Τα γλυκίσματα του γιορτινού τραπεζιού

 

Από τις πιο απλές δίπλες, ως τον πιο απαιτητικό σοκολατένιο κορμό, τα γλυκίσματα των ημερών δεν έχουν τελειωμό. Ανάψτε φούρνους κι ας μυρίσει το σπίτι Χριστούγεννα…

Αληθινά, τα Χριστούγεννα είναι συνδεδεμένα με τα περισσότερα γλυκά από κάθε άλλη μεγάλη γιορτή. Και μάλλον δεν υπάρχει σπίτι που δεν θα ανάψει έναν “γλυκό” φούρνο αυτές τις μέρες. Ακόμα και για τα παιχνιδιάρικα χριστουγεννιάτικα μπισκότα, που κάνουν και για ένα τέλειο δώρο, αλλά κρεμιούνται και σαν στολίδι στο δέντρο: ιδανικά για μια χαρούμενη συνεργασία με τα παιδιά στην κουζίνα.

Αρχίζουμε, λοιπόν: μελομακάρονα, κουραμπιέδες, μπισκότα -τα κλασικά και απαραίτητα. Κοντά στη γιορτή, γιατί όχι ένα αφράτο πανετόνε ή μυρωδάτα τσουρέκια και οι παραδοσιακές δίπλες. Για το τραπέζι Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς ένας θεαματικός σοκολατένιος κορμός θα εντυπωσιάσει. Πέρα από αυτά, παίζουν και όλα τα γλυκά με κάστανο, κάθε μορφής σοκολατένια κεράσματα και, γενικά, η σοκολάτα.

Για την Πρωτοχρονιά, η βασιλόπιτα μπορεί να είναι “εύκολη” με τη μορφή ενός μοσχομυριστού κέικ ή λίγο πιο απαιτητική, με τη μορφή του τσουρεκιού. Σε κάθε περίπτωση, το “σπιτικό” έχει μια άλλη αύρα. Αποπνέει τη ζεστασιά της ετοιμασίας του και την αγάπη της οικοδέσποινας. Όσφρηση, όψη και γεύση προσθέτουν πόντους στη γιορτινή ατμόσφαιρα. Από τη στιγμή που θα μυρίσει το σπίτι και θα το θαυμάζουμε στην πιατέλα σαν μέρος του γιορτινού στολισμού, μέχρι τη στιγμή που θα σταθεί υπερήφανα στο τραπέζι για ν’ απολαύσουμε τη γεύση του.

 

ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ.

  •                  ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ……….
              Αρχικά πρέπει να ξεκινήσουμε από τα βασικά. Το facebook, το twitter, το Google+ και τα υπόλοιπα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που είναι τόσο της μόδας, δεν είναι απλά και μόνο παιχνίδια. Πλέον, αποτελούν τις βάσεις για τους εφήβους που ενδεχομένως θα τα χρησιμοποιήσουν, σε δεύτερο χρόνο στην επαγγελματική τους πορεία. Φυσικά υπάρχουν όρια και κανόνες στο πόσες ώρες περνούν τα παιδιά σας μπροστά σε μία οθόνη αλλά σε γενικές γραμμές προσπαθήστε να το ξεπεράσετε και απλώς προσπαθήστε να είστε εκεί για τα παιδιά σας (μικρά ή μεγάλα). Πώς ;Ακολουθώντας τα παρακάτω βήματα :

  1. H πρώτη παραδοχή που οφείλετε να κάνετε στον εαυτό σας είναι ότι τεχνολογικά θα είστε πάντα πιο πίσω από τα παιδιά σας(όπως και οι γονείς σας από εσάς). Αν «κρυφοκοιτάτε», είναι περισσότερες οι πιθανότητες να ανακαλύψει το παιδί σας ότι παρακολουθείτε κρυφά τα email του και τις κινήσεις του στο Διαδίκτυο και να κρύψει τα πάντα από εσάς. Και αυτό δεν θέλετε να συμβεί! Αν το βλαστάρι σας αρχίσει να κινείται «υπογείως» στο ίντερνετ, έχετε χάσει!
    2. Ενημερωθείτε! Αναζητήστε στο Διαδίκτυο να δείτε ποια είναι τα πιο δημοφιλή sites και προσπαθήστε να δείτε πως λειτουργούν. Μπορεί να μην γίνετε ποτέ … γκουρού αλλά τουλάχιστον όταν βλέπετε μία διεύθυνση στον υπολογιστή του παιδιού σας θα γνωρίζετε περί τίνος πρόκειται.
    3.Το τρίτο βήμα είναι να εξηγήσετε στο παιδί σας (μικρότερης ηλικίας) ότι όπως ο πραγματικός κόσμος έχει κώδικες συμπεριφοράς και επίσης καλούς και «κακούς» ανθρώπους, το ίδιο συμβαίνει και online. Δίχως να τα τρομάξετε θα πρέπει να τους δώσετε να καταλάβουν ότι όπως «δεν μιλάμε με αγνώστους» το ίδιο κάνουμε και στο Διαδίκτυο. Δεν δίνουμε το όνομα, τη διεύθυνση και το τηλέφωνό μας, δεν κανονίζουμε ραντεβού και σίγουρα δεν αποστέλλουμε φωτογραφίες μας!

Μία λύση –τουλάχιστον για μικρές ηλικίες- είναι να συμμετέχουμε διαδικτυακά στις διαδικτυακές δραστηριότητες των παιδιών μας. Αυτό μπορεί να γίνει, κάνοντας το προφανές, δηλαδή να αφιερώσουμε χρόνο με διακριτικό τρόπο. Εννοείται ότι ο υπολογιστής ότι θα πρέπει να βρίσκεται σε κοινόχρηστο χώρο. Στις εφηβικές ηλικίες, εφόσον έχει δομηθεί σχέση εμπιστοσύνης ανάμεσά σας και έχουν δοθεί οι ανάλογες κατευθύνσεις, μπορεί να συζητηθούν επιμέρους λεπτομέρειες για τα χρονικά όρια, τη χρήση και τους γενικότερους κανόνες στην επικοινωνία.
Συμμετοχή! Καθίστε με το παιδί σας να συζητήσετε. Μία γενικόλογη «βαρύγδουπη διάλεξη» για το πόσο “κακό” είναι το διαδίκτυο, θα δώσει τα ακριβώς αντίθετα αποτελέσματα. Ζητήστε του να σας πει τι του αρέσει στο Διαδίκτυο, ποια είναι τα τελευταία νέα της τεχνολογίας και άλλα που θα τον κάνουν να νιώσει ότι γνωρίζει περισσότερα από εσάς. Περιηγηθείτε μαζί του στο Διαδίκτυο και αφήστε το παιδί να σας … μάθει όσα ξέρει.

Γενικά, πρέπει να θυμάστε ότι κάθε παιδί, ανάλογα με την ηλικία του και την εμπιστοσύνη που σας εμπνέει, μπορεί να έχει διαφορετικό βαθμό ελέγχου. Η χρυσή τομή ανάμεσα στη διακριτική εποπτεία και την εισβολή στον προσωπικό  χώρο του παιδιού σας, είναι δύσκολο να βρεθεί. Κατά καιρούς σας προτείνουμε αρκετά προγράμματα που παρακολουθούν κάθε πληκτρολόγηση που θα κάνει το παιδί. Ωστόσο, αυτό δεν αποτελεί πάντα τη λύση.

Ακόμα και στην ψηφιακή εποχή ισχύουν οι βασικοί κανόνες ανατροφής που προτείνουν να έχετε πραγματική επαφή με το παιδί σας. Ψάχνοντας κρυφά τα email του δεν θα αποκομίσετε απαραίτητα κάποια ιδιαίτερη πληροφορία αν δεν γνωρίζετε παράλληλα τι τον ή την οδήγησε να γράψει κάτι «περίεργο» και το μόνο που θα κερδίσετε θα είναι μία κρίση πανικού!

Στην Ασφάλεια στο Διαδίκτυο, καθώς και σε σχετικά sites, ή στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο υπάρχoυν για το θέμα πολύ καλά βίντεο κλιπ ευαισθητοποίησης, όπως ενδεικτικά το παρακάτω, που εξηγεί με animated τρόπο τους βασικούς κανόνες ασφαλείας για το διαδίκτυο. Δείτε το παρακάτω βίντεο μαζί και συζητήστε μαζί του να δείτε τι λέει!

Να είστε δίπλα του και όχι απλά … από δίπλα. Να μαθαίνετε τα ενδιαφέροντά του και να αναπτύσσετε και εσείς τα δικά σας ώστε να έρθετε πιο κοντά και να μπορείτε να το παρακολουθήσετε

tps://www.slideshare.net/ismyrli/936-facebook-34085829?qid=eb68ea00-681a-4d99-b09f-eb5157b832a9&v=&b=&from_search=3

  • SYMBOYLES

ΕΘΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ.

                   Εθισμός είναι η τάση κάποιου ανθρώπου να επαναλαμβάνει με καταναγκαστικό τρόπο συγκεκριμένες συμπεριφορές (π.χ. χρήση ουσιών, αλκοόλ, τζόγο, διαδίκτυο) Ο εθισμός στο Διαδίκτυο είναι μια σχετικά νέα μορφή εξάρτησης, η οποία βρίσκεται υπό εξέταση από την επιστημονική κοινότητα. Αυτή η μορφή εθισμού ορίζεται ως την «ενασχόληση με το Ίντερνετ για άντληση αισθήματος ικανοποίησης που συνοδεύεται με αύξηση του χρόνου που καταναλώνεται για την άντληση αυτού του αισθήματος».

    Ωστόσο ο εθισμός στο Διαδίκτυο είναι ένας ευρύς όρος, ο οποίος καλύπτει ένα ευρύ φάσμα συμπεριφορών και προβλημάτων ελέγχου των παρορμήσεων, σχετιζόμενες με τη χρήση του διαδικτύου.

           Το κοινό στοιχείο είναι ότι η συμπεριφορά του ατόμου διαταράσσει τη καθημερινότητα του και είναι ψυχοπιεστικός παράγοντας για το περιβάλλον του. Μπορούμε να πούμε με απλά λόγια ότι αναφέρεται στη περίπτωση όπου το διαδίκτυο αποκτά μεγαλύτερη σημασία και προτεραιότητα στη ζωή μας από τους φίλους, την οικογένεια και την εργασία μας, κυριαρχεί στη καθημερινότητα μας και είναι ένα στοιχείο της που δεν θέλουμε να αποχωριστούμε. Η πρώτη περίπτωση είδε το φως της δημοσιότητας το 1997, στις Η.Π.Α. Το πρώτο Κέντρο Απεξάρτησης λειτούργησε το 1995, στην Πενσυλβάνια των Η.Π.Α., ενώ την ίδια χρονιά ο Νεοϋορκέζος ψυχίατρος Ivan Goldberg, εν μέρει αστειευόμενος, υιοθέτησε πρώτος τον όρο Internet addiction («εθισμός» στο Internet).

        Οι πρώτες περιπτώσεις αφορούσαν ενήλικες, ωστόσο τα επόμενα χρόνια το φαινόμενο επεκτάθηκε ραγδαία σε εφήβους και νέους. Λόγω του ότι η Αμερικανική Ψυχιατρική Εταιρεία δεν έχει αποδεχθεί την κατάχρηση διαδικτύου ως κατάσταση αληθούς εθισμού, και υπάρχει γενικά συζήτηση στην διεθνή βιβλιογραφία περί τούτου, ο όρος «εθισμός» ή «εξάρτηση» χρησιμοποιούνται σε εισαγωγικά.

        Τα κυριότερα συμπτώματα της κατάχρησης της χρήσης του διαδικτύου είναι:

v Ο εκνευρισμός του ατόμου όταν βρίσκεται εκτός σύνδεσης και η ανυπομονησία μέχρι τη στιγμή που θα πατήσει το κουμπί ενεργοποίησης του υπολογιστή.

v Η χρήση του διαδικτύου πάνω από 2 ώρες ημερησίως. Μερικοί χρήστες ενώ συνειδητοποιούν ότι πρέπει να κλείσουν το «παράθυρο» στο οποίο είναι προσκολλημένοι ώρες ολόκληρες, αδυνατούν να πάρουν τα μάτια τους από την οθόνη έστω και για λίγα δευτερόλεπτα. Ενώ η λογική τους γνωρίζει τα όρια της χρήσης και της κατάχρησης, μια άλλη απροσδιόριστη δύναμη τους μαγνητίζει στον εικονικό αυτό κόσμο του διαδικτύου.

v Η επιθετικότητα ή η αδιαφορία προς τους γονείς και τους φίλους.

v Αποτυχία να διεκπεραιωθούν σημαντικές ευθύνες στην εργασία, το σχολείο ή το σπίτι αλλά και παραίτηση από σημαντικές κοινωνικές, επαγγελματικές ή δραστηριότητες.

v Ανάγκη για συνεχή λήψη πληροφοριών (υπερ-πληροφόρηση).

v Κατάθλιψη κυρίως σε εφήβους που είναι μέλη της κοινωνικής δικτύωσης. Ενδέχεται, μάλιστα, να δέχονται αρνητικά σχόλια (ειρωνεία, κοροϊδία) και απειλές, είτε χρηματικές, είτε ψυχολογικές.

v Άρνηση του προβλήματος – απόκρυψη της πραγματικής διάρκειας παραμονής στο διαδίκτυο.

v Αίσθηση ευεξίας, ευτυχίας και ευφορίας όταν βρίσκεσαι στον υπολογιστή. Μπορούν όμως να παρατηρηθούν και διάφορα σωματικά συμπτώματα όπως:

v Το σύνδρομο καρπιαίου σωλήνα

v Ξηροφθαλμίαpodilato98-asfalis_ploigisi_sto_diadiktyo_02_12o_dimotiko_Iliou

v Ημικρανίες και μυοσκελετικές ή οφθαλμικές παθήσεις.

v Προβλήματα και πόνοι στη μέση.

v Διατροφικές διαταρραχές, όπως νευρική ανορεξία ή βουλιμία.

v Παραμέληση της προσωπικής του υγιεινής.

v Διαταραχές του ύπνου και αλλαγές στις ώρες ύπνου, όπως υπνηλία τις πρωινές ώρες εξαιτίας της χρήσης του Διαδικτύου τη νύχτα.

     Η πολύωρη ενασχόληση με το διαδίκτυο έχει σοβαρές επιπτώσεις σε διάφορους τομείς της λειτουργικότητας του ατόμου. Ειδικότερα πολλοί κίνδυνοι ελλοχεύουν από την κατάχρηση του διαδικτύου για τα παιδιά και τους έφηβους, οι οποίοι βρίσκονται ακόμη σε ευαίσθητο αναπτυξιακό στάδιο και δεν έχουν ακόμη ολοκληρώσει τη διαμόρφωση του χαρακτήρα και της προσωπικότητας τους. Οι συνέπειες είναι οι ακόλουθες:

Ø Μειώνεται ο χρόνος που περνάει ο έφηβος με την οικογένειά του

Ø Περιορίζονται τα χόμπι και οι κοινωνικές συναναστροφές του

Ø Τάσεις απομόνωσης- μείωση χρόνου πραγματικών κοινωνικών επαφών με άλλα άτομα Ø Αλλαγή στη συμπεριφορά

Ø Κατάθλιψη

Ø Αυξάνεται ο κίνδυνος εμφάνισης παχυσαρκίας μυοσκελετικών προβλημάτων και οφθαλμικών παθήσεων λόγω των πολλών ωρών- ακινησίας- μπροστά στην οθόνη.

Ø Οι εθισμένοι στο Διαδίκτυο νεαροί παραμελούν τη σωματική τους υγιεινή.

Ø Κάνουν πολλές απουσίες στο σχολείο με αποτέλεσμα ακόμη και να χάνουν τάξεις.

Ø Μαθησιακές δυσκολίες και χαμηλή επίδοση.

Ø Σύνδεση με άγνωστα άτομα και επικίνδυνες καταστάσεις.

Ø Ανάπτυξη βίαιων σκέψεων και συμπεριφορών( κυρίως με τον εθισμό στα ηλεκτρονικά παιχνίδια).

Ø Ανάπτυξη ψυχαναγκαστικών συνηθειών και εμμονές στη σκέψη

Ø Ανάπτυξη συμπεριφοράς εθισμού και σωματοποίησης του άγχους (πόνους στην κοιλιά, εφιάλτες κτλ)

Ø Επηρεασμός κριτικής σκέψης.

Συμπεραίνοντας, το θέμα είναι να ελέγχεις τον εαυτό σου και να καταλαβαίνεις πότε υπερβαίνεις το κανονικό. Αν δεν τα νιώθεις αυτά, τότε έχεις αρχίσει να επηρεάζεσαι και να «αυτοκαταστρέφεσαι»… χωρίς να το καταλαβαίνεις.

https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%95%CE%B8%CE%B9%CF%83

Η ΜΟΥΣΙΚΗ…….ΤΗΣ ΜΑΓΕΙΡΙΚΗΣ.

01 ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΜΕΤΑΦΥΣΙΚΗ     

Η μουσική είναι μια μορφή τέχνης της οποίας το κύριο μέσο, είναι ο ήχος!
Ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά της μαγειρικής είναι ο ήχος!
Από τον ήχο που παράγουν τα σκεύη που χρησιμοποιούνται, μέχρι τον ήχο που παράγεται κατά τη διάρκεια του βρασμού, του τσιγαρίσματος, του ψησίματος ενός φαγητού, καθώς και αμέτρητους άλλους ήχους. Ήχους γνώριμους, οικείους και συνοδευτικούς, που λειτουργούν ως αναπόσπαστο κομμάτι της διαδικασίας!
Τα στοιχεία που κυριαρχούν στη μουσική, είναι ο τόνος, που κυβερνά τη μελωδία και την αρμονία. Ο ρυθμός, που είναι το θεμελιώδες στοιχείο του τέμπο, και εν τέλει η δυναμική και η ηχητική ποιότητα που χαρακτηρίζουν το είδος της μουσικής που παράγεται!
Αυτά τα στοιχεία είναι απαραίτητα και καθορίζουν τη διαδικασία της μαγειρικής!
Χωρίς τον τόνο, του τι ακριβώς επιδιώκεις να δημιουργήσεις, χωρίς τέμπο, δεν μπορεί να υπάρξει αρμονία και συντονισμός κατά τη διάρκεια της εκτέλεσης μιας συνταγής.
Χωρίς αυτά τα στοιχεία, χάνεται η δυναμική της διαδικασίας και το αποτέλεσμα μπορεί να είναι ανεπαρκές ή και κακό!
Η δημιουργία, η απόδοση, η σημασία και ο καθορισμός της μουσικής, ποικίλλουν σύμφωνα με τον πολιτισμό και το κοινωνικό πλαίσιο.
Ακριβώς όπως συμβαίνει και με τις διαφορετικές κουζίνες του κόσμου!
Η κουλτούρα, το περιβάλλον, το κλίμα, οι ανάγκες, οι ρίζες του κάθε λαού καθορίζουν τη δημιουργία, την απόδοση και την σημασία που έχουν τα είδη της μαγειρικής!
Η μουσική κυμαίνεται από τις αυστηρά οργανωμένες συνθέσεις και την επανεκτέλεσή τους στην απόδοση, μέχρι τις τυχαίες της μορφές, η γνωστότερη των οποίων είναι ο αυτοσχεδιασμός!
Έτσι συμβαίνει και στη μαγειρική.
Υπάρχουν οι συνταγές που κουβαλούν το βάρος των μεγάλων δημιουργών Chef ανά τον κόσμο και φέρουν το όνομά τους και που η επανεκτέλεση τους επιβάλλεται να ακολουθήσει αυστηρά τις οδηγίες του δημιουργού και την ίδια στιγμή, σου δίνεται η δυνατότητα να αυτοσχεδιάσεις πάνω στην κεντρική ιδέα και να βάλεις την προσωπική σου σφραγίδα στο τελικό αποτέλεσμα!
Η μουσική μπορεί να διαιρεθεί σε είδη και υποείδη, αν και οι διαχωριστικές γραμμές και οι σχέσεις μεταξύ των ειδών μουσικής είναι συχνά λεπτές, μερικές φορές, ανοικτές στην ατομική ερμηνεία και περιστασιακά αμφισβητούμενες.
Όπως ακριβώς συμβαίνει και με την μαγειρική.
Ανάμεσα στις τέχνες η μουσική μπορεί σαφώς να ταξινομηθεί ως Καλή Τέχνη! Θα συμπλήρωνα πως είναι η τέχνη που αγκαλιάζει όλες τις τέχνες. Που δίνει ζωή, φως, νόημα και αξία στη ζωή μας!
Η μαγειρική με τη σειρά της, η κουζίνα, αυτός ο δικός μου επίγειος Παράδεισος, είναι ο χώρος που δημιουργείς με μοναδικό κίνητρο και προσδοκία να ικανοποιήσεις όσο το δυνατόν περισσότερες αισθήσεις!
Η μαγειρική, δίνει τελικά χαρά και χρώμα στη ζωή μας και σε καιρούς σαν αυτούς, συμβάλλει ενεργά και δυναμικά, πάνω απ´ όλα στην ανθρώπινη επικοινωνία! Στην πολύτιμη μαγική λέξη! Στη συναναστροφή!!