούς του διαστήματος.
- Δοκιμάστε τον αλγόριθμο για το διάστημα 2..200. Το πλήθος των πρώτων αριθμών στην 1η εκατοντάδα είναι ίσος ή όχι με αυτό της 2ης εκατοντάδας; Δώστε κάποια εξήγηση για την παρατήρησή σας.
Σχολιασμός των πλεονεκτημάτων της επιλεχθείσας διδακτικής πρακτικής
(1) Δυνατότητα ανάκλησης, από τη μνήμη των εκπαιδευομένων, προηγούμενων όρων και εννοιών, που είναι τα γνωστικά προαπαιτούμενα της δραστηριότητας.
(2,3,4) Χρησιμοποίηση, από τους μαθητευόμενους, συστημάτων έκφρασης & αναζήτησης. Πιθανή εμπλοκή τους σε περιβάλλοντα συνεργασίας (wikis). Εδώ η μάθηση στηρίζεται στα συστήματα έκφρασης και αναζήτησης της πληροφορίας.
(5) Χρησιμοποίηση της θεωρίας επεξεργασίας της πληροφορίας από τους μαθητές, μέσω της επεξεργασίας της ευρεθείσας πληροφορίας στο διαδίκτυο.
(6) Κατανόηση της λειτουργίας του αλγορίθμου, μέσω ανακάλυψης και διερεύνησης. Η μάθηση, στη φάση αυτή, δομείται με τα πρότυπα του εποικοδομισμού και της γνωστικής θεωρίας.
(7) Υλοποίηση του αλγορίθμου σε Python. Η εκτέλεση του αλγόριθμου, σε διάφορες περιπτώσεις, συνιστά την πρακτική και τον έλεγχο. Η μάθηση στο εν λόγω στάδιο συγκροτείται περισσότερο σε συμπεριφοριστική μορφή.
(8) Οι μαθητές καλούνται, μέσω της παρατήρησης, να διακρίνουν και να εξηγήσουν την πυκνότητα της συγκέντρωσης των πρώτων αριθμών στις 2 πρώτες εκατοντάδες των ακεραίων. Στη φάση αυτή η μάθηση χαρακτηρίζεται από την ανακαλυπτική της διάσταση.
Πρόσφατα σχόλια