Γνωρίζω το Τμήμα Ένταξης!

Τι είναι το Τμήμα Ένταξης

Tο Τμήμα Ένταξης είναι μια δομή της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης που λειτουργεί μέσα στα τυπικά σχολεία γενικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης ως ξεχωριστό τμήμα και βάση συγκεκριμένου ωρολογίου προγράμματος.

Στόχος του Τμήματος Ένταξης

Στόχος του Τ.Ε. είναι η εκπαιδευτική παρέμβαση με ατομικά ή ομαδικά εξατομικευμένα προγράμματα εκπαίδευσης στους μαθητές με αναπηρίες ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, εντός του σχολικού ωραρίου.  Παρέχεται δηλαδή σε αυτό εξατομικευμένη ή ομαδική διδασκαλία ανάλογα με τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών όλων των τάξεων.

Ποιοι μαθητές μπορούν να συμμετέχουν στο Τμήμα Ένταξης

Στο Τμήμα Ένταξης μπορούν να συμμετέχουν μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που:

α) έχουν γνωμάτευση από διαγνωστικό φορέα (π.χ. ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., Κέντρο Διεπιστημονικής Αξιολόγησης Συμβουλευτικής και Υποστήριξης)

β) δεν έχουν γνωμάτευση από διαγνωστικό φορέα, αλλά έχουν αξιολογηθεί από την Ειδική Παιδαγωγό του σχολείου (κατόπιν αιτήματος του γονέα) και με τη σύμφωνη γνώμη του σχολικού συμβούλου ειδικής αγωγής.

Για να μπορέσει να συμμετάσχει ένας μαθητής στο Τμήμα Ένταξης πρέπει να υπάρχει η συναίνεση του γονέα ή του κηδεμόνα ο οποίος υποβάλλει ενυπόγραφη αίτηση συμμετοχής του παιδιού του στο τμήμα ένταξης καθώς και ενυπόγραφη υπεύθυνη δήλωση.

Πώς λειτουργεί το Τμήμα Ένταξης

Στο Τμήμα Ένταξης ακολουθείται:

α) Κοινό εξειδικευμένο πρόγραμμα για ομάδα μαθητών με παρόμοιες ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

β) Εξατομικευμένο και εξειδικευμένο πρόγραμμα για μαθητές με σοβαρότερες ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Το πρόγραμμα στο Τμήμα Ένταξης έχει ως σκοπό την στήριξη των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, έτσι ώστε να υπάρχει σύνδεση και συνέχεια με το πρόγραμμα της τάξης τους. Ο Ειδικός Παιδαγωγός του Τμήματος Ένταξης καλείται να υποστηρίζει ψυχοπαιδαγωγικά και να παρέχει βοήθεια σε κάθε μαθητή που φοιτά στο Τμήμα Ένταξης, καθώς και να συνεργάζεται με το σύνολο του εκπαιδευτικού προσωπικού του σχολείου και με τους γονείς.

Ο Ειδικός Παιδαγωγός σε συνεργασία με το δάσκαλο γενικής αγωγής καθορίζει τις ώρες φοίτησης των μαθητών στο Τμήμα Ένταξης. Σε καμία περίπτωση οι μαθητές δε λείπουν από τη γενική τάξη σε μαθήματα που αποδίδουν καλύτερα ή σε μαθήματα που αγαπούν και έχουν ως σκοπό την ενίσχυση της αυτοεκτίμησης και αυτοεικόνας τους (όπως Μουσική, Εικαστικά, Γυμναστική, κτλ).

Τι διδάσκεται στο Τμήμα Ένταξης

Κύριος στόχος του Ειδικού Παιδαγωγού του Τ.Ε. αρχικά είναι η καλλιέργεια της αυτοεκτίμησης των μαθητών καθώς είναι σημαντική γιατί βοηθά τα παιδιά να αισθάνονται υπερήφανα για τον εαυτό τους και για το τι μπορούν να επιτύχουν στη ζωή τους.  Όσον αφορά στα γνωστικά αντικείμενα, δίνεται βάρος κυρίως στα μαθήματα της Γλώσσας και των Μαθηματικών.

Στο Τμήμα Ένταξης χρησιμοποιούνται ποικίλα εποπτικά μέσα και εναλλακτικοί τρόποι μάθησης, όπως παιδαγωγικό παιχνίδι, δραματοποίηση, μάθηση με υπολογιστή, διδασκαλία με χρήση αντικειμένων και άλλα. Η διδακτέα ύλη επιλέγεται και διαμορφώνεται μέσα από τροποποιήσεις και προσαρμογές και δεν διατάσσεται κατά τάξη ή ηλικία, αλλά οργανώνεται σύμφωνα με τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες του κάθε μαθητή. Την ώρα που ο μαθητής βρίσκεται στο Τ.Ε. δουλεύει τις εντοπισμένες δυσκολίες του (γραφή, ανάγνωση, στρατηγικές κατανόησης κ.α.) και αυτό θα έχει θετικό αντίκτυπο σε όλα τα μαθήματα.

Μάλιστα στο Τ.Ε. υπάρχει οργανωμένο τετράδιο του κάθε μαθητή που φοιτά σε αυτό  και σε συνδυασμό με την  αξιοποίηση των σχολικών εγχειριδίων της τάξης του γίνεται  η απαραίτητη σύνδεση μεταξύ κοινού και εξατομικευμένου προγράμματος με στόχο την πλήρη ένταξη του μαθητή στο σχολικό περιβάλλον. Ο δάσκαλος της τάξης πληροφορείται και ενημερώνεται συστηματικά με αυτόν τον τρόπο, ώστε να μπορεί ναδιαφοροποιεί τη διδασκαλία του στις περιπτώσεις των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Γενικότερα, οι εκπαιδευτικοί των Τ.Ε. πληροφορούν και συμβουλεύουν τα μέλη της σχολικής κοινότητας καθώς και τους γονείς  για θέματα ειδικής αγωγής και συνεργάζονται με τους σχολικούς συμβούλους και το προσωπικό του οικείου ΚΕΔΑΣΥ.

Μαρία Κούρου

Ειδική Παιδαγωγός

Πρωτομαγιά – Μαγιάτικο στεφάνι

Πρωτομαγιά ονομάζεται η πρώτη μέρα του Μαΐου, η οποία είναι μέρα α(πε)ργίας  για πολλές χώρες του κόσμου. Μάλιστα η μέρα αυτή συνδέεται με την Παγκόσμια Μέρα των Εργατών (Εργατική Πρωτομαγιά), την ημέρα δηλαδή που τιμώνται οι αγώνες του εργατικού κινήματος. Η Πρωτομαγιά είναι ημέρα μνήμης για μία εξέγερση που γράφτηκε με μελανά γράμματα στις σελίδες της παγκόσμιας ιστορίας και έμεινε γνωστή ως «η σφαγή του Χάιμάρκετ» και μας υπενθυμίζει την αυτοθυσία των εργατών του Σικάγου. Πιο συγκεκριμένα, την Πρωτομαγιά του 1886, τα εργατικά συνδικάτα στο Σικάγο της Αμερικής ξεσηκώθηκαν διεκδικώντας το 8ωρο και καλύτερες συνθήκες εργασίας με σύνθημα «Οχτώ ώρες δουλειά, οχτώ ώρες ανάπαυση, οχτώ ώρες ύπνο» και εναντιώθηκαν στην εκμετάλλευση των πλουσίων. Πάνω από 400.000 άνθρωποι συμμετείχαν στις απεργίες σε όλη την χώρα και πάνω από 80.000 στο Σικάγο. Οι διαδηλώσεις κράτησαν μερικές μέρες, ωστόσο στις 4 Μαΐου, κατά τη διάρκεια μίας πορείας για τα προαναφερθέντα αιτήματα, στην πλατεία Χάιμαρκετ στο Σικάγο, κάποιος πέταξε έναν αναμμένο δυναμίτη στην αστυνομία που βρισκόταν γύρω από την πορεία. Το αποτέλεσμα ήταν να σκοτωθούν κάποιοι άνθρωποι, ενώ υπήρξαν και τραυματίες από την έκρηξη αλλά και τις μετέπειτα συγκρούσεις με την αστυνομία. Στην Ελλάδα η πρώτη διαδήλωση της Πρωτομαγιάς έγινε το 1892 και το 1893 όταν περίπου 2.000 εργαζόμενοι κατέβηκαν στους δρόμους ζητώντας οχτάωρο, Κυριακή αργία και κρατική ασφάλιση στα θύματα εργατικών ατυχημάτων. Η μέρα αυτή έχει θεσπιστεί ως αργία και όλες οι υπηρεσίες και οι επιχειρήσεις παραμένουν κλειστές.

 

Παράλληλα τη μέρα αυτή έχουμε και τη γιορτή των λουλουδιών και της Άνοιξης, την αρχαία Πρωτομαγιά, τα λεγόμενα Ανθεστήρια. Αυτή ήταν η πρώτη επίσημη γιορτή ανθέων των Ελλήνων, η οποία ιδρύθηκε πρώτα στην Αθήνα και στη συνέχεια και σε άλλες πόλεις της Ελλάδας, όπου κατά την τελετή κατευθύνονταν προς τα ιερά πομπές με κανηφόρες, που κουβαλούσαν λουλούδια.

Ένα έθιμο της Πρωτομαγιάς είναι η κατασκευή του μαγιάτικου στεφανιού. Το μαγιάτικο στεφάνι είναι κατασκευή με λουλούδια και συμβολίζει τη γονιμότητα και την εποχή της άνθησης και της δημιουργίας. Το μαγιάτικο στεφάνι, σύμφωνα με την παράδοση, φτιάχνεται με βέργα από ευλύγιστο και ανθεκτικό ξύλο κληματαριάς ή σύρμα γύρω από το οποίο στηρίζονται τα λουλούδια. Το λουλούδινο στεφάνι κρεμιέται έξω από τα σπίτια. Αποτελεί σύμβολο προστασίας, υγείας, ευτυχίας και καλής τύχης.

Πηγές:

Τα λαζαράκια!!!

lazarakia-syntagi-11

Τα λαζαράκια είναι ένα έθιμο για το Σάββατο του Λαζάρου, το Σάββατο πριν τη Μεγάλη Εβδομάδα. Πρόκειται για μικρά κουλουράκια που ζύμωναν οι νοικοκυρές για την ψυχή του Λαζάρου. Έχουν σχήμα που μοιάζει με άνθρωπο σπαργανωμένο, όπως δηλαδή παρουσιάζεται ο Λάζαρος στις εικόνες. Πρώτα τα έπλαθαν, μετά έβαζαν στη θέση των ματιών δυο γαρίφαλα και συνήθως έφτιαχναν τόσα λαζαράκια όσα ήταν και τα παιδιά της οικογένειάς τους.

Σύμφωνα με το έθιμο λοιπόν, όποιος δε φτιάξει λαζαράκια, ψωμί δε θα χορτάσει….

Μπείτε με τα παιδιά σας στην κουζίνα, φτιάξτε τα δικά σας λαζαράκια και μην ξεχνάτε και τα κάλαντα του Λαζάρου για τη μέρα αυτή.

Οι στίχοι:

Πού ’σαι Λάζαρε, πού είναι η φωνή σου
που σε γύρευε η μάνα κι η αδερφή σου.

Ήμουνα στη γη, στη γη βαθιά χωμένος
κι από τους εχθρούς, εχθρούς βαλαντωμένος.

Bάγια, βάγια των Bαγιών τρώνε ψάρια και κολιόν
και την άλλη Kυριακή ψήνουν το παχύ τ’ αρνί.

Καλή Μεγάλη Εβδομάδα!

Κουίζ Ορθογραφίας και Μαθηματικών για Α’ Τάξη

Κουίζ ορθογραφίας για τα μικρά πρωτάκια μας!

Μια μικρή επανάληψη στα -ο -ω, στα -ι και σε ενικό-πληθυντικό.

Πατήστε τον σύνδεσμο και παίξτε!

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfaCLE-0oNYuTdr7uIoEx9wb876B9pGz5255KVBDfGOJEjfug/viewform

 

Κουίζ για τα δίψηφα σύμφωνα: http://https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSedjSLz80XhzvqfdI2UIOucklQPlRckIWVe5X-i1vqz4boUkg/viewform

 

Κουίζ Μαθηματικών για μαθητές Α’ Δημοτικού με θέμα τα αθροίσματα μέχρι το 10, το συμπλήρωμα και τα διπλά αθροίσματα.

Πατήστε τον σύνδεσμο και παίξτε!

http://https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSew2NB7A45jFFWXmP7mTj4Ii6lLsOKTL2Sl_fPiXILDPncWeQ/viewform

Καλή διασκέδαση!

Εικονική περιήγηση στην Ακρόπολη και στο Νέο Μουσείο της Ακρόπολης

akropolis

Κατά τη διάρκεια αναστολής της λειτουργίας των σχολείων, οι μαθητές μπορούν να αξιοποιήσουν εκπαιδευτικά τον χρόνο τους κάνοντας εικονική περιήγηση στην Ακρόπολη και στο Νέο Μουσείο της Ακρόπολης.

Μπορείτε να παρακολουθήσετε το παρακάτω βίντεο που αφορά μια περιήγηση στο Νέο Μουσείο της Ακρόπολης:

http://https://www.youtube.com/watch?v=mzYBxeo_XNw

Μπορείτε ακόμη να κάνετε μια εικονική περιήγηση στην Ακρόπολη, Προπύλαια και Άγαλμα Προμάχου Αθηνάς:

http://https://www.youtube.com/watch?v=Uaw39jiTo6E

Επίσης, μια εικονική περιήγηση στην Ακρόπολη, Ερέχθειο και Παρθενώνας:

http://https://www.youtube.com/watch?v=iwAshPwvwHc

 Google Art Project

Το Μουσείο Ακρόπολης δίνει τη δυνατότητα στους χρήστες του διαδικτύου να ανακαλύψουν και να δούνε με εξαιρετική λεπτομέρεια επιλεγμένα εκθέματα μέσω της εφαρμογής Google Art Project. Ο επισκέπτης μπορεί να περιηγηθεί πανοραμικά στην Αίθουσα των Αρχαϊκών Έργων και στην Αίθουσα του Παρθενώνα, αλλά και να μελετήσει τις λεπτομέρειες των εκθεμάτων πέρα από τις δυνατότητες του γυμνού οφθαλμού.
Δείτε το σύντομο βίντεο της Google με οδηγίες χρήσης της ψηφιακής εφαρμογής.
Εξερευνήστε ψηφιακά το Μουσείο Ακρόπολης στο Google Art Project.

Επίσκεψη στα καλύτερα Παιδικά Μουσεία και Μουσεία Παιχνιδιών

childrens-museum-Indianapolis

Τώρα που μένουμε σπίτι μπορούμε να επισκεπτούμε μέσω διαδικτύου τα καλύτερα παιδικά μουσεία και μουσεία παιχνιδιών του κόσμου και να εμπνευστούμε για να δημιουργήσουμε και εμείς στο σπίτι ή στο δωμάτιό μας ένα μουσείο παιχνιδιών για τους μικρούς μας φίλους…

Μια καλή ιδέα θα ήταν να ξεχωρίσουμε αγαπημένα παιχνίδια, να τα χωρίσουμε ανά ηλικία και να προσθέσουμε στην έκθεση και δικά μας παιχνίδια που είχαμε ως παιδιά…

Πατήστε στον παρακάτω σύνδεσμο για να επισκεπτείτε με τα παιδιά σας τα μουσεία:

  1. Μουσείο Μπενάκη παιχνιδιών
  2. Discovery Children’s Museum
  3. Στοκχόλμη – Junibacken
  4. Indianapolis
  5. Λονδίνο -V and A Museum of childhood
  6. Σεούλ – Grand park

http://https://childit.gr/%ce%bc%ce%ad%ce%bd%ce%bf%cf%85%ce%bc%ce%b5-%cf%83%cf%80%ce%af%cf%84%ce%b9-%ce%ba%ce%b1%ce%b9-%ce%b5%cf%80%ce%b9%cf%83%ce%ba%ce%b5%cf%80%cf%84%cf%8c%ce%bc%ce%b1%cf%83%cf%84%ce%b5-%cf%84%ce%b1-%cf%80/?fbclid=IwAR2G0krb2YlrZJTbikl9Xz4Be74UqytxFkvry1fedJjrP8WCs-X06hxq2so

Επίσης στον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να δείτε τα 8 καλύτερα παιδικά μουσεία στην Ελλάδα:

Νόηση – Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας στη Θεσσαλονίκη

Παιδικό Μουσείο Θεσσαλονίκης 

Μουσείο και Ακαδημία Παιδικής Τέχνης «Οικουμένη» στην Ξάνθη

Μουσείο Παιδικής Ηλικίας «Ο σταθμός» στο Ναύπλιο

Μουσείο Φυσικής Ιστορίας στο Ηράκλειο Κρήτης

Μουσείο για παιδιά  στην Πάτρα

Μουσείο Πειραμάτων  στην Αθήνα

Ελληνικό Παιδικό Μουσείο στην Αθήνα

 

http://https://www.mama365.gr/31637/ta-8-kalytera-paidika-moyseia-sthn-ellada.html

ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ: ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΠΙΤΙ – ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ

mathainoume-sto-spiti

Το Υπουργείο Παιδείας στην ιστοσελίδα mathainoumestospiti.gr  παρέχει όλες τις πληροφορίες για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση  για τις βαθμίδες εκπαίδευσης που αφορά (Δημοτικό, Γυμνάσιο, Λύκειο, ΔΙΕΚ, Πανεπιστήμιο).

Στόχος του Υπουργείου Παιδείας για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση στους μαθητές και τις μαθήτριες του Δημοτικού είναι η διατήρηση της στενής επαφής με την εκπαιδευτική διαδικασία, από τα μαθήματα μέσω ζωντανών συνδέσεων με δασκάλους και συμμαθητές, μέχρι την εκπαιδευτική τηλεόραση και το ανηρτημένο εκπαιδευτικό υλικό!

Επισκεπτείτε την ιστοσελίδα, πατήστε Δημοτικό-για μαθητές και πληροφορηθείτε σχετικά.

Τη Δευτέρα 6/4/2020 στην ΕΡΤ παρακολουθήστε το μάθημα Γλώσσα Α’ «Επανάληψη: Γραφή και Ανάγνωση».

ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ

 

http://https://mathainoumestospiti.gr/

 

Παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου

Το βιβλίο είναι ένας καλός φίλος για σένα, γιατί μέσα από αυτό μπορείς να σκεφτείς, να ονειρευτείς, να φανταστείς, να ταξιδέψεις σε κόσμους που δεν έχεις δει… Έλα! Κάνε έναν τέτοιο φίλο σήμερα! 

2 Απριλίου – Παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου 2020

Γνωρίζω το Τμήμα Ένταξης!

Τι είναι το Τμήμα Ένταξης

Tο Τμήμα Ένταξης είναι μια δομή της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης που λειτουργεί μέσα στα τυπικά σχολεία γενικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης ως ξεχωριστό τμήμα και βάση συγκεκριμένου ωρολογίου προγράμματος.

Στόχος του Τμήματος Ένταξης

Στόχος του Τ.Ε. είναι η εκπαιδευτική παρέμβαση με ατομικά ή ομαδικά εξατομικευμένα προγράμματα εκπαίδευσης στους μαθητές με αναπηρίες ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, εντός του σχολικού ωραρίου.  Παρέχεται δηλαδή σε αυτό εξατομικευμένη ή ομαδική διδασκαλία ανάλογα με τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών όλων των τάξεων.

Ποιοι μαθητές μπορούν να συμμετέχουν στο Τμήμα Ένταξης

Στο Τμήμα Ένταξης μπορούν να συμμετέχουν μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που:

α) έχουν γνωμάτευση από διαγνωστικό φορέα (π.χ. ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., Κέντρο Διεπιστημονικής Αξιολόγησης Συμβουλευτικής και Υποστήριξης)

β) δεν έχουν γνωμάτευση από διαγνωστικό φορέα, αλλά έχουν αξιολογηθεί από την Ειδική Παιδαγωγό του σχολείου (κατόπιν αιτήματος του γονέα) και με τη σύμφωνη γνώμη του σχολικού συμβούλου ειδικής αγωγής.

Για να μπορέσει να συμμετάσχει ένας μαθητής στο Τμήμα Ένταξης πρέπει να υπάρχει η συναίνεση του γονέα ή του κηδεμόνα ο οποίος υποβάλλει ενυπόγραφη αίτηση συμμετοχής του παιδιού του στο τμήμα ένταξης καθώς και ενυπόγραφη υπεύθυνη δήλωση.

Πώς λειτουργεί το Τμήμα Ένταξης

Στο Τμήμα Ένταξης ακολουθείται:

α) Κοινό εξειδικευμένο πρόγραμμα για ομάδα μαθητών με παρόμοιες ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

β) Εξατομικευμένο και εξειδικευμένο πρόγραμμα για μαθητές με σοβαρότερες ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Το πρόγραμμα στο Τμήμα Ένταξης έχει ως σκοπό την στήριξη των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, έτσι ώστε να υπάρχει σύνδεση και συνέχεια με το πρόγραμμα της τάξης τους. Ο Ειδικός Παιδαγωγός του Τμήματος Ένταξης καλείται να υποστηρίζει ψυχοπαιδαγωγικά και να παρέχει βοήθεια σε κάθε μαθητή που φοιτά στο Τμήμα Ένταξης, καθώς και να συνεργάζεται με το σύνολο του εκπαιδευτικού προσωπικού του σχολείου και με τους γονείς.

Ο Ειδικός Παιδαγωγός σε συνεργασία με το δάσκαλο γενικής αγωγής καθορίζει τις ώρες φοίτησης των μαθητών στο Τμήμα Ένταξης. Σε καμία περίπτωση οι μαθητές δε λείπουν από τη γενική τάξη σε μαθήματα που αποδίδουν καλύτερα ή σε μαθήματα που αγαπούν και έχουν ως σκοπό την ενίσχυση της αυτοεκτίμησης και αυτοεικόνας τους (όπως Μουσική, Εικαστικά, Γυμναστική, κτλ).

Τι διδάσκεται στο Τμήμα Ένταξης

Κύριος στόχος του Ειδικού Παιδαγωγού του Τ.Ε. αρχικά είναι η καλλιέργεια της αυτοεκτίμησης των μαθητών καθώς είναι σημαντική γιατί βοηθά τα παιδιά να αισθάνονται υπερήφανα για τον εαυτό τους και για το τι μπορούν να επιτύχουν στη ζωή τους.  Όσον αφορά στα γνωστικά αντικείμενα, δίνεται βάρος κυρίως στα μαθήματα της Γλώσσας και των Μαθηματικών.

Στο Τμήμα Ένταξης χρησιμοποιούνται ποικίλα εποπτικά μέσα και εναλλακτικοί τρόποι μάθησης, όπως παιδαγωγικό παιχνίδι, δραματοποίηση, μάθηση με υπολογιστή, διδασκαλία με χρήση αντικειμένων και άλλα. Η διδακτέα ύλη επιλέγεται και διαμορφώνεται μέσα από τροποποιήσεις και προσαρμογές και δεν διατάσσεται κατά τάξη ή ηλικία, αλλά οργανώνεται σύμφωνα με τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες του κάθε μαθητή. Την ώρα που ο μαθητής βρίσκεται στο Τ.Ε. δουλεύει τις εντοπισμένες δυσκολίες του (γραφή, ανάγνωση, στρατηγικές κατανόησης κ.α.) και αυτό θα έχει θετικό αντίκτυπο σε όλα τα μαθήματα.

Μάλιστα στο Τ.Ε. υπάρχει οργανωμένο τετράδιο του κάθε μαθητή που φοιτά σε αυτό  και σε συνδυασμό με την  αξιοποίηση των σχολικών εγχειριδίων της τάξης του γίνεται  η απαραίτητη σύνδεση μεταξύ κοινού και εξατομικευμένου προγράμματος με στόχο την πλήρη ένταξη του μαθητή στο σχολικό περιβάλλον. Ο δάσκαλος της τάξης πληροφορείται και ενημερώνεται συστηματικά με αυτόν τον τρόπο, ώστε να μπορεί να διαφοροποιεί τη διδασκαλία του στις περιπτώσεις των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Γενικότερα, οι εκπαιδευτικοί των Τ.Ε. πληροφορούν και συμβουλεύουν τα μέλη της σχολικής κοινότητας καθώς και τους γονείς  για θέματα ειδικής αγωγής και συνεργάζονται με τους σχολικούς συμβούλους και το προσωπικό του οικείου ΚΕΔΑΣΥ.

 

Μαρία Κούρου

Ειδική Παιδαγωγός