ΜΠΑΣΔΑΒΑΝΟΣ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗΣ

Φιλοξενείται στο Blogs.sch.gr

Σχολιασμένο Φύλλο Εργασίας

Ιούν 201710

Δραστηριότητα 2

Γνωστικό αντικείμενο: Αρχές Προγραμματισμού Υπολογιστών

Ενότητα: Αλγόριθμοι

Αναφορά στο βιβλίο της τάξης Β & Γ ΕΠΑΛ – Τομέας Πληροφορικής (Κεφάλαιο  6) http://ebooks.edu.gr/modules/document/file.php/DSEPAL-B133/Διδακτικό Πακέτο/Βιβλίο Μαθητή/24-0537-01_Arxes-Programmatismou-Ypologiston_B-EPAL_BM.pdf

Φύλλο Εργασίας

Η εργασία απαιτεί χρήση ήδη γνωστών εννοιών όπως: πρώτοι αριθμοί και δομή λίστας.

Οδηγίες

  1. Να αναζητήσετε στο διαδίκτυο πληροφορίες για τον αλγόριθμο του Ερατοσθένη εύρεσης πρώτων αριθμών,  γνωστό ως Κόσκινο του Ερατοσθένη.
  2. Προτείνεται η σύνθετη αναζήτηση με λέξεις κλειδιά: αλγόριθμος, κόσκινο, Ερατοσθένης, python.
  3. Ενδεικτικά προτείνονται και οι ιστότοποι:

https://el.wikipedia.org/wiki/Κόσκινο_του_Ερατοσθένη

http://2lapliroforiki.blogspot.gr/p/python.html

https://repository.kallipos.gr/bitstream/11419/2745/2/ALL-KOY.pdf

  1. Περιγράψτε – καταγράψτε αναλυτικά τα βήματα του αλγορίθμου.
  2. Προσπαθήσετε να κατανοήσετε τη λειτουργία του αλγορίθμου τρέχοντας τον αλγόριθμο με το χέρι για μικρό άνω αριθμό της λίστας αριθμών, π.χ. 30. Δηλ.

Αναγνώριση 2 πρώτος =>

διαγραφή από τη λίστα 4,6,8,10,12,14,16,18,20,22,24,26,28,30

Αναγνώριση 3 πρώτος =>

διαγραφή από τη λίστα 6,9,12,15,18,21,24,27,30

κ.λπ.

Τι κάνει ο ουσιαστικά ο αλγόριθμος μετά την διαπίστωση ότι ο 2 είναι ο μικρότερος πρώτος αριθμός;

  1. Υλοποιήστε τον αλγόριθμο σε γλώσσα python:

Για λίστα ακεραίων αριθμών από 2..100.

Η τελική λίστα να περιέχει μόνο τους πρώτους αριθμούς του  διαστήματος 2..100.

Να εκτυπωθεί η τελική λίστα με τους πρώτους αριθμούς του διαστήματος.

  1. Δοκιμάστε τον αλγόριθμο για το διάστημα 2..200. Το πλήθος των πρώτων αριθμών στην 1η εκατοντάδα είναι ίσος ή όχι με αυτό της 2ης εκατοντάδας; Δώστε κάποια εξήγηση για την παρατήρησή σας.

 

Σχολιασμός των πλεονεκτημάτων της επιλεχθείσας διδακτικής πρακτικής

 

(1)       Δυνατότητα ανάκλησης, από τη μνήμη των εκπαιδευομένων,   προηγούμενων όρων και εννοιών, που είναι τα γνωστικά προαπαιτούμενα της δραστηριότητας.

(2,3,4)  Χρησιμοποίηση, από τους μαθητευόμενους, συστημάτων έκφρασης &   αναζήτησης. Πιθανή εμπλοκή τους  σε περιβάλλοντα συνεργασίας (wikis). Εδώ η μάθηση στηρίζεται στα συστήματα έκφρασης και αναζήτησης της πληροφορίας.

(5)    Χρησιμοποίηση της θεωρίας επεξεργασίας της πληροφορίας από τους μαθητές, μέσω της επεξεργασίας της ευρεθείσας πληροφορίας στο διαδίκτυο.

(6)   Κατανόηση της λειτουργίας του αλγορίθμου, μέσω ανακάλυψης και διερεύνησης. Η μάθηση, στη φάση αυτή, δομείται με τα πρότυπα του εποικοδομισμού και της γνωστικής θεωρίας.

(7)    Υλοποίηση του αλγορίθμου σε Python. Η εκτέλεση του αλγόριθμου, σε διάφορες περιπτώσεις, συνιστά την πρακτική και τον έλεγχο. Η μάθηση στο εν λόγω στάδιο συγκροτείται περισσότερο σε συμπεριφοριστική μορφή.

(8)    Οι μαθητές καλούνται, μέσω της παρατήρησης, να διακρίνουν και να εξηγήσουν την πυκνότητα της συγκέντρωσης των πρώτων αριθμών στις 2 πρώτες εκατοντάδες των ακεραίων. Στη φάση αυτή η μάθηση χαρακτηρίζεται από την ανακαλυπτική της διάσταση.

 

 

από κάτω από: Συνεδρία 2 | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Σχολιασμένο Φύλλο Εργασίας    

Ασφάλεια στο Διαδίκτυο ΠΣΔ

Ιούν 201710

Δραστηριότητα 1

 

Ασφάλεια στο διαδίκτυο ΠΣΔ

 

Πρόκειται για ένα video του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου, διάρκειας 2,34  λεπτών, το οποίο βρίσκεται στην ηλεκτρονική διεύθυνση https://www.youtube.com/watch?v=DIZ_O2wS8hw . Αφορά στην ενημέρωση των μαθητών αλλά και των γονέων τους για τους κινδύνους που ελλοχεύουν κατά την πλοήγηση στους διαδικτυακούς τόπους. Χρησιμοποιεί συνεργατικά εικόνα και ήχο για την προβολή των βασικών μηνυμάτων του. Προσελκύει τη προσοχή, διευκολύνει την μάθηση και παρέχει υλικό για ανταλλαγή απόψεων, συζήτηση και εξαγωγή συμπερασμάτων. Μπορεί να προβληθεί στο πλαίσιο των θεματικών ενοτήτων «Ασφάλεια υπολογιστών», «Διαδίκτυο» ή ακόμη και σαν έναυσμα για ερευνητική εργασία και πάντα σε περιβάλλον μαθητοκεντρικής και συμμετοχικής διδασκαλίας. Η αξιοποίηση του υλικού στη διάρκεια μιας περίπου διδακτικής ώρας θα μπορούσε να περιλαμβάνει τα ακόλουθα στάδια:

  1. Προβολή του video  (2,5 λεπτά)
  2. Συζήτηση επί του περιεχομένου με δυνατότητα επανάληψης αποσπασμάτων του video  (15 λεπτά)
  3. Εφαρμογή των οδηγιών ασφάλειας (15 λεπτά)
  4. Καταγραφή απόψεων και συμπερασμάτων (10 λεπτά)

Η αξιοποίηση του περιεχομένου του video αποσκοπεί στην περαιτέρω απόκτηση δεξιοτήτων και ορθών συμπεριφορών. Συγκεκριμένα:

  1. Να μυηθούν οι μαθητές στη διαδικασία ασφαλούς πλοήγησης με απλά και κατανοητά βήματα.
  2. Να συνειδητοποιήσουν την ανάγκη ενεργοποίησης της ασφάλειας του υπολογιστή, για τη προστασία από ιούς, με ρύθμιση της ζώνης ελεγχόμενων τοποθεσιών, ώστε να μην αποθηκεύουν ή ανοίγουν συνημμένα αρχεία, που πιθανόν είναι συγκεκαλυμμένοι ιοί.
  3. Να αναγνωρίζουν τους διάφορους τρόπους ψαρέματος κρίσιμων πληροφοριών, μέσω φαινομενικά αξιόπιστων μηνυμάτων ηλεκτρονικής αλληλογραφίας από υποτιθέμενους επίσημους φορείς.
  4. Να λαμβάνουν μέτρα προφύλαξης και αυτοπροστασίας από τον διαδεδομένο διαδικτυακό εκφοβισμό και παράλληλα να καταγγέλλουν άμεσα στους γονείς και τους δασκάλους τους οποιαδήποτε ενδεχόμενη απόπειρα.
  5. Να αποφεύγουν την πλοήγηση σε ύποπτους ιστότοπους και να μάθουν να επιζητούν τα ίδια τα παιδιά τη βοήθεια και την επίβλεψη των γονέων τους στη καθημερινή τους διαδικτυακή ενασχόληση.

Τελικά ο βασικός στόχος είναι οι μαθητές, αποκτώντας  υγιή διαδικτυακή συνείδηση και κουλτούρα,  να αποτελέσουν φορείς σωστής και παραγωγικής χρήσης των πληροφοριών και των τεχνολογιών επικοινωνίας.

από κάτω από: Συνεδρία 1, Συνεδρίες Επιμόρφωσης Συστάδας Β1.3 | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ασφάλεια στο Διαδίκτυο ΠΣΔ    

Πρότυπο Pechakucha

Μάι 201731

Ανταλλαγή Τιμών Δύο Μεταβλητων με το πρότυπο Pechakucha

από κάτω από: Συνεδρία 3, Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Πρότυπο Pechakucha    

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων