Εκπαιδευτική επίσκεψη της ΣΤ΄ τάξης στο Κέντρο Διάδοσης Επιστημών «ΝΟΗΣΙΣ»

0

Συγγραφέας: ΤΣΑΚΑΛΙΔΟΥ ΜΑΡΙΑ | Κατηγορία Εκδρομή | , στις 29-05-2019

https://blogs.sch.gr/matsakal/files/2019/05/plan19-1.pdf

Την Τετάρτη 22 Μαΐου 2019 οι μαθητές και οι μαθήτριες της ΣΤ΄ τάξης πραγματοποίησαν μια συναρπαστική και ενδιαφέρουσα επίσκεψη στο Κέντρο Διάδοσης Επιστημών «ΝΟΗΣΙΣ» στη Θεσσαλονίκη.

 

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ- ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ (για τις μικρές τάξεις του Δημοτικού)

0

Συγγραφέας: ΤΣΑΚΑΛΙΔΟΥ ΜΑΡΙΑ | Κατηγορία Χωρίς κατηγορία | , στις 29-05-2019

Θέμα: Μεταφορά μπάλας

Στόχοι:
Οι μαθητές να
– κινούνται με ασφάλεια στα όρια του γηπέδου χωρίς να συγκρούονται με τους συμμαθητές τους.
– εργάζονται στον ατομικό τους χώρο.
– μεταφέρουν με διάφορους τρόπους την μπάλα.
– συνεργάζονται σε μικρές ομάδες για επίλυση προβλημάτων.

Υλικά:
-Αφρώδεις μπάλες (1 κάθε παιδί)
-Στεφανάκια στήριξης μπαλών
-Ραδιοκασετόφωνο
-Ταμπουρίνο

Χώρος: Κλειστή αίθουσα

ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΟ ΜΕΡΟΣ

Συγκέντρωση – Στοχοθεσία

Μουσική και κίνηση
Βάζουμε στο ραδιόφωνο να παίζει το τραγούδι «Χαρωπά τα δυο μου
χέρια τα κτυπώ». Τα παιδιά περπατούν ελεύθερα στον χώρο και κάθε φορά που ακούνε το ρεφρέν εκτελούν με ηχηρές κινήσεις (κτύπημα χεριών, ποδιών, δακτύλων) τα λόγια του τραγουδιού.

Πείτε το όνομα σας
Κυνηγοί: 2-3 παιδιά (συχνές αλλαγές)
Τα παιδιά τρέχουν ελεύθερα στο γήπεδο. Οι κυνηγοί προσπαθούν να τους ακουμπήσουν. Όταν τους ακουμπήσουν γίνονται αγάλματα.
Ελευθερία: Ο δάσκαλος ακουμπά τα παιδιά και τα παιδιά λένε το όνομα τους, ελευθερώνονται και ξανατρέχουν.Εστιάζουμε την προσοχή τους στον ανεκμετάλλευτο χώρο.

ΚΥΡΙΟ ΜΕΡΟΣ

Ατομικά με μπάλα

Α) Ελεύθερα: τα παιδιά χειρίζονται την μπάλα όπως θέλουν.

Β) Τα παιδιά τρέχουν (χαλαρό τροχάδην) κρατώντας την μπάλα με διάφορους τρόπους:
– πάνω από κεφάλι
– πίσω από την πλάτη
– μπροστά από το στήθος
– με αριστερό , με δεξί χέρι
– η μπάλα μέσα και έξω από τα πόδια διαγράφει ένα οκταράκι

Το ταξί και ο ιδιότροπος πελάτης
Ο δάσκαλος παροτρύνει τα παιδιά να μετακινηθούν στο χώρο προσέχοντας να μην τους πέσει η μπάλα, ο πελάτης τους. Τους επισημάνει ότι ο πελάτης τους είναι ιδιότροπος και δε θέλει να τον μεταφέρουν με τα χέρια.

Ιδέες μεταφοράς της μπάλας με:
– μηρούς
– αστραγάλους
– γόνατα
– αυχένα
– ώμο – κεφάλι

Ζευγάρια

Α) Μεταφορά μπάλας
Τα ταξί σχηματίζουν ζευγαράκια και καλούνται τώρα μαζί να μεταφέρουν τον ιδιότροπο πελάτη τους. (2 παιδιά – 1 μπάλα )
– πλάτη με πλάτη
– μέτωπο με μέτωπο

Τα παιδιά δοκιμάζουν να μεταφέρουν μαζί και τους 2 ιδιότροπους πελάτες τους (2 παιδιά – 2 μπάλες)

Β) Κλέψε την μπάλα
Τα παιδιά σχηματίζουν 2 ευθείες με τα ζευγάρια το ένα πίσω από το άλλο. Τα ζευγάρια αραιώνουν στις γραμμές του γηπέδου και στέκονται ο ένας απέναντι από τον άλλο με την μπάλα στο μέσο της απόστασής τους. Με το σφύριγμα τρέχουν να κλέψουν πρώτοι την μπάλα και να την μεταφέρουν πίσω χωρίς να τους ακουμπήσει ο συμμαθητής τους.

Παρουσιάζουμε τους τρόπους που σκέφτηκαν τα παιδιά.

ΤΕΛΙΚΟ ΜΕΡΟΣ

Ο χαλασμένος σκουπιδοτενεκές
Τα παιδιά προσπαθούν να μαζέψουν τα σκουπίδια (μπάλες), που πετά ο χαλασμένος σκουπιδοτενεκές, ο δάσκαλος.
Ο δάσκαλος βρίσκεται στο κέντρο μαζί με ένα κιβώτιο από 20-30 μπάλες και αρχίζει να τις πετά προς όλες τις κατευθύνσεις. Τα παιδιά μαζεύουν τα σκουπίδια (μπάλες) και τις επιστρέφουν στο κιβώτιο. Κερδίζουν τα παιδιά που θα μαζέψουν τις περισσότερες μπάλες.

Καλώς ήρθατε !!!

1

Συγγραφέας: ΤΣΑΚΑΛΙΔΟΥ ΜΑΡΙΑ | Κατηγορία Χωρίς κατηγορία | , στις 20-05-2019

Καλώς ήρθατε στο προσωπικό μου Ιστολόγιο.

 

Μαρία Τσακαλίδου

ΠΕ 11

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση